Saturday, 31 August 2013

ALHAMDULILLAH !!! ANAK DADDY TAK BERTANDING PEMILIHAN KALI NIE


Akhirnya Exco Pemuda Umno yang dilaporkan selalu hilang ketika kempen PRU13 di kawasan Putrajaya tempoh hari sahkan tidak akan bertanding apa apa jawatan pada pemilihan parti nanti..

Aku rasa berita ini merupakan satu perkhabaran gembira bagi ahli ahli Umno Putrajaya..Nak tau kenapa?? Buka blog sabahat aku Keris7lok.blogspot.com banyak juga cerita cerita pasal Anak Daddy ni kat sana..

ALERT !!! SYABAS KELUAR KOD MERAH BAGI PENGUNA AIR DI LEMBAH KLANG !!!



Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas) telah mengaktifkan pelan kecemasan ekoran tumpahan diesel yang berlaku kira-kira 10 kilometer daripada kawasan simpanan air.

Gangguan bekalan air dijangka menyebabkan lebih daripada sejuta pengguna di tujuh daerah di Lembah Klang akan terjejas.

Ini kerana empat loji rawatan air di Sungai Selangor Phase 1, 2 dan 3 dan Rantau Panjang perlu ditutup untuk memudahkan kerja-kerja pembersihan dijalankan.

PANASSS !! SELEWENG DUIT !! 2 LAGI GLC KEDAH DISIASAT SPRM




Sebelum ni seorang CEO sebuah GLC di Kedah disiasat kerana menyalurkan dana PRU untuk sebuah parti (PAS)..

Semalam 2 buah lagi GLC disiasat SPRM kerana berlakunya salahguna kuasa dan penyelewengan..

Tak nak tanya ka siapa perintah zaman berlakunya penyelewengan tu ?? Haha
Aku ada jugak dapat maklumat masa zaman Pas, GLC GLC di Kedah ini dikerah untuk bayar elaun setiap kali pemimpin Pas turun berceramah..

Mungkin ini pun salah satu dana jugak kan..Tapi apa apapun biar SPRM siasat dulu..Kalau betul puak Pas haramjadah ni punya angkara.Kita balun cukup2...

A SAMAD SEWEL TERKEDU, ADAM ADLI TERKEJUT, ANJING2 PAKATAN TAKUT DENGAN BRADER SORANG NIE !!!





Tu la lain kali kalau nak tunjuk hero biarlah bertempat..Korang masuk tempat semua rakyat Malaysia yang sayangkan negara sambut kemerdekaan tau bukannya dalam himpunan sawan bodoh korang tu..


Ini baru sorang brader datang rampas bendera komunis korang dah terkedu tak terkata apa..Kalau semua rakyat Malaysia yang ada kat situ semalam alert macam brader ni.Mampos korang kena bedal...Tak per.Korang buat lagi lepas ni...Kalau nak tengok ramai lagi nak turun...

Friday, 30 August 2013

PATUTLAH PEMIMPIN PAS KAT KEDAH NI MENYAMPAH DENGAN MAHFOZ SEBAB IQ DIA BUAT DEPA RASA MALU !!




Kalau kita labelkan dia sebagai “bodoh”, ramai pula pak-pak lebai PAS yang meroyan sakan marahkan kita mengutuk pemimpin mereka. Walhal kita bukan berniat untuk mengutuk dan hanya cuba zahirkan sifat jelas ada pada pemimpin mereka, itu saja. Salahkah?

Memang Pesuruhjaya PAS Kedah, Mahfuz Omar, begitu terkenal dengan kekurangannya yang tidak memiliki IQ yang tinggi dan suka mempamerkan kedunguannya di media. Kita kasihan padanya dan sebab itulah kita mahu memberitahu tentang sifat bodohnya supaya dapat diubah!

MACAI ANWAR KENA TIPU BULAT BULAT DALAM PERUTUSAN HARI KEMERDEKAAN ANWAR BERAHIM !!! KAHKAHKAH




Anwar Ibrahim hari ini dalam perutusan sempena Hari Kemerdekaan negara ke-56 berkata, pembangkang bersedia menerima keputusan pilihan raya umum ke 13 (PRU13), dan ini sekali gus memberikan isyarat kesediaannya untuk memulakan rundingan perpaduan dengan kerajaan.

