Saturday, 15 December 2012

HOT !! PAS JUAL NEGARA KAT DAP, ANWAR JUAL NEGARA KAT PADERI KRISTIAN ?



Seorang bekas ahli seumur hidup PAS, Zainon Ismail atau lebih dikenali dengan nama pena sebagai CN Al-Afghani mendedahkan PAS telah menandatangani satu perjanjian sulit dengan DAP dan PKR untuk menggugurkan perjuangan hudud dan Negara Islam.

Menurutnya, perjanjian sulit itu ditandatangani pada 18 Disember 2009 di antara Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, Penasihat DAP, Lim Kit Siang dan Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Kita ini ditipu oleh pimpinan. Kalau baca dalam buku saya ini, ada saya sebut, persefahaman pada 18 Disember 2009 telah disebut dan ditandatangani oleh tiga orang pemimpin.

"PAS oleh Tuan Guru Haji Hadi, PKR oleh penasihat dia, dan DAP oleh Lim Kit Siang.

UNTUK PENGEMAR BELANGKAS !! MAJLIS FATWA DAH KELUAR HUKUM MAKAN BELANGKAS !! JOM BACA




Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia Kali Ke-93 yang bersidang pada 21 Februari 2011 telah membincangkan Hukum Memakan Daging/Isi Belangkas dan Telurnya. Muzakarah telah memutuskan seperti berikut:

Setelah meneliti keterangan, hujah-hujah dan pandangan yang dikemukakan, Muzakarah berpandangan bahawa tiada nas qati’e yang mengharamkan manusia memakan belangkas. Pakar Haiwan Hidupan Air menyatakan bahawa belangkas adalah haiwan yang hidup di laut dalam dan hanya naik ke pantai untuk bertelur. Ia adalah sejenis haiwan satu alam yang hidup di laut masin dan sedikit di paya air tawar dan ia tidak boleh kekal hidup di darat kerana bernafas menggunakan insang.

Sehubungan itu, selaras dengan pandangan Jumhur Ulama’ yang menyatakan bahawa haiwan yang tinggal di dalam laut semata-mata dan tidak boleh hidup tanpa air adalah halal dimakan, maka Muzakarah bersetuju memutuskan bahawa hukum memakan daging/isi dan telur belangkas adalah diharuskan.

SUMBER

ALOO GUAN ENG !! LU INGAT INI ANAK MELAYU TAKUT SAMA LU KA ?? SILAP BANYAK LAA



Anda lihat juga kenyataan Dr Ir Shaik Hussein, Ketua Pemuda UMNO Pulau Pinang yang datang sendiri ke Mahkamah Tinggi Pulau Pinang berdepan Lim Guan Eng DAP.

Shaik Hussein datang seorang diri nak tengok guan eng berani berdepan atau tidak..



Sambung baca kat sini

DEMI DAP, BEROMEN DALAM SALON PUN TAKDAK HAL BAGI PAS



HIASAN

Salon: PAS Sekali Lagi Dilacurkan DAP

Maka, seperti yang dijangka, Kerajaan PAS Kelantan telah akhirnya memutuskan bahawa penguatkuasaan syarat-syarat Lesen Kedai Gunting Rambut MPKB yang berkaitan dengan Orang Bukan Islam ditangguhkan sementara sehingga satu kajian dan penilaian dibuat semula.

Nampaknya, hanya selepas tiga hari bertekak dengan DAP dan Dewan Himpunan Penyokong PAS, PAS akhirnya akur setelah mendengar khutbah khas dari Karpal Singh.

Maka juga, kelam kabut sehingga tergolek-goleklah PAS bersilat sumbang menepis isu tunduk pada DAP dalam isu salon ini. Dari kenyataan Pemuda PAS Kelantan di Harakahdaily, jelas menunjukkan bahawa PAS benar-benar mati kutu untuk menjawab sehinggakan tidak semena-mena PPSMI pula dijadikan ukuran dalam usaha berhujah untuk membela diri.

Penguatkuasaan Undang-Undang Kecil Ke Atas Orang Bukan Islam yang diguna pakai sejak tahun 1991 di Kelantan mengharamkan khidmat memotong rambut oleh wanita Muslim ke atas lelaki. Undang-undang ini digubal ekoran dari penyalahgunaan kedai gunting rambut unisex sebagai pusat aktiviti tidak sihat termasuk pelacuran di Kelantan.

GAYA RETRO PESAWAT MAS YANG BARU SEMPENA ULANG TAHUN KE 40





Sedar tak sedar dah 40 tahun MAS beroperasi.. Bermula dengan Malayan Airways Limited (MAL) hinggalah ke Malaysia Airline System(MAS).. Kini MAS antara syarikat penerbangan yang menyediakan perkhidmatan terbaik untuk penumpang penumpangnya..

Sedikit info sejarah mengenai MAS yang dipetik dari laman wikipedia

Pada 12 Oktober 1937, sebuah syarikat perkapalan enjin stim singapura yang berpusat di Liverpool dan Imperial Airways telah menghantar permohonan kepada kerajaan penjajah di Pulau Pinang dan Singapura untuk memulakan penerbangan berjadual yang menghubungkan kedua-dua bandar ini.

Malayan Airways Limited (MAL) telah ditubuhkan namun perkhidmatan berbayar untuk penumpang yang pertama sekali hanya dapat diperkenalkan 10 tahun kemudiannya pada 2 Februari 1947 dan penerbangan sulung yang hanya membawa 5 orang penumpang ini adalah untuk ke KUala Lumpur, bukan Pulau Pinang. Dalam tahun yang sama, MAL meluaskan operasi penerbangannya ke Jakarta, Medan, Palembang dan Saigon daripada hub utamanya di Singapura.

MAAF CAKAP LAH !! TAK KHURAFAT KE KALAU PERCAYA BENDA MACAM NI ??




Terkejut jugak aku terbaca laporan dalam akhbar sinar harian edisi Kelantan pasal penemuan kulat gergasi serupa gano boleh rawat penyakit..

