Saturday, 1 June 2013

FITNAH MAJLIS AGAMA ISLAM !! ADUN PAS DIARAH BAYAR GANTI RUGI 300 RIBU




Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pas, Hulu Klang, Saari Sungib (gambar) diperintah membayar ganti rugi berjumlah RM300,000 kepada Majlis Agama Islam Selangor (MAIS) dan Pemegang Amanah Lembaga Zakat Selangor (LZS) setelah kalah dalam satu kes saman fitnah di Mahkamah Tinggi di sini.

MAIS dan Pemegang Amanah LZS selaku pihak plaintif mengemukakan saman itu terhadap Saari berhubung kenyataannya dalam artikel bertajuk 'Siasat Pindah Wang LZS' yang disiarkan akhbar Sinar Harian pada 17 Mac 2009.

Menurut kenyataan yang dikeluarkan hari ini oleh Pengerusi MAIS, Datuk Mohamad Adzib Mohd. Isa, perintah itu dikeluarkan Mahkamah Tinggi tersebut pada 14 Mei lalu.

KALAU DAH KETURUNAN PEMBELIT TU PEMBELIT JUGAK


Dah nama pun keturunan pembelit, memang tak tumpah la kuah kalo tak ke nasi..Dalam FB bukan main lagi kata tak diberi makan ketika ditahan di oleh pihak immigration di Sabah ketika dilarang masuk ke sana..Tiba tiba semalam keluar pulak gambar ada makanan mewah(KFC) depan si Nurul Izzah..

Kepada Nurul Izzah, jangan jadi munafik sangat ye..

LAWAK BUDAK BODOH 44 TINGKAT !!! KATA NAK TIDUR DALAM KANDANG, TAPI KENAPA TERLEPAS PULAK ??


tolong tumbuk kat sini

Kenal monyet ni ?? Inilah monyet yang kononnya lepas kena dakwa takmau ikat jamin dia pilih nak tidur dalam penjara sebagai tanda protes.. Lepas 3 hari duk tak duk pi bayar pulak ikat jamin.. Monyet ni sembang saja lebih..

Bak kata orang Kedah, sembang tak jatuh muka macam kepala Butttooh lapar penyepak..Maaf la kalau termencarut..Tapi tu ja ayat yang sesuai kat monyet ni..Lepas keluar dari penjara terus dia serang KDN alasannya Menteri KDN salah guna kuasa..

PANASS !! MASIH ADA PARASIT PAS DALAM KHTP YANG SAPU DUIT RAKYAT ??




Aku tertarik dengan pendedahan terbaru blog Kedah Times tentang parasit parasit Pas yang masih berkeliaran dalam syarikat berkaitan kerajaan negeri SLC di Kedah.. Parasit parasit Pas yang tidak kenal erti kenyang ini kelihatan sibuk mengagihkan projek projek kepada kroni mereka..

Terbaru projek di khabarkan projek di KHTP telah dianugerahkan kepada kontraktor Pas oleh parasit parasit ini..Dengan muka tak malunya parasit parasit ini masih membedak wang rakyat Kedah untuk kroni kroni mereka..

Baca pendedahan Kedah Times dibawah..

BIADAPP !!! PRODUK BUMIPUTERA ISLAM DILETAKKAN BERSAMA BABI DAN ARAK DALAM PASARAYA !! BUKTI VIDEO


hiasan

Siapa yang rasis dan berperangai seperti haramjadah sekarang?? adakah orang melayu atau orang cina?? Hangpa tengok macamana pasaraya pasaraya besar(milik cina) lakukan terhadap produk produk melayu bumiputra.. Roti gardenia dan tepung adabi diletakkan dibahagian tidak halal bercampuran dengan arak dan babi..

Manakala roti masimo milik taikun cina Robert Kouk diletakkan dihadapan bagi memudahkan orang ramai melihat.. Kejadian ini berlaku di Pasaraya The Store Kuala Kangsar telah meletakkan Gardenia dan cucur Adabi di bahagian minuman arak dan makanan tin babi. manakala Massimo pula diletakkan di tempat yang sebetulnya sebagai satu sanjungan terhadap produk Robert Kuok. Ini jelas sikap The Store DAP yang menunjukkan secara terang sifat sebagai satu simbol hinaan dan anti-melayu secara halus.Pasaraya The Store dan Pacific Hypermarket adalah dari syarikat yang sama.

Lihat video dibawah

DAULAT TUANKU ! DAULAT TUANKU ! DAULAT TUANKU ! SEMOGA ALLAH PANJANGKAN UMUR DYMM TUANKU SULTAN KEDAH



Sebagai rakyat Kedah, aku amat berbangga kerana DYMM Tuanku Sultan Kedah adalah Sultan pertama di Malaysia dlantik menjadi Yang Dipertuan Agong sebanyak dua kali iaitu pertama ketika Tun Abdul Razak iaitu ayahanda kepada Datuk Seri Najib menjadi Perdana Menteri Malaysia dan kali ini ketika Datuk Seri Najib menjadi Perdana Menteri..

