Saturday, 17 November 2012

PATUTLAH RAMAI YANG TIDUR RUPANYA BOSAN DENGAR PEMIMPIN DUK MERAPU




Muktamar PAS ke-58 yang bermula hari ini berlangsung dalam keadaan selesa dan tenang. Bagaimanapun, ianya kelihatan agak terlalu tenang bagi sebuah parti yang kononnya sedang bersiap sedia untuk ‘berperang’ dalam PRU yang akan datang.

Semua wakil-wakil Pemuda, Muslimah dan Ulama bagaikan terlalu berhati-hati dalam membentangkan usul. Ini tidak menghairankan memandangkan PAS berada dalam keadaan sukar atau serba tak kena akhir-akhir ini. Dilema PAS yang paling besar ialah untuk menjaga hati sekutu dan juga penyokong akar umbi mereka sekali gus, sedangkan kehendak kedua-dua pihak ini adalah bertentangan sama sekali.

Beberapa isu yang mampu merobek kepercayaan penyokong dan menghancurkan kerjasama PR ialah Hudud, Kebebasan memilih agama bagi Umat Islam, Halatuju kerjasama PAS-DAP-PKR, pembahagian kerusi Pilihanraya dan jawatan Perdana Menteri. Dua perkara yang paling menggerunkan PAS jika dibangkitkan oleh perwakilan pula ialah soal keikhlasan DAP dan soal ‘kesucian’ Anwar Ibrahim.

Sedangkan, perkara inilah yang menjadi masalah besar di peringkat akar umbi kerana ia memperlihatkan bagaimana PAS tersasar jauh dari landasan asal. Rata-rata mereka berharap yang Muktamar kali ini akan menjelaskan segala keraguan dan kembali membawa keyakinan kepada perjuangan PAS.

MUKTAMAR PAS !!! TOLAK ISLAM UNTUK KUATKAN PKR DAN DAP ?



MUKTAMAR Tahunan Pas Kali Ke-58 akan bermula hari ini di Kota Bharu, Kelantan. Bagaimanapun tiada apa-apa kejutan yang diharapkan akan berlaku dalam muktamar tersebut.

Walaupun ramai yang ternanti-nanti apakah pendirian Pas dalam pelbagai isu berkaitan dengan Islam termasuk terbaru melibatkan kenyataan Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Nurul Izzah Anwar, namun sudah jelas Pas tidak akan melakukan apa-apa dalam soal itu.

Jika apa yang berlaku dalam muktamar Dewan Ulama, Dewan Pemuda dan Dewan Muslimat diambil kira adalah jelas Pas sudah menanam tekad bahawa sepanjang muktamar ini isu-isu yang boleh menjejaskan hubungan parti itu dengan PKR dan DAP dalam pakatan pembangkang tidak akan ditimbulkan.

Malahan Dewan Ulama sendiri sudah membuat pendirian bahawa mereka tidak menganggap isu Nurul Izzah sesuatu yang besar sebaliknya tumpuan adalah menumbangkan Barisan Nasional (BN) dan UMNO dalam pilihan raya umum.

Selain itu, Ketua Dewan Ulama Pas, Datuk Harun Taib dalam ucapan perasmian di muktamar dewan itu meminta para ulama di dalam Pas agar mempertahankan ijtihad Tahaaluf Siyasi (persefahaman politik) termasuk mengarahkan semua ahlinya mengundi calon-calon bukan Islam di kalangan pakatan pembangkang.

PAS LEBIH SERONOK JIKA BN DI JATUHKAN DARI BINCANG SOALAN KEBEBASAN AGAMA


Terkejut MTK bila terbaca kenyataan dari seorang yang diiktiraf sebagai ketua dewan ulama yang memandang remeh isu kebebasan beragama yang diucapkan oleh nurul Izzah..

Entah dimana letaknya otak ketua dewan ulama Pas ni sampai sanggup berkata demikian.

"Ada yang mencadangkan isu kebebasan agama yang disampaikan rakan kita dijadikan topik utama, kita tidak ada masa hal bincang pasal tu. Kita fikir bagaimana nak gulingkan BN secara terperinci dan teratur," ketika berucap pada Majlis Perasmian Muktamar Pas Dewan Ulama di sini, pagi ini.

Dalam hal ini membuktikan bahawa Harun taib serta ulama ulama di dalam Pas menganggap soal akidah umat Islam tidak penting kerana mereka lebih memfokuskan kepada rampasan kuasa..

Sepatutnya dewan ulama Pas menjadikan isu nurul Izzah ini sebagai usul utama dalam muktamar Pas kerana ini melibatkan soal akidah umat Islam..

Dewan ulama perlu menjadi satu badan penentang dalam Pas jika sesuatu isu sensitif berkaitan akidah umat Islam disalah tafsirkan seperti ucapan kontroversi nurul Izzah, bukannya usaha menjatuhkan parti lawan lebih penting dari isu itu..

GEMPARR !!! KANDUNGAN HILANG DALAM PERUT !!





POKOK SENA – Penantian lima tahun seorang suami untuk menimang cahaya mata sulung musnah apabila kembar perempuan dalam kandungan isterinya didakwa hilang secara misteri pada Isnin lalu.

Kejadian tidak diduga itu didakwa menimpa Norliana Manaf, 28, semasa dia bermimpi ketika dia tidur di rumah ibunya, Che Som Endut, 57, di Kampung Kelut, Jabi di sini malam kelmarin.


CHE SOM (kiri) menunjukkan pakaian bayi yang telah dibeli oleh Norliana di Kampung Kelut, Jabi, Pokok Sena, Kedah semalam.

Lebih mengejutkan, rekod pemeriksaan bulanan kandungannya di Klinik Kesihatan Bukit Jambul, Pulau Pinang turut dipercayai hilang pada malam yang sama.

“Pada malam berkenaan, saya bermimpi lima wanita berjubah mendekati saya sambil membacakan sesuatu sebelum mereka hilang selepas azan Subuh berkumandang.

“Apabila terjaga, saya mendapati perut yang selama ini besar dan berat, tiba-tiba berasa ringan dan kempis.

“Saya mula syak ada benda yang tidak kena berlaku lalu mengejutkan suami saya, Aziz Hussein untuk memberitahu apa yang berlaku.

#BNYOUTHJOBFAIR Karnival Kerjaya Pemuda BN tawar 40,000 peluang kerja



Seramai 15,000 orang telah mengunjungi hari pertama Karnival Kerjaya Pemuda Barisan Nasional (BN) 2012 peringkat Kuala Lumpur di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini, hari ini.

