Saturday, 9 June 2012

TUDIAA !! ANGKASAWAN NEGARA MENYELAM BERSAMA ANAK



Angkasawan negara pertama, Dr. Sheikh Muszaphar dan isteri, Dr. Harlina telah mengajar puteri sulung mereka, Sophea Isabella atau Bella untuk berenang walaupun anak kecil mereka itu belum lagi menjangkau usia setahun.

Umum mengetahui, Harlina telah melahirkan Bella pada 21 Julai tahun lalu melalui proses ‘water-birth’ atau pun kaedah melahirkan bayi dalam air.

Nampaknya, Bella dan air sememangnya tidak dapat dipisahkan!

BERTAM NITE !!! UFB DAH KOMEN,ULAMA PAS BILA LAGI ?? @tantawi100



Tanpa mengambil masa yang panjang,Ustaz Fathul Bari sempat memberi pendapat beliau tentang K-pop yang dianjurkan oleh PKR dalam satu Majlis untuk mengumpul dana PRU mereka..

PANASS !!! ROGER MILTON MALUKAN ANWAR



USAHA yang dilakukan itu memang sudah baik, tapi hasil dan pengakhiran kepada usaha yang baik itu benar-benar mengecewakan ramai orang. Dalam hal ini penulis merujuk kepada tulisan Roger Milton dari Phonmn Penh Post mengenai skandal pembelian kapal selam Scorpene dan pembunuhan Altantunya yang dikaitkan dengan Perdana Menteri Najib.

Kekecewaan penulis ini merujuk kepada banyak fakta yang mengelirukan dalam artikel tersebut, antaranya pembunuhan yang konon dilakukan anggota polis dari cawangan Khas (special branch), dakwaan Altantunya telah dirogol sebelum dibunuh dan nilai rasuah sebanyak 114 juta euro.

Sepanjang penulis mengikuti kes ini dengan dekat, inilah kali pertama penulis mendengar bahawa Altantunya dirogol sebelum dibunuh. Begitu juga anggota polis yang melakukannya yang didakwa Roger Milton datang dari polis Cawangan Khas.

Berkenaan nilai rasuah pula, maklumat terbaru dari SUARAM menyatakan nilai rasuah yang terlibat adalah sebanyak USD 1 billion atau RM 3.8 billion mengikut nilai tukaran wang pada 2001. Kedua kapal selam itu pula berharga RM 3.6 billion.

Kes itu sekarang masih dalam siasatan hakim di Perancis.

Penulis perlu akui, sejak Raja Petra Kamarudin (RPK) mendedahkan bahawa soal kaitan Najib dengan pembunuhan Altantunya ini hanya melalui cerita mulut yang disampaikan kepada beliau oleh seorang pegawai risikan tentera (dinafikan kemudiannya oleh pegawai tentera terbabit), ramai penyokong Pakatan Rakyat yang menjauhkan diri dari bercakap tentangnya.

Sila Baca Selanjutnya Di suarapakatanrakyat.com

[VIDEO] BANTAHAN RAKYAT KEDAH YANG SENGSARA DIBAWAH PEMERINTAHAN REGIM ZIONIS PAS KEDAH!!!


Video Demo dari penduduk Kampung Lata Chelak yang dianiaya oleh Kerajaan Regim Pas Kedah yang terlalu mengikut nafsu mengondol hutan dimana menjadi kawasan tadahan air bagi penduduk disitu.

Semalam MTK ada keluarkan artikel sini keluhan dari penduduk kampung dimana air yang menjadi keperluan harian mereka terjejas akibat pembalakkan tanpa kawalan oleh Kerajaan Pas kedah..Hari ini pembaca boleh lihat video bantahan dari penduduk Kampung terhadap Kerajaan Negeri.

PANASS !!! PAKATAN SPIN ISU HARGA MINYAK RON 97 !!!


Isu perbezaan harga minyak RON 95 dan RON 97 mula dimainkan oleh blog blog pembangkang yang cuba menunjuk pandai matematik memakan diri..Mereka cuba memperbodohkan pemikiran rakyat dengan bermain angka.

Sebagai contoh harga jualan runcit RON97 sebanyak RM2.80 seliter manakala RON95 pada harga RM1.90 seliter. Jika dilihat, memang jelas RON97 (RM2.80) berharga lebih RM1 daripada RON95 (RM1.90).

Harga RON 95 RM 1.90 seliter dan ditambah nilai subsidi RM1.45 seliter yang ditanggung oleh kerajaan, maka harga RON95 TANPA SUBSIDI ialah RM3.35 manakala RON97 TANPA sebarang subsidi hanya berharga RM2.90!! Bermakna RON 97 lebih murah dari RON 95 sebenarnya..Ini yang cuba dikelirukan blog pembangkang..


PANASS !!! KUIN TAK BAYAR BIL INTERNET ?!!



Difahamkan Bil Internet di Kuin tak dibayar dan telah dipotong. Ini menyebabkan kakitangan Kuin tak boleh buat kerja kerana capaian ke Sistem menggunakan Internet. Segala proses permohonan pelajar baru dan lain-lain proses tak boleh dilakukan. Ini 1 lagi tamparan hebat kepada Pengurusan Kuin yang diterajui oleh Pengerusinya iaitu Azizan Razak. Semasa Ketua Pembangkang DUN Kedah mendedahkan permasalahan berkaitan Bil Perubatan Azizan dah kena. Bil Internet ni nak jawab apa pula wahai MB kedah yang kuat tidur?

Kata tak ada masalah kewangan, tetapi bil internet pun tak mampu bayar ke? Wak difahamkan bahawa ada bil-bil lain juga sedang menunggu hari untuk dipotong. Khabar lain dari Kampus stargate ada menyatakan bahawa bil air telah dipotong di kampus tersebut. Bil elektrik pula dah dapat surat merah. Apa nak jadi dengan Kuin ni?Baca seterusnya

BUDAK TANPA MATA GEMBIRA NIKMATI CAHAYA


China – Walaupun tidak memiliki sepasang mata, namun Marwanijun tetap gembira tatkala dia menyuluh mukannya dengan lampu suluh.

