Saturday, 1 December 2012

#PAU2012 : ADAKAH ORANG YANG MENDOAKAN KEHANCURAN ORANG LAIN ITU MAKSUM ?




Pembahas Usul Agama dan Pendidikan wakil Perlis Fathul Bari Mat Jahya. Sekarang zaman ujian Allah dengan perpecahan kalangan bangsa Melayu dan Islam. Bila bicara soal Islam ia mengatasi semua.

Beza Perhimpunan Agung UMNO dengan Muktamar Pas... UMNO banyak serang DAP dan Pas, tetapi Pas banyak berbincang soal dalam... jawapan Fathul selama ini pihak pembangkang menyerang dengan pelbagai perkataan zalim seperti rasuah, zalim, makan duit rakyat dan pecah amanah, jadi kini UMNO bertindak menjawab kembali.

UMNO adalah kelemahan, kesalahan dan kesilapan, tetapi UMNO berusaha memperbetulkannya dan bermuhasabah diri. Bagaimanapun pihak pembangkang tidak pernah mengakui sebarang kelemahan mereka.

GEMPARR !!! TEROWONG PERANG DITEMUI DI KELANTAN ?




Kampung Palekbang di sini tiba-tiba menjadi tumpuan apabila tersebar cerita penemuan terowong peninggalan tentera Jepun ketika Perang Dunia Kedua di laman sosial, di blog dan cakap-cakap di kedai kopi sejak seminggu ini.

Kewujudannya terus menjadi teka-teki apabila khabar angin mengatakan terowong tersebut panjangnya 100 kilometer bersambung sehingga ke Takbai, Thailand dan mempunyai lapangan terbang bawah tanah hingga Lalang Luas, Machang.

Dikatakan juga di bawah tanah itu terdapat bekas kubu tentera Jepun, landasan kereta api dan juga ada hasil bumi, yang kini dalam kajian pembangunan ekosejarah selia Kerajaan Negeri Kelantan.

Beberapa hari lalu kelihatan anggota polis, tentera, bomba berada di lokasi tersebut.

#PAU2012 : NAIB PRESIDEN UMNO HARGAI PERANAN MEDIA BARU !!



#PAU2012 : NAJIB YAKIN BN MAMPU KUASAI 2/3 KERUSI !!




KINI] KUALA LUMPUR - Datuk Seri Najib Tun Razak yakin Barisan Nasional (BN) akan memperoleh kemenangan kerusi dua pertiga di Parlimen jika ahli-ahli Umno tidak mengamalkan sabotaj dan menerima calon yang dipilih oleh parti bertanding Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Presiden dan Perdana Menteri melahirkan keyakinan ini ketika menggulung perbahasan Perhimpunan Agung Umno di Dewan Merdeka lewat petang ini.

Ia dilihat sebagai kenyataan terbuka kali pertama diperkatakan oleh Najib sepanjang hampir dua tahun ini ketika beliau menggerakkan program transformasi politik dan ekonomi negara.

BN mengalami prestasi buruk pada PRU 2008 apabila hilang majoriti dua pertiga di Parlimen, selain kuasa lima kerajaan negeri. Kini, BN memiliki 137 kerusi di Dewan Rakyat yang memperuntukkan 222 kerusi.

#PAU12012 : VIDEO PENGULUNGAN PRESIDEN UMNO @NAJIBRAZAK @TUNFAISAL @RAZLANRAFII


#PAU2012 : PERWAKILAN SELANGOR PERSOAL KEMANA HILANGNYA WANG KERAJAAN PERSEKUTUAN DI SELANGOR



#PAU2012 : UMNO PULAU PINANG MOHON PERTAHANKAN HAK ORANG MELAYU



#PAU2012:REZAL MERICAN TEGAS TENTANG PENGKHIANAT DALAM ISLAM



#PAU2012 : USUL EKONOMI OLEH SUHAIMI SHAHADAN



#PAU2012 : TERNYATA PAS GAGAL LAKSANAKAN HUDUD !!




Ketua Pemuda UMNO Rantau Panjang, Mohd Afandi Yusoff, hari ini membidas kemampuan PAS melaksanakan hukum hudud dan membentuk negara Islam sekiranya menang pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) nanti.

Beliau berkata PAS ternyata parti yang lemah dalam memperjuangkan pelaksanaan hukum hudud walaupun sudah hampir 22 tahun memerintah Kelantan.

"Bila PAS nak buat hudud UMNO sambut baik sebab itu hukum Allah yang wajib diyakini dan ditaati, tapi hingga kini mereka masih belum dapat laksanakannya di Kelantan.

"Kini bila dia kata nak buat ia ditentang DAP secara terbuka. Kalau PAS ini anak jantan kita cabar mereka supaya berjuang meletakkan hukum hudud sebagai satu daripada menifesto dalam buku jingga pakatan pembangkang," kataya ketika mencadangkan usul agama dan pendidikan pada Perhimpunan Agung UMNO 2012 di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), di sini, hari ini.

Mohd Afandi berkata, PAS kini bukan lagi sebuah parti yang boleh diharapkan dalam membentuk negara Islam dan memperjuangkan perlaksanaan hukum hudud di negara ini.

"Mereka takutkan DAP, mereka tukar menifesto kepada negara berkebajikan. Bila perwakilan PAS bertanyakan mengenai negara berkebajikan pada Mukhtamar PAS, mereka tidak boleh huraikan.

"Bila perwakilan PAS mendesak parti itu kembali kepada perjuangan asal mendaulatkan perjuangan Islam....mereka senyap dan bila Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar kata: 'Melayu bebas memilih agama'... mereka kata itu perkara kecil," katanya.

Justeru, katanya, PAS layak dilabelkan sebagai 'parti barua' kerana mereka tidak mampu memperjuangkan Islam dan hanya menjadi 'pak turut' kepada DAP.

#PAU2012 : AKHBAR PEMBANGKANG BAKAL DI SAMAN FELDA !!




Kumpulan Felda serta Felda Global Ventures Holdings (FGV) akan mengambil tindakan undang-undang ke atas akhbar pembangkang, Suara Keadilan dan Harakah kerana memfitnah Felda mempunyai hubungan urus niaga dengan Israel.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad Maslan berkata, tindakan tersebut ekoran laporan berita muka hadapan Suara Keadilan bertajuk Najib Mesra Israel pada 27 November 2012 dan laporan Harakah bertajuk Minyak Sawit Jual ke Israel bagi edisi 26 hingga 29 November 2012.

Beliau memberitahu, kedua-dua akhbar itu telah memfitnah Felda apabila mendakwa syarikat Bunge Agribusiness Singapore Private Limited yang mempunyai urus niaga dengan Felda adalah sebuah syarikat Israel.