Anwar turut menggesa pertemuan segera diadakan antara Pakatan Rakyat (PR) dan Barisan Nasional (BN) bagi membincangkan masalah negara.

“Titik pertemuan BN dan PR perlu segera dicari bagi menyelamatkan negara di samping menyeru melupakan kesalahan masing-masing sempena hari kemerdekaan negara esok,” katanya dalam satu sidang media di Ibu Pejabat PKR di Petaling Jaya.

Ketua Umum PKR itu berkata, meskipun PR mendapat undi majoriti rakyat, namun mereka bersedia melupakan ketegangan dan penyelewengan yang dilakukan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) semasa pilihan raya 5 Mei lalu.

PANASS !!! UNDANG UNDANG ANTI SYIAH KEDAH HINA AL QURAN & HADITH - ADUN PAS @MukhrizMahathir



Mungkin ramai yang akan percaya dengan kata kata ketua pembangkang Kedah tentang isu undang undang syariah yang diluluskan dalam sidang dun baru baru ini al maklumlah mereka kan parti Islam.

Jadi Kenyataan Amiruddin Hamzah(ketua pembangkang) dalam FB telah dikongsi dan disebarkan kononnya adun adun BN yang menyokong undang undang syariah tersebut menghina Al Quran dan Hadith..

Sebenarnya undang undang syariah yang dibahaskan itu adalah undang undang lama yang dipinda dan ditambah undang undang baru termasuk melarang ajaran yang bertentangan dengan fahaman ahli sunnah wal jamaah.. Apa apa ajaran yang bertentangan dengan ahli sunnah wal jamaah akan dikenakan tindakkan dibawah undang undang baru ini.

PANASSS !!! KHALID GAGAP BERJAYA PERMAINKAN ANWAR !!



Setiausaha Politik kontroversi Menteri Besar Selangor, Faekah Husin dipercayai akan meletak jawatan kerana diberi tanggungjawab lebih besar memimpin Pemerbadanan Menteri Besar (MBI) mulai minggu depan.

Sekaligus tindakan ini dilihat untuk mengimbangi pengaruh Ketua Staf pejabat Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, Datuk Saifuddin Nasution Ismail seperti yang diarahkan oleh Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Pada permukaannya, tindakan ini seolah-olah mengisyaratkan bahawa Khalid akur arahan Anwar supaya Faekah yang dianggap “duri dalam daging” dikeluarkan dari struktur pejabat Khalid.

PANASS !!! ARTIKEL FITNAH !!! PMO BUAT LAPORAN POLIS KEATAS BLOGGER !!!




PEJABAT Perdana Menteri (PMO) telah membuat satu laporan polis semalam ke atas blogger Sangkakalajari9 atas sebuah entri di blognya yang disifatkan memfitnah pegawai PMO kononnya terlibat dengan perbuatan rasuah.

Laporan dibuat di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Putrajaya oleh seorang pegawai PMO.

Laporan polis menjurus kepada artikel di blog itu bertarikh 21 Ogos lepas yang dilihat bersifat fitnah terhadap integriti, profesionalisme dan reputasi para pegawai kanan perkhidmatan awam di PMO.

Perkara tersebut telah disahkan oleh seorang pegawai PMO ketika dihubungi oleh Mynewshub pada hari ini.

Thursday, 29 August 2013

PENGERTIAN FILEM TANDA PUTRA BAGI GUAN ENG ADALAH SEJENIS PENYAKIT



Apa ni Guan Eng, kalau iyer pun nak haramkan filem ni ditayangkan di Pulau Pinang, tak payahlah kelam kabut sangat sampai kepala surat pun salah..

Arahan sepatutnya keluar dari bahagian perlesenan bukannya bahagian kesihatan awam.. Apa guan eng ingat Tanda Putera ni sejenis nasi kandar ???

Memalukan betui.. Kenapa Guan Eng terasa sangat pasal filem ni sedangkan tak ada kena mengena pun dengan Dap..Nama kit siang pun tak dak.. So.. Apa yang nak takutnya??

PANASS !!! KDN DEDAH SENARAI 49 KONGSI GELAP !!! PDRM CARI SAMPAI LUBANG CACING !!!



Kementerian Dalam Negeri (KDN) hari ini mengumumkan nama 49 kumpulan kongsi gelap di seluruh negara.