CERITA LAWAK !! KISAH MENTERI MALAYSIA, AMERIKA DAN JEPUN !!




Pada sebuah pertemuan antara Menteri Teknologi Sedunia di Langkawi. Menteri Jepun, Amerika Syarikat (AS) dan Malaysia sedang ‘mengeteh’.

Menteri Jepun : Kalau anda ke Jepun, anda gali tanah kami, baru saja sampai 7 meter, anda akan temukan banyak chip, rangka-rangka besi, papan sirkit elektronik dan lain-lain. Ini menunjukkan bahawa sejak zaman nenek moyang, kami bangsa Jepun sudah mengenal teknologi robot.

Menteri AS : Kalau anda ke Amerika, anda gali tanah kami, baru saja sampai 3 meter, anda akan temukan jejak-jejak radioaktif. Ini adalah petanda bahawa sejak zaman dahulu kala, kami bangsa Amerika sudah mengenal teknologi nuklear.

Friday, 31 May 2013

PERINGATAN !!! UMNO DAN BN PERLU UTAMAKAN PENYOKONG SENDIRI !!!



Belum pun cukup sebulan Nasruddin Hassan menjadi Ahli Parlimen Temerloh, Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat itu sudah mula menunjukkan belangnya yang sebenar apabila bertindak memilih bulu dalam memberikan khidmatnya kepada penduduk.

Sikap memilih bulu itu terserlah apabila dalam pengagihan bantuan bencana alam untuk mangsa ribut pada 15 Mei 2013 lepas, Nasruddin melalui wakilnya hanya menghulurkan bantuan kepada ahli dan penyokong PAS serta PKR sahaja.

Manakala penduduk setempat yang dianggap menyokong BN diketepikan begitu sahaja sekali gus menunjukkan laungan slogan Negara Berkebajikan terbukti hanya propaganda politik semata-mata.

KALAU HANGPA NAK TAU, CINA DAH LAMA BOIKOT BARANG MELAYU !!






Kempen ‘Buy Chinese Last’ kini dipergiat di kalangan kaum Bumiputera walaupun dikecam oleh kaum Cina. Media berbahasa Cina dan Inggeris yang pro-pembangkang juga semakin hebat mengutuk tindakan kaum Melayu memboikot barangan Cina.

Dalam mereka berkata bahawa kaum Cina tidak akan terjejas dengan kempen ini, mereka terus menghentam kerajaan, terutama kepimpinan, kerana tidak mengekangnya. Di masa yang sama, mereka turut mempamerkan keangkuhan menyuruh kaum Melayu agar jangan bekerja dengan mereka lagi jika benar-benar ingin memboikot mereka. Malah, mereka juga mengungkit-ungkit bahawa merekalah pembayar cukai terbanyak dan negara tidak akan ke mana tanpa mereka.

Tanpa sedar, mereka sebenarnya mengesahkan bahawa mereka tidak pernah ditindas dan kerajaan serta kaum Melayu tidak pernah bersikap rasis terhadap mereka selama ini. Dari mana mereka memperoleh kekayaan dan mampu membayar cukai jika bukan dari dasar Barisan Nasional yang tidak pernah meminggirkan mereka? Dari mana mereka mendapat pelanggan jika daya beli itu bukannya datang dari majoriti kaum di negara ini? Dari mana mereka mendapat pekerja jika bukan dari berbilang bangsa, terutamanya pekerja bawahan?

Bukan kita tidak tahu bahawa kaum mereka yang bodoh dan malas sering diberi jawatan dan gaji tinggi di syarikat milik mereka sementara kaum Melayu yang bijak tetap akan diketepikan atas alasan kononnya Melayu itu malas dan bodoh? Ini adalah jawapan biasa bagi kaum Cina untuk membela diri atas sikap rasis mereka. Sudah sampai masanya kaum Melayu menangkis jawapan mereka ini.

PANASS !!! KDN WAJIB TEMBAK RED BEAN ARMY SAMPAI MATI




Tiada lagi peluang yang perlu diberikan oleh KDN terhadap pasukan tentera kacang merah Dap diatas segala serangan serangan perkauman yang dimainkan oleh mereka terhadap rakyat Malaysia khususnya ketika PRU13 yang lalu..


Sudah tiba masanya KDN mengambil tindakkan tegas kepada mereka mereka yang diupah berjuta ringgit setiap bulan untuk menimbulkan persepsi buruk masyarakat cina terhadap kerajaan..

