Saturday, 4 May 2013

PANASS !!! KALAU PAS MENANG, KEDAH BERTUKAR MENJADI MINI DANOK ??




Masih ingat lagi isu pusat hiburan House Bar di Alor Mengkudu?? Kalau tak ingat biaq aku refresh balik apa yang Pas buat selama 5 tahun mentadbir negeri Kedah..

House Bar adalah satu bala Kerajaan Pas Kedah di mana ada pemimpin pemimpin Pas terlibat secara langsung dalam hal ini...Akibat terbongkarnya isu ini, Azizan terpaksa mencari pelbagai alasan untuk menafikan pemimpinnya terlibat, walaupun beliau tahu pekara sebenar..


KALAU HANGPA RAKYAT KEDAH BAGI KAT PAS PERINTAH, HABIS SEMUA BALAK DI KEDAH BOTAK !!!




Hangpa masih ingat lagi pembalakkan di Gunung Inas Tasik Pedu yang ditarah sampai licin oleh Pas Kedah??

Aku dapat maklumat pasal balak ni serba sedikit baru baru ni..Rupanya sapa nak balak di Kedah cuma perlu bawa surat watikah yang di tandatangan oleh Azizan saja dan bawa pi kat Pejabat Tanah..Lepas tu dapatlah pi tebang balak balak kat hutan..

Bukan susah sangat pun..Pengagihan harta meghedak oleh kerajaan Pas Kedah kepada kroni kroni dan semua yang dapat tu orang kuat Pas..Ada juga kontraktor kontrator yang sponsor depa masa Pru dulu pun dapat sama..Kalau nak cerita memang panjang..

Tapi sebelum nak pangkah tu, hangpa tengok lah kezaliman regim zionis Pas Kedah terhdap hutan hutan di kedah..

BONGKARR PENIPUAN BELOGER GAY CACAI PKR !!! BENARKAH VIDEO SUMPAH SAIFUL BUKHARI DI MEKKAH PALSU ??


arah lain ditunjuk bagi kaburi mata penonton

Kalau sesiapa yang pertama kali lihat video yang dikeluarkan oleh pencacai pakatan ni mesti kata video Sumpah Saiful di Mekkah edit ..Tapi betui ka edit? Sebelum tu hangpa tengok video kat bawah ni dulu..



Dalam video ni pencacai pakatan kata pasai backround la, lepas tu kata ada sorang mamat arab lalu belakang saiful tiba tiba hilang dan ghaib..Betui ka budak tu hilang??

DAP SUPER SUPER SUPER RASIST !!! CALON PARLIMEN DAP KATA MASJID BISING DAN SEMAK ??!!





Dalam video diatas, Calon Parlimen Dap, Jimmy Wong, tidak membenarkan sebarang pembinaan surau atau masjid dikawasan berkenaan. Tapak masjid sudah ada, tetapi jika masjid dibina, ia akan menganggu masyarakat sekeliling.

Malah Jimmy juga memberi pelbagai alasan untuk menafikan masjid dibina. Antaranya bila ada masjid, bising, kacau dan parking penuh.

Wahh.. hebat sungguh calon Dap ni. Baru jadi calon dah pandai HINA ISLAM! Kalau dah jadi ahli parlimen dan memerintah Malaysia. Apakah masjid yang ada sekarang Dap nak runtuhkan, dengan alasan bising dan semak?

Baca seterusnya

PANASS !!! VIDEO ANWAR DAN KARPAL BERGADUH BESAR DISEBARKAN



Aku tak mau ulas banyak..cuma nak suruh tengok video dibawah saja..Layannnn

TUDIAAA !!! STOPA ALI BALAS DENDAM KAT PKR DAN DAP SEBAB VIDEONYA TERSEBAR !!


Makin menjadi jadi pepecahan dalam pakatan ni..Daripada perebutan kerusi sampailah hari mengundi..Baru baru ni Dap tanpa berselindung tidak akan memberi undi kepada Pas di Johor kerana curiga keiklasan Pas menyertai pakatan...

Namun semalam, terdedah pula surat yang dikeluarkan oleh Majlis Syura dan ditandatangani oleh Stopa Setiausaha Agong Pas mahukan semua ahli Pas hanya mengundi calon Pas bukannya Pkr dan Dap..

Arahan ini merupakan arahan sulit yang menjadi edaran senyap buat semua ahli PAS. Ia seolah membisikkan hanya undi calon PAS sahaja dan tidak memangkah undi untuk mana-mana calon lain termasuk PKR dan DAP.

HOT !!! DAP AKUI TAK AKAN BERI UNDI KEPADA PAS !!!



Ekoran desakan yang begitu kuat di kalangan penyokong dan pengikut akar umbi Pas, akhirnya pimpinan tertinggi Pas akhirnya terpaksa mengeluarkan kenyataan berhubung Hudud sehingga menimbulkan kemarahan dan rasa tidak puas hati dikalangan pimpinan DAP dan PKR. Seorang demi seorang pemimpin DAP terus menyuarakan bantahan terhadap PAS dan agenda hudud yang bakal dilaksanakan sekiranya PR memang PRU13.

