Monday, 31 December 2012

ABBY ABADI BUAT PAS KEDAH DEMAM NAK JAWAB !!




Siri ceramah Abby sekarang ini bukannya lagi bercerita soal hijrah sebaliknya melakukan fitnah terang terangan terhadap Umno..Mula mula berdegar cerita kononnya Umno ni tidak adil belanja duit rakyat suka hati lepas tu bila masa nak explain suruh orang lain..

Setakat tu je lah ilmu si janda meroyan ni..Sembang kuat kononnya Umno zalim la,jahat la, tak Islamik la, tapi bila time nak explain suruh orang lain..Nampak sangat kecetekkan ilmu politik si janda ni..

Lepas tu yang bestnya kata tanah di Langkawi nak dirampas dan diswastakan padahal Langkawi tu sebenarnya dibawah pemerintahan Pas..Nampaknya Abby telah membuka pekung Kerajaan Pas Kedah bahawa tanah tanah di Langkawi kini nak digadaikan..

MOGOK LAPAR !! BUKTI PAKATAN MAKIN HANCUR




Kumpulan Himpunan Hijau anti Lynas meneruskan rancangan mereka untuk mogok lapar di Dataran Merdeka selama 100 jam bermula pada jam 8.00 malam 27 Disember dan dijangka tamat pada 12 tengahari, 1 Januari 2013. Laporan jam 8.00 semalam, mendapati terdapat tidak sampai pun 20 orang yang tiba di ‘tempat kejadian’.

Sebelum itu, kita harus faham bahawa mereka ini hanya mogok lapar tetapi tidak mogok dahaga kerana mereka tidak sanggup mati dalam ‘perjuangan’ ini.

Acara kemuncak mogok ini ialah pada 31 Disember di mana 10,000 kereta dan motorsikal dijangka akan menyertai mereka. Protes dicadangkan bermula di Markas Tarbiyah PAS di Taman Melewar Gombak, seterusnya di Markas PAS Chegar Mendang di Bentong sebelum menuju ke Gebeng. Pemimpin-pemimpin PR juga akan berucap dan berceramah politik bagi memeriahkan lagi protes tersebut.

Mengikut laporan hari ini iaitu 28hb Disember, terdapat lebih kurang 60 orang ahli kumpulan ini telah ‘membanjiri’ Dataran Merdeka setakat ini. Kebanyakannya adalah anak-anak Cina DAP yang sama ada bermasalah memahami bahasa Malaysia atau Inggeris iaitu bahasa yang digunakan dalam laporan kajian pihak berkuasa atom dan nuklear antarabangsa, atau sekadar bermasalah otak lembab untuk memahami fakta sains.

KESIAN MAZLAN TIADA SEORANG PEMIMPIN KANAN PR JOIN HIMPUNAN OREN



Tika ini kemarahan sebahagian rakyat Kelantan terhadap PAS sedang meluap-luap berikutan skandal tanah hutan balak seluas 10,526 ekar di Gua Musang yang kini telah menjadi hak milik pemimpin DAP dari Perak.

Rupanya tak terdetik walau sezarah pun rasa bersalah dalam hati nurani pemimpin PAS sebaliknya dicubanya pula untuk mengalih perhatian ramai dengan mengadakan Himpunan Oren Selamatkan FELDA di Jalan Semarak, Kuala Lumpur.

Kononnya usaha mengadakan himpunan ini salah satu tujuannya untuk menyelamatkan tanah peneroka FELDA yang didakwa akan tergadai berikutan penyenaraian FGVH di BSKL disamping menuntut pemecatan Tan Sri Isa Samad sebagai Pengerusi FELDA.

Sibuk betul PAS dengan untung nasib peneroka FELDA walhal nasib peneroka Ladang Rakyat di Selatan Kelantan yang terumbang ambing dengan hanya mendapat dividen RM200 sebulan sahaja sampai sekarang tak terbela.

Tanah berpuluh ribu ekar tergadai ke tangan pemimpin Cina DAP tak pula PAS sibuk ambil tahu untuk memperbetulkan kesilapan, sebaliknya lebih sibuk usung cerita lain untuk alih pandangan ramai.

PANASS !! PHAROLRAZI MULA CUCUK ANGIN DI SUNGAI LIMAU ?!!




Sedang sibuk Azizan menyusun kroninya membalak di Kedah bagi menyapu segala yang boleh sebelum PRU, Azizan tak sedar, bahawa kedudukannya di kandang sendiri pun sudah tidak selamat. Didalangi oleh orang kuatnya sendiri, kerusi Azizan sebagai Adun Sungai Limau nampaknya tipis untuk menang.

Mungkin tak ramai yang tahu bahawa, Azizan menang di Sungai Limau pun dulu atas undian pengundi import. Pengundi luar yang didaftarkan khas untuk mengundi di Sungai Limau. Laporan menunjukkan bahawa ada 3000 pengundi import Pas dikawasan Azizan.

Mereka bukan pengundi hantu, tetapi pengundi yang dibawa berhijrah secara terancang dan berperingkat untuk mengundi disesuatu tempat yang Pas mahu mereka menang. Contohnya seperti di Sungai Limau dan ada beberapa tempat lain.

PANASS !! SISTER ABBY KATA ISU KALIMAH CUMA ISU KECIL ??!!





Inilah hasil tarbiah Pas selama ini kepada Abby Albody..Ketika umat Islam lain menentang pengunaan kalimah Allah oleh penganut kristian, si Abby Albody ni pulak berkata isu kalimah lebih kecil berbanding menolak hukum Allah..

Sebenarnya perbualan ini hanyalah diantara penyokong umno yang mengucapkan tahniah kepada MP Pas Mujahid Yussof Rawa tidak menuduh Umno memulakan isu kalimah Allah sebaliknya Guan Eng..

Tiba tiba saja Si Abby menyampuk cakap isu kalimah lebih kecil.Tidak pasti sama ada Abby ada melihat perbualan sebelumnya atau tidak..

PANASS !! KUDA TUA PAS KEDAH BIKIN PUAK BERHALUAN KIRI PAS KEDAH TAK TENTU ARAH !! TukarKedah




Kegembiraan puak berhaluan kiri Pas Kedah mahu mengulingkan Azizan Razak dengan meminta bantuan dari Pas pusat menerusi timbalan presiden yang menjadi peranan utama dalam pru kali ini mungkin agak sukar kerana tuan punya badan sudah bersuara mahu mengekalkan kerusi yang dimenanginya pada pru lalu..

Bagi memastikan puak berhaluan kiri ini tidak menjahanamkan Pas dari dalam, Azizan bertekad mahu bertanding di kubu kuat beliau walaupun kini makin dimusnahkan oleh kumpulan berhaluan kiri kerana kegagalan Azizan untuk menolong pengundi beliau dikawasan sendiri..

Sebenarnya pergaduhan dalaman antara Azizan dan barisan pemimpin kanannya tidak dapat disembunyikan lagi apabila media media arus perdana dan media maya dapat mengidu hal ini melalui laman laman sosial dan keengganan barisan Exco menerima lantikan semula jawatan..

AZIZAN KANTOI !! GUNA 221 HEKTAR, SAPU 400 HEKTAR !! #TUKARKEDAH



Entah apa lagi yang Azizan nak pusing lagi kali ni, bukan reka reka punya cerita tapi ini yang Pengurus Besar Kumpulan Ladang Ladang cakap pada Azizan sempena lawatan Azizan ke tapak pembalakkan semalam..

"Seluas 221 hektar sahaja akan ditanam dengan pokok buah buahan" Sedangkan kawasan itu telah digondolkan sehingga 400 hektar..