Tidak perlu memberi " AMARAN " lagi kepada mereka, Inilah masanya untuk bertindak tegas terhadap mereka.. Segala pendedahan telah dilakukan sebelum ini dan dengan adanya bukti bukti, maka KDN kena bertindak pantas sebelum perang baru dilancarkan..

Dulu semasa zaman menentang penjajah dan zaman darurat kita berperang dengan senapang dan segala senjata tajam semata mata untuk matikan musuh.. Tetapi sekarang hanya dengan peperaangan di medan siber saja, anda boleh dibunuh dengan begitu kejam..

WAYANG PR UNTUK BLACKOUT PILIHANRAYA




Satu perkara yang perlu difahami oleh khalayak apabila timbul tuduhan oleh pemimpin PR terhadap pihak lawan, penting diketahui kebiasaanya tohmahan itu menggambarkan apa yang sedang dan telah dilakukan oleh PR.

Maksudnya, bila mana pemimpin PR sibuk mencanang wujud salah laku rasuah dalam Kerajaan Pusat pimpinan BN, maka yang sebetulnya ialah amalan rasuah sudah lama mendarah daging di kalangan pemimpin PR.

Amalan politik wang dalam UMNO misalnya, ia hanya wujud selepas kehadiran Anwar dalam parti itu dan agak memuncak ketika Ketua Umum PKR itu berusaha untuk merampas jawatan Timbalan Presiden daripada Allahyarham Tun Ghaffar Baba.

Sebelum itu, semua pemilihan dalam UMNO dilakukan secara bersih tanpa melibatkan wang ringgit dan kini bila Anwar berada dalam PKR dan mengetuai PR, gejala yang sama menjangkiti PKR dan rakan sepakatannya seperti DAP dan PAS.

PEMILIHAN UMNO FORMAT BARU !! APA PENDAPAT ANDA ??




Buat pertama kali dalam sejarahnya, Umno sebagai parti terbesar orang Melayu, akan menyaksikan pemilihan jawatan tertinggi parti dengan cara yang berbeza dan unik, melalui proses demokrasi yang lebih meluas dan sekali gus menguji kematangan akar umbi parti.

Beberapa fakta berikut yang muncul setelah tujuh pindaan dibuat terhadap perlembagaan Umno yang diluluskan perwakilan pada Oktober 2009 menjadikan pemilihan kali ini menarik perhatian ramai:

* 146,500 anggota peringkat akar umbi akan memilih secara langsung pucuk pimpinan parti berbanding 2,500 orang perwakilan sahaja sebelum ini. Mereka juga akan memilih langsung pimpinan di bahagian masing-masing.

* Hapusnya sistem kuota yang sekali gus membuka ruang seluas-luasnya kepada anggota untuk bertanding dengan syarat minimum bagi pertandingan mana-mana jawatan Majlis Tertinggi ialah pernah memegang jawatan Anggota Majlis Tertinggi atau Anggota Jawatankuasa (AJK) bahagian selama satu penggal.

* Syarat untuk bertanding AJK bahagian ialah telah menjadi anggota parti selama tiga tahun.

Thursday, 30 May 2013

VIDEO !! JURURAWAT PUTUS KEPALA DALAM LIFT !! IBU MENGANDUNG & PESAKIT JANTUNG JANGAN TENGOK !!


Shenzhen: Seorang wanita di daerah Luohu di Shenzhen putus kepala selepas dia teperangkap pada pintu lif yang mengheretnya turun sehingga sekurang-kurangnya tiga tingkat.

Mangsa dikatakan terlalu asyik dengan telefon bimbitnya hingga tidak menyedari lif itu rosak.

Menurut laporan awal, kejadian berlaku di Menara Changhong di Jalan Woodcrest Hill.

Rakaman video yang tersebar di Internet menunjukkan wanita berkenaan, seorang jururawat bernama Wang, 24, sibuk melayan telefon bimbitnya apabila tragedi berlaku.

Saksi berkata, lif itu turun dari tingkat 22 bersama-sama empat penumpang dan berhenti di satu tingkat, dimasuki beberapa penumpang lain. Ia kemudian turun lagi tetapi terhenti antara tingkat dua dan tiga kerana rosak.

PANASSS !! GAMBAR MUKA PENYAMUN PAS DALAM KUIN MELARIKAN DIRI DIDEDAHKAN !!



Selepas Jamil si Rektor cabut meninggalkan KUIN dengan cara kurang profesional baru baru ini, kini giliran kroni kroninya pula melarikan diri selepas kenyang "MAKAN BESAR" selama KUIN dikendalikan oleh Jamil..

Dibawah ini adalah muka muka penyamun yang bergaji berpuluh puluh ribu dalam KUIN


1) Dr. Ramli (Insan Medic)

2) Firdaus Salleh (Pengarah PRO)

SERAMM !!! PONTIANAK BERKELIARAN DI SUNGAI ULAR


Seram tak kalau terjumpa hantu dalam keadaan macam ni ??