Sebelum ini Norman Fernandez, Timbalan Pengerusi DAP Johor, telah mengeluarkan kenyataan agar rakyat khususnya di Johor agar tidak mengundi Pas kerana curiga dengan keikhlasan parti itu dalam perjuangan pakatan pembangkang. Malah dia turut mendesak agar DAP untuk sgera keluar daripada pakatan pembangkang selagi Pas masih menganggotainya.

“Saya akhirnya telah memutuskan bahawa Pas tidak layak mendapatkan undi saya. Penganut bukan Muslimin harus sedar apa yang bakal dilakukan oleh PAS jika ia diberi kuasa... DAP mesti sedar bahawa Pas bukan lagi sebuah rakan yang amanah dan boleh diharapkan. DAP harus mempunyai keberanian untuk mengaku hakikat ini,” katanya sebelum ini.

Friday, 3 May 2013

GEMPARR !!! SUK PKR KEDAH KELUAR PARTI MASUK UMNO !!



Setiausaha Kerja PKR Kedah, Mohd. Muhaimin Hassan hari ini mengumumkan keluar daripada parti itu dan menyerai UMNO. Tindakan beliau itu akan turut disertai oleh 200 pengikut yang lain kerana kecewa dengan masalah moral Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Mohd. Muhaimin berkata, terkejut dan insaf apabila melihat rakaman video Saiful Bukhari Azlan yang melakukan sumpah laknat di hadapan Kaabah bagi mempertahankan dakwaan bahawa dia telah menjadi mangsa seks songsang pemimpin pembangkang itu.

PANASSS !!! AZIZAN RAZAK DAH BAWA LARI FAIL DARI WISMA??





Gelombang biru di Kedah nampaknya sudah hampir pasti akan menenggelamkan PAS. Sebenarnya, ini bukanlah sesuatu yang mengejutkan kerana kemenangan PAS pada 2008 bukanlah kerana rakyat Kedah menyokong PAS tapi kerana ingin ‘mengajar’ UMNO. Nampaknya, ‘pengajaran’ yang diberikan adalah berbaloi kerana kepimpinan Dato’ Seri Najib hari ini nampaknya ikhlas melakukan penambahbaikan.

UMNO Kedah sudah lama mengalami masalah dalaman. Menurut rakyat Kedah, UMNO Kedah sebelum ini sudah mencapai tahap tepu. Teguran mahupun kritikan tidak pernah dipedulikan seolah-olah tiada apa yang mampu menjatuhkan mereka. Justeru, rakyat pun menghukum mereka dengan memberi undi kepada PAS.

Akibatnya, rakyat juga turut menerima pengajaran tentang siapa dan apakah PAS.

Satu penggal di bawah PAS sudah cukup untuk memperlihatkan betapa parti itu tidak punya kebolehan dari apa segi sekali pun. Jika selama ini umat Melayu sering menjulang mereka yang berlatarbelakangkan agama, yang mampu memberi khutbah, hafaz AlQuran dan fasih berbahasa Arab, sebagai orang yang paling layak memimpin, kini mereka sedar bahawa pendapat itu adalah salah.

WAJIB BACA !!! SURAT BEKAS KAWAN KARIB ANWAR MERANGKAP PENGASAS PKR KEPADA RAKYAT MALAYSIA




Kehadapan rakyat Malaysia,

Tujuan saya menulis surat ini datang daripada kegelisahan yang saya rasakan terhadap dua perkembangan yang berlaku terhadap para pengundi yang mungkin akan memberikan kesan buruk terhadap masa depan negara kita.

Perkembangan yang pertama adalah trend yang melibatkan segelintir pengundi Melayu, dari kawasan bandar dan juga luar bandar.

Perkembangan yang kedua pula adalah trend yang dapat dilihat daripada segelintir komuniti bukan Melayu.

Jika kedua-dua trend ini bergabung dan berjaya pada Pilihanraya Umum ke-13 pada 5 Mei ini, ini mungkin akan memberi kesan buruk terhadap rakyat.

PERHATIAN !!! PAKATAN BAWA MASUK ANASIR ASING DARI YAHUDI DI KEDAH ??!!






ANASIR ASING SUDAH MASUK KEDAH.

Tengahari semalam di sepanjang rumah kedai Jalan Pegawai Alor Setar kelihatan wanita mat salleh ini bersama-sama dengan peraih UNDI PKR mengedarkan risalah piliharaya kepada orang ramai.
Gambar ini diambil ketika mereka berhenti rehat untuk makan tengahari di sebuah restoran terkenal dikawasan itu.

Puak pembangkang sentiasa memainkan isu warga asing yg memegang taraf warganegara Malaysia yang dituduh pengundi hantu.Sedangkan ia mmg dibenarkan undang2 negara dan sah sebagai pengundi.


GEMPARR !!! TIPU MAKLUMAT PERIBADI !! CALON PKR DUN PEDU DISAHKAN TAK LAYAK BERTANDING ? #TUKARKEDAH


Semalam satu laporan Polis telah dibuat di Balai Polis Kuala Nerang berhubung penyamaran dan pemalsuan maklumat diri calon PKR N08 DUN Pedu Zamri Yusuf yangg menyamar menggunakan gelaran IR..Hasil pemeriksaan kami, didapati Zamri Yusuf bukanlah seorang Profesional Kejuruteraan Berdaftar yangg melayakkannya untuk menggunakan title IR di pangkal namanya kerana beliau tidak pernah berdaftar dengan BEM..

