Tuesday 25 March 2014

#MH370 PANASS !! RUPANYA ADA JUGAK PILOT BODOH LAHIR DARI AIRASIA @tonyfernandes



Tatkala seluruh warga Dunia bersedih dengan kehilangan pesawat MH370, ada jugak juruterbang yang lahir dari syarikat penerbangan tambang murah tipu keliling masih lagi mempersoalkan kesahihan berita berakhirnya hayat pesawat MH370 di Selatan Lautan Hindi..


Akaun FB 

Juruterbang Airasia bernama Krish Jejendira yang masih pertikaikan kesahihan pesawat itu telah terhempas atau meletup di Lautan Hindi. Jurutebang jni juga mengatakan bahawa kerajaan mempunyai maklumat yang tidak diberitahu kepada umum atau cuba menyembunyikan perkara sebenarnya.

Jadi disini aku nak bagitau Senior First Officer AirAsia X ini supaya banyakkan belajar dan kumpulkan masa penerbangan anda lebih dari 10 ribu jam dahulu sebelum nak mempertikaikan sesuatu..




Untuk makluman F.O Krish, berita sedih yang diumumkan oleh Perdana Menteri Malaysia semalam berpandukan analisis yang belum pernah dibuat sebelum ini oleh Cawangan Siasatan Kemalangan Udara United Kingdom (AAIB) dan Inmarsat, iaitu syarikat dari UK yang menyediakan data satelit yang menunjukkan koridor utara dan selatan.

Cara Inmarsat memperoleh data dari pesawat MH370 adalah menerima isyarat ‘ping’ dari MH370 kepada satelit secara berterusan setiap jam walaupun semua sistem komunikasi lain kapal telah dimatikan.

Isyarat seperti itu biasanya digunakan untuk menyeragamkan maklumat masa. Dengan mengkaji aliran ‘ping’ berkenaan, Inmarsat memutuskan bahawa kapal itu telah terbang lebih 5 jam selepas meninggalkan ruang udara Malaysia dan berakhir di Selatan Lautan Hindi.

Kenyataan yang diumumkan oleh YAB PM bukan direka cipta sebaliknya dari data satelit dan analisis dari pihak AAIB..


Jadi kepada F.O Krish kumpulkan pengalaman anda dulu sebelum nak cakap yang bukan2. Dan jadilah Pilot berhemah..Yang penting Jangan mabuk ketika anda sedang terbangkan pesawat..

Baca Juga di SINI

22 comments:

Anonymous said...

PC LAST NIGHT PM KATA IT'S ENDED AT INDIAN OCEAN.. HE NEVER MENTION ABOUT THE AIRCRAFT WAS CRASHED OR EXPLODED...BESIDE THE OBJECT FOUND BY SATELITE NOT CONFIRM YET IF THEY ARE FROM MH370......

Anonymous said...

Baslah jenis berlagak,anak bual TF,cam boss nya lah juga.

bloglist malaysia said...

Hanya dng bukti debris dah umum crash? Mati semua? Mana body? Mana part besar pesawat yg mengandungi mayat? Dengan jumlah fuel yg mcm tu mvm mana pesawat boleh sampai ke lautan hindi? Guna otak la sikit wei.. kurangkan penggunaan lutut..

Anonymous said...

inilaa orang cakap , main cakap serupa orang bodoh !!!

sebab tu kena siasat dulu camana boleh pergi ke lautan hindi , ni belum apa-apa dia yang menyalak macam anjing , sama jugak masa peswat ni hilang segala berita yang belum sahih dan tak betul jugak manusia haramjadah ni ambik jadikan panduan untuk mengkritik kerajaan !!!

dia ingat ini zaman apa kee boleh sorok maklumat ?? woiii bodoh punya orang sekarang mana boleh sorok maklumat , apatah lagi pelbagai agensi negara lain yang sememangnya pakar dalam kemalangan pesawat terlibat ... inilaa jadinya bila asyik mabuk todiiii cakap pun serupa orang bodoh !!!

manjung said...

Biasa la puak ni. Aku tengok muka tak macam pilot pun macam gangster ada le....puak2 yang suka berlagak...

Anonymous said...

Alahai Bebnggapnya kau nie Jeebond BLM...

Urmmmph... may be tak paham bahasa orang Putih...

Tuu Lah suruh belajar betul2 tak nak, nak main politik.. jadi lah kau Jeebond Boddoh Bangnag, Lembu Keling Paria..

Saya Doakan semoga Pesawat Air Aisa yang di pandu oleh Pilot Keling Paria Terhempas kat Batu Caves...

Amacam.. Puas Hati.. Hati aku confirm puas..

Unknown said...

Data satelit inmarsat kata putus.hubungan di selatan lautan hindi.PM umum berakhir di lautan hindi.hnya kotak hitam mampu rungkai semua persoalan.

