Saturday, 23 June 2012

TUDIAA !!! KINGKOTE KEDAI UNTUK LELAKI SAHAJA ??


Macam macam nama kedai sekarang ni kan, Pada mulanya MTK pun tak tahu apa bisnes syarikat ni buat..lepas cari dalam google baru tau jenama KINGKOTE ialah produk untuk kalis air dan lapisan penebat haba. Berkenaan untuk bumbung luaran dan dinding yang meliputi rumah-rumah persendirian, bangunan awam, kilang, pangsapuri, kondominium, dll..

PANASS !!! LIDAH RASMI PKR PENIPU BESAR !!!


Muka depan akhbar Suara Keadilan memaparkan tajuk Bakal Menantu Najib Penipu. Tajuk ini bukan sahaja memperlihatkan yang akhbar tersebut membuat keputusan mendahului sistem perundangan, malah memfitnah secara terang-terangan.

Dalam mengulas berita tersebut, Ketua Wanita Keadilan Zuraida Kamaruddin pula dengan tidak semena-mena mencabar Datuk Seri Najib untuk menyaman malu akhbar New York Post yang mula-mula menyiarkan berita mengenai Daniyar Nazarbayev. Begitu juga dengan Ketua Serikandi Keadilan, iaitu Siti Aishah Shaik Ismail menyuruh keluarga Datuk Seri Najib menjawab isu ini.

Mendesak Datuk Seri Najib atau keluarga untuk menjawab isu dan menyaman malu akhbar yang menyiarkan berita tersebut amatlah tidak masuk akal. Jika ada pihak yang perlu mengambil tindakan sedemikian ia pastilah keluarga Nazarbayev sendiri. Datuk Seri Najib dengan mereka tiada pertalian darah pun, dan hubungan mereka adalah sekadar ikatan pertunangan antara anak masing-masing sahaja.

PANASS !!! VIDEO YANG TERSEBAR DI SINGAPURA PUNCA RAFIZI LETAK JAWATAN ?



ANGIN tarak, ribut tarak, tiba-tiba Rafizi letak jawatan sbagai Ketua Pegawai Eksekutif (CEO), Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor aka idolanya, Anwar Ibrahim. Takkan merajuk kot? Kalau merajuk, apa yang dirajukkan?

Rafizi didendang sebagai ‘hero PKR’ kerana peranannya memutar belit fakta dalam laporan audit 2010 mengenai NFC, yang menyaksikan Datuk Seri Shahrizat Abd Jalil meletakkan jawatan Menteri. Soal betul atau tidak itu dibelakang, yang penting adalah peranan di mata PKR, bukan tak perform macam Ahli Parlimen Kelana Jaya.

Nak kata Rafizi meletakkan jawatan kerajaan untuk bertanding dalam pilihanraya, mustahil. Tarikh sebenar pilihanraya masih belum diketahui bila, awal sangat nak letak jawatan.

Jadi penulis tidak merasakan itu sebabnya, mesti ada sebab lain yang lebih kukuh. Dalam fikiran penulis ada beberapa teori konspirasi yang boleh difikirkan.

TUDIAA !! PLAT PKR 1 TARAK ONG ??


Seperti yang dijangka nombor plat pkr 1 memang tak dapat sambutan mengalakkan Tidak seperti plat nombor WWW yang menerima 18,243 bidaan sebelum ini..Bagi nombor plat MCA 1 pula Sebanyak 965 permohonan telah diterima oleh JPJ dari siri nombor 1 hingga 999 bermula 24 November hingga 14 Disember lepas..

Plat PKR pula hanya menerima 623 permohonan dan yang berjaya hanya 384 sahaja..Adakah populariti pkr sudah merudum?? Rasanya pembeli malu nak pakai nombor plat PKR ini..Mesti nombor plat PKR takdak ong nak guna..haha


Friday, 22 June 2012

PANASSSX !!! WARTAWAN MALU BARANG PERMAINAN ORANG DEWASA DI SANGKA CENDAWAN !!


China – Akibat terlampau ghairah kerana menyangka mendapat berita ekslusif, seorang wartawan muda dari China mendapat malu besar dan menjadi bahan ketawa selepas menyangka alat mainan seks yang ditemui sekumpulan penduduk kampung sebagai cendawan.

Peristiwa berkenaan berlaku selepas stesyen televisyen Xi’an mendapat panggilan daripada penduduk di kampung Liucunbu mengenai penemuan benda tersebut ketika mereka sedang menggali perigi.

Xi’an kemudiannya menghantar wartawan Yunfeng Ye ke tempat lokasi.

TUDIAA !!! RAFIZI NI ADA K*TE KA NAK SUNAT SEKALI LAGI ??? BUKAN DAH HILANG DI BAHAM ANWAR KA ??



Sambil menafikan tindakannya meletakkan jawatan Ketua Eksekutif Pejabat Penasihat Ekonomi Selangor bukan bermakna wujud masalah dengan kepimpinan PKR, Rafizi Ramli menyifatkan dirinya "bukan Superman."

