Saturday, 30 March 2013

AMARAN !! WASPADA DENGAN KERJA JAHAT PAKATAN HARAM !!!



Kurang seminggu dari hari mengundi, dengan menggunakan nama-nama NGO, PR akan mula masuk ke taman-taman perumahan dan kampong-kampong untuk KONON nak ajar kaum-kaum ibu cara baru mencalit dakwat di jari.

Ingat bahawa dakwat akan cuma hilang dalam masa 7 hari. Bila tiba hari mengundi kelak, golongan ini akan dihalang dari mengundi kerana sudah ada kesan dakwat.

Kalau dibenarkan juga, pihak PR akan kecohkan keadaan di pusat pembuangan undi. Jika mereka kalah, ianya akan digunakan sebagai alasan untuk memberontak dan mempertikaikan keputusan pilihanraya secara besar-besaran hingga tercetus rusuhan untuk jatuhkan kerajaan yang mendapat mandat rakyat secara haram.

KUMPULAN SESAT GLOBAL IKHWAN A.K.A AL ARQAM DI TAHAN DI ARAB SAUDI !!



MEKAH – Seorang jutawan wanita dan 95 orang pengikutnya yang terdiri daripada warga Malaysia dan Indonesia ditahan dalam satu serbuan oleh pihak berkuasa Arab Saudi di sebuah villa di sini semalam.

Berumur 52 tahun, dia dan pengikutnya diberkas kerana disyaki menjalankan kegiatan ‘mencurigakan’ dan ‘penyelewengan’ dalam agama.

Serbuan dibuat di tiga buah lokasi banglo mewah iaitu dua buah di daerah Al Khalidiya dan sebuah lagi di kawasan di antara Mekah dan Jeddah.

Difahamkan, wanita berkenaan yang juga KETUA KUMPULAN itu kini hidup mewah di sini hasil daripada kegiatan ‘mencurigakan’ dia dan pengikutnya itu.

VIDEO MEMALI SIRI 2 !! LEBIH BANYAK PENIPUAN PAS TERBONGKAR !!!





Sejak peristiwa berdarah di Kampung Memali, Baling Kedah pada 19 November 1995, PAS telah memutarbelit fakta sebenar bahawa pihak Kerajaan ketika itu bertindak kejam pada masyarakat Kampung Memali.

Pada hakikatnya mereka yang terlibat dalam insiden ini terpengaruh dengan amanat Hadi Awang dan pengaruh pengaruh syiah yang menjadi tunjangan pemimpin pemimpin Pas..

Lihatlah sendiri bagaimana wanita wanita dan kanak kanak ini seperti dirasuk seperti zombie untuk berlawan dengan anggota keselamatan..

Adakah ini ajaran Islam yang sebenar yang diajar oleh Pas??

PANASS !! KUIN DI PENUHI DENGAN PENYOKONG PAS



PAS cuba mengalih isu KUIN dengan mengaitkan UMNO mempolitikkan KUIN. Tetapi PAS lupa bahawa mereka sudah lama mengkudakan KUIN itu sendiri. Lihatlah betapa rakusnya mereka memenuhkan Jawatan di KUIN. KUIN kini sudah dipenuhi oleh orang-orang PAS. Jika datang buat kerja elok-elok tak jadi masalah. Tapi datang untuk tujuan politik ni yang orang marah. Wak nak bagi 2 contoh yang ada depan mata tentang isu PAS masuk KUIN ini.


Yang pertama ialah Mohd Firdaus Salleh ataupun Komandan Unit Amal yang selalu melakukan kerja-kerja PAS di pejabat.

PANASS !!! VIDEO TUSUKAN TAJAM BANG NON HINGGA MAHASISWA TERJATUH #1MALAYSIATolakPeliwat

uncensored

Nampaknya video yang di keluarkan oleh Papagomo semalam membuatkan ramai pemimpin pembangkang tak senang duduk..Ramai pencacai dah kering idea nak tepis video terbaru ini, sebaliknya mereka hanya menyerang Papagomo dari segi undi hantu, dan masalah peribadi..

Video kali ini pula memaparkan bagaimana Anwar dibabak babak akhir menerkam mahasiswa ini seperti "BABI mencari pasangan untuk mengawan" yang rakus dahagakan seks songsang..

Menariknya kerana rakaman melalui TALIFON Bimbit remaja lelaki itu masih lagi terpasang dan memaparkan adengan yang begitu JIJIK untuk dijadikan Anwar Ibrahim sebagai contoh pemimpin rakyat Malaysia..

AKIBAT TAKUT LEBIH BANYAK RAHSIA DIDEDAHKAN PAS KEDAH FAIL SAMAN TERHADAP @tankengliang



Ketua Pemuda Gerakan Kedah, Tan Keng Liang tidak gentar dengan ancaman untuk disaman oleh Seri Temin Development Corporation (M) Sdn. Bhd. (Seri Temin) berikutan isu kegagalan kerajaan Pas Kedah menyiapkan rumah kos rendah dan mampu milik Projek Bandar Sejahtera Pokok Sena.

Keng Liang berkata, pihaknya mendapat tahu mengenai saman tersebut melalui berita yang disiarkan oleh sebuah akhbar berbahasa Cina hari ini.

"Apa yang mereka buat adalah percubaan untuk mendiamkan Pemuda Gerakan Kedah, jadi kami ingin tegaskan bahawa saya ada tanggungjawab untuk bercakap mengenai isu-isu rakyat di Kedah.

"Apa yang tidak betul saya akan kata. Ini adalah satu pembunuhan politik yang mereka cuba kenakan kepada saya, mereka nak buat imej saya seperti tidak boleh dipercayai," katanya kepada pemberita di sini.

