Saturday, 5 January 2013

PENUTUPAN ASRAMA UNISEL BERPUNCA DARI LOMBONG PASIR HARAM !!






Universiti Selangor (UNISEL) untuk entah kali ke berapa terus menarik perhatian umum dan mengundang kontroversi yang tak sudah-sudah semenjak IPT itu di urus tadbir oleh Kerajaan PKR Selangor.

Sebelum ini UNISEL diselubungi masalah timbunan hutang berjuta ringgit gara-gara kegagalan urus tadbir dan masalah kewangan yang menyebabkannya gagal melangsaikan bayaran perkhidmatan pengurusan asrama.

Tumpuan kali ini pula berkisar pada permasalahan yang dihadapi sekitar 5,000 hingga 6,000 orang pelajarnya di Kampus Bestari Jaya, Kuala Selangor apabila terpaksa tinggal di luar penempatan asrama berikutan masalah mendapan tanah dan keretakan bangunan selain turut menjejaskan sistem pendawaian elektrik.

Sejak Kampus UNISEL di Bestari Jaya ini siap dibina dan mula beroperasi pada 2005, masalah sistem utiliti pendawaian elektrik, mendapan tanah atau keretakan bangunan tidak pernah berlaku sama sekali.

Namun apabila Kerajaan Negeri mula diambil alih oleh pakatan pembangkang yang bersekongkol di bawah gabungan PR, masalah mula timbul berikutan tindakan Kerajaan PKR Negeri melalui Kumpulan Semesta Sdn Bhd (KSSB) dan kontraktor yang dilantik semakin menggiatkan aktiviti perlombongan pasir di sekitar kawasan berdekatan.

KRISIS HUTANG DUNIA !! MALAYSIA TETAP TEGUH DILALUAN YANG BETUL




Ekonomi global yang merudum pada tahun 1997/98 telah pun pulih pada separuh kedua tahun 2009. Namun, perkembangannya semakin perlahan bermula tahun ini, iaitu tahun 2012. Ekonomi global banyak bergantung kepada kedudukan ekonomi negara maju dan perkembangan ekonomi di dalam negara pula sebahagian besarnya bergantung kepada krisis hutang serta keyakinan pasaran.

Hari ini, hutang dunia telah meningkat dari USD18 Trillion kepada USD51 Trillion berbanding kadar pertumbuhan yang jauh lebih rendah. Menurut laporan Global Wealth 2012 oleh Credit Suisse Research Institute, negara di mana jumlah hutang isi rumah meningkat melebihi USD1 trillion, nisbah hutang berbanding aset meningkat secara purata sebanyak 50 sen dalam jangkamasa 2000 hingga 2008.

Secara dasarnya, negara yang berada dalam keadaan ekonomi yang selesa cenderung mencatatkan hutang isi rumah yang lebih tinggi.

Kedudukan nisbah hutang berbanding aset di negara-negara maju seperti Amerika Syarikat, United Kingdom menunjukkan paten yang sama iaitu meningkat secara drastik pada tahun 2008 dan kemudiannya menurun sekitar 20% pada tahun 2011-2012. The Economist pula mencatatkan peratusan hutang awam Amerika daripada KDNK adalah pada 74.2% atau USD36,873.70 per kapita dan UK pula 90.6% atau USD35,325.24 per kapita.

KRISIS AIR !! SAMPAI KE SUDAH KHALID TAKKAN MENGAKU !!




Hampir seminggu lebih penduduk kota di Lemah Klang terpaksa "berkering" akibat ganguan bekalan air berpunca daripada kerosakkan rumah Pam di Wangsa maju dan Pudu Hulu..

Sebenarnya rumah rumah Pam ini dibawah tanggungjawab Kerajaan Negeri Selangor kerana sebelum ini Syabas telah beberapa kali menghantar laporan mengenai kerosakkan yang bakal dialami di rumah rumah Pam tersebut..

Namun Kerajaan Selangor menyekat segala modal perbelanjaan untuk Syabas melakukan penambahbaikkan di rumah rumah pam di kawasan lembah Kelang..

Jadi Syabas terpaksa membenarkan rumah rumah pam tersebut bekerja melebihi kapasiti pengeluaran bagi menjamin penduduk di Lembah Klang terus mendapat bekalan air bersih..

Kemuncaknya pada minggu lepas, hampir 100 ribu penduduk di Gombak, Wangsa Maju dan Ampang terpaksa menerima akibat daripada kegagalan Kerajaan Selangor..

PANASS !! MAT SABU MENGAKU BUKAN AHLI AGAMA !!




sebenarnya?...Adakah Mohamad Sabu keliru, celaru atau tidak tahu apabila buat kenyataan kalimah Allah boleh digunakan oleh bukan Islam?

Peliknya, pemimpin PAS lain seperti Setiausaha Agung, Datuk Mustafa Ali dan Ketua Penerangan, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man sudah menyatakan pendirian parti itu bahawa terjemahan Bible harus ikut teks asal Bible Bahasa Melayu harus gantikan istilah God dengan Tuhan bukannya Allah.

Apakah tujuan Timbalan Presiden PAS itu berkata demikian kepada portal berita pro pembangkang The Malaysian Insider?

Adakah kerana mahu menyokong Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng yang kembali mencetuskan kontroversi dengan meminta kerajaan membenarkan penggunaan kalimah Allah dalam Injil Bahasa Melayu dalam perutusan Krismasnya, baru-baru ini?

Ini tidak mustahil kerana ramai mengetahui Mohamad amat rapat dengan Ketua Menteri Pulau Pinang itu, malah ada ibaratkan mereka macam ‘adik abang’.

Cuma beliau guna alasan bahawa Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi awang pernah keluar kenyataan pada 2010 tidak melarang penganut agama selain Islam untuk guna kalimah Allah.

JOM KITA TENGOK MAKANAN RUJI PAKATAN



Inilah makanan ruji bagi pemimpin pakatan, setiap hari menghidangkan fitnah fitnah kepada kerajaan BN bagi memastikan mereka dapat menawan Putrajaya yang satu masa dulu dikejinya pusat pentadbiran Kerajaan itu sebagai merugikan wang rakyat..

Tapi sekarang tidak lagi, lubuk emas yang menjadi igauan pemimpin pakatan ini sebenarnya membuatkan mereka tidak tentu arah sehingga sanggup mereka apa saja fitnah asalkan tujuan mereka untuk menawan Putrajaya tercapai..

GEMPAR !! KUANTAN DI ANCAM JENAYAH SEKSUAL !! FAUZIAH THORON MESTI SUKA !




KUANTAN- Bukan sahaja menyakitkan pemandangan, malah keadaan pakaian dalam wanita yang ditayang di tepi hutan berhampiran Indera Mahkota Dua di sini menjadikan keselamatan penduduk turut terancam.

Penduduk Zaliah (bukan nama sebenar), 25 berkata, dia terkejut apabila melihat beberapa helai pakaian dalam wanita ‘dipamer’ di dahan pokok dan papan tanda.

Menurutnya, sebagai wanita, dia sememangnya rasa terganggu dengan situasi tersebut apabila ada individu yang mungkin telah mencuri pakaian dalam tersebut semata-mata untuk kepuasan nafsu mereka.

“Saya tinggal di rumah sewa bersama empat rakan yang lain dan laluan tempat pakaian dalam ini di tayang merupakan laluan utama saya ke tempat kerja.

“Memang terkejut melihat keadaan ini dan pada masa yang sama saya rasa keselamatan kami sebagai wanita turut terancam.