Jadi kenapa kawasan hutan dara Pedu ditarah sehingga 400 hektar ? 179 hektar kawasan balak yang digondolkan tu nak buat apa ??

Kalau dilihat pada gambar gambar yang diambil dari udara, kesemua pokok pokok besar dan kecil telah digondolkan sampai licin..

Jika hanya 221 hektar saja yang digunakan ini bermakna memang niat sebenar Kerajaan Pas Kedah untuk menyapu balak balak dikawasan itu kerana kelulusan projek dikawasan ini datangnya dari barisan Exco..


TAIK BINTANG PALING CANTIK DAN BERNILAI !!




Saat pertama menghentam Bumi, batu ini memang menampakkan sedikit tanda keindahan di dalamnya. Betul, semasa dibuka, batu luar angkasa ini benar-benar berbeza.
Seperti dilaporkanDM, di dalam meteorit Fukang ini kelihatan mineral dari kristal emas lutsinar yang disebut Olivine. Meteorit jarang ditemui mempunyai berat sama dengan sedan kudung ini ditemui pada 2000 di Gurun Gobi di Wilayah Xinjiang, China.

Seorang kolektor tanpa nama memegang sebahagian besar dari meteorit ini. Pada 2008, bahagian ini dilelong di rumah lelong Bonham, New York, dengan harga US $ 2 juta (Rm7 juta) dan hingga sekarang masih terjual

DEMO !! AZIZAN TAKUT NAK JUMPA RAKYAT !!! #TUKARKEDAH




Siang tadi sekumpulan penduduk kampung sekitar Pedu dan Padang Terap telah membuat bantahan aman di tempat pengumpulan kayu balak Empangan Pedu sempena kedatangan Menteri Besar Kedah Azizan Razak ke Empangan Pedu untuk Majlis Penerangan Projek Ladang Buah Buahan Carok Genting Bunga..

Penduduk Pedu membantah tindakan rakus dan kurang ajar Kerajaan Negeri Kedah yang ditadbir oleh Azizan Razak dengan sewenang-wenangnya mengondolkan Hutan Simpan Empangan Pedu atas alasan mahu membuat ladang rakyat..

Tindakan kurang ajar Gerombolan Regim Zionis Pas Kedah menggondolkan hutan di kawasan tadahan air telah menimbulkan kebimbangan penduduk sekitar kerana khuatir ia boleh menyebabkan kemusnahan alam sekitar yang teruk..

Penduduk Kg pada mulanya mahu menyerahkan memorandum kepada Azizan di tapak Majlis Penerangan Projek Ladang Buah2an tadi tetapi telah dinasihatkan oleh Polis agar menyerahkan memorandum dan membuat bantahan di tempat lain kerana bimbang Mr Azizan terkena serangan penyakit jantung..

Jadi pnduduk Kg telah menunggu Azizan di tapak pengumpulan kayu balak..Malangnya, Azizan tidak singgah di situ sebaliknya konvoi membawa Azizan memecut laju ketika mlalui kawasan dimana penduduk Kg sedang membuat bantahan aman..


LAPORAN DARI AKTIVIS UMNO PEKAN NAKA

Sunday, 30 December 2012

MOGOK LAPAR !!! ANJING KURAP KANTOI MAKAN DI HOTEL MEWAH !!



Sememangnya kumpulan ini layak digelarkan anjing kurap yang tengah kebuluran untuk menarik simpati rakyat kononnya mereka sanggup adakan mogok lapar semata mata untuk membuktikan bahawa LYNAS tidak selamat..

Tetapi mogok lapar golongan anjing kurap ini hanyalah penipuan semata mata apabila aksi mereka tengah MELANTAK berjaya dirakam oleh wartawan MYNEWSHUB.. Baca laporan dibawah

Sebahagian daripada kumpulan 18 'pejuang alam sekitar sejati' yang menganjurkan mogok lapar selama 100 jam bermula pukul 8 malam Khamis lalu hari ini dikesan makan tengahari di sebuah hotel dan beberapa restoran berhampiran Dataran Merdeka.
Jurugambar kami berjaya mengesan perbuatan itu sebentar tadi yakni ketika mogok baru sahaja mencecah masuk ke 63 jam.

KALIMAH ALLAH !! PAS AKAN TUNDUK DESAKKAN FATHER JOSEPH GUAN !!




DAP sekali lagi memainkan isu kalimah ‘Allah’ untuk digunakan di dalam kitab Injil Kristian. Isu hampir sama pernah menjadi hangat ketika Pilihanraya Sarawak di mana PAS bersetuju untuk membenarkan Injil dicetak dalam Bahasa Melayu. Isu ini dikatakan sama kerana kedua-duanya bertujuan untuk menyebar Kristian di kalangan orang-orang Melayu Islam.

Memandangkan PAS telah pun bersetuju dengan Injil berbahasa Melayu, maka kita tidak hairan jika PAS juga akan akhirnya bersetuju dengan DAP agar kalimah Allah digunakan oleh Kristian mahupun agama lain bagi memastikan Tokong mereka iaitu Lim Guan Eng gembira. Walaubagaimanapun, seperti biasa, sebelum bersetuju, PAS akan terlebih dahulu bersandiwara dengan berpura-pura menentangnya.

Sandiwara menentang cadangan DAP ini penting bagi membeli masa sebelum pilihanraya bagi melenyapkan isu Amanat Hadi, Tanah Kelantan, Balak Kedah, Air Selangor dan lain-lain lagi yang amat menyesakkan dada pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat.

Namun, sandiwara yang pengakhirannya sudah dijangka amatlah membosankan dan seeloknya, PAS dan DAP hentikanlah saja lakonan mereka.

HUTANG HADI KEPADA RAKYAT




LEBIH 30 tahun Pas menggunakan Amanat Haji Hadi untuk meraih undi Melayu sehingga berlaku perpecahan dalam masjid, kenduri kendara, perkahwinan, sembelihan dan melihat UMNO sebagai kafir kononnya sebab bekerjasama dengan kaum bukan Melayu dan mengekalkan perlembagaan penjajah.

Dengan kuasa Allah SWT pada hari ini Haji Hadi Awang ditakdirkan menjadi Presiden Pas. Dan tidak semenamena beliau menjilat ludahnya balik tanpa segan silu bekerjasama dengan DAP.

Dan amat malang sekali, konsep negara Islam yang diperjuangkan oleh arwah Ibrahim Memali yang terbunuh akibat terpengaruh dengan amanat tersebut dibuang demi menjayakan kerjasama tersebut.

Dari segi demokrasi, Pas sanggup bekerjasama dengan DAP kerana faktor Anwar Ibrahim dan ingin menjatuhkan UMNO dan Barisan Nasional sahaja. Sebab itu Pas sanggup buang dan tidak mampu mempertahankan konsep negara Islam.

5 JUTA DUIT PENEROKA LESAP !! MAZLAN ALIMAN BAKAL DIHADAPKAN KE MAHKAMAH ??




Semalam, para peneroka Felda Kemahang 3, Kelantan telah cuba menyerahkan satu
memorandum bantahan terhadap Presiden Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan Anak), Mazlan Aliman berhubung dakwaan beliau melakukan penyelewengan dalam pembahagian wang hasil satu kes yang diputuskan oleh mahkamah pada tahun 2010.

Mazlan Aliman dikatakan menolak untuk menerima memorandum berkenaan.Secara umum, para peneroka berkenaan menyatakan dalam memorandum berkenaan bahawa mereka merasa tertipu dengan Mazlan Aliman yang gagal membela nasib malang mereka apabila Tetuan Wan Rohimin & Asmadi didakwa gagal mengembalikan wang pampasan yang mereka menangi.