Pengerusi Pemuda BN, Khairy Jamaluddin berkata sebanyak 40,000 peluang pekerjaan dalam pelbagai bidang ditawarkan oleh 240 majikan dari seluruh negara pada pesta kerjaya selama tiga hari itu.

Selain kekosongan jawatan, katanya, sebanyak 5,000 peluang latihan termasuk keusahawanan dan latihan perindustrian ditawarkan kepada warganegara berusia bawah 40 tahun.

Karnival kedua anjuran Pemuda BN dengan tema 'Kerjaya, Pencapaian, Pengajian dan Rumah' dijangka dikunjungi kira-kira 100,000 orang sehingga Ahad ini, kata Khairy, yang juga Ketua Pergerakan Pemuda Umno, ketika ditemui pada karnival tersebut.

Katanya, karnival kerjaya yang sama akan dianjurkan di tiga buah negeri pada tahun depan.

Karnival tiga hari di PWTC itu bermula pukul 10 pagi hingga 8 malam.

Tinjauan Bernama mendapati banyak majikan mengadakan sesi temuduga terbuka atau mendaftar untuk dipanggil temuduga yang nyata menarik minat ramai pengunjung terutamanya graduan baru.

Salah seorang pencari kerja, Mohd Saiful Lizam Ishak, 26, berkata beliau datang dari Kelantan untuk mencari peluang pekerjaan selepas tamat pengajian awal bulan ini.

Graduan Sarjana Muda Kejuruteraan Elektrik itu amat berharap untuk memperolehi pekerjaan daripada karnival itu.

Eby Mura Sola, 26, seorang Orang Asli dari suku kaum Semelai, berkata, karnival itu adalah platform baginya mencari pekerjaan tetap.

Graduan Sarjana Muda Kaunseling, yang kini bertugas sebagai pekerja kontrak di sebuah syarikat swasta, mahukan pekerjaan tetap yang lebih menjamin masa depannya.

Seorang pegawai sumber manusia di sebuah syarikat swasta, S. Bahwani, 26, berkata, beliau ingin mencari peluang pekerjaan yang lebih baik dalam bidang pengurusan dan pentadbiran.

Walaupun sudah dua tahun berkerja, saya datang ke sini untuk meninjau peluang pekerjaan yang lebih baik, katanya. - Bernama

TUDIAA!!! WANITA HAMPIR MATI GARA GARA RANCANGAN REALITI ??



Sekarang dah jadi semacam trend serata dunia untuk membuat lawak jenaka realiti.

Ada yang benar-benar menarik, namun ada jugak yang luar batasan.

Kekadang tu penerbit pun tak faham ke batas dan bila nak berhenti buat lawak.

Daripada lawak berubah menjadi lawak bodoh, terutama dalam kes klip di bawah ini.

Klip berkenaan memperlihatkan bagaimana seorang wanita yang baru habis kerja di Brazil dan ingin pulang ke rumah dipermainkan krew sebuah program lawak realiti.

Tak tahulah anda, tetapi penulis simpati pada wanita itu dan tak faham penerbit program berkenaan letak otaknya di mana.

Friday, 16 November 2012

TERPANASS !!! ISTERI TAK KISAH JIKA PELAKON VIDEO S3KS ITU ADALAH SUAMINYA ??




MTK pun tak tau nak mula cerita ni macam mana. Cuma sekadar nak kongsikan untuk semua pembaca agar ambil kisah sebagai teladan buat semua.

kita semua adalah bakal pemimpin, tak kiralah...untuk masyarakat mahupun sebuah institusi keluarga. Jad pandai-pandailah korang mejaga peribadi diri agar kita tidak terjebak macam pemimpin ini..

Klik Sini untuk lihat Video

PAS PANDAI BERMAIN WAYANG !! PERJANJIAN SULIT PR BUANG HUDUD !!




KUALA LUMPUR – Seorang bekas ahli seumur hidup PAS yang dikenali sebagai Cikgu Zainon Ismail (CN Al-Afghani) mendakwa parti berkenaan telah menandatangani perjanjian rahsia dengan DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) untuk mengugurkan terus perjuangan berkaitan hudud dan negara Islam di Malaysia.

Beliau mendakwa, perjanjian itu telah ditandatangani pada 18 Disember 2009 antara Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, Penasihat DAP, Lim Kit Siang dan Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

“Di antara (kandungan perjanjian) ialah apabila Pakatan Rakyat berkuasa di Putrajaya, pemerintahan ini tidak akan menyentuh pasal hudud dan negara Islam,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika menyertai sesi perbincangan bertajuk Merealisasikan Saranan Mengembalikan Pas Ke Landasan Asal dalam Wacana Mengembalikan Pas Ke Landasan Asal yang diadakan Ahad lalu di sini.

TUDIAA !! PENCACAI PR KENA SAWAN BABI APA NI ??



Sungguh ghairah pencacai pakatan republik ni mempromosikan Anwar sebagai PM Malaysia yang ke 7..Weii, PRU pun belum la, jangan duk berangan sangatlah yang Anwar tu layak jadi PM ke 7..

Gila apa, manusia yang penuh dengan masalah moral ni nak jadi PM..


PAS KEDAH KAKI KENCING !!! PEWAKILAN DEDAH PAS TAK JAGA KEBAJIKAN !!! #TUKARKEDAH



Nampaknya slogan negeri berkebajikan semangnya retorik Pas semata mata, selama empat tahun memerintah akhirnya pewakilan Pas dari Kedah merangkap Ketua Penerangan Muslimat Pas Kedah mendedahkan Kerajaan Pas Kedah gagal menjaga kebajikan golongan wanita di Kedah..

MTK dedah sikit kat sini antara janji janji manis manifesto Pas Kedah pada PRU 12 yang lalu


Patutlah Ketua Penerangan Muslimat Pas ni marah sebabnya kesemua janji janji manis Pas untuk kaum wanita di Kedah tidak ditunaikan oleh Kerajaan Pas Kedah..


Kerajaan Pas Kedah dikritik kerana masih gagal menjaga kebajikan golongan wanita di negeri itu serta mengiktiraf mereka yang banyak berjasa meskipun telah memerintah selama empat tahun.

Perwakilan Kedah, Sarina Ismail berkata, Kerajaan Pas Kedah sepatutnya membuka lebih banyak peluang kepada wanita untuk mencari sumber pendapatan sendiri selain membelanjakan hasil negeri terutama dalam industri balak kepada golongan itu bukannya sebaliknya.

