Saturday, 2 March 2013

TERKINI !!! 2 ANGGOTA POLIS CEDERA DI SERANG HENDAP DI PULAU SIMUNUL






Dua Anggota Polis Ditembak Kumpulan Bersenjata di Pulau Simunul - KP Sabah Insiden Tembakan Tiada Kena Mengena Pencerobohan

Lahad Datu LAHAD DATU: Dua anggota polis ditembak dan cedera dalam insiden tembakan yang dilakukan oleh kumpulan bersenjata di Pulau Simunul pada pukul 7 petang Sabtu.

Ketua Polis Sabah, Datuk Hamzah Taib berkata sepasukan anggota polis telah pergi ke pulau berkenaan untuk mencari beberapa individu ekoran laporan yang kumpulan berkenaan memiliki senjata api.

“Anggota polis memasuki kampung itu dan sedang berjalan di atas papan titi gantung apabila mereka tiba-tiba ditembak dan menyebabkan dua daripada anggota kita cedera. "Buat masa ini, kami percaya insiden ini tidak ada kaitan dengan keadaan yang berlaku di Lahad Datu," katanya," kata Hamzah.

Jelasnya, kejadian itu telah menyebabkan orang Semporna dan Tawau menjadi takut apabila kumpulan bersenjata itu menyerang pasukan keselamatan. Beliau turut menafikan mana-mana balai polis di daerah itu telah diserang oleh kumpulan bersenjata berkenaan.

sumber mstar

CELAKA !!! CINA DAP KATA 2 POLIS MELAYU TERKORBAN ANJING !!!

Inilah anak anak didik parti berasaskan komunis chauvanis super racist dap..sama saja dengan perangai kit siang..

Cina dap sekarang ni langsung tak hormat orang Melayu..Malah dicacinya pula dengan perkataan yang cukup menghina..

Layakkah orang macam ni diberi kerakyatan..aku tak peduli la dia beranak kat melaka ke mana tempat dalam Malaysia sekali pun..

Kalau orang yang menjaga keselamatan dan kedaulatan tanah air si bangsat cina dap ni gelarkan sebagai anjing so apa lagi orang Melayu nak tunggu??? 

Cukuplah dengan berbagai bagai cacian orang Melayu terima dari cina dap ni.. sudah sampai masanya kita perlu bertindak..

Published with Blogger-droid v2.0.10

PANASS !!! BALA PERNAH PERKOSA ALTANTUYA ??




Wikipedia Dakwa Bala Curi Duit Altantuya.

Sehari dua ini, dunia politik tanahair sedikit heboh dengan kemunculan semula bekas penyiasat persendirian P. Balasundramaniam yang digunakan sebagai modal baru pakatan pembangkang dalam menarik simpati pengundi.

Pelbagai program jelajah telah dirancang dan diadakan demi memastikan rakyat terus tertipu dengan kenyataan bersumpahnya yang menurut Zulkifli Nordin hanya bernilai RM4.00.

Namun apa yang menariknya ialah, ketika Bala begitu ghairah dijadikan sebagai kuda tunggangan baru puak pakatan bagi memburukkan dan menjatuhkan kerajaan dengan cerita tipu dan fitnahnya, laman wikipedia telah mendedahkan mengenai satu penipuan yang dilakukannya terhadap model Altantuya Shaariibuu. Dan penipuan tersebut, akhirnya telah menyebabkan tercetusnya beberapa rentetan peristiwa sehingga menyebabkan kepada kematian Altantuya.

PANASS !! LAGI BUKTI KAITAN ANWAR TERLIBAT DALAM PENCEROBOHAN LAHAD DATU ?!

 
Ramai tak tahu bahawa Nur Misuari memang tak berpuas hati dengan kerajaan Malaysia yang melantik ketua MILF, Murad Ebrahim menandatangani perjanjian autonomi selatan Filipina mewakili BangsaMoro.

Nur Misuari yang merupakan pemimpin MNLF, mahu diberi lebih peranan dan menganggap MNLF lebih besar pengaruhnya dari MILF.

Nur Misuari tidak menunjukkan muka di hari perjanjian tersebut kerana bimbang ditahan oleh tentera Filipina. MNLF sebelum ini terkenal dengan tindakan sering melancarkanserangan terhadap pihak tentera negara berkenaan.

ABBY ALBODY LAYAK DI PANGGIL ANJING BELAAN PAS




Ketika semua rakyat Malaysia sedang bersedih dengan kehilangan wira negara yang terkorban dalam insiden lahad datu, si Abby albody pulak sedang asyik mempolitikkan keadaan dengan menyalahkan BN/UMNO penyebab kematian anggota keselamatan..

PERISIK FILIPINA SAHKAN ANWAR DALANG PENCEROBOHAN LAHAD DATU

Bukan utusan yang tulis tau tapi ini sumber dari pihak risikan Filipina yang dedahkan Anwar sebagai dalang pencerobohan pasukan tentera diraja sultan sulu

Published with Blogger-droid v2.0.10

#LAHADDATU !! KERAJAAN FILIPINA MAHU PENGIKUT SULTAN SULU ELAK PERTUMPAHAN DARAH


Kerajaan Filipina berharap kerabat Sultan Jamalul Kiram III dan pengikut mereka akan bekerjasama dengan Manila bagi mengelak sebarang pertumpahan darah selanjutnya susulan perkembangan semalam di Lahad Datu, wilayah timur Sabah.

Dua komando polis Malaysia dan 12 anggota kumpulan penceroboh terbunuh dalam pertempuran semalam susulan insiden menceroboh wilayah Sabah pada awal bulan lalu.

Setiausaha Pejabat Pembangunan Komunikasi dan Perancangan Strategi Presiden Filipina, Ricky Carandang berkata, masih ada peluang untuk mencapai penyelesaian secara aman susulan pertempuran semalam.

Friday, 1 March 2013

UPDATE !! 12 PENCEROBOH MAUT DI LAHAD DATU




Dua anggota komando Polis Diraja Malaysia terkorban manakala 12 penceroboh bersenjata dari selatan Filipina maut dalam insiden tembakan membabitkan kedua-dua pihak di Kampung Tanduo di sini hari ini.

Kejadian kira-kira jam 10 pagi itu turut menyebabkan tiga lagi anggota pasukan keselamatan cedera, kata polis.

Kesemua 12 penceroboh rakyat asing yang terbunuh itu adalah antara 180 pengikut 'Sultan Sulu' yang dikepung pasukan keselamatan di Felda Sahabat 17, Kampung Tanduo.

Mereka cuba keluar daripada kepungan pasukan keselamatan dan mula melepaskan tembakan apabila terserempak dengan anggota keselamatan yang sedang berkawal, kata Pasuruhjaya Polis Sabah Datuk Hamza Taib.

Bercakap pada sidang akhbar di sini, beliau berkata insiden tembakan antara pasukan keselamatan dan kumpulan penceroboh itu berlanjutan selama 20 minit.

Menceritakan semula kejadian itu, Hamza berkata kumpulan penceroboh rakyat asing yang terlebih dahulu melepaskan tembakan ke arah pasukan keselamatan Malaysia.

"Pihak komando polis terpaksa melepaskan tembakan untuk mempertahankan diri dan berlaku pertempuran antara kedua pihak," kata Hamza.

Hamza berkata, turut ditemui pada kumpulan kecil penceroboh itu ialah beberapa laras senjata api antaranya M16, pistol dan rifel SLR, peluru dan beg-beg pakaian.

Beliau berkata, polis kini mengepung Kampung Tanduo, yang masih diduduki sebahagian anggota kumpulan itu, dan kawalan keselamatan di kawasan berkenaan semakin diperketatkan.

"Polis telah mengawal segala laluan dan sukar untuk pihak penceroboh untuk keluar atau masuk ke kawasan kampung berkenaan," katanya.

TERKINI !!! 2 KOMANDO MALAYSIA TERKORBAN DI LAHAD DATU !!AL FATIHAH

Dua komando polis terbunuh setelah terkena serangan mortar di Kampung Tanduo, yang menjadi kubu kumpulan penceroboh bersenjata dari selatan Filipina, di sini hari ini.
   
Mereka terkena serangan itu ketika sedang berkawal di satu daripada pos di sekitar Kampung Tanduo.
   
Wartawan Bernama yang berada di kawasan Felda Sahabat 17 di perkampungan itu berkata mayat dua anggota keselamatan itu diusung oleh polis dan dimasukkan ke dalam sebuah trak polis untuk dibawa ke Hospital Lahad Datu.
   
"Sehingga kini tiada pengesahan polis, kami hanya melihat mayat dengan boot hijau diusung ke dalam trak tersebut," katanya yang terpaksa keluar dari kawasan Felda itu setelah diarahkan pihak berkuasa.
   
Pada 2 petang, beliau berkata pihak berkuasa mengarahkan wartawan keluar kerana khuatir keselamatan mereka berikutan insiden tembakan masih berlaku.
   
Setakat ini, tiada pihak berkuasa boleh mengesahkan identiti anggota yang maut. - Bernama

Published with Blogger-droid v2.0.10

UNTUNG SAHAM FELDA CECAH 1.44 BILION !! MAZLAN ALIMAN TAKMAU MENYALAK KE ??




Nampaknya makin berkerutlah dahi Presiden ANAK, Mazlan Aliman, bila dapat tahu bahawa saham FGV di Bursa Malaysia mencapai keuntungan berlipat ganda di luar jangkauan para penganalisa saham sebanyak RM904 juta.

Menurut analisa pakar pelaburan, Earnings Before Interest and Deductible Allowances (EBITDA) menjangkakan bahawa perkembangan syarikat FGV akan berkembang tinggi sehingga mencapai nilai RM1.35 bilion.

Namun, mungkin kerana selalu diburuk-burukkan Mazlan Aliman sebelum ini, maka Allah “bayar cash” dengan memalukan AJK PAS Pusat itu dengan memberikan nilai perkembangan yang lebih tinggi jumlahnya, RM1.44 bilion!

Thursday, 28 February 2013

PANASS !!! PENARI DANGDUT HALF NAKED BERJOGET DEPAN RUMAH NIK AJIS ???



22 tahun Pok Nik kata ambo sajike rokyat denge Ilmu agamo..Tapi itu semua bohong saja..Kalau nak tau depan rumah sendiri ada penari dangdut tiap2 malam duk bergerudi sakan..Jarak kedai karoke dangdut tu hanya 600 meter dari rumah Nik Ajis..

Hebatkan lakonan Isle Pok Nik ni kan..Lagok alim alim kucing..Sembang ni kira tak penah jatuh la..Kira nak menang selalu..Maklumlah dia ni kan paling maksum di dunia tanpa boleh ditegur.

MAHASISWA DISARAN BERPOLITIK CARA MATANG @tunfaisal


contoh mahasewel tak matang berpolitik

Transformasi politik yang dibawa kerajaan, antara lain meminda Akta Universiti dan Kolej Universiti (Auku) telah meningkatkan kuasa politik mahasiswa menjelang Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13), kata bekas aktivis mahasiswa, Tun Faisal Ismail Aziz hari ini.

Beliau berkata demikian pada Wacana Sinar Siri 17: Kuasa Politik Mahasiswa di sini.

Menurutnya, dengan pindaan yang dibuat menggambarkan keterbukaan kerajaan untuk memberi kesamarataan dalam sistem demokrasi kepada rakyat termasuk mahasiswa.

Beliau berkata, mahasiswa pada masa kini bebas untuk berpolitik secara terbuka, sekali gus mendapat peluang untuk menjadi calon pada pilihan raya umum ini.

PANASS !! KEMARUK NAK JADI PM, ANWAR BUAT PALAT SAMA HADI AWANG !!




Nah cacai..buka mata luas luas noo..Bukan Umno yang kata tau..tapi ni apa anwar kata..Patutlah hadi beriya iya takmau tarik balik kenyataan tu..Rupa rupanya dia yang tulis skrip yang dibacanya depan anwar dan kit siang tempoh hari..

Inilah pak katon bin anok haromm..perangai persis syaiton..Anwar pula dah tau nama dia tak lekat sebagai bakal calon PM (kalau menang lah, tapi jangan harap) sebab tu dia cantas awal awal lagi tak mau bagi Hadi koononnya Hadi dalang penjual kalimah Allah..

Macam tu ja Anwar goreng Hadi Awang ni..Hadi bukan ada otak pun..Apa yang dia pikiaq hanya nak balas dendam kat Umno..


TERKINI !!! DEMO SELAMATKAN KUIN DARI MENJADI MANGSA KERAKUSAN PAS !! #tukarkedah @MukhrizMahathir @tunfaisal


awang janggut videoman amantv pun ada(sebelah rela) ?? nak spin apa pulak 

Sekarang ini sedang berlangsungnya demonstrasi Opss Gempur JAZAN ( Jamil dan Azizan ) yang telah di adakan dipekarangan Kolej KPTM Suka Menanti.. Kakitangan KUIN yang hadir pada hari ini untuk menerangkan dan meluahkan rasa tidak puas hati terhadap pentadbiran Jamil dan kezaliman Azizan Razak selaku Pengerusi Kuin yang selama ini menindas secara terang terangan terhadap mereka yang sudah lama berkhidmat..

Nantikan video penuh demonstrasi selepas ini..

INSANIAH !! 5 ANAK SYARIKAT 5 CEO !! GAJI 40 RIBU SEORANG !! SYARIKAT RUGI ! GAJI : MB KEDAH BAYAR


Kakitangan Kolej Universiti Insaniah (Insaniah) mendesak Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak selaku Pengerusi Lembaga Pengarah Insaniah menamatkan operasi anak-anak syarikat Insaniah, yang didakwa punca kemelut kewangan kolej universiti itu.

Penolong Pendaftar Kanan Insaniah, Muhammad Azki Hafizi Ibrahim berkata, penubuhan Insaniah Holdings Sdn Bhd, Insan Maya Sdn Bhd, Insan System Sdn Bhd, Insan Hospitality Sdn Bhd, Insan Medic Sdn Bhd dan Sekolah Insan Bestari Sdn Bhd, tidak mendatangkan keuntungan sebaliknya penyebab utama krisis kewangan.

“Insaniah Holdings tidak menjana kewangan bahkan setiap bulan menggunakan wang milik Insaniah yang menerima peruntukan kerajaan negeri RM15 juta setahun. Kami ada bukti apabila laporan polis dibuat sebelum ini. Jika ianya tuduhan palsu kami sedia disaman,” katanya pada sidang media, semalam.

Menurutnya, pada tahun 2011, Insaniah Holdings menggunakan wang Insaniah sebanyak RM6 juta bagi perbelanjaan dan emolumen, dan jumlah itu meningkat kepada RM12 juta pada 2012.

PANASS !! INIKAH WAJAH LELAKI UGUT NAK TEMBAK BLOGGER @rezqeenhill ??




Malam tadi, dunia bloggers Pro BN dikejutkan dengan ugutan bunuh terhadap sahabat perjuangan media maya blogger REZQEEN HILL. Beliau diugut tembak oleh seseorang yang menggunakan nama Shah Ridzal Ibrahim dan bersama² rakan subahatnya Mohammad Saiful Bin Mansur dan Azizul Bin Mamat.

Bukan sengaja membesarkan cerita tetapi hal yang berlaku hari ini amatlah berlainan dari sebelumnya. Lihat di bawah laporan Polis yang dibuat semalam.

BUKTI #MANIFESTOBUKANJANJI PAKATAN TULIS PAKAI KAKI




Tindakan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang didakwa meminda manifesto dengan menambah perkara berkaitan royalti minyak dengan tulisan tangan di Pasir Puteh, Kelantan semalam telah mencacatkan manifesto pakatan pembangkang keseluruhannya.

Malah, tindakan Anwar itu dikatakan tidak profesional dan dianggap bertindak sesuka hatinya.

Bekas pengasas Parti Keadilan Rakyat (PKR), Ng Lum Yong berkata, tindakan meminda sesuatu dan bertindak sesuka hati tanpa berbincang adalah perkara biasa bagi Anwar.

Katanya, tabiat itu telah menunjukkan Ketua Pembangkang seorang yang angkuh dan sombong kerana tidak membawa perkara tersebut di peringkat jawatankuasa pusat.

"Bagaimana beliau hendak jadi Perdana Menteri sekiranya boleh meminda manifesto sesuka hati hanya setelah diminta berbuat demikian oleh pertubuhan bukan kerajaan (NGO) atau mana-mana individu," katanya ketika dihubungi Utusan Online, hari ini.

Anwar dilaporkan telah meminda manifesto Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) pakatan pembangkang dengan menambah perkara berkaitan royalti minyak selepas dipersoal oleh sebuah pertubuhan bukan kerajaan (NGO) ketika menghadiri satu majlis di Pasir Puteh petang semalam.

Tambahan perkara itu ditulis beliau menggunakan tulisan tangan dan ditandatangani sambil mendakwa ia terlupa untuk memasukkan perkara tersebut yang selama ini diperjuangkan oleh kerajaan Pas Kelantan.

Sementara itu, bekas Ketua Penerangan Parti Keadilan Rakyat, Ruslan Kassim pula berkata, perbuatan Anwar yang meminda manifesto tanpa berbincang itu sebagai sangat terdesak untuk menutup kesilapan pakatan pembangkang.

Malah, kerelaan Anwar membuat pindaan serta-merta setelah didatangi sebuah NGO itu hanya bertujuan memancing undi.

Katanya, banyak perkara lain "terlupa" atau sengaja dilupakan oleh pakatan pembangkang di dalam manifesto tersebut termasuk hudud, agama Islam, selain isu royalti minyak.

"Dalam perkara ini, saya boleh membuat kesimpulan bahawa Pas, PKR dan DAP ibarat tidur atas tilam yang sama, tetapi, mimpi lain-lain," ujarnya

44 KALI PECAH TANAH, PROJEK TAK JALAN JUGAK , LAST2 MENGAKU TAK BOLEH BUAT !!! #tukarKedah



Penduduk di Kedah mesti selalu dengar dan baca tentang kehebatan Kerajaan Kedah yang di terajui oleh Pas dalam melaksanakan projek besar kononnya untuk kesenangan rakyat termasuklah pembinaan rumah kos rendah untuk kesenangan rakyat..

Namun pada hakikatnya projek yang diwar warkan itu hanyalah projek bayangan..Kalau diikutkan berpuluh kali Azizan dah buat majlis pecah tanah projek perumahan rakyat tapi SATU pun belum buat..

Aku dapat maklumat terbaru isu perumahan rakyat yang Kerajaan Pas Kedah cadang nak bina di Sg Limau iaitu kubu kuat Azizan..Rupanya Azizan dah 2 kali datang ke majlis pecah tanah tu..Sebelum pecah tanah Pas Kawasan upah lori 2 biji bawa tanah merah lepas selesai majlis pecah tanah, lori yang diupah tu datang kembali untuk mengambil tanah tersebut..

Wednesday, 27 February 2013

VIDEO PENUH PELANCARAN #ManifestoBukanJanji PAKATAN !!



Kalau hangpa nak tau, macam ni lah caranya pakatan buat manifesto..Takdak kajian pun depa buat pasal manifesto ni..Apa yang rasa terlintas kat kepala yang boleh tipu rakyat dia tulis..

Tunai ka tak belum tentu lagi, yang penting dia dapat undi dulu..Lepas tu bila dah dapat perintah baru dia sebut manifesto bukan janji..

PAS KEDAH AKAN KALAH DISEBABKAN KUIN




Satu perkhabaran yang tidak berapa baik kepada Menteri Besar Kedah yang DIKTATOR, Azizan Razak dan Rektor KUIN kesayangannya Jamil Osman yang cukup zalim terhadap kakitangan KUIN bahawa Kakitangan KUIN yang di tindas tetap akan bertegas menegakkan kebenaran dan hak mereka sebagai kakitangan walaupun di fitnah Azizan Razan dengan pelbagai tuduhan.

Sehingga kini Azizan Razak masih enggan meminta maaf kepada kakitangan KUIN yang di tuduhnya sebagai ejen UMNO sedangkan apa yang di lakukan mereka bukannya membabitkan politik PAS atau UMNO. Apa yang di lakukan mereka hanyalah menuntut hak mereka sebagai pekerja kepada majikan.

BAPA MANA TAK SAYANG ANAK ?? TUN M JAWAB FITNAH TERHADAP KELUARGANYA



1. Anwar Ibrahim menuduh saya, sebagai penasihat Petronas telah terlibat dalam pemberian kontrak Petronas kepada anak saya.

2. Bagi Anwar inilah yang biasa dilakukan olehnya jika ia berkuasa. Semasa menjadi Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan memang pun banyak kontrak diberi olehnya kepada penyokong politiknya dan keluarganya.

3. Kementerian telah pamerkan semasa mesyuarat agong UMNO senarai orang yang mendapat kontrak semasa ia berkuasa. Terdapat dalam senarai nama-nama penyokongnya dan keluarganya. Tidak ada satupun dari anak saya yang tersenarai.

PBT KERAJAAN BANGSAT DAP PENANG SAMAN BN KERANA BENDERA 1 MALASIA



Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) mengeluarkan tujuh notis kompaun – masing-masing berjumlah RM250 – ke atas BN Pulau Pinang kerana memasang bendera 1Malaysia di Georgetown tanpa kebenaran. Jumlah berkenaan melibatkan bayaran upah dan kos pengangkutan lori bagi membuang sejumlah besar bendera yang muncul sempena kunjungan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak semasa sambutan Tahun Baru Cina.

Ahli majlis MPPP Ong Ah Teong berkata BN diberikan notis berkenaan pada 20 Februari untuk mengutip 9,500 bendera yang dirampas pekerja majlis perbandaran kerana dipasang secara "haram dan membahayakan kenderaan di jalan raya". "BN akan disama RM10 untuk setiap bendera apabila ia dikutip.

Jika mereka tidak pungut bendera, kita akan munsahkannya dalam masa 14 hari sejak tarikh notis," katanya kepada Malaysiakini. Katanya, MPPP juga menyenarai hitam Ng Say Kheng – naib ketua pemuda Gerakan yang memohon permit bendera tersebut. Jelasnya undang-undang kecil pengiklanan MPPP memperuntukkan bahawa individu yang tidak mematuhi peraturan akan disenarai hitam.

SUMBER

HUTAN BUKIT PERANGIN DITARAH LAGI !! KERAJAAN PAS KEDAH SAMPAI SUDAH TAK MENGAKU



Belum pun reda isu pembalakan berhampiran Tasik Pedu di Padang Terap dan Gunung Inas di Baling, kini satu lagi kawasan seluas 925 hektar di Wang Perah dalam daerah Kubang Pasu ditebang licin, kata Pengerusi Majlis Tindakan Persekutuan Negeri Kedah Datuk Mohd Johari Baharom.

Beliau mendakwa operasi penebangan balak membabitkan seluas 145 hektar dalam kompartmen tujuh di Wang Perah dikesan bermula awal tahun ini manakala penebangan seluas 780 hektar lagi dalam kompartmen lapan telah diluluskan oleh kerajaan negeri.

Mohd Johari mendakwa tanah 145 hektar itu dipecah kepada 63 lot dan diberi kepada pegawai-pegawai tinggi kerajaan Kedah manakala 780 hektar lagi hutan dalam kompartmen lapan telah diluluskan kepada pegawai-pegawai tadbir negeri Kedah (KCS).

"Saya tidak pertikai kerajaan negeri hendak beri tanah itu kepada siapapun asalkan ia di kawasan sesuai, tidak menjejaskan ekosistem dan mencemarkan alam sekitar tetapi pemberian tanah ini nampak macam ada mainan politik.

"Pemberian tanah adalah hak kerajaan negeri namun kepentingan penduduk berhampiran mesti diambil kira walaupun ia bukan kawasan tadahan air," kata Mohd Johari kepada pemberita semasa meninjau kawasan pembalakan di Wang Perah, dekat sini, hari ini.

PANASS !! IDENTITI PENYEBAR SMS PALSU BERJAYA DI KESAN





Ini antara butir butir peribadi individu yang didakwa menyebarkan SMS palsu menyamar sebagai BN Selangor.. Kalau tengok no ic tu, budak ni baru 18 tahun...Sekarang ini terpulang kepada BN Selangor untuk ambil tindakkan macamana..

Tapi yang jelas sms ni bukannya dari BN Selangor sebaliknya dari individu yang tak bertanggungjawab

PANASS !!! PATUT LA NIK AJIS NAIK ANGIN BOIKOT KONVENSYEN RUPANYA ADA CERITA......



Nak tau sebab apa Nik Ajis tak julang buku manifesto tu?? Nik Ajis boikot sebab Rafizi lembu tu tak masukkan tuntutan bayaran royalti minyak kepada Kelantan..Sebaliknya memilih Sabah dan Sarawak..

Patutlah mengamuk sakan orang tua tu..Bejuang bagai nak gila last last Kelantan diabaikan.. Peliknya Salah seorang jawatankuasa pembikin manifesto pakatan Dr Dzulkefly kata kesilapan itu berlaku ketika di cetak..Baca kenyataan di bawah

Tuesday, 26 February 2013

PANASS !!! JOE ABDUL BANGGA JELAJAH MERDEKA PKR CECAH 100 RIBU DI SUNGAI PETANI ??


100 ribu ?? Betul ke apa yang aku dengar ni YB Joe Bedul?? Yang aku nampak PKR kat Kedah la ni macam tak yakin menang banyak kerusi ja..

Bukan apa, PKR bukan buat kerja pun..Nak harapkan ahli?? berapa kerat saja ahli Pkr yang ada kat Kedah ni..Tu pun menumpang kasih dengan ahli Pas..

GAJI MINIMUM 4 RIBU ?? PENIAGA GORENG PISANG BOLEH TUTUP KEDAI !!





Video ni memang khas untuk puak puak pakatan yang lancar manifesto semalam..PR janji nak naikkan gaji minimum sampai 4 ribu sebulan..Dengaq memang sedap tapi bila dah jadi macam apa yang dilakonkan dalam sketsa diatas tu nak buat macam mana?? nak salahkan siapa?? Tepuk dada tanya selera..

LIVE !!! WACANA SINAR : KUASA POLITIK MAHASISWA BOLEH LIHAT DI SINI





TODAY'S L!VE

WACANA SINAR : KUASA POLITIK MAHASISWA

:: 26 Februari 2013 ( Selasa )
:: Bermula pukul 2.30 petang
:: Di Auditorium Kompleks Kumpulan Media Karangkraf, Seksyen 15 Shah Alam

LIVE DARI WARTA RAKYAT.MY

HOT !! INILAH FIRAUN YANG DIMAKSUDKAN HADI BAWANG


Kalau hangpa nak tau ni lah firaun yang dimaksudkan Hadi Awang..Ce tengok ada iras iras muka dia tak..

Aku pun tak tau, jenis otak apa yang ada dalam kepala Hadi Bawang ni..dia kata “Cerita BR1M bukan cerita baru, sejak zaman Firaun pernah bagi BR1M, Firaun jadikan rakyat ringan akal (diperbodohkan).

Nama pun BR1M Bantuan Rakyat 1 Malaysia..Takkan masa zaman firaun dulu dah wujud bantuan BR1M?? Aku tau maksud Hadi Bawang tu dia nak kata zaman firaun pun bagi bantuan..Salahkah bagi bantuan??

Buat Laporan SPRM Jika Rasa Ada Penyelewengan Kerajaan Terdahulu - Mahdzir Khalid




Bekas Menteri Besar Kedah Datuk Seri Mahdzir Khalid meminta Suara Anak Muda Kedah (Bongkar) 403 juta membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) jika mereka rasa ada penyelewengan dalam pentadbiran kerajaan negeri terdahulu.

Beliau berkata Bongkar 403 juta sepatutnya meminta SPRM melakukan siasatan supaya perkara itu dapat diselesai dan bukan mengadakan sidang akhbar serta mengumumkan kepada rakyat.

"Ia adalah satu usaha untuk memperlekeh atau memberi gambaran yang tidak baik kepada orang ramai seolah-olah berlaku satu penyelewengan dan menggambarkan bahawa kerajaan yang sebelum ini tidak pandai tadbir negeri," katanya kepada pemberita di sini Khamis.

Baru-baru ini, Bongkar 403 juta mendakwa berlaku penyelewengan ketika Barisan Nasional (BN) memerintah Kedah.

Dalam pendedahan itu, Pengerusi Bongkar 403 juta Mohd Firdaus Jaafar berkata 11 penyelewengan BN di Kedah sebelum ini mengakibatkan rakyat negeri tersebut terpaksa menanggung hutang sebanyak RM403 juta.

Mahdzir turut menafikan berlaku penyelewengan seperti didakwa dan berkata ia adalah pembohongan liar untuk mencari isu bagi pilihan raya.