BODOH TAK BERTEMPAT !! ISI MINYAK SAMBIL MAIN LIGHTER !!





Ni la akibatnya kalau cuai dan bodoh tak kena gaya..Dah tau stesen petrol kawasan mudah terbakar duk pi main api buat apa ?? kan dah kenam..Oleh itu, nasihatnya: jangalah sesekali bermain dengan lighter di mana-mana stesen minyak. Akibatnya... Nah!!! tengoklah video di bawah ini :

Friday, 4 January 2013

PANAS !! DAP SALAHKAN SPR SEBAB SALAH KIRA UNDI ZAIRIL ?


SPR tak telus, SPR korup !! Inilah kata kata yang selalu dikeluarkan oleh para pemimpin pakatan bagi mengambarkan bahawa SPR adalah satu badan yang gagal untuk menguruskan pilihan raya di Malaysia..

Tapi sebaliknya yang berlaku apabila Dap mengakui bahawa terdapat kesilapan dalam pengiraan undi pemilihan CEC tempoh hari..Yang peliknya sudah beberapa minggu baru sedar terdapat kesilapan dalam proses pengiraan..

Aku tak pasti samaada kesilapan ini sengaja dibuat untuk mengalih isu kalimah Allah ataupun untuk menunjukkan Dap bukan anti Melayu..Memandangkan pemilihan CEC tempoh hari satu muka melayu pun tidak terpilih jadi macam macam cara mereka boleh buat..

Hari pulak tiba tiba si Pooi Weng Keong Pengarah Pemilihan Dap letak jawatan.. Kononnya nak tunjuk drama ciptaan baru Dap ni real..Lepas tu buat buat tak faham kenapa boleh jadi macam ni (salah kira)

NAH AMBIK KAU !! ANAK BUAH ADUN PAS DI TANGKAP EDAR DADAH ?




Suatu masa dahulu, PR menjadikan isu dari kisah kaum keluarga pemimpin BN yang ditangkap terlibat dengan najis dadah dan di mana polis dah jalankan tugas untuk tangkap.

Tiada isu polis ditahan enjalankan tugas. Dan tiada isu untuk salahguna kuasa dan masuk campur tapi mereka tetap jadikan isu.

Sekarang mahukah mereka jadikan isu dari peristiwa berikut:




Pada hari selasa Januari 1hb, 2013, satu tangkapan narkotik dibuat oleh satu pasukan anggota narkotik yang diketuai oleh Sub Inspektor Wan Zain di belakang Sekolah Menengah Cherang Ruku, Pasi Putih pad alebih kurang 3 tengahhari.

Mereka telah menahan dia orang lelaki Melayu - Wan Imran b. Wan Ramli, Penungang motosikal berumur 18 tahun dan Mohd Hapizul b. Mat Nasir sebagai pembonceng dengan ditemui 20 biji pil kuda.

Selain itu, kedua-dua mereka gagal membawa dokumen perjalanan iaitu kad pengenalan) dan ditahan untuk ditahan dan lokap di IPD untuk siasatan lanjut.

Difahami bahawa Wan Imran adalahg anak kepada Wan Ramli b. Wan Ibrahim, Penghulu Tetereh Tuga dan juga anak saudara kepada ADUN PAS, YB Wan Hassan b Wan Ibrahim wakil rakyat Semerak.

SUMBER UNSPINNERS

PANASS !! RAFIZI & DEEPAK SAMA SAMA PENIPU ??






Rafizi Ramli, Pengarah Strategi PKR sekali lagi menimbulkan kontroversi apabila mendesak Datin Seri Rosmah Mansor menjawab dakwaan bahawa Deepak Jaishikin telah membayar sejumlah RM13 juta untuk membeli 19 jenis barang kemas khas untuk beliau, dari dua firma di Hong Kong kononnya untuk melicinkan satu urusniaga hartanah.

Dakwaan Rafizi ini disokong oleh dokumen pembelian seperti invois dan email dan disebar secara meluas di laman-laman web pembangkang.

Bagaimanapun, isu yang baru sahaja mula dijerang dan belum sempat hangat, menjadi sejuk tiba-tiba apabila Deepak muncul dalam youtube yang membuatkan Rafizi dan bosnya, Anwar Ibrahim pula yang kepanasan. Rakaman percakapan Deepak tersebut dilihat bagaikan satu lagi bom atom yang menimpa kepala Anwar Ibrahim kerana ia mengingatkan kita kepada skrip lama, iaitu scorpene.

Sebelum ini, Raja Petra Kamaruddin, blogger upahan pembangkang yang separa gila perasan diri sebagai seorang yang berintegriti, telah pun mendedahkan bagaimana beliau diarahkan oleh pihak tertentu untuk memburukkan Dato’ Seri Najib dengan mereka cerita penglibatan beliau dalam rasuah dan pembunuhan yang berkait dengan urusniaga kapal selam scorpene. Pendedahan ini konsisten dengan kronologi akuan bersumpah oleh Bala yang mengambil U-turn sebelum lari mengikut jejak blogger tersebut.

TERKINI DARI KUIN !! HAK KAKITANGAN KUIN TERUS DI ABAIKAN #TUKARKEDAH #PASZALIM




Sudah jatuh ditimpa tangga, itulah nasib yang dialami oleh kakitangan KUIN apabila penat lelah mereka menyumbang bakti untuk institusi itu tidak dipandang oleh Jamil..

Pada awal tahun 2012 hak mereka untuk menerima kenaikkan gaji sebanyak 13% dan elaun sara diri telah dinafikan oleh Jamil..

Pada tahun awal tahun ini pula,Jamil sekali lagi menafikan hak kakitangan KUIN untuk menerima bonus sebulan gaji..

Inilah bukti bahawa Jamil sememangnya tidak mempedulikan nasib kakitangan KUIN.. Segala keringat tenaga yang dicurahkan untuk KUIN, namun inilah hasilnya..

Jamil sedikit pun tidak mempedulikan nasib kakitangannya.. Sudahlah gaji dibayar lambat sehinga tertunggak berbulan bulan.. Lepastu semua kemudahan untuk kakitangan telah ditarik balik..

Pinjaman bank untuk kakitangan pula telah dihentikan serta merta kerana pihak bank takut dengan krisis kewangan KUIN yang makin nazak..



PANASS !! NURUL IZZAH DIMALUKAN PENDUDUK LEMBAH PANTAI !!




Penduduk Pangsapuri Putra Ria di Lembah Pantai di sini mempersoalkan tindakan anggota Parlimen kawasan itu, Nurul Izzah Anwar yang mereka dakwa cuba mengambil kesempatan berhubung penyelesaian masalah pembersihan sampah di pangsapuri itu.

Menurut mereka, Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu dalam laman twitternya bertarikh 21 Disember lalu memaparkan dua gambar mengenai longgokan sampah di situ dan memberi penjelasan seolah-olah beliau yang bertanggungjawab membawa isu itu hingga mendapat perhatian Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL).

Sebaliknya, penduduk mendakwa masalah itu diatasi selepas mereka terlebih dahulu membincangkannya dengan Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin.

Pegawai Masyarakat (Penjaja) Pusat Khidmat Masyarakat Lembah Pantai, Ramli@Awang Ahmad berkata rata-rata penduduk kecewa dengan sikap Nurul Izzah yang disifatkan seperti 'lembu punya susu, sapi dapat nama'.

RAFIZI TOLONG JAWAB DULU BENDA NI SEBELUM NAK FITNAH ORANG !!