Friday, 30 November 2012

TUDIAA !! 1 KAMPUNG GUNA CERMIN UNTUK SUMBER CAHAYA




Viganella adalah sebuah perkampungan kecil di Itali yang terletak betul-betul di bahagian bawah lembah yang mendalam, dan dikelilingi oleh gunung yang tinggi dari semua sudut. Ini Bermakna Bahawa secara semula jadi, setiap tahun dari pertengahan November hingga awal Februari, rantau ini telah benar-benar tiada cahaya matahari. sinar matahari kembali pada 2 Februari Disambut dengan kegembiraan . Iaitu, Sehingga Disember 2006, Apabila masalah telah berjaya di atasi.



Terima kasih kepada Giacomo Bonzani, arkitek dan pereka jam matahari, sebuah cermin gergasi di letakkan di lereng gunung atas Viganella, cermin gergasi Itu mennyinarkan cahaya matahari ke pekan Viganella. kini bermandikan cahaya kegemilangannya dan kehangatan. Cermin bersaiz 8 meter lebar oleh 5 meter tinggi dan terletak 870 meter di atas kampung acerca. Apatah lagi, ia sebenarnya dikawal oleh perisian komputer menjejak matahari dan mernukar panel cermin supaya sentiasa Itu Pantulan sinar ke bawah. Ia sebenarnya telah Menjadi tarikan pelbagai pelancong , sejak pemasangannya lebih 5 tahun yang lalu.

#PAU2012: Komen @MukhrizMahathir Tentang Sidrom Lajim @tunfaisal



DEMI DAP, DALAM KAIN BINI PUN PAS SANGGUP BAGI !!




Saat awal isu salun gunting rambut di Kelantan sampai ke pengetahuan umum pada mulanya ia dianggap sebagai isu remeh temeh dan hanya sekadar dipandang sebelah mata sahaja oleh pimpinan PAS Kelantan dan Pusat.

Pada mereka tidak ada silap atau pelik apabila pemilik salun E-Life Hair Salon, Ong Lee Ting terpaksa menerima saman untuk kali ke 11 berikutan kesalahan pendandan rambut wanita memotong rambut pelanggan lelaki bukan Islam.

Mereka yakin Majlis Perbandaran Kota Bharu Bandaraya Islam (MPKB-BRI) bertindak betul ketika menyaman pengusaha salun di KB Mall itu selaras dengan peruntukan Seksyen 107 (2) Akta Majlis Undang-Undang Tempatan.

Namun tak tersangka rupanya keyakinan pemimpin PAS mudah benar runtuh menyembah bumi hanya dek kerana wujudnya ketakutan yang amat sangat dengan bantahan dari Pengerusi DAP, Karpal Singh.

Dalam kenyataan reaksinya berhubung isu itu, Karpal mengakui terkejut dengan tindakan Kerajaan PAS Kelantan memperluaskan penguatkuasaan peraturan itu terhadap masyarakat bukan Islam, sesuatu yang dianggapnya bercanggah dengan hak kebebasan dan perlembagaan.

TUDIAA !! FESYEN JENIS APA AWEK NI PAKAI ?


Sekali tengok mungkin tak perasan apa yagn membezakan 2 awek ni dengan orang lain

Tapi kalau lihat gambar penuh mesti hangpa terkejut..Aku tak pasti sama ada depa ni orang tempatan ka bukan, sebabnya cara depa pakai ni pelik sangat dari orang lain.

Lagi pun gambar ni diambil dari belakang jadi susah nak teka

#PAU2012: Ucapan Perbahasan Ketua Pemuda Perak, Khairul Azwan Dato' Harun @TunFaisal @AZWANBRO


PAS JAHANAM !! SULTAN & MALAIKAT PUN PAS BERANI TIPU !! #PAU2012



#PAU2012 PADAH JIKA ANDA TERSALAH LAKUKAN UJI KAJI




Ucapan Dasar Presiden UMNO baru saja selesai, disambut dengan tepukan gemuruh dan semangat waja ahli-ahli melaungkan ikrar mempertahankan Putrajaya, sekaligus agama, bangsa dan negara. Antara isi penting yang perlu diambil iktibar oleh rakyat Malaysia ialah peringatan Presiden bahawa pilihanraya bukan satu ujikaji.

Ironi sekali apabila kita perlu mengaitkan pilihanraya dengan kedaulatan negara, survival bangsa dan akidah. Namun, itulah realitinya di Malaysia apabila kita mempunyai pembangkang yang sanggup dan mampu berbuat apa saja hatta menggadai agama, bangsa dan negara demi kuasa.

Hanya pembangkang di Malaysia sahaja yang menyeru rakyat agar ‘bereksperimen’ dengan kepimpinan mereka apabila ditanya mengenai hala tuju atau bentuk pemerintahan yang bakal dilaksanakan. Ini kerana mereka sendiri belum pasti mengenai hala tuju dan bentuk pemerintahan yang akan mereka laksanakan.

UPDATE #PAU2012 !! SELURUH PERWAKILAN MENANGIS GARA GARA ANAK KECIL ?





Lagu Keramat 'ANAK KECIL' Dinyanyikan Oleh Wakil Kelab UMNO Luar Negara

12 perkara asas mengenai Pilihanraya #pau2012 #umno #bn



PEMUDA UMNO BALUN ANWAR PULAK DAH #PAU2012



Ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim terus diasak dan dianggap sebagai penyokong Israel, pada perhimpunan Agung Umno 2012 di sini hari ini.

"Bayangkan keluar (disiarkan) dalam Wall Street Journal Edisi Asia, (kenyataan Anwar berbunyi) 'I support all the efforts to protect the security of the state of Israel'," kata Ketua Pemuda Umno Kepala Batas Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican dengan lantang semasa membahaskan usul menyokong ucapan dasar presiden di sini.

"All efforts. Adakah membunuh orang Palestin yang tidak berdosa itu all efforts yang dimaksudkan, merampas tanah mereka itu all efforts?" kata Reezal Merican yang mewakili Pergerakan Pemuda Umno.

Malah, katanya Presiden Amerika Barack Obama, mahupun Perdana Menteri Britain David Cameron, tidak mengeluarkan kenyataan yang sekeras itu mengenai Israel.

#PAU2012 : UMNO KEDAH BONGKAR KELEMAHAN PAS




Umno Kedah akan membongkar lebih banyak kelemahan kerajaan negeri itu yang diterajui pakatan pembangkang bagi menyedarkan rakyat bahawa parti pembangkang gagal dalam melaksanakan tugas dan membuktikan hanya Barisan Nasional (BN) yang terbaik untuk mereka.

Timbalan Ketua Umno Bahagian Jerlun Datuk Othman Aziz, yang juga Setiausaha Badan Perhubungan Umno Negeri, berkata kerajaan negeri itu yang ditunjangi Pas tidak mampu menyelesaikan pelbagai masalah rakyat.

Apa yang mereka buat hanyalah aktif memacak bendera dan berceramah mencaci dan mengajak rakyat membenci Umno dan BN, selain menyerang kepimpinan negara dan kerajaan sehingga mereka terlupa merekalah sepatutnya mengambil tugas membangunkan negeri, katanya.