Beliau hanyalah seorang siswazah lulusan Kejuruteraan pada tahun 1992 dengan no pendaftaran 19241A..PKR telah mencetak kesemua banner dan poster Zamri Yusuf dengan nama IR ZAMRI YUSUF..Tindakan PKR dan Zamri Yusuf ini jelas bertujuan mahu mengelirukan dan menipu pengundi2 di DUN Pedu..

BIADAP !! PENYOKONG PR GELAR ANGGOTA @PDRMsia SEBAGAI ANJING !!

Antara kandungan kandungan sms yang diterima oleh anggota PDRM..


Biadap dan kurang ajar, perkataan yang sesuai untuk para penyokong PR..Awat hina sangatkah polis yang selama ini berkhidmat menjaga keamaan negara digelar sebagai anjing?? Bukan pegawai polis saja di panggil sedemikian, mahal ahli keluarga juga terkena tempias..Aku cuma nak tanya kat pencacai pakatan ni, dalam keluarga hangpa takdak ka yang jadi anggota Polis? Kalau ada, sebelum nak kata tu fikir dulu.Jangan main lepas ikut suka..

LAST UPDATE !! SAMBUTAN MASYARAKAT CINA WANGSA MAJU TERHADAP BN MENCECAH 20 RIBU !!! @NAJIBRAZAK #HIDUPBN #TOLAKPR #GANYANGDAP


Sayang betul Uncle ni kat PM

Ds Najib berucap

sokongan padu masyarakat cina terhadap BN

Thursday, 2 May 2013

LIVE !! SAMBUTAN DS NAJIB DI WANGSA MAJU SURAM?? #NAJIB4PM #HIDUPBN




Biaq betui masyarakat cina tolak BN?? aku rasa sangsi pulak.. sebab baru ni di Pelabuhan Klang sampai 60 ribu..

Tapi di wangsa Maju macamana pulak? jom kita tengok aura Dato Sri Najib kita di Wangsa Maju.

TQ kepada Sahabat aku yang hadir dalam program ni..memang ramai beb..melimpah ruah manusia di sana..

Hidup BN.hidup BN

VIDEO SAIFUL BUKHARI DIMAKAN SUMPAH DEPAN KAABAH ?? #TolakPR #





Walaupun beliau dicerca dihina oleh pencacai pakatan, namun sumpah laknat beliau dihadapan Kaabah pada tahun lalu tiada apa apa kesan terhadap beliau, sebaliknya Anwar seperti cacing kepanasan yang mana semakin hari semakin banyak pernipuannya didedahkan.Malah segala perbuatan jahat Anwar terhadap Malaysia berjaya dipatahkan..

PANASS !! PAS KEDAH GELABAH DENGAN PENDEDAHAN GIKGU NON




Bila sebut nama Zainon Ahmad mungkin ramai yang tidak mengenali beliau kerana beliau lebih sinonim dengan panggilan CM Afghani yang menggemparkan PAS apabila bekas ahli PAS seumur hidup itu secara terbuka mempersoalkan kepimpinan PAS mengenai kemana lesapnya wang tabung Memali.

Insiden Memali berlaku pada 19 november 1985, insiden berdarah di Memali berlaku di Kampung Memali, Baling menyaksikan pertempuran antara 200 anggota polis dengan 400 penduduk, yang didakwa pengikut Ibrahim Mahmud atau lebih dikenali sebagai Ibrahim Libya.

Kejadian tersebut menyebabkan 14 orang awam dan empat anggota polis terkorban manakala 159 lagi ditahan dengan 36 antaranya dikenakan tindakan mengikut Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

Ekoran insiden tersebut PAS kemudiannya menubuhkan Tabung Memali yang dikatakan akan digunakan bagi membantu balu, isteri, dan anak-anak yang terjejas dengan insiden tersebut.

PANASS !! HADI AWANG MENYESAL ANWAR PERALAT QARDHAWI !!



Datuk Seri Anwar Ibrahim mengheret ulama Dr Yusuf Qardhawi dalam isu jawatan perdana menteri setelah PAS enggan memberi ketetapan untuk menyokong tuntutan beliau mengisi jawatan itu pada Konvensyen Pakatan Rakyat yang lalu.

Sumber-sumber PAS berkata tindakan Anwar itu memaksa Hadi bersemuka dengan Qardhawi untuk menjelaskan bahawa partinya menolak Anwar kerana beliau bukan pemimpin gerakan Islam.

“Hadi bergegas berjumpa Yusuf Qardhawi di Qatar pada 28 Februari lalu bagi menjelaskan mengapa Anwar tidak layak menjadi perdana menteri Pakatan Rakyat," kata sumber itu.

“Alasan yang diberikan Hadi kuat iaitu Anwar tak layak jadi perdana menteri kerana PKR bukan gerakan Islam dan Anwar bukan pemimpin gerakan Islam,” katanya.

Namun sumber itu menjelaskan Hadi gagal untuk memujuk Qardhawi.

EKSKLUSIF !! CALON PKR DUN PEDU PALSU MAKLUMAT PERIBADI ??



Satu laporan akan polis dibuat di Balai Polis Kuala Nerang melibatkan penyamaran dan pemalsuan maklumat Calon PKR DUN Pedu NO8 Ir. Zamri Yusuf kerana beliau bukan Profesional Kejuruteraan Berdaftar (Ir.) sebaliknya berdaftar hanya sebagai Siswazah Kejuruteraan pada 1992 dgn no pendaftaran 19241A.