” Baling batu sembunyi tangan…itulah perumpamaan yang boleh diberikan terhadap Mazlan kerana tidak bertanggung jawab di dalam menyelesaikan pembayaran pampasan kami dan terus melarikan diri tanpa mahu berhadapan dengan kami.

” Sejumlah RM11, 236, 983 yang dimenangi oleh kami ke atas Felda, hanya RM6.2 juta berjaya diagihkan kepada 304 orang peneroka manakala lebihan yang berjumlah RM5 juta belum diagihkan,” kata mereka dalam memorandum berkenaan.

PANAS !! MEMANG SAH !! AMANAT HADI MEROSAKKAN UMAT ISLAM



Pengakuan berani dari salah seorang bekas penyokong Pas

Gara-gara tidak mahu berkongsi tanah perkuburan dengan penyokong UMNO kerana berpegang dengan Amanat Haji Hadi, Mokhtar Ismail, 58, sanggup mengebumikan jenazah isterinya di pinggir rumah di Banggol Katong, Serada dekat sini.

Walaupun anggota keluarga dan sebilangan saudara-maranya menganggap tindakan itu keterlaluan, dia tidak mengendahkan mereka dan cukup yakin langkahnya betul.

"Apabila arwah isteri, Azizah Abdullah meninggal pada 1990, saya memutuskan menggali kubur tidak sampai tiga meter dari rumah. Tiada siapa yang syor dan tegah. Saya cukup yakin mereka yang tidak bersama Pas tidak boleh bercampur termasuk tanah kubur.

"Sedangkan tanah perkuburan tidak sampai suku kilometer dari rumah. Semasa hidupnya juga arwah terkongkong kerana saya tidak benarkan dia bergaul dengan penyokong UMNO yang kebanyakannya anggota keluarga terdekat saya," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

GEMPAR !! BUDAK 3 TAHUN TERKULAI DITANGAN IBU SAUDARA !!




Seorang kanak-kanak berusia tiga tahun maut dan ibunya cedera selepas ditetak dengan parang oleh ibu saudaranya kira-kira jam 11.30 pagi di rumah neneknya di Kampung Kejai Mukim Tawar di sini.

Mangsa Mohd Muaz Mohd Izwani, 3, maut dalam perjalanan ke hospital setelah mengalami kecederaan teruk bahagian kepala, tangan dan leher.

Ibu saudara mangsa berusia 36 tahun itu dikatakan mempunyai masalah mental sejak 20 tahun lalu.

Ketika kejadian, mangsa anak sulung dari dua beradik sedang bermain di beranda rumah neneknya sebelum ditetak oleh ibu saudara itu.

Ibu mangsa yang cuba meleraikan keadaan turut ditetak mengakibatkannya cedera di bahagian leher dan tangan.

SINAR HARIAN

Saturday, 29 December 2012

SERAAMM !! ROH IBU DATANG MENCARI ANAKNYA DI HOSPITAL




Setiap hari tanpa jemu Saripah akan melakukan kerja menjaga bayi di wad penjagaan bayi yang baru dilahirkan. Apa yang membuatkan Saripah seronok dengan tugas tersebut kerana sikap yang menyukai kanak-kanak yang memang tersemat di dalam dirinya. Tambahan pula Saripah turut mempunyai seorang cahaya mata yang baru sahaja berusia setahun membuatkan naluri keibuannya terserlah.

Jika sesetengah orang tidak akan selesa dengan tangisan bayi yang laparkan susu atau kerana lampinnya sudah basah, namun bagi Saripah tangisan tersebut seakan satu bunyi yang sudah sebati dalam dirinya. Sebagai ibu dia pernah merasai keadaan tersebut. Memang tidak dapat dinafikan pada mulanya dia juga tidak selesa dengan keadaan tersebut tetapi lama kelamaan dia telah biasa dan lali.

Setelah 2 bulan ditugaskan bekerja syift siang, kini tiba gilirannya pula untuk bertugas pada syift malam. Sebagai kakitangan baru, Saripah hanya mampu mengikut jadual tanpa banyak soal. Nasib baik jugalah suaminya bekerja bekerja dari jam 9 pagi hingga 5 petang, maka Saripah tidak risau akan penjagaan anaknya di rumah.

BUAT PEDOMAN !! GAGAL MASUKI MASJIDIL HARAM KERANA GEMAR MENONTON FILEM LUCAH




Salah satu kisah menarik yang cukup baik untuk kita mengambil ikhtibar ialah mengenai seorang jemaah haji (lelaki) yang gagal masuk ke Masjidil Haram.

Lelaki ini tidak sama pakej dengan saya , jadi saya tidak mengenali beliau. Apa yang berlaku kepada lelaki berkenaan ialah setiap kali dia hendak masuk ke masjidil haram, dia tiba-tiba menjadi panik seperti orang ketakutan. Kemudian lelaki itu tergopoh-gapah ke luar semula daripada masjid dan tergesa-gesa pulang ke rumah tumpangannya.

Selepas kali pertama gagal, lelaki itu cuba sekali lagi tetapi apabila orang-orang dalam masjid memandang ke arahnya, dia terus berlari balik ke rumah tumpangannya. Kejadian aneh itu berulang kali berlaku selama seminggu sehingga lelaki tadi tidak dapat sembahyang dalam Masjidil Haram.

Melihat keadaan yang sungguh aneh ini, seorang sahabat datang memberitahu saya dan minta supaya saya cuba ubati lelaki itu. Saya bersetuju tetapi tidak terus mengubati lelaki itu. Sebaliknya,saya cuba mendapat maklumat mengenainya terlebih dahulu.

CABARAN UNTUK ANJING KURAP LAPAR !! TAK PAYAH MOGOK LAPAR, TERUS BAKAR DIRI KALAU LYNAS MASIH BEROPERASI !!



Nampaknya, masih ada tangan-tangan ghaib yang berdegil ingin terus mempolitikkan Kilang Lynas di Gebeng walaupun terbukti kilang tersebut menepati tahap keselamatan serta syarat-syarat yang ditetapkan oleh pihak berkuasa alam sekitar dan badan antarabangsa bagi sebuah kilang kimia.

Usaha untuk menghentikan operasi kilang ini melalui proses mahkamah dan undang-undang gagal memandangkan pihak yang menentang, iaitu Himpunan Hijau tidak mampu mengemukakan sebarang hujah yang bernas dan bukti yang kukuh bagi menyokong tuduhan bahawa kilang tersebut tidak selamat. Manakala, hujah pihak Lynas disokong dengan fakta, angka, serta bukti dari pakar serta pihak berkuasa dan badan antarabangsa.

Taktik Himpunan Hijau ialah membangkitkan keraguan dan prasangka buruk kononnya kerajaan tidak telus dalam meluluskan operasi Lynas. Ini tidak mengejutkan kerana majoriti peserta Himpunan Hijau adalah kaum Cina yang cukup gemar mempercayai apa-apa saja yang buruk tentang kerajaan.

KENA SAMAN !! RAKYAT KECEWA DENGAN TINDAKKAN YB PAS #TUKARKEDAH





"Tadi masa tengah makan kenduri kat Kuala Kedah, ada sorang pakcik ni menceritakan dulu dia penyokong Pas, tapi dah beralih arah sebab anaknya telah disaman oleh seorang YB mengenai satu kenyataan pembaikkan jalan kampong di Kubang Rotan...terpaksa naik turun mahkamah...pakcik ni sambil dok gelak berkata "pelik bila Wakil Rakyat saman rakyat dalam kawasan sendiri, spatutnya Wakil Rkyat bantu rkyat"

Ini antara perbualan seorang kenalan aku di Kuala Kedah baru baru ni yang terjumpa dengan Pak cik di tempat kenduri dimana anaknya kini sedang berhadapan saman oleh wakil rakyat sendiri..Lebih memeritkan lagi, Pak cik ni sekeluarga adalah penyokong Pas..

