Saturday, 4 February 2012

KEZALIMAN PAS KEDAH TERHADAP PENIAGA PEKAN NAT NAKA??



Puncanya adalah persaingan politik, namun yang menjadi mangsanya ialah peniaga. Jikalau tutup 2 minggu, peniaga nak berniaga di mana? sumber pendapatan sudah di tutup. Peniaga di sana nak makan apa? Takkan nak ikat perut selama dua minggu.

Penutupan ini dibuat, tanpa berbincang dulu dengan peniaga disana. Kenapa la kejam sangat perangai Pas Kedah ni. Ni perangai saki baki komunis zaman dulu ka, asyik dok peniaya orang saja ni?

Kalau pun ada perancangan lain, fikirkan dulu nasib-nasib peniaga di sana. Jangan fikir perut sendiri saja.

kedahkekl

PANAS!! Kesetiaan dan kepercayaan, masih adakah?

Semalam aku diberitahu supaya menghentikan artikel menyerang seseorang individu yang kami sendiri mempertikaikan pendiriannya. Seseorang yang kami sendiri tak yakin tahap kesetiaannya.

Aku mendengar cerita individu ini dilantik untuk mentadbir ketua unit media. Tak tahu la betui ka dak, tapi kami kawan2 blogger Kedah sukar untuk menerima dan mempercayainya.

Bagaimana seorang ahli Pas seumur hidup boleh menjadi ketua perang media UMNO?

Boleh percayakah? Setiakah dia? Atau hanya untuk mencari sumber kewangan didalam UMNO.

Aku tak kisah kalau dia hanya membantu blogger Kedah yang lain. Tapi untuk dia mengetuainya, itu bukan satu yang kami semua boleh terima.

Sedang, anwar reform pun dipersoalkan kesetiaannya. Apatah lagi ahli Pas seumur hidup macam dia ni? Punyalah banyak blogger UMNO yang sememangnya ahli UMNO, kenapa dia di pilih?

Aku tak kisah kalau nak bekerjasama tapi apa bukti yang menunjukkan kesetiaannya pada parti UMNO?.Aku dilahirkan dalam keluarga Politik dan aku tahu penyakit penyakit yang ada dalam politik sekarang sudah menular ke dalam dunia blogger.

Wahai UMNO Kedah, kepercayaan dan kesetiaan adalah lebih penting dari segala-galanya dalam politik. Jika kita tersalah langkah, jangan pelik, sebelum PRU bermula, kita sudah tersungkur terlebih dahulu.
Powered by Telkomsel BlackBerry®

PAS CELAKA!! JUAL NAMA AKHIRAT UNTUK DANA PRU DAN GAJI BOB LOKMAN??!



SETIAP KALI HAMPIR TIBANYA PRU ATAU PRK,PAS SIBUK MENGADAKAN PROGRAM PROGRAM KUTIPAN DANA MENGUNAKAN ISLAM SEBAGAI MODUS OPERANDI JAHAT MEREKA UNTUK MENIPU ORANG KAMPUNG SUPAYA MENDERMA UNTUK TABUNG PRU MEREKA.

RAKYAT HARUS SEDAR BAHAWA PAS SEBUAH PARTI PALING BANGSAT YANG HANYA MENJADI KUDA KEPADA ANWAR DAN DAP..PAS BUKAN LAGI PARTI ISLAM.PAS HANYA PARTI KEBAJIKAN UNTUK MEMPERJUANGKAN MATLAMAT PKR DAN DAN SAHAJA.


JADI PERJUANGAN PAS BUKAN UNTUK ISLAM..PERJUANGAN PAS HANYA UNTUK KAPIR!!!

Panas!! AZMIN ALI AKAN TERSUNGKUR DI BUKIT ANTARABANGSA??!!



Nah!! ambik hang Azmin,penduduk bukit antara bangsa pun dan tak mau dekat hang..depa mintak calon baru ganti tempat hang..depa dah menyesal undi hang dan parti kencing rakyat..Sembang ja hebat.Kawasan sendiri tak jaga,duk sebok jaga Anwar.

Petikan dari blog CTS

Penduduk Bukit Antarabangsa sudah memulakan protes mereka secara terbuka. Mereka tidak lagi melindungi api kemarahan di dalam diri mereka. Penduduk-penduduk di DUN Bukit Antarabangsa secara amnya golongan yang terpelajar dan berkedudukan. Mereka tidak boleh dimomokkan dengan cerita-cerita politik murahan atau ceramah-ceramah kosong. Mereka juga bukan golongan yang boleh ditabur dengan habuan wang ringgit. Apa yang mereka perlukan adalah Wakil Rakyat yang boleh berkhidmat kepada mereka. Wakil Rakyat yang ada sekarang, YB Azmin Ali gagal menepati kehendak dan impian mereka.

CTS teringat kata-kata Pakcik CTS yang tinggal di Bukit Antarabangsa. Sekiranya UMNO dan BN mahu merampas kerusi DUN berkenaan, letakkanlah calon yang bersih yang boleh berkhidmat dengan Rakyat 24/7, Wakil Rakyat yang tidak sombong dan bongkak dan Wakil Rakyat yang mudah mereka temui sekiranya ada masalah berbangkit. Wakil Rakyat sekarang tidak boleh pakai. Asyik tak nampak muka waktu mereka memerlukannya. Hanya timbul sejak beberapa bulan ini. Al maklumlah PRU13 sudah dekat. CTS hanya menyampaikan rasa hati akar umbi. Rakyat sudah menunjukkan protes di DUN Bukit Antarabangsa. Dayung sudah di tangan, perahu sudah di air, UMNO dan BN jangan mengulangi kesilapan yang sama.

Apa kata YB Azmin Ali? Ini semua kerja juak-juak UMNO untuk memburuk-burukkannya. UMNO jugak yang salah! Haha.

PANASS!! Pas Kedah Membunuh Penduduk Baling?!!



Akibat dari pembalakkan yang tidak terkawal, sudah ada 3 orang penduduk Baling yang meninggal dunia akibat kencing tikus.

Puncanya apabila pembalakkan yang mengila telah memusnahkan ekosistem dan habitat haiwan di bukit dan gunung. Maka semua haiwan lari mencari perlindungan di tempat peranginan, air terjun. Jadi apabila banyak tikus membuat sarang di tempat air terjun, air yang mengalir bercampur dengan kencing tikus menyebabkan siapa yang terminum menanggung akibatnya. Itulah yang terjadi di Baling Kedah sekarang ni.

Sudah la keperluan air bercampur dengan air tanah. Air terjun pula ada kencing tikus.. nasib-nasib..

Kerajaan Pas Kedah, hanya fikir kan keuntungan, tapi tidak fikirkan nasib rakyat!

kedahkekl

Tudia!! Apa Ustaz Kamal Duk Merepek Balikedia ni??







Ceramah balikedia oleh Ustaz kamal Saidin di Sik

Video kredit untuk Det Guaq

Friday, 3 February 2012

Terkini!! Ceramah Isu semasa Oleh Yb DS Jamil Khir dan Yb Datuk Zul Noordin

Perhatian Kepada Semua Pembaca!!

Bantuan dari Pembaca Blog amat diperlukan..Tentang kehilangan Mohd Nor Fitri..baca rintihan dari ibu saudara beliau di bawah.