RAHSIA DISEBALIK LELAKI BERKOPIAH DI KEDAH


HIASAN
Seorang warga emas yang berlagak alim dengan memakai kopiah bagi menyembunyikan perbuatan jahat, akhirnya terbongkar apabila ditahan ketika mencuri sebuah kereta di tempat meletak kenderaan di Hospital Sultanah Bahiyah (HSB), di sini, Isnin lalu.

Dalam tangkapan jam 12 tengah hari, suspek berusia 58 tahun dari Jitra dan bekerja sambilan di sebuah syarikat menjual kereta di pusat bandar ini, menggunakan modus operandi mencuri kereta model lama sebelum menjual rim aloi dan aksesori termasuk radio kepada pembelinya.

Friday, 29 March 2013

PANASS !!! PULAU PINANG SEMAKIN MENJUNAM DIBAWAH KERAJAAN DAP #UBAHPENANG #SAVEPENANG


Setelah lima tahun DAP mentadbir Pulau Pinang, keadaan sosioekonomi di Pulau Pinang bertambah teruk, dengan kesesakan lalulintas yang semakin kronik, pembangunan hartanah mewah yang mengabaikan keperluan rakyat berpendapatan rendah, serta keadaan ekonomi yang mengalami defisit yang berkali ganda sejak 2009.

Walaupun Kerajaan Dap kononnya dianggap kerajaan "rakyat" tetapi sampai sekarang Kerajaan Dap masih gagal membina perumahan mampu milik untuk rakyat.

Itulah kesengsaraan yang dihadapi oleh rakyat di Pulau Pinang khususnya..Premis perniagaan melayu pula di robohkan dengan alasan menghalang lalu lintas, walhal peniaga peniaga kaum cina diberi keistimewaan untuk berniaga di tepi jalan walaupun perniagaan mereka menghalang lalu lintas.

KEBEBASAN MEDIA ALA PR !! #UulangIsaman



Senario pada masa kini memperlihatkan banyak maklumat yang disebarkan melalui media komunikasi berlaku dengan agak bebas dan terbuka. Kebebasan dan keterbukaan tersebut kadangkala menjejaskan kredibiliti dan maruah golongan atau individu tertentu yang sepatutnya dipelihara. Atau mungkin pada satu masa akan mengakibatkan berlakunya pendedahan mengenai kelemahan keselamatan negara ini yang amat perlu dipelihara dan dijaga.

Namun masih ramai yang mudah terpengaruh dengan tohmahan dan fitnah yang dilemparkan oleh pakatan pembangkang kononnya negara ini telah gagal dalam memberikan peranan yang seluas-luasnya kepada pengamal media.

Malah antara salah satu perkara yang dibangkitkan oleh mereka dalam ‘Manifesto Bukan Janji’ yang dibentangkan baru-baru ini ialah kononnya untuk menghormati kematangan pengamal media bagi menyusun atur industri media supaya bebas dan bertanggungjawab sesama pengamal media tanpa campur tangan kerajaan.

BEST !! BILA CAMERA DSLR JADI SENJATA UNTUK BERPERANG !!





Video perang mengunakan kamera DSLR

PM @NajibRazak YAKIN MENANG 2/3 #PRU13 #BNBagus #Vote4BN #Najib4PM #Transformasi #BN4Malaysia



Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Najib dengan jelas menyatakan bahawa Barisan Nasional mampu meraih 2/3 majoriti di PRU13.Ini disebabkan keyakinan pelabur asing melabur di Malaysia dan keupayaan Datuk Seri Najib melaksanakan transformasi ekonomi untuk negara..

Dasar dasar yang dibawa oleh Datuk Seri Najib terbukti cukup berkesan sehingga menarik pelabur pelabur asing melabur di Malaysia..Sebagai contoh pelaburan asing yang masuk di Wilayah Iskandar cukup membanggakan..

Hala tuju transformasi ekonomi di Malaysia yang dilakukan oleh Datuk Seri Najib membuktikan kemampuan Kerajaan Barisan Nasional berada sama taraf, malah lebih tinggi dari negara negara Maju..

UMNO KEDAH YAKIN ORANG MUDA SOKONG BN @MukhrizMahathir


Umno Kedah yakin golongan muda di negeri ini mampu ditarik untuk memberi sokongan kepada Barisan Nasional (BN) dalam pilihan raya umum ke-13 (PRU13) jika mereka diberikan penerangan jelas tentang kemampuan BN menerajui kerajaan.

Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Negeri Kedah Datuk Mukhriz Tun Dr Mahathir berkata golongan muda mendengar daripada banyak pihak sebelum membuat keputusan menyokong pihak yang mana pada PRU13 dan disebabkan itu jentera BN perlu lebih giat mendekati mereka.

"Masih ramai yang belum buat keputusan (menyokong parti mana), masih atas pagar dan tak mahu dengar daripada satu pihak. Tugas kami untuk menerangkan pelbagai isu berbangkit supaya mereka yakin untuk memberi mandat kepada BN.

PAS ALOQ STAQ KEMPUNAN LAGI !!



Tindakkan Pkr mengistiharkan calon mereka di dun Bakar Bata sedikit sebanyak meninggalkan kesan mendalam terhadap kepimpinan pas kawasan Aloq Star.

Kerana selama ini hanya pas sahajà berkempen di dalam kawasan alor star tiada langsung kelibat kelibat jentera pkr mahu pun dap sama sama membantu mereka..

Tetapi, tiba tiba saja Pkr sudah mengumumkan calon yang kurang familiar bagi menduduki kerusi yang menjadi idaman mereka setelah beberapa penggal menyerahkan kerusi itu kepada PKR walaupun tidak pernah mendatangkan hasil.

DULU BERI ALASAN SALAH KIRA, SEKARANG SALAH TAIP !!