" Ketika Kedah di bawah BN, apa yang dibuat semuanya tidak betul di mata mereka, tetapi apabila mereka membentuk kerajaan, mereka meneruskan usaha-usaha yang dibuat. Bagaimanapun kerana gaya pengurusan Pas dan pakatan pembangkang yang lemah, mereka berhadapan dengan bermacam-macam masalah," katanya semasa membahaskan usul ucapan dasar Presiden Umno pada Perhimpunan Agung Umno 2012 di sini, hari ini.

#PAU2012 : UCAPAN DASAR PRESIDEN @NAJIBRAZAK PART 1





Thursday, 29 November 2012

APA ANDA AKAN BUAT JIKA ALAMI SITUASI SEBEGINI DIDALAM LIF ? [VIDEO]



Cerita seram di blog, pelbagai cerita seram di tullis ada kisah di jalan raya, di

asrama, hotel dan bermacam lagi kisah benar yang berlaku...kali ni ada enam

cerita seram yang dari kisah sebenar, Prank rancangan TV Brazil ini

tersangat keji tetapi genius.

#IsuAirSgor !! KHALID GAGAP MB TAIK !!




Apa agaknya yang membuatkan Khalid Gagap MB Selangor yang paling haprak tu dendam sangat dengan SYABAS? Mungkin disebabkan SYABAS menolak tawaran Khalid untuk membelinya, lalu Khalid merancang untuk menekan SYABAS dengan menyekat dari sudut kewangan.

Khalid selalu menuduh SYABAS gagal dan tidak buat kerja, kerana gagal menyelesaikan masalah NRW tetapi sebenarnya masalah itu berpunca dari Khalid sendiri.

Khalid menyekat dan membekukan perbelanjaan modal SYABAS, namun Khalid tidak mengakuinya. Khalid menafikan bahawa dia pernah membekukan kewangan SYABAS.

Khalid mendakwa bahawa dia tidak pernah membekukan perbelanjaan modal atau “capex” syarikat konsesi air Selangor, SYABAS, yang mengakibatkan syarikat itu menghadapi masalah untuk mengurangkan peratus air tidak terawat (NRW) di negeri itu.

Mungkin Khalid boleh menafikan di Sidang Dun dengan berbohong begitu, namun fakta membuktikan segala. Khalid lah individu yang bertanggung jawab atas segala kesulitan kewangan yang SYABAS hadapi.

Sejak Khalid menjadi MB pada Kerajaan Negeri Selangor, Khalid telah membekukan capex sebab nak selesaikan penstrukturan. Untuk pengetahuan semua, perbelanjaan modal atau capex adalah untuk menambahbaikkan infrastruktur air di Selangor termasuklah mengganti paip-paip lama.

Macam mana nak minta pinjaman nak gantikan paip-paip lama kalau capex dibekukan. Lepas tu nak cakap kalau tak ade duit, pulangkan Syabas kat kerajaan negeri.

Khalid pun akan buat benda yang sama nak kurangkan NRW dan sudah tentu pinjaman akan dibuat daripada Kerajaan Persekutuan jugak. Oops terlupalah kerajaan negeri duitnya berkoyan, takper boleh lah pakai duit tu. Tak payah bayar duit ibu tunggal yang tengah melalak tu ataupun saman air percuma yang makin bertambah.. Kalau tak cukup kita jual lagi asset..

Baca seterusnya

PENYOKONG PAS MENGAMUK DI PWTC #PAU2012





Betul ke ada penyokong PAS datang mengamuk
di PWTC tengah hari tadi??
Jubah dan serban boleh dikira unifom rasmi PAS ke??
Itu sunnah, bukan unifom.

Bukan... Brader ni sebenarnya sedang promosikan buku tentang
kesesatan Anwar Ibrahim berkaitan pluralisme agama
di satu sudut jualan dalam bangunan PWTC.
Layan video sambil mendengar sedikit keterangan dari
brader serban ni mengenai kesesatan Anwar Ibrahim.

SUMBER 1 PELURU

@NAJIBRAZAK-MASA DEPAN NEGARA BUKAN UNTUK UJI KAJI #PAU2012




Presiden Umno Datuk Seri Najib Razak berkata masa depan negara bukanlah bahan uji kaji untuk rakyat mengambil risiko yang tinggi dengan menyerahkan negara kepada pihak pembangkang sebagai satu percubaan.

Walaupun terdapat suara suara ingin pembangkang diberi ruang untuk mentadbir negara, namun beliau menyifatkan menukar kerajaan ibarat menyuruh tikus membaiki labu..

Ini adalah risiko paling besar kerana melibatkat masa depan negara, keluarga dan anak anak kita terlalu berharga utnuk dijadikan bahan ujikaji..

Presiden Umno menyifatkan 5 tahun terlalu lama dalam pentadbiran sesebuah kerajaan yang tiada pengalaman..Kemungkinan pelbagai kerosakkan boleh berlaku jika diserahkan kepada orang lain..

PANASS ! TOK NAJIB MALUKAN ANWAR DIHADAPAN TETAMU LUAR NEGARA DI #PAU2012 ?




Kepimpinan pembangkang membawa kemusnahan ekonomi negara, menanam benih kebencian di kalangan rakyat dan janji yang tidak ditepati, kata Presiden UMNO Datuk Seri Najib Tun Razak.

Perdana Menteri berkata ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim bukanlah pengurus ekonomi yang cekap kerana gagal menangani krisis kewangan Asia yang melanda Malaysia pada tahun 1997-1998.

"...terbukti, menteri kewangan ketika itulah orangnya, yang kini, menjadi ketua pembangkang, bukanlah pengurus ekonomi yang cekap," kata Najib dalam ucapan dasarnya sempena Perhimpunan Agung Umno 2012 di Pusat Dagangan Dunia Putra di sini hari ini.

Katanya tindakan Anwar ketika itu, memotong perbelanjaan pembangunan dan menaikkan kadar faedah di saat-saat keyakinan pasaran menurun kerana mengguna pakai dasar maya Tabung Kewangan Antarabangsa (IMF) yang diketuai sahabat karibnya, mengakibatkan kesengsaraan kepada rakyat, khususnya masyarakat perniagaan.

@NAJIBRAZAK ! LAUNGAN HIDUP UMNO BERGEGAR DI #PAU2012 @TUNFAISAL





HIDUP UMNO
HIDUP UMNO
HIDUP UMNO
HIDUP BN 
HIDUP BN 
HIDUP BN


#PAU2012 TEKS UCAPAN DASAR PRESIDEN UMNO @NAJIBRAZAK



Bismillahirrahmanirrahim



Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh



Yang Berbahagia Pengerusi Tetap,



Yang Berhormat Timbalan Pengerusi Tetap,



Yang Amat Berhormat Timbalan Presiden & Puan Sri Norainee Abdul Rahman,



Yang Berhormat Naib Presiden-Naib Presiden



Ketua-Ketua Pergerakan Wanita, Pemuda dan Puteri,



Ahli-Ahli Majlis Tertinggi,



Yang Amat Berbahagia Tun Dr. Mahathir Mohamad & Tun Dr. Siti Hasmah,

Yang Amat Berbahagia Tun Abdullah Ahmad Badawi,



Ketua-Ketua Parti Komponen Barisan Nasional,

Dif-dif Kehormat,



Para Perwakilan, Pemerhati, Tuan-Tuan dan Puan-Puan yang saya hormati sekalian.