Disini kak Su ingin memohon jasa baik semua untukmenolong mencari anak saudara Kak Su Mohd Nor Fitri bin Marzuki seorang syndrom down (gambar diatas). Beliau telah hilang semenjak23/1/2012
hingga sekarang.

bermacam-macam cara telah kami
sekeluarga lakukan termasukan menghubungi TV3
pada 26/1/12 dan 28/1/12 (3 kali) dan pada 31/1/2012 TV3 telah menghantar reporter untuk mebuat liputan
di rumah keluarga Fitri. tetapi hingga sekarang berita kehilangan beliau belum disiarkan.

kami ada menghubungi TV3 untuk bertanya tentang tarikh siaran, dan jawapan mereka "mungkin besok".menurut kru TV3 yang datang kerumah kakak saya,mereka telah menghantar rakaman ke TV3 head office pada hari yang sama 31/1/12.

Report polis telah dibuat pada hari sama kehilangan nya. Harian metro juga datang tetapi berita belum disiarkan lagi.Kami ada mendapat maklumat bahawa kemungkinan Fitri berada di pulau pinang bahagian Jelutong. Kaksu amat-amat berharap pembaca Blogger Jalanan dapat menolong membantu kami sekelurga menghebahkan kepada umum tentang kehilangan Mohd Nor Fitri.

Pertolongan dari rakan Blogger Jalanan amat-amat kami sekeluarga harapkan.


Kak suraya.
019-5449170
Taman Semarak
Sungai Petani Kedah.

PANAS!!! OTAK NIK AJIS SUDAH CAPAI TAHAP 3 SUKU??








Kita boleh terima pandangan dan pendapat yang mengatakan bahawa sambutan Maulidul Rasul yang kita adakan setiap tahun adalah bersifat bida'ah. Maksud bida'ah dalam pengertian bahasa adalah "mengadakan sesuatu tanpa contoh sebelumnya". Dari segi maksud dalam istilah yang lebih jelas adalah "setiap perkara yang tidak pernah wujud di dalam zaman Rasulullah SAW dan para sahabat Alaihiwassalam".


Apabila Menteri Besar Kelantan Yang juga Mursyidul Am PAS mengatakan bahawa perayaan Maulidul Rasul yang dilakukan saban tahun adalah meniru Agama Kristian, ini kita tidak dapat terima. Adakah selama ini Umat Islam yang menyambut Hari Kelahiran Junjungan Besar Rasulullah SAW semata-mata mahu bertanding untuk meniru golongan Kristian, seperti apa yang diucapkan di dalam ucapan Dato Nik Aziz? Salahkah Umat Islam bergembira dan bersyukur dengan mengadakan majlis-majlis keagaaman seperti berselawat, berzanji dan memuji Baginda SAW di hari kelahiran Baginda?

Banyak benda-benda bida'ah yang kita lakukan setiap hari yang umumnya kita terima sebagai perubahan zaman dan bersesuaian dengan teknologi semasa seperti menaiki kenderaan seperti kereta, motor, kapalterbang dan sebagainya. Bagi pihak yang suka sangat mempertikaikan itu bidaáh ini bida'ah, Kita sarankan supaya menaiki unta untuk ke tempat kerja kerana di zaman Rasulullah SAW dan para sahabat AS, tiada kereta dan motor untuk digunakan. Kenapa hendak mempertikaikan sesuatu yang tidak melanggar syariah?

Artikel ni petik dari blog CTS

Nik Aziz makin lama makin pelik dan merapu. Apakah beliau sedar dengan apa yang beliau katakan? Kalau nak menafikan pun agak-agak la. Dulu kata Maulidur Rasul ni orang tak payah sambut, sebab kelahiran Nabi Muhammad SAW sama macam mamat budak kampung biasa saja. Kali ni dia kata pulak sambutan Maulidur Rasul sama dengan Kristian pulak.

Apa masalah Nik Aziz dengan sambutan Maulidur Rasul? Kalau pun nak menegakkan pendirian masing-masing, namun janganlah sampai menghina sedemikian. Masing-masing ada pandangannya tersendiri, namun janganlah sampai menghina teruk macam tu..


MTK
sah dah gila orang tua ni

PANAS!! APA KAITAN ANWAR DENGAN YAHUDI (EMAIL DARI PEMBACA




Artikel ni mtk ambil dari blog kedahkekl..email dari pembaca blog.Kali ini beliau mengulas mengenai kisah Anwar dan Israel. Beliau selitkan persoalan dan pernyataan yang mungkin tak pernah kita fikirkan. Baca email dari beliau,


Salam Mc,


Sehari dua yang lepas, Dato Seri Anwar Ibrahim (DSAI) dalam wawancara beliau dengan Wall Street Journal (WSJ) telah menyatakan sokongan kepada Israel dengan mengiktiraf dan menyokong akan tindakan-tindakan bagi memelihara KESELAMATAN ISRAEL. Sikap ini telah membakar hati dan jiwa rakyat Malaysia terutamanya rakyat yang beragama Islam. Kalau selama ini kerajaan Malaysia tidak mengiktiraf kewujudan negara Israel apatah lagi menjalin hubungan diplomatik dengannya maka dengan sekelip mata DSAI telah mengubah pendirian ini tanpa mengambil kira aspirasi,hati dan perasaan rakyat Malaysia.


Sebenarnya, bagi mereka-mereka yang yang mengikuti dengan rapat sikap dan tindak tanduk perangai DSAI ianya tidak banyak berbeza dengan keadaan dan situasi Israel pada hari ini kalau pun ianya tidak sama. Justeru tidaklah menghairankan jika beliau mengiktiraf dan menyokong Israel secara terbuka apatah lagi bermuka-muka dengan negara-negara Barat kesayangan beliau.


Situasinya begini, Israel meletakkan dirinya dalam keadaan KEBIMBANGAN diserang oleh negara-negara Arab yang ada disekelilingya dengan hasrat mendapat simpati dan pembelaan dunia, khasnya negara-negara kuasa besar. Hakikat sebaliknya yang berlaku. Negara-negara Arablah yang sentiasa kebimbangan dan menderita dinegara sendiri daripada ancaman negara Penakluk Israel.


Hal yang sama berlaku keatas DSAI dengan menuduh haknya dinafikan sebagai rakyat, beliau difitnah, beliau diracun, nyawanya terancam dan bermacam-macam lagi tohmahan. Ini semua akan meletakkan beliau dalam keadaan ketakutan dan keselamatan beliau tidak terjamin dan seterusnya menagih simpati rakyat. Hakikatnya beliau yang mengancam keselamatan negara. Jadi apa bezanya dengan keadaan Israel sekarang?


Malangnya lakonan DSAI ini telah memerangkap ramai pemimpin-pemimpin UMNO diperingkat atasan untuk mengutuk dan memperlekehkan DSAI. Kenyataan mengutuk DSAI oleh kepimpinan tertinggi UMNO sebenarnya merupakan publisiti untuk DSAI. DSAI akan lebih seronok jika lebih ramai pemimpin tertinggi UMNO memperkatakan tentang diri beliau yang bererti beliau masih ditakuti, masih berpengaruh dan diberi perhatian oleh kepimpinan tertinggi kerajaan. Nama beliau disebut-sebut oleh segenap lapisan, maka DSAI masih hidup, masih diingati, ditakuti, dibimbangi dan digeruni.