Sehubungan itu, beliau mengingatkan setiap pemimpin Pas agar tidak lupa diri dan menggunakan jawatan yang ada demi kepentingan peribadi sebaliknya kembali kepada perjuangan asal membela ummah.

"Di Kedah kami masih setahun jagung berbanding di Kelantan. Kita dapati masih ramai wanita yang kurang berkemampuan terpinggir mendapat hak mereka terutama sekali hak-hak kebajikan dan dengan ini perlu kebijaksanaan muslimat di kawasan masing-masing agar golongan ini dapat dibantu.

"Selain itu kita perlu mengiktiraf golongan wanita yang banyak jasanya kepada masyarakat seperti guru al-Quran dan bidan kampung dengan memberi bantuan sewajarnya tanpa mengira fahaman politik," katanya.

Sarina berkata demikian ketika ucapan penangguhan membahas ucap tama Ketua Dewan Muslimat Pas, Siti Zailah Mohd. Yusof pada Muktamar Tahunan Dewan Muslimat Pas Ke-52 di Pusat Dagangan Kelantan (KTC) sini hari ini.UTUSAN

PANASS !! PKR BELI KERETA MAHAL UNTUK KEMPEN TURUNKAN HARGA KERETA ?



Perhh, makin menjadi jadi jugak PKR ni, tak habis lagi isu Khalid beli bas mewah untuk Anwar, Isu Private Jet yang Anwar naik dan lori treler kini Pkr memperkenalkan kenderaan rasmi terbaru untuk kempen tuntut hak Sabah..

Dalam duk berkempen nak turunkan harga kereta tup tup Pkr mampu beli kereta baru.. Jadi selama ini duk berkempen nak turunkan harga kereta  kononnya harga kereta di Malaysia tinggi tu hanyalah taktik untuk menarik pengundi semata mata..

MTK pernah bertanya kepada seorang rakan yang bekerja sebagai salesman kereta keluaran tempatan, tentang kemampuan rakyat Malaysia khususnya golongan berpendapatan sederhana memiliki kereta.. Beliau menjawab Alhamdulillah setakat ini jualan kereta sangat memberansangkan dan melebihi target bulanan, cuma terpaksa bersaing dengan syarikat syarikat kereta kereta import..

Jadi, dari jawapan yang MTK terima itu bermakna harga kereta di Malaysia masih berpatutan. Kalau tak takkan PKR mampu beli kereta kereta mahal macam gambar kat atas tu.. Azmin Ali pun mampu pakai Ferrari..

PANASS !!! PEWAKILAN PAS SENDIRI KATA HARAMKAH TAKDAK KREDIBILITI !!!



Buah pedih untuk akhbar fitnah no 1 Pas..Pewakilan Pas sendiri pun tak percaya dengan berita berita yang dibawa oleh harakah..Tapi yang tak boleh blahnya ada jugak pencacai yang duk percaya 100% berita dari harakah yang tah dari mana dia kutip..

Lidah rasmi Pas hari ini dikritik hebat oleh pewakilan yang membawa usul agar sebuah jawatan kuasa khas ditubuhkan dan mendesak pas pusat menstruktur semula sidang editor lidah rasmi tersebut..

Muktamar Dewan Pemuda Pas Pusat hari ini meluluskan Usul yang dibawa oleh Ketua Pemuda Pas Wilayah Persekutuan, Kamaruzzaman Mohamad.

Usul itu diluluskan dengan majoriti besar oleh para perwakilan pada Muktamar Dewan Pemuda Pas Pusat.

Kamaruzzaman berkata, usul itu dibawa selepas pihaknya menyedari bahawa mutu pemberitaan dalam Harakah semakin merosot dan kurang kredibiliti."Kita juga menyedari bahawa Harakah semakin jauh dari matlamat asal penubuhannya,"

KANTOI !!! CURANG KELUAR DENGAN AWEK LAIN





{Video] Kantoi Curang Keluar Dengan Perempuan Lain

Inilah padahnya kalau suka main kayu tiga..kan dah terkantoi..buat totok lebai pas yang kaki pompuan tu insaflah, nanti kang terkantoi dengan bini pulak..

PAK WE BALIK BANGLA, AWEK BERANAK SENDIRIAN


hiasan


KLANG – Polis menahan seorang wanita yang disyaki menyembunyikan kelahiran dalam kejadian di sebuah rumah di Batu 5, Jalan Meru, di sini hari ini.

Ketua Polis Daerah Klang Utara ACP Mohd Shukor Sulong berkata kejadian itu disedari kakak suspek yang tinggal serumah dengan wanita berusia 24 tahun tersebut, selepas curiga dengan tingkah laku adiknya.

“Kakaknya yang berusia 27 tahun kemudian masuk ke bilik adiknya dan menemui mayat seorang bayi lelaki yang cukup sifat di atas tilam tengah hari tadi. Dia kemudian membuat laporan polis,” katanya ketika dihubungi di sini.

Siasatan awal polis mendapati bayi berkenaan lahir mati, katanya.

Thursday, 15 November 2012

PANASS !!! 1 DUNIA DAH TAHU PORTAL PEMBANGKANG KAKI FITNAH !!






Ternyata KeadilanDaily dan HarakahDaily akhbar yang kaki FITNAH... Kedua-dua Akhbar pembangkang ini memang tiada kredibiliti apabila mencedok status Facebook untuk memfitnah UNHCR dan kerajaan Malaysia yang kononnya memberi kerakyatan kepada ribuan rakyat Myanmar di Stadium KLFA.

Status Shirley Gabriella yang bangang.

Hanya dengan status Shirley Gabriella yang bersifat prasangka, tuduhan tanpa asas dan bukti. HaramkahDaily dan KeldaianDaily sanggup memuatkan status tersebut di laman mereka. Slogan Haramkahdaily- TEPAT DARI SUMBER langsung tak boleh pakai. Sumber dari status facebook pun boleh dikatakan tepat? sungguh memalukan!

PANASS !!! HARUN TAIB DESAK TS HARUSSANI SEBAB SOKONG MURTAD ?? BIAR BETUL ??


Pehh !!! makin meroyan la puak puak Pas nak pertahankan anak si nuar berahim ni..Apa lagi nak bela kalau dah terang terang kata kata Umat Islam pun boleh pilih agama..

Sepatutnya Pas bersama TS Harussani mendesak anak si nuar tu bertaubat, bukannya suruh Ts Harussani bertaubat..Bukannya Ts Harussani yang galak umat Islam murtad..