Penduduk Kampung Batu 4½ Sungai Ular digemparkan dengan 'gangguan' suara mengilai 'perempuan' meminta tolong.

Kakitangan awam, Aziz Othman yang menyewa rumah di kampung itu berkata, kejadian berlaku beberapa hari lalu sebaik sahaja dia tiba di rumah selepas selesai bekerja.

Menurutnya, suara menyeramkan itu didengari kira-kira jam 1.30 pagi apabila dia berada di bahagian dapur rumahnya untuk minum air, namun terdengar bunyi cakaran di atap bagaimanapun tidak diendahkan.

Dia kemudiannya pergi ke ruang tamu untuk berehat, sebelum terdengar bunyi tapak kaki berjalan di atas atap rumahnya.

PANASS !! DASYAT GILE LAH KEBODOHAN WAKIL NGO ' R ' NIE !!




Belum pernah terjadi dalam sejarah dunia petroleum dimana minyak yang keluar dari perut bumi boleh diguna terus jika dituang dalam tangki kereta.. Anehnya,  minyak yang terpancut keluar ini terus boleh digunakan tanpa melalui proses penapisan..

Semalam akhbar Sinar melaporkan bahawa 3 sekeluarga yang tinggal di kelantan terjumpa benda yang pelik berlaku di negeri depa iaitu minyak petrol dalam telaganya

TAHNIAH !! KONSTABEL POLIS YANG DI MAKI HAMUN OLEH PENCACAI PR TERIMA ANUGERAH @PDRMsia




Satu majlis diadakan untuk menghargai Konst Muhalim Osop yang terlibat dalam penugasan Ops Aman menangani Perhimpunan “Malam Solidariti Bersama Adam Adli”.

Secara profesional beliau berjaya mengekalkan sifat tenang, sabar, berbudi bahasa, tegas dan komited sehingga dapat mengawal keadaan daripada kucar kacir walaupun beliau telah dicerca, dimarah, disorak, ditengking, dihina dan dicabar oleh peserta-peserta perhimpunan.

Ini menggambarkan kefahaman dan kepatuhan beliau terhadap dasar semasa dan pendekatan pasukan dalam situasi ketenteraman awam dan sewajarnya dijadikan contoh kepada yang lain.

Tahniah Konstabel Muhalim!

* Gambar Konst. Muhalim dimaki hamun itu sempat dirakam oleh jurugambar Utusan Malaysia, Izham Jaafar.

Wednesday, 29 May 2013

TUDIAA !! BARU MENANG DAH DERA RAKYAT ?? KERAJAAN RAKYAT LAH SANGAT !



Hadiah sebuah kemenangan Pakatan Haroom kepada penduduk Shah alam yang mengundi Khalid Samad.. MBSA akan menaikkan kadar bayaran tempat letak kereta di kawasan pentadbirannya dari 40 sen sejam kepada 60 sen sejam iaitu sebanyak 50% dari kadar asal pada bila bila masa sahaja..

Alasan yang diberikan Datuk Bandar Shah Alam Datuk Mohd Jaafar Mohd Atan adalah kenaikan itu wajar dilakukan memandangkan kadar 40 sen sejam telah diperkenalkan sejak 1998..

Katanya "Kadar caj yang dikenakan pada masa ini sudah tidak sesuai dengan keadaan semasa dan status Shah Alam sebagai bandar raya,"

Semua orang tahu bahawa Bandaraya Shah Alam merupakan kawasan majoriti melayu dan terdiri dari dua golongan iaitu elit dan berpendapatan sederhana termasuk pelajar pelajar UITM.. Kebanyakkan golongan berpendapatan rendah sederhana ini bekerja dalam industri perkilangan dalam kawasan Shah Alam..

Kalau servis yang diberikan MBSA baik tak kisah sangat, tapi dengan masalah sampah tak kutip, jalan berlubang tak turap dengan baik..Itu pun ada hati nak naikkan caj tempat parking?

HOI ANWAR !! MANA DIA REPOT PENGUNDI BANGLASIA, MYANMARSIA NEPALSIA HANG ???



Sampai ke malam ini ,satu haprak report pasal pengundi bangla pun tak di buat oleh Anwar serta konco konco bodohnya..Sebaik saja keputusan PRU13 diumumkan, Anwar menjelajah ke seluruh Malaysia mendendangkan lagu berpuluh puluh ribu pengundi banglasia, myanmarsia nepalsia digunakan untuk mengundi BN dan isu Blackout di Bentong, Gelang Patah, Lembah Pantai, Serdang dan semalam pula di Kulim Bandar baharu..