Beliau memerangkap kepimpinan UMNO menjadi pecacai untuk menjaja dan mempromosi beliau apatah lagi menjelang PRU 13. DSAI tidak perlu berkempen, mengadakan roadshow seperti Dr Hassan Ali. Sebaliknya beliau boleh bersantai sambil menikmati segala nikmat yang tersua dan terbang keluar negara dengan bebas dan senang hati kerana tahu kempen untuk mempromosi diri beliau dijalan dengan sebaik-baiknya oleh pemimpin tertinggi negara dan segala penat lelah dan perbelanjaan ditanggung.


Tidak cukup dengan tenaga dalam negara, diluar masih ada Al Gore, Clinton, Murdock, Wilfowitz, Soros dan berdozen-dozen lagi. Sebenarnya DSAI lebih takut kalau beliau tidak diberi perhatian, tidak dikutuk dan umpan yang ditaburkan tidak di makan oleh mangsanya. Beliau akan lemas dan gelabah, jika beliau tidak dipedulikan dan dibiarkan tenggelam dari kaca TV, didada akhbar, dilaman blog. Pada masa yang sama jangan kita anggap rakyat bodoh dan tidak mengenali siapa DSAI. Cuma kita bimbang kalau terlalu diperkatakan sifat negatif DSAI rakyat terbanyak akan merasa JEMU dan MUAK. Kalau keadaan sebegini berlarutan keadaan "Backfire" akan berlaku dan kenyataan "Keselamatan DSAI" adalah benar..


Pemimpin negara dan UMNO jangan risau kerja kita masih banyak dimedan dan lapangan. Lebih keraplah berjumpa dan mengambil tahu hal rakyat. Kalau pengundi di DUN kita ada 30,000 pengundi sudahkah kita bersalaman dan bersua muka dengan kesemua mereka? Sudahkah kita kenal berapa orang OKU dan Ibu tunggal dikawasan kita? Berapa lelaki dan berapa perempuan? Berapa ramai anak-anak sekolah. Berapa buah rumah yang ada, apa komposisi kaum nya. Berapa ramai pengundi kita berada diluar dan anak siapa. Berapa ramai lagi anak-anak yang sudah cukup umur yang belum mendaftar pengundi dan berapa banyak lagi persoalan rakyat yang tak perlu diperturunkan disini. Kerja-kerja ini adalah lebih baik dari kerja mempromosi DSAI.


Mc untuk renongan (Nama Mat Salleh, otak dan semangat Melayu pure) kah kah kah


Tan Anak Laha


X-BTN

kedahkekl

FITNAH TERBARU!!! PELACUR DI SPONSOR UNTUK MENGUNDI BN!!







Pas dan fitnah memang tak dapat dipisahkan,lihat bagaimana seorang ust pas menabur fitnah yang BN telah memberikan sponsor pada pelacur untuk mengundi BN..

Ust ni belajaq tak habis kot,dulu Anwar kata semua pelacur dan kaum LGBT ni sokong PR,la ni spin kata undi BN pulak.

Dia lupa kot sapa yang duk suka langgan pelacur..haha

Thursday, 2 February 2012

VIDEO PANAS!! ANWAR MENGAKU DOA DARI KRISTIAN UNTUK BEBASKAN DARI DIKENAKAN HUKUMAN LIWAT??



ini la kot yang Anwar selalu mahukan iaitu pluralisme..semua agama sama rata sampai bab doa ni pun anwar lebih mengharapkan doa dari agama lain..

ISU MADRASAH SALIHIAH!! LAPORAN POLIS TERHADAP PEJABAT TANAH!!


ALOR SETAR 2 Feb. - Jawatankuasa Badan Bertindak Selamatkan Madrasah Salihiah (BBSMS) membuat laporan polis terhadap Penolong Pentadbir Tanah (Pembangunan) Kota Setar, Syed Shafulamin Syed Ahmad, kerana telah mengeluarkan notis supaya mengosongkan bangunan Madrasah Salihiah di sini sebelum isu mengenai diputuskan oleh mahkamah.


Pengerusi BBSMS, Mansor Ahmad berkata, laporan itu dibuat kerana perbuatan pejabat tanah mengeluarkan notis supaya bangunan madrasah itu dikosongkan adalah tindakan yang bertentangan dengan prinsip undang-undang.


"Kita telah mengemukakan writ saman injunksi dan saman interim pada bulan lepas bagi menghalang perobohan dan pengambilalihan tanah wakaf khas Madrasah Salihian oleh pentabdir tanah Kota Setar, dan pada minggu depan (6 Februari) kedua-dua saman ini akan didengar di hadapan Hakim Mahkamah Tinggi Alor Setar.


"Jadi, notis pengosongan yang kami terima pada 18 dan 31 Januari lepas yang telah ditandatangani oleh Syed Shafulamin jelas bercanggah dengan prinsip keadilan undang-undang,” katanya kepada pemberita selepas membuat laporan itu di Ibu Pejabat Polis Daerah Kota Setar di sini hari ini. - BERNAMA


Published with Blogger-droid v2.0.2

PANAS!! PAS MEMANG CELAKA BELUM MENANG PRU DAH SAPU DUIT RAKYAT!!?

Apa nak jadi dengan Parti Pas ni (Parti Adat dan Sukan). Hinggakan majlis maulidur rasul pun menjadi tempat nak mereka nak paww duit rakyat. Kalau tak percaya baca artikel dibawah,


Pas Putrajaya akan menganjurkan majlis makan tengah hari sempena Maulidur Rasul bersama Naib Presiden Pas, Salahuddin Ayub pada 5 Februari ini bertempat di Dewan Kondominium Saujana Aster, Jalan P11H/1, Presint 11, Putrajaya.


“Program ini diadakan bertujuan menyemai cinta dan kasih kepada Rasulullah s.a.w. dengan menjadikan sambutan Maulidurrasul pada 12 Rabiulawal setiap tahun sebagai syiar,” kata Ketua Pemuda Pas Putrajaya, Mohd Khoirol Anwar Mat Zuki.

Selain daripada itu, kata beliau program makan tengah hari itu disasarkan untuk mengutip dana bagi menghadapi Pilihan raya Umum ke 13 yang dijangka berlangsung pada bila-bila masa.


Pas Putrajaya, katanya mensasarkan kutipan sebanyak RM50,000 akan berjaya dikutip dengan program yang dianjurkan itu.


Tambahnya, tiket berharga RM20 seorang dijual dengan harapan penyertaan daripada pelbagai peringkat.


Tiket boleh didapati dengan menghubungi Dr Hairul di talian 013-1234567.


Katanya, sebagai simbolik kepada kemenangan rakyat pada PRU ke 13, Putrajaya sering kali disebut di bibir rakyat oleh mereka yang dambakan sebuah kerajaan baru yang adil, bersih, berkebajikan, telus dan amanah yang dipimpin oleh Pakatan Rakyat.


Bagus betul puak ni, kutipan derma adalah satu simbolik kemenangan Pakatan Haram. Rakyat yang dambakan kerajaan baru yang adil, bersih, berkebajikan, telus dan amanah, harus menderma banyak-banyak pada mereka, baru mereka akan jadi sebuah kerajaan yang bagus.


Mungkin itu yang dimaksudkan oleh Pas Putrajaya ni. Derma banyak-banyak pada mereka untuk mereka menjadi kerajaan yang baik.


Kalau jadi kerajaan nanti, mereka akan buat slogan "dermalah duit untuk negara" heh..


kedahkekl


MTK

Pas memang parti celaka.dulu nik ajis kata tak sambut mauliduRasul tak apa,tapi tahun ni boleh pulak.siap paww duit rakyat lagi.memang dasar celaka la parti ajaran sesat ni..