Sehubungan itu, Pengarah Strategi PKR ini berkata, beliau mahu memberi tumpuan sepenuhnya ke atas kerja-kerja dan strategi menghadapi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Kata Rafizi, beliau tidak berbalah dengan Anwar atau Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebagaimana didakwa dan dianggap oleh sesetengah pihak.

TUDIAA !!! PAS DAN PKR BUAT VIDEO SEBIJIK MACAM BANGKANG DARI LONGKANG !!!




Bantah Sekolah Agama Rakyat: PAS & PKR Memenuhi Ciri Bangkang Dari Longkang

Dalam sistem demokrasi kewujudan pihak pembangkang bertujuan untuk check & balance tadbir urus kerajaan yang memerintah bagi memastikan tiada penyelewengan atau salah guna kuasa berlaku.

Sebaliknya di Malaysia, kehadiran parti pembangkang lebih berminat mengadu domba dan mencipta kontroversi tanpa berpaksikan realiti kebenaran.

Ambil contoh bangkangan mereka terhadap pembinaan sekolah agama rakyat (SAR) di Taman Pegoh Aman, Perak. Ternampak jelas bantahan oleh PAS dan PKR bermatlamat untuk 'cover issue' yang sedang hangat di Selangor melibatkan pengambilan padang awam PKNS.

Dalam kedua-dua isu tersebut ia kelihatan sama kerana ia melibatkan kawasan padang, hakikatnya banyak beza di antara kedua-duanya. Seakan sama tapi tak serupa.

PANASS !!! KERAKUSAN MEMBOLOT HARTA DI NEGERI PEMBANGKANG MAKIN MENJADI JADI !!!


Kian dekat tarikh PRU 13, makin parah penyakit gila kuasa bermaharajalela dalam kepimpinan pembangkang khususnya PKR. Itu baru menmguasai beberapa negeri sahaja, pun sudah kalut ribut seolah-olah kuasa dan harta mahu dibawa mati.

Tiada apa yang pelik sebenarnya, asal usul kejadian PKR itu sendiri terbentuk hasil acuan pemikiran seorang individu yang telah lama bergelumang dengan penyakit tersebut, maka terbawa-bawalah sekali dikalangan ahli dan pemimpin bawahannya.

Umum pun dah lama mengetahui ramai pemimpin PKR pro Azmin Ali makan hati dengan perangai besar kepala Setiausaha Politik MB Selangor, Faezah Husin namun taklah pula menjangkakan ianya sebegitu kronik sekali.

Rupa-rupanya segala ribut dan kalut selama ini segalanya berkisar pasal harta dan kuasa semata-mata. Masing-masing puak mahu meletakkan puak sendiri dalam kedudukan selesa dan kuat menjelang PRU akan datang.

TUDIAA !!! APA HANG MEREPEK NI DIN PUDURAYA ???



Agak “catchy” sedikit apabila mendengar kenyataan Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub yang menyatakan bahawa rakyat akan dibenarkan berdemonstrasi sekiranya Putrajaya berjaya dikuasai oleh Pakatan Haram pada PRU ke-13 kali ini.

Salahuddin yang berdebat dengan Timbalan Menteri Kementerian Pengajian Tinggi, Saifuddin Abdullah, berkata, demonstrasi tersebut bagaimanapun tertakluk kepada “standard of procedure” (SOP) yang dibenarkan oleh pihak Polis DiRaja Malaysia (PDRM).

Saya tertawa sinis mendengar kenyataan Salahuddin yang sebenarnya sangat dangkal dan mentah itu. Apakah dia fikir Kerajaan BN di Putrajaya tidak membenarkan rakyat berdemonstrasi?

Apakah Salahuddin rasa pihak polis tidak mengamalkan SOP yang betul ketika berhadapan dengan para demonstran berbaju kuning pada setiap siri himpunan Bershit yang dianjurkan pihak Pakatan Haram sebelum ini?

PANASS !!! MAHFOZ BEANGAI BUAT PASAL LAGI !!! BUAT MALU POKOK SENA JA



Agak melucukan apabila melihat Mahfuz Omar “masuk perangkap” Anwar Ibrahim untuk memperlekehkan bantuan “one-off” kerajaan BN yang memberikan voucher bernilai RM520 untuk menukar tayar teksi kepada para pemandu teksi.

Anwar pada mulanya menyatakan bahawa bantuan tersebut merupakan “gula-gula” kerajaan BN kepada pemandu teksi dan menegaskan bahawa permit teksi lebih bermakna dari pemberian tayar yang diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak itu.

Mahfuz yang terkenal sebagai “ahli parlimen paling berIQ rendah” cuba menyampuk isu tersebut bahawa Bantuan Teksi Rakyat 1 Malaysia (TR1M) itu dikatakan sebagai tidak diperlukan oleh para pemandu teksi berbanding permit teksi.