Sebelum si tembon ni nak suruh orang kena fitnah jawab fitnah yang direkanya itu, aku nak cabar si tembon ni jawab dulu dakwaan bahawa si tembon ni dibuang kerja kerana didapati membuat tuntutan paslu  sewaktu bekerja dengan Petronas dulu..

Janganlah nak tunjuk diri tu bersih SANGAT sebelum nak tuduh orang lain tu kotor..Kalau dah diri tu pun berbau taik sampai bila pun orang akan ingat kau tu sememangnya BUSUK !!

TONY PUA !! LU BUSUK PUNYA OLANG !!



Tony Pua, (DAP – Petaling Jaya Utara) dengan bangga dan konsisten sekali terus memainkan peranannya sebagai ‘pejuang tender terbuka’ atau ketelusan dalam pentadbiran kerajaan BN.

Nampaknya, Tony Pua ini telah terlepas pandang akan laporan-laporan akhbar mengenai transformasi yang dilaksanakan oleh kerajaan Barisan Nasional pimpinan Dato’ Seri Najib. Jika ini tidak benar, tentu Tony Pua sedia maklum bahawa tender terbuka merupakan antara tunjang program transformasi kerajaan dalam memperkatakan tentang ketelusan.

Oleh itu, sistem tender terbuka telah sememangnya diamalkan oleh kerajaan BN dan sudah pun menunjukkan keberkesanan atau kejayaan di mana Malaysia telah diiktiraf oleh firma antarabangsa iaitu A.T Kearney sebagai 10 negara terbaik dalam indeks keyakinan pelabur asing 2012.

Kalau ada pun projek yang diberikan secara rundingan terus, ia adalah projek yang melibatkan rahsia pertahanan dan rahsia sulit negara, atau memerlukan tindakan cepat dan ‘khas’ seperti yang melibatkan bantuan ataupun projek-projek berskala besar dan signifikan untuk kesejahteraan rakyat atau pembangunan negara.

JUAL KALIMAH ALLAH : GOLONGAN INI SANGAT BAHAYA




AIDCNews – 03/01/13 – Pendakwah bebas, Ustaz Kazim Elias mengingatkan umat Islam berhati-hati dengan segolongan pihak yang sanggup menjual kalimah Allah untuk diguna pakai oleh bukan Islam.

“Golongan ini sangat memberbahaya, sehinggalah kalimah Allah dijual..orang kafir boleh diguna pakai,”katanya

Menurutnya, pelbagai dakyah dilakukan oleh golongan ini untuk menjual kalimah Allah termasuk mempertikaikan dari segi penggunaan bahasa.

“Tuhan itu adalah Tuhan, bukan ada nama. Allah itu ialah orang Arab yang bubuh nama. Jadi apa salahnya orang Kristian nak guna nama Allah.

“Ni dia tuan-tuan..punya lah dia nak halalkan orang kafir menggunakan kalimah Allah, sampai dia kata Tuhan kita ni tidak ada nama,”katanya lagi

VIDEO POLIS UNDERCOVER WANITA SELAMATKAN TEBUSAN




Kejadian ini berlaku di Canton China, dimana seorang lelaki menjadikan seorang wanita sebagai tebusan..Lelaki yang bersenjatakan pisau itu mengancam untuk membunuh mangsa jika tuntutan tidak diterima..

Dalam situasi mencemaskan itu, seorang polis wanita berpakaian preman telah menghampiri suspek dan melepaskan tembakan dimuka menyebabkan suspek rebah..

Thursday, 3 January 2013

EKSKLUSIF !! AMANAT HADI AWANG VERSI KUIN





Saudara-saudara sekelian percayalah,
Kita menentang Jamil dan Azizan, bukan kerana nama dia Jamil dan Azizan. Kita menentang PAS bukan kerana dia Kerajaan yang memerintah sekarang. Kita menentang mereka ialah kerana mereka menumpukan pengajian lain dari pengajian Islam, menjatuhkan martabat Islam, menipu, menafikan hak kita, membela kroni, jahil dan lain-lain lagi kejahatan. Oleh kerana itulah kita menentang mereka. Oleh kerana itulah kita menghadapi mereka. Oleh itulah kita cuba berlawan dengan mereka.

Percayalah saudara-saudara sekelian,
Perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad. Bergantunglah kita kepada Allah dengan (menghadapi) puak-puak ini kerana kalau kita mati melawan puak-puak ini, mati kita adalah syahid. Mati kita adalah Islam. Kita tidak perlu masuk Buddha, Kita tidak perlu masuk Hindu, Kita tidak perlu masuk Kristian, Tapi kita menjadi bacul dengan mengamalkan 'Jamil suku, Azizan suku'.

SUMBER ADIKWAK

KENAPA PAS KELANTAN NAK TOKEY CINA DAP & SINGAPURA KUASAI LADANG RAKYAT ?




Projek Ladang Rakyat pada asasnya bermatlamat untuk membantu Kerajaan PAS Kelantan dalam usahanya mengurangkan masalah kemiskinan tegar serta meningkatkan keupayaan sosio-ekonomi Negeri dan menaikkan taraf hidup penduduk.

Ladang Rakyat yang berkeluasan 81,095 ekar merangkumi Jajahan Gua Musang, Kuala Krai, Jeli dan Tanah Merah ini bagaimana pun sehingga kini gagal membantu seramai 4,767 orang penduduk miskin yang telah dipilih sebagai Peserta Ladang Rakyat itu.

Ini terbukti sebagaimana dalam Laporan Audit Negara 2011 (LAN 2011) beberapa bulan lepas yang telah membuat beberapa teguran terhadap projek Ladang Rakyat anjuran Kerajaan PAS Kelantan yang didapati gagal mencapai objektifnya.

MACAM MANA NI TOK JAN ? BARU SEBUT NAK PERTAHAN KUBU, ASKAR DAH LARI ??




Dun Sg Limau yang dimenangi oleh Azizan Razak pada PRU lalu sekali lagi akan dipertahankan olehnya bagi memastikan kekal berkuasa disitu..

Namun, pada PRU kali ini akan ada kejadian mengemparkan yang berlaku di situ..Cakap cakap mulut orang Pas tentang Azizan di Sg Limau sebenarnya sudah lama berlaku..Rata rata penyokong Pas di Sg Limau cukup kecewa dengan tindakkan Azizan semakin sombong dengan orang kampung..

Semenjak pentadbiran Pas di Kedah, tak ada sesuatu perkara pun yang boleh dibanggakan oleh rakyat Kedah. Apa yang kita dengar, hanyalah salahlaku, salahgunakuasa, tebang balak berlebihan, projek gagal dan juga percemaran alam sekitar yang kritikal.

Begitu juga hal yang berlaku di Dun Sungai Limau. Sebelum Azizan menjadi Menteri Besar Kedah, Azizan menabur janji bagai nak rak dengan gaya ayat, 'kalau Pas memerintah Kedah'. Setiap ceramah, pelbagai janji ditaburkan, kononnya nak menegakkan syiar Islam, nak pejuangkan agama, nak hapuskan maksiat dan bla bla bla lagi janji yang ditaburkan.

Namun selepas Pas memerintah Kedah, janji entah ke mana, cerita lama yang dijanji hilang terus dibuai angin lalu. Menurut cerita dari penduduk Dun Sungai Limau, selepas Azizan jadi MB, nak tengok muka kat Kampung pun dah susah.