Namun setelah keputusan PRU13 diwartakan, lain pula jadinya..Anwar mengarahkan konco konco bodohnya termasuk beliau sendiri untuk membuat repot polis untuk memfailkan petisyen atau bantahan terhadap SPR.. Yan peliknya, report Anwar pasal dakwat kekal tak kekal..

Kahkahkah, lawak babi spesis apa Anwar cuba buat ni?? tak ke bodoh namanya..Menipu rakyat dan membuat tuduhan liar mendakwa ada pengundi bangla dan blackout, tetapi bila buat report, pasal dakwat kekal pulak..

GEMPARR !!! HIDUP ANWAR DAH TAK TENTU HALA




Anwar Ibrahim kini seorang yang penat, letih dan kecewa.Sepanjang tempoh berkempen pilihan raya Anwar cukup yakin impian pembangkang menawan Putrajaya akan tercapai tetapi apakan daya takdir tidak menyebelahinya.

Setelah mengadakan siri jelajah seluruh negara sejak 8 Mei lalu kerana tidak dapat menerima kekalahan pembangkang di tangan Barisan Nasional, beliau masih juga gagal menumbangkan kerajaan yang sah dipilih rakyat.

Walau puluhan ribu penyokongnya hadir pada setiap perhimpunan yang diadakan, namun hakikatnya mereka tidak dapat mengubah kenyataan bahawa majoriti rakyat menolak Anwar dan masih mahukan BN memerintah negara.

Kehendak rakyat dan takdir Ilahi nampaknya tidak mahu Anwar memimpin tanah Islam yang bernama Malaysia.

Kini kebenaran telah timbul apabila media mendedahkan terdapat persefahaman 'gentleman' antara Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan Anwar April iaitu beberapa minggu sebelum parlimen dibubarkan.

Kedua-dua belah pihak bersetuju untuk menerima kekalahan dalam Pilihan Raya Umum ke-13 secara baik dan menjanjikan peralihan kuasa secara aman dan tenteram sekiranya berlaku perubahasn dalam kerajaan.

Malah perkara ini telah ditegaskan di dalam ucapan Perdana Menteri semasa siaran langsung televisyen ke seluruh negara ketika mengumumkan pembubaran parlimen pada 3 Mei lalu.

FAKTA PANASS !! BENARKAH SYARIKAT SAN MIGUEL 100% SYARIKAT ARAK ??


Dibawah ini adalah fakta tentang San Miguel dan kaitannya dengan anak Tun Dr Mahathir iaitu Mirzan..



1. Mirzan Mahathir merupakan seorang anak lelaki sulung pasangan Tun Dr Mahathir dan Tun Dr Siti Hasmah, negarawan yang kita sayangi.

2. Beliau seorang yang bijak dalam perniagaan dan pentadbiran (mungkin faktor keturunan daripada bapanya) sehingga dipilih untuk mengarah beberapa syarikat ternama dunia termasuk IBM Corporation, Solomon Brothers dan dipilih sebagai Presiden Asian Strategy and Leadership Institute (ASLI), sebuah pertubuhan ternama bagi mengendalikan dan membuat kajian mengenai perniagaan .

3. Pada umurnya 37 tahun, beliau telah berjaya “menawan” dan “menyelamatkan” beberapa syarikat yang bermasalah dalam negara dan seterusnya memajukan syarikat berkenaan termasuk syarikat perkapalan dan sebagainya.

4. Pada tahun 2009, San Miguel, sebuah syarikat minuman keras yang berpengkalan di Filifina mempunyai masalah di mana mereka TIDAK LAGI mampu untuk menggunakan MINUMAN KERAS sebagai perniagaan utama mereka atas saingan yang sangat kuat daripada beberapa syarikat minuman keras yang lain.


TUDIAA !! BIAQ BETUI PEMUDA UMNO LEMBIK ?? @KhairiKJ



Kekuatan sesebuah parti seringkali dikaitkan dengan tenaga pemuda. Jika pemudanya lembik, maka lembiklah parti itu. Justeru, di ketika UMNO menghadapi situasi yang genting ini, semua mata beralih kepada Ketua Pemuda parti ini.

Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin, sememangnya satu watak yang kontroversi. Kemunculan beliau dalam politik negara tidak diraikan malah dipersalahkan hampir seratus peratus atas kemerosotan prestasi BN dalam PRU 2008. Nama beliau telah dikaitkan dalam berbagai skandal yang melibatkan GLC yang turut mengukir label ‘rasuah’ di dahinya.

Beliau, bagaimanapun tidak pernah dikenakan tindakan yang mana menyebabkan dendam dan marah rakyat terhadapnya amat sukar untuk dipadamkan.

Mungkin ada yang akan sakit hati dengan tindakan penulis mengungkit latarbelakang Khairy, tetapi ini adalah sejarah serta bukannya kisah yang direkacipta demi kepentingan politik sesiapa. Suka atau tidak, kita tidak boleh memadam atau menukar sejarah.

