Saturday, 25 February 2012

LIVE !!! MAJLIS PERASMIAN SEKOLAH BAHASA SIAM WAT TITI AKAR PENDANG KEDAH OLEH YAB PM@najibrazak

PANAS!!! HADI AWANG KENA SOUND "IKUT SUKA AKU LA NAK LANTIK SAPA2 PUN"-OSTAD JIJAN


Marah punya pasal,hadi awang pun kena sound camtu ja dengan Ostad jijan.haha.Tekanan yang di hadapi oleh Ostad Jijan makin menjadi jadi..Dia dah tak peduli sapa dah,janji sapa hat dia tak mau jadi exco dia cantas..


kalau semua dia tak suka,dia buang semua exco pastu dia ganti yang baru..




"Menteri Besar Datuk Seri Azizan Abdul Razak berkata pemilihan exco kerajaan negeri adalah hak beliau tanpa perlu merujuk kepada Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang.


Azizan berkata beliau telah menyerahkan senarai nama exco kerajaan negeri bagi 2012 kepada Sultan Kedah Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah, yang juga Yang di-Pertuan Agong, dua hari lepas di Istana Negara.


"Walaupun Sultan Kedah menjadi Yang di-Pertuan Agong, segala pelantikan exco kerajaan negeri masih dalam bidang kuasa baginda, dan saya tak akan buat sebelum dapat perkenan baginda kerana ia tradisi kerajaan negeri.


"Biasanya, Tuanku Sultan akan perkenan, (terpulang kepada) baginda tolak yang tu (exco lama), dan bagi yang ni (exco baru), dan bila dapat surat, baru boleh bagi tau," katanya kepada pemberita Jumaat malam.


Beliau berkata senarai exco dari Pejabat Sultan Kedah dijangka diterima Ahad ini.


-- BERNAMA

VIDEO!!! PEMUDA UMNO HAMBAT AMK DI PEJABAT PKR



Setiausaha Pemuda Barisan Nasional, Datuk Megat Firdouz Tan Sri Megat Junid, BN sama sekali tidak akan tunduk dan bersengkongkol dengan pemimpin yang menindas rakyat Palestin.

"Menghantar memorandum bantahan dan kutukan sokongan Anwar Ibrahim terhadap Israel. Sebab itu kita berkumpul secara baik,"katanya.

"Tengoklah secara jelas, sandiwara, mainan politik yang telah ditunjukkan Anwar yang memperkudakan Pas yang mempunyai ideologi menegakkan Islam. Dan kawan baik Pas (Anwar) terang-terang menyokong Israel untuk menjahanamkan dan membunuh Palestin sebuah negara Islam," tambah beliau lagi.

LIVE !!! SAMBUTAN YAB DATO SRI NAJIB TUN ABDUL RAZAK DI AIRPORT ALOR STAR @najibrazak

Majlis sambutan kehadiran YAB Dato Sri Najib Tun Razak di Lapangan Terbang Alor Star dalam siri lawatan kerja 1 hari di Kedah.

Di anggarkan seramai 3000 orang membanjiri Lapangan Terbang menyambut ketibaan YAB PM..

TUDIAA!! HANYA ANWAR SAJA FAHAM APA ORANG NI KATA!!???





Kalai vanar & alternative action team dengan kerjasama penganut kaun Hindu sungai petani membantah kedatangan Anwar Ibrahim ke kuil Sri subramaniyar, dimana dulunya, beliau telah berjanji untuk memberikan cuti umum bagi perayaan Thaipusam di Kedah, pada pru12. Tetapi sampai ke saat ini 22 Feb 2012, janjinya masih tidak ditepati, namun kaum india menjangkakan, sekali lagi Anwar Ibrahim dengan niat menipu, ingin berjanji lagi kepada penganut hindu di Sungai Petani!

PODDAAH ANWAR POODDAAAHHH ANWAR!!!

SUMBER K2KL

Friday, 24 February 2012

CUCI MATA 18SX!! BENARKAN GADIS INI SEDANG BERBOGEL??



Sekali imbas maka kelihatan, dua wanita di hadapan sedang make up dan mengambil gambar.


Manakala wanita di belakang kelihatan sedang mengemas dalam keadaan bogel.


Namun, kalau diamati, ini sebenarnya adalah ilusi yang terbentuk di kepala kita akibat sudut gambar itu diambil sebenarnya.