Published with Blogger-droid v2.0.2

Wednesday, 1 February 2012

PAS DAN INDUSTRI BABI MEMANG TAK DAPAT DIPISAHKAN!!!!!

Hebat puak Pas la ni,dari isu projek ternakkan babi berekon hingga berjumpa  dengan peniaga babi.


Pas yang makin terdesak dengan undi sanggup membuat apa saja.dah tak boleh membezakan antara halal dan haram..


Sejak berkawan dengan dap,pas membuat banyak kesilapan yang lari dari asas perjuangan parti mereka..tetapi bila ditegur macam macam fatwa dikeluarkan bagi menghalalkan cara berpolitik.


Anda yang atas pagar tu boleh nilai betapa celakanya parti yang menjual agama untuk kepentingan politik..babi pun jadi halal bila kena kat puak ni


gambar ehsan dari blog empayar pemuda


Published with Blogger-droid v2.0.2

ISU KUIN!!! BANYAKNYA DUIT PAS KEDAH GUNA KARPAL SEBAGAI LOYAR??!

Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak berkata, pihak yang mempertikaikan keputusan Kolej Universiti Insaniah (Kuin) menggantung lima pelajarnya, tidak memahami undang-undang yang digunakan universiti milik kerajaan negeri itu.


Azizan yang juga Pengerusi Kuin menjelaskan, tindakan yang dikenakan bukan mengikut Akta Universiti dan Kolej Universiti (Auku) 1971 kerana Auku adalah bagi Institusi Pengajian Tinggi Awam (IPTA) sedangkan Kuin adalah IPT Swasta (IPTS).


"Mereka yang tak faham...tembak tak betul menyebabkan semua orang keliru dan pening kepala. Saya dah beri jawapan (undang-undang) IPTS lain daripada IPTA," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Exco kerajaan negeri di sini hari ini.


Azizan yang juga Pesuruhjaya Pas negeri berkata, beliau telah menerangkan perkara itu kepada Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan hari ini beliau mengarahkan setiausaha politiknya supaya ke Kuala Lumpur bersama dokumen berkenaan untuk menjelaskan perkara itu lagi.


"(Pengurusan Kuin) sebagai satu badan bebas, apa keputusan dibuat selagi tak bercanggah dengan prinsip nyata biar mereka putuskan. Saya tak boleh campur tangan.


“Saya pun tak boleh cakap banyak kerana perkara ini telah pun dibawa ke mahkamah...bukan kami tetapi pelajar tu yang bawa ke mahkamah," katanya.


Katanya lagi, difahamkan Kuin telah melantik peguam Karpal Singh untuk mewakili mereka dalam kes itu.


Lima pelajar universiti itu digantung pada April lalu kerana memprotes tindakan universiti mengosongkan asrama mereka di kediaman Ar-Razi di sini.


Bagaimanapun, empat daripada pelajar terbabit sudah dibenarkan menyambung semula pengajian baru-baru ini manakala seorang lagi masih dalam penggantungan.


MTK

ingatkan pkr kedah dan pas kedah saja yang bergaduh,rupanya pimpinan pusat pun dah mula balun ostad jijan!! bergaduh la hampa adik bradik.


Agak agak berapa banyak nak kena bayaq kos guaman kat karpal??


Published with Blogger-droid v2.0.2

PANAS!!! NIK NAZMI TIDAK AKAN PERCAYA DENGAN KENYATAAN INI?!!

Assalamualaikum...
Selama ini juak-juak Pakatan Rakyat menjaja isu
penyalahgunaan wang zakat yang digunakan
untuk tujuan pembayaran kos guaman oleh salah
seorang Menteri dan Pegawai Atasan sebuah Majlis
Agama. Pelbagai tohmahan telah dilemparkan
kepada UMNO dan Menteri tersebut. Hinggakan
boleh digambarkan menggamatkan seluruh negara
akibat gendang fitnah oleh Pakatan
Pembangkang.

Hari ini, MKT hendak merujuk satu pandangan dari
Sheikhul Islam yang selama ini menjadi rujukan
juak-juak PR bila hendak melepaskan diri. MKT
hendak tengok samada berani atau tidak juak-juak
ini mengatakan ianya adalah fitnah ataupun tidak.
Tetapi MKT dapat pastikan juak-juak ini akan tetap
akan menafikan kenyataan ini walaupun keluar
dari mulut Sheikhul Islam pujaan mereka sendiri.

Pandangan Sheikh Yusof Qardhawi berhubung
hukum meminjam wang zakat, perlu difahami
kedudukan wang zakat yang diberikan kepada
yang layak. Zakat adalah pemberian kepada
mereka yang layak. Terdapat 8 kategori manusia
yang layak mendapat zakat dan salah satunya
ialah al-Gharimeen. Al-Gharimeen bermaksud
orang-orang yang menanggung hutang. Mereka
layak menerima zakat jika tidak mampu
membayar hutang tersebut.

Justeru, mereka yang menerima zakat termasuk al-
Gharimeen, tidak perlu membayar balik wang
zakat yang diterima kerana zakat adalah
pemberian, bukan pinjaman. Jika demikian,
tidakkah seseorang yang memerlukan, lebih utama
dianggap tidak layak menerima zakat atas nama
pinjaman?

Ini adalah kerana wang zakat yang diterimanya
atas nama pinjaman itu akan dibayar balik. Tidak
seperti al-Gharimeen tadi. Mereka tidak perlu
membayar balik zakat yang diterima.

Logiknya jika al-Gharimeen layak menerima zakat
sedangkan mereka tidak perlu membayar balik,
apatah lagi orang-orang yang memerlukannya?
Sudah tentunya mereka yang lebih layak
menerima zakat kerana mereka akan membayar
balik wang zakat yang dipinjam.

Rujukan al-Allamah Yusuf al-Qardhawi

MKT

Ostad Jijan Terkena Badi Dr Hasan Ali

PADA bulan Ramadan tahun lalu, Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abd. Razak hanya menghantar wakil bagi menemui Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berhubung isu menutup operasi pusat hiburan di negeri berkenaan sepanjang bulan suci tersebut.


Azizan dikatakan keberatan dengan tindakan sekutu Pas, Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP membantah langkah berkenaan.


Kini Azizan sekali lagi berhadapan dengan kontroversi apabila Kolej Universiti Insaniah (KUIN) menggantung lima mahasiswanya.


Tindakan Azizan yang juga Pengerusi KUIN dikatakan bertentangan dengan prinsip pakatan pembangkang yang menentang Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU).


Namun Azizan bertegas berhubung tindakan tersebut dan menganggap apa yang termaktub dalam Buku Jingga bukanlah al-Quran yang tidak boleh diubah.


Kenyataan Azizan itu dikatakan 'menyinggung perasaan' pemimpin-pemimpin PKR dan DAP yang selama ini menguar-uarkan 'buku' tersebut kononnya cukup baik bagi mengubah nasib rakyat negara ini.


Malahan di kalangan pemimpin Pas sendiri mereka juga resah dengan kelantangan Azizan kerana kenyataan dan tindakan beliau sejak kebelakangan ini akan menyebabkan pemimpin-pemimpin kedua-dua parti sekutu Pas itu tersinggung.


Berikutan kelantangan Azizan itu, beliau dilihat bagaikan 'duri dalam daging' kepada pakatan pembangkang berikutan ketegasannya.