Yang tak tahannya orang ramai datang nak dapatkan air kulat yang dikatakan jernih dan berkilau tu mampu mengubat penyakit..

Tuan pemilik kulat tu pulak kata mak dia yang umur 80 tahun tu sebelum ni tak dapat jalan sebab kena 4 strok, lepas saja minum air kulat tu beberapa kali, terus dipercayai telah pulih..

Agak agak yang duk percaya benda karut ni tak pa ka ?? pelik betui, macam mana depa tau kulat tu boleh sembuh penyakit..padahal tak panggil mana mana pakar mai periksa pun..

Kalau setakat panggil wartawan sinar lepas tu duk buat cerita karut sapa pun boleh buat..

HARI INI PENENTU NASIB PUAK OLD SKOOL DALAM DAP


DI Pulau Pinang pada hari ini (15 Disember 2012) dikatakan akan menjadi penentu untung nasib beberapa 'otai' DAP Pusat. Antaranya yang begitu disebut-sebut ialah survival 'singa DAP', Karpal Singh.

Desas-desus bertiup kencang mengatakan Pengerusi DAP itu bakal 'tersungkur' untuk mempertahankan kedudukannya dalam Jawatankuasa Kerja Pusat (CEC) pada pemilihan Kongres Kebangsaan DAP ke-16 itu.

Dikatakan, satu puak dalam parti itu yang begitu bercita-cita untuk ke Putrajaya tidak begitu senang dengan kelibat Karpal yang agak merencatkan 'niat' mereka. Ini terutama apabila melibatkan kompromi mereka dengan Pas berhubung hukum hudud dan pelaksanaan negara Islam.

Karpal diketahui umum begitu lantang mengkritik hala tuju Pas yang jelas bertentangan dengan prinsip DAP yang mengimpikan negara sekular. Isu-isu berkaitan ini sering dibangkitkan oleh Karpal dari semasa ke semasa.

SERAAMM !! 12 GAMBAR HANTU DIRAKAM SECARA TAK SENGAJA !!


Hantu merupakan satu istilah turun-temurun yang diberikan kepada iblis dan syaitan yang menyerupai satu objek yang menyeramkan untuk menakutkan dan menghasut manusia. Seperti kata Datuk Dr Fadzilah Kamsah, hantu tidak wujud kerana apa yang wujud hanyalah jin dan syaitan seperti yang tertulis di dalam Al- Quran. Apapun berikut adalah koleksi 12 hantu yang tidak dicari tetapi kelihatan secara candid di dalam gambar yang diambil.

1 : HANTU BUDAK CINA TOL PLAZA



Ini ialah gambar yang diimbas dari sebuah akhbar cina tempatan sekitar tahun 2007/2008. Kami tidak pasti sama ada akhbar ini menyedari tetang imej kanak-kanak yang berbaju biru dan berseluar putih di bahagian atas bod hijau di sebelah kanan gambar. Gambar ini dikatakan ditangkap selepas sebuah kemalangan bas sekolah di sebuah plaza tol yang meragut nyawa pemandunya.

Friday, 14 December 2012

PANAS !! AKSI PELAKON EXTRA CABUL BETUL BETUL DALAM ADEGAN CABUL ??


HIASAN


KUALA LUMPUR – “Dia menyuruh saya melakonkan adegan dicabul sebelum dia benar-benar mencabul saya,” kata seorang gadis berusia 21 tahun yang membuat laporan polis selepas mendakwa dicabul seorang pelakon tambahan berusia dalam lingkungan 40-an ketika menjalani sesi uji bakat dikendalikan lelaki itu.

Kejadian berlaku di sebuah rumah di ibu kota kira-kira jam 5 petang kelmarin dan mangsa yang meminta identitinya dirahsiakan mendakwa, empat lagi gadis turut menjadi mangsa pelakon lelaki tersebut.

Menurutnya, dia tertarik untuk menyertai sesi uji bakat itu selepas terbaca iklan dibuat pelakon lelaki terbabit di dalam sosial facebook (fb) untuk mencari pelakon wanita baru bagi memegang watak heroin dalam satu filem yang bakal diusahakan.

Gadis itu berkata, selepas menghubungi pelakon terbabit, dia diarahkan datang ke sesi uji bakat berkenaan di sebuah rumah di ibu kota.

ANWAR DAH TAK BOLEH NAK SEMBUNYI KEHANCURAN DALAM PKR



Akhir-akhir ini rungutan akar umbi DAP semakin kuat kedengaran. Rata-rata merasa kecewa dengan kepimpinan parti yang kian hari kian menunjukkan sifat kukubesinya. Parti itu telah dua kali menunda proses pemilihan dan antara penyebabnya ialah kebimbangan kepimpinan yang mula menyedari sentimen akar umbi yang tidak menyenangi cara mereka ini.

Akar umbi telah menunjukkan ketidakpuasan hati mereka dengan cara memberi sokongan kepada pemimpin yang tidak termasuk dalam kumpulan sahabat dan keluarga Tokong Lim. Beberapa orang yang menjadi pilihan Lim Guan Eng tewas dalam pemilihan, antaranya Wong Kah Woh dan setiausaha politiknya, Ng Wei Aik.

Ini adalah petanda jelas ‘pemberontakan senyap’ oleh akar umbi DAP dan Tokong Lim tidak mampu lagi untuk menutup mata mengenainya. Walaubagaimanapun, cakap-cakap kedai kopi kedengaran ramai yang yakin bahawa Tokong Lim tidak akan berdiam diri dan akan terus berusaha agar semua ahli-ahli menyembahnya.

ANWAR GUNA SEGALA ASET UNTUK JATUHKAN PDRM


Kumpulan pembangkang yang didalangi oleh Anwar Ibrahim kini berusaha keras untuk melaga-lagakan kepemimpinan Polis DiRaja Malaysia (PDRM) dengan tujuan untuk melemahkan institusi berusia lebih dua abad itu.