Awek yang di belakang itu memang memakai baju. Itu bukan punggungnya… Itu adalah tangan kanan si pemegang kamera..!!


lihat gambar selanjutnya kat sini

GUAN ENG RASIS !! API 13 MEI CUBA DI TIUPKAN KEMBALI OLEH DAP??!!





MTK ambik dari blog Anak Seberang..Kenyataan guan eng kali ni menunjukkan betapa rasisnya dia,kali ni guan eng cuba bermain api dengan orang melayu khususnya..Apa motif guan eng mengeluarkan statement tersebut?


Guan eng cuba menghasut orang cina supaya membenci UMNO,dengan menuduh UMNO membunuh kaum cina di Malaysia.


siapa kata pas tak terlibat pada 13 mei??


Apa guan eng tak ingat ka peristiwa 13 mei ni Siapa yang duduk atas lori bawa penyapu??






Guan eng lupa ka waktu kejadian 13 mei dap serang siapa kalau bukan melayu!!! Siapa dalang rusuhan ni..jadi apa pula motif kali ni??






MTK
haiyaa apek,lu jangan main bangsat lahh!!

KASI PANAS!!! SIAPA EXCO PAS KEDAH DI SIASAT SPRM KERANA SONGLAP DUIT JALAN???



MTK dapat dari sumber yang boleh dipercayai bekerja di Wisma Darul Aman berkenaan salah laku seorang Exco kanan Kerajaan Pas Kedah..Exco kanan itu di arahkan bercuti kerana SPRM sudah mula masuk ke pejabat beliau untuk menyiasat berkenaan kes seleweng wang peruntukkan jalan.


Hebatkan totok lebai pas ni,dalam ceramah depa duk hentam Umno / BN duk makan rasuah la,last last bila terkena kat hidung sendiri diam..Itu la kan Pas ni memang jenis perangai Haram Jadah..Kononnya depa lah maksum,hebat memerintah malah memuji diri sendiri yang depa ni parti yang bebas rasuah..

TUDIAA!! RM86.9 JUTA HILANG KERANA DASAR C.A.T GUAN ENG !!!?



BALANCE DEPOSIT RM86.9 JUTA UNTUK PROJEK BAYAN MUTIARA DAH HILANG KE MANA?


Lim Guan Eng setelah dibelasah kiri kanan atas bawah berkenaan dengan projek mega Bayan Mutiara agak melalut apabila kononnya memberi penjelasan yang sebenarnya kepada orang ramai. Lim Guan Eng kata.. projek mega Bayan Mutiara ni telus , tender terbuka, takde main nego-nego punya.


Lim Guan Eng kata lagi, IPGB (Ivory Properties Groub Bhd) diberi tender sebab tawaran yang paling tinggi sekali dengan syarat tambahan iaitu mengurangkan tempoh masa pembayaran dari 8 ke 5 tahun . IPGB bersetuju dengan syarat tambahan ini , segala pengumumaan akan di rekodkan di Bursa Malaysia.


Dari rekod Bursa Malaysia yang boleh dilawati di sini . Perkara 2.1.7 antaranya menyatakan bahawa "Pertimbangan untuk pembelian tanah bernilai RM 1,072,203,264 (oleh Ivory) adalah berdasarkaan rundingan di antara Ivory, CMI dan PDC , sebelum 'Letter of Award' di keluarkan " , lebih kurang macam tu la bunyinya kalau dalam bahasa Melayu .. original version kat dalam gambar bawah ni.




PANAS!!! PAS KEDAH DI TIMPA BALA !!! KEMELUT DALAMAN MAKIN SERIUS??WAJIB BACA!!



1.Tembelang dan masalah tidak boleh dibendung lagi. Himpitan dan masalah yang melanda PAS dan kerajaan Kedah pimpinannya tidak akan berkesudahan.Tanpa noktah, tanpa sempadan, kian menjengkelkan.. Lebih bobrok dan busuk dari najis babi dan 'anjing' dua hidupan yang menjadi najis berat kepada umat Islam.

2. Lupakanlah sahaja tentang niat atau hasrat mahukan negeri berkebajikan. Daulah islamiyah, kemakmuran, kesejahteraan.. Elok kita semua simpan slogan manis tersebut dalam lipatan kenangan.. Maka terbuktilah, agama dilacurkan, kian teranglah betapa mudahnya Melayu digula-gulakan dengan sentimen agama, walhal mereka sendiri kurang arif apa itu deen ISLAM.

3. Dek kerana kurang faham inilah PAS melalui bantuan sekutu PKR pluralisme dan komunis DAP berjaya menitip racun kecelaruan. Umat Melayu percaya, umat Melayu jadi taksub dan kaum Cina bermarajalela.