Kesian betul aku tengok nasib penyokong Pas khususnya dikawasan Kuala Kedah dimana nasib mereka diabaikan..Kalau pi dekat kawasan penempatan semula rumah setinggan kat jalan tok pasai tu depa dah cukup masak kena tipu main dengan pemimpin Pas..

Inilah nasib rakyat Kuala Kedah baru bagi kenyataan dalam tv dah kena saman..Itukah sikap seorang YB Pas ?? Agak agak lah nak makan duit pun, sampai nak kena saman menyaman ni..Takkan rakyat tak boleh nak bersuara langsung..

PANAS !! PUAK ANJING KURAP KELAPARAN UGUT BUKIT AMAN !!


Eh eh, nak main ugut ugut pulak geng anjing kurap ni, duk tak duk nak gegar Bukit Aman kalau keselamatan depa tak aman..Ntah dari mananye puak anjing kurap ni datang.tiba tiba nak buat mogok lapar..Takdak punca cari punca, lepas tu menyusahkan orang lain..Macam polis takdak kerja lain nak jaga anjing 60 ekor ni..

Takdak sapa pun suruh anjing anjing ni mogok lapar, kalau korang tak makan 100 hari ke 1000 hari pun takdak orang kisah pun..Tapi tak payah lah nak menyemak kat Dataran tu..Korang tu selayaknya digelar anjing kurap kelaparan menanti belaian tuan ja..Bila tak diberi tulang baru nak menyalak..Bila diberi tulang diam..

Tak pa, nanti aku mintak Jabatan Haiwan datang hantar makanan kat korang ye..

AKUARIUM PECAH !! PENGUNJUNG NYARIS DI BAHAM JERUNG ?



Pada minggu lalu, Mynewshub ada melaporkan mengenai sebuah insiden yang berlaku
di China yang mengakibatkan berpuluh ikan mati dan ada di antaranya ikan jenis spesis
jerung.

Malah, kejadian itu juga mengakibatkan 15 orang pengunjung dan pekerja di sebuah
pusat beli-belah berkenaan cedera.

Ceritanya adalah, apabila sebuah akuarium gergasi yang dimuatkan di dalam Shanghai
Orient telah pecah dengan tidak semena-mena.

Terbaru, sebuah video yang memaparkan kejadian tersebut telah dipertontonkan
kepada orang ramai melalui laman Youtube.

Friday, 28 December 2012

KIHKIH !! BAK KATA USTAZ AZHAR IDRUSS, BODDOOO LA MU NIE !!



Agak agak hangpa, ada rasa pelik tak dengan gambaq kat bawah ni?? ce teka ce teka..Hahaha..Itu la, bila orang suruh bersara takmau, bila orang kata nyanyuk takmau mengaku..

Tengoklah bila naik bot tak mau pakai life jaket tapi bila atas darat yang air banjir paras buku lali baru nak pakai life jaket..Nak kira nyanyuk ka bodoo lagu ni ??

Nak berlakon pun agak agak lah, jangan sampai terkantoi..kan pok nik kan !!

AMBIGA GUNA BERSIH PECAH BELAHKAN ORANG MELAYU



Anwar Ibrahim yang menggunakan platform Bersih melalui Ambiga Sreenavasan nampaknya semakin tertekan apabila rayuannya kepada kerajaan Australia untuk masuk campur dalam proses pilihan raya negara ini ditolak mentah-mentah.

Anwar kemudian terpaksa menggunakan pengaruhnya susulan kegagalan Ambiga yang sebelum itu berkempen di negara itu untuk tujuan yang sama tetapi menerima jawapan negatif dari Kementerian Luar Australia.

Malu Anwar bukan kepalang apabila menerima respons yang negatif dari Menteri Luar Bob Carr.

Kata Carr kerajaan Australia bukan berfungsi sebagai badan pemantau Suruhan Jaya Pilihan Raya dan sudah tentunya bukan tugasnya untuk mencampuri urusan dalaman Malaysia.

Apabila pihak asing tidak lagi berminat untuk mendokong agenda peribadi Anwar menerusi Bersih, kini Ambiga beriya-iya pula mahu melancarkan program 'Jom Pantau' baru-baru ini.

NIK AJIS NI SERUPO FIRAUN LA PULAK !!



Di akhir dekad 1990-an dulu, gerombolan pembangkang yang terdiri daripada penyokong PAS dan pemuja Anwar Ibrahim cukup seronok memanggil Perdana Menteri ketika itu, Tun Dr Mahathir Mohamad dengan gelaran mahafiraun.

Gelaran tersebut dipopularkan oleh mereka bagi merujuk pada Tun Dr Mahathir yang dikatakan begitu gilakan kuasa seakan mahu menongkat langit dan enggan melepaskan jawatan duniawi selama-lamanya.

Menyedari sentimen tika itu dilihat kuat menyebelahi pakatan pembangkang, Menteri Besar Kelantan, Nik Abdul Aziz Nik Mat dengan bongkaknya pernah terlanjur membuat cabaran bahawa sekiranya Tun Dr Mahathir meletakkan jawatan PM, Nik Aziz berjanji keesokan harinya beliau pula yang akan melepaskan jawatan MB Kelantan.

Masa akhirnya bersilih ganti membawa ke zaman millenium, kini di penghujung tahun 2012 sudah berlalu lebih 9 tahun Tun Dr Mahathir melepaskan jawatan sebagai PM dengan senang hati sekalipun diawal pengumumannya untuk berundur masih agak ramai yang mendambakan khidmatnya.

PANASS !! SALAH BAWA WATAK DALAM MLM, JOZAN BAKAL DI SAMAN AZWAN ALI ?!


Jika anda sempat menonton program lawak terbitan Astro, Maharaja Lawak Mega 2012 pada Minggu 6 yang lalu, pasti anda tidak ketinggalan untuk menyaksikan giliran kumpulan Jozan membuat persembahan. Pada ketika itu, Jozan yang dianggoti oleh Johan dan Zizan telah membuat persembahan bertemakan rancangan TV iaitu 'Propaganjil' (Propaganza).

Pada babak itu, Johan turut melakonkan watak Azwan Ali dengan menggelarkan dirinya Azwan Awie Ali (Triple A).

Padah kerana melakonkan watak itu, Johan telah diserang oleh empunya nama melalui panggilan telefon di konti radio ERA.FM. Pada perbualan itu, Azwan Ali mengatakan akan mengambil tindakan saman terhadap Johan yang juga turut memegang watak 'Mak Jemah' pada JoHaRa Pagi ERA itu.

AZIZAN RAZAK BONGKAK !! BIKIN BALAK KAT KEDAH MACAM HARTA SENDIRI !!! #tukarkedah


Inilah jawapan rakus Azizan untuk selamatkan duit poket Pas dari disekat oleh pihak JAS..Walaupun laporan EIA belum diluluskan Azizan tetap akan meneruskan projek mengondolkan HUTAN..

Azizan berkata projek pembalakkan di Gunung Inas dan di sekitar tasik Pedu tidak akan dikorbankan semata mata untuk menunggu laporan EIA yang baru siap...