Memang buta perut btol la ularsemak Pas ni..Baca kenyataan Harun Taib kat bawah ni

PANASS !!! CIKGU NON A.K.A CN AL AFGANI DAH TAK TAHAN DENGAN PAS




Cikgu Non atau lebih dikenali dengan nama penanya Cn Al-Afgani ialah seorang buku Air Mata Memali yang diharamkan oleh Pas baru baru ini telah menyuarakan perasaan tidak puas hati beliau dengan perjuangan Pas sekarang..

Beliau juga salah seorang pejuang memali dan bersama sama menguruskan anak anak yatim Memali..Jadi banyak rahsia besar didalam gengaman beliau yang ditakuti oleh Pas leboh leboh lagi MAT SABU..

Antara pendedahan beliau didalam buku Air Mata Memali ialah kemana hilangnya wang anak anak yatim Memali dan wang dari KOHILAL..Sampai sekarang tiada seorang pun pemimpin Pas berani menjawab soalan itu..

Sama sama saksikan video di bawah..

KHALID SAMAD KATA AHLI PAS MACAM ANJING KURAP ??



PAS tidak lagi mampu menutup masalah dalaman parti itu yang semakin hari semakin kronik. Masalah parti itu bukannya masalah biasa seperti pertelagahan atau pertentangan pendapat antara pemimpin, tetapi ia adalah jauh lebih serius kerana ia melibatkan prinsip dan pendirian yang membawa kepada jati diri dan hala tuju parti.

Masalah PAS bermula apabila parti tersebut bekerjasama dengan DAP dan menjadi semakin parah apabila kumpulan Anwarinas mula menguasai. Dari situ, roh Islam PAS yang sedia celaru menjadi haru-biru apabila jin liberal dan kafir harbi mengambil-alih parti. Hari ini, PAS adalah umpama jasad tanpa roh kerana telah dirasuk sepenuhnya oleh Anwar dan juga DAP.

Hakikat ini semakin terserlah apabila Timbalan Pesuruhjaya III PAS Selangor, Khalid Samad secara terang-terangan ‘menganjing-kurapkan’ ahli-ahli PAS hanya kerana mereka mengkritik parti dalam wacana “Mengembalikan PAS ke Landasan Asal”.

Menurut Khalid, PAS tidak pernah tersasar dari landasan sebagaimana kritikan dan kebimbangan sebahagian besar ahli-ahlinya. Khalid kemudiannya menuduh ahli-ahli yang terlibat itu sebagai golongan tidak berpuas hati atau kecewa serta merupakan bekas ahli PAS, sekali gus menolak 11 resolusi yang dicapai dalam wacana tersebut sebagai tidak mewakili akar umbi.

SAMPAI KE SUDAH PEMIMPIN PAS TAK BERANI NAK ULAS KES NURUL IZZAH




Akhirnya Pas menyerahkan kepada rakyat untuk membuat penilaian terhadap isu kenyataan Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar berhubung pandangan bahawa orang Melayu juga perlu diberi memilih agama yang mereka anuti.

Parti yang kononnya mendabik dada di corong-corong mikrofon sebagai pejuang Islam sejati di seluruh kampung, desa, lurah dan lembah rupa-rupanya hanyalah tin kosong yang bunyi saja bising tapi tidak ada isi.

Ujian sesebuah parti politik ialah kemampuannya bangun mempertahankan prinsipnya apabila diserang pihak lawan atau ketika prinsip yang didakwa menjadi pegangannya terancam oleh idea yang bercanggah.

Tetapi dalam kedua-dua senario ini berhubung apa yang disebutkan oleh anak Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim itu yang dengan mudah mengeluarkan 'fatwa' bahawa kebebasan beragama juga merangkumi orang Melayu yang rata-ratanya adalah beragama Islam, nyata pendirian Pas amat dikesali sekali.

Ketua Dewan Ulamak Pas Harun Taib berkata rakyat boleh menilai kenyataan tersebut kerana hanya Nurul Izzah sahaja yang tahu 'ketepatan' pandangan yyang beliau luahkan.

PANASS !! WANITA BERPAKAIAN S3KSI MANGSA POLIS ??






Niat seorang polis trafik yang cuba menasihati seorang gadis yang menjual sirih ditepi jalan di Taiwan, akhirnya bertukar menjadi pergaduhan apabila beliau membelasah gadis tersebut.

Pada mulanya, polis trafik itu telah menegur gadis tersebut dengan baik kerana beliau berpakaian terlalu menjolok mata ketika menjalan urusan perniagaannya.

Aksi gadis tersebut kelihatan bertambah lucah apabila sengaja duduk bertinggung hingga menampakkan seluar dalamnya untuk menarik pelanggan.

UNIK !! JAMBATAN BERNYAWA DI INDIA





Penduduk di kawasan Meghalaya India mencari penyelesaian semulajadi bagi memudahkan kerja kerja seharian mereka..

Wednesday, 14 November 2012

PANASS !! PEMIMPIN PAS KATA NURUL IZZAH SYOR KEBEBASAN AGAMA UNTUK MURTAD




Seorang pemimpin kanan PAS, Dr Mohd Zuhdi Marzuki hari ini mendakwa Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar telah mengesyorkan kebebasan agama untuk golongan murtad dalam kenyataan kontrovesinya minggu lalu.

Malah Pengarah Penyelidikan PAS Dr Mohd Zuhdi Marzuki itu juga mendakwa, fenomena keluar daripada Islam atau murtad adalah kerana hukum hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

"Jika benar apa yang dimaksudkan Nurul Izzah dalam ucapannya ialah kebebasan untuk murtad maka pendiriannya sama dengan Umno dan BN, cuma dia (Nurul Izzah) hanya berpandangan, sedangkan Umno dan BN melaksanakan," kata beliau.

Zuhdi mendakwa hukum hudud yang dibawa oleh PAS adalah penawar kepada gejala murtad yang disifatkan beliau sebagai jenayah berat yang memerlukan hukuman setimpal.

KERAJAAN PULAU PINANG ROBOH RUMAH WARGA EMAS ?




Seorang warga emas hanya mampu mengalirkan air mata melihat sebahagian rumah pusaka keluarganya di Lengkok Sungai Gelugor di sini dirobohkan oleh pihak Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) pagi semalam.

Bahagian hadapan rumah Mariam Tahir, 72, yang berusia hampir 100 tahun itu diruntuhkan oleh jentolak penguat kuasa MPPP semasa dia keluar ke pasar kira-kira pukul 9.30 pagi atas alasan dibina tidak mengikut peraturan ditetapkan.

Menurut Mariam, sebaik pulang dari pasar, dia terperanjat apabila melihat pekarangan rumahnya dipenuhi anggota MPPP serta beberapa anggota polis untuk menjalankan tugas meroboh.