Baca seterusnya

PANAS !! KERAJAAN KELANTAN LEBIH SUKA BERURUS NIAGA DENGAN DAP DARI RAKYAT SENDIRI




Pengerusi DAP Perak, Ngeh Koh Ham dan sepupunya, Nga Kor Min yang kini adalah pemilik Upaya Padu Sdn Bhd tentu sahaja tika ini sedang tersenyum bangga kerana syarikat milik mereka berpeluang mentekedarah hasil bumi Kelantan untuk tempoh yang lama sehingga 3 Mei 2092.

Berkat sokongan mereka bersetuju menerima perlantikan pemimpin PAS sebagai Menteri Besar Perak beberapa ketika selepas PRU 12 2008 berakhir, hasilnya empat tahun kemudian Ngeh Koh Ham dan Nga Kor Min berjaya mendapat laba keuntungan dalam bentuk hak milik tanah pajakan.

Pendedahan skandal tanah hutan balak seluas 10,526 ekar bersamaan 4,259 hektar di Hutan Simpan Relai, Mukim Chiku Gua Musang oleh Kerajaan PAS Kelantan kepada kroni dan sekutunya dari DAP itu nyata telah membangkitkan kemarahan ramai rakyat negeri ini.

PANAS !! PAS KEDAH PAKAR EKONOMI ?? HAKKKTUIHHHH !! #TUKARKEDAH



Bila sembang bab ekonomi depan rakyat, depalah paling hebat jaguh seantero dunia seperti berpuluh puluh bilion setahun dapat jana ekonomi dari segi pelaburan masuk dan kdnkk negeri..

Tapi pada hakikatnya indah khabar dari rupa saja, hanya 400 juta saja pelaburarn masuk ke negeri Kedah pada tahun 2012..Sememangnya Pas hanya pandai berceramah diatas pentas, bukannya digelangang ekonomi..Lihat saja pada ekonomi negeri Kedah, jatuh merudum sejak Pas mengambil alih pemerintahan sejak 2008..

Dulunya Pas ingin menjadikan Kedah sebagai negeri Belanda timur tapi tiada apa yang Pas lakukan, hanyalah tertumpu ke kawasan pembalakkan di hutan hutan simpan di Kedah..

Janji kerajaan untuk mengutip hasil buah buahan tempatan dari pekebun hanya tinggal janji dimana kerajaan Pas kedah tidak menunaikan janji itu..Pusat pengumpulan buah buahan di Sungai Petani kini menjadi kawasan terbiar..

Projek Keli-K bawah Kedah Agro pun gagal mendapat pulangan..Pembalakkan di Papua New Guinea rugi berbelas juta dan terpaksa menanggung kos dari pihak lain..

Inilah nasib yang rakyat Kedah terima selepas Kedah jatuh ke tangan Pas..Tiada apa yang rakyat nikmati hasil dari kerajaan negeri..

EKSKLUSIF !! BUKTI TRANSAKSI JUTAAN RINGGIT DALAM AKAUN RAFIZI !!


MAT MERENG
Agaknya berapa juta si darai buncit Anwar ni dapat tiap tiap kali sebar cerita  Fitnah kan? 1 juta ? 2 juta ? Sebabnya semakin dia sebar fitnah semakin buncit perutnya..

Terbaru, Ds Rosmah pulak jadi mangsa kononnya si keling kapet Deepak tu ada buat pembelian barang kemas bernilai 13 juta dekat Ds Rosmah..Pelik jugak, hutang bank pun tak mampu nak bayar ini pulak nak beli barang kemas kat orang ?

Si deepak ni jual kapet je pun, ada taste ke nak beli barang kemas ??

Kat bawah ini adalah invoice yang ditunjukkan oleh si darai belaan Anwar dalam sidang medianya tadi

GEMPAR !! KEJADIAN ROMPAKAN BERSENJATA DI KEDAI MAKAN BERJAYA DIRAKAM !!





Video ini bari diupload di youtube..Aku tak pasti kejadian ni di restoran mana..tapi puak puak gila ni siang siang hari pun nak rompak orang..

TRAGEDI MALAM TAHUN BARU !! 60 MATI DI PIJAK

HIASAN

ABIDJAN - Presiden Ivory Coast, Alassane Ouattara mengisytiharkan negara itu akan berkabung selama tiga ekoran kematian 60 orang akibat rempuhan, kebanyakannya wanita dan kanak-kanak ketika sambutan tahun baru kelmarin.

"Presiden Republik (Ivory Coast) ingin menyampaikan ucapan takziah kepada keluarga dan saudara-mara mangsa," kata Pejabat Presiden dalam satu kenyataan dikeluarkan malam tadi.

Ouattara juga mahu siasatan segera dijalankan untuk mengenal pasti punca tragedi.

Kejadian itu dilaporkan berlaku kira-kira 1 pagi waktu tempatan selepas pertunjukkan bunga api di Abidjan, bandar raya terbesar dan bekas ibu negara Ivory Coast.

Wednesday, 2 January 2013

VIDEO PENJELASAN ISU KALIMAH ALLAH OLEH #UFB



NGEH NGOK TOLONG JANGAN BERDOLAK DALIH LAGI !!



Skandal tanah yang melibatkan kerajaan Kelantan pimpinan Mursyidul Am PAS, Nik Aziz Nik Mat serta pemimpin DAP Perak, Ngeh Koo Ham kini terbongkar seluas-luasnya sehingga tidak dapat ditutup, dinafikan mahupun didolak-dalihkan lagi.

Kedua-dua pemimpin Pakatan Rakyat tersebut kini perlu berhadapan bukan sahaja dengan rakyat dan pihak berkuasa tetapi juga dengan rakan-rakan dari parti mereka sendiri yang mula ‘mengangkat kening’ terhadap mereka seolah-olah berkata, ‘apahal mintak tolong kita orang?’.

Tiada yang tidak jelas, selain yang jelas-jelas belaka bahawa Ngeh Koo Ham merupakan pemilik syarikat Upaya Padu Sdn Bhd secara langsung dan juga secara tidak langsung iaitu melalui pemilikan syarikat lain, yang turut memiliki tersebut. Secara teknikalnya, Upaya Padu adalah hampir 100% milik Ngeh Koo Ham.

Dan tiada yang tidak jelas, selain yang jelas-jelas juga bahawa syarikat Upaya Padu Sdn Bhd bertanggungjawab membeli tanah milik Yayasan Islam Kelantan (YIK), di Hutan Simpan Relai, Mukim Chiku Gua Musang seluas 4,260 hektar atau 10,526 ekar, dengan 9,500 ekar daripadanya adalah kawasan pembalakan. Tanah tersebut juga sesuai untuk tanaman getah kerana bentuk mukabuminya yang rata.

KENAPA ANWAR NAK SANGAT 10 NAMA NI GUGUR ?




ADA banyak perkara yang dibangkitkan kebelakangan ini oleh juak-juak Anwar bagi mengalih isu terbesar mengenai tindakannya memohon kepada Mahkamah supaya 10 nama yang disenaraikan Datuk Nallakaruppan dalam kes saman Anwar terhadapnya.

Kita perasan tu sebab taktik mengalihkan perhatian rakyat dari isu sebenar bukan baru pada Anwar, tapi dah kerap digunakan sehingga kita sendiri pun naik muak.

Penulis sendiri pun agak pelik kenapa tidak ada macai pembangkang yang teringin bercerita hal ini. Paling tidak, tanyalah kenapa Anwar yang konon-konon berani tahap gaban, pejuang rakyat dan apa segala itu, takut Nalla menyenaraikan 10 nama itu dalam perbicaraan saman itu nanti?