Portal-portal berita yang menerima dana daripada yayasan yang dinaungi oleh oleh penyangak matawang, George Soros, seperti The Malaysian Insider dan Malaysiakini, saban hari menerbitkan artikel yang menjadi gelanggang perbalahan antara pemimpin-pemimpin PDRM masa kini dan lalu.

Contoh jelas ialah kenyataan-kenyataan yang dipetik dari bekas Ketua Polis Negara, Musa Hassan dan bekas Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersil (JSJK).

Kedua-dua portal berita tersebut kini giat membongkar cerita-cerita dan dakwa-dakwi lama membabitkan Musa dan Ramli semasa mereka memegang jawatan masing-masing.

Maka keluarlah pelbagai kisah 'dalam kelambu' dan berlakulah berbalas-balas kenyataan serta nafi-menafi semasa sendiri.

PANASS!! DEEPAK SI KELING KARPET YANG TELAH KANTOI HABIS



Siapa Deepak Jaikishan?

Dia adalah ahli perniagaan, lebih tepat, seorang pengusaha karpet yang mendakwa mengenali Datin Seri Rosmah Mansor atas urusniaga penjualan karpet sewaktu Datuk Seri Najib Tun Razak menjawat jawatan sebagai Timbalan Perdana Menteri hingga dilantik menjadi Perdana Menteri.

Apa masalah ‘mamat’ ini ketika ini?

Deepak kini sedang berhadapan dengan kemelut kes mahkamah melibatkan pembayaran hutang RM170 juta dengan Kuwait Finance House (KFH). KFH telah menghentikan kemudahan pinjaman kepada ahli perniagaan ini setelah mendapati berlaku unsur penipuan dan salahgunakuasa melibatkan salah seorang pegawai kanan bank tersebut, sewaktu meluluskan kemudahan pinjaman kepadanya.

PANASS !! MAZLAN ANAK TERSENAK HAMPIR DITUMBUK PENDUDUK KAMPUNG KERANA TABUR FITNAH





Hebat juga penangan Mazlan Anak Aliman bersama hampir 250 peserta Kembara Oren kena dengan warga Felda Selasih di Besut Terengganu.. Sampaikan 80 kenderaan puak puak pembangkang ni kena undur sebab dihalang oleh penduduk kampung.

Inilah bukti bahawa warga peneroka Felda pun dah meluat dengan fitnah yang direka oleh Mazlan Anak Aliman dengan pembangkang ni..Sebab tu semua penduduk kampung ats semangat sayangkan Felda mereka sanggup menghalang kumpulan Anak ni dari memasuki kampung mereka untuk membuat fitnah..

Saksikan video dibawah

ADEHHH !! APA LAGI HARUS AKU CAKAP, NAMA ALLAH PUN ABBY TAK TAHU





Itulah abby oii, lain kali kalau nak berhijrah tu carilah tempat yang sesuai bukannya berhijrah cara politik..Tak guna kau tutup semua 1 badan kalau mulut kau penuh dengan tahi tahi fitnah kat orang lain..

Ghairah berpolitik cara hamPas kau tu sampai takleh nak beza antara kedudukan Allah S.W.T dengan Rasulullah S.A.W ??



Kesian aku kat kau ni, pekara ASAS yang WAJIB orang Islam tau kau boleh tak tahu..Lain kali periksa betul betul sebelum nak jelas apa apa benda pun supaya ada pihak tidak salah erti apa yang cuba di sampaikan.Almaklumlah kau tu kan pojaan hati totok lebai Pas..

HOT !! PUSAT HIBURAN UNTUK SERVIS VIP PR SELANGOR DISERBU




Sebuah pusat hiburan eksklusif berlokasi di Dataran Sunway, Kota Damansara dekat di sini dikesan menggunakan khidmat pegawai perhubungan pelanggan (GRO) warga asing untuk menarik pelanggan.

Dalam serbuan yang dilakukan malam kelmarin, pihak Cawangan Kongsi Gelap, Maksiat dan Perjudian (D7) Bukit Aman berjaya memberkas 11 GRO terdiri daripada warga Thailand, Vietnam dan Filipina.

Ketua Operasi, Inspektor Muhammad Mohd Jais berkata, serbuan dilakukan hasil risikan yang dilakukan pihaknya sebelum ini.

Menurutnya, siasatan mendapati pusat hiburan itu masih mendapat sambutan meskipun bayaran perkhidmatan GRO yang dikenakan mencecah RM300 hingga RM600 semalam.

Thursday, 13 December 2012

SERAAMM MALAM JUMAAT !! KISAH MENAKUTKAN DI TANDAS BALAI POLIS


HIASAN

Sebuah kisah benar yg terjadi dan tak dpt dilupakan oleh penulis sepanjang hidupnya!
Pesanannya, Hati2lah bila masok ka tandas dan pandang sekeliling dan baca doa masuk tandas supaya anda tidak mengalami apa yg beliau alami.

Malam itu, malam Jumaat. Kebanyakkan anggota polis dan penyiasat-penyiasat semua dah balik ke rumah, ada yang keluar makan, ada pulak yang sedang melakukan rondaan atau serbuan di tempat-tempat yang hangat disarangkan jenayah.

Aku baru jer balik dari rumah mayat SGH utk mengenal pasti satu mayat yg menurut doktor rumah mayat, adalah Lim Ah Bee, seorang pemandu teksi, yang dilaporkan hilang 7 hari lepas. Memang betul tu lah dia, menurut gambar-gambar yang diberikan oleh ahli keluarganya, yg melaporkan kehilangan Ah Bee kelmarin. Badanku berlengas peluh dan bau busuk dari bilik mayat. Setibanya dipejabat, aku mencapai tuala dan sabun, menukar kasut, dan menuju ke arah bilik mandi. Jam di dinding menunjukkan pukul 12:20 malam. "Apa lah nasibku ini," aku mengeluh...

PANASSS!! DAP KATA PKR SELANGOR TAK GUNA !?