Ketua Setiausaha KDN Datuk Seri Abdul Rahim Mohamad Radzi dalam sidang media di sini, berkata kumpulan itu dikategorikan haram mengikut Seksyen 5 (1) Akta Pertubuhan 1966 pada 28 Ogos 2013 melalui perwartaan P.U. (A) 272/2013.

Abdul Rahim menjelaskan kumpulan kongsi gelap berkenaan dikesan menjalankan kegiatan memudaratkan ketenteraman awam seperti sindiket pengedaran dadah, memeras ugut, menimbulkan pergaduhan antara pertubuhan kongsi gelap dan huru-hara.

"Mereka juga melakukan pembunuhan menggunakan senjata api atau barang-barang tajam seperti parang, pisau, kuku kambing dan sebagainya," katanya.

Beliau berkata kumpulan kongsi gelap itu ialah:

PANASSS !!! KENAPA ADUN PAS 100% TOLAK ENAKMEN ANTI SYIAH ??



Ketika umat Islam di Malaysia bangkit menentang penyebaran ajaran Syiah dan memerlukan satu undang undang membanteras penularan ini, ada juga yang menentang walaupun sebelum ni, Pas bersetuju untuk membanteras gejala penularan Syiah lebih lebih lagi melibatkan ahli mereka..

Di Kedah pula kesemua Adun Pas sebulat suara setuju untuk MENOLAK enakmen tersebut ketika dibahas dalam sidang Dun Kedah..

Jadi dimana ketegasan Pas untuk membanteras penularan Syiah di Kedah?? Atau memang kesemua Adun Pas terlibat dengan Syiah??

PEMILIHAN PEMUDA UMNO : KEMAMPUAN MATERIAL DAN CALON KORPORAT !! SETUJU PENDAPAT @tunfaisal




Aku setuju 100% apa yang ditulis oleh Pengerusi UMB, saudara Tun Faisal, dalam artikel terbaru beliau #PemilihanUMNO : Siapa calon Exco Pemuda yang berkesan?!..

Memang bukan mudah untuk menjadi pemimpin pemuda lebih lebih lagi yang terdiri daripada golongan korperat..

Sebab kekangan masa dan kemampuan untuk mengurus, ye la nak jaga Business lagi, nak tumpu ke parti lagi..Takut last skali kerja parti diabaikan..

Fokus pemuda sekarang ini adalah pada PRU14.. Masa tu lebih dari 70% pengundi muda akan mengundi..Soalnya mampukah pemuda Umno menarik pengundi muda yang pertama kali akan mengundi pada PRU14??

Ketika ini Dap lebih advan kehadapan mencari pengundi pengundi baru.. Pemuda Umno macamana pula??

CINABENG DAP BANGSAT HINA ISLAM DI P.PINANG




Ini antara salah satu lagi penghinaan yang dilakukan oleh cinabeng Dap Penang terhadap umat Islam..

Satu foto dirakam di Black n White KTV bersebelahan hotel Oriental, Penang Road, Pulau Pinang menunjukkan satu banner bertulis “Selamat Hari Raya & Merdeka” dengan lambang masjid (kiri) dan bendera Malaysia (kanan) sebagai promosi minuman keras dipremis berkenaan..


Wednesday, 28 August 2013

SIDANG DUN KEDAH !! ADUN PAS TOLAK UNDANG UNDANG BANTERAS SYIAH DI KEDAH ??!! HANYA ADUN UMNO SAJA SETUJU BANTERAS SYIAH !!!




Ketegasan Kerajaan BN Kedah untuk membanteras gejala penyebaran fahaman Syiah di Kedah wajar dipuji apabila usul membanteras fahaman berkenaan dibentang didalam sidang Dun Kedah semalam..

Disini timbul persoalan kenapa pihak pembangkang khususnya Pas menolak enakmen untuk membanteras gejala Syiah di kedah..Jika Pas betul betul menentang Syiah, kenapa tidak menyokong undang undang baru tersebut ??

Adakah Pas melihat undang undang banteras Syiah berkenaan adalah satu ancaman kepada Pas?? Jika benar satu ancaman, dicadangkan agar Majlis Agama Islam Kedah mewujudkan 1 pasukan khas untuk memantau pergerakkan pemimpin pemimpin Pas..