MUKADDIMAH



Saudara dan Saudari sekalian,



1. Alhamdulillah dibalut rasa tawaduk dan rasa rendah diri, sekali lagi kita berhimpun untuk menunaikan tanggungjawab lazim sebagai sebuah organisasi bagi mengadakan mesyuarat agong tahunan parti tercinta yakni Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu atau UMNO.





2. Sesungguhnya perhimpunan sebegini bukanlah semata-mata acara ritual dalam memenuhi tuntutan taqwim organisasi. Sebaliknya, ia satu iltizam terbaik melaksanakan proses muhasabah dan islah demi memperbetulkan kelemahan, memperkejab jentera parti, membugarkan halatuju pertubuhan, seterusnya mempastikan kelangsungan jemaah.



Saudara dan saudari,



3. Seperti semua maklum, ini merupakan perhimpunan agung terakhir sebelum Pilihanraya Umum yang ke-13. Jadinya, Dewan Rakyat, menurut Perlembagaan, kalau pun tidak dibubar oleh yang di-Pertuan Agong berdasarkan nasihat Perdana Menteri, ia akan terusai juga dengan sendirinya, tanggal 28 April 2013.


#PAU2012 !! BAGI YANG TERLEPAS UCAPAN YB @KHAIRYKJ SEMALAM BOLEH LIHAT VIDEO KAT SINI





Ucapan dasar Ketua Pemuda UMNO, YB Khairy Jamaluddin pada Perhimpunan Agung UMNO di PWTC, KL - 28/11/2012

KENAPA HAMAS HARGAI UMNO BUKANNYA PAS ??



Peranan Malaysia sebagai agen pengaman telah diiktiraf dunia. Malaysia dipandang tinggi kerana komitmen dan konsistensi dalam memperjuangkan dan menyokong keamanan dunia.

Apabila dikatakan Malaysia, maka ia secara automatik membawa erti kepimpinan dan kerajaan Barisan Nasional yang bertindak mewakili suara rakyat Malaysia keseluruhannya. Justeru, secara tidak langsung, tidak salah jika dikatakan bahawa penghargaan tersebut juga dituju kepada Barisan Nasional juga.

Sebagai sebuah parti yang mewakili masyarakat Melayu Islam di Malaysia, UMNO, sebagai salah satu komponen BN turut memainkan peranan dalam memperjuangkan keamanan di dunia, terutamanya, dunia Islam. Alhamdulillah, atas segala khidmat bakti itu, hari ini, bukan sahaja Malaysia yang mendapat pengiktirafan, tetapi UMNO juga telah mula dipandang tinggi sebagai pihak yang memainkan peranan penting dalam memperjuangkan keamanan di negara-negara Islam.

Ini terbukti apabila Ketua Perhubungan Awam Hamas, Osama Hamdan, iaitu salah seorang daripada ahli panel dalam forum bertajuk Konflik dan Perdamaian Dalam Politik Rakyat - Memandang ke Hadapan atau ke Belakang, yang diadakan sempena Perhimpunan Agung UMNO 2012 yang akan bermula esok, menyatakan penghargaannya terhadap UMNO kerana banyak menghulurkan bantuan kepada rakyat Palestin yang hidup dalam keadaan serba kekurangan.

MALANG BAGI PENYOKONG TEGAR CHELSEA APABILA ENTITI TIDAK DIKENALI MENGAMBIL KESEMPATAN




Imej lembaga putih dengan lidah terjelir dan bertanduk dipercayai hantu berjaya dirakam secara tidak sengaja oleh seorang pelanggan dengan menggunakan telefon pintar di sebuah gerai makan di pekan Bagan Tiang, di sini tiga minggu lalu.

Pekerja kontrak, Musa Ibrahim, 40, berkata, dalam kejadian kira-kira jam 7.30 malam, dia bersama tiga rakannya sedang melepak dan bersembang di dalam ruangan khas gerai itu.

Menurutnya, seorang rakan bernama Rizan Shahrin Abdul Rahman, 35, bertindak merakam gambar kepala salah seorang rakan dengan menggunakan telefon pintar dimilikinya secara suka-suka dengan niat bergurau senda.

“Setelah itu, kami terus meneliti kembali beberapa keping gambar yang dirakam.

Wednesday, 28 November 2012

PANASS !! ANAK ORANG PAS DUK BERPELUK DALAM SHOPPING MALL ?


Gambar ni bukan diambik kat negara jiran tapi kat SUNGAI PETANI bandar kedua terbesar di Kedah..

Kalau nak ikutkan apa yang puak pas duk sembang dalam ceramah, depa duk kata Pas Kedah berjaya menubuhkan kem bina insan dan segala macam kem untuk membendung masalah sosial anak anak muda di Kedah..

Tapi adakah program yang dianjurkan oleh Kerajaan Pas Kedah itu berhasil ?? Isu ini sudah lama dibangkitkan oleh para peniaga di Komplek berkenaan tetapi tiada penguatkuasaan dijalankan oleh pihak berkuasa..

Jika Kerajaan Pas benar benar mengamalkan pemerintahan cara Islam, mereka perlu lakukan sesuatu..

#PAU2012 !! PUTERI UMNO KEDAH DAH BERSUARA !!



BAJET 2013 KERAJAAN PAS KEDAH CEKELAT ANGIN




Baru-baru ini saya ada bertemu dengan seorang ahli perniagaan yang agak terkenal di Kedah dan kami berbual agak panjang mengenai Bajet 2013 Negeri Kedah yang baru dibentangkan oleh Kerajaan PAS di sidang DUN Kedah, Khamis lalu.

Menurutnya, hujah Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Razak dan Exconya, Datuk Amiruddin Hamzah mengenai jangkaan kerajaan negeri itu mendapat hasil premium tanah pada tahun 2013 sebanyak RM150 juta adalah sesuatu yang tidak masuk akal sama sekali.

Katanya, rekod kutipan hasil premium tanah di Kedah tidak pernah lebih dari RM50 juta setahun sejak awal merdeka sehingga kini dan purata kutipan dari bidang hasil itu hanyalah sekitar RM30 juta hingga RM35 juta setahun sahaja.

Penjelasan Amiruddin mengenai “cara” kerajaan negeri untuk mendapatkan hasil premium tanah itu melalui beberapa pembelian tanah di Langkawi, Alor Setar dan Bandar Bharu juga tidak boleh diharap memandangkan ia hanyalah baru ditahap rundingan.

Sidang Media Road To Gaza 2012 #PAU2012





Hari ini Kelab Putera 1 Malaysia telah mengadakan satu Majlis Pelancaran "Road To Gaza : Human Mission" di PWTC dan pelancaran tersebut telah di sempurnakan Ketua Penerangan UMNO Malaysia, Datuk Ahmad Maslan selepas mendapat persetujuan dari Perdana Menteri Malaysia, YAB DS Najib Razak bagi membantu Rakyat Palestin yang di tindas Rejim Israel untuk menghadapi musim sejuk yang bakal tiba di Palestin.