Sehingga buat permohonan kepada Mahkamah untuk menyingkirkan nama-nama tersebut?

10 nama itu adalah yang nama biasa, maksud penulis sering disebut-sebut sejak kes liwat pertama Anwar bermula 14 tahun lepas iaitu, Shamsidar Tahrin, Norlaila Abdul Majid, Soma Rodrigo @ Anne, Mior Abdul Razak, Sukma Darmawan Sasmitaat Madja, Dr Munawar Ahmad Anees, Azizan Abu Bakar, Ismail Mat Rabi @ Ismail Harun, Hairany Mat Nafees dan Rashid.

Antara mereka terlibat itu, Azizan pernah jumpa dengan Karpal Singh dan mengadu diliwat Anwar sementara Hairany pernah berjumpa dengan Ahli Parlimen Baling sekarang, Taib Azzamudin (ketika itu Imam Masjid Negara) dan mengaku diliwat Anwar.

PEMBUKA TIRAI 2013 !! @EM_PP @MCTHEORY @DRNOVANDRI UMUM BERSARA DARI DUNIA BLOG ?? @TUNFAISAL




Sekalung tahniah diucapkan kepada ketiga tiga blogger MPP Online, Kedah ke KL dan DR MIM kerana berjaya mengekalkan kedudukan sebagai top 5 ranking blog pro BN.. Syabas kepada Mc kerana berjaya melonjak naik dari kedudukan rank ke 5 sebelum ini dan terus menapak di kedudukan no 2 di belakang MPP..

WAHAI SHAMSIDAR !! BERANI KAH SIMPAN RAHSIA ANWAR LAMA LAMA ?





SHAMSIDAR BAKAL SINGKAP SALAH LAKU SEKS ANWAR

Apabila seorang ahli politik seperti Anwar Ibrahim yang mempunyai cita-cita menggunung untuk menjadi Perdana Menteri maka segala aspek kehidupannya menjadi teropongan rakyat.

Lebih-lebih lagi jika ia mahu menjadi Perdana Menteri kepada sebuah negara Islam seperti Malaysia yang memperakui Islam sebagai agama persekutuan serta majoriti rakyatnya pula adalah penganut agama Islam.

Maka kriteria untuk mana-mana calon Perdana Menteri akan menjadi bertambah ketat dan telus.

Bukan sahaja beliau perlu mempunyai ketokohan dan sifat kepimpinan yang kukuh serta mantap tetapi juga perlu melepasi ujian moral dan akhlak yang tersemat dalam ketinggian nilai-nilai agama yang luhur dan murni.

Anwar yang sejak dahulu tidak pernah sesekali menyembunyikan hasrat dan desakan kalbunya untuk memimpin Malaysia bukan sahaja tidak terkecuali daripada penilaian rakyat yang bakal dipimpinnya tetapi juga ujian kelayakan dari sudut agama.

PANAS !! INIKAH WAJAH KEMBAR SEIRAS BANG NON DI INDONESIA ??


Heboh juga dunia blog minggu lepas bila tersebar luas aksi seks terbaru Anwar bersama Chinadoll di ruangan maya Indonesia..

Video aksi terbaru bersama chinadoll itu dikatakan berlainan dengan video yang tersebar di Malaysia kerana mukanya sama tetapi perutnya sudah kempis..

Adakah itu benar video seks terbaru Anwar ?? sama sama kita baca petikan dari blog Zam kata


TERPANASS !!! PENGIKUT TEGAR MAT SABU UGUT PAS JIKA MAT SABU TAK LEKAT DI PENDANG !! #TUKARKEDAH




Hebat juga pengaruh Mat Sabu di Kedah sehingga ada yang sanggup ugut pemimpin Pas jika Mat Sabu tak dicalonkan di Pendang maka Pas akan kalah di beberapa kawasan di Kedah dimana sekarang ini dimiliki oleh pemimpin pemimpin tertinggi di peringkat pusat dan negeri..

Tak cukup dengan itu, mereka juga akan mengistihar keluar dari Pas semata mata mahu melihat Pas kalah di Kedah..

Inilah permainan baru Mat Sabu di Kedah dengan mengarahkan pengikut tegarnya membuat kacau akibat dari tindakkan Azizan Razak baru baru ini tekad mahu bertanding dan mempertahankan kubu kuat beliau yang sekarang ini dirosakkan oleh salah seorang pengikut Mat Sabu di Kedah..

PANASS !! JURULATIH PLKN MAHU TUKAR MALAYSIA KE NEGARA REPUBLIK ?!!




Syabas Blogger Harapan Esok kerana telah membongkar identiti sebenar penyokong Pakatan Haram yang mahu menukar Malaysia ke negara republik..Dari apa yang didedahkan dalam blog H.E lelaki itu pernah menulis status dalam facebooknya mahu mengulingkan Sultan..

Baca petikan di bawah

PANAS!!! Malam tahun baru semalam telah digemparkan dengan satu tindakan biadap yang mana satu lagi bendera Sang Saka Malaya telah dikibarkan di Landasan LRT Masjid Jamek....

Mungkin ramai yang hendak tahu siapakah dalang yang mengibarkan bendera tersebutkan?

Ok aku cerita sikit...budak yang disyaki menjadi dalam mengibarkan bendera "Bendera Rakyat" merupakan seorang Jurulatih PLKN dan sekarang ini sedang melanjutkan pengajian peringkat master di Universiti Putra Malaysia.

HOTS !! SIAPA AGAKNYA PELAKON DAN MODEL KENA CEKUP TU ??




Seorang pelakon dan model wanita yang terkenal dengan pelbagai kontroversi, dicekup polis Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik, Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Petaling Jaya, kerana didapati memiliki dadah dalam simpanan di sebuah kediaman mewah di Damansara Damai, di sini, kelmarin.

Dalam serbuan kira-kira jam 5.30 petang, pelakon berusia 26 tahun itu ditahan bersama teman lelakinya, seorang penganggur juga berusia 26 tahun, selepas didapati memiliki dua biji pil disyaki Eramin 5 dengan anggaran berat 0.60 gram ketika pemeriksaan dalam kediaman berkenaan.

Menurut sumber, pasukan polis menyerbu kediaman berkenaan selepas melakukan intipan sejurus menerima maklumat daripada orang awam mendakwa kedua-dua suspek disyaki terbabit dalam kegiatan penyalahgunaan dadah.

“Ketika serbuan dilakukan, kedua-dua suspek berada dalam rumah berkenaan dan mereka pada mulanya enggan bekerjasama apabila tidak membuka pintu walaupun polis sudah memperkenalkan diri.

“Selepas pegawai yang mengetuai serbuan mengetuk pintu rumah, suspek wanita membuka tingkap, tetapi segera menutupnya semula selepas menyedari kehadiran polis,” katanya.

SUMBER HARIAN METRO

MTK
AGAK AGAK DAPAT JAWAP TAK ?

BACA CERITA SORANG LAGI ARTIS BARU BERHIJRAH BUAT PAS KEDAH PENING NAK JAWAB

Tuesday, 1 January 2013

ISU KALIMAH ALLAH BUATKAN PAKATAN TERSUNGKUR SEBELUM PRU






Mahaguru fahaman pluralisme di Malaysia, Anwar Ibrahim amat gelisah apabila Pas membangkang gesaan Dap berhubung isu penggunaan kalimah ALLAH oleh penganut Kristian di dalam Al Kitab (Injil).