Ketika Pakatan Rakyat menang besar tanpa diduga di Selangor pada Pilihan Raya Umum 2008 lalu menubuhkan kerajaan negeri buat pertama kalina sejak Merdeka, bermacam-macam janji manis dibuat kepada rakyat.

Pada peringkat awal, pembangkang mengatakan kerajaan negeri yang akan ditubuhkan akan berlandaskan kepada prinsip ketelusan, keadilan, kesamarataan serta menabur pelbagai lagi langkah-langkah drastik yang bakal merubah landskap politik di negeri itu.

Kononnya pentadbiran di bawah Barisan Nasional dahulunya korup, menyalahguna kuasa dan tidak memperdulikan nasib dan kebajikan rakyat, antara alasan yang diberi.

Maka Pakatan Rakyat Selangor mengambil beberapa langkah untuk menyakinkan rakyat bahawa pentadbiran mereka jauh lebih baik daripada BN.

Semasa kempen PRU ke-12 bermacam-macam gula politik di hidang kepada rakyat untuk menarik sokongan di peti undi.

UDANG GALAH SUNGAI MUDA MAKIN PUPUS AKIBAT ANCAMAN




Mungkin ramai tidak menyedari sepanjang Sungai Muda bermula di Bumbong Lima hingga muara sungai di Kampung Kuala Muda di sini, merupakan antara lokasi kegemaran kaki pancing udang galah.

Saban malam puluhan pemancing mencuba nasib dan mereka tidak pula pulang dengan tangan kosong sebaliknya berjaya menaikkan hasil sungai itu.

Malah, pada musim tertentu, udang galah boleh didapati dengan banyaknya di sepanjang Kampung Bakau Tua, Pulau Mertajam, Teluk Manan dan Kampung Permatang Bendahari.

Tapi itu semua dulu, sebaliknya sekarang selepas projek tebatan banjir dijalankan sepanjang sungai itu, spesies itu didapati berkurangan.

Kekurangan udang galah jenis sepit berwarna biru di sungai ini turut menjejaskan pendapatan nelayan sungai kecil yang bergantung hidup kepada hasil sungai.

Seorang nelayan, Mohd Appandi Aman, 32, berkata, pendapatan nelayan sepertinya terjejas teruk apabila udang galah semakin berkurangan sejak kebelakangan ini.

SAMAN PARKING !! ZAMAN BN RM 15, ZAMAN PAS RM 70 !! SEJAHTERANYEE RAKYAT KEDAH #TUKARKEDAH




Dulu masa BN memerintah di Kedah,saman parking yang dikenakan baru RM 15-RM30 kalau tak silap..(betulkan aku kalau salah) Aku pun tak berapa ingat sangat sebabnya jarang kena saman..

Tapi apa yang aku lihat sekarang, bila zaman PAS perintah saman parking melabung naik sehinggga RM 70 dan kawasan kawasan parkir yang sebelum ini(zaman BN) diberikan PERCUMA kepada rakyat Kedah, kini Pas Kedah dah jadikan kawasan parkir percuma itu sebagai kawasan lubuk pendapatan mereka dengan mengenakan bayaran untuk semua jenis kenderaan..

VIDEO KANAK KANAK DI DERA BAPA TIRI !! ADA TAK LOYAR BURUK PKR NAK JADI PEGUAM BELA ??




Memang kejam gila mamat India ni...Tak agak agak betul nak ajar anak..kalau nak lepas geram pun, itu bukan lawan hang la.. Budak tu tak tau apa pun.yang dia tau sakit dan menangis je..

Aku rasa mamat keling ni mesti mabuk todi duk tak duk pi bedal anak tiri dia..Memang tak ada hati perut langsung..




Kenyataan dari Polis Diraja Malaysia ( Royal Malaysia Police )

PERKEMBANGAN KES DERA KANAK-KANAK:

Lelaki yang terlibat adalah bapa tiri kepada kanak-kanak tersebut, telah ditahan dan disiasat di bawah Sek. 31 (1)(a) Akta Kanak-kanak 2001.

Jika disabitkan kesalahan, pelaku boleh didenda tidak melebihi dua puluh ribu ringgit atau dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi sepuluh tahun atau kedua-duanya.

Kanak-kanak malang tersebut kini dirawat di Hospital Klang di bawah pengawasan Jabatan Kebajikan Masyarakat.

Aku harap si keling ni terima habuan yang sepadan dengan tindakkan dia..Tapi aku nak tengok ada tak loyar loyar buruk PKR nak jadi peguam bela si keling ni.. Mana nak tau kot kot ada..Sebab loyar Pkr kan suka bela penjenayah2..

VIDEO !! AKSI GANAS LATEPA KOYAK A/P GILA SERANG KAKITANGAN KERAJAAN !!





Video kat atas ni kekecohan yang berlaku semalam di JPN dimana sekumpulan pencacai fuckatan yang kononnya cuba memperjuangkan golongan 'stateless' yang mempunyai IC merah atas nama NGO..Tapi yang datang semua tu atas kapasiti pembangkang nak huru harakan pejabat JPN..Sambung baca kat SINI untuk video kekecohan di JPN

Belum lagi pakatan mengambil alih Putrajaya, barisan barisan loyar buruk cabuk Pkr terdiri daripada latipa koyak, N surendrann dan beberapa orang lagi pemimpin fuckatan republic datang buat kecoh di perkarangan JPN semalam..

GUAN ENG TAK SENANG DUDUK DENGAN DS NAJIB PUNYA PUKULAN




Lim Guan Eng anak kesayangan Penasihat DAP, Lim Kit Siang rupanya tidak senang duduk apabila Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak berjanji untuk membantu merealisasikan impian penduduk Pulau Pinang yang berpendapatan rendah dan sederhana untuk memiliki rumah mampu milik.

Ternyata janji PM untuk menyediakan 20,000 unit rumah mampu milik melalui program Perumahan Rakyat 1Malaysia (PR1MA) memberi kesan yang agak mendalam sehinggakan memaksa Ketua menteri Pulau Pinang merangkap Setiausaha Agung DAP itu bingkas bangun dan melatah mempertikaikannya.