4. Lihatlah kesan DAP bermaharajalela, rumah urut, pub, bar, pusat urut refleksologi di Alor Setar, Jitra, SP, Kulim tumbuh mencanak. Lebih hebat masa operasinya dipanjangkan, sampai ke dinihari, Tak PERCAYA?? Malam jumaat dan sabtu lalulah di Jalan Putera, melepaklah di Restoran Salam, anda dapat lihat tatkala azan subuh, berapa ramai anak Melayu muntah dek mabuk berlebihan, terhoyong hayang, anak gadis Melayu berpelukan dan bercumbuan kesan dari seronok berhibur di The VOGUE. Dan operasi pusat hiburan juga kini 7 hari seminggu dulunya hanya 6 hari, hari khamis malam jumaat wajib ditutup, kini semua dibolehkan.

PANAS!!! LAGI PENIAGA DI TINDAS OLEH PAS KEDAH??!!


Kira-kira 30 peniaga di Taman PKNK di sini menyuarakan kebimbangan apabila Majlis Bandaraya Alor Setar (MBAS) mahu mengambil tindakan meroboh gerai mereka yang berusia 23 tahun pada bila-bila masa.


Wakil peniaga Amir Zulkifli, 52, berkata penguatkuasa MBAS memberikan notis meminta mereka merobohkan khemah yang dipasang di gerai mereka pada 16 Februari lalu dan meminta peniaga menggunakan roda tiga dan payung mengikut lesen yang dipohon.


Amir berkata, penggunaan roda tiga seperti penjaja tidak lagi sesuai berikutan peredaran masa dan faktor cuaca yang tidak menentu selain turut menyusahkan peniaga untuk mengangkut dan memunggah barang apabila selesai berniaga.


“Saya mohon kepada MBAS supaya tidak merobohkan gerai kami dan mencari satu tindakan alternatif bagi membolehkan kami berniaga di kawasan ini seperti biasa,” katanya ketika ditemui di sini, lewat petang semalam.


Amir berkata, rata-rata peniaga yang tinggal di sekitar kawasan ini hanya bergantung kepada hasil perniagaan itu untuk menyara kehidupan keluarga sejak 23 tahun lalu. – BERNAMA




MTK
HEBAT KAN PAS NI,DULU SEBELUM BERKUASA MACAM2 HAMPA JANJI KAT RAKYAT NAK BANTU..LAST LAST TEMPAT ORANG CARI MAKAN PUN HAMPA NAK ROBOH..MACAM NI KA PEMERINTAHAN KEBAJIKAN CARA PAS??

Thursday, 23 February 2012

PANAS!! JO BEDUL MESTI TERIMA HAKIKAT YANG RAKYAT SUNGAI PETANI DAH TOLAK PAKATAN



VIDEO OLEH pisau kedah

TUDIAA!! KEMPEN #ABAI DI SELURUH NEGARA !!??




BERITA YANG BARU DITERIMA !!! EXCO KEDAH PULAU MB??


Menteri Besar Kedah dijangka akan memohon perkenan daripada pihak Istana untuk membubar DUN Kedah bulan depan. Pembubaran DUN Kedah ini di sebabkan desakan daripada semua Wakil Rakyat PAS yang menjawat jawatan Exco dalam Kerajaan negeri.

TUDIAA!! ANWAR PENING DI CABAR @Khairykj !!







Bagai ayam lepas bertaji, Anwar Ibrahim dilihat kehilangan punca dan arah menjelaskan kenyataan kontroversi beliau yakni “(saya) menyokong segala tindakan bagi menjaga keselamatan negara Israel” di akhbar The Wall Street Journal (WSJ) apatah lagi selepas beliau disanggah teruk oleh orang Islam di luar dan di dalam negara, termasuklah daripada rakan kongsi politiknya, Pas.


Manakan tidak, ini kerana Anwar secara terang-terangannya menonjolkan belang sebenar beliau yang memberi sokongan penuh dan umum (blanket support) kepada Israel untuk melakukan apa sahaja demi menjaga keselamatan negara tersebut.


Secara spesifik, kenyataan Anwar telah menghalalkan kezaliman dan keganasan rejim Israel yang telah menggunakan alasan keselamatan untuk menyerang dan membunuh rakyat Palestin.