Persoalannya, apakah Azizan yang sedang berhadapan dengan gerakan untuk menjatuhkan beliau daripada memimpin Kedah, mampu bertahan. Ia kerana Azizan dikatakan menjadi sasaran seterusnya untuk disingkirkan daripada Pas selepas Datuk Dr. Hasan Ali.


Namun apa yang pasti, 'bunga-bunga' untuk menyingkirkan beliau sudah ada dan hanya menanti masa yang sesuai sahaja bagi melaksanakan agenda tersebut.


Sumber dalaman Pas memberitahu penulis bahawa Azizan dilihat selari dengan Hasan dalam mempertahankan prinsip perjuangan.


''Azizan bukan pak turut, beliau tidak mahu mendengar arahan sama ada daripada DAP atau PKR. Jika beliau merasakan sesuatu itu perlu dilakukan, maka beliau akan lakukan.


''Sikap inilah yang tidak menyenangkan kepimpinan Pas kerana mereka bimbang ia boleh menjejaskan hubungan dengan kedua-dua parti tersebut,'' kata sumber itu.


Selain itu, sumber itu juga mendakwa, Azizan turut tidak disenangi kerana dikatakan begitu tegas mempertahankan jumlah kerusi yang akan ditandingi oleh Pas di Kedah dalam pilihan raya umum akan datang.


''Azizan mahu mempertahankan hak Pas dan tidak mahu PKR dan DAP mengambil kesempatan tetapi langkah ini tidak disenangi oleh kedua-dua parti tersebut.


''Oleh itu mereka sengaja mengungkit soal penggantungan mahasiswa KUIN berkenaan, ia sebenarnya isu lama sebab itulah Azizan mempersoalkan kenapa baru sekarang hendak diungkit,'' kata sumber tersebut yang cukup rapat dengan salah seorang pemimpin kanan Pas.


Sumber tersebut juga tidak menolak kemungkinan bahawa serangan terbaru ke atas Azizan adalah perancangan rapi dalam usaha menyingkirkan beliau daripada kerusi Menteri Besar.


''Mereka sudah cuba lakukan sebelum ini ketika Azizan baru pulih daripada sakit jantung tetapi gagal,'' kata sumber tersebut lagi.


Bagaimanapun lebih daripada itu, sumber berkenaan yang merupakan daripada kumpulan pro ulama berkata, apa yang berlaku kepada Azizan adalah bermotifkan politik dengan matlamat menyingkirkan seorang lagi ulama berpengaruh dalam parti itu.


Semua itu berlaku kerana Pas tidak mahu ada mana-mana pemimpin ingkar dengan sebarang tuntutan mahupun permintaan daripada PKR dan DAP.


Lebih daripada itu, Azizan juga dilihat 'tidak sebulu' dengan perjuangan politik Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang menjadi idola kepada sebahagian besar pemimpin dan pengikut Pas.


''Dalam Pas kalau hendak selamat, jangan ingkar apa yang PKR dan DAP mahu serta perlu patuh kepada apa yang Anwar kata,'' kata sumber tersebut.


Malahan sumber itu mendakwa sudah ada perancangan untuk memastikan, kalau pun Azizan bertanding di dalam pilihan raya umum akan datang, beliau tidak akan dipilih lagi menjadi Menteri Besar Kedah jika pakatan pembangkang terus berkuasa.


Ia kerana Pas mungkin akan tunduk kepada desakan PKR dan DAP yang semakin tidak selesa dengan corak politik Azizan.


Selain itu, di kalangan penyokong Pas sendiri mereka mempertikaikan kelantangan Azizan dan menganggap sikap seumpama itu tidak akan menguntungkan politik Pas dalam pakatan pembangkang.


Malahan mereka menganggap Azizan terlalu baik dengan pemimpin-pemimpin UMNO dan Barisan Nasional (BN) serta bersikap seperti dialog filem Ombak Rindu, ''Reda Itu Ikhlas; Pasrah itu Menyerah".


Berikutan itu, sudah ada desakan supaya Azizan dikenakan tindakan kerana dilihat tidak sehaluan dengan perjuangan Pas dan pakatan pembangkang.


Beliau dikatakan akan dipanggil untuk memberi penjelasan dalam mesyuarat Jawatankuasa Pas pusat tidak lama lagi.


Inilah sikap Pas sekarang, selepas prinsip perjuangannya digadaikan, parti itu bersedia pula mengorbankan satu demi satu pemimpinnya yang dilihat tidak sehaluan dengan kerjasama yang disepakati bersama PKR dan DAP.


Walaupun ada pemimpin kanan parti itu mendakwa Azizan tidak akan menerima nasib seperti Hasan yang dipecat oleh parti, namun andaian bahawa beliau akan 'disingkirkan' secara terhormat tidak boleh dipandang remeh.


Ia memandangkan Pas sudah tidak ada keberanian untuk mempertahankan pemimpin yang berprinsip. Mereka hanya bertahan seketika sahaja tetapi apabila desakan dan tekanan dilakukan oleh PKR dan DAP sudah pasti pemimpin itu akan 'dikorbankan'.


Inilah juga yang berlaku kepada Hasan, jika sebelum itu beliau dibela habis-habisan oleh pemimpin-pemimpin tertentu dalam Pas, namun mereka hanya diam membisu dan menyokong keputusan parti memecat bekas Pesuruhjaya Pas Selangor itu biarpun langkah tersebut dilakukan atas desakan PKR.


Apa pun, kontroversi yang berlaku sekali lagi meletakkan rakyat Kedah dalam dilema, sudahlah mereka dikatakan tidak menikmati apa-apa faedah di bawah pemerintah Pas, kini Menteri Besarnya pula berhadapan dengan masalah.


Mungkin Azizan sedang melalui 'fasa badi' kerusi panas Menteri Besar Kedah yang menyaksikan penyandang jawatan berkenaan sentiasa turun dalam keadaan kontroversi.


Kita tidak pasti sama ada Azizan akan mampu bertahan atau tidak, tetapi apa yang pasti kedudukan Azizan bukannya digugat oleh orang luar Pas tetapi di dalam Pas sendiri.


Namun begitu, ini tidak bermakna Azizan perlu tunduk kepada tekanan apatah lagi jika ia datang daripada PKR dan DAP.


Azizan perlu istiqamah dalam mempertahankan prinsip dan keputusan yang dibuat, bukannya berubah fikiran akibat 'sindrom pak turut' yang melanda Pas. Jika Azizan disingkirkan, maka terlaksanalah satu lagi agenda bagi 'mengurangkan' pengaruh ulama di dalam Pas.


Segala-galanya kerana keakraban Pas dengan PKR dan DAP ibarat salah satu adegan Aaron Aziz dan Maya Karin berpeluk erat dalam filem Ombak Rindu.


Published with Blogger-droid v2.0.2

Dr Hasan Ali Dedah Rahsia Pak Turut

SELEPAS mengadakan empat road show setakat ini, bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr. Hasan Ali ternyata mula 'menggerunkan' parti tersebut.


Hal ini memandangkan satu demi satu 'rahsia pak turut' Pas dalam pakatan pembangkang yang disertai oleh Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP didedahkan oleh beliau. Walaupun dituduh oleh penyokong fanatik Pas sebagai 'pencacai' dan 'boneka' UMNO namun ia setakat ini masih belum mampu menggugat perjuangan Hasan untuk terus bersuara bagi membongkar kepincangan Pas.