Menurut Guan Eng, tiada sebab untuk pengundi Pulau Pinang teruja dengan janji tersebut memandangkan soal pembinaan dan penyediaan rumah sememangnya sudah menjadi tanggungjawab Kerajaan Pusat yang diterajui BN.

Tapi pemimpin DAP itu lupa, isu perumahan bukannya terpikul di bahu Kerajaan Pusat semata-mata sebaliknya tanggungjawab sebenar menyelesaikan kemudahan perumahan untuk rakyat sepatutnya menjadi prioriti utama Kerajaan Negeri pimpinannnya lebih-lebih lagi bila memperkatakan keperluan golongan yang berpendapatan rendah dan sederhana.

NASIHAT ERMA FATIMAH KEPADA BEKAS2 ARTIS YANG SEBUK BERPOLITIK



Kepada artis artis suam suam kuku sudah terjerumus dalam kancah politik tu bolehlah dengar video pendapat dari seorang pengarah terkenal, Erma Fatima tentang isu artis yang aktif berpolitik.

Kata kak erma, janganlah jadi ‘window dressing’.

Nak fahamkan apa yang cuba disampaikan oleh Kak Erma lihat video dibawah ni..

GEMPAR !! KISAH SEORANG SAHABAT YANG DITUMPANG SESEORANG


hiasan

Kawan aku nama dia Ahmad.. dia nie kerja kilang ikut shif.. dia nie shif petang so balik tengah malam la.Satu malam tu dia lalu la kat jalan nak ghi airport kat Ipoh nie.. then sampai kat satu masjid.. depan masjid nie ada tempat sampah.. ala tempat sampah busuk gile.. tapi malam tu tempat tu jadi wangi..then ada sorang pompuan pakai baju serba putih tahan dia. Kata nya nak tumpang sampai kat hujung kampung.


So yang kawan aku nie bagi la tumpang. So pompuan nie pun naik la.. dia punya wangi punya la semacam aje..Then kawan aku nie dah naik seram sejuk.. so sampai la kat satu jalan yang berbukit so dia nie press la minyak moto dia coz nak cepat dan dah rasa semacam bawak pompuan nie.. lepas aje kawasan bukit tu.. dia rasa ringan aje moto dia.. so dia paling la muka dia kat belakang.. tengok-tengok pompuan tu dah hilang..tapi masih wangi.. dia nie apa lagi terus pecut moto balik ghumah.. terus masuk selimut tidoq bawah katil.

Wednesday, 12 December 2012

DULU MANIFESTO SEKARANG TAWARAN MEGA ! JANJI BILA NAK TUNAI ??





Manifesto bukanlah satu perjanjian, demikian kata-kata keramat yang terpancul keluar dari mulut Menteri Besar Selangor, Khalid Ibrahim pada 29 Ogos 2012 yang lepas ketika mengulas tuntutan rakyat Selangor yang mahu tunggakan air percuma berjumlah RM300 juta dilangsaikan oleh Kerajaan PKR Selangor.

Maksud pemimpin PR itu ialah apa sahaja yang termaktub dalam manifesto yang dicanangkan oleh PR bukanlah satu bentuk perjanjian yang wajib dipenuhi sebaliknya ia hanya satu umpan politik semata-mata untuk mengaburi mata pengundi.

Jika sekalipun ia sebenarnya adalah satu janji, namun ia sekadar untuk ditaburi, boleh sahaja bila-bila masa diingkari dan bukannya satu kemestian untuk dipatuhi.

Mungkin menyedari sebahagian besar rakyat masih mengingati kata-kata keramat pemimpin PKR itulah agaknya maka semasa pakatan pembangkang menghimpunkan penyokong mereka di Dataran Rakyat, Kompleks Pas Pahang, Kerdau sehari dua lepas perkataan MANIFESTO dan JANJI diganti dengan perkataan TAWARAN MEGA.

VIDEO KHAS BUAT JANDA LENDIR KEGILAAN PAS




Ostazah Mee Segera PAS patut mendengar apa yang di perkatakan seorang bekas artis yang kini sudah menjadi seorang pendakwah.

Sebelum menjadi pendakwah, bekas artis terbabit mendalami ilmu agama supaya apa yang di dakwahnya tidak memesongkan akidah Umat Islam.

Apakah dengan hanya menjadi ahli PAS tanpa mendalami ilmu agama, Ostazah Mee Segera PAS layak mengeluarkan fatwa ?

Bodoh macam keldai punya Abby Albody!!-KedahkeKL

[VIDEO] PENDEDAHAN !! AZIZAN TIPU PASAL KUIN DI SIDANG DUN !! #tukarkedah






Dua video yang dipetik dari blog berita kuin menjawab segala penipuan Azizan berkaitan isu KUIN dalam sidang DUN baru baru ini

ABBY OII !! KAIN KAU DAH TERSELAK TU PUN TAK MENGAKU LAGI ?


Tu laa mak janda oii, lain kali sebelum nak tulis tu fikir dulu betul betul..Bukannya main ikut perasaan ja...


Disaat artis artis yang menghantar bantuan kat Gaza tempoh hari berdepan dengan maut, si janda ni seronok mengumpat kononnya artis yang pi Gaza sekadar jalan2, melawat tempat kena serang, ambil gambar hotel,kibar bendera..

Sedangkan si janda ni sendiri boleh tengok apa artis artis ni buat kat sana..

POLIS BURU SUSPEK CURI BARANG LETAK CELAH KANGKANG !!




Polis sedang mengesan seorang wanita yang disyaki mencuri minuman keras serta Milo bernilai hampir RM900 dari sebuah pasar raya di Jalan 4/1 Taman Bukit Serdang, Seri Kembangan pada 27 September lalu.

Dalam kejadian itu, wanita terbabit yang berlagak sebagai pelanggan, datang ke premis berkenaan bersama seorang kanak-kanak dan dua lelaki.