Justeru, tidak mahu isu itu merebak kepada tahap menggugat kerjasama PKR, Dap dan Pas dalam Pakatan Rakyat, Anwar telah memanggil mesyuarat tergempar pemimpin-pemimpin ketiga-tiga parti untuk merungkai satu lagi krisis yang berpotensi meledak menjelang Pilihan Raya Umum ke-13.

Isu penggunaa kalimah ALLAH kembali menjadi panas apabila Setiausaha Agung Dap, Lim Guan Eng menghidupkan balik isu itu dalam perutusannya menjelang sambutan Hari Krismas pada 24 Disember lalu.

Dap menegaskan kerajaan perlu membenarkan penganut Kristian di Sabah dan Sarawak, menggunakan kalimah ALLAH di dalam Al Kitab iaitu versi bahasa Melayu kitab Injil.

KENAPA ANWAR GELABAH BILA SHAMSIDAR DI HERET KE MAHKAMAH ?






Perancangan Angkatan Muda Keadilan (AMK), sayap pemuda PKR untuk mengadakan perhimpunan pada 12 Januarti 2012 nanti bagi menghalang Shamsidar Thahrin daripada dipanggil sebagai saksi di Mahkamah sebenarnya telah menambah lagi keraguan umum terhadap moral dan akhlak Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim.

Shamsidar, isteri kepada Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali adalah salah seorang daripada 10 individu yang dinamakan oleh Datuk S. Nallakaruppan dalam penyataan pembelaannya terhadap saman fitnah biseksual yang difailkan oleh Anwar.

Saman fitnah itu difailkan terhadap Nallakaruppan serta Utusan Melayu (M) Bhd. pada 26 Mac lalu ekoran berita yang disiarkan oleh Utusan Malaysia pada 20 Mac lalu yang bertajuk "Anwar biseksual, tak boleh jadi Ketua Pembangkang - Nalla" serta berita penuh di muka surat enam bertajuk "Nallakaruppan tuduh Anwar biseksual".

Dalam cubaannya sebelum ini, Anwar telah meminta supaya Mahkamah menggugurkan semua 10 nama individu daripada penyataan pembelaan Nalla. Kesemua mereka itu mempunyai hubungan erat dengan Anwar dan turut dikaitkan dalam aktiviti biseksual membabitkan Ketua Pembangkang itu.

Gayanya seperti Anwar cuba memanipulasi soal-soal teknikal melibatkan proses perbicaraan Mahkamah, satu kebiasaan yang menjadi kegemaran Anwar dan pasukan anak guamannya.

PANASS !! APA DAH JADI DENGAN AGENSI BAWAH JABATAN PERDANA MENTERI NIE ??




Aku pun tak tahu nak mula cerita ini dari mana bila aku baca satu surat yang dikeluarkan oleh sebuah pertubuhan yang dulunya dipimpin oleh seorang pemimpin pembangkang dan kini dalam pertubuhan itu masih ada saki baki penyokong pemimpin pembangkang tersebut..

Entah apa lagi yang harus aku katakan, macamana satu agensi dibawah Jabatan Perdana Menteri boleh terlibat dan memberi kerjasama kepada mereka..Menurut apa yang aku baca, sejumlah peruntukkan besar telah diberikan kepada pertubuhan tersebut..


Pertubuhan ini adalah salah satu pusat pengkaderan penyokong tegar Anwar sejak dulu lagi kerana dulunya Anwar pernah menjadi kepala, jadi tak mustahil masih ada lagi saki baki pengikutnya dalam pertubuhan ini untuk menjatuhkan pentadbiran YAB Datuk Seri Najib..

Untuk tahu kisah selanjutnya pasal agensi yang aku maksudkan boleh klik kat SINI

GEMPAR !! POLITIK TONGONG 01.01.13 BIKIN PANAS !!





Selamat datang ke Episod Pertama Politik Tongong yang memaparkan Tong dan juga Ngong, 2 orang pengulas politik yang tidak bertauliah yang akan mengulas isu politik semasa.

Untuk Episod Pertama ini, Tong dan Ngong akan membincangkan tentang isu DAP Tolak Melayu beserta dengan Top 3 Individu Paling Tongong Minggu Ini.

Sekiranya anda suka dengan video ini, klik Like dan share dengan kawan-kawan anda yang lain. Jangan lupa tinggalkan komen anda. Politik Tongong mahu tahu apa yang anda rasakan, pendapat anda, kemarahan anda, keseronokan anda dan apa sahaja yang anda ingin katakan.

Ikuti juga Politik Tongong ini di Fanpage Facebook www.facebook.com/politiktongong2012 dan follow kami di Twitter menerusi @PolitikTongong

Monday, 31 December 2012

ABBY ABADI BUAT PAS KEDAH DEMAM NAK JAWAB !!




Siri ceramah Abby sekarang ini bukannya lagi bercerita soal hijrah sebaliknya melakukan fitnah terang terangan terhadap Umno..Mula mula berdegar cerita kononnya Umno ni tidak adil belanja duit rakyat suka hati lepas tu bila masa nak explain suruh orang lain..

Setakat tu je lah ilmu si janda meroyan ni..Sembang kuat kononnya Umno zalim la,jahat la, tak Islamik la, tapi bila time nak explain suruh orang lain..Nampak sangat kecetekkan ilmu politik si janda ni..

Lepas tu yang bestnya kata tanah di Langkawi nak dirampas dan diswastakan padahal Langkawi tu sebenarnya dibawah pemerintahan Pas..Nampaknya Abby telah membuka pekung Kerajaan Pas Kedah bahawa tanah tanah di Langkawi kini nak digadaikan..

MOGOK LAPAR !! BUKTI PAKATAN MAKIN HANCUR




Kumpulan Himpunan Hijau anti Lynas meneruskan rancangan mereka untuk mogok lapar di Dataran Merdeka selama 100 jam bermula pada jam 8.00 malam 27 Disember dan dijangka tamat pada 12 tengahari, 1 Januari 2013. Laporan jam 8.00 semalam, mendapati terdapat tidak sampai pun 20 orang yang tiba di ‘tempat kejadian’.

Sebelum itu, kita harus faham bahawa mereka ini hanya mogok lapar tetapi tidak mogok dahaga kerana mereka tidak sanggup mati dalam ‘perjuangan’ ini.

Acara kemuncak mogok ini ialah pada 31 Disember di mana 10,000 kereta dan motorsikal dijangka akan menyertai mereka. Protes dicadangkan bermula di Markas Tarbiyah PAS di Taman Melewar Gombak, seterusnya di Markas PAS Chegar Mendang di Bentong sebelum menuju ke Gebeng. Pemimpin-pemimpin PR juga akan berucap dan berceramah politik bagi memeriahkan lagi protes tersebut.

Mengikut laporan hari ini iaitu 28hb Disember, terdapat lebih kurang 60 orang ahli kumpulan ini telah ‘membanjiri’ Dataran Merdeka setakat ini. Kebanyakannya adalah anak-anak Cina DAP yang sama ada bermasalah memahami bahasa Malaysia atau Inggeris iaitu bahasa yang digunakan dalam laporan kajian pihak berkuasa atom dan nuklear antarabangsa, atau sekadar bermasalah otak lembab untuk memahami fakta sains.

KESIAN MAZLAN TIADA SEORANG PEMIMPIN KANAN PR JOIN HIMPUNAN OREN



Tika ini kemarahan sebahagian rakyat Kelantan terhadap PAS sedang meluap-luap berikutan skandal tanah hutan balak seluas 10,526 ekar di Gua Musang yang kini telah menjadi hak milik pemimpin DAP dari Perak.