PANASS !! GUAN ENG HARAM FILEM TANDA PUTRA TAYANG DI P.PINANG !!




Kerajaan DAP Pulau Pinang mula tunjukan sifat rasis mereka dengan mengharamkan tayangan filem Tanda Putera di semua pawagam di negeri ini.

Lim Guan Eng berkata, pihak kerajaan akan menghantar surat rasmi kepada semua pemilik pawagam yang diberi lesen peniagaan oleh pihak berkuasa tempatan hari ini supaya tidak menayangkan filem Tanda Putra yang mendedahkan kejadian sebenar apa yang berlaku ketika tragedi berdarah 13 Mei.. Mungkin Guan Eng takut rakyat akan tahu siapa sebenarnya parti Dap..

PANASSS !!! ADUN PAS TERKEJUT KEPINCANGAN KUIN DIDEDAHKAN !! SEBELUM NI BUKAN KATA KUIN TAK ADA MASALAH KA??




Itulah cara Adun Pas nak selamatkan diri masing masing ketika kepincangan pentadbiran KUIN didedahkan buat pertama kalinya dalam sidang dun semalam...

Sebelum ini ketika mereka menjadi kerajaan, soalan mengenai KUIN yang dibawa oleh Adun BN dalam sidang Dun tidak dijawab.Malah mereka letak soalan panas seperti KUIN dan pusat hiburan di Kedah dibahagian akhir yang tak akan dijawab kerana kekangan masa yang terhad menyebabkan rakyat tidak tahu pekara sebenar..

Selepas BN mengambil alih kerajaan, pekara ini terpaksa didedahkan sehingga ada Adun Pas bangun mencelah agar kerajaan negeri menamatkan isu KUIN dengan mendedahkan segala galanya dalam kertas..

Baca pendedahan kepincangan pengurusan anak syarikat KUIN Insaniah Holding semasa menggulug perbahasan sidang Dun semalam...

SIDANG DUN KEDAH !!! PHAHROLRAZI AKUI KUIN HANCUR DIBAWAH PEMERINTAHAN PAS !?? NAK KATA APA LAGI ???



Dendam Pharolrazi terhadap Tan Sri Ust Azizan Razak belum lagi reda. Walaupun Tan Sri Azizan kehilangan kedua dua belah kali dan tidak mampu beraksi di sidang Dun, Namun semua itu bukan alasan bagi Phahrolrazi untuk merasa simpati kepada Tan Sri Azizan Razak.

Dalam sidang DUN Kedah semalam, Phahrolrazi telah mengejutkan semua wakil rakyat Pas apabila Phahrolrazi meminta semua pihak berhenti daripada mempolitikan isu KUIN, dan Phahrolrazi juga meminta Kerajaan Negeri supaya mengeluarkan kertas putih bagi menceritakan secara keseluruhan mengenai isu KUIN, seperti siapa dalang yang bertanggungjawab, kenapa dan mengapa ada masalah di KUIN selepas Pas memerintah.

Saranan yang dibuat oleh Phahrolrazi ini jelas menunjukkan untuk sidang Dun kali ini Phahrolrazi mahu membalas dendam terhadap Tan Sri Ust Azizan Razak, kerana Tan Sri Azizan Razak dan bekas rektor KUIN si Jamil la yang bertanggungjawab merosakkan KUIN.

Tuesday, 27 August 2013

@khairikj KENAPA NAK SANGAT BAWA CALON KORPERAT DALAM PEMUDA UMNO MALAYSIA ???


Marah betul rakan rakan blogger aku bila calon yang mereka sedang promote untuk menjadi calon NKPUM dinafikan kelayakannya untuk bertanding dalam artikel aku jumaat lepas..

Maaf rakan rakanku, bukan niat aku untuk menidakkan ketokohan Azwan bro sebagai koperat muda yang hebat yang pernah membantu sewaktu penubuhan Team Media Perak..

Tapi ada juga maklumat yang aku dapat Azwan bro lama menyepi macam chipsmore kejap ada kejap tak ada.Jangan bila dekat pemilihan parti baru nampak muka lepas tu buat roadtour perkenal diri minta restu nak lawan NKPUM ??..