Sebaliknya Azizan menyalahkan tafsiran JAS dan Jabatan Hutan yang mengelirukan ..Tafsiran mengikut JAS 250 meter ke atas dari paras laut manakala Jabatan Perhutanan menetapkan 750 meter.

Jadi untuk tidak mengelirukan, Azizan mengambil jalan mudah iaitu " Tebang Saja Balak Itu " mana mana tafsiran pun boleh asalkan dapat wang..

Mudah saja jawapan Azizan, dia buat hutan kat Kedah ni macam hak adik bradik puak Pas..Aku difahamkan projek ni rupanya diluluskan oleh semua Exco kerajaan Pas Kedah..Tetapi kalau ada berlakunya bencana, pengarah hutan negeri Kedah kata jangan salah kerajaan negeri sebaliknya salahkan pemaju..

Pulak dah !! Bukan PKNK ka yang dapat projek ni ? PKNK bukan bawah kerajaan negeri ka ?? 3 nama teratas dalam senarai Ahli PKNK Azizan, Phahrolrazi dan Amiruddin sapa mangkaq 3 ekoq ni..?? Bukan ka depa ni MB dan Exco Kerajaan Negeri Kedah ??

Jangan buat lawak la Pengarah Hutan oii..

FITNAH TUN M !! AWAT TAK TULIS TUN M PALING KAYA DI DUNIA ??




Makin lama makin menjadi jadi pulak puak puak cacai ni duk fitnah orang..Yang terbaru tuduhan kepada Tun Dr Mahathir yang dikatakan mempunyai harta sebanyak 44 billion!! Awat 44 billion ?? lain kali tulislah 444 bilion kan senang..Tak pun tulis ja tanah kat Malausia ni Tun M punya..

Ini yang didedahkan oleh blog  Pisau.net beberapa hari lepas..Gerakkan yang dilancarkan dari kilang propaganda pencacai pakatan sekarang ini adalah untuk fitnah dan pembohongan berulang ulang.

Malah pembohongan dilakukan secara terang terangan.Kali ini Tun Mahathir menjadi sasaran,mantan Perdana Menteri ini walaupun sudah tidak memegang jawatan didalam parti dan kerajaan tidak henti menjadi sasaran malah dilihat sebagai ancaman besar buat haprak pakatan.

Dua penulis Joe Fernandez, Wong Choon Mei dari Malaysia Chronicle nampak gayanya kantoi berbohong. Mereka telah memfitnah melalui artikel :KES NAMA HILANG: Adakah Dr M bekas pemimpin kedua terkaya dengan harta $ 44 BILLION?

Dituduhnya Tun Mahathir mempunyai kekayaan 44billion,artikel bodoh dan bebal ini nyata meremehkan minda. Masakan tidak Tun Mahathir dikatakan lebih kaya daripada Sultan Brunei,Raja Arab Saudi dan Ratu Elizabeth.

LAWAK OPERA DATARAN !! MOGOK LAPAR 100 HARI SAMBIL MINUM AIR MINERAL SPONSOR !!!




Lawak pulak aku tengok gambar gambar puak cina hijau tengah buat mogok lapar yang diupload dalam blog CTS ni..Ye la, duk tak duk pi buat mogok lapar pasal LYNAS..Dah Mahkamah putuskan kilang Lynas tu dibenarkan beroperasi kan, yang puak puak ni duk buat kalut pasaipa ??

Tengoklah gambar gambar kat bawah ni, kata buat mogok lapar kan? tapi why ada ayaq mineral?? Selalunya mogok lapar ni tak makan dan tak minum..Tapi mogok lapar puak hijau ni lain pulak dah..Siap air mineral berbotol botol

Haloo apek, lu olang boleh tahan ka kalau tak makan selatuih hali ?? 30 hali bulan puasa pun lu olang tak leh ikut orang Islam puasa, inikan pulak selatuih hali ?? Haiyaa bikin opela betui la lu olang..

Tengok muka lu olang pun wa tak percaya lu olang boleh bikin..Lepas jam 12 mesti lu olang oder MekDi makan celah pokok tu kan ??

Nak tau cerita lagi pasal mogok lapar boleh ke blog CTS

MTK
Buat lawak bodoh betul la puak puak ni..Dah la muka sekor sekor macam selenga ja..

Thursday, 27 December 2012

TUDIAA !! ULAR TEDUNG DISANGKA HARUAN




“Ingatkan ikan haruan, rupa-rupanya ular tedung.”

Itulah pengalaman ngeri seorang wanita yang nyaris dipatuk reptilia berbisa itu sewaktu berada di dalam rumahnya di Projek Perumahan Rakyat Termiskin (PPRT) Kampung Perpat yang ditenggelami air berikutan kejadian fenomena air pasang, awal pagi semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 5 pagi itu, Maznah Awang, 47, sedang sibuk mengemas barang untuk berpindah ke Pusat Pemindahan Banjir Balai Lintang Kampung Perpat sebelum dikejutkan dengan kehadiran ular berkenaan.

Maznah berkata, pada mulanya dia menyangka rumahnya dimasuki ikan haruan berwarna hitam yang dibawa arus banjir, namun telahannya jauh meleset.

“Belum sempat memegangnya dengan tangan, tiba-tiba saya terkejut apabila melihat seekor ular tedung sudah mengembangkan kepalanya ke arah saya,” katanya.

OSTAJAH ABBY KENA GETAH !! ZED ZAIDI JAWAB ISU GAM !!




Presiden Persatuan Seniman Malaysia (Seniman), Zed Zaidi menafikan dakwaan sesetengah pihak bahawa artis yang menyatakan sokongan secara terbuka kepada pembangkang akan digam.

Sebaliknya menurut beliau, perkara tersebut hanyalah helah yang digunakan pihak tertentu di dalam mengelirukan rakyat selain untuk menarik golongan artis memberikan sokongan kepada parti-parti pembangkang.

Sekiranya benar ada artis yang pernah digam kerana perkara tersebut katanya, beliau meminta supaya mereka mengemukakan surat yang menyatakan sedemikian kerana berdasarkan kepada prosedur, surat akan dikeluarkan kepada seseorang artis itu sekiranya mereka digam.

TANAH BALAK !! PAS KELANTAN SENGAJA PANGGIL BALA !!!




48 tahun dulu yakni sekitar tahun 1964, Kerajaan PAS Kelantan tika itu pernah menyerahkan tanah hutan balak yang luasnya melebihi 300 000 ekar di Gua Musang kepada sebuah syarikat Timber & Mine Industrial Corporation milik tauke Cina dari Singapura kononnya untuk tujuan pembangunan.

Namun rakyat bukannya buta kayu untuk melihat hakikat sebenar pajakan tanah selama lebih 30 tahun itu tujuan utamanya tak lain dan tak bukan ialah untuk kegiatan pembalakan kayu kayan.

Rentetan daripada itu, timbul riak-riak kemarahan rakyat terhadap Kerajaan PAS Kelantan namun untuk beberapa ketika suara protes rakyat dapat dibendung dan dikekang daripada merebak lebih luas.

Bagaimanapun apabila berlaku krisis kepimpinan PAS di negeri itu yang turut membabitkan isu pemberian tanah dan kawasan balak untuk kepentingan kroni, akhirnya rakyat bangkit secara besar-besaran mengakibatkan PAS jatuh terduduk di Kelantan pada 1978.

ISU KALIMAH ALLAH !! GUAN ENG TIMBUL KRISTIANOFOBIA !!






SHAH ALAM: Pertubuhan Ilmuan Malaysia (ILMU) menyifatkan desakan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng supaya membenarkan penggunaan kalimah 'Allah' dalam kitab Bible adalah melampaui kuasa Sultan dan Raja-Raja Melayu.

Menurut Pengerusi Jawatankuasa Kerja ILMU, Fathul Bari Mat Jahaya, DAP tidak patut berbuat desakan demikian kerana apa sahaja isu berbangkit mengenai agama sepatutnya dirujuk kepada Sultan dan Raja-raja Melayu.

"DAP melampaui kuasa Sultan dan Raja-Raja. Mereka tidak berhak untuk kata izin mereka dan persetujuan mereka (DAP).

"Agama di bawah (kuasa) Raja-Raja. Di mana penghormatan (DAP) kepada Raja-Raja Melayu?," kata beliau pada sidang media di Pejabat Umno Shah Alam disini hari ini.

Mengulas lanjut Fathul berkata, gesaan Guan Eng itu hanya bersifat politik dan ia tidak patut dibangkaitkan kerana mampu menggugat kesejahteraan beragama di negara ini.

MASIH INGATKAH LAGI PENGHINAAN DAP TERHADAP KALIMAH ALLAH ??


Anda ingat lagi isu ini ?? Inilah penghinaan terhadap kalimah Allah oleh kerajaan PR Selangor..Iklan puji diri sendiri ini datangnya dari Adun Sri Kembangan merangkap Adun Dap...

Sedar atau tidak mereka sengaja menghina kalimah Allah dengan meletakkanya ditempat tidak sepatutnya..

Kepada pemimpin pemimpin Dap jangan ingat kami lupa akan penghinaan kamu terhadap Islam..Akan ku bongkar hingga bila bila..AWASS !!!

RASUAH TANAH BALAK !! PENYOKONG PAS BUTA BUTA SAJA DIPERBODOHKAN !!




Isu tanah Kelantan seluas 4,210 hektar yang bernilai hampir RM30 juta di lokasi seperti Relai, Daerah Chiku dekat Gua Musang telah dijadikan ‘habuan’ kepada Upayapadu Plantation Sdn Bhd oleh kerajaan Nik Aziz kini terbarai. Ia dikatakan ‘habuan’ kerana melibatkan kepentingan ahli-ahli politik iaitu Adun DAP Sitiawan, Datuk Ngeh Koo Ham yang merupakan antara pelabur dalam syarikat tersebut.

Pemberian ‘habuan’ daripada kerajaan PAS kepada pemimpin DAP Perak itu dikhabarkan bertujuan bagi membolehkan PAS meletakkan Adun Pasir Panjang, Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin menjadi Menteri Besar Perak ketika itu.

Berdasarkan carian dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM), 40% atau RM15 juta saham Upaya Padu Plantation Sdn Bhd dimiliki oleh Ngeh Koo Ham, dan 51% atau RM16 juta dimilik oleh syarikat Efektif Kirana. Dan 99% saham syarikat Efektif Kirana pula dimiliki oleh Ngeh Koo Ham juga.

Justeru, secara dasarnya, Upaya Padu Plantation adalah hampir 100% milik Ngeh Koo Ham. Ngeh juga telah pun mengaku bahawa beliau adalah pemilik syarikat tersebut walaupun sebelum ini cuba sedaya upaya menipu dan menafikan segala-galanya.

BALAK KEDAH !! AZIZAN TAK TAU KA BOLEH JEJAS TANAMAN PADI ? #TUKARKEDAH



Pembalakan melampau di Gunung Inas dan kawasan Tasik Pedu untuk dijadikan ladang rakyat oleh kerajaan negeri Kedah membimbangkan petani kerana aktiviti itu boleh mengakibatkan jumlah taburan hujan berkurangan.

Pengerusi Pertubuhan Peladang Kawasan (PPK) F-IV Sungai Limau Dalam di Yan Datuk Ismail Arshad berkata hutan yang ditebang merupakan kawasan tadahan hujan yang airnya dialir ke kawasan pertanian.

"Jika semua balak ditebang kemungkinan taburan hujan berkurangan dan sekaligus air di empangan juga akan kurang. Ini adalah kesan jangka panjang.

"Jika aktiviti pembalakan diteruskan, tidak mustahil air dalam empangan akan kering pada masa depan dan akan menjejaskan hasil padi," katanya pada sidang akhbar berkaitan aktiviti pembalakan yang didedah akhbar baru-baru ini.

Beliau berkata kawasan pembalakan itu telah digazet sebagai hutan simpan serta kawasan tadahan hujan yang tidak sepatutnya 'diusik' dan menyifatkan tindakan menggondolkannya sebagai pengkhianatan terhadap petani.

PANAS !! ALKISAH KERAJAAN LANGIT PASTI KE SYURGA DAN PENDETA !!


sekadar hiasan
Pada zaman dahulu di sebuah negeri yang kaya dengan hasil balak terdapat sebuah kerajaan digelar sebagai Kerajaan Langit Pasti ke Syurga oleh para penduduk setempat..Kerajaan ini diketuai oleh seorang pendeta yang suka mengamalkan cara pemerintahan "Walharam bagimu, walhalal bagiku"..

Ketua kerajaan tersebut bernama Nikolai Azizy Nikolai Nikmati..Beliau sangat suka bekerjasama dengan syaitan nirojim semata mata untuk menjatuhkan kerajaan kerajaan bersempadan dengan negeri ditadbirnya akibat irihati dengan pembangunan yang dibuat oleh negeri jiran beliau..

Jadi untuk berlawan dengan negeri jirannya, beliau telah menganugerahkan tanah hutan balak berpuluh ribu ekar kepada saudagar dari negara jauh di selatan atas nama ladang untuk rakyat..

Yang menjadi kehairanan penduduk adalah ladang tersebut diberi nama Ladang Rakyat tetapi kenapa saudagar yang memiliki tanah beribu ekar itu adalah orang luar..

GEMPARR !!! RAMBUT DAN KUKU BAYI INI MASIH TUMBUH WALAPUN SUDAH MATI




Cerita ini berlaku di Thailand, iaitu cerita tentang bayi yang sudah meninggal namun dari bayi ini masih saja tumbuh rambut, gigi juga kuku. Aneh bukan ..?

Ceritanya bermula apabila seorang ibu pada suatu malam bermimpi di datangi oleh bayinya yang telah meninggal beberapa hari sebelumnya. Dalam mimpinya, ibu muda ini mendapat mesej dari anaknya agar dia memindahkan tempat pemakakamannya ke tempat lain. Bayi tersebut mengatakan bahawa dia tidak selesa tinggal di tempat pengkebumiannya tersebut kerana di ganggu oleh penghuni-penghuni kubur yang lain.

Paginya sang Ibu-pun bergegas bercerita pada suaminya tentang mimpi yang di alami semalam. Pada mulanya sang suami keberatan untuk memenuhi permintaan isterinya untuk membongkar makam anaknya. Namun kerana sang isteri merengek terus akhirnya bermintaan isteripun di penuhi juga.

Wednesday, 26 December 2012

PULANG ANUGERAH !! DAP PERLEKEH RAJA RAJA MELAYU



Pengerusi DAP, Karpal Singh tanpa berselindung dan dolak dalik telah mempertikaikan tindakan dua orang pemimpin kanan DAP menerima darjah kebesaran yang dianugerahkan oleh Sultan DYMM Sultan Selangor dan DYMM Sultan Perak.

Berikutan itu kedua-dua pemimpin DAP yang dimaksudkan itu ialah Speaker DUN Selangor, Datuk Teng Chang Khim dan pemimpin DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham dikatakan telah diarah untuk memulangkan kembali gelaran kebesaran yang diterima itu.