TUDIAA !! RAKYAT DAH MULA TULIS PASAL MB KEDAH YANG BARU DALAM UTUSAN ?? @MukhrizMahathir





Petikan dari ruangan FORUM Utusan Malaysia


SAYA merupakan penggemar ruangan rencana dan juga Forum di akhbar Utusan Malaysia.

Hari ini saya mengambil tindakan untuk menulis di ruangan ini bagi meluahkan apa yang saya rasa sempena PRU-13 ini.

Selepas keputusan PRU-13 disahkan oleh SPR, bahawa BN menang dengan majoriti mudah 112 kerusi, saya melonjak kegembiraan dan suami melakukan sujud syukur.

Betapa bersyukurnya kami, kerana sekali lagi dengan izin Allah, BN dapat mentadbir negara tercinta ini.

ALHAMDULILLAH !! UST AZIZAN BEBAS BERNAFAS TANPA BANTUAN MESIN



Bekas Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak dilaporkan beransur pulih setelah tidak menggunakan bantuan mesin pernafasan pada sebelah siang.

Bekas setiausaha akhbarnya, Mohd Helmi Khalid berkata, Azizan semakin stabil berikutan hanya menggunakan mesin pernafasan pada waktu malam.

“Keadaannya bertambah baik. Bermula 9 pagi kelmarin, beliau hanya guna mesin pernafasan pada sebelah malam. Beliau juga dalam usaha untuk bercakap berikutan suaranya tidak jelas walaupun beliau cuba berulang kali.

Tuesday, 28 May 2013

KAHWIN MUDA !!! UAI TOLONG JAWAB SOALAN NI

Sebelum aku nak terjah UAI.Aku nak ucapkan Selamat Pengantin Baru dulu kat UAI pendakwah Youtube yang tersohor..
Jangan salah anggap.Aku tulis ni bukan nak pertikai tapi cuma nak sampaikan apa yang peminat UAI persoalkan..

Benar jugak apa yang peminat UAI cakap.Dalam siri dakwah UAI di Youtube, UAI ada berkata dan berpesan kepada kaum kaum Adam diluar sana yang ingin berpoligami adalah lebih baik dan afdal jika menambah isteri dari kalangan ibu tunggal, janda dan seangkatan dengannya.Itu pesanan UAI kepada pendengar pendengar setianya..

PANASS !!! FAKTA MENUNJUKKAN ANWAR POPULAR DENGAN ISU LIWAT DAN ZINA BUKAN UNDI POPULAR ??!!?




Sebenarnya Anwar dan media pro pembangkang dah TIPU kenyataan yang sebenar. Rakyat Malaysia tidak memilih Anwar menjadi PM. Sebab Anwar hanya menang undi di 4 negeri SAHAJA!

Manakala BN mendapat undi popular di 9 negeri!! Kalau tak percaya kita tengok carta kat bawah ni!

PENCACAI PR KATA HARGA KERETA MALAYSIA MAHAL DARI SINGAPORE ?? MEH TENGOK VIDEO NI !!






Kepada sesiapa yang bebesar hati mengatakan bahawa harga kereta di negara jiran kita iaitu Singapura lebih murah dari Malaysia tu lebih baik kaji balik dan buat research elok elok..

Bukan apa, kalau nak tau harga kereta di Singapura lebih mahal 2 hingga 3 kali ganda dari harga kereta di Malaysia..Ianya berpunca daripada tindakkan Kerajaan Singapura yang mahu mengawal kesesakkan lalu lintas dan mengajar rakyatnya untuk mengunakan pengangkutan awam..

PANDAI PAK PAK LEBAI PAS AMBIK GAMBAR KAN KAN ?? SWEET SANGAT !!!




Sweet kan ?? Ada sapa sapa nak komen?? Hehehe

PANASS !!! S. JAYATHAS PELAKON FILEM TAMIL PERTAMA DI MALAYSIA BAKAL KE AMERIKA !! KAHKAHKAH


Lakonan mantap pelakon utama iaitu S.Jayathas yang juga ahli Biro Politik PKR, wajar diberi anugerah paria terbaik di peringkat dunia..Manakan tidak, dengan berpura-puraan S.Jayathas melakukan aksi pengsan selepas dia merempuh anggota polis..

Anggota polis yang ada hanya membuat halangan dihadapan pintu masuk balai dan secara tiba tiba S.Jayathas datang merempuh lalu berlakon jatuh pengsan..Kejadian berlaku di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi, kira-kira pukul 11 pagi ini sempat dirakam.

Menurut kenyataan Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Asisten Komisioner Zainuddin Ahmad berkata, ketika keluarga N. Dharmendran sedang membuat laporan, Jayathas dilihat keluar masuk balai beberapa kali tanpa tujuan.