Tak dinafikan, Azwan Bro tak banyak isu peribadi dimainkan cuma aku ada terbaca pendedahan dalam 1 blog saveumnoperak.blogspot.com dan http://en.wikipedia.org/wiki/Khairul_Azwan_Harun tentang kekayaan beliau dan senarai syarikat yang pernah dan dimiliki beliau..

PASANGAN BABI SEJOLI KEMBALI KE DUNIA MAYA !! APA TINDAKKAN MAHKAMAH ??




Pastinya anda tidak akan lupa dengan pasangan seks yang penuh kontroversi, Alvin Tan dan Vivian Lee.

Nampaknya pasangan itu kembali aktif apabila akaun laman sosial Twitter mereka beroperasi semula.

Jika dilihat, pasangan itu kembali aktif pada 26 Ogos lalu dengan membalas komen-komen yang dilontarkan oleh peminat mereka.

CEO GLC KEDAH SPONSOR DANA PRU13 DISIASAT !! NAK TAU TAK SAPA ??




Agak agak hangpa lah kan, siapa ceo yang kena siasat tu.. Ceo Ceo kat Kedah ni banyak lantikan politik..

Kalau politik mestilah Tan Sri Ust Azizan yang lantik kan? sebab Pas yang berkuasa sebelum ni..


Tak pa, kami bagi masa pembaca semua pikiaq siapa dia orang tu..Bukan sikit wooo makan juta jugak..Patut Pas tinggal habuk ja kat kedah sebab duit dah licin depa kebasss...

TERPANASS !!! BUKTI KERAJAAN PAS AKAN NAIKKAN YURAN PELAJAR 200% JIKA PAS KEKAL BERKUASA DIDEDAHKAN !!!


Sepandai pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah juga. Akibat tidak mampu menampung kos perbelanjaan mentadbir kolej Universiti Insaniah, kerajaan Pas dahulu cuba menyerap kos tersebut dengan menaikkan yuran pelajar bagi kemasukkan pada september ini jika mereka kekal mentadbir Kedah..

Sebelum kerajaan BN merampas Kedah dari pimpinan Pas, Jamil dan semua ahli lembaga pengarah telah menghantar permohonan kepada KPT untuk menaikkan yuran kursus pengajian pada 13 julai 2012 untuk kemasukkan bulan September 2013.

Dan pihak KPT telah meluluskan permohonan itu pada 10 Ogos 2012.. Jika Pas berjaya mengekalkan kuasa mereka di Kedah, bermakna pelajar pelajar baru akan menerima kenaikkan yuran sehingga 200%

Rujuk lampiran dibawah

Monday, 26 August 2013

PANASSS !! KETUA PEMUDA PAS KANTOI MENIPU + FITNAH MUKHRIZ DALAM SIDANG DUN KEDAH !!!




Nama saja Ust tapi kuat pembohong !! Dah lah bohong, fitnah pulak tu...Semalam geng geng pemuda Pas duk atur nak buat demo kononnya nak panggil staf staf Insaniah Holding mai depan wisma..

Pagi tadi berlangsunglah demo seperti yang dirancang oleh mereka...Biasalah hari mula sidang dun depa pun nak tunjuk hero..

Dah habis demo depa nak serah memorandum kat MB..Depa nak jumpa MB dan serah kat tangan MB..

LIVE SIDANG DUN KEDAH !!! AMIRUDDIN CADANG NAK KERJASAMA DENGAN KERAJAAN BN !!!



Ketua Pembangkang DUN Kedah YB Amiruddin Hamzah ADUN Anak Bukit dalam soalan tambahan di sidang DUN Kedah "pihak pembangkang mahu mewujudkan kerjasama dengan kerajaan negeri"..

Persoalannya kerjasama macamana?? Kerajaan perpaduan?? Adakah soalan tambahan pertama dari ketua pembangkang ini sebagai langkah awal tak mahu cacat cela sewaktu Pas menjadi kerajaan tidak didedahkan kepada umum??

HANYA DI SELANGOR !!! TUKANG URUT LARI TANPA SEURAT BENANG




Sekumpulan gadis tukang urut warga asing sanggup berlari dalam keadaan bogel selepas premis tempat mereka bekerja di Buki Tinggi, Klang, di sini, diserbu sepasukan anggota Penguat kuasa Ibu Pejabat Imigresen Malaysia Putrajaya malam kelmarin.