Bagaimanapun perbuatan wanita itu langsung tidak disedari, sehinggalah pengurus keselamatan premis membuat pemeriksaan tiga hari kemudian dan mendapati beberapa stok barangan hilang.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor, Senior Asisten Komisioner Mohd Adnan Abdullah berkata, pengurus itu kemudiannya meneliti rakaman kamera litar tertutup (CCTV) premis, sebelum menemui rakaman perbuatan licik wanita terbabit.

PANAS !! AYAHANDA TUN M MERAYU APA PULAK NI ?





Ayahanda Tun Dr Mahathir merayu kepada semua ahli Umno supaya tidak mengulangi kesilapan PRU12 yang lalu.. Buang tabiat cantas mencantas..Siapa saja yang dipilih oleh Presiden maka kita wajib sokong calon itu..

ALFATIHAH !! BEKAS PENYIMPAN MOHOR BESAR RAJA RAJA MENINGGAL DUNIA



Dulu waktu kecik kecik orang ini lah yang menceriakan semua kanak kanak termasuk aku semasa mengumumkan tarikh bermulanya puasa dan hari raya..


Bekas Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja, Engku Tan Sri Ibrahim Engku Ngah, 80, meninggal dunia di Hospital Selayang, Selangor kira-kira pukul 8.30 malam tadi.

Ia disahkan oleh adik Allahyarham Engku Taib kepada Bernama di sini.

Jenazah Allahyarham dijangka dikebumikan pada pukul 11 pagi ini di Tanah Perkuburan Bukit Kiara.

Allahyarham yang dilahirkan pada 15 April 1932 di Besut meninggalkan seorang balu Tengku Zahab dan enam orang anak, empat daripadanya lelaki.

Allahyarham memegang jawatan Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja selama 22 tahun mulai tahun 1989 hingga 2011. - Bernama

#DBKL NI BODOH KE ? HALAU ARTIS VETERAN SEBAB TUNGGAKKAN RM800 ??




Panas jugak hati aku baca laporan dari Mstar tentang artis veteran Datuk Yahya Sulong dan Isteri dihalau dari rumah kerana gagal melunaskan bayaran tunggakkan sewa sebanyak RM 800..

Sebab RM 800 tu korang nak halau Datuk Yahaya yang tengah sakit tu ke ?? Memang celaka betul la DBKL ni.. Besar sangat ke nilai 800 tu dengan DBKL ??? Yang peliknya belambak pulak stor stor pendatang asing yang duk berniaga di sekitar KL dan rumah rumah haram PATI walaupun hanya sebelah stor simpanan kenderaan DBKL di Kampung Baru tak dak lak DBKL nak ambil tindakkan..


Tuesday, 11 December 2012

MEMANG PATUT PAS SURUH AHLI JAGA KELAKU






Disebalik momokan propaganda PAS dan PR yang giat menuduh UMNO dan BN sebagai punca wujudnya kegiatan samseng dalam dunia politik, tak semena-mena PAS melancarkan taklimat khas untuk menasihatkan ahli dan penyokongnya supaya berkelakuan baik dan menjauhi gengsterisme.

Ketua Penerangan PAS Pusat, Tuan Ibrahim Tuan Man mungkin berniat baik mahu mengekang kegiatan samseng politik namun secara tersiratnya ia menunjukkan kepada umum perintis sebenar budaya samseng politik ini dipelopori oleh PAS dan PR.

Lihat sajalah kelakuan ahli dan penyokong PAS sewaktu peristiwa berdarah Memali dulu di mana mereka berhimpun beramai-ramai dengan pedang, keris dan parang hanya untuk mencapai cita-cita negara Islam ala PAS yang akhirnya diakui oleh Presiden PAS, Hadi Awang sebenarnya tidak wujud pun dalam Al-Quran.

Akibat kegelojohan sikap dan tingkap laku samseng itu berbelas orang isteri menjadi balu dan berpuluh anak kecil menjadi yatim. Malah tabung Memali yang mengumpul pungutan berjuta RM juga lesap sedangkan tujuan asal kewujudan tabung itu untuk menjaga kebajikan balu dan anak yatim tersebut.

PANASS !! KERAJAAN PAS RAMPAS TANAH WAKAF UNTUK BUAT MARKAS PAS





Kelmarin lebih kurang pukul 11 pagi, bertempat di Balai Polis Kubur Panjang, Pendang. 1 laporan polis telah dibuat oleh sekumpulan penduduk kampung diketuai oleh Ustaz Zolkafli Deris berhubung tindakan puak Gerombolan Regim Zionis Pas Kedah yang mahu menggunakan tanah wakaf Pondok Awladiyah Batu 19, Jalan Kubur Panjang untuk dijadikan markas Pas Dun Sg Tiang. Pondok Awladiyah ditubuhkan pada tahun 1950an kini telah dijadikan sebagai Tabika Pasti milik Pas.


TANAH YANG AKAN DIRAMPAS


HUDUD HANYA DIPERJUANGANKAN SEMASA BN PERINTAH SAHAJA




Jika dilihat apa yang diperjuangkan oleh Pas sekarang,memang tiada lagi Islam dalam perjuangan mereka..Belum pun sempat memerintah Malaysia istilah Islam telah dibuang dan digantikan dengan kebajikan..

Sedangkan Umno/BN telah lama memperjuangankan Islam dan Kebajikan untuk rakyat Malaysia..23tahun Kelantan ditadbir oleh Pas, tiada ciri ciri Islam berkembang di Kelantan..

Tiada satu pun masjid yang Pas bina di Kelantan..Undang Undang hudud hanya bermain di sekitar ceramah dan akhbar rasmi Pas sahaja..Walhal, enakmen hudud telah diluluskan di Kelantan..

Pas sendiri takut nak laksanakan hudud walupun telah diluluskan..Akhirnya Tun Dr Mahathir juga dipersalahkan sampai ke hari ini..Sedang Pas boleh cuba praktikkan dibawah undang2 negeri..