PANASS !!! ANAK BUAH NIK AJIS BERNAMA "KAJOL" CUBA MENGINSAFKAN DIRI



KOTA BHARU - “Saya akan cuba insaf.” Demikian kata penyanyi dikir barat moden terkenal, ‘Kajol’ atau nama sebenarnya, Mohd Hafiz Jeffri, 26, selepas Mahkamah Tinggi Syariah di sini, semalam menerima rayuan berhubung sabitan hukuman penjara sebulan oleh Mahkamah Rendah Syariah, Tanah Merah, tahun lalu.

Hakim Syarie, Abu Bakar Abdullah Kutty dalam penghakimannya bagaimanapun menggantung pelaksanaan hukuman penjara itu selama setahun dengan syarat Kajol berkelakuan sopan dalam tempoh berkenaan.

“Mahkamah menggantung hukuman penjara yang dikenakan terhadap perayu dan perlu memastikan tidak ada kesalahan sama berbangkit dalam tempoh itu. Jika perayu gagal, maka hukuman akan terlaksana,” katanya.

Pada prosiding semalam, Kajol yang diwakili Peguam Syarie, Mohd Zaki Zainal Abidin, hadir berkopiah putih bersama keluarga manakala pendakwaan dikendalikan Timbalan Ketua Pendakwa Syarie negeri, Norhasni Ridhwan Hassan.

TUDIAA !!! NIK AJIS NI BONGGOK KE BONGKAK ??

Perwatakan seorang yang bergelar ulama biasanya sinonim dikaitkan dengan rendah diri, baik budi, mesra dalam perbezaan pendapat, memiliki sifat terpuji dan bila dirinya berkata-kata banyak manfaat yang boleh dijadikan panduan oleh anggota masyarakat.

Orang tua-tua pula selalu berkata - insan yang baik budi dan berjiwa besar acapkali bila makin tinggi ilmunya akan makin tunduk ego dirinya. Itu hakikat dan realiti yang semua orang sudah ketahui.

Tapi bagi Mursyidul Am PAS, Nik Aziz Nik Mat soal baik budi, merendah diri dan mesra tatkala berbeda pandangan bukannya prioritinya sekalipun dikalangan penyokong PAS beliau dikenali sebagai ulama dan tok guru.

Thursday, 21 June 2012

UNTUK DEWASA SAHAJA !!! DURIAN GANJIL BENTUK KEMALUAN ??


Musim durian baru saja bermula,jadi bagi kaki kaki durian tu jangan lepaskan peluang yang ada,makanlah sepuas puasnya..Kalau nak yang paling sedap cuba try Durian Musang King memang tak rugi..walaupun harga agak mahal sedikit tapi memang berbaloi !!!

TUDIAA !!! KHALID KANTOI LAGI TERGAGAP NAK MENJAWAP GERAN 300 JUTA !!



KUALA LUMPUR: Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim teragak-agak memperincikan perbelanjaan Geran SelangorKu yang bernilai RM300 juta apabila diminta berbuat demikian oleh wartawan.

Sebaliknya, ketika ditemui di lobi Parlimen hari ini, Abdul Khalid hanya menerangkan secara kasar mengenai perbelanjaan geran itu sekaligus menimbulkan keraguan terhadap kredibiliti beliau menguruskan dana tersebut.

"Sekarang dah sampai bulan Mei. Jadi sebenarnya kita akan letakkan penggunaan duit tu dalam website. Jadi semua orang akan dapat (tahu).

PANASS !!! SKANDAL PENIPUAN PALING LICIK YANG DIREKA OLEH @fuziah99 DAN @tianchua



Di Malaysia hari ini, sudah menjadi pengetahuan umum bahawa jika sesuatu perkara itu berkaitan dengan pembangkang, maka ia tidak boleh lari dari pembohongan.

Lynas, adalah salah satu pembohongan pembangkang tahap paling memalukan. Ini kerana angka matematik dan fakta saintifik tidak boleh ditipu. Fakta dan angka telah membuktikan bahawa Kilang Lynas adalah selamat. Fakta dan angka ini bukannya direka-reka cipta sepertimana Raja Petra Kamaruddin mereka-cipta kisah pembabitan Perdana Menteri dalam pembunuhan Altantuya dari imaginasinya. Ia juga bukan seperti Anwar Ibrahim berimaginasi menjadi Perdana Menteri pada 16 September.

Fakta dan angka dari kajian saintifik lengkap yang dikemukakan oleh pihak International Atomic Energy Agency (IAEA) dan AELB mengenai Lynas bukannya imaginasi.

TERKINI !! RAFIZI LEMBU LETAK JAWATAN AZMIN PUNCA SEGALANYA ??


PKR Selangor semakin kritikal apabila lembu Anwar Ibrahim Rafizi Ramli telah meletakkan jawatan ekoran perselisihan dalaman antara dirinya dengan Azmin Ali.

Sebelum ini Azmin Ali memaksa menteri besar Selangor Khalid Ibrahim memecat Faekah Hussin kerana tidak sehaluan dengan Azmin Ali.



Rafizi yang dikatakan telah melakukan kerja-kerja Anwar sebagai penasihat kewangan yang berharga RM1 dikatakan berselisihan faham dengan Azmin Ali.