Sikap lidah bercabang si Guan Eng memang tak dapat dinafikan lagi..Bila dah kantoi ada saja cari alasan nak lepaskan diri..Hairan, macam mana seorang akauntan merangkap Ketua Menteri memberi alasan salah taip mengenai kos pembinaan projek terowong dasar laut yang menelan belanja sampai berbilion bilion?

Ternyata Guan Eng kurang senang dengan isu yang dibangkitkan oleh Ketua Penerangan Pemuda BN hingga menganggap Pemuda BN tidak Profesional.. Ini bukan soal profesional atau pun tidak, kalau pekara ini tidak dibangkitkan bukankah mereka akan teruskan projek ini dengan jumlah berbilion ringgit yang diberikan kepada syarikat kroni hanya bermodalkan RM2..

SEORANG LAGI MILITAN MATI DITEMBAK DI LAHAD DATU !!



Seorang anggota militan Sulu ditembak mati setelah lelaki itu menyerang seorang anggota keselamatan dengan barong (sejenis parang) ketika pemeriksaan di sebuah rumah di Kampung Simunul, Semporna, hari ini.

Pesuruhjaya Polis Sabah Datuk Hamza Taib berkata anggota keselamatan itu ditetak lelaki berumur 60-an terbabit di depan dan belakang badannya ketika pasukan keselamatan menjalankan operasi bersepadu dan penggeledahan di kampung berkenaan pada 8.40 pagi.

“Walaupun ditetak, anggota pasukan keselamatan berjaya melepaskan tembakan. Tiada kecederaan serius dialami anggota kita.

“Siasatan mendapati lelaki itu merupakan pengawal dan pembantu kepada seorang penceroboh militan Sulu yang dikenali sebagai ‘Imam Tua’,” katanya pada sidang akhbat di Markas Operasi di Felda Sahabat 16, dekat sini hari ini.

Thursday, 28 March 2013

GEMPARR !! BABI DIHIDANG BERSAMA DAGING LEMBU



Gambar di atas sedang banyak berlegar di laman Facebook. Ia didakwa diambil di sebuah pasar raya di Selayang, Selangor. Nama pasar raya itu ada disebut dalam nota asal penulisan yang disertakan bersama gambar itu tetapi dipadam oleh Mynewshub atas faktor perundangan.

Kandungan gambar memperlihatkan bahawa perkara itu perlukan penyiasatan lanjut dan jika terbukti benar, maka tindakan tegas termasuk menutup pasar raya berkenaan harus diambil.

Mungkin itu gambar superimpose atau mungkin juga yang mengambil gambar terkeliru dengan daging yang ada di depan matanya. Benda yang ada itu sudah pun diproses jadi ada kemungkinan itu bukan babi dan mungkin kambing (hanya sebagai contoh kemungkinan).

Justeru itu, ia perlu disiasat dengan penuh terperinci dan mendalam. Namun jika ia benar, ia harus dipandang serius.

LUAHAN HATI ISTERI VAT69 #LAHADDATU



SEJAK tersiar berita tentang kematian wira-wira negara kita, saya tidak pernah lepas mengikuti berita di TV.

Saya menangis sedih melihat perwira-perwira kita mati di medan perjuangan perang. Rasa sedih ini lahir ibarat kata orang cubit paha kiri, paha kanan terasa, kerana saya juga adalah dari keluarga pasukan keselamatan.

Apa yang keluarga mereka rasa hanyalah orang seperti kami keluarga anggota yang tahu perasaan sesama kami. Menjadi isteri kepada anggota pasukan keselamatan secara tak langsung bukan saja suami berkorban kepada negara malah isteri dan anak-anak pun berkorban untuk negara.

Isteri menghadapi tekanan perasaan menghadapi kerenah anak- anak sakit demam, persekolahan dan segala masalah yang lain sendirian kerana suami selalu tiada.

Terpanggil rasa ingin meluahkan perasaan ini apabila membaca luahan hati isteri polis di Utusan Malaysia (polis Mega) bertarikh 12.3.2013. Apa yang diluahkan isteri polis berkenaan sama seperti isteri anggota lain rasakan.

PANASS !! SIAPA ORANG DALAM PKR YANG SEBAR VIDEO NURUL IZZAH ??




Tidak semena-mena, tiada beruk tiada kera, tiba-tiba pokok bergoyang. UMNO tidak tahu apa-apa, tiba-tiba PKR pula yang heboh menyatakan kewujudan Video Seks Nurul Izzah pula.

Kita amat memahami strategi ‘overdose’ atau ‘overkill’ iaitu menambahkan cili kepada isu yang sedia pedas seperti video seks Anwar sehingga orang tidak mampu lagi menelannya. Dalam kes ini, strategi pembangkang mungkin untuk membangkitkan rasa mual terhadap UMNO sekali gus meraih simpati terhadap Nurul Izzah dan Anwar.

Namun, cara pendedahan video Nurul Izzah ini agak keterlaluan iaitu menambah cili sehingga tidak nampak lagi masakan asalnya. Ini kerana ia pertama sekali disuarakan oleh Saifuddin Nasution secara terbuka di hadapan wartawan, seolah-olah sengaja sedangkan desas-desus mengenainya belum lagi kedengaran.

Mungkinkah ini merupakan strategi ‘pre-emptive’ iaitu bersedia dengan jawapan sebelum soalan dikemukakan? Atau apakah ini hanyalah langkah pertama ke arah satu lagi lakonan tersohor yang bakal diedarkan ala-ala lakonan sepupu Taib Mahmud?

VIDEO MEMALI !! KAITAN AMANAT HADI AWANG DENGAN INSIDEN MEMALI




Video yang menarik untuk ditonton oleh semua rakyat..Biar semua orang tahu kisah sebenar disebalik tragedi Memali..Segala bukti yang mengaitkan Pas tentang insiden memali ada dalam video ni..Sama sama kita saksikan.