DULU POTONG KEK SETINGKAT KALI NI 3 TINGKAT ??




Masih terngiang ngiang lagi ditelinga MTK tentang ulasan Nik Aziz mengenai meraikan sambutan Maulidur Rasul.. MTK pun pelik dengan orang tua ni mula mula kata sambut Maulid Nabi ni kerja tak sudah, lepas tu keluar pulak video kata sambut Maulid Nabi ni sebab tiru kristian..

Adakah selama ini umat Islam yang menyambut Hari Kelahiran Junjungan Besar Rasulullah S.A.W semata-mata untuk menandingi dan meniru orang Kristian?

Kalau macam tu, pok nik potong kek bertingkat ni tiru apa pulak ?? Bukan kristian jugak kee ?

@Tunfaisal - Anwar Amal Nepotisme, Ahli Berpaling Tadah




Hilangnya kepercayaan terhadap dasar perjuangan parti dan kepimpinan Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah faktor utama beberapa orang kanan beliau mengundurkan diri dari PKR.

Malah amalan nepotisme dalam parti berkenaan turut mengundang ketidakpuasan hati sesetengah ahli, kata Exco Pergerakan Pemuda Umno, Tun Faisal Ismail Aziz.

"Jadi bermula Dr Chandra Muzaffar seorang intelek, yang saya percaya sudah kehilangan kepercayaan dan akhirnya sampailah saudara Ezam sehinggalah rakan-rakan yang terbaru semua adalah disebabkan oleh kehilangan kepercayaan, krisis keyakinan terhadap kepimpinan yang tertinggi iaitu Datuk Seri Anwar Ibrahim," katanya.

Beliau berkata demikian ketika menjadi panel wacana Meja Bulat Antarapos, di sini, baru-baru ini yang membincangkan topik 'Kebangsawanan Satu Warisan'.

Wacana tersebut turut menampilkan dua panel lain iaitu Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sri Muda, Shuhaimi Shafie dan penganalisis politik dari Universiti Teknologi MARA, Prof Madya Dr Shaharudin Badarudin.

ISU MURTAD !! NURUL IZZAH ANGKAT BENDERA PUTIH SEBELUM PRU 13



Sudah lebih seminggu kontroversi kenyataan Naib Presiden PKR, Nurul Izzah yang menyokong kebebasan beragama bagi orang Melayu meletus dan masih belum reda lagi.

Kebodohan Ahli Parlimen Lembah Pantai itu cuba menunjuk pandai dalam mentafsir ayat suci Al-Qur'an akhirnya memakan dirinya sendiri.

Lebih buruk lagi sikap bermuka-muka anak Ketua Pembangkang itu terserlah apabila kenyataan yang menggalakkan orang Melayu murtad dibuat pada forum yang dianjur oleh pihak gereja.

Truth Matters Forum bertajuk “Negara Islam: Versi mana?, Tanggungjawab Siapa?” adalah anjuran Oriental Hearts and MInd Study Institute (OHMSI) dan diadakan di Full Gospel Tabernacle, Subang Jaya pada 3 November lalu.

Apabila ditanya oleh seorang peserta forum bernama Siti Kasim yang merupakan ahli Majlis Peguam serta menganggotai jawatankuasa hak asasi manusia berhubung isu kebebasan beragama, Nurul menjawab,"Apabila anda bertanya saya, tiada paksaan dalam beragama, mengapa sesetengah pihak rasa bersalah, perkara ini (kebebasan beragama) hanya terpakai kepada orang bukan Melayu, sepatutnya diguna pakai secara sama rata. Melayu sepatutnya bebas beragama."

TERPANASS !!! AHLI PAS MAHU KERAJAAN PAS YANG ADA SEKARANG NI TUMBANG !! TAKBIRR !! #TUKARKEDAH





Inilah luahan ahli Pas di Yan Kedah yang mengakui bahawa Pas Kedah lebih teruk pentadbiran dari zaman BN..Sebahagian besar manifesto Pas Kedah yang dirancang tidak dilaksanakan.. Rakyat Kedah nilailah sendiri..

HOT !!! KULIM HUB MAKSIAT DI KEDAH ? #TUKARKEDAH




Seramai enam wanita warga asing berusia di antara 20 hingga 40 tahun dipercayai bekerja di pusat hiburan tidak berlesen ditahan kirakira jam 2.30 pagi, kelmarin.

Ketua Polis Daerah Kulim, Superintendan Ghuzlan Saleh berkata, semua wanita ditahan dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kulim untuk menjalani ujian saringan air kencing.

Menurutnya, serbuan dilakukan polis dari Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik itu adalah untuk memastikan pemilik premis mematuhi undang- undang ditetapkan, selain tidak menjual dadah atau pil khayal di pusat hiburan mereka.

Tuesday, 13 November 2012

AKTIVIS INDONESIAL BAKAR BENDERA MALAYSIA




JAKARTA - Isu tiga anggota polis Malaysia yang didakwa merogol seorang wanita rakyat Indonesia di Pulau Pinang baru-baru ini menyebabkan sekumpulan penunjuk perasaan berdemonstrasi berhampiran kediaman Duta Besar Malaysia ke Indonesia, di Jalan Patra Kuningan Utara di sini pada Selasa.

Dalam demonstrasi pada pukul 1 petang itu, kira-kira 20 orang yang mewakili kumpulan Benteng Demokrasi Rakyat (Bendera) mendesak kerajaan Indonesia mengusir Duta Besar Malaysia dari republik itu selain bertindak membakar bendera Malaysia bagi menunjukkan kemarahan terhadap kejadian yang berlaku ke atas wanita berusia 25 tahun itu.

Demonstrasi itu diadakan kira-kira 100 meter dari Kediaman Rasmi Duta Besar Malaysia itu kerana pihak polis Indonesia telah menutup jalan di hadapan kediaman itu dan menghalang kumpulan penunjuk perasaan daripada beraksi di hadapan kediaman itu.

DARJAT NURUL IZZAH LEBIH TINGGI DARI ULAMA ?



Selama ini, PAS sering menganggap bahawa Islam adalah hak ekslusif parti mereka. Kononnya, hanya Ulama mereka yang layak bercakap mengenai Islam dan hukum hakam. Kata-kata Tok Guru mereka mengatasi keputusan dan pandangan para mufti mahupun Majlis Fatwa.

Malah, seorang yang jahil juga, jika menjadi ahli PAS akan secara automatik dianggap alim. Yang berzina, meliwat, berkhalwat, menipu, rasuah dan apa saja maksiat di dunia ini tidak menjadi soal sekiranya yang terlibat itu adalah ahli atau sekutu PAS.