Ribuan nyawa Palestin yang terkorban selama puluhan tahun penjajahan Israel, pembinaan tembok yang memenjarakan rakyat Palestin dan menghalang perjalanan mereka untuk mencari rezeki, sekatan ekonomi yang mengakibatkan penduduk Semenanjung Gaza miskin dan derita di samping pembunuhan sembilan sukarelawan antarabangsa dalam Misi Kemanusiaan Flotilla 2010, semuanya dilakukan oleh Israel atas alasan keselamatan negara.


Tidakkah Anwar sedar bahawa kenyataan beliau secara langsung mengiktiraf pembunuhan tersebut dan memberi lampu hijau untuk kezaliman ini diteruskan?
Setelah kenyataan beliau menimbulkan kemarahan orang ramai, Anwar telah cuba untuk melepaskan diri daripada kesalahannya dengan pelbagai alasan.

PANAS!! PAS BUTA ATAU BUAT BUAT BUTA??



Gambar ni, gambar semasa perasmian logo Jati, NGO baru yang diketuai oleh Hasan Ali.. Pas kata logo Jati ni sama macam logo setan, betul ke?





TUDIAA!! ISTERI AZIZAN RAZAK TUNTUT CERAI???





Sibuk punya sibuk menguruskan Kedah sampai terlupa nak jaga anak bini di rumah.Mana taknya nak tunjukkan contoh yang kedah ni betul betul kebajikan.Sampai kebajikan untuk keluarga terlupa.Berita tergempar ni MTK ambik kat blog dukeofumno.Tak sangka Ostad jijan sanggup buat lagu tu kat bini dia..Isk isk betui ka?Ce baca cerita yang di garap oleh duke kat bawah ni..
KCX 8...Dia beli kereta mewah untuk diri sendiri...anak bini naik Viva cukup laaa...heh!


Azizan Razak memang sibuk menguruskan hal ehwal Kedah. Maklum la, bukan saja UMNO yang mahu dia turun dari jawatan MB, malah PAS lebih kuat mendesak dia meletak jawatan. Tu yang dia kalut tu...nak pertahan jawatan la katakan...heh!


Tapi apa yang aku dapat tahu, Azizan merupakan seorang suami dan bapa yang tidak bertanggungjawab.

TUDIAA!!! LIM GUAN ENG LETAK JAWATAN??



baca keterangan lanjut kat sini

Wednesday, 22 February 2012

SUPERHOT!!! SKUAD SKODENG PAS PERAK KANTOI DI TANGKAP BERCUMBUAN??

Gambaq menatang main pun korang nak tengok ke??
PAS Sungai Rapat melangkah setapak lagi dengan melancarkan skuad skodeng. Tujuannya untuk semata-mata untuk mencari dan mencuri maklumat berkaitan majlis yang dianjurkan oleh UMNO/BN. Skuad skodeng ini akan bergerak secara berkumpulan disetiap majlis atau aktiviti yang diadakan oleh UMNO/BN


Difahamkan skuad Skodeng ini telah dibiayai oleh Ahli Parlimen Gopeng saudara Lim Bon Chye yang juga ketua cabang PKR Gopeng.

KASI PANAS!!! KENAPA PELAJAR UITM BENCI @datosahol???



Video student student UITM yang sayangkan VC mereka!! jadi kenapa dato sahol di serang??apa motifnya?..Student UITM tahu betapa berjasanya dato sahol buat untuk anak anak melayu di UITM..

PANAS!!! SIAPA YANG LEBIH RASIS ANTARA GUAN ENG DENGAN DS ROSMAH??


Semalam MyMassa ada keluarkan artikel mengenai kenyataan Guan Eng di Sini.


Hari ini MyMassa nak sambung sikit. Ingatkah pembaca betapa marah dan mengamuknya Guan Eng bila anaknya menjadi mangsa politik?


Kali ini Guan Eng pula memangsakan isteri pihak lawan yang juga bukan ahli politik seperti anaknya. MyMassa ulang kenyataan Guan Eng dalam Malaysiakini.

KASI PANAS!! ANWAR TERLUPA DIA YANG LULUSKAN IMPORT EXPORT KE ISRAEL??

ALAMAK MACAMNA BOLEH TERLUPA

PARIT 21 Feb – Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaludin hari ini mengingatkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berhubung kenyataaNnya mengenai Israel menerusi Wall Street Journal (WSJ ) yang dianggap sama dengan pendirian kerajaan Malaysia.


Menurut beliau walaupun ada perdagangan antara kedua-dua negara tetapi perdagangan itu adalah antara syarikat antarabangsa dan Malaysia mempunyai polisi dan pendirian yang jelas bahawa tidak ada sebarang hubungan politik dan diplomatik dengan negara Israel.