PANASS !!! LAGI VIDEO BERLENDIR ORANG KUAT ANWAR PULA TERSEBAR !!! [VIDEO]


Saharudin Hamid Ketua Penenerangan PKR Merbok

Ish Ish Ish... PKR dan seks memang tak dapat dipisahkan..Tapi sampai kesudah takkan mengaku yang depa tu kaki seks, aloh alih Umno juga yang kena..Pemimpin PKR sedap sedap main, pencacai pulak kena jadi pelindung..

Gambar mamat sebelah Anwar tu ialah Ketua Penerangan PKR Cabang Merbok nama mamat ni Saharudin Hamid, merupakan seorang ahli majlis di MPSP Kedah.

Menurut apa yang didedahkan oleh blog Cili Padi Mamat ni dengan geng-geng pernah menghentam YDP Majlis sebagai menggalakkan aktiviti tak bermoral dengan percambahan pusat urut. Tetapi dia jugalah yang melawat premis-premis berkenaan untuk bersantai-santai, tak kurang dengan itu, mengepow pemilik premis agar dapat terus menjalankan operasi.

UNTUK APA SIPUTDIN SENSASIKAN VIDEO SEKS NURUL IZZAH ??



Sebenarnya tak ramai yang tahu pasal video aksi seks yang didakwa mirip Nurul Izzah ini..Kalau tak salah aku dulu aku pun pernah dengar dan baca tentang video Nurul Izzah..

Tetapi memandangkan aku tak tengok dan tak tahu betul ka tak video tu so aku tak follow sangat isu ni..Tapi tetiba pulak si banggang yang menjawat jawatan Setiausaha Agung PKR sendiri pecah lobang kata memang ada video seks Nurul Izzah..

Jadi maknanya apa yang aku dengar sebelum ini memang betul lah..Tapi yang buat taiknya Si Pudin ni lah..Nak kata tak berapa cerdik, bodoh jugak dia ni..Ada ka patut dia sendiri yang pi buka cerita pasal ni..?? Kalau hang tak buka mulut orang tak akan cari tapi memandangkan hang dah buka mulut, pakat pakat lah orang cari..Lepas tu nak salahkan Umno yang tak ada kena mengena dalam hal ini..Tak ke bangang namanya..

PANASS !!! 13 PEKARA TERKEJUT BANG NON PULA TERSEBAR !!!


Dibawah ini adalah Drama episod kejutan Anwar ketika PRU13 kali ni..Jangan terkejut pulak kerana tiba tiba saja Anwar akan berubah watak menjadi seorang yang sangat alim..Seperti apa yang Anwar cakap tentang video terbaru bersama jambu dan mahasiswa tersebar..

Anwar berubah menjadi seperti pak sheikh lidah bercabang bila suruh semua rakyat yang tonton video aksi seksnya supaya beristifar..Hebatkan lakonan Bang Non...Bila bila masa saja boleh berubah watak..

Bila pakai baju Melayu bersongkok masuk masjid, Anwar bertukar menjadi Pak Sheikh, bila masuk kuil Anwar tukar jadi tok sami, dan bila Anwar masuk tokong cina, Anwar jadi sami budha..

Tapi hakikatnya Anwar memang sesumpah politik yagn rakus mengejar kuasa.

PANASS !!! LAN A.N.A.K HAROOM HILANG KERANDUT LAWAN AZALINA !!! #MazlanFitnah



Inilah padahnya bila nak tunjuk hero..Aku ingat berani sangat di Lan A.N.A.K Harom ni, rupanya penakut juga nak lawan Datuk Azalina..

Hangpa ingat lagi dulu apa si Lan ni kata masa Datuk Azalina bagi tempoh seminggu untuk si Lan ni mohon maaf sebab fitnah Datuk Azalina tentang projek Rapid Pengerang tu?Dengan bongkaknya dia cakap takkan minta maaf, sambil berkata akan sahut cabaran Azalina di Mahkamah..

Wednesday, 27 March 2013

RPK SAHKAN ANWAR MINTA BANTUAN MISUARI UNTUK MENANG !! #Pray4Sabah



AIDCNews – 25/03/13 – Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim telah meminta bantuan daripada pengasas Barisan Pembebasan Kebangsaan Moro (MNLF) Nur Misuari untuk memenangi pilihan raya umum ke-13 (PRU 13), kata Raja Petra Kamarudin (RPK).

RPK dalam pendedahan terbaru hari ini di lamannya, Malaysia-today, berkata Anwar telah bertemu dengan Nur Misuari dan komander tertinggi tentera beliau di Indonesia pada 16 Julai 2012.

“Pada 16 Julai 2012, Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim telah terbang ke Jakarta untuk bertemu dengan Nur Misuari – yang sangat dekat dengan Anwar sejak masih dalam kerajaan – dan komander tentera MNLF.

PANASS !!! PEMUDA UMNO KEDAH SAHUT CABARAN PEG KHAS AZIZAN BERDEBAT !!! #TukarKedah


Peg khas Azizan 

Apa macam Musodaq?? Berani ka tetap masa dan tarikh nak berdebat dengan pemuda Umno Kedah?? Jangan berani tunjuk hero dalam akhbar saja..Pemuda Umno bila bila masa saja sudi berdebat isu pembinaan 12 buah masjid tu

Dalam Laporan Sinar Harian pada 20 Mac 2013 yang lalu, PAS Kedah melalui Musodaq Ahmad, Pegawai Khas Menteri Besar Kedah, Azizan Razak telah mencabar UMNO Kedah untuk berdebat tentang isu 12 Masjid yang kononnya telah di bina oleh Kerajaan Negeri Kedah pentadbiran PAS sepertimana yang tetera dalam buku laporan SAYANGI KEDAH SEJAHTERA.