Jadi jelaslah sekarang ini Pas hanya guna hudud hanyalah untuk meraih undi sahaja.. Isu utama Pas PRU 13 adalah kitar semua isu hudud..

PANASS DARI KEDAH !! BARU SEPENGGAL JADI WAKIL RAKYAT DAH MAMPU MILIKI BANYAK HARTA ??? #tukarkedah




Cerita ni dah lama aku nak tulis, tapi memandangkan sibuk bekerja jadi aku terpaksa tangguh dulu cerita ni sebab nak beri laluan lintasan secara langsung PAU2012 baru baru ni..

Jadi bulan ni rasa ada masa sikit nak tulis cerita cerita sensasi pasal Adun Pas Kedah..

Beberapa bulan lepas aku dan beberapa orang dalam TMK ada buat satu Operasi Khas untuk melihat sendiri kemewahan beberapa orang ADUN Pas di Kedah seperti apa yang di emailkan kepada aku oleh sumber yang tidak dikenali yang mendakwa mereka sudah jemu dipermainkan oleh pemimpin mereka yang kini lebih suka mengumpul harta dan kekayaan dari mendengar rintihan penyokong sendiri..

Untuk nak pastikan berita yang aku dapat tu betul ke tak betul, kami TMK turun ke beberapa kawasan yang disebutkan..

Jadi dari seorang ke seorang Adun Pas kami jejaki, bertanya sumber sumber yang rapat dengan mereka..Akhirnya aku mendapat beberapa jawapan memberansangkan dan mampu menjawab segala pertanyaan yang di emailkan kepada aku..

PANASS !! PAS KEDAH GUNA TANAH WAKAF SERUPA HARTA NENEK MOYANG DEPA !! #TUKARKEDAH




Semalam lebih kurang pukul 11 pagi, bertempat di Balai Polis Kubur Panjang, Pendang. 1 laporan polis telah dibuat oleh sekumpulan penduduk kampung diketuai oleh Ustaz Zolkifli Deris berhubung tindakan puak Gerombolan Regim Zionis Pas Kedah yang mahu menggunakan tanah wakaf Pondok Awladiyah Batu 19, Jalan Kubur Panjang untuk dijadikan markas Pas Dun Sg Tiang. Pondok Awladiyah ditubuhkan pada tahun 1950an kini telah dijadikan sebagai Tabika Pasti milik Pas.

Kini pihak gerombolan lalat hijau mahu pula mengambil tanah wakaf tersebut kononnya untuk dimajukan semula walhal sebenarnya mahu dijadikan markas Pas Dun Sg Tiang. Inilah tembelang sebenar puak gerombolan perut hijau ini. Mereka berulangkali menuduh bahawa BN telah membunuh sekolah pondok, namun hakikat sebenar, selama ini puak perut hijau inilah yang telah membunuh sistem sekolah pondok dengan menyalahgunakannya demi kpentingan politik sempit Pas.

PANASS !!! JANDA GERSANG ALBODY TUDUH TUN M TAK SOLAT ?!!







Aku tak tahu apa bende lah yang si janda mulut jahat ni nak sampai kan..Geram pulak aku bila si janda ni serang Ayahanda Tun Mahathir..

Pelik jugak aku si Abby ni sampaikan apa yang dicakap oleh Dr Khairuddin bahawa 22 tahun Ayahanda Tun M mentadbir negara tiada agenda solat??

Korang dua ekor ni mereng ke ape ? Brapa banyak Masjid yang dibina zaman Ayahanda Tun M jadi PM?? Lepas tu bandingkan dengan berapa buah masjid dalam masa 22 tahun si tua Pok Nik nyanyuk tu tadbir Kelantan?

@AFDLINSHAUKI KAGUM SEMANGAT RAKYAT PALESTIN





SEPANG - Ketabahan dan semangat juang penduduk Palestin di Gaza memberi kesan mendalam kepada artis tanah air, Afdlin Shauki yang menyertai Misi Kemanusiaan Aqsa Syarif ke Gaza (A2G).

Selebriti yang menyertai misi ke-11 Aqsa Syarif ke Gaza itu melihat sendiri penduduk Gaza tidak pernah meminta simpati, malah mereka tabah menghadapi
kehidupan walaupun kehilangan anggota keluarga dalam serangan.

"Apabila menceritakan pengalaman mengharungi detik-detik cemas dan kekejaman Israel, mereka tidak menangis sebaliknya saya dan peserta misi yang lain yang tidak dapat menahan air mata.

"Selain itu, penduduk Gaza sentiasa bersyukur dengan setiap bantuan yang disalurkan oleh dunia antarabangsa," katanya ketika ditemui sejurus tiba dari
Kaherah, Mesir di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) di sini hari ini.

Monday, 10 December 2012

HAHAHAHA !!! ADE KE YANG NAK ROGOL MINAH NI ?? KEHKEH




Tak tahan aku bila terbaca apa yang sampaikan oleh Blog MPP..Katanya Srikandi Keadilan diancam rogol dalam facebook..

Persoalannya ade ke orang nak rogol minah ni ?? skali imbas lebih kurang mak lampir pun ade gak..hahaha.Aku tak mau komen banyak korang bacalah petikan dibawah

APA LAGI PAS KEDAH NAK KENCING PASAL KUIN ??




Ini bukan perkara baru. Sudah berkali-kali sudah saya tulis mengenai Kolej Universiti Insaniah (KUIN) yang menghadapi masalah pengurusan yang zalim dan mencetus ketidak puasan hati ramai pihak, khususnya para kakitangan kolej universiti tersebut.

Bila dilaporkan tentang kepincangan KUIN, puak-puak PAS marah dan Menteri Besar Kedah mendakwa bahawa ketidakpuasan hati itu hanyalah satu tohmahan yang sengaja dibuat untuk memburukkan imej PAS Kedah yang mengambil alih universiti tersebut dari UMNO/BN.

Malah dalam sesi penggulungan di sidang DUN baru-baru ini, Azizan Razak mendabik dada kononnya KUIN diiktiraf Kementerian Pengajian Tingga (KPT) sebagai salah sebuah universiti tempatan yang “sangat baik”.