Perselisihan faham adalah berpunca daripada sikap degil Rafizi tidak memberi projek kepada kroni Azmin Ali dan membuatkan team Azmin Ali naik berang lalu memberi tekanan kepada rafizi lembu.

Memang dah kena dah penyamun bertemu penyangak

SUMBER SG RAPAT

PANASS !! NORMALA KFC MASUK UMNO ??


Biaq betui BEKAS cikgu yang cari makan sebagai penceramah pas ni nak masuk umno??..Menurut apa yang ditulis oleh rakan blogger PENAKSJ yang mendapat maklumat Bekas cikgu ni nak serah borang masuk UMNO..

Apa dah jadi dengan kepimpinan Pas Johor, sehinggakan Cikgu Normala yang pernah menjadi calon Pas di Piliharaya Kecil, Tenang, Johor menyerahkan keahliannya untuk memasuki UMNO.

Laporan sumber dalaman yang boleh dipercayai, ada sedikit perselisihan antara bekas cikgu tersebut dan Pas Negeri dalam menawarkan dana bantuan kewangan yang dijanjikan sebelum ini selepas beliau tewas bertanding di Tenang.

PANASS !!! 'Orang kanan' Razak Baginda nafi dapat sepina !!



Jasbir Singh Chahl, yang dikatakan menjadi 'orang kanan' dalam pembelian dua kapal selam Scorpene, menafikan beliau telah menerima sepina daripada badan kehakiman Perancis.

"Berikutan komen yang dibuat oleh Penyelaras Suaram Cynthia Gabriel di majlis makan malam untuk mengumpul dana pada 15 Jun, dan kemudiannya dilaporkan oleh laman berita anda, saya ingin menjelaskan saya belum menerima sebarang sepina dari mana-mana badan kehakiman berhubung sebarang prosiding undang-undang," katanya dalam satu kenyataan dua perenggan kepada Malaysiakini.

Jasbir berkata ia adalah satu tuduhan palsu yang dibuat oleh "seseorang yang saya tidak kenal dan tidak pernah berjumpa".

PANASSS !!! PAS Dijangka Menang 20 kerusi Parlimen, Nasib Hudud?...



Pada Julai 2011, PAS menyatakan hasratnya untuk bertanding di 80 kerusi parlimen dengan mengambil alih beberapa kerusi milik PKR bagaimanapun tentangan keras dari PKR memungkinkan impian PAS itu tidak akan tercapai.

PKR terutama Anwar Ibrahim melihat sebarang cubaan PAS mahu merampas kerusi milik PKR sebagai satu ancaman terhadap penguasaannya dalam pakatan pembangkang.

Mengikut maklumat dalaman PAS yang terbaru, dalam pilihanraya umum ke 13 (PRU 13) akan datang, PAS dijangkakan hanya akan bertanding di 67 kerusi parlimen.

Walaupun ia belum muktamad disebabkan isu perebutan kerusi di antara PAS dan PKR masih belum diselesaikan bagi kerusi campuran, namun keputusan akhir tidak akan jauh berbeza dari angka tersebut.

Daripada kira-kira 67 kerusi yang dipertandingkan itu, pimpinan PAS meramalkan mereka hanya berkemampuan mencatat kemenangan di 20 kerusi parlimen sahaja, merosot berbanding PRU 12 2008.

BIADAP !! ANAK IKAT IBU SEPERTI ANJING !!!


Video Ibu Diikat Seperti Anjing Ketika Dibawa Berjalan. Sungguh kejam seorang anak apabila mengikat ibunya seperti anjing ketika dibawa berjalan-jalan. Dalam video yang tersebar luas di internet itu, seorang anak mengikat pinggang ibunya dengan tali dan lelaki itu menjadikan ibunya seperti anjing.

Walaupun ibunya itu beberapa kali jatuh tetapi anaknya langsung tidak membantu. Tindakan lelaki itu menimbulkan kemarahan orang ramai apabila kelakuannya dirakam dan video itu dimuat naik di internet.

Wednesday, 20 June 2012

GEMPARR !!! SIAPA PEMIMPIN PKR KEDAH NAK LOMPAT PARTI ??


Mtk baru dapat satu pesanan ringkas dari seorang rakan yang aktif dalam pembangkang,dalam msg itu beliau ada bertanya sama ada mtk dah tahu atau belum yang ada pemimpin PKR nak lompat parti..? MTK pun dah dapat berita ni minggu lepas apabila rakan blogger mymassa ada membongkar tentang isu ini..

Tapi MTK tak pasti siapa pemimpin itu adakah beliau pemimpin PKR dari Kedah mahupun sebaliknya..Lalu MTK tanya kepada rakan, siapa pemimpin itu.beliau hanya menyebut pemimpin PKR dari selatan Kedah yang aktif dengan PKR pusat..

Rakan MTK berkata beliau sebenarnya malas nak hebahkan pekara ini kepada orang lain kerana pemimpin itu mempunyai masalah peribadi dengan pemimpin PKR pusat..Tetapi kerana tak tahan dengan permainan orang atasan beliau terpaksa dedahkan juga..