Semua banner Zamri meletakan Ir. untuk menipu pengundi DUN Pedu..Kami cabar calon Pkr Dun Pedu kemukan bukti bukti bahawa beliau seorang Ir yang berdaftar..

Berita menyusul


PANASS !!! SENTIMEN RASIS DAP SEDANG DISEBARKAN !!! AMBIL PERHATIAN SEMUA



Ini antara kandungan kandungan msg yang singgah ke dalam inbox aku tadi..penghantar seperti yang tertera dibawah menjelaskan tentang Dap sedang mengedarkan risalah risalah dalam bahasa cina untuk menjatuhkan orang melayu..Baca dibawah

BONGKAR HURU HARA PAKATAN JIKA KALAH #PRU13 #TolakPR





Perancangan Pakatan Rakyat untuk mencetuskan huru-hara pada PRU-13 telah pun terdedah luas. Malah, strategi-strategi serangan dan mematah isu juga sudah diketahui umum. Antaranya, membawa masuk pelanduk dua serupa dengan Anwar dari Thailand dan melancarkan keganasan seperti mengebom bilik gerakan dan sebagainya.

Namun, itu hanyalah permulaan. Kita tahu bahawa pelan kemuncak mereka ialah mencetuskan pemberontakan yang besar.

Ia akan dimulakan dengan kekecohan di beberapa tempat pada hari pengundian --> Kekecohan itu akan disebarkan secara meluas di media sosial dan diperbesarkan sehingga ramai yang terpengaruh --> Akibatnya keputusan pengundian tidak diterima, dan bantahan dibuat secara besar-besaran kemudian orang ramai pun dihasut untuk mencurigai dan memarahi kerajaan --> Akhirnya, demonstrasi bantahan keputusan PRU-13 secara ‘habis-habisan’ akan diadakan di Kuala Lumpur… dengan matlamat menggulingkan kerajaan.

Tidak mustahil, demonstrasi ini akan bermula lebih awal iaitu sejurus selepas keputusan diumumkan. Jika ini berlaku, bermakna mereka akan mengambil tempat masing-masing di sekitar ibukota apabila kekalahan hampir disahkan.

KAHKAHAKAH !!! MASTER KIT SIANG PENIPU BAYAR UPAH RM100 DENGAR DIA BERCERAMAH !!



Pengakuan masyarakat cina datang ke pasar mengaku diupah RM 100


GEMPARR !! VIDEO ANWAR DIHALANG KARIAH KETIKA BERKEMPEN DALAM MASJID




Anwar di Masjid Teluk Bahang.Lawatan Anwar ke Masjid Teluk Bahang malam tadi untuk mambantu calon parlimen pkr di situ.

Selepas solat anwar terus nak bagi usrah dengan membaca sepotong ayat serta menyentuh isu politik...Lalu mengamok la anak kariah kat situ..

Wednesday, 1 May 2013

ANWAR MENGAKU GUNA DUIT TABUNG SEWA HELIKOPTER ??




Satu perkara menarik sepanjang kempen PRU-13 yang sudah seminggu berlangsung ini ialah kemampuan kewangan Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim untuk ke hulu dan ke hilir menjelajah seluruh negara dengan menaiki jet eksekutif dan helikopter.

Sedangkan di masa yang sama para pemimpin PR yang lain dari DAP dan PAS, kebanyakannya hanya mampu menaiki penerbangan biasa sahaja, sama ada menggunakan perkhidmatan Air Asia atau pun MAS.

Jarang yang ada menyewa pesawat atau helikopter peribadi seperti Anwar, kalau ada pun cuma segelintir itu pun melibatkan mereka yang benar-benar rapat dengan Anwar.

PANASS !! TENTERA KACANG MERAH DAP MAKAN DUIT RASUAH




Sebelum ini telah didedahkan kewujudan kumpulan 'cybertrooper' DAP yang bergelar Red Bean Army dan difahamkan telah wujud sejak 2006-2008 lagi dengan anggaran kekuatan mereka antara lingkungan 2,000 hingga ke 3,000 orang.

Selepas pembangkang berjaya menawan Selangor, Pulau Pinang, dan Perak dalam Pilihan Raya Umum 2008, mereka mula mengeluarkan tender-tender projek kepada kroni-kroni mereka.

Modus operandi mereka itu kemudian dipanjangkan lagi dengan penerima projek berkenaan perlu membiayai program-program anjuran DAP, termasuklah membiayai kumpulan cybertroopers itu. Dengan cara ini mereka dapat menyembunyikan aktiviti rasuah mereka dan terlepas daripada dituduh korup.

PULAK DAHH !!! ANWAR BAYAR SAYA 3 JUTA UNTUK BURUKKAN SAIFUL BUKHARI ??!!



Macam macam betul la si ayah Saiful ni..Dulu bila orang bagitau kena bayar dengan Anwar dia nafi.sekarang ni mengaku pulak dipergunakan Anwar..Dari awal lagi memang dah syak wujud konspirasi antara Azlan (bapa saiful) dan Pkr..tapi Azlan nafi.. Tapi sekarang ni dah memang tak boleh nak cover apa apa dah..