Penganugerahan gelaran Datuk kepada Speaker DUN Selangor itu adalah hasil cadangan Menteri Besar, Khalid Ibrahim manakala Ngeh Koo Ham pula menerima anugerah tersebut pada 2008 selepas diajukan saranan oleh Menteri Besar Perak ketika itu, Datuk Seri Nizar Jamaluddin.

Jelas sekali DYMM Sultan Selangor dan DYMM Sultan Perak sentiasa ikhlas dan tidak memilih bulu dalam memperkenankan penganugerahan gelaran darjah kebesaran kepada sesiapa sahaja yang difikirkan layak sebagai tanda penghargaan.

GEMPAR !! RAKYAT IJOK DAH MENYAMPAH DENGAN SIKAP KHALID !!



IJOK: Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim didakwa tidak berminat untuk menyelesaikan isu pengagihan tanah lot penduduk Kampung Sri Aman, Ladang Coalfields yang dikenalpasti sebagai wujud unsur-unsur penyelewengan.

Berdasarkan surat yang dihantar kepada ADUN Ijok itu bertarikh 2 Mac 2012, wakil penduduk telah mengemukakan bantahan terhadap senarai nama bancian yang keluarkan Pejabat Tanah dan Daerah menyatakan hanya 78 nama penduduk yang sah menetap di kawasan itu.

Walhal pada tahun 2008, Pejabat Tanah dan Daerah telah mengumumkan senarai nama 140 penduduk sebagai sah.

Tambah memusykilkan, selepas senarai nama tersebut disemak, wujudnya nama-nama individu yang bukan penduduk asal di kawasan itu, malah senarai tersebut sering berubah-ubah.

"Bagaimana boleh masuk nama orang luar? Siapa yang beri nama (senarai) kepada pejabat daerah? Ada orang dapat geran sementara, ada yang tidak dapat. Ada yang dapat TOL, yang lama sudah dibatalkan. Tapi Ketua Ranting dapat lesen menduduki sementara," menurut wakil penduduk, A. Peter.

8 PEKARA DALAM AMANAT HADI YANG WAJIB KITA TAU !!!




Seorang Ulama seharusnya bersikap tawaduk dan rendah diri tetapi berani mempertahankan perkara yang benar dan hak. Apabila dikritik atau dipersoal tindakannya, seorang Ulama tidak akan melatah atau marah, sebaliknya akan memperjelaskan keadaan sebenar dengan tenang dan yakin atas kebenaran yang diperkatakannya.

Namun, sifat-sifat wajib seorang Ulama ini tidak terdapat dalam diri ulama-ulama PAS. Mursyidul Am PAS sendiri, iaitu yang dianggap penyokongnya sebagai ulama tahap tertinggi di dalam parti itu, dan di dalam negara atau mungkin juga dunia, cukup terkenal dengan sifat yang bertentangan dari sifat-sifat di atas. Nik Aziz amat terkenal dengan takbur, riak dan sering marah siap dengan memaki hamun dan mencerca sesiapa yang mengkritik atau mempersoalkan tindakannya.

Begitu juga dengan Presiden PAS, iaitu Dato’ Seri Hadi Awang yang juga berkongsi sifat yang sama. Lebih buruk lagi, Hadi Awang juga nampaknya seorang yang pengecut apabila tidak berani tampil memberi respon terhadap isu Amanat Kafir yang difatwakannya sendiri hampir 3 dekad lalu. Walaupun sudah berhari-hari isu ini ‘dipanaskan’ semula oleh media-media perdana, tetapi Hadi Awang masih membisu hatta langsung hilang dari ‘radar’.

Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Kelantan (MAIK) telah pun membuat teguran rasmi melalui surat terhadap Hadi Awang. Surat tersebut dikeluarkan setelah bermesyuarat bersama beberapa tok guru pondok serta Mufti dan Timbalan Mufti Kelantan. Mesyuarat tersebut menggariskan 8 perkara yang membuktikan bahawa fatwa Hadi Awang itu telah membawa kepada kepercayaan sesat di kalangan masyarakat, antaranya:

DEMI UNDI !! PKR & PAS HALALKAN SAJA KALIMAH ALLAH




Tak perlu kata apa apa lagi tentang pendirian PKR dalam hal ini, mereka tetap menghalalkan saja apa yang diminta oleh abang besar mereka untuk membenarkan kalimah Allah digunakan dalam kitab bibble untuk penduduk di Sabah dan Sarawak..

Dalam isu ini mereka mengikut jejak langkah Pas supaya orang kristian di Malaysia layak mengunakan kalimah Allah..

Inilah pejuangan kebebasan beragama dalam PKR yang diperjuangkan oleh Anwar dan Nurul Izzah..Skrip skrip untuk isu ini sudah ada dalam simpanan mereka..Cuma jurucakap hanya mengulang saja apa yang ditulis oleh mereka..

PKR hari ini mengambil pendirian yang sama dengan PAS apabila menegaskan penggunaan perkataan 'Allah' boleh digunakan oleh agama samawi seperti Kristian dan Yahudi.

Sekaligus dilihat pendirian ini mendokong gesaan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng yang mahu perkataan 'Allah' digunakan di dalam AlKitab (Bible).

REPUBLIK OF MALAYSIA !! BENARKAH IANYA AKAN BERLAKU ??



Persoalan yang diutarakan oleh Datuk Zaini Hassan dalam ruangan rencana Utusan Malaysia  pada 15/02/2012 menarik minat aku untuk kongsikan kepada pembaca semua..

Ada banyak persoalan yang bermain diminda sama ada benar atau tidak agenda merepublikkan Malaysia ini memang akan terjadi dan sekarang ni aku masih tidak mempercayai ada usaha untuk mengubah sistem pemerintahan negara ini kepada sebuah negara republik.

Walaupun artikel ini sudah lama tetapi pekara ini sangat sangat serius jika ianya terjadi..Baca artikel dibawah

PERNAHKAH sesiapa terfikir akhirnya Malaysia akan menjadi sebuah negara republik? Nama Malaysia kelak ialah Republik Malaysia, atau mungkin Republik Rakyat Malaysia?

Siapa kata ia tidak boleh berlaku? Ia mungkin boleh berlaku. Dengan situasi politik Malaysia sekarang ia kemungkinan boleh berlaku. Bukan tujuan saya mahu menakut-takutkan rakyat Malaysia, tapi ia boleh berlaku.

PANASS!! GANESAN LAPOR POLIS VIDEO SEKSNYA TERSEBAR, ANWAR DAN AZMIN BILA LAGI?



Ganesan Sudah Repot Polis, Anwar dan Azmin Bila Lagi?

Skandal dan ahli politik bagaikan aur dengan tebing, iaitu tidak boleh dipisahkan. Sama ada skandal tersebut benar atau tidak, itu adalah cerita lain sama sekali. Sekiranya skandal tersebut tidak benar, maka ia akan hilang sendiri. Tetapi sekiranya benar, maka ia mungkin bermakna berakhirnya nyawa politik mereka.

Namun, di dalam politik, semuanya mungkin sehinggakan seorang yang telah terbukti meliwat dan video seksnya tersebar juga mampu bertahan, asalkan tahu caranya. Antara ahli politik yang berkenaan tidak lain dan tidak bukan ialah Anwar Ibrahim dan juga Azmin Ali.

Dan kita juga telah pun melihat bagaimana ada pemimpin politik yang terus ‘bernyawa’ walaupun memilih untuk mengaku salah. Keikhlasan beliau memohon maaf serta menelan malu akibat skandal tersebut adalah sesuatu yang luar biasa, sehinggakan akhirnya dipuji sebagai tindakan berani, jujur dan ikhlas. Beliau kini dimaafkan dan diterima baik oleh keluarga dan juga orang ramai.