TERPANASS !!! PAS TUTUH DUIT RAKYAT !!! JUMPA OSTAD JIJAN KENA BAYAQ RM5 !!

Inilah nilai yang harus dibayar oleh rakyat kedah yang ingin berjumpa MB Ostad Jijan dalam satu program yang dianjurkan oleh Pas di Kedah..Artikel ini MTK petik dari Blog Gosip Rakyat yang baru menerima sekeping gambar dari rakan FB GR Gunners Canneries..

Negeri Kebajikan apa ni kalau jumpa MB pun kena bayar ?? Ada harga ka MB Kedah ni ?? Mana pi Kebajikan yang diperjuangkan oleh PAS selama ni??

FIQH MENTAATI PEMIMPIN : HAK PEMERINTAH UNTUK DITAATI


Tahniah kepada MyKmu serta Generasi Bestari, iaitu Penganjur Program Fiqh Mentaati Pemimpin selama 3 hari di PWTC pada 15-17 June baru-baru ini. Program tersebut mendapat sambutan hangat serta pujian dari para peserta kerana berjaya mengupas isu-isu taat kepada pemimpin menurut Islam yang begitu membelenggu sebahagian rakyat Malaysia.

Ketika satu demi satu negara Islam di dunia semakin lemah atau hancur dek kerana rakyatnya telah tersilap pertimbangan akibat terlalu mengikut emosi sehingga termakan hasutan musuh, Malaysia masih berdiri teguh dan bertahan dari mengikut jejak langkah mereka.

Memetik kisah yang disampaikan oleh Y.Bhg. Dr. Muhammad Uthman el-Muhammady, Felo Amat Utama, International Institute of Islamic Thought & Civilization (ISTAC), UIAM, pembentang kertaskerja ke 7; ketika beliau berbual dengan seorang Ulama dari Turki, Dr. Ramadhan, kalau tak silap penulis, telah berkata bahawa “Malaysia adalah negara yang dijadikan seperti neraka – iaitu dengan terlalu berbilang kaum dan agama seolah-olah ditakdirkan untuk sentiasa berada dalam kacau-bilau, tetapi pemimpin Malaysia berjaya menjadikannya sebuah syurga,” - iaitu makmur dan aman.

TOK AZEEZ MENGAMUK ANGKAT MP-5 TEMBAK AZIZAK RAZAK !!!

hoi azizan angkat tangan cepat !!
Baling- Akibat pembalakan yang tidak terkawal, penduduk Kampung Iboi, Mukim Kupang terpaksa menanggung kesengsaraan yang berpanjangan setelah Sungai Lata Chelak yang menjadi sumber air untuk kehidupan seharian telah menjadi terlalu keruh.

Oleh kerana rasa bertanggungjawap terhadap rakyat, Dato Azeez Rahim selaku Ketua Bahagian Baling telah turun sendiri ke kampung tersebut untuk melihat kesengsaraan yang terpaksa di tanggung oleh penduduk kampung yang yang menjadi mangsa kezaliman Kerajaan Negeri Kedah di bawah pentadbiran PAS untuk mengaut keuntungan hasil balak.

APA KEHEI NI YOP !!! MAKIN CELAKA PUAK PAKATAN HARAMJADAH NI !!!


Kenapa bendera negeri Perak di pejabat DAP Tapah dipasang dengan cara terbalik..Gambar diatas pula ada orang orang Melayu spesis keturunan Pas yang buat buat tak sedar dengan apa yang berlaku..Mat sabu pun selamba saja berucap takkan tak perasan bendera Perak diterbalikkan ??..

PANASS !! @remy_ishak MASIH HIDUP !! TOLONG HENTIKAN PENYEBARAN BERITA PALSU !!


Nampaknya kali ini Remy Ishak, 30, adalah orang seterusnya yang menjadi mangsa penyebaran fitnah menerusi laman sosial twitter.


Terdapat beberapa pihak yang mengatakan Remy telah meninggal dunia hari ini lantaran dari penyakit yang dihidapi Remy.

Sebelum ini, Remy telah dimasukkan ke Hospital Pakar Ampang Puteri apabila dia diserang jangkitan virus atau pneumonia.

Namun, beberapa pihak telah menafikan kenyataan tersebut dan menyatakan yang Remy masih lagi hidup. Antaranya adalah Hafiz Hamidun, penyanyi dan juga komposer.

Tuesday, 19 June 2012

PANASS !!! TIAN CHUA TERCENGANG DENGAR PENJELASAN MP HULU LANGAT !!



Dewan Rakyat menyaksikan drama yang buat pembangkang pengsan habis semasa kehangatan perbahasan mengenai laporan Jawatankuasa Khas Parlimen mengenai Lynas yang dibentangkan pagi Selasa.

Ia berlaku semasa para Ahli Parlimen pembangkang sedang berbahas membantah Lynas dan berlagak macam mereka profesor serba tahu mengenai soal radiasi dan keselamatan kepada orangramai.

Tanpa diduga Ahli Parlimen PAS kawasan Hulu Langat,Selangor yang merupakan seorang pakar nuklear bangunan mencelah di tengah perbahasan untuk menyampaikan pandangan profesionalnya.