Mungkin untuk menyedapkan hati, dua pemimpin kanan Pas menganggap Hasan 'dipersilakan' terus bersikap demikian kerana pada pandangan mereka ia tidak akan menjejaskan parti itu.


Tetapi Pas tidak boleh angkuh atau merasakan tindakan Hasan tidak akan meninggalkan apa-apa kesan kepada parti tersebut. Ia kerana Hasan bukanlah sebarang individu. Hasan sudah menyertai Pas sejak 15 tahun lalu dan beliau adalah antara pemimpin pertama yang berada dalam pakatan pembangkang apabila gabungan tiga parti tersebut menubuhkan kerajaan negeri di Selangor.


Selain itu, Hasan juga ialah bekas Naib Presiden Pas dan bekas Ahli Jawatankuasa Pas pusat. Jjusteru sudah pastilah Hasan mempunyai banyak rahsia mengenai kelemahan yang berlaku dalam parti berkenaan dan paling penting mendedahkan kenapa Pas begitu bersedia menjadi 'pak turut' dalam pakatan pembangkang.


Sebenarnya adalah menjadi hak Pas untuk tidak menjawab segala tuduhan Hasan dan Hasan pun tidak 'mengemis' atau mendesak parti itu untuk menjawab. Tetapi adalah menjadi tanggungjawab Hasan sebagai seorang Islam untuk mendedahkan bagaimana dahsyatnya ketaksuban berpolitik yang diamalkan oleh Pas sehingga sanggup menggadaikan segala-galanya demi mencari kuasa politik.


Tindakan Hasan berbuat demikian bukanlah untuk meruntuhkan Pas, apatah lagi berhasrat melenyapkan parti itu daripada persada politik tanah air.


Sebaliknya Hasan terpaksa bertindak begitu kerana ingin menyedarkan Pas bahawa perjuangan parti berkenaan sudah jauh tersasar daripada perjuangan asalnya. Pas tidak lagi berpolitik berkiblat kepada matlamat untuk memperjuangkan Islam tetapi segala-galanya ditumpukan kepada usaha untuk meraih kuasa bersama PKR dan DAP.


Sebab itulah seperti mana didedahkan oleh Hasan, Pas sudah menjadi parasit akidah apabila tidak menyokong Himpunan Sejuta Umat demi menjaga rakan sekutunya. Kalau dalam soal akidah pun Pas boleh berbelah-bahagi, apa ertinya kewujudan Pas sebagai sebuah parti Islam?


Pada masa ini adalah jelas, Pas merasa tidak tergugat dengan pendedahan Hasan atas tafsiran tiada orang Pas yang akan mempercayainya. Mungkin kenyataan itu benar jika ia dilihat dari sudut penyokong fanatik Pas yang majoritinya hanya tahu mengangguk sahaja apa juga kata pemimpin mereka.


Tetapi bagi orang Melayu dan umat Islam, mereka akan membandingkan segala hujah Hasan dengan realiti amalan politik Pas, di situ mereka akan mendapati apa yang diperkatakan oleh Hasan ada kebenaran. Bukan rahsia lagi, Pas kini sudah tiada taring, Pas kini semakin celaru dan seolah-olah tidak tahu ke arah mana hendak dituju.


Semua itu berlaku kerana kesilapan Pas sendiri yang gagal menjadi sebuah parti Islam yang tegas mempertahankan prinsip perjuangan asal mereka. Kesudahan istiqamah Pas menjadi rapuh apabila berkawan dengan PKR dan DAP sehingga memungkinkan orang seperti Hasan terpaksa mendedahkan kepincangan Pas.


"Ramai melihat Pas kini dalam keadaan kucar-kacir dan tiada pendirian. Saya percaya ahli dan penyokong Pas kini amat dahagakan kepimpinan yang lebih menyerlah.


"Keadaan ini jelas menunjukkan Pas tersepit di antara kepentingan politik sehingga terpaksa merendahkan suara demi kepentingan sekutunya,'' kata penganalisis politik, Dr. Azmi Hassan.


Apa pun, adalah sesuatu yang aneh apabila Pas cuba melihat segala tindakan Hasan sebagai satu serangan daripada musuh.


Soalnya bersalahkah Hasan apabila beliau menegur sikap berpolitik Pas? Berdosakah Hasan apabila beliau mengingatkan Pas mengenai perjuangan Islam yang semakin ditinggalkan parti itu?


Hasan hanya melaksanakan tanggungjawabnya sebagai seorang pemimpin Islam, Hasan tidak mahu Pas terus hanyut memburu kuasa politik sehingga segala-galanya mahu dikorbankan. Hasan sudah masak dengan mainan politik PKR dan DAP, sebab itulah beliau bersedia mengorbankan diri untuk keluar daripada Pas supaya beliau tidak ada sekatan menegur parti kesayangannya itu.


Seperti mana beliau tegaskan sebelum ini, beliau tetap sayang kepada Pas dan Hasan memahami jika beliau berada dalam parti itu, beliau tidak akan mampu memperbetulkan parti berkenaan kerana terdapat ramai parasit.


Justeru mahu tidak mahu, Hasan terpaksa 'berkorban' untuk memastikan Pas tidak terus diperalatkan oleh PKR dan DAP.


Adalah sesuatu yang malang kerana sehingga kini Pas masih mengamalkan sindrom penafian. Segala pendedahan yang dibuat oleh mana-mana pihak akan dianggap bermotif politik dan bertujuan meruntuhkan parti itu. Tetapi hakikatnya, orang luar tidak akan mampu meruntuhkan Pas sebaliknya apa yang berlaku Pas sendiri yang sedang melemahkan perjuangan mereka.


Kerjasama dengan PKR dan DAP tidak memperkukuhkan Pas, sebaliknya hanya merapuhkan parti itu kerana Pas terpaksa mengorbankan prinsip perjuangannya demi senada dengan kedua-dua parti berkenaan.


Walaupun pada asalnya Pas merupakan satu-satunya parti yang berasaskan Islam di negara ini tetapi semua itu sudah menjadi kenangan. Pas 'tersesat' dalam pencarian merebut kekuasaan dan bersedia menjadi 'pak turut' sahaja kepada PKR dan DAP.


Sebaliknya apa yang berlaku sekarang tidak kira apa pun tuduhan Pas, UMNO jauh lebih baik dalam menjaga kepentingan umat Islam dan orang Melayu. Inilah yang cuba dilakukan oleh Hasan iaitu memperingatkan Pas supaya jangan terlalu taksub dalam kerjasama dengan PKR dan DAP.


Mahu tidak mahu, Pas adalah parti yang berasaskan Islam dan ditubuhkan atas nama perjuangan Islam. Kalau pemimpin Pas mendakwa, parti mereka lebih baik kerana UMNO adalah parti nasionalis, bagaimana pula dengan kerjasama Pas dengan PKR dan DAP. Apakah PKR dan DAP itu memperjuangkan Islam? Apakah PKR dan DAP akan merelakan Pas melaksanakan syariat Islam jika pembangkang memerintah?


Semua orang tahu pendirian kedua-dua parti berkenaan sebab itulah Pas terpaksa mengubah haluan politiknya daripada memperjuangkan negara Islam kepada negara berkebajikan. Tidak usahlah pemimpin Pas menafikan kenyataan bahawa perjuangan Islam yang selama ini menjadi asas kewujudannya sudah tidak ada lagi dalam kamus politik Pas.