“Contohnya syarikat antarabangsa yang berpengkalan di Malaysia yang perlukan bahan mentah yang tidak boleh diperolehi daripada negara-negara lain, mereka terpaksa import daripada Israel sebab ada syarikat yang mungkin tidak dimiliki oleh rakyat Israel di negara tersebut.

KASI PANAS!! 3 X UNDI PAS SAMA PAHALA DENGAN BUAT HAJI??




Fatwa segera dari nik ajis dosa eli wonggei berbogel telah diampunkan..Hebatkan sesiapa pemimpin pakatan yang kantoi terlibat dengan masalah moral boleh lah berjumpa dengan nik ajis,nescaya dosa dosa anda akan dihapuskan.


Masih ingat lagi kes mat sabu?kes adun selingsing?kes liwat anwar 1998 pas yang beriya iya mendesak agar anwar dikenakan hukuman kerana kesalahan meliwat Azizan.tapi lepas diliwat pemikiran oleh anwar pas terus berubah dengan menuduh UMNO yang menganiaya anwar.


Banyak lagi kes yang membabitkan pemimpin pemimpin pas dan pakatan yang mereka lindungi kerana kemaruk untuk memerintah..Tapi pas sedarkah yang anwar pun tak mahu pas.Pas hanya syok sendiri saja.Pas hanya di gunakan untuk kempen pilihan raya,menyediakan tempat berceramah,kutip derma dan sediakan fatwa fatwa express supaya dapat menyelamatkan dan menghalalkan cara anwar.




MTK
Pencacai pas masih tak sedar yang perjuangan Pas bukan untuk Islam tapi hanya untuk Anwar yang menjadi boneka kepada Dap

PANAS!!! PAKATAN DIAM BILA PESAWAT AIRBUS A320 MILIK ISRAEL MENDARAT DI ALOR STAR???

sekadar hiasan


Baru-baru ini ada satu pesawat Israel telah mendarat di bumi Kedah kerana membawa satu peralatan yang telah dibeli oleh Menteri Besar Kedah iaitu salah satu komponen untuk pembaikian di Empangan Pedu. Peralatan tersebut hanya boleh didapati dengan kemahiran dari tenaga jurutera Israel sahaja. Dikhabarnya pesawat tersebut telah mendarat pada waktu malam untuk mengelakkan fitnah. Arahan yang dikeluarkan untuk menyembunyikan kemunculan pesawat tersebut dari pengetahuan pihak media.


Sambung baca di sini


Isu kapal ini saja di timbulkan pembangkang usaha mengalihkan isu kenyataan Anwar yang menyokong negara israel,tapi dapat di patahkan oleh selangorkini yang berjaya melondehkan kebodohan kumpulan jinggay 13..


Isu ini mudah saja bila kena dekat anwar,depa akan create isu seolah olah kerajaan BN dan UMNO juga terlibat..Game plan yang sama di buat oleh anwar dalam kes liwatnya..

APA NI !! KETUA PEMUDA SEPUTEH BALUN TERESA COCK??



MP seputeh memang patut di tolak pada pru akan datang

TUDIAA!! NILAI AKIDAH MANUSIA BERNAMA NIK AJIS



Beza tak antara serang yang rasa diri tu maha hebat,ucapan ucapan nik ajis selama ni adalah untuk kepentingan politik.bukannya berdakwah dengan cara Islam

BANTUAN DI PERLUKAN UNTUK ADIK FARIS!!



Perhatikan, wajah comel Faris sebelum ini belajar di sekolah di Puncak Perdana, Shah Alam, Selangor.

"Sejak bila Faris dimasukkan ke Sime Darby Medical Center Subang Jaya (Subang Jaya Medical Center)?," tanya saya.

"Sejak 1 Februari, masa itu dia kena sawan dan ada kesan kepada otak. Hari ke empat doktor ambil air tulang belakang dan dia dilaporkan dijangkiti penyakit Hemophagocytic Lymphohistiocytosis, HLH. Ringkasnya, barah darah. Semalam ketika terlantar, dia nampak berupaya menggeleng-gelengkan kepala walaupun doktor kata paru-paru tidak begitu berfungsi dan hati dia bengkak. Doktor hendak dia berehat dan kemudian diberikan ubat tidur," ujar anak kelahiran Jawi, Seberang Prai, Pulau Pinang itu.

Berikut gambar Faris dan keluarga di hospital.
Untuk rekod, Sham, kakitangan Standard Chartered Bank.