Dikhabarkan bapa Saiful telah ditawarkan habuan wang sebanyak RM 3 Juta oleh Anwar Ibrahim untuk menafikan Anwar Ibrahim meliwat anaknya.Allah maha adil dan saksaman, mungkin doa anaknya yang teraniaya oleh bapa dan Anwar berahim termakbul..

GEMPARR !! DAP GUNA SOKONGAN YAHUDI UNTUK MENANG #PRU13 !! #TOLAKDAP #TOLAKPR #PakatanPemusnahNegara




Memang sukar untuk dipercayai, tetapi ia benar berlaku dan sudah pun terdedah dan tersebar di Youtube sebuah video yang dikirim kepada pihak pembangkang oleh Gereja Jurusalem di Israel bagi memberi semangat kepada parti itu dalam menghadapi Pilihanraya ke-13.

MASYAALLAH !! VIDEO PANAS AZIZAN RAZAK PULA TERSEBAR !! AWAT NI OSTAT AZIZAN OII






Sebab ini lah Kerajaan Kedah perlu dirampas kembali oleh BN..Jadi MB apanya kalau semua program nak lena..Kalau nak lena baik duk dirumah..Tak payah jadi wakil rakyat, tak payah jadi MB.. makan pencen duduk di rumah sudah..Hangpa tak malu ka kalau duduk sebelah DYMM Tuanku Sultan Kedah dalam majlis besaq tapi duk lena.. Tuanku Sultan Kedah pun masih steady lagi..Bukan macam Azizan, yang dia tau lena saja..bila wartawan mai tanya soalan, dia jawab taktau..memang taktau lah sebab dia ni kaki lena..

JOM KITA DEDAH PEMBOHONGAN PENCACAI PAKATAN YANG DIKETUAI NUAR BERAHIM AL JUBURI !!



Pertama sekali isu dakwat kekal boleh cuci dan menyalahkan pihak SPR dari segala aspek ditimbulkan, aku memang dah boleh agak ini mesti ada kaitan dengan tersebarnya surat arahan dari PKR supaya timbulkan kekecohan pada hari mengundi dan terus menyerang SPR..




Kalau kita lihat apa yang berlaku sekarang memang terbukti, puak pencacai ini sengaja mereka cipta apa saja isu termasuk dakwat kekal boleh dicuci dengan Hand Sanitizer..Betul ke dakwaan seorang brader berpakaian askar untuk pergi berperang ini bahawa dakwat kekal ditangannya boleh hilang selepas dicuci dengan sabun?

PANASSS !!! DENDAM MASYARAKAT CINA PARLIMEN KUALA KEDAH TERHADAP PHAHROLRAZI, PAS DAN PKR !!



Semalam aku sempat curi masa sat lawat kawasan  Pengkalan Kundur, bermua dari Tandop sampailah ke Kota Sarang Semut..Nampak suasana kemeriahan perang bendera di sepanjang Terusan Wan Mat Saman memang dasyat.BN dengan cara BN, Pas dengan cara Pas..Kalau Pkr ni jangan katalah, memang takdak langsung..Nak tau pasaipa takdak?? Cabang Pkr di Kola Kedah ni ada lebih kurang 750 ahli saja..Sebab tu Pkr duk kerah jentera Pas tolong kempen..

Kita lupakan bab Pkr dulu, aku nak sambung cerita pasal lawat kawasan pengkalan kundur semalam. Ok, lepas tu aku patah balik dan singgah di Taman Cengkih Simpang 4.Lama jugak duk melepak dengan orang orang situ.. Sembang punya sembang terkeluaq pulak cerita pasal jasa jasa Phahrolrazi dengan Mat Kassim di kawasan tu..Kat Simpang 4 ni ada satu persatuan cina yang cukup cukup kuat.. Depa ni dulu bagi peluang kat Phahrolrazi dengan Mat Kassim jadi wakil rakyat sebab nak ubah angin nak tengok macamana servis wakil rakyat PR dengan wakil rakyat BN.

HOT !! BIAR GAMBAR INI BERBICARA


Penerimaan masyarakat cina terhadap Dap.. Jadi apa kata anda??

Tuesday, 30 April 2013

HOT !!! ANWAR SENDIRI MENGAKU SUSAH NAK TURUNKAN HARGA BARANG !! APA CERITA NI ??


Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengakui bukan suatu perkara yang mudah bagi kerajaan untuk menurunkan harga barang di negara ini.

Katanya, ini berdasarkan pengalamannya yang pernah menjadi Menteri Kewangan selama lapan tahun.

“Saya (pernah jadi) Menteri Kewangan (selama) lapan tahun, saya tahu bila nak turun harga barang pening kepala nak fikir…” katanya pada ceramah perdana pakatan pembangkang di tapak pasar malam di Ampang Jajar dekat sini malam tadi.

BERJUTA JUTA WANG DAP LABUR UNTUK TENTERA KACANG MERAH KOMUNIS ??!!





Red Bean Army iaitu sekumpulan ‘tentera siber’ yang ditaja oleh DAP difahamkan telah wujud sejak 4-6 tahun lepas. Kekuatan mereka dianggarkan berada dalam jumlah 2000 hingga 3000 dan didarabkan dengan 10 hingga 20 jumlah capaian ke internet (Facebook, twitter, email, komen, dll) iaitu sekitar 60,000. Kekuatan ini akan secara semulajadi digandakan sekiranya rakyat yang terpedaya turut ‘menyambung’ kerja mereka melalui media sosial.