Apa pun Hasan akan terus menjelajah dalam memberi penerangan kepada orang Melayu dan umat Islam mengenai amalan politik Pas serta ancaman politik PKR dan DAP. Jika Pas terus memandang remeh pendedahan Hasan dan tidak mahu bermuhabasah demi memperbetulkan landasan perjuangannya, percayalah Pas akan menjadi parti paling rugi dalam pertarungan politik di negara


Published with Blogger-droid v2.0.2

Tuesday, 31 January 2012

PANAS!! PATUT LAH DR RANI TAK LAYAK JADI EXCO RUPANYA ADA UDANG DI SEBALIK MEE!!



Hebat kawasan Meru, DUN di bawah seliaan ADUN PAS yang juga merupakan Pesuruhjaya PAS Selangor, YB Dr Abd Rani Osman. Tepat sangatlah keputusan DYMM Sultan Selangor tidak melantik Dr Abd Rani sebagai EXCO apatah lagi untuk menjaga portfolio Hal Ehwal Agama Islam di Selangor. Kawasan DUN sendiri tidak terjaga, bagaimanakah hendak memegang portfolio EXCO untuk menjaga sebuah negeri?

Jarang-jarang sekali kita berjumpa dengan rumah pelacuran 24 jam. Ini bukan setakat 24 jam, malah hebatnya rumah pelacuran berkenaan bertaraf "kilang"! Kilang beb! Negeri lain nama rumah pelacuran, kawasan Dr Rani naik taraf jadi kilang pelacuran! Jadi nasihat CTS kepada orang-orang PAS, janganlah marah kalau portfolio Hal Ehwal Agama Islam ditarik balik dari dipegang oleh YB-YB PAS. Memang hangpa semua memang tak layak!

cucutokselampit


MTK
hebat pas la ni bukan takat rumah pelacuran,kilang pelacuran pun dah ada siap beroperasi 24jam tu..tahniah kepada pas kerana support bisness ni

ISU MADRASAH!!! PAS KEDAH YANG BERTANGGUNGJAWAB 100%?!! #SAVEKEDAH


Pukulan buat kerajaan pas kedah apabila syarikat pemaju menyerahkan semua tanggungjawab menguruskan pembelian TANAH WAKAF KHAS MADRASAH SALIHIAH..Jadi Kerajaan Pas Kedah melalui exco exco yang terlibat harus memulangkan semula tanah terbabit kepada pengurusan madrasah berkenaan..

TUDIAA!!! PAS KEDAH JUAL GUNUNG KERANA JATUH BANKRUP??

INI ADALAH ARTIKEL YANG BEBERAPA MINGGU LEPAS,TMK ULANG TAYANG BALIK KERANA PAS MULA PANAS PUNGKOQ DENGAN PENDEDAHAN INI..


Apa nak jadi dengan warga Baling yang mengundi pas ni,sudah la dapat bantuan buat rumah pprt hanya rm50 saja di sini,kali ni penduduk Baling ditimpa bala sekali lagi apabila Gunung Pulai yang menjadi tarikan penduduk setempat terkenal dengan batu batuan yang berkualiti akan dijual dengan harga RM 50 JUTA.

Ikuti pendedahan daripada TEAM MEDIA KEDAH




VIDEO!! FAEKAH HUSIN DAH JADI PAKAR ALAM SEKITAR KIPAS BOSS SAMPAI KEMBANG!!!

Monday, 30 January 2012

PANAS!! MAHASEWEL UUM TERLIBAT DENGAN PENJUALAN BB1M!!!

sekadar hiasan




Apa la nak jadi dengan budak budak la ni,apa yang kerajaan bagi percuma semua depa p jual asalkan boleh buat duit..




UUM Ambil Keterangan 113 Pelajar Jual Baucar Buku




SINTOK, 30 Jan (Bernama) -- Pengurusan Universiti Utara Malaysia (UUM) akan mengambil keterangan daripada 113 pelajarnya yang dikatakan terlibat menjual Baucar Buku 1Malaysia (BB1M) sebelum apa-apa tindakan diambil terhadap mereka, kata Naib Canselor UUM Prof Datuk Dr Mohamed Mustafa Ishak.


"Kita menyedari tentang penjualan baucar itu sejak bermulanya penyerahan baucar kepada pelajar. Ada individu telah mengiklankan pertukaran baucar itu untuk mendapatkan wang tunai di sekitar kampus.


"Selepas menyedari perkara tersebut, kita telah arahkan pihak keselamatan UUM membuat siasatan dan telah menahan sepasang suami isteri yang datang dari Selangor dan menyewa di apartmen UUM pada 15 Jan lepas sebelum membuat laporan polis," katanya kepada pemberita di sini Isnin.


Beliau mengulas mengenai laporan sebuah akhbar hari ini bahawa polis telah menahan sepasang suami isteri kerana disyaki membeli sekurang-kurangnya 113 baucar tunai daripada pelajar UUM di sini.

TUDIAA!! INGATKAN ANWAR SORANG SAJA PANDAI BERLAKON,HADI AWANG PUN SAMA NAIK JUGAK??









Hadi Awang sebenarnya sedang melakukan 'test market' untuk melihat dirinya tu masih berguna atau tidak kepada Pas dan Pakatan Rakyat.


Sebab, akhir-akhir ini, ramai diantara kita yang melihat bahawa presiden Pas itu bagai sudah hilang pengaruhnya.


Pas lemah ditangan Hadi Awang..


Dalam kedudukan hiraki Pakatan juga, Pas merupakan parti ketiga, yang boleh kita panggil parti 'kuli' kerana setiap kali pilihanraya diadakan, hanya jentera Pas sahaja yang kita lihat terhegeh-hegeh menjadi 'kuli' berkempen untuk Pakatan, sedangkan Dap dan Pkr, hanya membuat kerja-kerja terpilih semata.


Disebabkan itu, Hadi Awang cuba 'mengacah' untuk tidak bertanding dalam PRU kelak.


PANAS!!! OSTAD JIJAN LETAK JAWATAN SEBAB TOLAK KITAB SUCI JINGGAY??

Tindakan MB Kedah @ ostad jijan membelakangi kitab suci jinggay pakatan mengakibatkan beliau di herdik begitu teruk sekali oleh sekumpulan mahasewel yang gila berpolitik..Sehinggakan prof yang mengajar si mahasewel gila ini pun turut terkena sawan babi mengutuk dan mahu kepimpinan pr memecat beliau..


Adakah Prof Aziz Bari terlupa bahawa ostad jijan ni adalah seorang pelajar di Al Azhar..Jadi mana boleh prof kangkung cikai ni nak suruh PR pecat ostad jijan ni..


Kali ini giliran ostad jijan membalun prof cikai tersebut

aku belajaq di Al Azhar la,jangan duk buat lecei







MTK
Isu macam ni pun hampa duk bertengkaq itu tak kena ini tak kena..camni ada hati nak masuk putrajaya??p mampuih la pakatan oii..hampa tak layak langsung nk tawan situ..

TERPANAS!!! SIAPA DALANG PENJUALAN TANAH SELANGOR FRUITS VALLEY??


Cerita ni MTK ambil dari blog jawa ber6,nampaknya kerajaan pakatan tak habis habis nak menjahanamkan harta Selangor apa yang ada semua jual bagi dekat kroni..apa punya celaka lah kerajaan pakatan ni.