Anonymous said...

keling kalau sebagus mana pun tetap keling.... podacit

Anonymous said...

Hari nie kata MAS, insyaallah esok masa awak pulak, then kita tgk muka hitam kaum hindu jadi lebam, paria betul beruk nie

Anonymous said...

Memang dasar anak cucu syaitan Hindraf ini, dapat banyak faedah dan sedap di Malaysia pun tak reti nak bersyukur, cam Tonyk F juga orangnya. Ada duit banyak bukannya nak bantu bangunkan bolasepak Malaysia tapi sibuk labor kat luar negeri. Supaya senang nak mabuk todi siang malam.

bloglist malaysia said...

Hahaha.. memang layak digelar macai aka anjing umno.. hujah main hantam ikut lutut.. otak tak kritis.. umno bagi makan tulang pun telan.. hahaha... silap pulak masuk kandang yg ada org bodoh2 ni.. hehehe..

Unknown said...

terbaekk™ tumpang puashati .mantap punya jawapan utk si jeebon

pundek said...

baru 2nd officer dah berlagak. orang macam dia memang macam tu. ada jawatan sikit dah mula lupa cawat.

suatu hari nanti kapal terbang yang dia naik tu berkecai pulak!

aku doakan!

celaka punya orang!

Anonymous said...

Sebagai menghormati tragedi MH 370 yang sudah pun diputuskan sebagai Penerbangan "Berakhir" di tengah tengah Lautan Hindi, sebuah kawasan yang terpencil, jauh dari mana mana pendaratan mungkin, dicadangkan agar seluruh rakyat Malaysia berkabung....

Semua bangunan pejabat pejabat kerajaan diwajib‎ menaikkan bendera separuh tiang, esok iaitu hari Rabu 26hb April 2014 isytiharkan sebagai cuti umum.

Semua masjid masjid dan surau surau seluruh negara mengadakan majlis tahlil selepas solat maghrib.

Manakala buat agama agama lain juga perlu mengadakan upacara keagamaan masing masing untuk mendoakan mangsa mangsa yang terkorban dalam nahas kehilangan pesawat MH 370.

‎AL FATIHAH.....!
(http://medan-info-kita.blogspot.com/2014/03/mh-370-cadangan-kepada-najib-esok-cuti.html)

##geng Umno sdri pn pening2..ada justify word 'end' 2 sbagai mati mcm blog MTK, blog ni lak ckp 'end' 2 ilang xsmestinya dh crash.. mna satu blogger yg pikir pkai lutut ntah la...

Anonymous said...

Hoii keling paria babi... lu mahu jadi macam kes kampung medan ka haaa... lu jgn suka2 hati cakap ha keling estet... ini malaysia tahu haa.. ini bukan india boleh suka2 ckp.

Gua nanti kasi comform lu mesti jatuh sama lu punya flight....

Anonymous said...

Dia mabuk.... mabuk pangkat dan kencing setan

Anonymous said...

C jeebon pilot paria mabuk makan todi.

Anonymous said...

Apa yg PM umum tu adalah secara paling berhemah bertujuan untuk menjaga hati keluarga mangsa... Tak perlu nak cerita detail time PC tu.... kena faham2 sendirilah...

Anonymous said...

Aku yg keja security pon paham apa yg PM ckap,wlaupon tak pandai org putih.

terance j roller said...

Pls la, all he is was voice out, this i am sure did not hurt the peoples feeling, unlike Chef wan case.. that was heart stomping.. this was just his point of view.. also to the few narrow minded people, having a beer does not mean he will fly the plane drunk..

Anonymous said...

Kita yang mengikuti sesatu pandangan yang dilemparkan oleh orang lain janganlah terlalu melatah.kemungkinan beliau faham cara yang berlainan dengan kita,sebab beliau juga seorang juruterbang,bagitu juga dengan seorang polis,jika tak ada bukti bagaimana hendak tangkap orang.jangan marah,lebeh baik kita bantu beliau dengan penerangan yang dikeluarkan oleh PM itu.ini lebeh menunjukan kita mempunyai satu daya mengupaskan kata-kata PM itu."menamatkan penerbangan dilautan hindi".tolong terjemahkan pada beliau sesipa juga.

Anonymous said...

apasal la komen semua ni lebih pd puak bangsa dan keturunan plk? lg satu bahasa tu jaga la sikit.bg aku biaselah org nak besuara mngeluarkan pndapat dia. mau itu yg bcakap keling ke mlyu ke cina ke rakyat mlysia jg.xbaik kutuk mngutuk apalagi ngra tngh dlm mnghdpi musibah ni. bg aku sndiri pun kata 'berakhir' diselatan hindi ocean,mngndungi bnyk makna dia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive