Saturday, 24 November 2012

BAJET 2013 KEDAH BAKAL MENJAHAMKAN EKONOMI KEDAH



Terkejut saya apabila mendapat tahu bahawa Kerajaan PAS Negeri Kedah baru-baru ini mengumumkan bajet 2103 di sidang DUN yang bernilai RM1.1 bilion meskipun mensasarkan pertumbuhan pendapatan berjumlah RM640 juta pada tahun 2013.

Menteri Besar Kedah, Azizan Razak yang membentangkan bajet “menipu” tersebut berkata bahawa jangkaan peningkatan pendapatan Kerajaan Negeri Kedah itu akan diperoleh dari hasil premium tanah dan air yang dijual kepada SADA serta sahabat “syaitan”nya Lim Guan Eng di Pulau Pinang.

Lebih hebat lagi, Azizan juga menjangkakan GLC-GLC Kedah bakal menjana keuntungan yang berlipat ganda pada tahun depan, termasuk Bina Darulaman Berhad (BDB).

Persoalannya, bajet apakah yang Menteri Besar ini bentangkan? Bajet mahu mufliskan Kedah atau mahu ranapkan terus negeri Jelapang Padi itu?

Sebagaimana maklum, Kedah tidak pernah mengkaji semula tarif penjualan airnya kepada Pulau Pinang sejak bertahun-tahun lamanya dan negeri Pulau Pinang dikatakan menikmati kadar tarif air yang sangat murah.

1278 PUSAT HIBURAN !! TAHNIAH KHALID GAGAP DAN RONNY LIU !



Rakyat negeri Selangor sepatutnya berbangga dengan pengumuman Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan, Ronnie Liu bahawa negeri itu kini memiliki sebanyak 1,278 pusat hiburan sejak Pakatan Haram memerintah pada Mac 2008 hingga kini.

Dengan wujudnya ribuan pusat-pusat hiburan itu saya yakin bahawa rakyat di seluruh negeri Selangor merasa sangat “berkebajikan” dan “Islamik”, bukan?

Apatah lagi menyedari bahawa pusat-pusat hiburan seperti disko, kelab dangdut, pusat karaoke, pub dan bistro menghiasi di seluruh kawasan kediaman dan bandar-bandar di negeri yang pesat membangun bersama Pakatan Haram itu.

Selain itu, turut melengkapi pusat-pusat hiburan itu, negeri Selangor mungkin boleh berbangga dengan 179 pusat-pusat refleksologi, aromaterapi, fisioterapi, spa, sauna atau nama “glamour”nya “rumah urut best!”.

Mahukah rakyat Selangor berterima kasih kepada Ronnie Liu dan kerajaan pimpinan Khalid Samad yang dibantu oleh golongan PAS yang kononnya “mereka saja yang beragama Islam” di dunia?

PANASS !!! GAMBAR KEMUSNAHAN ALAM HUTAN SIMPAN PEDU OLEH KERAJAAN REGIM PAS KEDAH !!



Belum pun habis sepenggal memerintah hutan hutan tadahan hujan yang mempunyai berpuluh puluh ribu pokok balak dengan rakus di samun oleh kerajaan Pas Kedah bertujuan mengaut keuntungan tanpa memikirkan kesan kepada alam sekitar..

Sebelum ini Kerajaan Pas Kedah dengan rakus mengondolkan hutan simpan Gunung Inas, Kali ini kawasan hutan simpan Tasik Pedu pula menjadi mangsa..

Dikatakan 1000 ekar kawasan hutan dimusnahkan dengan alasan untuk memberi laluan kepada projek agro pelancongan.. Sungguh menghairankan kawasan itu sebenarnya untuk dijadikan kawasan tanaman pokok buah buahan sahaja, tetapi yang peliknya sampai ke puncak bukit Kerajaan Pas Kedah tarah sampai licin..

Azizan dengan rakus berkata projek itu tetap diteruskan sekalipun Jabatan Alam Sekitar (JAS) telah menolak laporan Penilaian Kesan Alam Sekitar (EIA).

PANASSX !!! 8 KALI LANGGAN PERCUMA 1 KALI !!




"LANGGAN 8 KALI, PERCUMA SATU". Itu antara pakej yang ditawarkan premis pelacuran di Kepong Baru, Kuala Lumpur. Dengan menggunakan wanita warga asing sebagai pelaris, taktik itu dilihat berjaya mengumpan ramai pelanggan untuk ke premis berkenaan.

Walaubagaimanapun, polis yang menyamar sebagai pelanggan berjaya membongkar kegiatan tersebut, malam semalam. Dalam serbuan yang dilakukan, 9 wanita warga Thailand, 5 Filipina dan seorang warga China berusia lingkungan 20-an ditahan.

Serbuan yang dilakukan oleh sepasukan pegawai dan anggota Bahagian Kongsi Gelap/Judi/ Maksiat D7, Bukit Aman turut mendapati ada di antara wanita asing tersebut yang menyalahgunakan pas lawatan sosial dan gagal mengemukakan sebarang dokumen pengenalan diri. Turut ditahan, dua penjaga premis.

Kesemua mereka dibawa ke IPD Sentul untuk tindakan lanjut.

Sumber: Edisi 7, NTV7

Video dari Channel PDRMsia

AKSI BERCUMBUAN MAT REMPIT DENGAN PASANGAN ATAS MOTOR BERJAYA DIRAKAM





Pehh, makin gila mat rempit la ni, orang lain bawa kenderaan tengok jalan tapi mat rempit dengan awek dia ni siap duk comolot atas motor..

Friday, 23 November 2012

WARGA INDON BUAT PROJEK DALAM RUMAH KONGSI DITANGKAP

HIASAN

Pasangan kekasih warga Indonesia yang sedang asyik bermadu kasih di sebuah rumah kongsi tapak pembinaan projek perumahan Taman Sekiah Makmur Behrang Ulu, terkejut dengan kehadiran pegawai Penguatkuasa Jabatan Agama Islam (Jaipk) Ulu, di sini, semalam.

Wanita berusia 41 tahun yang dikenali sebagai Diana bersama pasangannya dikenali sebagai La Saudi, 29, terkejut dengan kehadiran pegawai penguatkuasa Jaipk yang membuat serbuan dalam Operasi Bersepadu di lima lokasi di sini, kira-kira jam 3.10 pagi semalam.

Ketua Cawangan Imigresen Teluk Intan, Khairul Anuar Sulaiman berkata, namun begitu, percubaan wanita itu untuk melompat pengadang dinding papan lapis setinggi 1.2 meter gagal kerana pegawai Jaipk berjaya menahan kedua-dua warga Indonesia berkenaan.

MAMPUIH HANG MAK LAMPIR !!! MANA MAU LARI OIII




Dari Jet mewah ke kereta mewah

ZURAIDAH Kamarudin sudah membuktikan kebenaran di sebalik teori ini. Dari hanya memiliki sebuah kereta biasa (MyVi), Zuraidah sekarang punya 4 kereta mewah, semuanya kerana menggunakan formula yang penulis sebutkan di atas

Hebat tak hebat. Tak payah susah-susah cari downline pun tau.

Lebih hebat lagi bila Zuraidah selamba beruk mengiyakan perkara tersebut dengan mendakwa pembelian itu tidak melanggar apa-apa peraturan, macam tidak ada apa salah.

Adakah sesiapa yang dakwa Zuraidah melanggar peraturan? Tidak, kita tak sebut pun Zuraida melanggar peraturan, cuma kita nak rakyat fikir sendiri sajalah, macam mana penjual ubat yang hanya ada sebuah kereta biasa sebelum jadi ahli Parlimen, tiba-tiba mampu beli kereta mewah berbiji-biji selepas jadi ahli parlimen.

Dari parti PKR pulak tu, parti yang kononnya marhaen, down to earth, demi rakyat, untuk rakyat dan apa kejadah rakyat, rakyat yang lain.

PANASS!! HAIRIE OTHMAN DAH KENA BELI OLEH UMNO ?


Hairie Othman yang sebelum ini begitu galak berceramah diatas pentas PAS sekarang ini dilihat mempersoalkan tindakan Nik Razi yang mendoakan BN KO.

Beberapa jam selepas beliau twitt mengkritik Nik Razi sudah ada penyokong PAS menuduh Hairie khianat dan ada yang fitnah beliau telah dibayar Umno. Ini semua gara gara teguran beliau yang melihat doa Nik Razi agak ekstrem.

KESIAN ANWAR PERMOHONAN DIA KENA TOLAK MENTAH2


Menteri Luar Australia Senator Bob Carr berkata Australia tidak boleh dan tidak akan mempengaruhi cara pilihan raya umum patut dilaksanakan di Malaysia walaupun menerima rayuan berhubung perkara itu daripada Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Anwar dilaporkan menulis kepada Carr untuk meminta Australia membantu dalam memastikan pilihan raya umum akan datang di Malaysia, yang berkemungkinan diadakan awal tahun depan, bebas daripada penipuan dan rasuah.

Anwar juga dilaporkan memberitahu Carr bahawa beliau menemui bukti tentang penipuan dalam pendaftaran pemilih dan anomali lain dalam menghadapi pilihan raya itu.

Beliau turut mempertikai kebebasan Suruhanjaya Pilihan Raya dan mendakwa pembangkang diketepikan oleh media.

KARPAL - HANGPA 2 EKOQ BEREBUT AKU JUGAK YANG UNTUNG






Ramai yang tersenyum sendirian bila membaca kenyataan sinis dari bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad yang menyarankan agar Pengerusi DAP, Karpal Singh dimasukkan dalam senarai sebagai calon Perdana Menteri.

Menurut Tun Dr. Mahathir, Karpal sebagai orang yang sudah lama berjuang dalam politik tentunya turut mengharapkan jawatan itu sama saja seperti diangan-angankan oleh Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim dan Presiden PAS, Abdul Hadi Awang.

Sindiran pedas ini tentunya mengundang rasa tidak senang ramai pemimpin PR yang sekarang ini sedang kelam kabut bersilat lidah untuk meredakan isu jawatan Perdana Menteri yang sekarang ini ibarat duri dalam daging kepada kerjasama parti pembangkang dalam gabungan PR.

Isu jawatan PM mula menjadi polemik umum selepas Dewan Ulama PAS serta perwakilan parti itu sepakat untuk mengangkat Presiden mereka sebagai PM, dengan alasan ketokohan dan kredibilitinya jauh lebih baik berbanding Anwar Ibrahim.

#DUNKEDAH !!! KERAJAAN PAS KEDAH BANYAK PUTAR BELIT NAK JAWAB ISU BESAR !!





Semalam berlangsung perbahasan mengenai bajet negeri Kedah. Tak banyak aktiviti menarik yang menarik perhatian MTK. Banyak yang membosankan, namun pukulan Tok Det keatas pentadbiran Pas Kedah memang best dan menarik!

Datuk Seri Mahdzir Khalid (Tok Det) mempertikaikan masalah dalaman yang dihadapi oleh KUIN (Kolej Universiti Insaniah) mempunyai banyak program dan kursus, tetapi tiada pelajar! Malah KUIN baru-baru ini disaman oleh seorang kontraktor kerana gagal membayar hasil kerjanya.

Malah KUIN juga mempunyai banyak penyelewengan dalam pentadbirannya!!

Sebelum berkuasa, PAS Kedah bukan main lagi bercakap tentang penyelewengan bekas Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mahdzir Khalid (Tok Det) yang akan membolehkan para pengikut bersorak apabila Tok Det diseret ke muka pengadilan.

GEMPARR !! KAJIAN MENDAPATI JURUTERBANG KERAP TERTIDUR DALAM PENERBANGAN




London – Satu kajian baru dijalankan di Austria, Sweden, Jerman dan Denmark mendapati seorang bagi setiap tiga juruterbang tertidur ketika sedang mengawal pesawat yang membawa beratus-ratus penumpang.

Penyelidikan itu mendapati empat daripada lima juruterbang berdepan masalah keletihan ketika berada dalam kokpit.

Persatuan Kokpit Eropah (ECA), yang mewakili juruterbang, menerbitkan penemuan menakutkan selepas tinjauan dilakukan kesatuan nasional mendapati sebahagian besar juruterbang tertidur, malah tidak terjaga ketika mengawal pesawat.

#LANGAT2 !!! WOI KHALID BILA LU MAU BIKIN DAA




Tahukah kita apa akan terjadi jika Langat 2 masih ditangguh perlaksanaannya? Hingga ke hari ini, sudah 2 tahun Projek Langat 2 ditangguh. Jika kita mulakan sekarang pun, belum tentu 2 tahun lagi Langat 2 boleh beroperasi.

Jika Langat 2 belum boleh beroperasi dan masalah kegawatan air muncul.

Rakyat Selangor akan menanggung bencana itu sendiri. Kerana orang yang patut bertanggungjawab (tentunya si Khalid Gagap) belum tentu masih wujud di Selangor atau dimuka bumi ini pada waktu tu.

Semua kesilapan, kedegilan dan kecuaian yang pernah Khalid lakukan, kesannya 100% akan ditanggung oleh rakyat Selangor. Atas alasan tersebutlah, mungkin Khalid rela perjudikan isu air untuk politik dari hakikat sebenar.

Sebab apa yang dia buat, mungkin dia tak kena.

TUDIAA !!! WANITA BERAHI DENGAN RANGKA MANUSIA ??




Seorang wanita berusia 37 tahun dari Gothenburg, Sweeden kini ditahan pihak berkuasa negara itu kerana disyaki melakukan hubungan seks – dengan rangka manusia!

Siasatan polis menunjukkan dia menggunakan 100 tulang manusia, termasuk enam tengkorak dan satu tulang belakang, untuk menjalankan aktiviti seksnya.

Menurut laporan agensi berita Sweeden, TT, pihak polis telah menjumpai beberapa buah cakera padat (CD) yang bertajuk ‘My Necrophilia’ dan ‘My first experience’ serta beberapa keping gambar wanita itu bersama dengan tengkorak-tengkoraknya.

Wanita tersebut telah didakwa di Makhamah Daerah Gothenburg semalam.

Thursday, 22 November 2012

UMNO KEDAH KECAM DOA BN KO





Kenyataan pengerusi perhubungan Umno negeri Kedah yang mengecam tindakkan Pas berdoa kehancuran Umno/BN

4 TAHUN 4 BIJI KERETA !!! MP PKR BUAT SIDE INCOME KER ??




Sakan betul Ketua Wanita PKR, Zuraida Kamaruddin memborong pelbagai jenis kereta mewah sejak bergelar wakil rakyat bagi kawasan Parlimen Ampang. Daripada sekadar memiliki sebuah MyVi tetiba saja bertukar citarasa kepada Toyota Hilux, Volvo dan Mercedes Benz.

Sebelum ini dalam salah satu kempen PKR, ada pemimpinnya menyeru rakyat memboikot pembelian kereta kononnya selepas PR memerintah nanti, harga kereta akan diturunkan, tika itu barulah rakyat digalakkan membeli dengan harga baru yang jauh lebih rendah.

Rupa-rupanya saranan tersebut tak terjangkau untuk dilaksanakan oleh Zuraidah, itu yang belum pun kereta VOLVO XC90 mencecah usia dua tiga tahun dibelinya pula dua buah Toyota Hilux dan terbaru pula kini Zuraidah sedang selesa memandu Mercedes Benz E240.

Bukan calang-calang orang boleh merasai pelbagai jenis keempukan kereta yang berjenama dan mahal sebegitu. Tapi bak kata rakan kita di Sel13.Com, tuah ayam nampak di kaki, namun tuah manusia sekalipun masam tubuhnya tiada siapa yang tahu.

PANASS!! ANWAR WAYANG SOKONG PALESTINE ?




Dewan Rakyat meluluskan usul tergempar mengutuk serangan dan keganasan yang dilakukan oleh rejim Zionis Israel dengan disokong sebulat suara oleh semua ahli parlimen Selasa lalu.

Usul tersebut dibentang oleh Perdana Menteri, datuk Seri Najib Tun Razak dan dibaca oleh Perbahasan digulung oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Aziz.

Usul itu diluluskan setelah tiga jam perbahasan oleh anggota Dewan Rakyat termasuk Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim dan pemimpin pembangkang yang lain.

Anwar dalam membahaskan usul tersebut turut mengutuk dengan keras perbuatan tidak berperikemanusiaan yang dilakukan oleh rejim Zionis terhadap penduduk Gaza yang lemah lagi tertindas.

Malah Anwar dengan lantangnya mengesyorkan supaya Kerajaan Malaysia mengambil langkah lebih drastik untuk menghalang rejim Zionis terus menindas penduduk bumi Palestin yang di bawah cengkamannya.

Bagi sesiapa yang mendengar ucapan Anwar yang berapi dan begitu tegas, sudah tentu akan teruja dan tertarik dengan sikap beliau yang seakan-akan sama dengan pendirian kerajaan Barisan Nasional.

PULAK DAH !! PAS DUK LIGAN KUASA DAP !!



Muktamar PAS ke-58 boleh dikatakan berjaya mencetuskan kekuatan baru kepada PAS dalam menghadapi PRU ke-13. Malangnya, kekuatan yang dijana khas untuk menghancurkan UMNO telah tersasar akibat doa yang penuh dengan dendam kesumat dan benci yang amat sangat terhadap saudara seagama, yang mana menyalahi agama Islam.

Doa tersebut yang diharap dapat menimbulkan semangat akar umbi PAS, di masa yang sama telah menimbulkan rasa cuak dan gerun dengan ketakburan pemimpin PAS di kalangan pengundi atas pagar.

Selain doa yang memakan diri, kekuatan PAS juga menimbulkan rasa kurang senang di kalangan parti sekutunya yang masing-masing ingin menjadi peneraju utama serta enggan menjadi nombor dua atau tiga. Oleh itu, kekuatan PAS yang diperlihatkan dalam Muktamar tersebut juga bermakna ancaman kepada DAP. PAS nekad inginkan Perdana Menteri dari parti mereka dan akan pastikan parti itu menguasai sekutu-sekutunya.

Mungkin setakat ini, DAP tidak merasa tergugat kerana yakin yang PAS tidak akan bertanding kerusi yang cukup untuk membolehkan mereka menguasai Pakatan Rakyat. DAP yakin yang Hadi Awang akan mati beragan sahaja akhirnya, kerana tidak dapat menjadi Perdana Menteri sehingga akhir hayatnya.

TERKINI DARI SIDANG DUN KEDAH !! ADUN BN KEDAH DIARAH KELUAR DEWAN !!!






Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kota Siputeh dari Barisan Nasional (BN), Abu Hasan Sarif diarah keluar dewan setelah enggan mematuhi arahan Speaker, Datuk Dr Abd Isa Ismail sebentar tadi.

Abd Isa membuat keputusan itu setelah Abu Hasan gagal mematuhi arahannya agar duduk dan berhenti daripada terus mengeluarkan kenyataan.

Abu Hasan bangun untuk meminta penjelasan ketika Exco Sumber Manusia, Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Lim Soo Nee menafikan penurunan gred seorang kakitangan kerajaan dari N41 kepada N17 berunsurkan politik sebagai dakwaan tidak berasas.

PAS Sudah Bersedia Doakan Kehancuran DAP dan PKR



Mendoakan kehancuran pihak lain atas alasan menolak Islam kerana menolak hudud dianggap wajar bagi PAS. Meletakkan ‘hudud’ sebagai asas agama Islam, PAS mengisytiharkan permusuhan kekal ke atas UMNO bagaikan satu jihad yang jauh lebih besar dari menentang iblis dalam diri sendiri mahupun jihad menentang puak Yahudi yang memusuhi Islam sehingga ke-akhir zaman.

Ini terbukti apabila seluruh dunia sedang sibuk mengecam tindakan Zionis menyerang orang-orang awam Palestin, PAS pula sedang berdoa bersungguh-sungguh mengecam UMNO dalam solat hajat dan doa PAS ketika di penghujung Muktamar ke 58.

Doa tersebut jelas memfokuskan hanya kepada dua perkara iaitu menghancurkan UMNO dan menakluki Putrajaya. Alasan PAS, kononnya hanya dengan cara itu, maka Islam dapat ditegakkan iaitu melalui perlaksanaan hudud oleh PAS.

Masalahnya, UMNO bukan satu-satunya penghalang PAS untuk berkuasa penuh dan melaksanakan hudud. Tetapi PAS juga terpaksa melangkah mayat Karpal Singh dan menghancurkan Anwar Ibrahim yang mana PAS cukup sedar walaupun terpaksa mendiamkannya.

PANASS !!! 7 PELAJAR KUIN YANG IJAZAH TAK LAKU KINI BEKERJA SEBAGAI PENOREH GETAH !!!




Ketidakcekapan Jamil selaku Rektor mentadbir kuin menyebabkan pelajar pelajar terpaksa menanggung azab apabila 7 pelajar yang mendapat Ijazah baru baru ini tidak mendapat kelulusan MQA..

MQA adalah sebuah badan yang bertanggungjawab untuk menilai, mengiktiraf dan meluluskan setiap bidang yang dipelajari di semua universiti tempatan..

7 pelajar KUIN berasa dtiipu oleh pentadbiran KUIN bawah kendalian Jamil dan dipengerusikan oleh Azizan itu..

Sebenarnya permohonan MQA untuk Ijazah 7 orang pelajar itu hanya dihantar selepas majlis konvokesyen Insaniah tamat..

Sebelum kursus itu ditawarkan KUIN langsung tidak pernah meminta permohonan dari MQA ..Sebaik saja 7 pelajar itu menerima ijazah baru Jamil kelam kabut hantar permohonan MQA..

Untuk makluman semua pada 26 september yakni selepas 1 minggu dari tarikh konvokesyen barulah si Jamil menghantar permohonan kepada pihak MQA..

Jadi kenyataan Jamil sebelum ini pada 14 November 2012 adalah untuk menutup kelemahan pentadbirannya..

RONNIE LIU AKUI 1278 PUSAT HIBURAN DILULUSKANNYA GAGAL DI KAWAL !!




Kerajaan Selangor mengakui pihak berkuasa tempatan (PBT) di negeri itu menghadapi masalah untuk melakukan penguatkuasaan terhadap kewujudkan sarang maksiat yang berselindung di sebalik premis pusat penjagaan kesihatan seperti refleksologi.

Exco Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan, Ronnie Liu berkata, masalah utama yang dihadapi PBT ialah dari aspek penguatkuasaan walaupun proses pemantauan dilakukan dari semasa ke semasa.

“Pemantauan dan penguatkuasaan dijalankan pada tiap-tiap masa. Arahan bagi semua PBT ialah operasi ini perlu dijalankan setiap masa.

“Cuma kuasa pada PBT adalah terhad,” katanya pada persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) pada Rabu.

Wednesday, 21 November 2012

KISAH SEORANG PELACUR !!! KAMI TAKDE MASA NAK MAIN LAMA LAMA ABANG OII !!



MEMANG benar apa yang dikatakan Mona, tak sampai 10 minit, dia kembali semula kepada saya.

Liuk-lentuk saya lihat dia berjalan sambil membetulkan sedikit rambut palsu yang dipakainya.

Untuk pengetahuan pembaca, rambut Mona sebenarnya pendek atau ala-ala ‘crew cut’…alasannya senang nak jaga, tak payah letak shampoo.

” Wah cepat benar awak ‘layan’ drebar teksi tu, masa bila masuk hotel?,” tanya saya.

” Hahaha, kan saya dah bagitahu abang, dia tu memang ‘cepat’, saya dah tahu ‘suisnya’ kat mana, pelanggan tetaplah katakan,” kata Mona sambil tersengih, makin jelas kelihatan giginya yang rongak itu.

Bercerita lanjut, Mona memberitahu yang dia hanya membawa lelaki tadi di sebuah sudut gelap dekat lorong berhampiran, mudah, tak payah panjat hotel katanya.

PAS ROMPAK WANG MEMALI - ITU CERITA BENAR




Agak menggemparkan apabila bekas Mufti Perlis, Dr Asri Muda, yang sering mengeluarkan kenyataan-kenyataan kontroversi sejak akhir-akhir ini telah mengesahkan di laman sosial Twitter bahawa PAS telah melesapkan dana tabung Memali di Baling, Kedah.

Sebagaimana maklum, sejak peristiwa Memali tercetus, tabung tersebut ditubuhkan bagi membela dan menyara para ibu tunggal serta anak-anak yatim yang ditinggal oleh bapa-bapa mereka yang meninggal dunia akibat insiden berdarah itu.

Malangnya, wang berjumlah jutaan ringgit yang dikumpulkan melalui derma dan sedekah dari orang ramai, termasuk para pemimpin UMNO itu dikatakan telah lesap begitu saja dan tidak sampai ke tangan waris-waris mereka yang terlibat di dalam tragedi tersebut.

PANASS !! DEMI DAP, PAS SANGGUP BUANG ISLAM DAN ZALIMI RAKYAT ?




Sudah jadi kebiasaan bagi pemimpin pembangkang terutama dari PAS mengadu domba dan mempropagandakan tuduhan liar mengatakan Kerajaan BN adalah zalim, anti Islam, firaun dan sebagainya.

Tak cukup dengan propaganda persepsi buruk sedemikian, mereka guna pula agama sebagai modal politik termasuklah memperalatkan solat hajat, tazkirah dan doa untuk memainkan sentimen agama dikalangan penyokong dan orang ramai.

Solat hajat, tazkirah dan doa adalah perkara yang baik yang dituntut oleh Islam namun bila dipolitikkan kesannya keberkatan hilang dan rahmat Allah s.w.t tidak kesampaian, sebaliknya yang datang polemik tak berkesudahan dan kecaman khalayak ramai.

ABANG DAN ADIK BIN NIK MAT YANG DAYUS !!




Selepas masyarakat umum dikejutkan dengan doa politik kepartian oleh PAS yang mendoakan kehancuran saudara seagama, sama seperti firaun dan Namrud dihancurkan oleh Allah s.w.t, kini tukang canang doa itu, Nik Razi Nik Mat jadi tak senang duduk dibuatnya.

Tiba-tiba sahaja Nik Razi meminta orang ramai menghentikan polemik dan spekulasi isu doa politik yang dibacanya selepas solat Hajat di Himpunan Kebangkitan Rakyat anjuran PAS di Kota Bharu beberapa hari lepas.

Dalam kenyataannya kepada akhbar Sinar Harian, katanya, isu tersebut sudah sampai ke kemuncaknya dan tiada apa lagi yang perlu diperkatakan. Ringkas kata, Nik Razi tidak mahu isu itu terus diperbesarkan.

Menurutnya lagi, "sudah cukup apa yang dilaporkan oleh media mengenai bacaan doa terbabit dan saya mengakui saya membacanya tanpa dipengaruhi sesiapa pun."

BARU SEPENGGAL JADI WAKIL RAKYAT, MP PELUH MASAM DAH KUMPUL KEKAYAAN ??



Zuraida Kamaruddin di lahirkan di Bengkulu, Sumatera Indonesia. Akibat kemiskinan hidup pada masa itu di Indonesia keluarganya telah berhijrah ke Singapura. Ketika itu Singapura masih lagi berada dalam Persekutuan Tanah Melayu. Selepas berlaku perpisahan antara Singapura dengan Malaysia keluarganya mengambil keputusan untuk memilih Malaysia sebagai tempat bermaustatin. Selepas itu mereka telah di beri kerakyatan Malaysia. Nama asal mereka sekeluarga juga dipercayai telah ditukar.

Sebelum di pilih sebagai Ahli Parlimen Ampang pada tahun 2008 Zuraida adalah seorang penjual buah di kawasan Ampang. Selain menjual buah beliau juga secara sampingan turut menjual ubat-ubatan tradisional termasuk minyak angin.

Penglibatannya dalam PKR bermula selepas dia menyertai sebuah pertubuhan pro pembangkang yang dikenali sebagai Gerakan Mansuhkan ISA. Hasil pergaulan dan perkenalan beliau dengan orang-orang pembangkang dalam pertubuhan itu membawa beliau menyertai PKR. Kebetulan pada masa itu PKR berada dalam keadaan hidup segan mati tak mahu dan tidak ramai orang yang sanggup menerima jawatan -jawatan dalam parti. Kesempatan itu di ambil oleh Zuraida untuk menonjolkan dirinya dengan suara-suara lantangnya yang akhirnya membawa beliau berjaya memegang jawatan Ketua Wanita PKR.

TERPANASS !!! AZIZAN DAN JAMIL PAKAT DENGAN HJ SHAYA JUAL KUIN KAT SYARIKAT TURKEY ?


hj shaya'a othman

Nahh !!! Puak puak Pas dan beloger pencacai Pas duk bela sangat KUIN ni kan..Kali ni MTK dan seluruh warga TMK nak dedahkan bahawa ada sebuah Syarikat dari Turkey berminat untuk mengambil alih KUIN..

Azizan duk canang seantero dunia katanya KUIN ni mana ada masalah duit, Kerajaan Negeri duk PAM masuk duit berjuta juta!!! Heh.. Betui ka KUIN ni dapat berjuta juta Azizan oii ?? Kalau KUIN bersih dari masalah kewangan macam mana Syarikat dari luaq negara pun tau KUIN ni takdak duit nak operasi ??


Alkisahnya bermula disini, Cuba hangpa baca email yang dihantar kepada KUIN tu dari sapa..Kalau tak nampak meh MTK nak tulis besaq besaq sikit..

FROM Shaya'a Othman shayaa.othman@caprice.com.tr

PANASSX !! DOKTOR AMBIL KESEMPATAN TERHADAP PESAKIT BERJAYA DIRAKAM



Seorang doktor tertangkap kamera ketika menelanjangi pesakit wanita. Ia meramas payudaranya, menghisap putingnya, memegang kelaminnya dan melakukan aksi tidak senonoh lainnya.

Doktor di Itali telah tertangkap oleh kamera televisyen tersembunyi saat melakukan perbuatan tidak senonoh terhadap seorang pesakit wanita.

Doktor berambut abu-abu itu didengar berbisik kepada korban selama serangan, yang terjadi di sebuah klinik swasta di daerah Quadraro, Rom. Dia baru berhenti ketika seorang kru televisyen dari program Striscia la Notizia, yang telah menyiapkan kamera, menerobos masuk untuk menemuinya.

Saat ia ditemui oleh wartawan Jimmy Ghione, ia melancarkan serangan kekerasan. Dia kemudian terlihat meninju wartawan dan dan menyerang kameraman.

GEMPARR !!! ANAK ANAK DIDIK TENTERA ZIONIS ISRAEL HANYA DI SEBERANG TAMBAK JOHOR SAHAJA



Kalau kita memandang Israel sebagai satu ancaman yang jauh, cuba pandang lagi sekali.

Israel mungkin jauh secara geografi dan peluru berpandu mereka mungkin tidak sampai ke Malaysia, namun..hakikatnya…. kembar mereka berada hanya di seberang Tambak Johor itu sahaja.

Yup…

Tentera Singapura adalah kembar kepada tentera Israel kerana mereka dilatih oleh kerajaan Yahudi itu.

Sebab itu, Israel dan Singapura kedua-duanya memiliki jumlah tentera simpanan yang tinggi dan melakukan latihan ketenteraan secara bersama setiap tahun.

Mereka juga memiliki doktrin perang yang hampir sama.

Tuesday, 20 November 2012

PANASS !!! WAJIB TENGOK AMK DEDAH VIDEO ANWAR BERJOGET DI SG PETANI !!


Anwar sesumpah sedang berjoget sakan, biasalah kebulur undi punya pasal..Depan orang melayu dia tukar watak pak sheikh kononnya lebih Islam dari Islam, padahal dia tu perosak agama..

Bila dia depan orang cina terus betukar jadi tokong, kononnya lebih tokong dari tokong (maaf kepada kaum cina,bukan nak menghina tokong tapi nak tunjukkan betapa celakanya anwar ni)..

Bila depan orang India Anwar ubah kelaku lebih tamil dari orang India..Sikap bermuka muka Anwar inilah menyebabkan pkr sekarang ini makin hanyut..

TUDIAA !! NIK AZIZ HINA YANG DIPERTUAN AGONG ?


Sayu sungguh saya apabila dituduh dan difatwakan sebagai golongan “kafir” yang mempertahankan sebuah kerajaan “kafir”. Siapa yang tidak sebak apabila kita yang menunaikan kelima-lima rukun Islam dengan penuh pengertian dituduh sebagai murtad?

Namun itulah yang terpaksa saya telan sebagai seorang ahli dan pendokong UMNO apabila Mursyidul Am PAS, Nik Aziz Nik Mat, mengeluarkan fatwa terbarunya yang menyatakan bahawa UMNO adalah sebuah parti yang murtad dan terkeluar dari Islam.

Nik Aziz mendakwa bahawa kononnya UMNO tidak memperjuangkan Islam dan tidak melaksanakan hukum Allah setelah berkuasa di negara ini sejak merdeka lagi.

Dan di atas asas hujah mengikut persepsi sendiri itulah maka Mursyidul Am PAS itu menjatuhkan hukum “murtad” kepada seluruh umat Islam yang menjadi ahli atau mereka yang menyokong parti UMNO.

PAS KEDAH ZALIM !! HUTAN PEDU DAH JADI BOTAK CHIN #TUKARKEDAH


Belum pun habis sepenggal memerintah hutan hutan tadahan hujan yang mempunyai berpuluh puluh ribu pokok balak dengan rakus di samun oleh kerajaan Pas Kedah bertujuan mengaut keuntungan tanpa memikirkan kesan kepada alam sekitar..

Sebelum ini Kerajaan Pas Kedah dengan rakus mengondolkan hutan simpan Gunung Inas, Kali ini kawasan hutan simpan Tasik Pedu pula menjadi mangsa..

Dikatakan 1000 ekar kawasan hutan dimusnahkan dengan alasan untuk memberi laluan kepada projek agro pelancongan.. Sungguh menghairankan kawasan itu sebenarnya untuk dijadikan kawasan tanaman pokok buah buahan sahaja, tetapi yang peliknya sampai ke puncak bukit Kerajaan Pas Kedah tarah sampai licin..

Azizan dengan rakus berkata projek itu tetap diteruskan sekalipun Jabatan Alam Sekitar (JAS) telah menolak laporan Penilaian Kesan Alam Sekitar (EIA).

PANASS !!! CERITA DI SEBALIK PENIPUAN KUIN TERHADAP SYARIKAT PEMBEKAL





Shaikh Faisol Shaikh Yussuf adalah pemilik kepada syarikat Shake Cuisine yang baru baru ini telah menang saman terhadap KUIN..

Sebelum ini MTK telah mengeluarkan beberapa dokumen bukti bahawa Jamil telah mengarahhkan setiausaha kanannya untuk mereka cipta minit mesyuarat paslu (sini) dan pengakuan bersumpah (sini)..

Kali ini kita dengar sendiri pengakuan dari pemilik syarikat Shake Cuisine

PAS KEDAH TAU DAK SAMBUTAN MAAL HIJRAH DI KEDAH ADA PERTUNJUKKAN FESYEN TAYANG BODY ? #TUKARKEDAH




MTK sebagai rakyat Kedah memang tak boleh terima tentang pekara ini, di saat umat Islam menyambut Maal Hijrah, Pas pula membiarkan sebuah PUB terkemuka dan terkenal diseluruh negara mengadakan pertunjukkan fesyen separuh bogel diadakan di Kedah..

Bukankah Pas yang berjuang menegakkan pentadbiran bercirikan Islam ? Sanggup Pas membutakan mata dan membiarkan premis premis hiburan yang diberi LESEN BESAR untuk menganjurkan apa saja aktiviti yang mencemarkan pemerintahan cara Islam Pas ??

Gambar dibawah ini diambil pada malam 15 November yang lalu semasa umat Islam sedang menyambut Maal Hijrah.. Pas tidak malukah dengan apa yang terjadi di Kedah sekarang ?

PANASS !!! INSANIAH HOLDING ZALIMI KAKITANGAN KUIN #TUKARKEDAH


Belum pun reda isu dalaman pentadbiran KUIN dibawah regim diktator Jamil Pak Tonko, kini terkeluar pula cerita bahawa Insaniah Holding iaitu anak syarikat kepada Insaniah Sdn Bhd pula mengalami masalah yang ketara..

Insaniah holding bukanya syarikat yang menjana keuntungan, tetapi ianya adalah untuk meletakkan seramai mungkin kroni kroni Jamil dan kroni dalam Pas Kedah untuk menerima GAJI BUTA dari Insaniah Sdn Bhd..

Sebenarnya susah MTK nak terangkan struktur organisasi dalam bentuk penulisan ini,tapi untuk fahamkan pembaca semua MTK buatkan 1 carta bagi memudahkan pembaca faham..

Monday, 19 November 2012

PANDANGAN MENYERAMKAN DI BILIK MAYAT



Pada hari selasa tanggal 20 Rabi’ul Awal 1422 H, aku berangkat ke tempat kerjaku jam tujuh pagi dan seperti biasa kembali sekitar setengah jam sebelum shalat Ashar, lalu menyantap makan siang dengan cepat. Tiba-tiba telepon berdering dan ternyata penanggung jawab tempat memandikan mayat yang dekat dari rumahku memintaku membantunya memandikan mayat agar dapat dishalatkan setelah shalat Ashar. Sementara waktu shalat Ashar tinggal lima menit lagi.

Dengan memohon pertolongan dari Allah, aku segera pergi ke tempat tersebut dan sampai di sana tepat saat muadzin mulai mengumandangkan adzannya. Ini bukanlah kali pertama aku memandikan jenazah. Namun yang mendorongku untuk menuliskan kejadian kali ini dikarenakan kondisi mayat yang aku saksikan sendiri dengan mata kepalaku ini.! Kita bermohon kepada Allah semoga menganugrahkan kita Husnul Khatimah.

Aku masuk ke tempat pemandian mayat. Mereka telah menurunkan mayat dari kendaraan sebelum aku sampai di tempat. Saat itu bau yang sangat busuk memenuhi tempat tersebut padahal mayat tersebut ditutup sangat rapat.

Kemudian kami membuka penutup dan aku melihat jasadnya berwarna putih kekuning-kuningan. Yang membuatku agak terkejut adalah ketika aku melihat kepala dan wajahnya. Aku melihat wajahnya menghitam menghadap ke kiri. Ketika memandikannya, kami berusaha untuk meluruskan wajah dan lehernya ke arah yang normal atau menghadapkannya ke arah kanan, namun tak seorang pun yang dapat menggerakkannya karena lehernya sudah terlanjur kaku.

PANASS !!! [VIDEO] PAS ANJUR TAZKIRAH TARIAN K-POP PULAK DAH ?



Nampaknya Pas sekarang ni makin universal.. Baru beberapa hari pemuda Pas bangkitkan isu K-pop di muktamar Pas, kini giliran rakan se SETAN Pas menganjurkan tarian K-pop dihadapan bendera Pas..




Sambung baca kat SINI

PANASS !! PESURUHJAYA SUMPAH PUN KENA KENCING DENGAN JAMIL KRONI AZIZAN NI


Tergamak seorang rektor universiti Islam kemegahan negeri Kedah mengarahkan setiausahanya menyediakan surat akuan bersumpah palsu bertujuan menipu mahkamah untuk menafikan bayaran tuntutan kepada Sheikh Faisol pemilik kepada syarikat Shake Cuisine..

Tengah hari tadi MTK dedahkan bukti minit mesyuarat paslu yang diarahkan oleh Jamil kepada setiausahanya untuk kegunaan dalam Mahkamah ( klik sini )..

Kali ini MTK dedahkan satu lagi surat akuan bersumpah palsu yang disediakan oleh setiausaha kepada Jamil untuk tujuan yang sama

PANASS !!! FATWA POLITIK NIK AZIZ SYAITANIRAJIM BIN LAKNATULLAH






Wah, Sesedap mulut ja orang tua nak kutuk ni kata Umno murtad, hoi pok nik ajis nik setan, hang ingat Pas tu Islam sangat ker ??

Pas sendiri TOLAK Islam dalam perjuangan?? Pas buang perjuangan nak tubuhkan negara Islam..Ganti pulak dengan negara kebajikan..Jadi siapa yang murtad sekarang ??

Umno dah lama buat kebajikan dalam Islam..Beribu masjid kat Malaysia ni Kerajaan UMNO/BN yang buat..Setiap perayaan dan sambutan untuk orang Islam diberi cuti dan di sambut seluruh Malaysia kecuali negeri yang ditadbir oleh kerajaan PR di Pulau Pinang yang menghalang sambutan Maulidur Rasul diadakan.

Pekara itu pun Pas tak berani nak halang, malah Nik Aziz sokong lagi kenyataan Khalipah al tokong guan eng dengan berkata menyambut sambutan Maulidur Rasul itu kerja tak sudah dan meniru agama kristian..

SUSPEK INTAI WANITA BERKEMBAN BERJAYA DITANGKAP




Kes mengintai yang semakin menjadi-jadi di kawasan Apartmen Idaman, Damansara Damai, di sini, berakhir dengan tertangkapnya seorang lelaki yang sedang melakukan aktiviti tidak bermoral itu, di Blok G, awal pagi semalam.

Dalam kejadian itu, suspek warga Myanmar dicekup selepas gerak-gerinya mengintai beberapa rumah di kawasan berkenaan disedari anggota Biro Keselamatan Persatuan Penduduk yang mengadakan rondaan rutin.

Anggota Biro Keselamatan Mohd Yusof Awang Kechik, 40, berkata, suspek berusia 19 tahun itu membuka tingkap bilik sebuah rumah menyebabkan penghuninya seorang wanita yang ketika itu berkemban menjerit.

"Suami wanita itu yang sedang tidur terkejut dengan jeritan berkenaan, berlari keluar. Ketika itu, suspek telah pun kami tangkap," katanya.

TERKINI !!! SEPARUH DARI BANGUNAN KUIN DIROBOHKAN ? JAMIL OII MANA HANG NI ?? #TUKARKEDAH



Kemelut dalaman KUIN kini hampir sampai ke kemuncaknya apabila baru baru ini KUIN disaman oleh syarikat Shake Cuisine kerana gagal menjelaskan bayaran untuk menyelengara asrama pelajar kuin berjumlah RM 3 juta..

Untuk mengelak dari membayar hutang tersebut maka si Jamil ( rektor KUIN ) terpaksa mengarahkan KUIN membuat minit mesyuarat PASLU..


Sunday, 18 November 2012

PEMUDA PAS KESAL HARAKAH AGEN PENYEBAR FITNAH DI MALAYSIA



Muktamar PAS ke-58 yang sedang berlangsung menyaksikan sikap hati-hati yang tinggi di kalangan perwakilan dalam memilih usul untuk dibahaskan. Rata-rata mengelak dari membincangkan keresahan akar umbi berkenaan hala tuju parti yang dilihat semakin tersasar.

Namun, dalam ruang litup yang terhad untuk mengkritik, masih terdapat beberapa perkara yang ‘lolos’ untuk menjadi sasaran kritik. Antaranya, akhbar rasmi parti iaitu Harakah, mendapat kritikan pedas dari perwakilan. Antara yang lantang ialah, Ketua Pemuda PAS Wilayah, Kamaruzzaman Mohamad, yang menyifatkan yang Harakah telah tersasar dari perjuangan.

Oleh itu, beliau menyarankan agar lidah rasmi PAS itu dipantau dibawah satu jawatankuasa untuk menapis dan mengawal kandungannya. Usul itu telah diluluskan dengan majoriti besar iaitu 733 perwakilan dari 172 kawasan.

Harakah dikritik sebagai terlalu terbuka dalam memberi ruang kepada pemimpin DAP dan PKR. Perwakilan juga tidak gemar akhbar tersebut menyiarkan berita yang merugikan PAS di muka depan, antaranya isu Datuk Dr. Hassan Ali dan kontroversi Nasharuddin Mat Isa dan Karpal Singh. Berita sebegitu menurut mereka, merupakan tindakan batu api dan melaga-lagakan pemimpin PR sesama sendiri.

OSTAJAH BARU PAS YANG TAK PANDAI TAPI LEBIH MEMANDAI MANDAI






Inilah ostajah express Pas yang celaru, keliru dengan fahaman fahaman di dalam Pas..Kali ini Abby dikaunselingkan sekali lagi oleh seorang Ustad dalam Pas tentang menutup aurat..

Abby pada mulanya dengan GAH menjawab bahawa untuk aurat wanita boleh nampak tapak tangan dan wajah sahaja..Ya memang benar aurat wanita boleh nampak tapak tangan sahaja tetapi Abby lupakah apa lagi yang diperjelaskan dalam SURAH AN NUR ayat ke 31 ??

Dalam ceramah ini Abby hanya beritahu "Sebab ada Ustaz cakap kat saya" Adakah cukup dengan Ilmu hanya dengar dari apa yang orang lain sampaikan ?? lebih lebih lagi ostad keluaran Pas yang kebanyakannya pelbagai fahaman..

Adakah Abby tahu tentang 12 pekara berkaitan dengan aurat wanita seperti kening, suara, kaki, kemaluan, wangian, dada, muka dan tangan, mata, tangan, mulut, pakaian dan rambut ??

seperti contoh

1. Bulu Kening

-Menurut Bukhari, "Rasullulah melaknat perempuan yang mencukur atau menipiskan bulu kening atau meminta supaya dicukurkan bulu kening." Riwayat Abu Daud Fi Fathil Bari.




Kalau 12 pekara ni pun abby tak boleh nak ikut , janganlah nak perasan diri tu pandai atau hebat nak mengata kat orang lain..perbaiki diri tu dulu la..Jangan ingat dah masuk Pas semua boleh perfect !!

INSTITUSI RAJA MELAYU BANGKIT TENTANG AGENDA YAHUDI/KRISTIAN



Institusi Raja-raja Melayu yang menjadi tunggak Ketuanan Melayu di negara ini serta menjadi pelindung kepada hak-hak istimewa orang Melayu seperti mana yang termaktub di dalam Perlembagaan sudah mula bersuara untuk menentang bibit-bibit penderhakaan yang datangnya dari pihak pembangkang.

Suara-suara sumbang yang mempersoalkan kedudukan raja-raja Melayu, posisi Islam sebagai agama persekutuan, bahasa Melayu dan apa sahaja yang berkaitan dengan orang-orang Melayu semakin lantang kedengaran sejak kebelakangan ini.

Dalam pada puak pembangkang membangkitkan isu-isu berkaitan Melayu dan Islam, mereka juga secara berterusan dan tersusun cuba meresapkan ideologi asing di dalam negara ini seperti fahaman pluralisme dan liberalisme.

Dalang kepada semua kemungkaran ini tidak lain tidak bukan datangnya dari perancangan licik Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim serta dibantu oleh kekuatan parti cauvinis Cina Dap dan keldainya, Pas.

DOA DARI GOLONGAN SYAITAN YANG TERSEMBUNYI





Pertama sekali dalam sejarah hidup MTK dengar doa macam ni.. Cukup menyedihkan apabila kepentingan politik lebih diagung agungkan.. Pembaca pun boleh nilai sendiri adakah ini yang dikatakan ulama?? Mendoakan kehancuran parti lawan yang beragama Islam..

Inilah pekara yang amat memalukan sebagai umat Islam tatkala umat Islam yang lain berdoa agar bumi palestin selamat dari serangan regim zionis, Pas pula mendoakan untuk menghancurkan sesama Islam..

Lebih parahnya apabila berdoa sambil menjerit jerit untuk menarik simpati dari pendengar..Kan bagus kalau berdoa agar Malaysia ni selamat dari malapetaka, selamat dari penularan pengaruh LGBT, SYIAH dan menentang kebebasan beragama seperti apa yang dungkapkan oleh Nurul Izzah..

Jika hendak menawan Putrajaya sekali pun, janganlah sampai berdoa macam ini, semalam beberapa rakan MTK juga mengutuk tindakkan abang kepada Nik Aziz ini..Terpekik terlolong bukannya cara umat Islam berdoa..

ADUII LAAA !! BARU HABIS IDAH DAH KENA CEKUP KHALWAT ??




Seorang wanita menggunakan helah tiada tempat tinggal kerana dihalau keluarga bagi melepaskan diri daripada ditahan Penguatkuasa Pejabat Agama Daerah Ledang di sebuah rumah di dekat sini, lewat malam kelmarin.

Ketika serbuan kira-kira jam 11.30 malam itu, wanita berusia 38 tahun ditahan bersama pasangannya yang merupakan rakyat Bangladesh kerana didapati berdua-duaan (berkhalwat) di dalam bilik di rumah berkenaan.

Wanita itu berkata, dia hanya mahu menumpang semalaman kerana tidak mempunyai tempat tinggal selepas dihalau keluarga dan enggan meminta pertolongan orang lain berikutan buntu dengan masalah dialami.

Lebih mengejutkan, wanita terbabit juga baru sahaja menamatkan tempoh idah selepas diceraikan buat kali ketiga oleh suaminya.

TUDIAA !! WARTAWAN CUN JATUH TERGOLEK KETIKA BUAT LIPUTAN







Seorang wartawan dari Rusia yang sedang membuat liputan terjatuh kedalam kolam ketika melangkah..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog archive