Rupanya tak terdetik walau sezarah pun rasa bersalah dalam hati nurani pemimpin PAS sebaliknya dicubanya pula untuk mengalih perhatian ramai dengan mengadakan Himpunan Oren Selamatkan FELDA di Jalan Semarak, Kuala Lumpur.

Kononnya usaha mengadakan himpunan ini salah satu tujuannya untuk menyelamatkan tanah peneroka FELDA yang didakwa akan tergadai berikutan penyenaraian FGVH di BSKL disamping menuntut pemecatan Tan Sri Isa Samad sebagai Pengerusi FELDA.

Sibuk betul PAS dengan untung nasib peneroka FELDA walhal nasib peneroka Ladang Rakyat di Selatan Kelantan yang terumbang ambing dengan hanya mendapat dividen RM200 sebulan sahaja sampai sekarang tak terbela.

Tanah berpuluh ribu ekar tergadai ke tangan pemimpin Cina DAP tak pula PAS sibuk ambil tahu untuk memperbetulkan kesilapan, sebaliknya lebih sibuk usung cerita lain untuk alih pandangan ramai.

PANASS !! PHAROLRAZI MULA CUCUK ANGIN DI SUNGAI LIMAU ?!!




Sedang sibuk Azizan menyusun kroninya membalak di Kedah bagi menyapu segala yang boleh sebelum PRU, Azizan tak sedar, bahawa kedudukannya di kandang sendiri pun sudah tidak selamat. Didalangi oleh orang kuatnya sendiri, kerusi Azizan sebagai Adun Sungai Limau nampaknya tipis untuk menang.

Mungkin tak ramai yang tahu bahawa, Azizan menang di Sungai Limau pun dulu atas undian pengundi import. Pengundi luar yang didaftarkan khas untuk mengundi di Sungai Limau. Laporan menunjukkan bahawa ada 3000 pengundi import Pas dikawasan Azizan.

Mereka bukan pengundi hantu, tetapi pengundi yang dibawa berhijrah secara terancang dan berperingkat untuk mengundi disesuatu tempat yang Pas mahu mereka menang. Contohnya seperti di Sungai Limau dan ada beberapa tempat lain.

PANASS !! SISTER ABBY KATA ISU KALIMAH CUMA ISU KECIL ??!!





Inilah hasil tarbiah Pas selama ini kepada Abby Albody..Ketika umat Islam lain menentang pengunaan kalimah Allah oleh penganut kristian, si Abby Albody ni pulak berkata isu kalimah lebih kecil berbanding menolak hukum Allah..

Sebenarnya perbualan ini hanyalah diantara penyokong umno yang mengucapkan tahniah kepada MP Pas Mujahid Yussof Rawa tidak menuduh Umno memulakan isu kalimah Allah sebaliknya Guan Eng..

Tiba tiba saja Si Abby menyampuk cakap isu kalimah lebih kecil.Tidak pasti sama ada Abby ada melihat perbualan sebelumnya atau tidak..

PANASS !! KUDA TUA PAS KEDAH BIKIN PUAK BERHALUAN KIRI PAS KEDAH TAK TENTU ARAH !! TukarKedah




Kegembiraan puak berhaluan kiri Pas Kedah mahu mengulingkan Azizan Razak dengan meminta bantuan dari Pas pusat menerusi timbalan presiden yang menjadi peranan utama dalam pru kali ini mungkin agak sukar kerana tuan punya badan sudah bersuara mahu mengekalkan kerusi yang dimenanginya pada pru lalu..

Bagi memastikan puak berhaluan kiri ini tidak menjahanamkan Pas dari dalam, Azizan bertekad mahu bertanding di kubu kuat beliau walaupun kini makin dimusnahkan oleh kumpulan berhaluan kiri kerana kegagalan Azizan untuk menolong pengundi beliau dikawasan sendiri..

Sebenarnya pergaduhan dalaman antara Azizan dan barisan pemimpin kanannya tidak dapat disembunyikan lagi apabila media media arus perdana dan media maya dapat mengidu hal ini melalui laman laman sosial dan keengganan barisan Exco menerima lantikan semula jawatan..

AZIZAN KANTOI !! GUNA 221 HEKTAR, SAPU 400 HEKTAR !! #TUKARKEDAH



Entah apa lagi yang Azizan nak pusing lagi kali ni, bukan reka reka punya cerita tapi ini yang Pengurus Besar Kumpulan Ladang Ladang cakap pada Azizan sempena lawatan Azizan ke tapak pembalakkan semalam..

"Seluas 221 hektar sahaja akan ditanam dengan pokok buah buahan" Sedangkan kawasan itu telah digondolkan sehingga 400 hektar..

Jadi kenapa kawasan hutan dara Pedu ditarah sehingga 400 hektar ? 179 hektar kawasan balak yang digondolkan tu nak buat apa ??

Kalau dilihat pada gambar gambar yang diambil dari udara, kesemua pokok pokok besar dan kecil telah digondolkan sampai licin..

Jika hanya 221 hektar saja yang digunakan ini bermakna memang niat sebenar Kerajaan Pas Kedah untuk menyapu balak balak dikawasan itu kerana kelulusan projek dikawasan ini datangnya dari barisan Exco..


TAIK BINTANG PALING CANTIK DAN BERNILAI !!




Saat pertama menghentam Bumi, batu ini memang menampakkan sedikit tanda keindahan di dalamnya. Betul, semasa dibuka, batu luar angkasa ini benar-benar berbeza.
Seperti dilaporkanDM, di dalam meteorit Fukang ini kelihatan mineral dari kristal emas lutsinar yang disebut Olivine. Meteorit jarang ditemui mempunyai berat sama dengan sedan kudung ini ditemui pada 2000 di Gurun Gobi di Wilayah Xinjiang, China.

Seorang kolektor tanpa nama memegang sebahagian besar dari meteorit ini. Pada 2008, bahagian ini dilelong di rumah lelong Bonham, New York, dengan harga US $ 2 juta (Rm7 juta) dan hingga sekarang masih terjual

DEMO !! AZIZAN TAKUT NAK JUMPA RAKYAT !!! #TUKARKEDAH




Siang tadi sekumpulan penduduk kampung sekitar Pedu dan Padang Terap telah membuat bantahan aman di tempat pengumpulan kayu balak Empangan Pedu sempena kedatangan Menteri Besar Kedah Azizan Razak ke Empangan Pedu untuk Majlis Penerangan Projek Ladang Buah Buahan Carok Genting Bunga..

Penduduk Pedu membantah tindakan rakus dan kurang ajar Kerajaan Negeri Kedah yang ditadbir oleh Azizan Razak dengan sewenang-wenangnya mengondolkan Hutan Simpan Empangan Pedu atas alasan mahu membuat ladang rakyat..

Tindakan kurang ajar Gerombolan Regim Zionis Pas Kedah menggondolkan hutan di kawasan tadahan air telah menimbulkan kebimbangan penduduk sekitar kerana khuatir ia boleh menyebabkan kemusnahan alam sekitar yang teruk..

Penduduk Kg pada mulanya mahu menyerahkan memorandum kepada Azizan di tapak Majlis Penerangan Projek Ladang Buah2an tadi tetapi telah dinasihatkan oleh Polis agar menyerahkan memorandum dan membuat bantahan di tempat lain kerana bimbang Mr Azizan terkena serangan penyakit jantung..

Jadi pnduduk Kg telah menunggu Azizan di tapak pengumpulan kayu balak..Malangnya, Azizan tidak singgah di situ sebaliknya konvoi membawa Azizan memecut laju ketika mlalui kawasan dimana penduduk Kg sedang membuat bantahan aman..