Malah sejak berusia lapan bulan, Marwanijun sentiasa menghalakan lampu itu di bahagian di mana matanya sepatutnya berada.

Kini apa yang bakal membuatkan budak lelaki ini bersedih ialah walaupun doktor berjaya menemui matanya di bawah kulit namun ia terlalu sensitif untuk didedahkan.

Malah pakar di hospital tentera 474 memaklumkan, budak tersebut tidak sesuai menjalani pembedahan kerana tidak mempunyai anak mata.

VIDEO !!! BUDAK TERGANTUNG KEPALA TERSANGKUT DI BALKONI



Entah bagaimana budak kecik ini boleh bermain dan memanjat balkoni seorang diri tanpa pengawasan ibu bapanya.Di Guandong China Seorang kanak-kanak kecil berumur kurang dari dua tahun tergantung dengan hanya kepalanya tersangkut di tingkat 4 sebuah balkoni. Entah bagaimana budak ini terlepas daripada penyeliaan lalu memanjat dinding balkoni hingga hampir hampir terjatuh.

Friday, 8 June 2012

SUARAM PENIPU BESAR !!! SANGUP GADAI NEGARA



Pembelian aset tentera tidak pernah lagi dipolitikkan sebegini rupa sepertimana yang dilakukan oleh SUARAM terhadap kapal selam Scorpene. Kes kapal selam ini ‘timbul’ lagi di Bangkok baru-baru ini bila SUARAM membuat sidang media untuk memberi taklimat tentang perkembangan siasatan oleh pihak berkuasa di Perancis.

Mengakui bahawa ia berbunyi seperti filem aksi risikan Hollywood, SUARAM terus mendahului mahkamah menuduh kerajaan korup dan Perdana Menteri sebagai pembunuh! Menurut hakim, siasatan ini tidak akan selesai dalam masa 2-3 tahun.

Jadi, kenapakah SUARAM tidak boleh duduk diam sementara menunggu keputusan? Kenapa mesti ada kenyataan akhbar? Kenapa perlukan publisiti? Kenapa sekarang? Bercakap mengenai kes ini, seseorang itu harus mempunyai sedikit pengetahuan mengenai latarbelakang SUARAM.

Dengan Pilihanraya Umum semakin hampir, motif SUARAM ‘membangkitkan orang mati’ adalah jelas. SUARAM adalah NGO yang amat kritikal terhadap kerajaan. Ini kita faham kerana ia ditubuhkan oleh keluarga bekas tahanan ISA.

Dalam ertikata lain, ia ditubuhkan berasaskan dendam kesumat serta hidup atas keinginan untuk membalas dendam terhadap kerajaan. Dan bekerjasama dengan pembangkang adalah cara terbaik untuk melakukannya.

Sebagai sebuah organisasi yang bertanggungjawab, tanpa agenda jahat atau tersembunyi, seharusnya SUARAM membiarkan saja kes ini berlangsung dengan ‘aman’ di mahkamah. Tetapi SUARAM tidak boleh duduk diam.

EKSKLUSIF!!! Kejadian Pelik Di Gunung Inas, Baling, Kedah!! Wajib Baca! #SaveKedah

Mtk petik dari blog KedahKeKL yang berkampung beberapa hari di kawasan Gunung Inas Baling yang makin tercemar gara gara pembalakkan rakus oleh Regim Pas Kedah..

Air adalah anugerah ciptaan Allah yang paling bermakna dalam kehidupan manusia. Manusia mengunakan air untuk terus hidup di dalam kegunaan harian. Kehidupan manusia tanpa bekalan air boleh menyebabkan maut dan terancam. Bekalan air yang tidak sempurna juga boleh menyebabkan manusia dijangkiti penyakit dan wabak yang memudaratkan kehidupan.

Itulah yang terjadi kepada penduduk Kampung Iboi, Kupang, Baling. Sumber bekalan air harian mereka telah dicemari dengan selut dan lelehan air dari tapak pembalakkan. Boleh rujuk gambar dibawah.

PANASS !!! AZIZAN RAZAK SIBUK BERPOLITIK SAMPAI KAWASAN SENDIRI JADI SARANG MAKSIAT !!!

Wajah ceria ditangkap khalwat



SUNGAI LIMAU DALAM (Yan) - “Mereka tidak sedikit pun rasa gusar atau cuak setelah kami menahan mereka malah kelihatan ceria dan bersikap selamba,” demikian kata Pengerusi Skim Rondaan Sukarela (SRS) Sungai Limau Dalam, Shaharudin Abd Razak, 47, ketika menahan empat remaja di Jambatan Pulau Bunting, awal pagi semalam, kerana disyaki melakukan perbuatan maksiat.

Shaharudin berkata, sikap empat remaja terbabit yang terdiri daripada dua lelaki dan dua perempuan berumur antara 25 hingga 17 tahun itu membimbangkan pihaknya berikutan sikap remaja pada masa kini yang tidak takut dengan perbuatan mereka malah bersikap selamba selepas ditahan seolah-olah tiada apa-apa yang berlaku.

Menurutnya, semasa melakukan rondaan jam 12 tengah malam, pihaknya mendapat maklumat bahawa terdapat remaja yang berada di jambatan terbabit lewat tengah malam dan segera ke lokasi bagi meninjau keadaan.

PANASS !!! [VIDEO] URUT BOGEL DI SELANGOR DIDALANGI OLEH RONNIE LIU ?