TUDIAA !! PROJEK KAMBING, DINAR EMAS, LEBUHRAYA SEMUANYA GAGAL BILA HUSAM URUSKAN !! KENAPA ??

Husam Musa dan Omar Vallido

Kelantan Golden Trade Sdn. Bhd. (KGT) iaitu sebuah syarikat pengeluar mata wang dinar dan dirham milik penuh Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK) didakwa berhadapan dengan kemelut salah laku terutamanya melibatkan salah seorang pegawai kanan syarikat tersebut.

Berdasarkan satu laporan polis yang dibuat oleh seorang pelabur Jepun, Takao Kono pada 28 Mei lalu, beliau mendakwa menjadi mangsa penipuan pegawai kanan berkenaan yang dianggarkan melibatkan wang berjumlah AS$1 juta (RM3.19 juta).

Difahamkan pelabur Jepun itu sebelum ini dikatakan tertarik dengan perniagaan program syiling dinar dan dirham yang diperkenalkan oleh lelaki itu membabitkan KGT.

Malah, pegawai terbabit dikatakan menggunakan nama dua sultan di negara ini dan juga Kesultanan Sulu, selain nama kerajaan Zimbabwe bagi mempengaruhi pelabur Jepun tersebut.

Pelabur Jepun itu dikatakan telah menyediakan wang berjumlah AS$1 juta (RM3.19 juta) dalam masa satu bulan dan kemudian membeli emas serta perak untuk program perniagaan dinar dan dirham.

Bagaimanapun, Kono kemudian ingin menarik diri daripada perniagaan tersebut selepas hilang keyakinan terhadap pegawai kanan itu, namun emas dan perak yang dibelinya dikatakan telah dihantar ke Kazakhstan.

PANASSSX !!! GUAN ENG BERKONGSI SKANDAL BERSAMA BAPAKNYA !!!





Dyana Sofya.. Inilah gadis Melayu terakhir yang telah memberikan 'maruah' nya kepada Lim Kit Siang dan DAP parti rasis. Anak gadis ini jugalah yang bakal melalak dipentas ceramah supaya menyokong DAP kerana atas dasar kononnya parti DAP adalah untuk semua.

PANASS !!! 3 NAMA DIPLOMAT SINGAPURA DIDEDAHKAN



Akhirnya AIDCNews mendedahkan tiga nama Diplomat asing yang menceroboh hal ehwal negara kita. Mereka adalah seperti yang berikut:
1. Regina LOW Kay Yin (regina_low@mfa.gov.sg), First Secretary (Political) yang turut memakai baju kuning BERSIH 3.0.
2. Philomena AW Li Fen (philomena_aw@mfa.gov.sg), First Secretary (Political).
3. Ariel Eunice TAN Hwi Tiang (ariel_tan@mfa.gov.sg), Deputy High Commissioner and Counsellor.
Kita meminta supaya pihak kerajaan memandang serius perkara ini dan memanggil Duta negara tersebut dan menghantar Nota Bantahan.

SHAHNON SHIT NIK AJIS BULLSHIT ANWAR TAIK !!!



BIASANYA begitulah, bila banyak petanda menunjukkan masa sudah tidak tinggal banyak, barulah terasa nak bertaubat dan menyesali apa yang pernah dibuat dulu. Sudah tentulah penulis merujuk kepada kenyataan terbaru penulis novel SHIT yang juga bekas Ahli Parlimen PAS di Sik Kedah, Datuk Shahnon Ahmad yang kini mula mempertikai arah tuju perjuangan PAS setelah golongan professional semakin mengatasi golongan ulama dalam parti tersebut.

Anak-anak muda hari ini mungkin tidak tahu bahawa SHIT adalah nukilan sastera versi lucah dan mencarut (tapi dianggap setaraf kitab) yang satu ketika dulu menggegar 7 petala bumi di Malaysia lanjutan dari penggunaan perkataan-perkataan yang tidak selayaknya diucapkan oleh orang yang mengakui datang dari parti Islam PAS.

Sejarahnya, pada zaman-zaman awal perang siber tahun 1998-1999 dahulu, SHIT adalah subjek yang paling hangat kerana sikap penyokong PAS dari Mursamdul sehingga ke taraf penyokong peringkat bawahan yang mengangkat SHIT sebagai kitab ‘ilmiah’ hanya kerana ia mengecam Tun Dr. Mahathir dengan kata-kata yang malu nak diucapkan oleh orang biasa, apatah lagi yang berketayap apa segala.

PAS CONTENG BILLBOARD YDP AGONG TAPI UMNO JUGAK DIPERSALAHKAN !!!



Biadap dan kurang ajar !!! Inilah perangai puak puak pas yang tidak bertanggungjawap ke atas Papan kenyataan yang terletak di Padang Terap dan berhampiran Pekan Naka yang memaparkan gambar Yang Di-Pertuan Agong di conteng dengan perkataan undilah PAS..

Monday, 18 June 2012

PANASS!!! Singapura Hantar Tentera Upahan PAP Kucar-kacirkan Pilihan Raya Malaysia.