Tapi, dia tak sebut langsung secara teliti tentang terma “sangat baik” itu. Kononnya, dia boleh tipu semua orang dengan ungkapan “sangat baik” itu?

PANASS !! TULISAN FAISAL TEHRANI BERUNSUR SYIAH






Komen Abu Aqif: Sapa tak kenal sasterawan negara ni. Rupanya seoarang yang beragama SYIAH. Tengok la nama dia. FAISAL TAHRANI. Nama pun dah sandarkan kepada TEHRAN. TEHRAN ni kat mana..? Bukan kat IRAN..?? Ish.. Ish..

http://abuaqifstudio.blogspot.com/2012/12/ufb-tulisan-faizal-tehrani-banyak-unsur.html

TUDIAA !! TUN M BERCERITA SIAPA DIA ANWAR IBRAHIM KAT ORANG KAMPUNG





Ucapan Tun Dr Mahathir ketika membuat lawatan di Daerah Sik Kedah..

Dalam pada itu Tun Dr Malathir sempat melawat kawasan banjir akibat dari kerakusan Kerajaan Negeri Kedah melakukan aktiviti pembalakan di Kampung Pelangi, Gulau.

Banjir yang melanda kawasan itu turut merobohkan sebuah jambatan konkrit yang baru siap dibina untuk kemudahan penduduk.

Turut serta dalam lawatan itu ialah isterinya Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali Pengerusi Badan Perhubungan Umno Negeri Kedah Datuk Ahmad Bashah Hanipah dan Anggota Dewan Undangan Negeri Belantik Datuk Mohd Tajuddin Abdullah

PANAS ! STRATEGI JAHAT PR DISEBALIK HIMPUNAN #KL112





1. Di dalam perancangan pembangkang, mereka bakal melakukan satu lagi demonstrasi jalanan secara besar-besaran sebelum tibanya PRU ke-13 yang dinamakan Himpunan 1 Juta Kebangkitan Rakyat yang dirancang pada 12 Januari 2013.

2. Hishammuddin Rais yang merupakan ketua propaganda bagi pihak pembangkang ini semestinya sudah menyediakan 'game plan' beliau. Seharusnya beliau akan dibantu oleh anak buah beliau, Fahmi Redza yang bertanggung jawab menyediakan rekabentuk kreatif bagi demonstrasi sebelum-sebelum ini.

3. Hasil tangan Fahmi Redza jelas dapat dilihat di poster-poster dan juga banner-banner Pakatan Pembangkang sejak setahun yang lepas. Sebelum itu, hasil kreatif Pakatan Pembangkang sangat berlainan dan dikatakan sangat 'orang tua'. Dengan pengaruh elemen Amerikan yang dibawa oleh Fahmi Redza, rekabentuk kreatif pakatan kini mampu menarik minat dan perhatian golongan muda khasnya Gen-Y.

HOI ABBY ALBODY !! HARIMAU MALAYA MAIN BOLA PUN SALAH BN KE ??



Apa lagi lah yang tak kena dengan janda mereng ni..Pasal bola pun nak salah kan BN jugak ke ?? Kononnya dengki pasang screen besaq..Hoi hang ni ada otak ke tak ? Kalau hang tak suka tengok bola tak payahlah nak hasut orang lain..Kalau hang nak tau sukan bola sepaklah yang buat semua rakyat Malaysia bersatu sebabnya semangat kebangsaan masih kuat..Bukannya macam hang..

Hang ni memang tak ada jiwa kesukanan..Sebab tu semua benda nak politik kan.?? Lepastu hang meroyan sebab payment tak dapat penuh ? Ye la biasanya kalau full house, collection hang kan dalam 2.5K..Jadi malam ni tak dapat banyak lah kot ??



MTK
Janda mereng gila meroyan

Sunday, 9 December 2012

KEJAM 21SGX !! DOKTOR DITIKAM SEHINGGA MATI

HIASAN

Kejadian ini telah berlaku pada jam 10.45 malam di Filipina di mana Doktor Andres Gumban, seorang doktor pakar psikitrik telah berkenalan dengan dua orang remaja lelaki melalui Facebook dan telah menjemput mereka untuk datang ke rumahnya.

Tindakan doktor itu mengajak mereka datang ke rumah adalah satu kesilapan besar dalam hidupnye kerana telah meragut nyawanya sendiri.

Doktor tersebut telah dihentak dengan batu sebelum dirodok menggunakan senjata tajam sebanyak 34 kali sehingga mati.

GEMPAR !!! MANGSA PERTAMA TERKENA RADIASI NADIR BUMI LYNAS ??




Sebentar tadi seorang sumber dari Kuantan Pahang telah SMS katanya dah ada beberapa orang terkena radiasi nadir bumi Lynas..Cuak jugak aku dengar berita tu..

Jadi aku nak pastikan cerita tu betul ke tidak aku terus kontek member aku kat Gebeng...Rupa rupanya memang benar sebab ada orang kampung dah berani pegang nadir bumi tu..

Korang lihat sendiri betapa beraninya orang kampung Gebeng yang tak takut mati seperti Cina dan pencacai Himpunan Hijau . Siap boleh pegang lagi nadir bumi yang didakwa merbahaya oleh puak-puak pembangkang.

AKHIR ZAMAN ! ANAK IKAT IBU SEPERTI ANJING




Video Ibu Diikat Seperti Anjing Ketika Dibawa Berjalan. Sungguh kejam seorang anak apabila mengikat ibunya seperti anjing ketika dibawa berjalan-jalan. Dalam video yang tersebar luas di internet itu, seorang anak mengikat pinggang ibunya dengan tali dan lelaki itu menjadikan ibunya seperti anjing.

Walaupun ibunya itu beberapa kali jatuh tetapi anaknya langsung tidak membantu. Tindakan lelaki itu menimbulkan kemarahan orang ramai apabila kelakuannya dirakam dan video itu dimuat naik di internet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog archive