Video ini berjaya dirakam dalam satu serbuan PDRM ke sebuah pusat urut di Puchong. Menurut kenyataan polis dalam video ini, premis ini telah diserbu sebelum ini tetapi masih aktif. Ertinya, walaupun melanggar kesalahan, pihak PBT di bawah Kerajaan PAS-PKR-DAP masih tidak menyita dan membiarkan premis maksiat ini terus beroperasi.

PANASS !! PKR KIAN HANCUR DI SABAH !!



80 bekas pemimpin, ahli PKR Beaufort sertai BN

BEAUFORT 7 Jun - Seramai 80 bekas pemimpin dan anggota Parti Keadilan Rakyat (PKR) kawasan Beaufort hari ini bertukar haluan menyertai Barisan Nasional (BN) dalam satu majlis khas di sini.

Bekas pemimpin PKR yang juga calon bagi kawasan Parlimen Beaufort pada Pilihan Raya Umum Ke-12, Lajim Yusoff berkata, keputusan menyertai BN kerana percaya terhadap kepimpinan Ketua Menteri, Datuk Seri Musa Aman yang membawa pelbagai pembangunan pesat di negeri ini.

PANASS !!!! KG LATA CHELAK BALING AKAN MENGEGARKAN KARIER REGIM AZIZAN RAZAK !! #savekedah



Inilah nilai yang harus dibayar oleh Rakyat Kedah terutama kepada penduduk Kampung Iboi, Kupang, Baling. Sumber bekalan air harian mereka telah dicemari dengan selut dan air dari tapak pembalakkan.

Gambar-gambar di bawah menjadi bukti keperitan penduduk kampung menghadapi masalah air akibat aktiviti pembalakan yang menggila. Ini adalah air dari Lata Chelak yang bercampur selut. Percayakah anda suatu ketika dulu ianya pusat perlancongan?

PANASS !!! KHALID GEREJA LUPA KISAH WET DREAM 16 SEPTEMBER DI KENCING ANWAR !!!


Satu soalan saja aku nak tanya kat si khalid ni hang lupa ka kisah 16 september dulu ?? Bila Anwar cuba beli 30 ahli parlimen BN kat sabah untuk sertai projek 'wet dream' 16 september ciptaan Anwar yang berangan angan ke Putrajaya.

kenapa sekarang isu ni baru timbul dan nak dibawa ke mahkamah? Kenapa tak buat semasa Ahli Parlimen PKR tu dapat tawaran dulu?semua ni timbul sebab nak Pilihan Raya. Bukannya ada sebab lain..Tak apa kita tengok masa di parlimen nanti siapa makhluk pkr yang dia maksudkan..

Dulu pun Karpal pernah marah Anwar sebab nak tubuh kerajaan persekutuan pada 16 September 2008 dengan cara membeli wakil rakyat BN..Anwar juga ditempelak kerana mempromosi politik lompat parti yang dianggap paling bodoh..Sepatutnya si Khalid gereja ni patut dedah video yang Anwar cuba beli pemimpin BN suatu ketika dulu.Siapa 30 pemimpin BN yang dimaksudkan..

SCORPENE !!! ANTARA FAKTA,REALITI DAN FANTASI YANG WAJIB KITA TAHU !!!



1. Beberapa tahun lepas isu komisyen pembelian kapal selam Scorpene pernah digembar gemburkan oleh Anwar dan pakatan pembangkang sebagai skandal penyalahgunaan wang dan penyelewengan dana negara yang terbesar dalam sejarah tanahair.

2. Bila disebut penyelewengan dan salahguna wang, wajib saja akan terbeliak mata penyokong pembangkang ditambah pula dengan tokok tambah kematian wanita Mongolia serentak dengan itu bergentayanganlah segala macam cerita angin mengaitkannya dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak.

3. Walhal realitinya Altantuya yang dikaitkan dengan PM itupun langsung tidak dikenali apatah lagi untuk bercemolot macam laki bini seperti disebarkan oleh penyokong pembangkang. Hingga saat ini PM sudah tiga kali mengangkat sumpah bersaksikan Allah s.w.t dengan menyebut kalimah "Wallahhi, Wabillahi, Wataallahi" menafikan penglibatannya dalam pembunuhan tersebut.

VIDEO KEJAM !! PENYIKSAAN TERHADAP BINATANG !!!



Apa punya manusia lah irang macam ni..Sampai takdak hati perut langsung kat haiwan..Haiwan pun ada perasaan kasih sayang kat tuan dia..

TUDIAA !!! NEELOFA TUKAR IMEJ GARA GARA BLOGGER ??


 Takkan disebabkan selalu sangat jadi perhatian blogger sekarang Neelofa berubah imej ?? Jawapannya tidak sama sekali..

Gambar Neelofa memakai tudung labuh ini diambil ketika menghadiri kelas/majlis ilmu oleh DATUK DR. HARUN DIN. Wallahualam lah mana satu yang benar. Apa-apa pun kalau Neelofa pakai tudung teruskan bagus..Hehe.

Thursday, 7 June 2012

PANASS !!! EMAIL DARI PEMBACA BUAT PKR SELANGOR @Khalid_Ibrahim @anwaribrahim @rafiziramli


Tahniah kepada pengurusan PTPTN kerana membekukan permohonan pinjaman PTPTN kepada warga baru Unisel..supaya Nuar, Rafizi lembu dan kumpulannya tau langit tu tinggi ke rendah..jangan pandai menjual air liur je..

sekarang tunaikan pemberian pengajian secara percuma dinegeri yang kalian perintah..kenapa perlu melompat menyalahkan orang lain..kalian juga yang menggunakan adam serta rakan2nya mahasiswa yang tak berapa pandai dok berlonggok lelaki pompuan kat dataran merdeka meminta supaya kerajaan memansuhkan pinjaman PTPTN…so pengurusan PTPTN dan laksanakan…cari laa sumber sendiri untuk membiayai pengajian warga Unisel baru tu..