LAPORAN DARI AKTIVIS UMNO PEKAN NAKA

Sunday, 30 December 2012

MOGOK LAPAR !!! ANJING KURAP KANTOI MAKAN DI HOTEL MEWAH !!



Sememangnya kumpulan ini layak digelarkan anjing kurap yang tengah kebuluran untuk menarik simpati rakyat kononnya mereka sanggup adakan mogok lapar semata mata untuk membuktikan bahawa LYNAS tidak selamat..

Tetapi mogok lapar golongan anjing kurap ini hanyalah penipuan semata mata apabila aksi mereka tengah MELANTAK berjaya dirakam oleh wartawan MYNEWSHUB.. Baca laporan dibawah

Sebahagian daripada kumpulan 18 'pejuang alam sekitar sejati' yang menganjurkan mogok lapar selama 100 jam bermula pukul 8 malam Khamis lalu hari ini dikesan makan tengahari di sebuah hotel dan beberapa restoran berhampiran Dataran Merdeka.
Jurugambar kami berjaya mengesan perbuatan itu sebentar tadi yakni ketika mogok baru sahaja mencecah masuk ke 63 jam.

KALIMAH ALLAH !! PAS AKAN TUNDUK DESAKKAN FATHER JOSEPH GUAN !!




DAP sekali lagi memainkan isu kalimah ‘Allah’ untuk digunakan di dalam kitab Injil Kristian. Isu hampir sama pernah menjadi hangat ketika Pilihanraya Sarawak di mana PAS bersetuju untuk membenarkan Injil dicetak dalam Bahasa Melayu. Isu ini dikatakan sama kerana kedua-duanya bertujuan untuk menyebar Kristian di kalangan orang-orang Melayu Islam.

Memandangkan PAS telah pun bersetuju dengan Injil berbahasa Melayu, maka kita tidak hairan jika PAS juga akan akhirnya bersetuju dengan DAP agar kalimah Allah digunakan oleh Kristian mahupun agama lain bagi memastikan Tokong mereka iaitu Lim Guan Eng gembira. Walaubagaimanapun, seperti biasa, sebelum bersetuju, PAS akan terlebih dahulu bersandiwara dengan berpura-pura menentangnya.

Sandiwara menentang cadangan DAP ini penting bagi membeli masa sebelum pilihanraya bagi melenyapkan isu Amanat Hadi, Tanah Kelantan, Balak Kedah, Air Selangor dan lain-lain lagi yang amat menyesakkan dada pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat.

Namun, sandiwara yang pengakhirannya sudah dijangka amatlah membosankan dan seeloknya, PAS dan DAP hentikanlah saja lakonan mereka.

HUTANG HADI KEPADA RAKYAT




LEBIH 30 tahun Pas menggunakan Amanat Haji Hadi untuk meraih undi Melayu sehingga berlaku perpecahan dalam masjid, kenduri kendara, perkahwinan, sembelihan dan melihat UMNO sebagai kafir kononnya sebab bekerjasama dengan kaum bukan Melayu dan mengekalkan perlembagaan penjajah.

Dengan kuasa Allah SWT pada hari ini Haji Hadi Awang ditakdirkan menjadi Presiden Pas. Dan tidak semenamena beliau menjilat ludahnya balik tanpa segan silu bekerjasama dengan DAP.

Dan amat malang sekali, konsep negara Islam yang diperjuangkan oleh arwah Ibrahim Memali yang terbunuh akibat terpengaruh dengan amanat tersebut dibuang demi menjayakan kerjasama tersebut.

Dari segi demokrasi, Pas sanggup bekerjasama dengan DAP kerana faktor Anwar Ibrahim dan ingin menjatuhkan UMNO dan Barisan Nasional sahaja. Sebab itu Pas sanggup buang dan tidak mampu mempertahankan konsep negara Islam.

5 JUTA DUIT PENEROKA LESAP !! MAZLAN ALIMAN BAKAL DIHADAPKAN KE MAHKAMAH ??




Semalam, para peneroka Felda Kemahang 3, Kelantan telah cuba menyerahkan satu
memorandum bantahan terhadap Presiden Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan Anak), Mazlan Aliman berhubung dakwaan beliau melakukan penyelewengan dalam pembahagian wang hasil satu kes yang diputuskan oleh mahkamah pada tahun 2010.

Mazlan Aliman dikatakan menolak untuk menerima memorandum berkenaan.Secara umum, para peneroka berkenaan menyatakan dalam memorandum berkenaan bahawa mereka merasa tertipu dengan Mazlan Aliman yang gagal membela nasib malang mereka apabila Tetuan Wan Rohimin & Asmadi didakwa gagal mengembalikan wang pampasan yang mereka menangi.

” Baling batu sembunyi tangan…itulah perumpamaan yang boleh diberikan terhadap Mazlan kerana tidak bertanggung jawab di dalam menyelesaikan pembayaran pampasan kami dan terus melarikan diri tanpa mahu berhadapan dengan kami.

” Sejumlah RM11, 236, 983 yang dimenangi oleh kami ke atas Felda, hanya RM6.2 juta berjaya diagihkan kepada 304 orang peneroka manakala lebihan yang berjumlah RM5 juta belum diagihkan,” kata mereka dalam memorandum berkenaan.

PANAS !! MEMANG SAH !! AMANAT HADI MEROSAKKAN UMAT ISLAM



Pengakuan berani dari salah seorang bekas penyokong Pas

Gara-gara tidak mahu berkongsi tanah perkuburan dengan penyokong UMNO kerana berpegang dengan Amanat Haji Hadi, Mokhtar Ismail, 58, sanggup mengebumikan jenazah isterinya di pinggir rumah di Banggol Katong, Serada dekat sini.

Walaupun anggota keluarga dan sebilangan saudara-maranya menganggap tindakan itu keterlaluan, dia tidak mengendahkan mereka dan cukup yakin langkahnya betul.

"Apabila arwah isteri, Azizah Abdullah meninggal pada 1990, saya memutuskan menggali kubur tidak sampai tiga meter dari rumah. Tiada siapa yang syor dan tegah. Saya cukup yakin mereka yang tidak bersama Pas tidak boleh bercampur termasuk tanah kubur.

"Sedangkan tanah perkuburan tidak sampai suku kilometer dari rumah. Semasa hidupnya juga arwah terkongkong kerana saya tidak benarkan dia bergaul dengan penyokong UMNO yang kebanyakannya anggota keluarga terdekat saya," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

GEMPAR !! BUDAK 3 TAHUN TERKULAI DITANGAN IBU SAUDARA !!




Seorang kanak-kanak berusia tiga tahun maut dan ibunya cedera selepas ditetak dengan parang oleh ibu saudaranya kira-kira jam 11.30 pagi di rumah neneknya di Kampung Kejai Mukim Tawar di sini.

Mangsa Mohd Muaz Mohd Izwani, 3, maut dalam perjalanan ke hospital setelah mengalami kecederaan teruk bahagian kepala, tangan dan leher.

Ibu saudara mangsa berusia 36 tahun itu dikatakan mempunyai masalah mental sejak 20 tahun lalu.

Ketika kejadian, mangsa anak sulung dari dua beradik sedang bermain di beranda rumah neneknya sebelum ditetak oleh ibu saudara itu.

Ibu mangsa yang cuba meleraikan keadaan turut ditetak mengakibatkannya cedera di bahagian leher dan tangan.

SINAR HARIAN
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog archive