Pejabat Operasi utama Red Bean Army ialah di Bangunan Komtar, Pulau Pinang dan satu lagi di Hotel Concorde Kuala Lumpur. Bayaran bagi setiap seorang dari mereka secara puratanya ialah RM3000-RM8000.

Tugas mereka saban hari secara sepenuh masa ialah:

· menyerang laman web pro-kerajaan,

· menyerang laman-laman sosial aktivis yang pro-kerajaan,

· menyebarkan bahan untuk memburukkan kerajaan,

· mematahkan komen-komen pro-kerajaan di media alternatif,

· menghalang penjelasan kerajaan dari sampai kepada rakyat melalui internet,

· mengganggu apa saja program yang dilihat mampu memberi kredit kepada kerajaan,

· menyebarkan maklumat yang memberi kredit kepada DAP

#TolakPR !!! JPN TAK PERNAH KELUAR MYKAS KEPADA ORANG ASING UNTUK MENGUNDI



Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) tidak pernah mengeluarkan Kad Pengenalan Pemastautin Sementara (MyKas) kepada warga asing untuk mengundi pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13).

Ketua Pengarah Pendaftaran Negara, Datuk Jariah Mohd Said, berkata berdasarkan status sebagai Pemastautin Sementara yang membawa makna bukan berstatus warganegara Malaysia, pemilik MyKas tidak mempunyai hak untuk mengundi.
Sehubungan itu, beliau berkata, dakwaan menerusi media sosial sejak kebelakangan ini, ternyata berniat jahat terhadap kerajaan, khususnya JPN, serta bertujuan mengelirukan orang ramai.

"Kad Pengenalan Pemastautin Sementara dikeluarkan mengikut Akta Pendaftaran Negara 1959 (Akta 78) dan Peraturan-peraturan, di bawah Peraturan 5(3)(c)(ii) Peraturan-peraturan Pendaftaran Negara 1990 (pindaan 2001), kepada seseorang yang dilahirkan di Malaysia.

GEMPARR !!! KIT SIANG DI HALAU SEPERTI ANJING KURAP !!






Menipu dengan berpeluk dan bersalam antara pemimpin tertinggi PKR dan PAS boleh la…

Itu semua tengah sama-sama kemaruk nak kuasa…boleh la untuk kamera.

Janganlah fantasi dan penipuan tu hendak dibawa hingga ke bawah…

Di bawah orang Melayu tahu DAP kuat perkauman Cina dan kata-kata nak menolong Melayu itu semua janji nak menang pilihan raya aje…

Di Johor, buat pertama kalinya Kit Siang berdepan dengan calon Melayu yang kuat, maka dia belajar temberangnya itu tidak akan laku sepanjang masa…

Mynewshub

PAS TUNDUK KEPADA PARTI KOMUNIS




"Ada calon yang menjulang gambar Stalin, macam mana orang PAS nak sokong. Orang PAS kerjasama dengan PKR dan DAP – tak kerjasama dengan parti Stalin, parti Lenin, Karl Marx. Gambar Karl Marx duduk dalam markas, nak suruh orang PAS kerja, macam mana nak suruh orang PAS kerja?

"Komunis di haram di Malaysia. Itu yang jadi bertindih itu. PAS nak selamatkan PR – tak nak jadi macam Perak. PAS tetap bersama PR," demikian penjelasan oleh Presiden PAS, Abdul Hadi Awang ketika mengulas isu pertindihan kerusi sesama PR dalam PRU-13.

Kenyataan Presiden PAS itu secara langsung merujuk kepada pertindihan kerusi di kawasan DUN Kota Damansara di mana PAS telah menghantar calonnya menyebabkan pertembungan dengan calon PR iaitu Pengerusi Parti Sosialis Malaysia (PSM), Dr Nasir Hashim yang bertanding atas tiket PKR.

OOHHHH MACAM NI KA MATPUT BEANGAI BERKEMPEN ?



Dari tin milo berubah ke tin biskut?? kalau nak tau ni la cara kempen terbaru mahfuz..rilex saja, masuk kampung cuma bawa tin biskut yang dijadikan tabung untuk mengutip derma..

Mudahkan? dah sepenggal jadi wakil rakyat pun tak mampu nak atasi kemiskinan rakyat dalam parlimen sendiri..Dah la jadi MP, kerajaan Kedah pun Pas pegang, tapi masih tak mampu nak bantu orang kampung yang susah..yang dia tau sebok berpolitik, berceramah memaki hamun BN 24/7..

MACAM TU JA KARPAL KENA BAMBU DENGAN TUN M


Memang betul betul gentle la Tun M ni.. Lagi Karpal nak seret Tun M masuk mahkamah, makin lantang Tun M balun Kit Siang.. Dah memang betul pun apa yang Tun M cakap.. Kenapa Karpal nak heret Tun M kalau pakatan berjaya tawan Putrajaya? kenapa bukan sekarang?

Kalau betul nak tunjuk hero, dakwa la sekarang..Tun M rilek ja, siap boleh panggil mai tangkap lagi..Kalau betul nak tengok perangai Dap ni rasis ke tak, tak payah tunggu ke Putrajaya, tengok saja di Pulau Pinang..Baru dapat pegang sepenggal dah rasis gila babi..