Menentang Islam juga tidak salah, sekiranya bekerjasama dengan PAS untuk menjatuhkan UMNO. Memperjuangkan hak untuk murtad juga boleh dijulang menjadi pejuang Islam, sekiranya tindakan individu tersebut mampu membantu politik PAS dan menjatuhkan UMNO.

Ertinya, sekiranya anda menjadi ahli PAS atau berbaik-baik dengan PAS atau memusuhi UMNO, maka anda boleh melakukan apa saja kejahatan atau maksiat di dunia ini dan akan tetap dipandang mulia atau jauh lebih Islam dari UMNO. Malah orang kafir yang menyokong atau bekerjasama dengan PAS juga adalah lebih Islam dari UMNO.

PAKATAN DALANG SEGALA PENGHINAAN TERHADAP INSTITUSI RAJA MELAYU




Pendakwaan juruukur bahan, Ahmad Abd Jalil atas dua pertuduhan menghina Sultan Johor Sultan Ibrahim menerusi laman sosial Facebook bukanlah satu kejutan mahupun suattu perkara baru.

Gejala menghina institusi raja-raja Melayu sudah menular di kalangan penyokong-penyokong pakatan pembangkang sejak mutakhir ini.

Mereka giat menjalankan kegiatan anti-raja melalui ruang-ruang siber yang sediada seperti facebook, blog, twitter dan sebagainya.

Jika dibaca komen-komen yang menghina peribadi raja-raja dan institusi yang mereka wakili, tidak disangka kebanyakannya datang dari individu-individu Melayu yang sudah tersimpang jauh daripada nilai-nilai jati diri bangsa mereka sendiri.

Kalau sebelum munculnya Pakatan Rakyat pada Pilihan Raya Umum 2008, amat jarang sekali didengari suara-suara sumbang mempertikaikan kedudukan dan kuasa raja-raja.

Namun penyakit ini nampaknya berleluasa dan menjadi ikutan pendokong pembangkang setelah mereka melihat gelagat beberapa tokoh pembangkang yang begitu berani menyanggah sultan secara terbuka dan terang-terangan.

Rakyat tidak lupa episod hitam di hadapan Masjid Ubudiah, Kuala Kangsar pada 6 Februari 2009 apabila sekumpulan penyokong Pakatan Rakyat menahan, menyerbu dan menyergah kereta rasmi Raja Di Hilir Perak dengan cara kasar.

PAS GUNAKAN APA SAJA UNTUK PERTAHANKAN NURUL IZZAH



Rasa mual dan loya tekak saya apabila membaca tuduhan puak-puak PAS di laman-laman web mereka yang menuduh bahawa akhbar Utusan Malaysia dan media arus perdana yang lain sengaja memutar belitkan kenyataan Nurul Izzah.

Bukan sekadar transkrip penuh yang diterjemahkan, malah rakaman video tulen yang menayangkan Nurul Izzah menyokong orang Melayu untuk murtad juga sudah disiarkan oleh media-media tersebut.

Namun, dek kerana PAS tahu bahawa ahli-ahli bawahannya kurang fasih berbahasa Inggeris, malas berfikir dan mudah terpengaruh dengan dakyah mereka, mereka sengaja membuat tuduhan tidak berasas itu terhadap akhbar tersebut.

Kononnya, Utusan memutar belit fakta dan kenyataan? Siapa yang terbelit sebenarnya?

Pada saya, setelah meneliti dan beberapa kali menonton video tersebut, jelas sangat menunjukkan Nurul Izzah terlanjur kata di hadapan para peserta forum yang kebanyakkannya penyokong LGBT dan kebebasan hak asasi manusia berasaskan pandangan orientalis.

GUA PUNYA LAKI CM SO GUA PUNYA SUKA LAH MAU DUDUK MANA !!



Apakehel si bini guan eng duduk di kerusi yang di khaskan untuk pegawai kerajaan di sidang DUN ?? Bukankah si bini guan eng ni Adun kat Melaka ??

Apa kena mengena dia dengan kerajaan Penang ?? Laki dia ja CM tapi tak bermakna si betty ni layak nak duduk atas kerusi pegawai Kerajaan ??

Inilah sikap dwistandard speaker DUN Pulau Pinang..Kalau kena dekat Adun BN dah tentu kena tindakkan tegas..

Speaker ingat Pulau Pinang ni harta mak bapak Guan Eng ke ??

CERITA SEBENAR BILIK AKHIR PENJARA PUDU YANG DIRAHSIAKAN




FAKTA YG MENGEJUTKAN!!
Harus semua ambil iktibar...

SEBAB2 KENAPA PENJARA PUDU DITUTUP??!!


Berlaku di Penjara Pudu Kuala Lumpur di suatu ketika dulu. Hanya boleh disebarkan pada orang2 tertentu sahaja... Sebelum Penjara Pudu ditutup dulu pernah diceritakan bahawa terdapat satu bilik dipanggil "Bilik Terakhir". Dibilik inilah seringnya berlaku kejadian pelik sejak Penjara Pudu ditutup.

Dinamakan "BILIK TERAKHIR " adalah kerana dulu ia merupakan bilik kediaman terkahir bagi si pesalah jenayah berat sebelum menjalani hukuman gantung sampai mati pada keesokan harinya dibilik gantung..

Di BILIK TERAKHIR inilah pesalah dikatakan akan meratap, menangis, menjerit, bercakap seorang diri dan berbagai lagi perlakuan kerana menyesali Kesalahan mereka yang lalu. Mereka menjadi begitu kerana dikatakan tidak kuat semangat menghadapi maut keesokan harinya yang telah diketahui mereka.

Menurut kata warden-warden yang masih ada di Penjara Pudu sewaktu proses pengosongan Penjara Pudu dijalankan, mereka sering terdengar suara2 sayu meminta tolong, suara orang menangis dan bermacam-macam lagi dari Bilik Terakhir tesebut.

Monday, 12 November 2012

REMAJA 16 TAHUN LAHIR ANAK LUAR NIKAH




MARANG – Luluh hati seorang abang apabila adik perempuannya yang bakal menduduki peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) pada tahun depan, melahirkan seorang bayi di dalam bilik di rumah keluarga mereka di sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 2 pagi itu, abang kepada remaja perempuan terbabit berkata, tangisan kuat yang didengari datangnya dari arah bilik adiknya itu mengejutkan dia dan seorang lagi adik lelakinya, sebelum kelahiran bayi itu disedari mereka.