Beliau merujuk satu projek yang didakwa berlaku penyelewengan iaitu usaha sama sebuah syarikat swasta iaitu Teramoda dengan Kedah Corporation bagi membangunkan sebuah padang golf.

"Padang golf tu tanah milik kerajaan. Syarikat tersebut bawa duit kepada kita, tetapi Bongkar telah mengatakan bahawa kita kerugian sebanyak RM49 juta. Di mana yang ruginya RM49 juta tu? Adakah negeri dah jual tanah kepada Teramoda dan Teramoda dah jual tanah tu kepada orang lain?

"Kalau Teramoda jual tanah tu kepada pihak lain, itulah yang dikatakan rugi. Rugi yang digambarkan oleh mereka itu hanyalah atas kertas sahaja sebab Teramoda tak membayar premium kepada kerajaan negeri RM36 juta, jadi kerana Teramoda tak membayar premium, mereka dah ambil kira kata rugi," katanya.

Mahdzir juga berkata kumpulan itu sengaja menjadikan perkara tersebut satu isu kerana jumlah RM403 juta berkenaan dikumpul daripada pentadbiran empat bekas Menteri Besar iaitu Tan Sri Osman Aroff, Tan Sri Sanusi Junid, Datuk Seri Syed Razak Syed Zain dan beliau sendiri.

"Kita nak cakap pun kena tengok fakta la... Kita hidup di zaman yang bertamadun, pemikiran yang moden dan perlu fikir secara waras. Ia akan menimbulkan kebencian kepada orang awam," katanya.



-- BERNAMA


Monday, 25 February 2013

PANASS !!! MEDIA FILIPINA SAHKAN ANWAR TERLIBAT DAN SUBAHAT INSIDEN LAHAD DATU !! @RameshRaoAKN



Anwar dalang menghancurkan negara..Ini yang dibuktikan oleh Presiden Pertubuhan Minda dan Sosial Prihatin Malaysia saudara Ramesh Rao dalam laman twitter beliau..

PANASSS !! VIDEO AKSI ADUN DAP TERATAI TERSEBAR !!!


Siapa amoi kat atas tu?? Kalau nak tau tu lah Adun Dap Teratai Jenice Lee..Orang lain jadi wakil rakyat sibuk bantu rakyat..Tapi dia ni duk mengila nak jadi model..

Untuk pengetahuan semua, aku ada satu video pasal amoi ni...Walaupun aku tak paham bahasa cina tapi aku dapat mengerti apa yang cuba disampaikan dalam video ni..

Aku difahamkan anak emas DAP Selangor ini mahu bersara kerana kecewa dengan gerakan menjatuhkannya dari dalam DAP selangor sendiri dan bakal jadi model sepenuh masa ?

Sama sama kita saksikan video dibawah

PAS KEDAH BERGOLAK LAGI !! NAMA PHAHROLRAZI, DR ISMAIL TAK LEKAT CALON ??!!




Keadaan rumahtangga Pas bertambah gawat di Kedah apabila perbalahan beberapa anggota exco negeri itu dengan Menteri Besar tidak lagi mampu dibendung.

Usaha untuk menjatuhkan Azizan Abdul Razak yang dahulunya nampak sudah reda sedikit setelah campurtangan Pas Pusat kembali mengeruhkan landskap politik di Negeri Jelapang Padi itu.

Laporan media menyatakan 11 daripada 15 pas kawasan di Kedah telah memberi kata dua kepada Menteri Besar supaya meletak jawatan dan melepaskan kedudukannya sebagai pesuruhjaya negeri bagi parti itu.

Azizan yang terkenal dengan sifat bongkak dan angkuh serta sering memperlekehkan petugas media arus perdana, seperti biasa menunjukkan sikap keras kepalanya dengan enggan tunduk kepada desakan tersebut.

Azizan dikatakan gagal menjalankan tugasnya sebagai Menteri Besar untuk memajukan negeri Kedah.

Sebaliknya sepanjang pentadbirannya, boleh dikatakan tidak ada langsung pembangunan yang ketara dilaksanakan untuk kepentingan rakyat dan pembangunan ekonomi negeri.

EKSKLUSIF !! BONGKAR AKTIVITI PERLOMBONGAN KERAJAAN PAS KEDAH !! #PASKEDAHZALIM #TUKARKEDAH



Inilah kawasan perlombongan yang mencemarkan kawasan perkelahan yang satu ketika dahulu menjadi tarikan pelancong di Kedah..

Sebut saja Lubuk Tupah, ramai orang tahu apa yang ada disini..Dulunya pernah mengegarkan industri vcd cetak rompak apabila terdedahnya rakaman pasangan sedang disekodeng.. Namun kawasan perkelahan ini tetap menjadi tumpuan orang ramai dikala hari minggu..

Namun selepas kerajaan Kedah bertukar tangan, kawasan ini tidak lagi dikunjungi orang ramai kerana terdapatnya aktiviti perlombongan bijih besi secara besar besaran telah membuatkan kawasan perkelahan itu sepi tanpa pengunjung..