Minggu lepas rakan MyMassa dedahkan persediaan warga Singapura untuk membuat kacau semasa PRU ke-13 di sini (mymassa).


AYOYO !! APA SUDAH JADI NI NIK AJIS ??





nik ajis nak kena tarbiah  kali ni

PANASS !!! AGENDA ULTRA KIASU MELALUI MAKANAN DAN HIBURAN



MTK tertarik dengan artikel terbaru yang ditulis oleh Dr Ridhuan Tee Abdullah menyentuh berkenaan cara cara halus Ultra Kiasu merosakkan umat Islam melalui makanan dan hiburan..Baca dibawah

Seorang pembaca bernama Razali, meminta saya menulis mengenai agenda ultra kiasu melalui makanan, kerana mulai 1 Julai 2012, di bawah Seksyen 16 Akta Perihal Dagangan 2011 (APD2012), pengusaha yang tidak mempamerkan logo halal, yang dikeluarkan oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) akan diberi amaran, sebelum tindakan denda dan penjara dikuatkuasakan.

Semua pihak maklum, banyak insiden yang disengajakan, telah berlaku seperti penemuan gelatin (minyak) babi, kaki katak dan sebagainya dalam makanan. Ini tidak termasuk soal sembelihan, halal haram dalam muamalat dan aspek kehidupan seharian lain. Sebenarnya, tajuk sebegini pernah saya kupas sebelum ini. Apakan daya, lebih 70 peratus pengeluar makanan adalah orang bukan Islam. Inilah akibatnya apabila umat Islam tidak menjadi pengeluar, semata-mata menjadi pengguna. Memang sukar untuk kita mendapatkan sumber dan makanan yang benar-benar halal jika umat Islam tidak menguasai ekonomi.

TUDIAA !! RATUSAN RIBU HADIR CERAMAH PERUT HIJAU PAS DI JOHOR ???

Artikel dari blog KedahkeKL Semalam berlangsungnya Himpunan Hijau di Sagil, Parit 3, Dun Ledang, Johor. Himpunan Hijau yang menurunkan Presiden Pas dan Naib Presiden Din Pudu. Pas target dalam himpunan kali ni hadirin mungkin melebihi 4 ribu orang. Namun apa yang terjadi, anda boleh lihat gambar dibawah!


ZURAIDAH WARNING SAMA ANDARTU ! YOU BETTER SHUT UP BEFORE I SLAP U !!!



SHAH ALAM : Krisis membabitkan pejabat Menteri Besar Selangor dan pucuk pimpinan Parti Keadilan Rakyat (PKR) semakin memuncak dengan Ketua Wanita parti itu menuduh Setiausaha Politik Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai ”celupar” dan tidak megenang jasa parti.

Zuraida Kamaruddin berkata Faekah Husin tidak harus memperlekehkan Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali dan sebaliknya patut memberi tumpuan kepada tugasnya sebagai Setiausaha Politik kepada Menteri Besar Selangor.

"Jangan memperlekehkan pemimpin parti, kerana dengan adanya usaha dari peringkat parti, maka beliau dapat dilantik sebagai Setiausaha Politik MB," kata Zuraida yang juga Ahli Parlimen Ampang.

“(Juga) janganlah mahu menuduh kepimpinan parti PKR kerana jawatan yang dipegangnya itu adalah sementara. Jadi janganlah sampai mengeluarkan kenyataan yang memperlekehkan kepimpinan parti," kata beliau kepada Antarapos.com.

WELCOME TO KEDAH !!! KEDAH MEMBANGUN SEIRING SELANGOR !! TAKBEER !!


Sebelum ini MTK ada dedahkan beberapa pusat hiburan di Kuala Kedah yang makin rancak membangun atas usaha kerajaan Pas kedah menghalalkan pusat hiburan di Kedah klik sini..



KISAH BENAR !!! JANIN 15 MINGGU MASIH HIDUP SAMPAI SEKARANG !!!


Hanover, Jerman - Gambar yang anda lihat diatas adalah gambar janin yang dilahirkan ketika umurnya baru saja 15 minggu. Janin kecil dan merah itu mempunyai berat 10 ons dengan panjang 10,2 inchi, janin itu kemudian diberi nama Kimberly Mueller.

Setelah dilahirkan janin ini dipeluk oleh ibunya kemudian sebelum akhirnya dibawa pergi oleh para ahli yang bekerja tambahan keras untuk menyelamatkannya. Ayahnya hanya sempat membisikkan ke telinga sang janin "Kimberly, you can do it baby"

Sunday, 17 June 2012

PANASS !!! ARTIS TAK LAKU MULA TUNJUK PANDAI DALAM POLITIK




Sungguh meloyakan anak tekak bila artis yang baru menyertai PAS, Aishah, menyatakan bahawa ramai golongan bijak pandai di negara ini menyertai PAS, parti kelas ketiga yang berjaya diperbodoh dan “dikeldaikan” oleh DAP dan PKR.