Kepada warga baru Unisel..jangan dok tunggu buah yang tak mungkin gugur..so lebih baik cari tempat pengajian lain yang tidak dibekukan pinjaman wang PTPTN..jangan jadi bodoh dan biarkan diri dipergunakan oleh puak-puak ni sebab kebelakangan ni disetiap demontrasi jalanan..

PANASS !! PROJEK BANDAR SEJAHTERA POKOK SENA GAGAL !!! @mahfuzomar apa hang buat ??




Ketua Pemuda Gerakan Kedah Tan Keng Liang berkata tinjauannya mendapati projek Bandar Sejahtera Pokok Sena bernilai RM230 juta itu belum dilaksana sekalipun telah dilancar kerajaan negeri lebih dua tahun lepas.

"Semasa pelancaran projek tersebut, Menteri Besar (Datuk Seri Azizan Abdul Razak) menyatakan bahawa 128 unit rumah teres dua tingkat telah habis ditempah dan harga setiap unit kira-kira RM140,000. "Tetapi selepas hampir dua setengah tahun, tiada satu unit rumah pun yang disiapkan di bandar tersebut kecuali rumah contoh sahaja,"

JOIN POLITIK ?? APA KATA ARTIS



SUDAH menjadi trend dan ikutan zaman kini, golongan artis dilihat berminat untuk menyertai dunia politik. Bukan sahaja menyertai parti pembangkang seperti Pas dan Parti Keadilan Rakyat (PKR), malah ada di antara mereka mula mendaftar sebagai ahli Umno.

Baru-baru ini, tiga penyanyi legenda, Amy Search, Mus May dan Ibnor Riza, secara rasminya menjadi ahli Umno selepas menyerahkan borang keahlian kepada Setiausaha Kerja Umno, Datuk Abdul Rauf Yusoh.

Selain mereka, beberapa selebriti seperti Afdlin Shauki, Harun Salim Bachik, Zed Zaidi, Adam AF, Ezani Nizariff, Awie, Jamal Abdillah, Datuk AC Mizal dan Radhi OAG, turut menyertai Umno.

Sementara, pelantun Janji Manismu, Aishah, Dayangku Intan, Bob Lokman dan Zuar XPDC pula memilih parti pembangkang, Pakatan Rakyat (PR).

Bagaimana pula dengan selebriti lain? Apakah mereka bakal mengikut jejak rakan-rakan mereka ini untuk menyertai dunia politik? Jom kita tinjau apa kata mereka!

PANASS !!! SUARAM DAN PKR ADALH PROKSI YAHUDI DI MALAYSIA



SUARAM, sebuah pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang ditubuhkan oleh keluarga bekas banduan ISA iaitu pesalah yang mengancam keselamatan negara, sering menggambarkan pertubuhan itu sebagai telus, bebas dan berjuang demi hak asasi manusia dan keadilan. Ia ditubuhkan pada 5 Ogos 1989 selepas Operasi Lalang dengan perjuangan utamanya adalah untuk menghapuskan ISA yang bagi mereka menafikan hak seseorang untuk dibicarakan.

Namun, bagi rakyat Malaysia yang rasional dan bijak menganalisis maklumat, SUARAM adalah pertubuhan yang berjuang untuk memastikan negara sentiasa terdedah kepada bahaya dengan memberikan hak, masa dan ruang kepada penjenayah atau pengganas untuk beroperasi.

Bagi rakyat Malaysia juga, SUARAM hanyalah salah satu dari berbagai-bagai bentuk penyamaran pembangkang, atau lebih spesifik PKR dan DAP dalam usaha mereka untuk menjatuhkan kerajaan. SUARAM sama sekali tidak bebas, tidak telus dan tidak memperjuangkan keadilan mahupun hak sesiapa.

TUDIAA !!! PENGARAH STRATEGI PKR YANG BERLIDAH BEWAK !!!


Apa lah si lembu ni duk mengila lagi..sebelum ni kata nak bagi pendidikan percuma kat semua pelajar,lepas tu nak hapuskan PTPTN sebab PTPTN ni tak relevan macam Ah Long,zalim kepada peminjam..Tiba tiba semalam marah dekat menteri Khaled Nordin sebab dalam diam pelajar Unisel tak dapat pinjaman..

Apa yang hang duk mengila ni rafizi?? UNISEL tu kan milik kerajaan Pakatan Rakyat Selangor ..hang sendiri cakap nak beri pendidikan percuma kepada semua pelajar ..Jadi buat la dulu di Selangor iaitu UNISEL.

TUDIAA !! #PTPTN-UNISEL KHALID NORDIN KATA PAKATAN KUAT TEMBERANG !!!


Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Khaled Nordin berkata, pihak pembangkang yang sebelum ini bersuara mahu menyediakan pendidikan percuma dengan memansuhkan Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN), kini seolah-olah "mendesak" mahukan kemudahan itu dikekal dan diteruskan.

"Sekarang mereka bising mahukan PTPTN, dalam sekelip mata mereka tukar belang," kata beliau menerusi mesej Twitter lewat malam tadi.

Sehubungan itu kata Khaled, kini kelihatan semua pihak mahu PTPTN diteruskan dan mengambil pinjaman daripada perbadaan tersebut.

"Nampaknya boleh dikatakan semua nak PTPTN dan mahu pinjam dari PTPTN.

"Mengapa mereka berubah? Sebab mereka populis," kata beliau lagi.

Khaled menjawab menerusi Twitter beberapa jam selepas pemimpin-pemimpin PKR termasuk Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mengecam tindakan PTPTN menyekat kemudahan pinjaman kepada pelajar-pelajar Universiti Selangor (Unisel).

Wednesday, 6 June 2012

SYUKUR @DrNovandri SUDAH KEMBALI TAPI SIAPA OPPORTUNIS YANG DIMAKSUDKAN ??