Dalam sidang media tersebut, Dato Azeez Rahim menyatakan misi yang di lakukan Kelab Putera 1 Malaysia akan membawa bekalan bantuan kepada rakyat Gaza di dalam menghadapi suasana musim sejuk seperti selimut, bahan makanan yang akan di beli di Mesir serta Gaza dan ubat-ubatan yang telah di beli di Malaysia.

Menurut Dato' Azeez Rahim Sebanyak USD 150 ribu telah di belanjakan Kelab Putera 1 Malaysia untuk membeli ubat-ubatan di Malaysia.

WANITA, PEMUDA DAN PUTERI BERSEDIA HADAPI PRU13


Pada persidangan Wanita, Pemuda dan Puteri kali ini banyak pekara utama disentuh dalam menghadapi persediaan pilihan raya ke 13..Antara tugas berat yang perlu dipikul adalah memikat hati 42 peratus pengundi muda yang akan memberi impak kepada keputusan PRU..

Pemuda Umno telah mengariskan 10 cadangan buat kerajaan berkenaan isu-isu ekonomi dan transformasi politik dilihat amat penting bagi orang muda.. Klik sini untuk baca 10 cadangan pemuda buat kerajaan..

Dalam pada itu juga Pemuda Umno mahu peralihan generasi berlaku di peringkat sayap muda dengan lebih ramai calon pergerakan tersebut diberi peluang bertanding Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Perwakilan Wanita UMNO dari Kelantan pula mencadangkan supaya diberi kuota 30% kepada Wanita.. Ketua Wanita Umno Bahagian Pasir Mas yakin cadangan itu akan direstui oleh pucuk pimpinan.

VIDEO @Armand_PJU BIKIN PUAK 'R' MENITIK TAIK TELINGA !!!



Semalam puak macai kepada Pas yang mengelarkan diri mereka sebagai NGO 'R' berjaya disekolahkan oleh Naib Pengerusi Unit PIDATO Pemuda Barisan Nasional saudara Armand yang datang menenangkan suasana yang pada mulanya hampir tegang.

Tindakkan kumpulan R membuat kacau di rumah keramat Umno ini dilihat seolah olah tidak menghormati majlis orang lain..MTK difahamkan kumpulan ini datang sebenarnya untuk menyerahkan memorandum kepada perwakilan dari Kelantan..Tetapi bila sampai di PWTC lain pula ceritanya, mereka bertekad mahu menyerahkan kepada Perdana Menteri..

Akhirnya niat buruk mereka berjaya dipatahkan oleh saudara Armand..

#PAU2012 ! SIDANG MEDIA NAIB PREDISEN UMNO MALAYSIA





Sidang Media Kupasan Ucapan Timbalan Presiden oleh @Zahid_Hamidi @HishammuddinH2O & Shafie Afdal

1. Sidang media untuk mengupas ucapan Timbalan Presiden UMNO, TS Muhyiddin Yassin telah diamanahkan kepada 3 Naib Presiden UMNO iaitu DS Zahid Hamidi, DS Hishammuddin Hussein dan DS Shafie Afdal.


2. DS Zahid telah menyentuh mengenai 3 perkara pokok yang disebut di dalam ucapan tersebut.

3. Pertama beliau mengupas tentang kelayakan PAS untuk membentuk kerajaan.

4. PAS tidak layak untuk membentuk kerajaan berdasarkan 'score card' prestasi PAS pada pilihanraya yang lepas.

#PAU2012 !! UCAPAN PENUH KETUA PEMUDA UMNO @KHAIRYKJ



UCAPAN KETUA PERGERAKAN PEMUDA UMNO MALAYSIA
YB KHAIRY JAMALUDDIN ABU BAKAR
PERHIMPUNAN AGUNG PERGERAKAN PEMUDA UMNO MALAYSIA
DEWAN TUN ISMAIL, PUSAT DAGANGAN DUNIA PUTRA, KUALA LUMPUR
28 NOVEMBER 2012

“ANTARA DUA MASA DEPAN”

Hamzah Fansuri pernah bergurindam, kepada orang muda ditinggalkan pesan:
“Wahai muda kenali diri mu
Ia lah perahu tamsil tubuh mu
Tiada lah berapa lama hidup mu
Ke akhirat jua kekal diam mu

Hai muda arif budiman
Hasilkan kemudi dengan pedoman
Alat perahu mu jua kerjakan
Itu lah jalan membetuli insan”

Marilah kita bersama-sama merafakkan setinggi kesyukuran ke hadrat Allah SWT, yang telah mengurniakan kudratuntuk kita terus berkhidmat di atas wahanaperjuangan UMNO,yang baru sahaja menyambut hari lahir yang ke 66.Ulangtahun kelahiran yang telah menjadi saksi penglibatan Pemuda UMNO berlari megah, merentasi 191 bahagian,seantero 13 buah negeri, untuk mengibarkan Sang Saka Bangsa di cakerawala negara.Sang Saka Bangsa –suatu nama keramat yang telah dizahirkan oleh Pergerakan kita sendiri.

Sebagai sayap paling penting dalam parti, organisasi kita menjadi pembawa wadah dan pelopor wawasan bukan sahaja buat orang Melayu tetapi juga seluruh watan, bermula dari era kolonial hingga ke kala arus permodenan mutakhir. Bukan sekadar menjadi pemerhati bisu atau pengikut tuli, namun sebagai pembawa obor perubahan, merintis jalan menuju kecemerlangan. Sirah kemerdekaan merakamkan bahawa Pergerakan kitalah yang telah membawa usul pada tahun 1955, agar tarikh kemerdekaan disegerakan dan dibuat pada tanggal keramat 31 Ogos 1957. Bahkan Pemuda jugalah perintis awal bagi semangat nasionalisme sejagat serta pengisian kemerdekaan yang inklusif dan sebenar, dengan cadangan agar slogan kemerdekaan ditukar dari “Hidup Melayu” kepada “Merdeka” pada tahun 1951. Natijahnya, dari dulu, kini dan selamanya, maqasid dan manhaj perjuangan Pemuda tidak pernah sirna dari memastikan UMNO kekal relevan.

Di atas landasan kesinambungan ini, Pemuda UMNO sentiasa berada di hadapan kelok perubahan zaman. Di kala awal penubuhan Pemuda, kita telah menggalas amanah sebagai kumpulan pendesak – sejajar dengan tuntutan era pra dan pasca penjajahan – yang akhirnya menyumbang ke arah kemerdekaan negara, dan seterusnya pembentukan Malaysia. Demi masa dan peralihan zaman, dan bersesuaian pula dengan konteks Model Baru Politik, kini Pemuda UMNO telah diberi nafas baru, penjenamaan semula dan perisian semasa sebagai pertubuhan yang lebih mampan dan proaktif dalam menangani isu generasi muda. Kita percaya, untuk menjuarai suara dan aspirasi pelapis bangsa, Pemuda haruslah mampu menawarkan wadah penyelesaian kepada mereka – bukan sekadar menanam tebu di tepi bibir, terpekik terlolong menjaja retorik.