PANASS !!! PENGARAH ICU KEDAH DEDAH TAKTIK KOTOR KERAJAAN PAS #TukarKedah


Pengarah Unit Penyelarasan Perlaksanaan ( ICU ) Jabatan Perdana Menteri bagi Negeri Kedah, Datuk Haji Azmi Bin Lateh telah mengesahkan bahawa 11 dari 12 buah Masjid baru yang di bina di Negeri Kedah merupakan peruntukan dari Kerajaan Pusat yang di salurkan melalui ICU Negeri Kedah.

Menurut Datuk Haji Azmi, Kerajaan Pusat membelanjakan hampir RM 100 Juta untuk projek-projek keagamaan di seluruh Negeri Kedah yang meliputi sama ada Masjid yang di bina baru atau yang di baik pulih, Surau yang di bina baru atau yang telah di naik tarafkan dalam masa lima tahun.

Selain itu peruntukan hampir RM 100 juta berkenaan juga di gunakan untuk di beri kepada Agama lain yang memerlukan bantuan.

PANASS !!! KANDUNGAN SMS ANTARA PEMIMPIN PEMBANGKANG DAN MILITAN MNLF DI DEDAHKAN



Memang tak dapat dinafikan lagi bahawa pembangkang adalah dalang pencerobohan militan MNLF di Lahad Datu..Perancangan rapi dan kandungan sms ini didedahkan oleh blogger Mymassa

SANGAT MENGEJUTKAN! Rupa-rupanya perancangan "mereka" bukan setakat memberi wang dan menghuru-harakan negara tetapi lebih dari itu. Kami sungguh terkejut.

Penemuan terbaru kami mendapati Individu Pembangkang bukan sahaja menyalurkan sejumlah wang yang besar kepada Militan Kiram, tetapi juga kami mendapat petunjuk baru yang amat-amat 'berat' di mana Individu Pembangkang turut menjanjikan beberapa perkara lain.

Sumber kami menunjukkan kepada kami beberapa sms dalam bahasa Inggeris, di antara Individu Pembangkang dengan pihak Militan Kiram, yang kami percaya dihantar kepada pihak perantara yang kami yakin ialah MNLF.

KEBEBASAN MEDIA YANG DILAUNGKAN PKR !!

Hairan betui aku.di mulut puak puak PgayR tak habis habis tuntut kebebasan media tapi adakah mereka adil dengan semua media??

Terpampang perkataan TV3 dan Utusan di larang masuk ke dewan keadilan iaitu tempat sidang media..

Inilah demokrasi terpimpin ala fuckatan..Takut kena soal lebih dengan wartawan sampai terpaksa halang media utama masuk..

Apa guna tubuhkan parti politik kalau takut nak berdepan dengan wartawan??

CARA MUDAH KERAJAAN DAP PENANG BAGI DUIT KAT KRONI


Sewa premis kosong RM70,000 sebulan: 1MB lapor polis

Pertubuhan bukan kerajaan (NGO), 1Malaysia Brothers (1MB) hari ini tampil membuat laporan polis bagi mendesak pihak berkuasa menyiasat kemungkinan terdapat unsur salah guna kuasa oleh pemimpin Kerajaan DAP Pulau Pinang.

Setiausaha Agung 1MB, Zainuddin Jaafar berkata, pendedahan media mengenai dakwaan Perbadanan Bekalan Air Pulau Pinang (PBAPP) menyewa sebuah premis sebanyak RM70,000 sebulan tanpa digunakan ternyata mengejutkan.

Menurutnya, rakyat perlu mendapat penjelasan daripada kerajaan negeri kerana selama ini mereka dikenakan pelbagai caj untuk penggunaan air di rumah dan premis perniagaan.

Tuesday, 26 March 2013

OP DAULAT: POLIS JEJAK INDIVIDU BIAYA PENGGANAS



Lahad Datu, 26 Mac - Polis mengesan berlaku pengiriman wang ke Pulau Jolo, Filipina oleh beberapa individu dari Sandakan dan Semporna, Sabah bertujuan membiayai kumpulan pengganas di sana.

Timbalan Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata pasukan keselamatan kini memantau rapi perbuatan individu itu yang mengkhianati negara dan tangkapan akan dilakukan apabila tiba masanya.

Beliau berkata perbuatan menghantar duit ke Pulau Jolo untuk membantu kumpulan pengganas adalah kesalahan yang amat berat dan mereka yang terbabit boleh dikenakan tindakan undang-undang yang membawa hukuman penjara seumur hidup atau mati mandatori.

TOP SECRET !!! ORANG DALAM DEDAH SENARAI CALON PR ??



Yaa..senarai calon PR yg telah dikemas kini setakat 25 Mac 2013 telah terdedah. Apa punya malang nasib PR, satu demi satu rahsia dan strategi mereka dibongkarkan oleh jentera parti mereka sendiri. Malah mereka yang mendedahkan bukan sebarangan orang tetapi dikatakan merupakan pimpinan peringkat tertinggi parti itu.

Jika sebelum ini mereka begitu mendabik dada mengatakan mereka mereka mempunyai 'agen' di dalam pentadbiran kerajaan untuk membongkar kononnya terdapat banyak penyelewengan tapi sekarang sebaliknya telah berlaku.

Ia dikatakan ekoran dari ketidakpuasan hati segelintir pimpinan tertentu yang merasakan disisih oleh Ketua Umum, Anwar Ibrahim. Mereka merasakan seolah-olah tidak dihargai walaupun telah menunjukkan sifat taat setia yang tidak berbelah bagi kepada.

403 JUTA !!! WOI MATPUT BINGAI MANA HANG NAK LARI ?? CHEGU NON CABAQ HANG BERDEBAT !!



Sebelum ini ramai di kalangan pemimpin PAS menggelar Cikgu Non sebagai Cikgu yang hanya layak mengajar ABC setelah Cikgu Non mendedahkan penyelewengan Tabung Memali yang di lakukan beberapa orang pemimpin dalam PAS.