Syukur Alhamdulillah Dr MIM kembali berperang di alam siber melawan menentang dakyah pembangkang..Penjelasan oleh Dr MIM disebalik kehilangan blog beliau selama 2 hari ternyata memang wujud pihak opportunis cuba pecah belah team siber sedia ada di Pulau Pinang menjelang PRU 13.

Penjelasan dari DR MIM

Syukur Alhamdulillah kerana MiM dapat menyambung semula perjuangan menentang kebobrokan pihak pembangkang setelah dihack oleh pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab.

2 hari yang menyakitkan hati ini kerana ada pihak yang takut dengan blog Dr MiM dalam usaha MiM menegakkan kebenaran, melawan kejahatan dan fitnah politik yang dicanang-canangkan oleh pihak lawan.

TUDIAA !!! AZIZAN RAZAK TAK TAU ADA LEBIH 300 PUSAT URUT DAN HIBURAN DI KEDAH ?!! #savekedah


Hoi Azizan Razak apa lagi hang nak putaq belit pasal pusat pusat hiburan semakin bertambah di Kedah ni ??
Exco hang sendiri dah cakap lebih dari 400 pusat hiburan yang beroperasi secara haram kat Kedah ni..Kalau semuanya taktau jangan jadi MB la.

Sejahtera apa macam ni kalau pusat hiburan haram pun tak boleh nak bendung..Yang aku tak faham phahrolrazi siap offer suruh ambik lesen supaya premis premis tu boleh beroperasi secara halal..Bila dah halal maknanya Pas dah menghalalkan pusat hiburan bermaharajalela di Kedah..

PANASS !!! AZIZAN RAZAK DAN EXCO ANTARA PEROGOL BERSIRI YANG DAHAGAKAN DARA ?!!



Sejak akhir-akhir ini, Kerajaan PAS Negeri Kedah begitu galak mewar-warkan perolehan hasil pendapatan balak yang diperoleh dari seluruh kawasan hutan simpan yang ada di seluruh negeri Jelapang Padi itu.

Menurut Exco yang menjadi “kesayangan” Menteri Besar, Amiruddin Hamzah, Kerajaan BN dahulu hanya mampu mendapat sebanyak RM19 juta saja setahun dari hasil balak negeri berbanding Kerajaan PAS yang berjaya mengaut sebanyak RM80 juta pada tahun 2011.

Kononnya, Amiruddin mendakwa kerajaan BN “merompak” hasil balak di Kedah dan PAS pula “terbukti” lebih telus serta pandai menjana pendapatan dari hasil hutan di negeri itu.

Benarkah dakwaan ADUN Anak Bukit itu? Bijak sangatkah PAS dan apakah Kerajaan BN Kedah dahulu korup tentang isu balak di negeri itu?

TUDIAA !!! [VIDEO] PENANGKAPAN PENARI TIANG BERBOGEL LEBIH DASYAT DARI K-POP DI SELANGOR !! APA KHALID GAGAP BUAT ??



Inikah perjuangan PAKATAN RAKYAT terhadap rakyat Selangor yang memberi peluang kepada mereka memimpin Selangor? kenapa Nik Aziz dan Hadi Awang masih terdiam seolah-olah menghalalkan apa yang berlaku di Selangor sekarang..

Penambahan mendadak rumah rumah urut serta servis pelacuran tanpa kawalan seolah dihalalkan oleh Kerajaan PR selangor..Setiap hari ada saja serbuan keatas pusat pusat urut oleh pasukan PDRM..Ada pusat hiburan di Selangor menyajikan tarian bogel kepada pengunjung kelab..

PANASS !!! AZHAR IDRUS TERTENGOK SELUAR DALAM BINTANG K POP ???

Ustaz tak berkelayakkan

APA yang PAS kecoh pasal K-Pop masa Himpunan Belia Negara (HBN) lepas pun penulis tidak tahu. Penulis dapat tahu Ustaz takde kelayakan bernama Azhar Idrus bercakap panjang mengenainya semasa himpunan hijau PAS di Alor Setar Jumaat lepas.

(Yang sebetulnya tak puas hati programnya di PICC dibatalkan sebab dia takde kelayakan dan tauliah mengajar agama, tapi kepada K Pop dan HBN yang dialihkan geram. Sikit-sikit K Pop, sikit-sikit K Pop).

Nampak macam penting, tapi apa yang penting sangat? Dia nak tunjuk apa sebenarnya? Nak tunjuk dia Islam lebih dari UMNO ka? Atau pasal seluar dalamnya ke? Seluar dalam pun nak kecoh? Azhar Idrus tak pakai seluar dalam ke sampai cemburu seluar dalam kawan tu ternampak?

PANASS !!! PENERANGAN UFB TENTANG KOREA-POP VS KELATE POP



KBS telah memohon maaf secara terbuka tentang penglibatan artis K-POP di HBN2012 baru baru ni. Tapi Sebelah pihak masih berdiam bila Kelate POP dibiarkan tanpa sebarang pengharaman walaupun datangnya dari negeri yang ditadbir oleh nik aziz..? Dan semalam pula timbul pula satu lagi isu PKR Pulau Pinang menganjurkan Bertam Nite yang menyajikan tarian tarian separuh bogel dimana pak lebai pak lebai pas turut serta dalam program tersebut..

PANASSS !!! VIDEO TERBARU ANWAR SUDAH DIDEDAHKAN !!! BARU 241 VIEWER ?


SEBARKAN VIDEO PEMBOHONGAN ANWAR YANG HANYA PANDAI BERJANJI TAPI TAK PERNAH DITEPATI.SAKSIKAN VIDEO DIBAWAH

TUDIAA !!! MALAM GALA PKR ADA TARIAN SEPARUH BOGEL MENGALAHKAN KELATE POP !!!