Lalu, skandal tersebut pun habis setakat itu sahaja dan hari ini, skandal mengenai ahli politik lain pula mendapat tempat di media.

LAWAK PAGI !! POK NIK TERKEJUT HUSAM KE SALON ??




Walaupun kartun ini dilihat agak lucu tetapi pada hakikatnya husam seorang saja yang tahu..Hehehehe

HOT !! PENGEMIS TUA DAPAT AWEK CUN MACAM MODEL !!




Kisah ini ramai dibicarakan dalam forum-forum perbincangan dunia maya di China. Percintaan antara seorang gadis cantik dengan seorang pengemiss tua merupakan suatu kemestian bagi kita yang hidup dalam zaman yang serba mengagungkan kebendaan.

Tuesday, 25 December 2012

TERKINI !! 11 RIBU MANGSA DI PANTAI TIMUR TELAH DIPINDAHKAN




Keadaan banjir di Terengganu, Kelantan dan Pahang semakin buruk petang ini dengan maklumat terkini menunjukkan lebih 10,800 mangsa dipindahkan berbanding lebih 6,000 mangsa pada sebelah pagi.

Seramai 5,297 mangsa dipindahkan di Terengganu berbanding 2,594 pagi tadi, dan jumlah mangsa banjir di Kelantan meningkat kepada 3,218 berbanding 1,963 pada sebelah pagi, menurut portal rasmi kerajaan negeri masing-masing.

Menurut portal banjir Majlis Keselamatan Negara pula, sejumlah 2,376 mangsa dipindahkan di Pahang berbanding 1,743 pagi tadi, manakala mangsa banjir di Johor kekal 16 orang.

Di TERENGGANU, mangsa banjir di Hulu Terengganu meningkat kepada 1,052 orang petang ini manakala Kuala Terengganu menyaksikan pertambahan 91 mangsa kepada 808.

Bilangan mangsa di Besut ialah 1,096 diikuti Dungun (744), Setiu (717), Kemaman (611) dan Marang (269).

PANASS !! KAYA BETUL KRONI AZIZAN YANG DUDUK DALAM PENTADBIRAN KUIN !!




Apabila Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Razak dikritik hebat oleh ratusan kakitangan dan ribuan pelajar Kolej Universiti Insaniah (KUIN) kerana tidak mampu mentadbir universiti itu dengan baik, Azizan melenting “naik minyak”.

Di sidang DUN Kedah tempohari, dia berkata KUIN dalam keadaan “baik” diuruskan oleh rakan baiknya, Datuk Dr. Jamil Osman sebagai Rektor dan universiti yang menjadi kebanggaan rakyat negeri Kedah itu tidak mengalami sebarang masalah kewangan sebagaimana didakwa.

Kononnya, KUIN akan lebih berjaya apabila kampusnya di Kuala Ketil siap dibina kelak.

Sebagaimana maklum, Azizan sering menyebut di mulutnya agar semua pihak “buat kerja cara Islam” dan tidak menipu memandangkan penipuan itu adalah dilarang, tidak bermoral dan berdosa dari sudut hukum Islam.

Namun, bagaimana jika saya katakan bahawa Azizan berbohong besar dan telah hampir merosakkan KUIN? Sebenarnya, saya melihat KUIN kini telah menjadi “pusat pengagihan kekayaaan” di kalangan kroni-kroni Azizan, Dr. Jamil dan rakan-rakan baik Anwar Ibrahim.

KENYATAAN KARPAL MENGUATKAN LAGI DAKWAAN BAHAWA DAP TIDAK AKAN TUNDUK TERHADAP RAJA RAJA MELAYU !!


Memang benarlah apa yang aku dengar sebelum ini bahawa Dap tidak akan sesekali tunduk terhadap Raja Raja Melayu..Terima kasih Tunku Aziz kerana membongkar hal ini dan terima kasih Karpal kerana membuktikan lagi pekara ini..

Anugerah Datuk yang dikurniakan oleh Sultan kepada 2 ekor pemimpin Dap Perak sekarang ini telah disahkan oleh Karpal bahawa telah melanggar disiplin dan prinsip parti kerana sejak dari tahun 90an lagi mana mana Adun dan Ahli Parlimen Dap tidak dibenarkan sama sekali menerima anugerah dari pemerintah negeri..

Siapa pemerintah negeri ? iaitu RAJA RAJA MELAYU..Kenapa Dap tak boleh terima anugerah dari RAJA RAJA MELAYU ?? Kerana Dap sesekali tidak akan tunduk terhadap Melayu Islam..

Itulah hakikatnya.. Karpal tidak boleh berbohong dalam hal ini kerana ada kebenaran dalam kenyataannya yang aku petik dalam akhbar Sinar dan Bernama..

PANASS !! ZIZAN PUN KENA LIWAT DENGAN BELOGER PAKATAN !!



Heboh semalaya apabila blog pembangkang yang ketandusan modal cuba memutarbelit kehadiran Zizan pada demonstrasi yang dibuat oleh penunggang motorsikal berkuasa tinggi di hadapan Sri Pentas pada ahad yang lalu..

Rupa rupanya Zizan bukan hadir bagi sokongan pun kat kumpulan ni, cuma dia terpaksa keluar dari kereta yang sangkut ditengah tengah demonstrasi tu saja, sebab dah lambat untuk ke program Melodi yang tengah live waktu tu..

Jadi nak tak nak kenalah keluar dari kereta jalan kaki masuk dalam studio..Lepas tu bila geng geng ni dah nampak, apa lagi, depa serbu si Zizan..Dalam duk kalut nak masuk studio geng geng ni bagi kertas tulis boikot AES suruh pegang nak ambil gambaq..

Padahal Zizan tak perasan pun apa yang ditulis kat kertas tu..

Kat bawah ni penjelasan Zizan yang aku ambil dari Ekeleh.com

PANASS !! WARGA FELDA NYARIS MAUT DIREMPUH 4WD ANAK HARAM !!




Gambar inilah yang dimainkan dan disebarkan dalam blog blog dan lidah rasmi pembangkang kononnya rombongan ANAK Haram Oren ni diserang dan dipukul oleh penduduk felda..

Namun pada hakikatnya kenderaan pacuan 4 roda yang dibawa oleh ahli rombongan ini cuba melanggar penduduk kampung yang membuat halangan 

Saksikan video bagaimana kenderaan pacuan ini cuba melanggar sekatan penduduk KLIK SINI

HOT !! AFDLIN BUDAK GEMOK 120KG ISLAM !! ABBY KENING NIPIS APA ?


Semalam telah berlangsungnya Demi Palestin di perkarangan bangunan TVAlhijrah.

Majlis itu dianjurkan bagi memberikan kesedaran kepada masyarakat mengenai isu Palestin selain memberikan ruang kepada orang ramai khususnya umat Islam untuk menghulurkan bantuan kepada rakyat Palestin.

Ramai artis-artis tempatan yang terlibat dalam majlis mulia itu.

Tetapi, apa yang menarik perhatian adalah bacaan puisi yang dilakukan oleh pelakon dan pengarah lelaki, Afdlin Shauki.

Puisinya berjudul ‘Mata Kecilku’ telah membuatkan ramai hadirin yang hadir menitiskan ari mata kerana puisinya penuh dengan mesej yang dapat memuhasabahkan diri kita semua.

Ini puisi hasil tulisan Afdlin sendiri;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog archive