Penghijrahan tasawwur atau worldview baru yang saya tekankan tahun lepas adalah manifestasi kematangan perjuangan pertubuhan kita.Kita harus kekalkan keseimbangan antara tradisi dan pemodenan, kemajuan fizikal dan pembangunan sahsiah, antara hikmah sejarah dan potensi pembaharuan bukan semata untuk seiring dengan zaman, tetapi juga demi agama yang menuntut kemuliaandalamkepimpinan.Justeru, agenda pendekatan islah politik ini menuntut kita untuk sentiasa berubah, agar peranan politik UMNO terus berada di batasan paling mutakhir.
Berbekal semangat juang tanpa sempadan, kita tidak hanya sekadar mengetengahkan peri-penting UMNO di mata orang muda. Tetapi selaku juara anak muda, Pemuda juga pencetus utama kepada UMNO untuk mencerminkan hasrat generasi baru yang menitikberatkan hak asasi manusia, ketelusan tadbir urus dan kebebasan bersuara. Disamping pendekatan dan penjenamaan baru ini, Pemuda tetap memelihara tradisi dan legasi parti keramat UMNO.UMNO kaya dengan warisan tersendiri – tiada satu pun organisasi lain dalam negara ini yang setaraf dengan UMNO dalam soal sejarah dan sumbangan kepada tanahair.Tradisi ini terus kekal terpelihara di bawah teraju dan kepimpinan Pemuda UMNO.Sayugialah pepatah Melayu: gayung bersambut kata berjawab, yang lama kita kelek, yang baharu kita junjung.

TERKINI !! 10 SYOR PEMUDA, KJ MAHU BN KEKAL PILIHAN MUKTAMAD !!




Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin hari ini menyenaraikan 10 cadangan bagi menyempurnakan tanggungjawab pergerakan itu sebagai ejen pencetus idea, antara lain meminta Perdana Menteri agar meneruskan transformasi politik bagi menghindar generasi muda mencari "gelanggang politik" lain.

Di sebalik desas-desus Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) semakin dekat, beliau mahu generasi muda menjadikan Barisan Nasional (BN) sebagai "pilihan muktamad."

"Pemuda menggesa agar Perdana Menteri tetap istiqamah, dalam meneruskan program transformasi politik beliau.

"Selain daripada isu-isu ekonomi, transformasi politik amat penting bagi orang muda di mana jua," kata Khairy sambil menambah, generasi muda mendahagakan langkah untuk menjadikan Malaysia lebih terbuka dan demokratik."

KP SEPUTEH- PEMUDA UMNO ADA RAMUAN KHAS LEBIH BAIK DARI PEMBANGKANG @RAZLANRAFII



#PAU2012 !! ANWAR PENGKHIANAT, DENGKI DAN NIAT JAHAT - TAN SRI MUHYIDDIN




Tindakan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim meminta campur tangan daripada negara luar untuk memantau Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) sebagai perbuatan khianat kepada negara.

Menurut Timbalan Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin, pembangkang hakikatnya dengki dan berniat jahat terhadap Barisan Nasional sehingga sanggup berbuat demikian demi menggambarkan pilihan raya di negara ini kotor.

"Dia hendak berbohong kepada dunia kononnya pilihan raya kita kotor.

"Bagi kita, ini hanyalah taktik kotor orang yang bermimpi untuk menawan Putrajaya, awal-awal lagi mengatakan pilihan raya di negara kita tidak adil.

"Barangkali dia pun sudah tahu bahawa pembangkang akan kalah dalam pilihan raya nanti. Jadi, lebih baik dibuat propaganda awal bahawa pilihan raya negara kita tidak adil, supaya apabila mereka kalah dalam pilihan raya, senanglah untuk mereka menuduh bahawa kita tidak berlaku adil kepada mereka,"katanya ketika menyampaikan ucapan perasmian serentak ketiga-tiga sayap Umno di Perhimpunan Agung Umno kali ke-66, malam ini.

#PAU2012 - PERJUANGAN UMNO/BN LEBIH PADU DARI POLITIK PERKAUMAN DAP DAN PAS @TUNFAISAL @RAZLANRAFII




Alhamdulilah, selesai sudah program hari ini di Persidangan Agong Umno 2012 PWTC.. Dari majlis jamuan makan tengah hari Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia dan Pelancaran Kelab Penyokong BN IPTA hinggalah ke perasmian serentak Perhimpunan Agung Tahunan (AGM) ketiga-tiga sayap Umno malam tadi..

Antara yang menarik ingin MTK sampaikan ialah ucapan Timbalan Presiden UMNO sebentar tadi, dalam ucapan beliau ada menyentuh soal sentimen perkauman yang masih tebal didalam Pas dan Dap sehingga membuatkan parti itu sering bertelagah..

Walaupun Pas dan Dap dalam satu puak iaitu Pakatan Rakyat, mereka masih tercari cari ideologi politik masing masing..Hakikatnya Pas dengan cara Pas, Dap dengan cara Dap..

UCAPAN PENUH TIMBALAN PRESIDEN UMNO #PAU2012


"BERSAMA MELAKAR KEMENANGAN"

KEBIJAKSANAAN POLITIK UMNO: MUAFAKAT UN TUK BERKONGSI KUASA



Alhamdulillah, kita di Malaysia tidak mengalami krisis politik dan perkauman yang parah seperti yang dialami di negara-negara lain, walaupun kita mempunyai lebih banyak bangsa, kaum dan suku kaum. Negara kita dipagari daripada malapetaka besar yang menggugat keselamatan dan ke sejahteraan rakyat. Dengan izin ALLAH s.w.t kita dapat hidup dalam suasana yang aman, stabil dan makmur hingga ke hari ini.

Kesemua ini pastinya tidak terjadi dengan sendiri. Sudah tentulah ada sebab musabab yang menjadikan negara kita kekal aman, makmur dan sejahtera. Sebab yang utama ialah kebijaksanaan pemimpin kita terdahulu memilih acuan politik perkongsian kuasa yang berteraskan semangat per sefahaman, pemuafakatan, setiakawan dan tolak ansur an tara parti-parti politik yang mewakili pelbagai kaum sewaktu itu, iaitu Umno, MCA dan MIC. Apabila Barisan Nasional dibentuk pada tahun 1974, muafakat kita semakin kukuh dengan lebih banyak parti-parti yang mewakili pelbagai etnik dan suku kaum bergabung, termasuk dari Sabah dan Sarawak.

Sepanjang lima dekad pemerintahan Barisan Nasional, muafakat yang dicapai untuk memerintah negara secara bersama tidak pernah kita ingkari. Janji untuk bekerjasama dan berkongsi kuasa tidak pernah kita nodai. Prinsip ini sentiasa kita pupuk dan suburkan, dan kini menjadi pasak kekuatan Barisan Nasional.