Dalam keasyikkan pencacai pembangkang menuduh macam macam pasal persembahan K-POP di HBN2012 baru ni,tiba tiba keluar pula tarian separuh bogel di pentas PKR di Pulau Pinang yang dirasmikan sendiri oleh TKM 1, Datuk chot a.k.a Mansor..Datuk Mansor dikhabarkan duduk dimeja hadapan sekali dan ternganga melihat aksi yang menghairahkan diatas pentas pkr .

Tuesday, 5 June 2012

PANASS !!! AKSI KELATE POP LEBIH STIM DARI K-POP !! NIK AJIS OKAY PUNYA



Masih riuh rendah penyokong pembangkang khususnya dari PAS mempertikaikan penyertaan kumpulan artis K-pop dalam pertunjukkan pentas semasa Himpunan Jutaan Belia 2012 (HJB2012) anjuran Kementerian Belia & Sukan (KBS) minggu lalu.

Menurut mereka, persembahan oleh artis seksi dari Korea itu tidak sesuai dengan adat resam negara kita selain dianggap akan menggalakkan kemaksiatan serta menyemarakkan kerosakan akhlak di kalangan generasi muda hari ini.

Anwar Akan Buat Rusuhan Ala Tahrin Square Malam Keputusan PRU 13




Keadaan Malaysia semakin tenat dengan cubaan Anwar politik kotor melakukan huru hara di bumi yang aman damai ini hanya kerana tamakan jawatan Perdana Menteri, Sebagai bukti menunjukan Anwar mahu mencetuskan huru hara hanya kerana tamakan jawatan Perdana Menteri, Zulkifli Nordin bekas orang kuat Anwar akan mendedahkan bagaimana konspirasi yang cuba di lakukan Anwar untuk mengambil jawatan Perdana Menteri dengan politik kotor

PANASSS !!! BEKAS MB NIZAR DI BODOHKAN KETUA PAS CAWANGAN


Nizar bodoh? Maksud kurang bijak adalah apa? Bukankah ia bermaksud bodoh? Sememangnya Nizar manusia yang kurang bijak, dan kurang mengunakan akal yang dianugerahkan Allah pada manusia. Sebab tu beliau kelihatan macam orang sewel saja setiap masa.

GEMPARR !!! BLOGGER TERKENAL DR MIM TELAH DIBELI OLEH GUAN ENG ??



Benarkah blogger DR MIM telah dibeli oleh dap??Biaq betui Doc?? Apa sudah jadi ni ??Sebenarnya beliau tidak dibeli pun.Dari maklumat awal yang MTK perolehi blog DR MIM telah di hack..Ada juga yang cakap beliau berundur dari bidang ini kerana mahu menumpukan tugas harian beliau dalam bidang perubatan..

Harap DR MIM dapat buat satu artikel jelaskan pekara yang sebenar.

PARTI ANAK BERANAK !! ANWAR,WAN AZIZAH DAN NURUL IZZAH KENA SINDIR



Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali, baru-baru ini menegaskan bahawa PKR tidak wajar mengamalkan nepotisme di dalam parti itu memandangkan amalan tersebut dianggap tidak sihat bagi parti tersebut.

Kenyataannya itu sangat jelas menyindir pedas Ketua Umum, Anwar Ibrahim, yang juga “madu”nya, yang membariskan isteri, Wan Azizah Wan Ismail sebagai Presiden dan anak perempuan sulungnya, Nurul Izzah sebagai Naib Presiden PKR.

Pun begitu, Azmin dilihat sengaja memujuk hatinya dengan menyatakan bahawa dia yakin bahawa amalan nepotisme yang diamalkan oleh Anwar Ibrahim itu tidak akan menjejaskan kedudukannya sebagai pemimpin tertinggi parti itu.

Menurutnya lagi, PKR kononnya sangat demokratik dan sangat telus mempraktikkan amalam demokrasi di dalam setiap pemilihan kepimpinan PKR.

Saya melihat kenyataan Azmin tersebut merupakan satu kenyataan “sedih”, “kecewa”, “rasa tergugat” dan cuba meraih simpati dari para penyokong parti yang kini lebih menyedari “kedudukan istimewa”nya di mata Anwar.

VIDEO 18SG !! DOKTOR DI TIKAM 34 KALI SAMPAI MATI


Kejadian ini telah berlaku pada jam 10.45 malam di Filipina di mana Doktor Andres Gumban, seorang doktor pakar psikitrik telah berkenalan dengan dua orang remaja lelaki melalui Facebook dan telah menjemput mereka untuk datang ke rumahnya.

Tindakan doktor itu mengajak mereka datang ke rumah adalah satu kesilapan besar dalam hidupnye kerana telah meragut nyawanya sendiri.

Doktor tersebut telah dihentak dengan batu sebelum dirodok menggunakan senjata tajam sebanyak 34 kali sehingga mati.

VIDEO MENGERUNKAN PEMANDU BAS DI CHINA



Seorang pemandu bas di China telah dianggap sebagai seorang wira kerana menyelamatkan nyawa 24 penumpang selepas cedera parah oleh sekeping serpihan besi yang mengenai tubuhnya melalui cermin depan.

Walaupun dalam kesakitan,pemandu berusia 48 tahun Wu Bin menekan brek, menukar giar yang selamat, menghidupkan lampu kecemasan dan mampu untuk memberitahu penumpang supaya berwaspada dengan keadaan panik itu.

Monday, 4 June 2012

PANASS !!! BLACK OPS RUMAH URUT DI SELANGOR DENGAN SERVIS EXTRA ?!!



Ini video terbaru dari kumpulan Bangkang Dari Longkang, video ni akan mengegarkan kerajaan Selangor yang membiarkan rumah-rumah urut memaharajalela di Selangor tanpa sebarang tindakkan dikenakan..

Komedi gelap ini telah dicipta oleh sekumpulan rakyat Malaysia untuk ketawa pada sekumpulan rakyat Malaysia. Ia menyentuh mengenai topik-topik yang banyak dari hari ke hari situasi bahkan politik. Jika anda rasa video ini adalah dimaksudkan untuk anda, jangan terasa beb! Dah tengok, dah gelak jangan lupa like yee...