Ketika serbuan dilakukan kesemua tukang urut terbabit sedang leka melayan urutan badan ke badan (B2B) bersama pelanggan masing-masing di bahagian tingkat bawah premis terbabit.

Timbalan Penolong Pengarah 2 Ibu Pejabat Imigresen Putrajaya, Nik Shahanizam Ahmad berkata, serbuan dilakukan berdasarkan risikan dan maklumat awam.

Sunday, 25 August 2013

TUDIAAA !!! PENGUATKUASA JAIS MAKAN SUAP PASANGAN KHALWAT DITAHAN SPRM



Penguatkuasa di Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) dipercayai menyalahguna kuasa apabila bertindak menerima suapan daripada pasangan yang melakukan kesalahan khalwat sehingga berjaya mengaut keuntungan puluhan ribu ringgit sebulan.

Memetik laporan Berita Harian hari ini, tiga penguatkuasa berkenaan telah ditahan oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Ahad minggu lalu dan bakal didakwa pada minggu hadapan.

LAST CALL !!! WAYANG KULIT SRI ASUN DI DATARAN DARULAMAN JITRA #HariKoperasi13

Kepada rakyat Kedah sekalian..Malam nie jangan lupa ada persembahan wayang kulit paling top di Kedah akan mengadakan persembahan mereka di tapak C dataran Darulaman Jitra pada pukul 9 sempena Hari Koperasi Negara 2013 .

Malam ni adalah malam penutup tirai karnival Hari Koperasi Negara jadi rugi kalau tak mai tengok wayang kulit..Duk rumah pun bukan ada program tv yang best pun...hehehe

AMOI JEPUN BERAKSI DI #HariKoperasi13

Aktviti hari koperasi negara 2013 hari ini tak kurang hebatnya apabila peserta luar negara dijemput untuk mengadakan persembahan kebudayaan negara mereka..antaranya peserta kebudayaan dari Jepun dan afrika..

Lepas ni banyak lagi aktiviti menarik menanti pengunjung..Malam ni jangan lupa ada persembahan wayang kulit..

HARAM JADAH PUNYA GUAN ENG !! AIR DI PENANG NAIK SEBAB SEDUT AIR KEDAH FREE ??




Hadiah kerajaan untuk rakyat Penang..Sedut air free dari Kedah lepas tu naikkan caj air kat rakyat...

Perbadanan Bekalan Air Pulau Pinang (PBAPP) akan menaikkan surcaj pemuliharaan air (WCS) daripada 24 sen kepada 48 sen setiap 1,000 liter bagi penggunaan melebihi 35,000 liter sebulan berkuatkuasa 1 September ini.

Pengurus Besarnya Jaseni Maidinsa berkata kenaikan WSC itu bertujuan menggalakkan penggunaan air yang lebih bijak memandangkan orang ramai terus menggunakan air secara berlebihan.

"Oleh kerana bekalan air domestik disubsidi di negeri ini dan perkhidmatan bekalan air adalah baik, orang ramai terus menggunakan air secara berlebihan, bagaimanapun Pulau Pinang sebuah negeri yang kekurangan air dan kita perlu fikirkan masa hadapan.

WA BUKAN NAK LELONG TAPI NAK TOLONG !!! KOPERASI SATUKAN EKONOMI MELAYU & KEKUATAN UMMAH! #HariKoperasi2013 @SKM_Malaysia @tunfaisal




Hari pertama berlangsung Forum Perdana Ehwal Islam membincangkan konsep koperasi dari aspek Islam sempena hari sambutan Hari Koperasi Negara 2013 yang berlangsung di dataran Darul Aman Jitra.. Bagi aku, apa yang dijelaskan oleh barisan ahli panel pada malam itu tentang koperasi memang menarik..

Memang rugilah bagi sapa yang tak mai, tapi jangan risau, ada rakaman semasa Forum berkenaan.. Cuma aku nak share sedikit tentang apa pentingnya koperasi ini dari segi ekonomi dan dari segi jihad...

Kenapa orang cina banyak persatuan ?? dan mereka suka masuk persatuan ?? Sebab melalui persatuanlah mereka kuat, bersatu dan mempunyai kewangan yang kukuh dan dapat membantu mereka contohnya untuk memulakan perniagaan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog archive