"Memandangkan ruang di kaunter dalam balai sudah dipenuhi ramai orang, dia kemudian diminta meninggalkan kawasan itu oleh anggota polis namun dia tetap berkeras untuk masuk.

"Walaupun sudah dihalang oleh anggota bertugas, dia tetap berdegil dan bertindak menolak polis sebelum berpura-pura jatuh dan pengsan.

"Apabila polis menawarkan untuk menghubungi ambulans, dia terus bangun dan sempat memaki polis," katanya ketika dihubungi.

Klik Sini untuk lihat video lakonan pelakon tamil hindraf nii

Monday, 27 May 2013

APA CINA MAU?? INI YANG CINA MAU KOT ??




Maaf cakap la, apa yang cina mau?? mungkin benda benda macam ni yang depa mau..Kedai jual babi secara terbuka.Siap dengan promosi besar besaran.

Gambar kedai kedai kat bawah tu satu di Puchong dimana wakil rakyatnya dari Dap dan satu lagi di Ampang wakil rakyatnya Pkr si Zuraida mak lampir.

Aku tak salahkan orang cina pasal benda ni.Sebab babi atau pork adalah makanan asasi depa.. Bak kata pepatah, satu hari tak makan tak boleh duduk loo..

Memang area Puchong tu majoriti orang cina tapi takkan sampai nak kena ada kedai sebesar macam ni..
Gambar ni aku ambil dari FB, ramai yang kurang senang dengan adanya kedai macam ni dan mintak PBT ambil tindakkan..

TUDUHAN BAFIA !! KENAPA RAFIZI GELABAH MINTAK KETEPIKAN TUDUHAN ??




Agak lambat untuk aku mengulas kes BAFIA yang dikenakan terhadap Rafizi Lembu..Bila terbaca balik laporan di media baru perasan Mahkamah menolak permohonan Rafizi untuk ketepikan tuduhan BAFIA yang dikenakan terhadapnya..

Sekarang ni baru aku tau sebab apa Rafizi gelabah nak mintak Mahkamah ketepikan pertuduhan. Denda RM 3 juta serta penjara 3 tahun atau kedua dua sekali menantinya..

Kalau betul salah, Kerusi Parlimen Pandan dah tentu dikosongkan..Sebab denda Si Rafizi ni melebihi denda yang sepatutnya untuk dikekalkan sebagai wakil rakyat..

Terlalu awal mamat lembu ni nak ketepikan tuduhan.sebab isu ni antara dia dengan syarikat dan bank..

Bukti bukti semuanya kukuh..So mat lembu ni dah tak boleh lari..Aku harap mat lembu ni tak lupa dengan slogan lawan tetap lawan bos dia..Jangan nak jadi penakut belum apa apa lagi dah nak mintak mahkamah ketepikan pertuduhan..

TSUNAMI CINA DITIPU WAYANG ANWAR




Antara strategi yang digunakan oleh Anwar Ibrahim untuk menutup kegagalan memimpin pakatan pembangkang merampas Putrajaya pada Pilihan Raya Umum ke-13 lalu ialah dengan menyanggah kenyataan tsunami Cina yang disuarakan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Anwar cuba mengelak daripada dipertanggungjawabkan oleh penyokong pembangkang terutamanya pengundi Cina atas pembohongan bahawa Pakatan Rakyat sudah pasti akan menubuhkan kerajaan pusat yang baru pada PRU13.

Atas keyakinan pengundi Cina terhadap janji manis Anwar maka berduyun-duyun keluar mengundi calon-calon pembangkang dengan harapan tumbanglah Barisan Nasional pada kali ini.

MAKIN BIADAP BANGSA CINA DAPIG KAT MALAYSIA NI !! VIDEO INSIDE




Adakah ini yang mereka cakap tidak rasis? Adakah mereka selama ini menghormati anggota Polis?

Menyirap je darah aku tengok kelaku bangsa cina dap ni main suka hati mak bapak dia nak cakap..Malas aku nak tulis panjang panjang.Tulis lebih kang dapat lak notis.hairan betui..orang lain yang tulis kaw kaw punya tak lak kene..

Sunday, 26 May 2013

PANASS !! ADUN DAP AKUI BLACKOUT SANDIWARA PAKATAN ?



Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP Ketari, Lee Chin Chen tampil menafikan dakwaan berlaku gangguan elektrik di pusat penjumlahan undi Dewan Sultan Haji Ahmad Shah, Bentong pada malam 5 Mei lalu.

Penafian pemimpin parti sekutu pakatan pembangkang itu sekali gus membuktikan dakwaan berkenaan yang dilemparkan pihak tertentu, tidak berasas sama sekali dan dipercayai hanya mahu menghasut rakyat kononnya berlaku penipuan pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).