MTK
MADE IN SELANGOR

BETUL KE NI RUMAH BARU NIK AJIS ?? BUAT GUNA DUIT TABUNG MILO KE ?


Mengikut info yang MTK terima dari FB, Nik Aziz sedang membina sebuah mahligai atau Istana yang besar untuk kegunaannya dari kumpulan wang derma dari rakyat Kelantan. Ada kemungkinan besar, Nik Aziz akan mengunaan mahligai tersebut sebagai mercu tanda Kelantan negeri maju.


Sumber sini

Mahligai tersebut boleh dipanggil sebagai Rumah Rakyat kerana duit bagi pembinaan rumah yang menelan kos hampir RM 5JUTA itu adalah dari duit derma rakyat Kelantan setiap kali diadakan ceramah.

MTK berasa amat pelik dengan perkembangan ini. Sedangkan Lebuhraya Rakyat yang digembar-gemburkan oleh PAS Kelantan masih belum pun bermula. Kini Nik Aziz nak buat mahligai pulak.. ntah ntah duit kutipan tabung lebuh raya ni nak tampung kos rumah baru nik ajis ni..apakah Lebuhraya rakyat dan mahligai ini salah satu dari janji-janji yang akan di angkut semula pada PRU yang akan datang?

Mungkin ini janji PRU-13, untuk PAS terus berkuasa di Kelantan.

MTK
KESIAN PUAK PAS DUK BELA NIK AJIS KATA HIDUP SEDERHANA LA,TUP TUP KELUAQ PULA GAMBAQ ISTANA BARU NIK AJIS..

PANASS !!! SUPER BENGONG MAN PAS SERLAHKAN LAGI KEBODOHAN DIRI ?!!



Matput superbengong Man sekali lagi menunjukkan kebodohan didepan penyokong sendiri..Payah jugak pemimpin lain nak tunjukkan kebodohan tapi si Matput ni tak kisah berperangai bodoh setiap hari.

Mahfuz Omar sekali lagi menyerlahkan kedangkalan otak beliau apabila memutarbelitkan isu di depan ahli-ahli PAS semasa Himpunan Hijau di Kedah baru-baru ini. Beliau sekali lagi menggunakan tektik lapok dan murahan apabila menyalahkan kerajaan UMNO kononnya mengerahkan polis menyerang dengan ganas semasa perhimpunan mereka.

PANASS !!! ISU KARIKATUR , ZUNAR MEROYAN MACAM BUDAK TAK CUKUP MAKAN



Baru-baru ini Timbalan Pengerusi Suruhajaya Piliharaya (SPR), Datuk Wan Ahmad Wan Omar mengumumkan bahawa penggunaan bahan kempen berbentuk karikatur tidak dibenarkan pada Pilihanraya Umum ke-13 (PRU13) ini.

Katanya, tindakan tersebut diputuskan bagi mengelak sebarang unsur fitnah yang dilukis pada karikatur tersebut memandangkan ia boleh direka-reka mengikut kehendak akal dan mampu menjurus kepada bentuk tohmahan yang tidak benar.

Maka ekoran pengumuman itu, maka melentinglah Zunar, seorang kartunis upahan pembangkang yang mencari rezeki mencipta persepsi dan fitnah berbentuk sindiran di dalam karikaturnya.

Reaksi itu adalah normal bagi mereka yang cari makan dengan kartun-kartun fitnah seperti Zunar dan rakan-rakannya.

Meskipun begitu, ia juga satu keputusan yang agak mengecewakan saya kerana saya sebelum ini banyak melihat kartun-kartun yang berbentuk positif, informatif dan berfaedah yang diterbitkan oleh pelbagai agensi kerajaan bagi menafikan dakyah kartun Zunar dan konco-konconya.

Bagaimanapun, saya terpaksa menghormati keputusan SPR tersebut memandangkan salah satu tanda sikap bertamadun ialah mematuhi undang-undang yang ditetapkan. Dalam konteks ini, saya perlu patuh pada keputusan SPR itu.

Namun, khabarnya Zunar sudah mengeluarkan kenyataannya semalam mengenai pengumuman SPR tersebut dan dia menegaskan bahawa dia tetap mahu meneruskan kempen PRU ke-13 kali ini dengan karikatur-karikatur karyanya bagi menentang BN.Baca seterusnya

DAP Cuba Memartabat Bahasa Melayu Dengan Kisah Babi, Bir Dan Anjing


Bermula pada minggu ini Roketkini akan menyiarkan terjemahan novel Animal Farm, karya George Orwell, secara bersiri sebagai sebahagian usaha Roketkini untuk memartabatkan bahasa Melayu menerusi penerbitan karya-karya agung dunia dan juga Nusantara.

Itulah ayat untuk entri pada 21 May (bukan 21 Mei – kaedah memartabat yang menarik) di laman Roketkini.

Beberapa baris petikan ‘memartabatkan’ bahasa Melayu;
Di salah satu sudut gudang besar, di atas sebuah podium yang tinggi letaknya, si Major duduk di atas tilam jerami, di bawah sebuah tanglung yang tergantung di tiang. Ia berusia dua belas tahun dan kebelakangan ini tubuhnya semakin berisi. Namun ia tetap seekor babi yang berparas agung dan terlihat jelas gigi panjangnya tidak pernah dipotong. Tak lama kemudian binatang lain datang berduyun-duyun dan dengan caranya sendiri-sendiri berusaha duduk atau berdiri dengan nyaman.

TUDIAA !! ANWAR SURUH MELAYU PR TUNDUK HORMAT SAMA SI GUAN ENG !!



Bila Anwar digelar kuda tungangan DAP kerana puji melambung 2 anak beranak rasis ini iaitu Kit Siang & Guan Eng , beliau marah & hentam balik terutama orang UMNO yang cukup dibencinya sehingga digelarkan celaka & sial !