Difahamkan, ketika pintu bilik dibuka, gadis berumur 16 tahun itu berada di lantai dalam bilik tidurnya dengan keadaan berlumuran darah manakala bayi tersebut pula berada di sisinya sebelum perkara itu dimaklumkan kepada ibu mereka.

Menurut si abang, dia kemudiannya meminta bantuan jiran terdekat untuk membawa adiknya itu ke Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) Kuala Terengganu dan mendakwa melaporkan mengenai kejadian itu di balai polis berdekatan.

ANAK DENGAN BAPAK SAMA SAJA PEMBELIT !



Apabila fahaman liberalnya terdedah, Nurul Izzah pantas menuding jari kepada akhbar berbahasa Melayu pro-kerajaan sebagai memutar-belit kenyataannya berkenaan hak menukar agama bagi umat Islam. Hairan sekali kerana, kenyataan yang sama juga telah dipetik oleh Malaysiakini tetapi Nurul Izzah langsung tidak menyalahkan Malaysiakini.

Hari ini, Malaysiakini mengambil inisiatif memaparkan transkrip penuh soalan dan jawapan Nurul Izzah dalam forum tersebut dan ternyata tiada apa yang disalahlapor atau diputarbelit oleh mana-mana pihak seperti yang didakwanya.

Kemudian, muncul pula seorang peguam meluahkan rasa kecewa terhadap Nurul Izzah kerana membuat pusingan 180 darjah di akhbar sedangkan beliau yang menjadi peserta forum adalah antara yang mengemukakan soalan kepada Nurul Izzah berkenaan isu tersebut. Dan menurutnya, Nurul Izzah telah memberi jawapan yang jelas bahawa hak menukar agama adalah juga tertakluk juga ke atas umat Islam.

Untuk berlaku adil kepada Nurul Izzah, beliau juga ada menambah bahawa semuanya terpulang kepada kualiti seorang Muslim untuk tidak mudah terpengaruh dengan ajaran agama lain.

PARKIR !! DULU PERCUMA KINI BERBAYAR #PASKEDAHZALIM #TUKARKEDAH





Masih ingatkah lagi dengan janji janji manis Pas Kedah sebelum memerintah ??. Isu parking berbayar bukanlah pekara baru dibincangkan, malah sebelum ini Pas Kedah telah berjanji mahu memansuhkan kawasan parkir berbayar di bandar Alor Star dan di Kedah..

Tetapi sejak Pas mengambil alih, makin bertambah pula kawasan kawasan parkir berbayar yang sebelum ini percuma..Sebagai contoh kawasan parkir di bandar Alor Star, Shahab Perdana dan kawasan kawasan baru di Sungai Petani..

MBAS dan PBT Sungai Petani pula telah mewajibkan setiap kenderaan memiliki kupon parkir bagi mengelakkan penguna di saman..

PANASS !! DEWA NIK AJIS SUDAH AMPUNKAN DOSA NURUL IZZAH ?



Pertama sekali MTK memang terkejut bila terbaca kenyataan Nik Aziz Nik Mat yang beriya iya mempertahankan Nurul Izzah tentang isu kebebasan beragama diberikan kepada semua orang, termasuk orang Melayu..

Yang sedihnya Nik Aziz langsung tidak percaya bahawa Nurul Izzah berani keluarkan kenyataan tersebut, malah menyalahkan pihak media yang salah lapor..

Untuk pengetahuan Nik Aziz, media  pertama melaporkan berita ini adalah portal Malaysiakini dan Blog 1christian bukannya Utusan Malaysia..

Jadi mana mungkin disalah lapor oleh media..Jika di lihat dalam rakaman video, memang terbukti perkataan yang dikeluarkan oleh Nurul Izzah sama seperti apa yang dilaporkan..

Lihat video dibawah..

ORANG MELAYU BEBAS BERAGAMA !! NURUL IZZAH PENYAMBUNG LIDAH IFC ?





Sama ada secara sedar atau sebaliknya, Naib Presiden PKR Nurul Izzah sebenarnya telah menjadi penyambung lidah kepada agenda Suruhanjaya Antara Agama (IFC) yang sebelum ini telah berjaya digagalkan hasil dari kesedaran dan kebangkitan umat Islam membantahnya.

IFC adalah lanjutan daripada IRC, matlamat dan tujuan penubuhannya adalah sebagai badan berkanun yang berkuasa penuh untuk mengubah ajaran sesuatu agama khususnya Islam dengan menerima desakan atau tuntutan agama lain.

Dengan kata mudah sekiranya IFC dibenarkan bebas bergerak, maka peranannya akan setara dengan SUHAKAM. Bezanya, IFC akan mencampuri urusan agama khasnya Islam, manakala SUHAKAM memantau aduan berkaitan hak kemanusiaan.

Apabila anak perempuan kepada Ketua Umum PKR itu menyatakan persetujuan bahawa hak kebebasan agama sepatutnya tidak terhadap kepada orang bukan Melayu sahaja sebaliknya perlu juga meliputi orang Melayu, jelas sejelasnya ada persamaan dengan perjuangan IFC.

HOT !!! KERAJAAN DAP PENANG MENGAKU ANJUR KONSERT BERSAMA SYARIKAT ARAK !!



Konsert yang menjadi tanda tanya dalam kalangan penduduk setempat di Batu Feringghi di sini, semalam, sudah mendapat lesen sementara daripada Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP).

Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan Awam Tetap Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP), Ong Ah Teong berkata, perkara itu dimaklumkan seorang pegawai MPPP kepadanya.

Menurutnya, lesen sementara itu membenarkan pihak penganjur mengadakan konsert di tempat awam sehingga jam 3 pagi.

“Ini bukan anjuran MPPP sebaliknya ia satu program bersama Kerajaan Negeri, sementara syarikat arak itu adalah penaja mereka.

“Saya juga difahamkan seorang Exco terlibat turut menyertai konsert ini kerana sebahagian daripada aktiviti pelancongan, kalau boleh anda (wartawan) boleh minta komen daripada dia (Exco),” katanya.

GILIRAN TUN MAHATHIR BALUN NURUL IZZAH



Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad menyifatkan kenyataan Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar berhubung kebebasan beragama adalah satu tindakan bodoh dan melampau.

Beliau berkata, orang Islam tidak boleh menukar agama sesuka hati, dan orang bukan Islam mempunyai hak untuk mengamalkan agama masing-masing tanpa ada sebarang paksaan daripada mana-mana pihak.

"Tak tau lah (Nurul Izzah) yang mahukan kebebasan dan berpolitik sampai tiada had. Kita orang Islam mana boleh tukar agama sesuka hati, tapi orang lain nak tukar mereka punya hal lah.