Malah, Chin Chen mengaku beliau berada di dewan berkenaan pada 5 Mei lalu, dari jam 8.30 malam hingga selesai proses penjumlahan undi dan terus menunggu sehingga keputusan PRU-13 bagi DUN Ketari, Bilut dan Sabai diumumkan Pegawai Pengurus Pilihan Raya, Datuk Toantowee Mohd Lotfie.

“Dakwaan berlaku gangguan elektrik ketika proses pengiraan undi (di Dewan Sultan Haji Ahmad Shah) adalah tidak benar. Saya ada di sana sejak jam 8.30 malam sampai awal pagi... mana ada gangguan bekalan elektrik pun.

HOT !! ANWAR MASIH BERANGAN PR MENANG PRU [VIDEO]





Tengoklah si gila ni..Masih meroyan dia tu menang..Paling tak boleh blah si Tian Chua ajak penyokong PR panggil Anwar sebagai PM..KAHKAHKAHAKAH..

Kesian aku tengok si gila ni..Patut pun kawan baik Anwar Nallakarupan suruh dia pi buat mental checkup.Rupanya memang betui apa yang Nalla kata..

Malaysia bukan guna undi popular..Mana mana parti yang dapat majoriti mudah, parti itu layak tubuh kerajaan.. BN menang 133 kerusi dan PR menang 89 kerusi. Jadi siapa yang layak..??

HOT !! DEWAN PEMUDA PAS & AMK BERGADUH SAKAN !!



Hubungan Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM) dan Angkatan Muda Keadilan (AMK) ibarat retak menanti belah apabila pemimpin kedua-dua sayap PAS dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) kini mula bertelagah dan saling menyalahkan antara satu sama lain terhadap kegagalan pakatan pembangkang menawan Putrajaya pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU12), 5 Mei lalu.

Ia bermula apabila Ketua AMK, Shamsul Iskandar Mohd Akin pada Kongres Nasional PKR Ke-9 kelmarin secara terbuka menyelar Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang di hadapan penyokong PKR kerana didakwa mencerca calon parti itu semasa tempoh berkempen Pilihan Raya 2013 lalu tanpa membawa sebarang bukti.

SOSMA GANTI ISA !! PANDANGAN BERBEZA DARI PENGAMAL UNDANG UNDANG



Hampir setahun selepas Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) 2012 diwartakan untuk menggantikan Akta Keselamatan Dalam Negeri 1960 yang dimansuhkan, soal sama ada undang-undang baharu itu menyediakan keseimbangan antara melindungi keselamatan negara dan hak asasi tertuduh terus diperbahaskan.

Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) 2012 atau ringkasnya SOSMA, diluluskan oleh Dewan Rakyat pada 17 April, 2012, diberikan perkenan Diraja pada 18 Jun 2012, dan diwartakan pada 22 Jun 2012. SOSMA ialah sebuah akta "bagi menyediakan langkah-lankah khas berkaitan kesalahan keselamatan bertujuan mengekalkan ketenteraman awam dan keselamatan dan bagi hal-hal berkait".

Peguam kanan Datuk Mohd Hafarizam Harun berpendapat SOSMA tidak melanggar hak asasi tahanan di sisi undang-undang. Beliau berkata akta itu menyediakan ketetapan untuk polis segera memaklumkan kepada waris kadim iaitu anggota keluarga terdekat tahanan berhubung penahanannya dan membenarkan tahanan berunding dengan pengamal undang-undang pilihannya.

Akta itu menyatakan seorang pegawai polis, boleh, tanpa waran, menangkap dan menahan mana-mana orang yang berkenaan dengan dia mempunyai sebab untuk mempercayai terlibat dalam kesalahan keselamatan. Orang itu boleh ditahan bagi tempoh 24 jam untuk tujuan penyiasatan.

HINA PEMIMPIN SENDIRI !! BAGUIH BETUI AKHLAK PENYOKONG PR



Sebenarnya aku tak salahkan penyokong yang tulis tu 100% sebab depa pun diajar oleh pemimpin sendiri yang menyemai benih benih kebencian terhadap pemimpin..Depa diajar untuk tidak hormat kepada orang lain.Jadi bila benda ni sebati dengan jiwa, depa takdak masalah nak kata kat pemimpin sendiri..

Walaupun aku ni bukan penyokong Pas tapi tak dak lah sampai nak kata kaki Ust Azizan kena potong sebagai bahan gurauan dan sndiran.. Kalau penyakit ni semua orang akan merasa.Tak kiralah sakit sikit ka sakit kritikal ka mesti akan rasainya..Tapi tak eloklah guna tu sebagai modal..

Aku pun tak setuju kalau blogger dan penyokong Pr tulis macam ni.Nampak sangat rendah akhlak dan mentaliti puak puak ni sampai Isteri ust Azizan kesal dengan tindakkan depa..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog archive