Baru saja menyertai PAS, tapi Aishah yang dipercayai dalam usaha menjadi calon PAS pada Pilhanraya Umum ke-13 (PRU ke-13) itu cuba mencari pengaruh dan memberikan kenyataan tidak berasas yang mencerminkan realiti sebenar.

Aishah cuba memburuk-burukkan UMNO dan membayangkan bahawa PAS juga pandai mentadbir negara dan mengaitkan kononnya ramai cendekiawan yang menyertai parti itu sejak kebelakangan ini.

Tidakkah Aishah tahu bahawa PAS dipenuhi oleh mereka-mereka yang dungu, tidak berpelajaran, tidak bertamadun, berotak udang dan tidak berakal?

PANASS !!! AZIZAN RAZAK TOLONG JELAS PASAL ISU NI !! KALAU TIDAK ???



BALING – Kerajaan PAS Negeri Kedah dituntut memperjelaskan kedudukan projek Ladang Sejahtera di kawasan Hutan Simpan Gunung Inas di Mukim Kupang di sini ekoran projek berkenaan didakwa belum diberikan kelulusan dari Jabatan Alam Sekitar.

Menurut sumber dari Jabatan Perhutanan Negeri Kedah, permohonan bagi kelulusan EIA (Environmental Impact Assessment) masih lagi di proses bagi penebangan balak di kawasan 15,000 hektar di seluruh Kedah, termasuk di sini.

Sumber berkenaan juga menjelaskan bahawa setiap aktiviti pembalakan yang melibatkan 500 hektar tanah hutan simpan kekal perlu mendapatkan kelulusan EIA dari Jabatan Alam Sekitar melalui laporan Jabatan Perhutanan Negeri terlebih dahulu.

“Kami keluarkan laporan mengenai kawasan yang terlibat dan kemudian laporan itu diserahkan kepada syarikat Perbadanan Menteri Besar Kedah (MBIK), untuk dikaji semula dan diserahkan kepada Jabatan Alam Sekitar untuk permohonan EIA.

“Jabatan Alam Sekitar kemudiaan akan kaji semula permohonan itu sama ada ia menepati kehendak perundangan dengan mengambil kira keadaan alam semulajadi, prospek pencemaran dan tentang kesan-kesan terhadap penduduk berdekatan,” jelasnya ketika ditemui baru-baru ini.

JARANG JARANG ADA !!! APA BENDA TU ?? JOM LAYAN


yang ni khas untuk pok nik dengan ajijan

BIADAP !! LEBAI PAS BERTAKBIR BILA AL QURAN DI PERMAINKAN OLEH SI KAPIR LAHANAT INI !!



Video ceramah Adun Simpang Pulai Chan Ming Kai ini dirakamkan pada 20 April yang lalu di Taman Bandar Baru Bidong Kedah.

Apa yang menariknya orang PAS ada yang bertakbir dan ada yang berasa bangga kembang kencut hidung melihat kafir harbi ini mempermainkan ayat Quran.Kononnya nak nampak begitu dekat dengan umat Islam,quran digunakan sebagai dalil,yang turun mendengar ceramah pulak yang tak reti bahasa arab balik kerumah cerita dekat anak bini pemimpin pakatan walau pun kapir boleh ngaji quran.

Chan Ming Kai baca surah An Nisa ayat 58,korang dengar dan bandingkan terjermahan yang beliau baca sambil kedengaran puak khawarij tergelak sakan keseronokan.

PANASS !!! CIRI CIRI SYAITAN ADA PADA USTAZ PAS NI ??


Seorang lelaki yang bergelar ustaz membuat kenyataan penghinaan terhadap Sultan Johor di dalam FB beliau..Beliau juga seorang penyokong tegar pas cuba menghasut rakyat membenci Sultan Johor dengan kata kata penghinaan..

Sebelum ini Bekas MB Nizar Jamaluddin telah membangkitkan kemarahan rakyat terutamanya rakyat Johor kerana menghina Sultan Johor..

@HRHJohor2 KESAL HANYA MELAYU MAHU JATUHKAN RAJA MELAYU !!!



Tengku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim sedih dan kesal dengan sikap segelintir masyarakat Melayu sendiri yang cuba menjatuhkan institusi raja.

Ketika menzahirkan pandangan itu menerusi mesej Twitter hari ini, baginda turut menyuarakan rasa bimbang terhadap nasib masyarakat Melayu sekiranya negara ini menjadi seperti Singapura.

“Saya rasa sedih dan kesal. Kenapa hanya orang Melayu sahaja yang cuba menjatuhkan Raja? Kenapa bangsa lain takda buang masa membuat benda bodoh dan lebih fokus terhadap untuk berjaya dalam hidup.

“Saya nak tengok apa akan jadi kepada Melayu kalau negara yang kita sayang ini jadi macam Singapura. Kalau dah susah, jangan sibuk nak mencari Raja,” tulis baginda lagi menerusi Twitter.

PANASS !!! RAKYAT KEDAH BANGKIT MENENTANG PENINDASAN KERAJAAN PAS KEDAH !!! #SAVEKEDAH




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog archive