Monday, 29 April 2013

LIM KIT SIANG = RAK SAK SA


sama tak?

Dalam kempen pembangkang akhir-akhir ini, menyaksikan pemimpin mereka semakin tidak dapat mengawal diri. Rata-rata ceramah mereka menyerlahkan kemarahan, dendam kesumat dan dengki khianat yang parah terhadap Barisan Nasional. Keinginan yang menggila untuk berkuasa menyebabkan mereka tidak mampu lagi berlakon sebagai seorang pemimpin yang rasional dan matang.

Sebaliknya, mereka menghamun dan mengutuk pemimpin BN semahu-mahunya dalam ceramah mereka bagi mencapai kepuasan. Apa yang menarik ialah sasaran yang paling mereka gemari ialah Tun Mahathir Mohammad, bekas Perdana Menteri yang amat kita kasihi.

Tun Mahathir begitu giat membantu Perdana Menteri dan Barisan Nasional berkempen dalam PRU kali ini. Rata-rata program yang menampilkan Tun Mahathir pasti menyaksikan sambutan yang hebat sedangkan beliau sudah lama bersara. Kata-kata Tun Mahathir diambil sebagai amanat dan pedoman oleh segenap rakyat berbilang kaum. Dalam setiap program, beliau tidak putus-putus mengingatkan rakyat agar membuat pilihan tepat.

Tun Mahathir tidak perlu bercakap berdegar-degar memaki hamun pembangkang sepertimana Anwar menyuruhnya pergi mati. Tetapi, Tun Mahathir hanya perlu berkata benar dalam setiap ceramahnya, itu saja. Dan itu pun sudah cukup untuk membuat pembangkang separuh gila.

TUDIAA!! SIAPA NAK KENAL LEBIH DETAIL MAT JENIN PENGEMBALA LEMBU DARI DUN SALOR KE PUTRAJAYA ?? MEH BACA NI




Dibawah ni adalah antara projek projek angan angan mat jenin ni buat di Kelantan dimana satu pun tak siap.. modal Pas untuk tiru rakyat Kelantan cukup mudah. Berangan nak bina projek projek mega yang nampak Gah boleh menandingi projek mega di Macau..Tapi macam biasalah, berangan saja lebih.. Buat tak pernah pun..

Bayangkan projek jambatan PalekBang ke Kg Cina dari tahun 1996 hingga tahun 2013 masih utuh berdiri tanpa sebarang pembangunan dijalankan dan batu asas tu sekarng ini akan bertukar menjadi batu nesan kepada parti Pas buat selama lamanya di Kelantan..Kalau tak caya tengok gambar gambar dibawah ni..


PANASSS !!! HADI MENGAKU PR SUSAH NAK TURUNKAN HARGA MINYAK DAN KERETA ??



Akhbar the New Straits Times hari ini melaporkan Hadi Awang mengakui sukar untuk menepati janji menghapuskan tol dan menurunkan harga kereta sekiranya PR memerintah. Malah, beliau juga mendedahkan bahawa PR belum lagi melakukan kajian terperinci mengenainya.

Katanya, “pakatan perlu membuat kajian terperinci terlebih dahulu sebelum menghapuskan tol bagi mengelakkan bebanan kewangan bagi menampung kos pengurusan lebuhraya”. Kenyataan itu dibuat di dalam sebuah ceramah di Taman Padang Midin Kuala Terengganu semalam.

Dalam ceramah yang sama, Hadi juga mengakui bahawa negara akan mengalami kemerosotan ekonomi jika penghapusan duti eksais kereta import dilakukan secara drastik sepertimana yang termaktub dalam manifesto pembangkang. Selain itu, Hadi juga mengulangi kenyataannya yang tidak ingin berebut kerusi Perdana Menteri dan lebih rela menjadi nelayan.

Sebagai ahli politik, Hadi nampaknya sudah cukup berhati-hati dengan menambah perkataan ‘secara drastik’ di penghujung ayat mengenai menghapuskan tol dan duti eksais. Namun, drastik atau tidak bukanlah soal pokok.

TUDIAA !! MACAM MANA LA PKR BOLEH AMBIK SI PERASUAH NI JADI PAKAR STRATEGI ??


Kantoi habis !! Kesian aku tengok si Rafizi bin Otak Lembu ni, apa saja fitnah yang direka olehnya cukup mudah dipatahkan..Bukan takat sekali, bahkan beratus kali dia kena.. Baru ni pulak kes saman AES, si lembu ni tuduh Datin Seri Rosmah tak bayar saman AES.. Siap dedah dengan kereta, gambar segala bagai..

Memang betul pun kereta WAJA Datin Seri Rosmah kena saman AES 2 kali.. berapa?? 2 kali saja, yang satu tu kena bulan januari, dan satu lagi bulan Mac kedua dua saman tu tahun 2013..Tu pun rafizi siap buat PC segala bagai semata mata nak burukkan DS Rosmah dan DS Najib.

Tapi si lembu ni lupa, sekarang ni zaman it, semuanya di hujung jari saja..Blogger Pro BN pula dedahkan yang si lembu ni pula ada 3 saman AES dan 9 saman trafik.. So agak agak hangpa la kan, Bodoh tak si lembu yang dilantik sebagai pengarah strategi Pkr ni??