Pada 2 bulan yang lepas, Mahfuz Omar pernah mencabar Cikgu Non supaya membuat laporan Polis sekiranya penyelewengan yang di dakwa Cikgu Non benar-benar berlaku. Setelah itu, tanpa rasa takut Cikgu Non telah membuat laporan beberapa minggu yang lalu.

RAKYAT PENANG BANGKIT TOLAK PENTADBIRAN REGIM GUAN ENG



Kebangkitan rakyat Penang yang bangkit menentang pentadbiran Lim Guan Eng pasti akan membuka mata rakyat Malaysia yang sebelum ini terpedaya dengan kata-kata pemimpin ‘Ultra-Kiasu’ dari DAP itu yang kononnya ingin mencontohi pemerintahan ‘Khalifah Umar Abdul Aziz’.

Ini kerana saban hari semakin ramai rakyat Pulau Pinang yang telah mula sedar, bangkit mengadakan bantahan terhadap kepimpinan mereka. Terdahulu sekumpulan belia Penang yang terdiri dari kaum Cina dan India telah berhimpun dan berarak bagi menyuarakan ketidakpuasan hati berhubung keputusan kerajaan negeri untuk membina projek terowong mega dasar laut.

Manakala semalam, dianggarkan hampir 10,000 rakyat dari pelbagai lapisan masyarakat telah menyertai ‘Himpunan Penyatuan Rakyat’ yang membantah pentadbiran Guan Eng yang dilihat GAGAL membela nasib rakyat yang semakin tersepit sejak lima tahun lalu.

BINA MASJID !!! DUIT TAK HULOQ TAPI CLAIM DEPA BUAT !! JENIS HARAM KA ANAK HARAM PAS KEDAH NI ??



Sorry to Say, rasa hormat aku dengan parti Pas dah lama hilang sejak depa berkawan dengan Dap ni..Bukan pasal bangsa atau pun fahaman politik tapi soal agama..Aku tak peduli puak belah sana tu nak kata aku ni kaki mencarut ka apa ka..Awat depa ingat depa tu bersih suci sangat ?? PUI !!

Aku pun taktau apa motif Pas claim depa buat masjid dalam buku terbaru kempen politik depa..Dalam buku tu Pas tulis bina 12 buah masjid..Bermakna Pas mengeluarkan dana kerajaan negeri untuk bina masjid masjid yang dimaksudkan di negeri Kedah..

Sebelum ini aku dah dedahkan salah satu masjid di Kuala Kedah yang termasuk dalam 12 buah masjid tu sebenarnya di sumbangkan oleh YAB Perdana Menteri sendiri melalui ICU (klik sini) dan bukannya seperti apa yang dicanangkan dalam buku kempen Pas Kedah..

PANASS !!! VIDEO BURUKKAN TAIB MAHMUD HANYA LAKONAN YANG DIRANCANG !!!



Satu perkara yang harus dicernakan bagi memahami pembangkang Malaysia ialah apa saja yang dilihat salah bagi Barisan Nasional akan menjadi tidak apa sekiranya dilakukan oleh pemimpin mereka. Antaranya, tidak apa bagi Nik Aziz untuk berkuasa sehingga mati, tetapi adalah menjadi satu kesalahan besar untuk Tun Mahathir menjadi Perdana Menteri lebih lama, atau untuk Tan Sri Abdul Taib Mahmud untuk terus menerajui Sarawak iaitu melangkaui 30 tahun.

Kini, Tun Mahathir telah pun bersara dengan meninggalkan Malaysia di puncak, dihormati dan dikagumi di seluruh dunia. Taib Mahmud pula belum bersara tetapi telah membuktikan komitmen yang berterusan, cekap dan berkebolehan membangunkan Sarawak di samping memastikan keamanan dan kesejahteraan rakyatnya.

Tetapi, Nik Aziz pula langsung tidak ingin bersara walaupun langsung tidak menjalankan tugas, melainkan berpolitik, berceramah, bertazkirah mengutuk dan menghukum orang sahaja kerjanya selama lebih 20 tahun sudah.

KOMANDO 69 KONGSI KISAH PERTEMPURAN DI LAHAD DATU !! #Pray4Sabah



‘Ibarat hujan peluru’ itulah ungkapan angota-anggota Komando VAT69 bagi menggambarkan pertempuran dengan pengganas dari selatan Filipina di Lahad Datu 1 Mac lepas.

Insp Azwanazlee Saffiai, 33, berkata terdapat dua pasukan yang bertempur dengan kumpulan militan itu iaitu Pasukan Gerakan Khas (PGK) VAT 69 Bravo dan Charlie.

Bertindak sebagai komander kumpulan bagi sektor Bravo terdiri daripada 34 anggota dan pegawai, beliau berkata pertempuran berlaku selepas pengganas cuba mengepung pasukan keselamatan Charlie.

“Sewaktu cuba mengepung pasukan keselamatan Charlie yang juga dianggotai 34 anggota dan pegawai, pengganas memasuki kawasan sektor Bravo dan mereka kemudian mengeluarkan arahan supaya sektor kami (Bravo) beredar meninggalkan kawasan.

“Kami (Bravo) enggan berganjak sebaliknya cuba mendapatkan arahan daripadaKomander untuk melepaskan tembakan.

” Pihak pengganas yang sebelum itu memberi amaran ‘berambus Tiger, balik’ (kepada kami) telah melepaskan tembakan kerana kami tidak mahu berundur,” katanya kepada Bernama di sini, Isnin.

“Mereka (pengganas) cuba rapat dengan kami dan mengacukan senjata serta melepaskan tembakan bertubi-tubi dalam jarak kira-kira 10 meter,” katanya.

Pertempuran yang berterusan selama sejam itu mengorbankan dua anggota polisiaitu ASP Zulkifli Mamat, 29, dan Sjn Sabaruddin Daud, 46.