Aktiviti perlombongan ini juga mengakibatkan air terjun yang sebelum ini cukup jernih dan digilai ramai jurufoto untuk dijadikan antara spot Photoshot terbaik bertukar wajah..

Dari jernih bertukar menjadi berkarat

PANASS !!! HARAKAH AHKBAR PEMBELIT, PEMFITNAH NO 1




Juara akhbar pembelit, pemfitnah, putar alam masih lagi kekal dipegang oleh lidah rasmi Pas iaitu harakah..Manakan tidak titah ucapan Tuanku Raja Dr Nazrin Shah pun diputar belitnya..Malah disebarkan diseluruh dunia alam siber kononnya ucapan Tuanku Raja Dr Nazrin menyebelahi Pas..Lihat print screen dibawah..

Sunday, 24 February 2013

PATUTLAH MEROYAN SAKAN SANGAT, RUPANYA DAH MERENG OSTAJAH NI




Gambar ni memang sesuai dengan artikel khas untuk otajah abby mereng ni.. Buat apa nak kesian kat janda mereng ni lagi, status ja tulis dah berhijrah tapi hati perut tetap busuk macam bangkai..

Aku tak kisah dia ni nak totok tahap penjilat selipar Nik Ajis ke, nak jadi tukang karut dalam Pas ke..Tapi bab kubur, azab kubur, orang mati pun nak salahkan UMNO ni apa cerita..

BN BAGI BR1M HARAM JADAH !!! POK NIK BERI RASUAH UNDI HALAL SOKMO !!!


HALAL BOH

Inilah perangai Nik Ajis, dia sendiri yang cakap penerima BR1M tu macam ayam dan lembu tu pun tak mengaku, tapi kata pulak Kerajaan BN jadikan rakyat macam haiwan..

Bila dah terjerat baru nak gelabah..Dalam kenyataan nik ajis dalam harakah pun terang terang dia yang sebut macam haiwan..Malah Nik ajis kata pemberian wang ringgit adalah salah di sisi Islam kerana ajaran Islam yang sebenar adalah memberikan ilmu kepada manusia.

BN MAMPU MENANG 160 KERUSI !!



Menurut analisis terkini dan sumber-sumber tertentu, BN dijangka mampu memenangi sehingga 160 dari 222 kerusi dalam pilihanraya ke-13. Jangkaan ini menepati ramalan majalah Economist Intelligence Unit (EIU) berdasarkan analisis terhadap projek transformasi, rekod prestasi BN serta penerimaan rakyat terhadap kepimpinan Perdana Menteri yang jelas begitu kuat bekerja.

Selain itu, prestasi pembangkang yang buruk kerana banyak memungkiri janji, di akan tambah dengan taburan janji-janji yang tidak masuk akal jika parti itu memerintah seperti pendidikan percuma dan penurunan duti kenderaan, yang akan memakan belanja sehingga RM47.6 billion setahun, secara tidak langsung menjadi pemangkin kepada sokongan terhadap BN. Itu pun belum lagi dicampur dengan janji-janji lain yang melibatkan kewangan negara seperti tol percuma, penurunan harga barang dan lain-lain.

Dalam pilihanraya yang lalu, BN telah mengalami apa yang dipanggil ‘tsunami’ politik apabila kekurangan 8 kerusi untuk kuasa 2/3. Di Semenanjung daripada 166 kerusi parlimen yang tersedia, BN menang 85 dan di Sabah dan Sarawak pula, BN menang 54 kerusi. Secara keseluruhannya BN hanya memenangi 139 dari 222 kerusi.

PANASS !!! VIDEO ARE U READY FOR PAKATAN ?? NOOOOOOOOO !!! TERSEBAR



Dengarkan Rakaman ini..

Are You Ready For Pakatan Rakyat???
NOoo!!

Are You Ready For Pakatan Rakyat???
NOoo!!

Video ni bukan buat buat atau sengaja dibuat, ini yang original punya..Jangan ingat semua rakyat sokong pakatan..Apa pun kita kena ingat!!

#SayNoToPR!!

PERHATIAN !! JANGAN JAWAB ATAU DAIL SEMULA NOMBOR INI !!!



Ada orang yang menerima panggilan dari +375602605281, +37127913091 atau sebarang nombor yang bermula dengan +375 atau +371 atau 081, hanya satu deringan dan terus putus dengan meninggalkan pesanan “missed call”…

Jika anda membuat panggilan semula ke nombor tersebut, anda akan dicas sebanyak $15-$30, dan semua senarai contact akan disalin dalam masa 3 saat.

Jika anda mempunyai maklumat akaun bank dalam telefon pintar anda, mereka boleh menyalinnya. Kod +375 dari Belarus dan kod +371 dari Latvia. Jangan jawab atau panggil balik nombor-nombor tersebut.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog archive