"Sham, saya percaya ramai pembaca blog saya mampu menghulurkan bantuan. Cuma, lazimnya setiap kita ingin menyumbang, memerlukan kepastian berhubung fakta sebenar, sebab itu saya menghubungi awak," jelas saya.

"Dalam waktu terdekat, saya akan menghantarkan salinan laporan pengesahan doktor dan gambar terkini Faris," balasnya.

"Insurance coverage macamana?," soal saya.

"Saya punya RM25,000, isteri (Zuraini Mohamad) punya RM15,000," jawab Sham.

Bil hospital Faris setelah 18 hari dimasukkan ke hospital, kira-kira RM75,000.

Dalam erti kata lain, Sham dan keluarga memerlukan lebih RM30,000 lagi untuk membiayai kos perubatan anak bongsu mereka.

Kepada pembaca bermurah hati, saya dengan rendah hati memohon bantuan semua untuk membantu Faris. Salurkan sumbangan ke akaun Maybank 1628-5200-2738 (Shamrulismawi Ismail).

Ihsan Blogg Mazidul Akmal

Tuesday, 21 February 2012

PANAS!! CELAKA DUNIA DAN AKHIRAT BUAT CALON PAS YANG LANGGAR BAI'AH??


Setiap calon Pas yang bertanding dalam pilihan raya diwajibkan berbai’ah, satu bentuk pengakuan yang lebih besar dan berat dari bersumpah, kata Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang hari ini.

Ini bagi menentukan calon tidak menyeleweng dari dasar Islam, cara dan matlamatnya, kata beliau.

Abdul Hadi berkata, sesiapa yang melanggar bai’ah yang dibuat “maka akan celaka dunia dan akhirat”. Beliau turut menyentuh dakwaan kalangan tertentu kononnya Pas sudah menyeleweng dari dasar Islamnya apabila membawa konsep negara berkebajikan. "Jawapannya, Pas tetap dipelihara oleh undang-undang tubuhnya yang menghalang daripada melakukan sesuatu yang menyeleweng daripada Islam,” kata Abdul Hadi dalam satu kenyataan di sini.

Dalam pada itu, beliau mendakwa negara kebajikan yang dilakukan Barisan Nasional (BN) berunsurkan rasuah demi kemenangan pilihan raya


MTK

Adakah pas selama ini memperjuangkan Islam??Dalam Islam ada ka hukum mengkafirkan sesama umatnya??Amanat hadi pun belum di tarik lagi walaupun pas sudah membuat perubahan dalam perjuangan mereka..Sehinggakan Parasit dalam pas pun sanggup mengadaikan nama Allah demi kemaruk undi..Sudah lah selama 22 tahun perintah hanya satu masjid saja yang di bina.Itukah konsep negara kebajikan yang pas bawa?

Hadi Awang patut malu dengan dengan kenyataannya yang menuduh negara kebajikan kerajaan BN berunsurkan rasuah untuk memenangi PRU..Masihkah Haji Hadi ingat pada prk di kelantan yang lalu,jelas Nik Ajis ada memberi wang kepada beberapa masyarakat orang asli meminta undi dari mereka.?


Semua yang pas cakap dekat UMNO dulu dah kena balik dekat pas sekarang.

TUDIAA!!! LAGI BUKTI KEPIMPINAN DS NAJIB DI TOLAK MASYARAKAT INDIA DAN CINA DI KEDAH?




20/02/2012. Lebih dari 20 NGO maysyarkat Indian dan Cina terdiri dari 250 orang,telah membuat bantahan secara aman terhadap Pakatan Haram yang cuba mempolitikan Agama untuk menimbulkan permasalahan perkauman.

Bantahan yang diadakan di perkarangan Kedah Lodge lebih kurang jarak 150 meter dari kuil Vinayagar Jalan Sekerat Sungai Petani.bertujuan menyatakan bantahan terhadap yang mempertikaikan pemakaian  pakaian Adat di masa Perdana Menteri menghadiri  majlis sambutan Thaiphusam.