Pasukan keselamatan menembak mati 15 musuh.

PANASS !!! CHEGU NON A.K.A CN AFGHANI BUAT KECOH DI SIK [VIDEO]

hiasan

Apa yang berlaku sebenarnya ... Mengapa Cg. Non sanggup "menderhaka" kepada PAS kedah.. Jom kita saksikan antara sebab Cg. membelasah dan mededahkan keburukan pemimpin PAS.



Dalam PRU 12 tahun 2008 PAS Kedah telah mengeluarkan satu Manifesto Pilihanraya yang cukup hebat lagi menarik bertajuk " KEDAH SEJAHTERA NIKMAT SEMUA".

Terdapat tiga Teras dalam manifesto tersebut dan ianya ialah:Petadbiran,Hal Ehwal Islam, Hak dan Kepentingan Non Muslim. Isi kandungan manifesto diperjelaskan seperti berikut :

AL FATIHAH !! MALAYSIA KEHILANGAN CENDIAKAWAN ISLAM TERULUNG




Sebentar tadi aku dimaklumkan berita tentang kematian Seorang Ilmuan dan pendakwah Islam yang juga Fellow Utama ISTAC iaitu Prof Dr Muhammad Uthman El Muhammadi.

Semoga roh Allahyarham dicucuri rahmat dan diletakkan bersama sama orang di kasihi Allah SWT..Insha Allah..

Monday, 25 March 2013

ANWAR KECUT PERUT TUNGGU KES PENDAKWAAN PENGGANAS SULU




Ketua Pembangkang dan pimpinan Pakatan Rakyat hanya menyatakan sokongan mereka kepada usaha pasukan keselamatan untuk membanteras pengganas Sulu pada 20 Mach lalu, iaitu 15 hari setelah berlakunya pencerobahah ke atas kedaulatan negara.

Lima belas hari atau lebih daripada dua minggu untuk menunjukkan rasa prihatin dan simpati terhadap kematian 10 anggota keselamatan yang mengorbankan nyawa untuk mempertahankan ibu pertiwi bukan sahaja dilihat tidak ikhlas tetapi juga biadap dan tidak bermaruah.

Namun kebiadapan dan ketidak ikhlasan Anwar dan pimpinan pembangkang tidak mampu menutup agenda yang lebih licik dan jahat disebalik kelewatan tanda sokongan kepada pasukan pembangkang.

Anwar dan kuncu-kuncunya dari PKR, Pas dan Dap pada mulanya sudah yakin bahawa Pilihan Raya Umum ke 13 akan diadakan pada awal Mach namun jangkaan mereka meleset.

Atas andaian tersebut Anwar menyusun strategi bersama bekas pengerusi Barisan Pembebasan Islam Moro pemisah (MILF), Nur Misuari berkomplot agar serangan ke atas negeri Sabah dilancarkan seiring dengan PRU13.

SELAMAT MENYAMBUT HARI POLIS KE 206 @PDRMsia



Hari Polis ke-206 hari ini disambut dalam suasana kesayuan tetapi penuh patriotik.

Suasana hening seketika apabila balu dan waris anggota yang terkorban dalam krisis pencerobohan di Sabah, mengambil kenaikan pangkat pegawai dan anggota berkenaan.

Kesedihan jelas terpancar di wajah Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak ketika beliau menyampaikan kenaikan pangkat itu kepada anak tunggal DSP Michael Padel yang memakai baju kemeja dan berseluar hitam tanda masih berkabung atas kematian bapanya.

Kelapan-lapan pegawai dan anggota yang gugur itu mendapat kenaikan pangkat secara Medan Posthumous.

PANASS !!! DS @NajibRazak DAH MULA BERTINDAK, ANDA BILA LAGI ? #JOMBERTINDAK



Kepada yang belum tahu, baru baru ini Perdana Menteri kesayangan kita Datuk Seri Najib telah melancarkan kit tindakan dan Jom Bertindak, melalui laman web 1Malaysia.

BIADAP !!! OSTAD ROMEN JAM 3 PAGI HINA PDRM !!



Memang biadap betul pemimpin pakatan ni..Sekor sekor nak tunjuk belang kononnya mereka tu lebih hebat dari anggota keselamatan.Kali ni giliran Bad toya min menghina PDRM dengan gelaran "anjing".. Baca twitter dibawah


UPDATE #LAHADDATU !! 4 MAYAT TERMASUK 2 BUDAK DITEMUI



LAHAD DATU – Empat mayat dipercayai rakyat asing ditemui di dalam sebuah rumah di Kampung Tanjung Batu selepas pasukan keselamatan bertempur dengan pengganas militan semasa operasi penggeledahan di kampung itu, Ahad.

Pertempuran pada pukul 9.15 pagi itu turut menyebabkan seorang anggota tentera cedera di paha kanan akibat terkena tembakan musuh, kata Panglima Angkatan Tentera Jen Tan Sri Zulkifeli Mohd Zin.

Beliau berkata insiden itu berlaku selepas pasukan keselamatan menjejaki dua musuh yang memasuki sebuah rumah berhampiran dan berlaku tembak menembak sehingga mencederakan anggota itu.

“Berlaku beberapa minit pertempuran di situ, dan semasa pertempuran pasukan keselamatan mendapati seorang musuh telah lari dari rumah itu menghala ke sebuah rumah di sebelah sebelum bertindak membakar rumah berkenaan.

“Pasukan keselamatan kemudiannya melepaskan tembakan bagi membersihkan rumah yang mula-mula dimasuki dua pengganas itu sebelum memasukinya dan menjumpai empat orang mati ditembak,” katanya pada sidang akhbar bersama Timbalan Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar di Markas Operasi di Felda Sahabat 16 di sini, Ahad.