Alhamdulillah, meskipun ada kalanya kita diduga dengan pelbagai cabaran dan tuntutan, meja rundingan Barisan Nasional sentiasa dapat menawarkan penyelesaian kepada semua perkara yang berkait dengan kepentingan semua kaum. Kerana itu Malaysia kekal aman, stabil dan makmur hingga ke hari ini.

Meskipun begitu, bagi puak yang keras dan melampau dalam pemikiran dan tindakan politik, mereka sentiasa mengapi-apikan semangat perkauman dan agama yang sempit bagi menagih laba politik. Pas sebagai contoh pernah menuduh Umno sebagai parti sekular, parti taghut, parti mustakbirin, parti fir'aun, parti kafir semata-mata kerana kita bekerjasama dengan rakan-rakan bukan Islam dalam Barisan Nasional.

Tuesday, 27 November 2012

PANASS !! DATUK K RAJAGOPAL DI EJEK WARTAWAN ??





Menang dipuji kalah dikeji, itulah nasib yang diterima pasukan kebangsaan dibawah kendalian datuk K.Rajagopal..Tapi bagi aku, aku tetap sokong harimau malaya baik buruk depa main pun depa dah cuba yang terbaik..

Tapi lain pulak apa yang terjadi dalam akhbar online Sinar Harian..Dah la tajuk salah eja nama, isi kandungan pun salah eja jugak.. Hampeh betui la bila buat berita tak check ejaan bagi betul, kalau sikit sikit tu boleh jugak terima..

Ini sampai nama yang duk jadi sebutan kesemua peminat bola sepak negara pun boleh salah eja..kalau tajuk saja takpa, tapi sampai ke bawah salah..Nama jurulatih bola sepak negara Datuk K.Rajagopal bukannya Rajabobal ataupun Rajagobal..

Diharap wartawan akbar sinar ambil serius tentang hal ini..Bukan apa, nanti ramai lak yang duk komen bukan bukan dalam laman web sinar..


TERKINI !! TOK NAJIB DAH UMUM PRU 13 DI PWTC ??




Najib sah PRU13 bukan bulan depan

Datuk Seri Najib Tun Razak dikatakan telah mengesahkan bahawa Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) tidak akan diadakan bulan depan meskipun dalam temu bual sempena Perhimpunan Agung Umno (AGM) 2012, yang disiarkan kelmarin, beliau ada mengatakan musim hujan bukan halangan untuk memanggil pilihan raya.

Perdana Menteri yang juga Presiden Umno mengatakan perkara ini kepada ahli-ahli Umno pada majlis taklimat presiden yang diadakan di Dewan Merdeka, petang ini sempena AGM kali ini.

"Datuk Seri Najib sudah mengatakan dengan jelas PRU13 bukan bulan depan. Beliau berkata 'oleh kerana ini majlis tertutup, saya boleh memberitahu pilihan raya bukan bulan Disember'... jadi, pasal pilihan raya, ini bayangan yang jelas," kata seorang pemimpin parti kepada Sinar Harian Online.

Majlis Presiden merupakan sesi tradisi menjelang AGM parti.

Pemimpin yang enggan namanya didedahkan menambah Najib secara berseloroh ada menyebut bahawa "PRU13 akan diadakan tahun depan" sambil merujuk kepada tempoh sama ada antara Januari atau April, atau "dalam dua bulan selepas itu."

PELINGKUP KUIN NAK PI MENGEMIS DEKAT SULTAN BRUNEI PULAK DAH !!




Nampaknya sinetron KUIN takdak duit ni sampai ke PRU jugak lah..dari 100 episod kini jamil dan azizan dah tambah ke 200 episod pulak..heh!!

MTK dengaq cerita orang yang nak beli KUIN nak bawa si Jamil paktonko dan Azizan pi mengadap Sultan Brunei ?? Dah takdak duit nak pusing ka ??

Patutlah ramai staf KUIN duk mengamuk dalam FB kata pihak bank duk cari depa sebab masalah hutang pinjaman yang tertunggak.Sedangkan majikan depa (pihak KUIN) dah potong duit gaji depa..

Makin sakan puak haram haram jadah ni buat keja..Apa apa pun kalau nak tau lebih lanjut baca blog ni BERITA KUIN

HOI PAS KEDAH !! NAK TANAM CERMAI KA NAK SAPU BALAK ??




Baru-baru ini saya terbaca kenyataan Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Razak di sebuah akhbar yang menjelaskan tentang projek “balun balak Kedah” yang sedang digiat dijalankan sebelum PRU ke-13 berlangsung.

Dalam kenyataannya itu, dia begitu bongkak dan angkuh apabila memberitahu bahawa dia tidak peduli sangat tentang kelulusan EIA yang diperlukan bagi sebarang aktiviti balak yang melibat kawasan seluas 15,000 hektar di atas nama “Ladang Sejahtera”.

Lagipun katanya, projek “balun balak sampai licin” itu sudah pun dilaksanakan secara besar-besaran di merata-rata hutan simpan kekal di Kedah, termasuk di kawasan Carok Batang Padi yang terletak kira-kira 200 meter dari kawasan tadahan air utama negeri, empangan Pedu.

Lebih menarik, Azizan menjelaskan bahawa dia sebenarnya bercadang untuk menanam pokok buah-buahan atau dalam ertikata lain, Menteri Besar itu mahu menjadikan kawasan seluas 500 hektar di Pedu itu sebagai dusun buah-buahan.

Bayangkan dusun buah-buahan seluas 500 hektar di Pedu. Mungkin dia mahu menjadikan Kedah sebagai sebuah negeri dusun buah-buahan barangkali. Baiklah, saya setuju dengan tujuan itu.

TERKINI !! JAMUAN MAKAN PERWAKILAN PERGERAKAN PEMUDA UMNO MALAYSIA & PELANCARAN KELAB PENYOKONG BN IPTA #PAU2012

Majlis pelancaran Kelab Penyokong BN IPTA di Dewan Tun Razak PWTC
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

DONG ZONG MEMANG ANTI MELAYU !!


Perhimpunan 1125 yang diadakan oleh Dong Zong untuk membantah Pelan Pendidikan Kebangsaan disertai lebih kurang 7,000 peserta. Akhbar-akhbar Cina melaporkan jumlah seramai 10,000.

Apapun jumlah sebenar, yang pastinya Dong Zong akhir-akhir ini semakin giat menuntut berbagai keistimewaan yang kononnya bertujuan untuk mempertahan dan meningkatkan pendidikan Cina bagi kaum Cina. .

Walaupun terbukti yang kerajaan tidak pernah meminggirkan sekolah-sekolah vernakular, namun Dong Zong masih tidak berpuas hati apabila pelan pendidikan baru menekankan usaha menyemai semangat jatidiri negara melalui Bahasa Kebangsaan.