Kaum India menyatakan pakaian Kurta yang di pakai itu merupakan pakaian Adat,bukannya pakaian Agama

Jom kita lihat apa itu kurta

Kurta (Persia/UrduکُرتاHindi: कुरता, dibaca [ˈkʊrta]; atau kurti untuk versi yang lebih pendek) adalah pakaian tradisional yang dipakai di Afghanistan,BangladeshIndiaPakistanNepal, dan Sri Lanka. Kurta adalah pakaian yang longgar yang bagian bawahnya bisa mencapai lutut. Kurta dipakai oleh pria dan wanita. Kurta biasanya dipakai bersama dengan paijama (kurta-paijama), salwarchuridar, atau dhotis;[1] namun pada masa modern, kurta juga sering dipakai bersama jins.[2] Kurta dipakai dalam kegiatan sehari-hari maupun dalam acara formal.


Sumber sini

PANAS!!! SEKALI LAGI NIK AJIS DI LIWAT OLEH ANWAR??




Jelas dan nyata otak nik ajis di liwat oleh anwar ibrahim!!



Berbalik kepada isu ucapan Anwar di WSJ,pagi tadi Anwar telah berjumpa dengan Nik ajis bagi menerangkan ucapannya yang menyokong keselamatan israel..Anwar juga tidak akan menyaman Wall Street Journal (WSJ) berhubung laporan mengenai sokongannya.

Anwar berkata laporan yang dikeluarkan WSJ adalah tepat seperti mana yang beliau maksudkan.

Ditanya kenapa beliau bertegas tidak mahu menyaman WSJ, Anwar berkata akhbar itu telah meletakkan semua syarat yang disebutkannya yang perlu diikuti sebelum menyokong segala usaha melindungi keselamatan Israel.

Kenapa Pas masih percaya dengan Anwar.Sedangkan jelas laporang yang di keluarkan ileh WSJ tepat.Atas alasan apa pula Nik Ajis mahu membela Anwar sedangkan pertemuan tadi tidak mencapai apa apa keputusan yang dijangkakan.

Difahamkan Anwar dan Nik Ajis sudah bersetuju sebelum pertemuan 4 mata pagi tadi berlangsung??baca pendedahan di sini

TAHNIAH @aznilnawawiHM KERANA DI LANTIK MENJADI SENATOR??


“Saya merasakan amat dihargai apabila disebut sebagai yang layak untuk menjadi Senator di Dewan Negara. Namun begitu kepercayaan ini tentunya datang bersama tanggungjawab yang besar. Setelah berada di dalam dunia penyiaran dan hiburan kurang lebih 22 tahun, saya menjadi saksi kepada kepelbagaian pasang surut industri seni apalagi sepak terajang di dalam gelanggang ini. Pelbagai cerita kekecewaan dan kecapan kejayaan dapat dijadikan pemangkin kepada penggubalan dasar hiburan negara yang lebih terancang, realistik dan komprehensif.

“Bagi saya perlantikan seseorang untuk mewakili bidang hiburan di peringkat tertinggi dan melaporkan diri secara terus kepada pemerintah adalah umpama seorang menteri yang mempunyai KPI nya tersendiri. Bagi saya dia adalah Menteri Hiburan.

“Saya bersedia untuk menjadi perwakilan golongan seni ke Dewan Negara jika diberi peluang dan akan memastikan segala penggubalan undang-undang dan dasar pembangunan negara mengambil kira hak dan suara penggiat seni. Pemahaman mengenai sosio ekonomi dan politik negara amat penting dan bukan sekadar mampu berdebat mengenai isu-isu kecil dunia seni seperti gosip, kontroversi dan skandal,” kata Aznil.

Aznil yang kini sudah menamatkan kerjaya sebagai penyampai radio Era, melihat tanggungjawab ini bukan sahaja untuk golongan seni semasa malah untuk mereka pada masa akan datang. Baginya ia satu tanda aras belum kita nampak dalam pencapaian kemajuan bidang ini sejak negara mensasarkan tahun 2020 sebagai tahun Malaysia Maju. Bidang hiburan agak ketinggalan jauh berbanding bidang lain yang begitu cepat mengejar kemajuan terutama dari segi digital, informasi dan teknikal.

“Kita ada kurang dari 8 tahun untuk tujuan itu supaya dunia hiburan dapat berdiri sama tinggi dengan bidang lain. Saya sudah melibatkan diri sebagai penggiat seni sejak dari zaman analog (pengurusan secara tradisional, kecil-kecilan dan hardcopy) sehinggalah di zaman digital (serba serbi secara IT) ini amat merasakan kita tidak seharusnya hanyut dalam dunia permodenan. Saya menjadi saksi dan penggiat aktif dalam perubahan infrastrukur pembangunan.