MUKA NI NAK JADI MB KEDAH?? MANA DIA RUMAH KOS RENDAH UNTUK RAKYAT KOLA ??


Aku taktau betapa bodohnya puak Pas Kola Kedah ni, dalam masa 1 penggal takdak satu pun rumah kos renda dibina dalam kawasan Kuala Kedah padahal dalam Kola Kedah ada 2 ekoq Exco perumahan dan industri pelaburan..

Cuba tengok la ni perumahan kat Kuala Kedah dalam kategori apa..Harga rumah dalam Parlimen Kuala Kedah contoh dun Kubang Rotan cecah 400 ribu.. Buat apa lantik Phahrol jadi Exco perumahan kalau rumah kos rendah untuk golongan berpendapatan rendah tak boleh bina??

La ni banyak pemaju tertumpu dalam kawasan Parlimen Kuala Kedah dari Simpang 4 Kangkong sampai la ke Alor janggus mesti ada permumahan baru di bina tapi takdak satu pun rumah kos rendah dibina..

Buat apa ada exco lagu ni kalau harga rumah teres 1 tingkat keluasan 27x36 kaki cecah 400 ribu..

Orang macam ni hampa nak sangat jadi MB?? Pikiaq pikiaq la sama noo..

Sunday, 24 March 2013

SAH !!! KEGANASAN DI LAHAD DATU ANGKARA MNLF



Benarlah kata orang, bahawa untuk menilai seseorang kita perlu melihat kepada rakan-rakannya. Maka, tidak hairanlah apabila Nur Misuari, Ketua Barisan Pembebasan Kebangsaan Moro merujuk kepada Anwar Ibrahim sebagai ‘sahabat lama’ kerana ternyata mereka mempunyai perwatakan yang sama iaitu suka berbohong.

Di awal kejadian pencerobohan Lahad Datu oleh pengganas Sulu, dan ketika rakyat Malaysia masih terpinga-pinga, media Filipina dan agensi berita antarabangsa pantas melaporkan sumber risikan yang menunjuk kepada pembangkang Malaysia, sebagai dalangnya. Bertitik-tolak dari itu, kita menyaksikan bagaimana Anwar Ibrahim yang telah terasa cili begitu ‘bersungguh-sungguh’ menafikan laporan tersebut sehingga membawa kepada ‘parody’ “You ulang, I saman” yang menjadi popular di laman-laman sosial.

Pendedahan tersebut dikuatkan dengan laporan risikan termasuk gambar yang menunjukkan Anwar telah membuat pertemuan sulit dengan Nur Misuari beberapa kali.

PANASS !!! RAFIZI 3 SUKU PENGUNDI HANTU SEBENAR !!!


Rafizi 3 suku

Hairan, macamana la Anwar boleh lantik budak degree level 3 sebagai pengarah strategik?? Dah la pernah buat tuntutan palsu waktu kerja dengan Petronas..Kini Rafizi nak suruh semua orang rakyat Malaysia percaya cakap dia??


2 hari lepas Rafizi cakap Papagomo pengundi hantu sebab ada 2 tempat mengundi dan 2 pengenalan tetapi yang peliknya dalam lampiran yang ditunjukkan itu terdapat perbezaan pada tarikh kelahiran..Namun Rafizi sedikit pun tak ambik kisah pasal tu..Yang penting bagi dia janji nama sama dan boleh serang balik Papagomo sebagai pengundi hantu..

50 SEN PUNYA PASAL, TAKKAN KIRAM DAH CUAK KOT ??




Nak tergelak pun ada bila Sultan Jamalul Kiram punyalah takut bila syiling 50 sen kita (versi terbaru) tiba-tiba boleh sampai kepadanya yang kini berada di Manila, Filipina.

Pada yang tak tahu mengenai kes itu, kami ulang kembali insiden itu.

Baru-baru ini seorang budak lelaki dekat rumah Jamalul Kiram telah menunjukan wang syiling 50sen Malaysia kepadanya.


Menurut budak lelaki itu, seorang lelaki yang menaiki sebuah kereta berwarna hitam memberikan syiling itu padanya.

Lelaki yang tidak dikenali itu juga mengambil gambar rumah Kiram dari jarak dekat.

Kiram punyalah takut sebab katanya, itu membuktikan ada ejen khas atau komando kita telah bersedia hendak membunuhnya.

Sandiwara Sulu: Tian Chua Perlu Jelaskan Pada Penduduk Lahad Datu


Menuduh sesuatu sebagai ‘sandiwara UMNO’ merupakan ayat ‘standard’ Pakatan Rakyat bagi melepaskan diri apabila terbelit perangkap sendiri. Ayat ini digunakan tanpa mengira tempat dan keadaan, termasuk dalam isu kedaulatan negara serta nyawa manusia. Seolah-olah, seluruh kejadian alam ini adalah berkisar kepada politik sempit UMNO-PAS atau BN-PR semata-mata.

Tragedi berdarah Sauk suatu ketika dahulu yang menyaksikan kumpulan pengganas AlMaunah yang termakan hasutan pembangkang bahawa kerajaan adalah kafir dan wajib ditentang, turut dituduh sebagai sandiwara semata-mata kerana enggan mengaku bahawa ia berpunca dari doktrin mereka.

Dan kini, pencerobohan Sulu pula dituduh yang sama. Walaupun pasukan keselamatan kita telah terkorban, malah dibunuh kejam dan disiksa oleh pengganas Sulu, tetapi puak pembangkang tetap berdegil menyifatkannya sebagai sandiwara.

Tian Chua, Naib Presiden PKR yang menjuarai tuduhan sandiwara ini telah pun didakwa kerana beliau tetap enggan menarik balik tuduhannya dan enggan meminta maaf. Apa yang dikesalkan lagi ialah tiada seorang pun dari pemimpin PR lain yang menempelaknya, sekali gus bermakan mereka merestui tindakannya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog archive