GEMPARR !!! TIAN CHUA, SIVARASA, DAN PEMIMPIN PKR SABAH DALANG PENCEROBOHAN LAHAD DATU ?!!!



Selain Azmin Ali, Anwar Ibrahim mempercayai Tian Chua dan Rafizi untuk melaksanakan modus operasi Lahad Datu. Dalam satu Minit Mesyuarat PKR di Petaling Jaya, jelas menunjukkan Pencerobohan di Lahad Datu adalah perancangan Anwar dengan beberapa ahli PKR.

Minit Mesyuarat tersebut yang kami perolehi kerana Kelalaian atau Kebodohan Tian Chua yang meninggalkan kesan. Salinan Minit Mesyuarat tersebut telah kami berikan kepada pihak kerajaan Malaysia.

Kebetulan Tian Chua dan R. Sivarasa adalah ahli jawatankuasa SUARAM, dan dana yang dihantar oleh Yayasan-Yayasan dan NGO milik George Soros hanya boleh diterima oleh NGO di Malaysia. Wang itu tidak direct kepada Anwar Ibrahim, kerana peraturannya dibuat sebegitu rupa.

Berbeza dengan di Indonesia, George Soros menderma direct kepada NGO Islam Liberal dan Islam Plural.

Seorang bekas ahli PKR mengesahkan jumlah wang yang dibawa oleh Tian Chua dengan ditemani oleh R. Sibarasa dan seorang ahli PKR Sabah, ialah sebanyak RM2 Juta wang Malaysia. Cek sekeping itu dikhabar di Manila dibawa sendiri oleh Tian Chua kepada wakil Jamalul Kiram dan wakil MNLF, dengan disaksikan oleh R. Sivarasa dan seorang ahli PKR Sabah.

TUDIAAA !!! POSTER MENARIK UNTUK HARI INI !!



Hat ni la kerja pemimpin Pas..yang dia tau ceramah ceramah ceramah ceramah. Rakyat susah ka, apa ka depa bukan peduli pun.Yang depa peduli satu saja, kutip derma setiap kali ceramah..Hat tu paling laju.. Kalau orang tak bagi pun dia paksa suruh bagi..

Siap demand lagi nak berapa ringgit.. duit biru rm 1 tak mau, paling koman nak RM 10.. hat berada sikit depa Pow 100.. Kalau kontraktor hat pemimpin Pas duk bela tu, depa mintak sponsor hat mahai mahai..

GEMPARR !!! BEKAS ORANG KEPERCAYAAN HUSAM CABAR BERDIALOG !! @tunfaisal #PRU13 #TolakPR





Jom kita lihat sama ada Husam Jamnapari ni ada buah kerandut ka takdak.. Semalam, aku dengar Husam sibuk sangat ajak Tun M berdebat..Tapi sebelum nak cabar Tun M berdebat, aku rasa Husam perlu sahut cabaran Kickdafella ni dulu.. Kalau Husam berani, barulah dia layak debat dengan Tun M.

Kalau tak berani, kirim salam sajalah..Sebab jasa Tun M di Putrajaya lebih bagus dari jasa Husam di Kelantan.. Projek projek mega idea bodoh husam sampai sekarang tak terbina.. Semuanya batu asas saja.. So untuk kuburkan Husam di Putrajya nanti, elok kita hadiahkan batu nisan kepada dia sebagai simbolik kejayaan Husam selama ini yang suka bina batu asas..

Sunday, 28 April 2013

TUDIAAA !! TENGOKLAH PERANGAI KHALID SAMAD BILA SESAMA ISLAM AJAK BERSALAM !! #TolakPR #PRU13





Anda nilai sendiri orang yang mengaku perjuangkan Islam tapi bila lawan politiknya ajak bersalam, beliau menolak siap dengan riak muka yang belagak sombong tu..Orang bukan Islam pun bila kita hulur tangan dia sambut tangan kita balik, tapi pemimpin Pas menolak..

Mungkin Khalid dah kena sumpahan dengan apa yang diperjuangkannya sebelum ni..Orang lain pun berpolitik jugak tapi takdak lah sampai belagak sombong bodoh bongkak macam si Khalid ni..

PANASS !!! NURUL IZZAH KENA GETAH LAGI !!




Ahli Parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar kini tersepit selepas gagal memainkan isu pengundi hantu di Lembah Pantai. 50 orang “pengundi hantu” yang dicanang oleh Nurul Izzah tampil membuat kenyataan membidas beliau kerana menafikan hak mereka untuk mengundi dalam PRU13.

Kejahilan Izzah tentang sejarah Lembah Pantai kini telah makan diri. Dulu banyak kawasan setinggan di Lembah Pantai dan "pengundi-pengundi hantu" ini yang duduk di situ telah menggunakan alamat lama untuk mendaftar mengundi.

Hasil kerja keras kerajaan Barisan Nasional, Lembah Pantai kini telah pesat membangun dan tiada lagi pengundi yang duduk di setinggan. Mereka telah dipindahkan ke kawasan perumahan dengan pelbagai kemudahan yang lebih selesa.

Mereka ini telah lama menetap, bekerja dan lahir di sini. Ada juga "pengundi hantu" yang sudah mengundi sebelum Izzah lahir lagi. Tindakan melabelkan mereka sebagai "pengundi hantu" ini adalah sebahagian taktik politik keji Izzah untuk managih simpati.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog archive