"Dalam Perlembagaan, masing-masing boleh amalkan agama mereka tanpa ada sekatan. Orang Islam dengan cara orang Islam dan kaum lain dengan agama masing-masing," katanya kepada pemberita ketika ditemui pada Kejohanan Paintball Piala Dunia Asia (WCA) 2012 di Dewan Mahsuri, Padang Mat Sirat hari ini.

Sunday, 11 November 2012

VIDEO KEMALANGAN PALING MENGERIKAN






Kemalangan yang berlaku di China.Kelihatan seorang penunggang motorsikal dan pembonceng yang teragak agak mahu menyeberangi jalan dan akhirnya mereka dilanggar oleh sebuah lori treler yang membawa muatan berat..

NAUDZUBILLAH !! PASANGAN MATI SEMASA BERZINA




Katanya pasangan kekasih ini yg melakukan hubungan seks di belakang polres karawang di dalam kawasan kubur khabarnya mereka pekerja salah satu syarikat di Karawang,, yg paling teruk mereka semua udah punya suami dan isteri, si lelaki malah istriya baru bersalin ..

mereka tertangkap basah sama warga tempatan ketika si lelaki berteriak minta tolong,, setelah di cek naudzubilahmindzalik mereka berdua seperyi kembar siam tidak boleh lepas jadi si kulitnya melekat, muka si lelaki udah rosak kerana di cakar sama perempuan itu,, akhirnya mereka di suntik mati katanya .

SUMBER

PANASS !!! KERAJAAN DAP PENANG BENARKAN KONSERT ARAK BERNILAI 3JUTA DIADAKAN ?



Heboh diperkatakan dalam kalangan masyarakat setempat dan juga kakitangan hotel berhampiran mengenai sebuah konsert arak yang bernilai RM3 juta di Batu Feringghi.

Konsert berkenaan sebelum ini sudah digembar-gemburkan melalui laman sosial Facebook syarikat arak tersebut dengan mengadakan pertandingan ‘Teka di mana konsert akan diadakan’.

Malah secara terbuka di dalam laman sosial itu penganjur mendedahkan akan mengadakan parti terbuka secara besar-besaran iaitu dengan promosi What do you think of a massive party on the beach?

Menurut sumber, konsert itu diperkatakan beberapa kakitangan hotel berdekatan dan menjadi bualan hangat sejak minggu lalu.

“Konsert tersebut bukan anjuran mana-mana hotel kerana ia tidak terletak dalam premis hotel sebaliknya pentas utama konsert didirikan di pantai awam secara terbuka.

“Nilai konsert tersebut diperkatakan kerana rata-rata pekerja hotel mengatakan konsert tersebut nampak gah dan sudah tersebar khabar angin ia bernilai RM3 juta, mana-mana kakitangan pun akan cakap benda yang sama, iaitu ‘konsert RM3 juta mana tak meletup’,” katanya ketika ditemui Sinar Harian.


PANASS !!! EXCO PENYAMUN KERAJAAN SELANGOR YANG KAYA RAYA




Makk aii, memang dasyatlah pemimpin dalam pakatan ni..Kalau tengok muka muka barisan exco kanan semua muka penyamun..Muka exco yang tak sedar diri..Gaji nak lebih tapi kerja malas, yang tahu tidur dalam sidang DUN, pergi melancong, main golf..

Baca pendedahan Team Media Selangor kat bawah ni

KERAP kedengaran yang mendakwa pemimpin BN mempergunakan duit rakyat untuk bersuka ria. Dan kerap juga terdengar yang pemimpin BN itu dan ini kuat rasuah dan boros menghabiskan duit rakyat. Padahal apa yang berlaku hari ini?

Laporan media ada menyebut yang gaji exco paling mahal di Malaysia adalah exco dari Selangor yang boleh mencecah RM70,000 hingga RM80,000 sebulan. Kerajaan Selangor turut boleh menuntut elaun hiburan yang lain seperti elaun bermain golf, RM7,000 sebulan dan elaun percutian tahunan yang boleh mencecah sehingga RM40,000 untuk sekali tuntutan

Baca seterusnya

PANASS !!! SIVA TRONOH SI KOLING BOTOL BAKAR API PERKAUMAN !!!


Masih ingatkah lagi dengan si mangkuk hayun ni ?? Bekas Speaker kerajaan negeri Perak semasa ditadbir oleh pakatan ini makin biadap.. Kenyataan di twitter si keling tronoh ni,mempersoalkan kenapa tiada sekolah menengah tamil di Malaysia... Kalau pembaca semua perasan, kesemua pemimpin pemimpin dari parti biaDAP ini tiada langsung semangat kebangsaan..


PANASS !!!! APA KAITAN NURUL IZZAH DENGAN PELACUR ??




Nampaknya isu anak kesayangan Anwar si Nurul Izzah menyokong kebebasan beragama dikalangan orang Melayu Islam masih belum reda lagi..

Ramai dikalangan pemimpin pemimpin parti pakatan sendiri marah dengan kenyataan Nurul Izzah baru baru ni..

Pekara ini turut mendapat perhatian dari Tuan Guru Mursyidul Am yang mememang marah benar dengan Nurul Izzah..

Bukan setakat marah saja, siap cakap Nurul Izzah ni macam pelacur Chow Kit.

Kihat video kat bawah ni

#ISUAIRSELANGOR !! TEKNOLOGI MEMBRAN ALASAN UNTUK BANTAH #LANGAT2




Isu air di Selangor makin lama makin serabut. Dari penstrukturan air, penstrukturan semula, teknologi membran, dan kini mereka nak buka Loji air Bukit Jelutong yang dah ditutup 17 tahun dulu. Kenapa Kerajaan Negeri Selangor yang di ketuai oleh Khalid Gagap ni bersungguh-sungguh mahu membuka loji air Bukit Jelutong tu?

Bukankah loji air tu dulu ditutup disebabkan masalah kebersihan (tercemar teruk). Sungai Damansara yang tercemar telah membuatkan loji air Bukit Jelutong tidak relevan lagi digunakan pada 17 tahun yang lepas. Jika 17 tahun yang lepas pun ianya tidak relevan akibat percemaran sungai. Mc rasa sekarang lagi teruk!

Kawasan sekeliling Sungai Damansara juga tidak menunjukkan ianya boleh dijadikan kawasan tadahan. Perkilangan, perumahan dan aktiviti lain sudah lama bertapak di sekeliling Sungai Damansara. Tengok peta dibawah, macam-macam seksyen dan taman.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog archive