Semalam , dia memuji lagi ketua menteri yang cukup kuat bohong & putar belit ini . Anwar berkata


"kita perlu hormat Lim Guan Eng sebagai ketua menteri sebab apa ...sebab dia ' A Man Of Integriti " ..tak makan duit rakyat ,tak rasuah macam pemimpim UMNO "

PANASSSX !! SUAMI TERKEJUT TENGOK ISTERI BERLAKON FILEM PORNO !! KAK JIJAH RILEK JE ??



Seorang lelaki Mesir, Ramadan telah pergi ke sebuah cafe internet dan membuka laman web porno buat pertama kali dalam hidupnya hanya sekadar ingin mencuba. Namun apa yang disaksikannya sangat mengejutkan apabila heroin filem lucah itu adalah isterinya sendiri. Tidak menunggu lama, lelaki itu segera pulang ke rumah untuk bersemuka dengan kecurangan itu.

Pada mulanya wanita itu menafikan dia berlakon filem lucah dan meminta suaminya menunjukkan filem itu. Namun tidak lama kemudian isteri curang itu mengaku juga kesalahannya. Menurut isterinya, dia tidak pernah mencintai Ramadan walaupun mereka mendapat 4 anak sepanjang 16 tahun perkahwinan mereka.
( WHAT The F**K? )

Sunday, 3 June 2012

PAKATAN AKAN HURU HARAKAN NEGARA JIKA MEREKA TEWAS PRU13



Barisan Nasional (BN) bersedia untuk menghadapi kemungkinan pembangkang akan mengecam keputusan Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) jika kalah dan turun ke jalan-jalan untuk menggulingkan kerajaan dipilih secara demokratik.

"Mereka akan mendakwa keputusan pilihan raya sebagai tidak adil, tidak bersih untuk mewujudkan persepsi negatif," kata Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, yang dilihat mengulangi pandangan diberikan oleh bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad dalam tulisan blognya bulan lalu.

Sehubungan itu katanya, senario sedemikian mungkin akan wujud dan sudah dijangkan ekoran sokongan yang semakin meningkat kepada BN sejak Mac 2008.

Dipetik The Star Online, Muhyiddin berkata, langkah sedemikian sebahagian daripada usaha mereka untuk menggerakkan 'perang psikologi', yang bertujuan membawa rakyat ke jalan menyertai demonstrasi mirip Kebangkitan Rakyat di beberapa negara sejak awal tahun lalu.

Muhyiddin menambah, perhimpunan Bersih 3.0 yang diadakan akhir April lalu adalah sebahagian daripada usaha mereka untuk mengecam keputusan PRU13 jika tidak memihak kepada mereka.SINAR


MTK
PAKATAN MEMANG PAKAR BAB HURU HARA NI,SEBAB DEPA DAH DILATIH BUAT MACAM TU..KITA TENGOK SIRI BERSIH YANG LALU,BOLEH NAMPAK SIFAT SIFAT KEBENCIAN TERHADAP NEGARA..LEBIH LEBIH LAGI KESEMUA KEPALA YANG BAGI ARAHAN TU

GEMPARR !!! BOM DI STADIUM DARUL AMAN ?? UMNO JUGA DISALAHKAN ?






Gempar...dua butir bom jangka ditemui di pintu masuk stadium darul aman,kemungkinan bom ini dibuat oleh puak puak yang anti Islam..dari maklumat yang diperolehi bom yang ditemui hanyalah bom palsu..Polis masih menjalankan siasatan dan mencari siapa yang bertanggungjawab ..

Tapi puak puak pas yang terlebih pakar telah menuduh UMNO sebagai dalang BOM ini..Macam pakar CSI la pulak puak puak pas perut hijau ni..semuanya salah umno..Jahat sangat kah UMNO ni nak bunuh sesama Islam?? UMNO selama ini  bersusah payah menyatu padukan rakyat Malaysia..Pas pulak parti paling ekstremis yang pecah belahkan umat Islam.dan pekara ini memang terjadi sekarang..

APAKAH ADA PUAK2 YANG ANTI ISLAM DALAM PAKATAN.?

KEDAH NEGERI KEBAJIKAN TAPI KENAPA KEDAH NO 3 PENERIMA TERTINGGI BANTUAN JKM ??



Pembohongan pas kedah terhadap rakyat bermula sejak hari pertama mereka mengambil alih tampuk pemerintahan kerajaan dari Barisan Nasional..Slogan Negeri Berkebajikan hanyalah slogan sebelum pilihanraya.Bila dah menang yang tinggal hanya slogan di mulut dan papantanda saja..

Laporan terbaru dari Jabatan Kebajikan Masyarakat Kedah antara penerima tertinggi iaitu ditempat ketiga menerima peruntukan terbanyak iaitu RM114.2 juta untuk dimanfaatkan kepada 37,610 rakyat negeri.

Dimana kebajikan dari pas kedah untuk rakyat seperti yang dijanjikan sebelum PRU?? Kemana duit yang kerajaan pas kedah dapat dari hasil balak yang cukup besar itu dibelanjakan?

PANASS !!! UMMI HAFILDA TUNJUK BUKTI KEKAYAAN AZMIN





INI LAH ANTARA BUKTI BUKTI YANG UMMI HAFILDA DEDAHKAN TENTANG SALAH LAKU,RASUAH DAN KEKAYAAN YANG DIMILIKI OLEH AZMIN SEWAKTU MENJAWAT JAWATAN PEGAWAI KHAS..

YANG PELIKNYA GAJI YANG AZMIN TERIMA WAKTU ITU HANYA SEKITAR RM 2500 SAHAJA TAPI DAPAT MENGUMPUL KEKAYAAN DALAM WAKTU YANG SINGKAT
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog archive