Bagi Dong Zong penambahan masa bagi subjek Bahasa Malaysia mengancam Bahasa Mandarin. Nampaknya, Dong Zong ingin memastikan anak-anak kaum Cina kekal tidak fasih berbahasa kebangsaan dan kekal terasing dari pergaulan dalam masyarakat majmuk di negara ini. Malah, dari tuntutan-tuntutan sebelum ini, jelas terlihat bahawa Dong Zong bertekad untuk memisahkan kaum Cina dari aspirasi nasional dengan memperjuangkan peperiksaan yang tidak bersandarkan syarat-syarat yang digariskan oleh kementerian pendidikan.

PANASS !! RAKYAT KEDAH MERANA DIBAWAH PEMERINTAHAN PAS !!! #TUKARKEDAH






Akibat pembalakan membabi buta, rakyat yang menanggung akibatnya. Itulah yang terjadi kepada penduduk Kampung Landai Melaka. Jambatan yang mereka pohon kepada Kerajaan Persekutuan melalui YB Datuk Tajudin ADUN Belantek, musnah serta merta akibat banjir lumpur bercampur balak buruk.

Jambatan yang mereka pohon selama 3 tahun lebih bersusah payah, berulang kali memohon kepada ICU akhirnya musnah tak sampai 5 minit. Memanglah banjir dan bencana alam ni ketentuan illahi, namun kita manusia yang merosakkan segalanya.

Monday, 26 November 2012

PANASS !! GAMBAR SKANDAL S3KS PEMIMPIN MANA PULA TERSEBAR NIH ??



Ini adalah screenshot memaparkan seorang pemimpin parti komunis China dengan kekasihnya berusia 18tahun sedang melakukan hubungan seks..

Terdapat laporan mengatakan bahawa Lei Zheng Fu menafikan lelaki dalam video itu adalah dirinya..

Selepas disiasat mereka mendapati Lei adalah lelaki dalam video itu dan pihak pemerintah parti telah memecat Lei Zheng Fu dari parti serta merta..

A Chongqing district party chief caught on video having sex with a young mistress was sacked yesterday, becoming the latest party official to succumb to his own decadent lifestyle.

On the same day that the sex scandal cost Lei Zhengfu , 54, his post as Beibei district party secretary, one of his counterparts in Wuxi, Jiangsu province, was reportedly fired amid bribery allegations, underscoring the breadth of the country's corruption problem.

The action by the Chongqing Comnunist Party came just three days after a five-year-old video surfaced online appearing to show Lei having sex with his then-18-year-old mistress.

Authorities said the party's discipline inspection authority had confirmed Lei was indeed "the man in an indelicate video, which was widely circulated on the internet in recent days".

The statement faulted Lei for keeping mistresses, a common practice among fallen mainland officials that is nonetheless prohibited by party rules.

PESERTA HIMPUNAN HIJAU ELOK BERJALAN DARI PARLIMEN KE TASIK PEDU !!




Kemusnahan alam paling dasyat pernah berlaku di Kedah dalam pemerintahan Pas ini wajar diberi perhatian oleh peserta demonstrasi himpunan hijau..

Lebih baik datang ke hutan yang sedang dan telah dimusnahkan oleh regim Pas ini dari buat pekara yang telah disahkan selamat dan dibenarkan operasi oleh Mahkamah (LYNAS)..

Kerajaan Pas Kedah secara terang terangan lakukan kesalahan dimana pembalakkan di kawasan tasik Pedu dan Gunung Inas tidak mendapat kelulusan EIA dari Jabatan Alam Sekitar..

Pas mengunakan alasan untuk menjadikan ladang rakyat bagi membolehkan pembalakkan di hutan simpan bernilai tinggi di Kedah dihalalkan untuk ditebang..

Sepatutnya peserta himpunan hijau perlu lebih prihatin terhadap kemusnahan hutan di Kedah bukannya tunjuk hero kepada rakyat kononnya LYNAS tidak selamat..

Dari pemantauan MTK kemusnahan kawasan flora dan fauna di hutan Pedu dan Gunung Inas di Kedah yang ditadbir oleh Pakatan Republik  langsung tidak diberi perhatian oleh NGO pakatan republik.. Mereka lebih menyerang projek projek yang memberi faedah kepada rakyat seperti LYNAS dan Rapid Pengerang..

PANASS !! ABBY ALBODY NAK TUNJUK JAGUH KE NAK TUNJUK DIRI TU BODOH ??



Masih lagi tak puas melonjakkan kebodohan diri sendiri demi menagih populariti dalam sebuah perjuangan yang kononnya berteraskan dakwah. KEBODOHAN SEBELUM INI (KLIK!). Abby Abadi tidak kurang bengapnya dengan MAHFUZ OMAR (KLIK SINI) bila mempersoalkan kaitan FELDA & ISRAEL.



Demo kononnya Malaysia ekspot minyak sawit ke Israel berlansung amat hambar, pelbagai angka disebut dan direka hanya untuk puaskan hati pengikut yang diupah untuk membuat kacau bilau depan Ibu Pejabat Felda Kuala Lumpur kelmarin.

DEMO BANTAH KEKEJAMAN ZIONIS !!!







NGO Sungai Petani yang di wakili PERKASA Daerah Kuala Muda telah mengadakan satu himpunan bagi membantah kekajaman Zionis terhadap umat Islam di Palestin di hadapan Masjid Sultan Muzaffar Shah Sungai Petani.

Selain itu pihak PERKASA juga mengecam tindakan PAS yang mempergunakan Islam sebagai kepentingan politik dengan mengkafirkan sesama umat Islam dan mendoakan kemusnahan kepada sesama umat Islam.

Turut sama dalam himpunan tersebut, beberapa orang wakil dari NGO Cina dan NGO India yang mengecam tindakan Zionis yang membunuh rakyat Palestin dengan kejam. - Media Kedah

PANASS !!! SUAMI KESAL ISTERI JUAL MARUAH DIRI KERANA WANG




KESAL…Amri melihat facebook milik isterinya yang digunakan untuk menjual gambar bogel.

Sekali lagi facebook disalahgunakan untuk tujuan terlarang. Kali ini membabitkan seorang isteri yang menjual gambar separuh bogelnya dengan menjadikan laman sosial di Internet itu sebagai medium untuk mencari pelanggan dan proses tawar-menawar.

Selepas lelaki yang berminat memasukkan wang ke dalam akaun banknya, wanita berusia 35 tahun itu menghantar gambar separuh bogelnya kepada lelaki terbabit melalui khidmat pesanan multimedia (MMS) di telefon bimbit.

Perbuatan menjijikkan itu terbongkar selepas suami wanita terbabit yang hanya mahu dikenali sebagai Amri, 43, diberitahu seorang daripada lelaki yang pernah membeli gambar isterinya itu.

“Hancur hati saya apabila mendapati apa dikatakan lelaki itu benar selepas saya memeriksa telefon bimbit serta komputer isteri.

“Malah, saya menyamar dengan menggunakan nombor telefon lain untuk berurusan dengan isteri melalui facebook dan maklum balas diterima membuktikan dia tergamak menjual gambar separuh bogelnya untuk mendapatkan wang,” katanya.

SUMBER


MTK
WANG PUNYA PASAL,APA PUN SANGGUP BUAT..DUNIA OH DUNIA
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog archive