Kes penjualan salah satu aset terbesar kerajaan Selangor, Selangor Fruit Valley, masih dalam bayang-bayang . Tetapi berdasarkan dari risikan dalaman, Selangor telah menjual Selangor Fruit Valley kepada company kroni nya dengan alasan supaya projek ini tidak akan menjadi gajah putih lagi dan menjadi liabiliti Kerajaan Selangor.


Duit hasil penjualan tanah seluas 20,000 ekar tidak dapat dikesan kerana perkara ini disenyapkan oleh pihak tertentu. Teresa Cock, ADUN Kinrara dan Ahli Parlimen Seputeh yang bertanggungjawab ke atas pengurusan tanah tersebut terus mendiamkan diri tanpa penjelasan.


Perbadanan Kemajuan Pertanian Selangor yang mempunyai bermacam-macam anak syarikat yang bernaung dibawahnya juga senyap tanpa bicara. Serendah International Orchad yang berkeluasan 300hektar ditutup tanpa sebab. MAIS Food Insdustries yang dahulu membekalkan beribu-ribu kilogram ikan keli salai juga ditutup. PKPS Landscaping Services yang menguruskan tender-tender dari kerajaan Selangor juga ditutup. Semua syarikat yang bernaung dibawah PKPS telah ditutup semenjak pengambilalihan pentadbiran Selangor dan telah digantikan dengan syarikat-syarikat kroni yang mana mereka (exco-exco) mempunyai kepentingan di dalamnya.


Rakyat Selangor cuma mahu tahu kemana duit penjualan tanah pergi? Dan apa telah terjadi kepada syarikat-syarikat dibawah PKPS?




MTK
kalau ada ladang bulu pun depa akan jual

TUDIAA!! BENARKAH ANWAR AKAN BUKA KEDUTAAN ISRAEL DI MALAYSIA JIKA JADI PM?!!

kembar tiga


Sudah lama Anwar ni berkawan rapat dengan bangsa yahudi zionis ni,dah macam macam bukti di keluarkan untuk tatapan umum bagi mengenali siapa Anwar sebenarnya..


Dalam kenyataannya sebelum ni banyak mengaitkan kerajaan BN yang mempunyai hubungan antara MALAYSIA dan Israel tanpa membuktikan kesahihannya..Tapi dalam kenyataan Anwar baru baru ni telah membuktikan bahawa dia lah yang sudah lama menyokong kewujudan negara israel..Anwar berkata akan "memberikan sokongan sepenuhnya kepada tindakan yang diambil bagi menjaga keselamatan negara israel"..Jadi sudah jelas lah siapakah yang menyokong negara israel sebenarnya??


Kepada penyokong tegar pas pkr tu terima sajalah hakikat yang ANWAR memang menyokong yahudi,dan jangan pulak nak spin lagi.dah terbukti pun dan banyak lagi bukti sebelum ni di keluarkan..baca lah betul betul,lihat siapakah Anwar..





Adalah tidak mustahil jika pakatan memenangi pru akan datang Anwar akan membuka kedutaan israel di malaysia..percayalah...baca bukti keratan di atas

18SG!!! VIDEO PANAS UST KAMAL MENGANAS DI SUNGAI PETANI !!!












Ceramah Ustaz Kamal Saidin di Taman Sungai Layar, Sungai Petani Kedah kehadiran di anggarkan 600 orang

Sunday, 29 January 2012

APADIAA!!! GUAN ENG MULA SOKONG BN??



MTK dah tak rasa apek ni nak sokong BN..sampai mati pun dia takkan sokong BN..tengok lah gelagat dia bila lagu BN di pasang..


hahaha.Amacam guan eng taik telinga lu tak cair ke??

PANAS!! MASYARAKAT INDIA SUDAH MELUAT DENGAN ANWAR!!!

Rakyat khususnya masyarakat India makin hari makin meluat dengan Anwar ni,depa dah buka mata selepas apa yang terjadi kepada kaum mereka yang di tindas di bawah pimpinan kerajaan pakatan pembangkang ini contohnya isu KG Buah Pala,isu kaum india di Selangor yang di Abaikan oleh Wakil Rakyat mereka..





SUNGAI PETANI, 27 Jan (Bernama) -- Jawatankuasa Pengurusan Kuil Sri Subramaniam Swami Devasthanam di sini Jumaat membuat laporan polis bagi membantah kehadiran Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim di kuil itu pada 7 Feb depan sempena perayaan Thaipusam.

Pengerusi Pengurusan kuil itu S. Dorai Singam berkata pihak kuil membantah sekeras-kerasnya kehadiran Anwar bagi menjaga ketenteraman awam selain memelihara keselamatan masyarakat Hindu pada perayaan Thaipusam, yang ditakuti boleh terjadi perkara tidak diingini.

"Bimbang kerana lebih 100,000 orang akan hadir...apa akan berlaku sekiranya pergaduhan antara parti politik. Siapa akan bertanggungjawab terhadap keselamatan orang ramai dan penganut," katanya kepada pemberita selepas membuat laporan itu di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuala Muda.

Dorai Singam berkata pihaknya juga tidak menerima sebarang permohonan daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR) berhubung kehadiran penasihat parti itu ke kuil berkenaan selain e-mel yang menyatakan Ketua Pembangkang itu akan hadir memberi ceramah di kuil itu.

"Mereka tidak memohon kebenaran daripada pihak pengurusan kuil. Untuk ceramah dan masuk kuil kita tidak akan benarkan...hari itu hari keagamaan untuk sembahyang, bukan untuk ceramah-ceramah politik dan kita tidak mahu apa-apa ceramah dalam kawasan kuil sebab jawatankuasa tak jemput dan bantah sekeras-kerasnya," katanya.

Katanya beliau berharap pihak polis mengambil tindakan sewajarnya bagi menghalang kehadiran Anwar ke kuil bagi mengelakkan perkara yang tidak diingini berlaku.


MTK
BAPAK SEGALA PEMBOHONGAN

PANAS!! RUMAH MAKSIAT ADALAH PELABURAN TERBAEK BAGI KERAJAAN PAS KEDAH??

sekadar menempek

TERPANAS!!! SGobikrishnan Makin Biadap Persoal Pemimpin Islam??


Mtk dah lama perhatikan twitter dari SGobokrishnan ni,Dari isu orang melayu sehingakan ke Agama..Si mamat Koliang ni tak habis habis mempesoalkannya.

Bagi MTK SGobikrishnan ni makin melampau dan biadap tidak memikirkan sensitiviti antara kaum di Malaysia ini..Apa masalah dia dengan orang Islam sehingga sangup berkata demikian??kalau dah tak suka Malaysia boleh keluar saja dari sini.Rakyat majmuk di sini tidak suka orang yang sentuh sensitiviti agama lain..

Jadi apa pandangan Pemimpin Islam di Malaysia..Dimana suara suara Pas??


Anda juga boleh membaca di sini

MTK
Koliang Pariah yang makin kurang ajar!!!

TUDIAA!!! APA MENTERI KDN BUAT NI??MAIN TEMBAK TEMBAK PULAK??



Oh,mtk ingat main pistol air tadi..Apa apa pun tahniah buat pasukan RELA kerana Menyambut hari sambutan ke 40 tahun..

Juga Terima kasih kerana menghargai warga RELA dengan menaikkan lagi elaun sebanyak RM 2 sejam.


MTK
Rasa macam nak join je RELA ni.tapi di sebabkan kerja yang tidak menentu,tak dapat nak join lagi
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog archive