“Jadi kepandaian akademik, pengalaman jatuh bangun dan keupayaan membuat unjuran perniagaan ini di masa akan datang harus digandingkan dalam menyuarakan perjuangan di peringkat yang didengari. Ya, saya bersedia,” katanya bersemangat.

baca selanjutnya di sini

PANAS!! SELANGOR YANG BENARKAN KAPAL ISRAEL BERDAGANG DI SINI???



Beberapa blog pro pembangkang termasuk malaysiakini.com hari ini melaporkan berita tentang kemasukan dua buah kapal israel di Pelabuhan Barat , Pelabuhan Klang.
Berikut adalah sebahagian petikan laporan dari malaysiakini.com
Bukti video, kapal Israel di Pelabuhan Klang
NGO mesra PKR, Jingga 13, hari ini membekalkan bukti menunjukkan kapal-kapal yang dimiliki sebuah syarikat yang didakwa dikuasai oleh kerajaan Israel mempunyai akses bebas ke Westport, Pelabuhan Klang.
Untuk berita penuh sila ke http://www.malaysiakini.com
Untuk pengetahuan rakyat Malaysia sekalian, untuk entry kali ini kami akan jawab terlebih dahulu pembohongan paling utama pencacai-pencacai PKR sepertimana tulisan yang kami merahkan diatas, iaitu kapal tersebut adalah kapal israel. Kemudian kami akan susuli dengan penjelasan mengenai kehadiran kapal tersebut di Pelabuhan Klang dalam entry seterusnya.

Kapal Zim USA dan Zim Atlantic BUKAN nya kapal israel seperti yang didakwa oleh pendekar-pendekar tempang PKR.

Pendekar-pendekar tempang PKR tidak buat homework terlebih dahulu sebelum menabur fitnah. Mereka tidak belajar bagaimana untuk mengetahui sesuatu kapal dari negara mana. Itu perkara asas yang perlu diketahui terlebih dahulu. Boleh diibaratkan seperti orang solat. Apa guna solat berpuluh rakaat sampai lutut lemah longlai dan dahi sampai lekuk, tetapi tidak berwudhu terlebih dahulu sebelum solat ?

Sama halnya yang dilakukan oleh pendekar-pendekar tempang pembangkang berhubung isu kapal israel. Mereka sepatutnya belajar terlebih dahulu bagaimana untuk mengenali sesebuah kapal dari negara mana sebelum merakam video dan panggil pemberita datang ke sidang media mereka dan bercakap sampai berbuih mulut. Jangan tipu pemberita hanya semata-mata kerana hendak kejarkan glamor.

Untuk mengetahui sesebuah kapal dari negara mana bukannya perkara susah. Lihat sahaja kapal anda sudah boleh tahu tetapi dengan syarat anda seorang yang tahu ilmu pengetahuan am.

Setiap kapal akan mengibarkan bendera negara dimana kapal tersebut berdaftar sepanjang hayat kapal berkenaan. Jika kapal tersebut didaftarkan di Pelabuhan Klang, maka kapal itu akan mengibarkan bendera Malaysia dan kapal itu adalah kapal Malaysia. Bendera negara berdaftar kebiasaannya akan dikibar di bahagian buritan kapal atau di wheel bridge.


KASI PANAS!!! BAKAL CALON PKR AMBIK DUIT BR1M??


Baru-baru ini MKT mendedahkan pelbagai ragam juak-juak PAS dan PKR semasa mengambil duit sumbangan dari Kerajaan Malaysia iaitu BR1M di DUN Kuah dan Ayer Hangat. Antara yang terhebat adalah bakal calon YB dari PKR yang sanggup tebalkan muka dan menyamar dengan memakai lebai. (dah insaf dah kot?...hihihi)

Enjoy!!....


Bukan apa...sememangnya Kerajaan hendak kesemua rakyat yang berpendapatan bawah RM3,000 sebulan dapat bantuan ini. Yang terkilannya ada pulak mulut-mulut juak-juak PR yang begitu biadap mempertikaikan tujuan Kerajaan. Ini bukannya duit dari sumber haram ataupun gula-gula Pilihanraya tetapi mengapa begitu angkuh dengan pemberian orang? Telunjuk lurus tetapi kelingkingnya berkait.....inilah sikap juak-juak Pakatan Rakyat yang sebenarnya...

P/S dari MKT : MKT sengaja tunjukkan bukti bergambar supaya senang nak tutup mulut juak-juak PR. Nanti dikatakan pulak entri MKT ni blogger kaki fitnah la pulak, kan? Apa-apa pun MKT kena bersedialah...hihihi...

SUMBER Melayu Kedah Terakhir
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog archive