Monday 8 April 2013

TUDIAAA !!! RATUS RIBU SAMBUT KIT SIANG DI JOHOR !! HABISLAH BN LEPAS NI


Kahkahkah 100 orang saja?

Populariti Lim Kit Siang sebagai orang lama dalam kepemimpinan parti pembangkang DAP bukanlah jaminan beliau boleh menarik perhatian ramai orang untuk mendengar ceramahnya.

Buktinya kehadiran pemimpin kanan DAP itu dalam ceramah di Pekajang, Kampung Pendas, dekat sini malam tadi hanya dihadiri kurang daripada 100 penduduk setempat.

Jumlah kehadiran penyokong Kit Siang yang cukup kecil pada malam itu mungkin boleh menterjemahkan sokongan orang Johor terhadap Penasihat DAP itu yang membuat keputusan untuk bertanding di Gelang Patah.

Malah, kehadiran Naib Presiden Pas, Salahuddin Ayub bersama-sana Kit Siang di pentas yang sama juga tidak mampu menarik kehadiran ramai.



Melihat kepada sambutan dingin itu, Kit Siang hanya meluangkan masa kira-kira enam minit di pentas itu dengan mengulangi kenyataan retorik bahawa pakatan pembangkang bukan parti perkauman.

Sebaliknya, penyandang kerusi Parlimen Ipoh Timur itu menuduh Barisan Nasional (BN) mengamalkan perkauman dan hanya memperjuangkan nasib satu parti sahaja iaitu UMNO.

Kit Siang juga menghina Tun Dr. Mahathir Mohamad dengan gelaran ‘syaitan’ ketika mengulas persetujuan bekas Perdana Menteri itu yang menyokong Menteri Besar, Datuk Abdul Ghani Othman untuk bertanding di Parlimen Gelang Patah bagi menentangnya.

Dalam nada angkuh, Kit Siang juga mempersenda Dr. Mahathir apabila mempelawa tokoh politik negara itu untuk menentangnya di kerusi Parlimen tersebut.

Pada ceramah berkenaan, Salahuddin yang diundang berceramah turut ketandusan idea dalam melontarkan hujah dan isu.

Sama seperti ceramah beliau sebelum ini, Salahuddin menerusi ucapannya selama 32 minit hanya bermodalkan isu pendidikan percuma yang diuar-uarkan pembangkang dalam manifesto mereka. – Utusan Online

2 comments:

Anonymous said...

kalau BN letak berok sekalipun, tetap pangkah BN daripada lebai pas, anuar gay & DAPgs.
Sekurang2nya beruk tak memecah belahkan umat islam negara ini dgn fatwa2 songsang, tak mengkhianati negara & tak anti islam macam PAS,PKR & DAP

Anonymous said...

jgn biarkan si gampang yg anti-melayu, anti islam dan ini mwnjADI cancer dlm negeri johor. bapak babihutah inilah punca 13 Mei 1969 !!!

org2 johor... hambat si babi tua ini balik ke kubang lumpur nya !!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive