Saturday, 20 October 2012

SUMBER KEWANGAN MEROSOT !! BUKTI PAS KEDAH TAK MAMPU MEMERINTAH #TukarKedah




Rata-rata Laporan Audit negeri-negeri yang diperintah oleh Pakatan Rakyat menunjukkan kelemahan di sana sini dan langsung tidak menggambarkan ketelusan atau kecekapan yang jauh lebih baik dari Barisan Nasional sepertimana yang digembar-gemburkan mereka.

Namun begitu, rasanya tidak salah jika dikatakan bahawa kelemahan pentadbiran Kedah berada di kelasnya yang tersendiri – iaitu paling bawah antara semua negeri-negeri lain kerana sifatnya yang ‘tidak masuk akal’.

Walaupun kita cukup maklum akan kelemahan PAS Kedah dalam mentadbir, tetapi apa yang terdedah melalui Laporan Audit 2011 ini adalah keterlaluan dan tidak boleh diterima oleh akal yang waras.

Kita tidak dapat memahami bagaimana sebuah kerajaan negeri boleh terlepas pandang perkara asas seperti lesen kontraktor, dalam pemberian projek jutaan ringgit.

TAWAS KANTOI !! CARA PKR MENIPU RAKYAT SELANGOR




Laporan Ketua Audit Negara mengenai kegagalan TAWAS.




HUTANG KERAJAAN PAS KELANTAN MENCECAH RM 1.14 BILION ?


nik aziz terpaksa mintak sedekah dari wat siam

Sehari dua lepas kita berpeluang menghiburkan diri dengan persembahan silap mata dari Exco kanan Kerajaan PAS Kelantan, Husam Musa yang cuba menonjolkan bajet negeri kali ini kononnya telah mencatat rekod kerana ada lebihan RM45.8 juta.

Walhal, apa yang berlaku ialah kerajaan Kelantan dengan sengaja cuba menyembunyikan hakikat bahawa bajet 2013 bagi negeri itu sebenarnya mengalami defisit sebanyak RM154.18 juta.

Mereka juga cuba mengabui mata khalayak daripada mengetahui hakikat sebenar bahawa anggaran perolehan negeri pada tahun depan telah berkurangan kepada RM381.77 juta.

Tambahan angka RM200.00 juta yang kononnya adalah wang perolehan tuntutan royalti hakikatnya tidak wujud pun, ia sekadar satu angka perolehan bersifat halusinasi sahaja malah kes perbicaraan di Mahkamah Putrajaya sehingga sekarang masih belum dimuktamadkan.

PANASS !! MENANTU CHEF BERTARAF INTERNASIONALE CURANG TERHADAP SUAMI ??




PETALING JAYA: Pelakon Ana Dahlia menganggap tuduhan yang mengatakan dia berlaku curang sehingga menyebabkan konflik dalam rumah tangganya bersama Chef Riz sebagai kontroversi yang tidak dapat dielak dalam dunia hiburan.

Ana atau nama sebenarnya Diyana Mastura Jaafar, 29, berkata, dia tidak perlu melenting atau terkejut kerana tuduhan itu tidak benar sama sekali kerana dia sibuk bekerja hampir setiap hari.

“Saya tidak terkejut pun dengan tuduhan ini kerana ia tidak berlaku. Demi Allah, saya tidak pernah curang kerana hampir setiap hari saya sibuk bekerja.

“Saya percaya isu ini timbul kerana perasaan dengki dan cemburu pihak tertentu terhadap rumah tangga kami.

"Ia adalah perkara normal dalam dunia hiburan,” katanya ketika dihubungi mStar Online.

Gosip terbaru mengenai perkahwinan Ana dengan anak lelaki chef tersohor, Chef Wan ini kembali diperkatakan apabila Ana didakwa kerap keluar bersama bekas teman lelakinya.

Ana sah bergelar isteri kepada Chef Riz atau nama sebenarnya Mohd Nadzri Redzuawan, 31, pada 11 Disember 2011.

Friday, 19 October 2012

HOTXX !!! POLIS SERBU PESTA SEKS MAHASISWA PRO M ??






Apa nak jadi dengan budak-budak zaman sekarang ni. Nak kata bodoh, masuk IPT, tapi suka sangat buat benda bodoh macam ni. Takdak agama ka apa? Sapa yang perlu kita salahkan bila kejadian macam ni berlaku?KedahkeKL

GEMPARR !! PEMUDA PAS BERGELAR USTAZ JADI BURUAN POLIS ATAS TUDUHAN PENDERAAN SEKSUAL ?




GEMPAR!! Seorang ahli Pemuda PAS telah menipu 11 orang isterinya dan meninggalkan mereka selepas malam pertama bersama. Hebat Pemuda PAS ni. Muka dah macam ustaz tapi nafsu mengalahkan anjing.

Heboh diperkatakan sejak seminggu dua yang lalu di media maya, ustaz muda ini dicari oleh 11 orang isteri-isterinya kerana telah ditipu. Ustaz ini berkahwin hanyalah untuk melempiaskan nafsu serakahnya dan sambil itu menipu duit isteri-isterinya.

AKHIRNYA TERBONGKAR JUGA PAS SELEWENG DUIT RAKYAT !! #PASJAHANAM





"Orang PAS ni guna agama untuk makan duit haram, duit rakyat, masuk dalam perut mereka. Mereka ini lebih hina daripada tuduhan mereka atas orang UMNO. Sebab sekarang saya kena minta bantuan dari Kesedar (Lembaga Kemajuan Kelantan Selatan).

Jabatan milik Barisan Nasional ni akan tolong saya cari makan. Harapkan PAS, mereka sibuk curi rampas tanah orang, curi balak, tidak bayar pampasan atau ganti rugi," demikian kata Harun Che Anal, warga emas berusia 61 dari Gua Musang, Kelantan.

Kata-kata di atas adalah luahan kekecewaan salah seorang peneroka yang sebak melihat tanah yang diterokanya sejak dua dekad lalu kini sudah menjadi sebahagian dari Ladang Rakyat, sedangkan sebelumnya pemimpin PAS negeri sudah berjanji untuk memberikan geran hak milik tanah kepada rakyat.

PANASS !!! INI KER FAMILY BUSINESS LEMAN 3 SUKU ??




Fuhh, benarkah keluarga Leman 3 suku pakar dalam bidang urut batin ni?? Ramai kawan kawan aku kat Padang Terap duk cerita yang mak si leman tukang urut batang pensil lelaki bukan muhrim..Leman sebelum ni dikatakan pernah mewarisi legasi bisnes keluarganya selepas keluaq dari raja lawak..

Disebabkan bisnesnya yang memang tak boleh nak maju, lalu diceburkan dirinya dalam Pas kerana keserasian antara ubat kuat warisan keluarganya dengan Pas hampir sama ibarat isi dan kuku..

Kalau hangpa tak percaya boleh tengok gambaq kat bawah ni, agak agak leman ka orang lain ?

NIK AZIZ - AMBO BERDOA AKE KEKAL JAWATE MB DAN MURSIDOL SAMPAI MAPOH ?


Baru-baru ini bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, Dr. Hasan Ali secara terbuka telah menyarankan Menteri Besar Kelantan, Nik Aziz Nik Mat supaya melepaskan jawatan Mursyidul Am PAS yang telah disandangnya sejak lebih dua dekad lalu.

Serentak dengan itu juga, Hasan menobatkan Timbalan Mursyidul Am PAS, Datuk Haron Din sebagai calon yang dirasakan layak dan berketrampilan untuk mengambil alih kedudukan tersebut yang diyakini mampu menyegarkan semula peranan PAS sebagai sebuah parti Islam.

Saranan Hasan itu nyata tidak menyenangkan sesetengah pemimpin dan penyokong PAS sehingga mengundang banyak kritikan balas.

Nik Abduh, yakni anak lelaki Nik Aziz yang kini adalah Naib Ketua Pemuda Pas Pusat misalnya, pantas tampil ke depan dalam mempertahankan ayahnya untuk kekal sebagai Mursyidul Am PAS.

KANTOI !!! RAKAMAN AKSI PEMIMPIN TERTINGGI PKR UTARA TANAH AIR BERSAMA CHINADOLL TERSEBAR ??!!



Rakaman Audio kedua membabitkan TKM 1 Pulau Pinang si Mansur bersama sama beberapa orang lagi pemimpin cina Pkr tentang strategi menghadapi PRU dan kerenah TOKONG bernama Lim Guan Eng berjaya didedahkan oleh Blogger Otai A.P.A..

Wah bukan main lagi ye si Mansor ni, belum apa apa lagi dah berangan nak jadi duta kat China ..Dah mula bahagi bahagi kerja untuk pemimpin pr..Dapat saja Putrajaya boleh makan angin, tak payah pikir masalah banjir dan rakyat..

Macam ni ke pemimpin Pkr ? Depan rakyat manis mulut bawa suara rakyat..tapi kot belakang masing masing perangai serupa setan..Malah lebih dasyat dari iblis..Hebat betul kan..Masalah rakyat bukan lagi keutamaan Pkr, tetapi lebih teruja dengan jawatan jawatan yang bakal diterima jika pakatan ambil alih putrajaya.

TUDIAA !! SUAMI TEBUK DAN KUNCI KEMALUAN ISTERI ?




Seorang wanita yang dikenali sebagai Sitabai Chouhan dikejarkan ke Hospital Maharaja Yashwant Raoin di Indore India kerana cubaan membunuh diri. Beliau cuba membunuj diri dengan memakan racun tikus.

Semasa beliau cuba dirawat pihak hospital menemui sebuah mangga yang mengunci kemaluan beliau. Yang mengerikan disini ialah mangga tersebut mengunci kemaluan beliau melalui lubang yang ditebuk secara terus melalui labia milik Sitabai.

Thursday, 18 October 2012

PANAS ! MACAMANA HUSAM KAMBING NAK CARI IDEA UNTUK TIPU RAKYAT KELANTAN KALI NI ?




Barangkali nama Exco kanan kerajaan PAS Kelantan, Husam Musa tentunya akan tercatat dalam sejarah negeri Cik Siti Wan Kembang untuk berabad lamanya sebagai satu-satunya pemimpin negeri yang paling tersohor kerana kemahirannya menghiburkan rakyat jelata dengan seni silap mata.

Naib Presiden PAS itu memang wajar dikenang dan diingati khalayak, bukan kerana begitu besar jasa atau khidmat baktinya melata dirasai oleh rakyat jelata, tapi dek kerana uniknya cara Husam menonjolkan diri dan bijak memukau mata khalayak ramai.

Tanpa idea unik Husam, tentu sahaja sampai kini rakyat Kelantan tak kesampaian untuk merasai kehebatan seni rekabentuk sebuah Lebuhraya Rakyat, Stadium indah berbentuk rebana di Pasir Putih serta kecanggihan keretapi laju yang sekelip mata berdesup pantas menjalar di atas landasan.

Ya... kerana idea Husam, semua tiga pembangunan tercanggih di abad millenium ini kini menjadi realiti.

Dengan hanya sesaat mata terpejam rapat, semuanya indah kelihatan dalam bayangan. Cuma bila mata celik luas melilau tercari-cari sana sini segalanya hilang dari pandangan. Unik, pelik, ajaib dan menakjubkan, bukan?

PANASS !! PERTIKAMAN LIDAH ANTARA 2 CALON PAS KUPANG #tukarkedah


Cerita terbaru perpecahan dalam Pas Kawasan Baling yang di petik dari blog Kamera Kupang..Semasa berlaku pertandingan pemilihan PAS peringkat Cawangan Kampung tersebut yang teletak di laluan lebuh raya Kulim Grik, Penyandang ketua Cawangan tersebut cuba mempertahan Jawatan, tetapi dicabar oleh Ketua Pemuda PAS cawangan iaitu seorang guru di sekolah Agama, Ketua Pemuda PAS adalah orang kuat YB Johari (ADUN Kupang) sering dilihat bersama serta mengiringi YB Johari di Majlis Anjurah PAS, Kupang.

Manakala ketua cawangan merupakan seorang pesara merupakan orang lama serta penyokong kuat Ustaz Taib azzamuddin. Pada pemilihan yang lepas, berlaku pertandingan sengit di antara keduanya. sehinggalah keputusannya memihak kepada orang kuat YB johari dengan kemenanga hanya 1 undi.

LAPORAN AUDIT !! BELI TV RM 1.5K TAPI TUNTUT RM 10 RIBU !! DASYAT KERAJAAN DAP PENANG BUAT KERJA



DAP nampaknya begitu berbangga dengan laporan Audit 2011 yang menunjukkan penurunan hutang negeri tersebut antara 94 – 97%. Konon-kononnya penurunan ini ada kaitan dengan kehebatan mengurus parti rasis, cauvanis cina ini, dibanding dengan BN dan negeri-negeri lain dimana mereka memerintah.

Maka para penyokong Pakatan Rakyat dibawah yang tidak punya keupayaan berfikir yang hebat seperti orang lain, menerima sahaja berita ini tanpa terlebih dahulu merujuk kepada laporan audit tersebut bagi mendapatkan lebih maklumat bagaimana yang dikatakan penurunan hutang itu

Sebetulnya, yang tidak disebut DAP ialah, penurunan hutang ini dibantu kerajaan pusat melalui pengambilalihan pinjaman Projek Bekalan Air sebanyak RM655.25 juta telah diambil alih oleh Pengurusan Aset Air Berhad (PAAB) – organisasi dibawah Suruhajaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN).

Selain dari itu, laporan audit mendedahkan begitu banyak kelemahan dan salah urus tadbir dalam pengurusan kewangan negeri Pulau Pinang.

PANASS !! PKR AKAN KALAH DI SUNGAI PETANI GARA GARA JO BEDUL




Lebih kurang 100 penduduk Taman Mutiara hari ini telah mengadakan satu himpunan menuntut pihak berkuasa tempatan, Majlis Pebandaran Sungai Petani (MPSPK) dan Ahli Parlimen Sungai Petani, Johari Abdul supaya menunaikan janji mereka untuk menyelesaikan isu pencawang telekomunikasi dengan secepat mungkin yang telah didirikan tanpa lesen kerana telah menganggu kesihatan penduduk berdekatan yang duduk berdekatan dengan pencawang berkenaan.

Pencawang tersebut di percayai milik syarikat Packet One Network (M) Sdn Bhd, telah di pasang di atas bangunan dua tingkat yang di sewa dari seorang peniaga kedai runcit Taman Mutiara tujuh bulan yang lalu.

Menurut wakil penduduk Taman Mutiara, Dr Lee Yean Wang dan Pengerusi Persatuan Kebajikan, Sosial Daerah Kuala Muda, Encik Makbul Ilahi, pencawang yang di pasang di atas bangunan dua tingkat tersebut yang sudah tujuh bulan beroperasi itu selalu menganggu kesihatan penduduk Taman Mutiara yang rumah berdekatan dengan pencawang tersebut.

TUDIAA !! LAPORAN AUDIT PUJI NEGERI PAKATAN ?? LAWAK CIPAN APA KELDAIAN DAILY TULIS NI ??




PUJI KE TU ?? KALAU PUJI TAKKAN BOLEH TERDEDAH KERUGIAN NEGERI PAKATAN ?? SELALUNYA KALAU PUJI NI SEMUANYA PERFECT TAK ADA LANGSUNG CACAT CELANYA..

Kalau setakat untung dari pengambil alihan hutang oleh kerajaan Pusat tu bukan hasil dari titik peluh sendiri..So tak payah lah nak claim semua tu hasil tangan kerajaan negeri..

Tapi yang jelas dan nyata laporan audit kali ini menampakkan kerugian dan salah laku yang ketara bagi semua negeri yang ditadbir oleh Pakatan Rakyat..Nilainya bukan sedikit tetapi melibatkan puluhan juta wang rakyat dileburkan oleh mereka..Contohnya di Selangor apabila Pendidikan Industri YS Sdn. Bhd. (PIYSB) yang mengendalikan Universiti Selangor (Unisel).

TAHNIAH KERAJAAN PAS KEDAH !! KULIM TERKENAL DENGAN HUB PELACURAN DIKALANGAN REMAJA ? #tukarkedah


Selepas port port maksiat di Bandar Raya Alor Star didedahkan, kini tumpuan remaja beralih ke daerah paling selatan di Kedah iaitu bandar Kulim..Menurut apa yang dilaporkan oleh Mctheory di dalam blog KedahkeKL gejala maksiat di Kulim sekarang ini makin berleluasa sehingga dapat liputan meluas oleh  wartawan tabloid Sinar harian..

Saban hari, kita membaca cerita mengenai pelacuran di Kulim, Kedah. Cerita budak sekolah jual diri la, budak terbiar jual badan sebab topup, mat rempit perdagangkan aweknya dalam perlumbaan, budak IPT jual diri sebab cari duit poket, budak kampung buat kerja parti time melacur dan pelbagai lagi cerita mengenai remaja Kulim yang semuanya berkaitan dengan pelacuran.

Malah semua cerita yang kita baca tu dilaporkan oleh Sinar Harian. Kiranya Sinar Harian Kulim ni memang hebat dalam mengesan aktiviti melacur.

Wednesday, 17 October 2012

4 ROUND 1 MALAM !! USIA BUKAN PENGHALANG UNTUK JADI BAPA TERTUA !!



India – Ramjit Raghav yang berusia 96 tahun, sekali lagi memecah rekod dunia apabila menjadi bapa tertua di dunia selepas anak kedua, Ranjit, lahir sebulan lalu. Apa yang menariknya, isterinya, Shakuntala, juga menjadi ibu pada usia tua iaitu 54 tahun.

Dua tahun lalu, Ramjit telah mendapat gelaran bapa tertua di dunia selepas mendapat anak sulung, Karamjit.
Dia yang menetap di Haryana menyifatkan Ranjit sebagai satu kurniaan Tuhan dan diterimanya dengan penuh kesyukuran.

Menurut Ramjit, ketika isterinya melahirkan Ranjit di hospital, doktor tidak percaya bahawa dia adalah bapa kepada bayi tersebut.

PANASS !!! MAHFUZ MULA MINTAK DUIT BR1M DARI PENYOKONG PAS? #tukarkedah



Dalam siri ceramah pas yang diadakan pada minggu lalu di markas pas pokok sena, mahfuz berkata jika penyokong pas yang tak mahu wang bantuan rakyat 1 Malaysia (BR1M) boleh sumbangkan ke pej MTD atau markas Pas bagi memenuhkan tabung simpanan Pru untuk melawan UMNO..MTK sempat mengikuti ucapan ucapan Mahfuz diruangan FB beliau yang ditulis oleh salah seorang staf di pejabat MB..

UNCENSORED !! PELAJAR MALAYSIA ADA BLOG S3KS DI SINGAPURA !! ANAK DIDIK DAP KER NI ??


Seorang pelajar Malaysia yang menerima Biasiswa ASEAN di National University of Singapore (NUS) akan berhadapan dengan masalah besar ekoran blog seks yang menampilkan gambar-gambarnya bersama teman wanitanya sedang melakukan hubungan seks, terdedah.

Penuntut jurusan Undang-Undang yang dinamakan oleh media Singapura sebagai Alvin Tan Jye Yee, 24, mendakwa dia dan teman wanitanya, Vivian Lee, 23, sering menceritakan tentang hubungan seks mereka di laman Tumblr ‘untuk dinikmati oleh orang lain’.

Pasangan tersebut dikenali sebagai ‘Alvin and Vivian’ di dalam blog mereka dan mendakwa mereka hanya memuatnaikkan gambar-gambar mereka sendiri dan mempelawa pasangan-pasangan menarik lain di Malaysia dan Singapura untuk menyertai mereka.

PROJEK MEGA KONDO MEWAH MAK LAMPIR ATAS TANAH PERKUBURAN ISLAM ?




Tahukah tuan-puan bahawa Tanah Perkuburan Islam ini akan digali dan dipindahkan bagi memberi laluan kepada Projek Perumahan Mewah Mak Lampir dan Koncu-Koncunya?????

Sebelum ini, kawasan tanah kosong didalam maps ini dicadangkan untuk membina perumahan kos rendah semasa zaman UMNO... Hari ini dengan sokongan PAS, tanah perkuburan ini akan dialihkan dan dipindahkan bagi membina perumahan mewah....

MTK difahamkan pada hari ahad ini jam 10 pagi akan diadakan demo ditapak projek perumahan mewah Taman Sri Lampir ini yang merugikan umat Islam..Ayuh datang beramai ramai..

Sumber FB

PANASS !!! 5 KONTRAKTOR YANG DAPAT RM 2.55 JUTA NI KRONI EXCO DURHAKA TU KER ? #TUKARKEDAH



Belum pernah terjadi dalam sejarah pentadbiran negeri Kedah sebelum ini berlakunya perebutan kuasa antara Exco dan Menteri Besar dimana hampir kesemua Exco kanan memboikot perlantikan jawatan itu gara gara tidak puas hati dengan tindakkan Menteri Besar Azizan Razak yang banyak membelakangi pemimpin Pas yang lain..

MTK difahamkan tidakkan seorang Exco yang paling lantang mahu menyingkirkan Azizan itu sebenarnya sudah kantoi apabila rahsia besarnya iaitu menerima sejumlah dana dari "taukeh cina" hampir setiap malam sampai ketelinga Azizan..Wang itu dikatakan sebagai balasan kepada Exco tersebut atas beberapa projek yang dianugerahkan kepada "taukeh cina" itu..

Dulu MTK diberitahu oleh seorang rakan berbangsa cina bahawa rakannya juga telah menyerahkan sejumlah wang kepada seorang Exco Pas atas pertolongan menukar status pada geran tanahnya, tetapi dek kerana takut perbuatan beliau dihidu maka dihantar rakannya untuk mengambil wang tersebut disatu lokasi dirahsiakan..

GUAN ENG BERJAYA JIMAT RM 33.36 JUTA DUIT BUMIPUTERA ?? LAWAK CIBAI APA NI ?


Pencacai pr mesti melalak kegembiraan apabila mendengar berita bahawa Guan Eng berjaya menjimatkan wang amanah bumiputera tahun lalu sebanyak 33.36juta ..

Padahal pencacai yang diluar Pulau Pinang tak tahu bahawa wang yang diberi oleh kerajaan persekutuan itu sebenarnya langsung tidak dibelanjakan oleh guan eng untuk membina rumah kos rendah kepada kaum bumiputera di Pulau Pinang..

Ini bermakna, guan eng sengaja menindas kaum melayu Pulau Pinang dengan tidak membelanjakan wang yang diamanahkan itu..

RUGI RM 37.63 JUTA !! ANWAR CELAKA & KHALID GAGAP MENJAHANAMKAN ASET PENDIDIKAN SELANGOR



KUALA LUMPUR 15 Okt. – Laporan Ketua Audit Negara 2011 mendapati Pendidikan Industri YS Sdn. Bhd. (PIYSB) yang mengendalikan Universiti Selangor (Unisel) mencatatkan kerugian sebelum cukai sebanyak RM37.63 juta pada 2010.

Syarikat milik kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor itu dilaporkan mengalami peningkatan kerugian sebelum cukai sebanyak 198.1 peratus berbanding RM12.62 juta pada 2009.

Menurut laporan itu, pendapatan PIYSB pada tahun 2008, 2009 dan 2010 masing-masing berjumlah RM91.41 juta, RM89.35 juta dan RM71.82 juta.

“Penurunan itu disebabkan bilangan kemasukan pelajar berkurangan.

“Perbelanjaan PIYSB sepanjang tempoh sama pula meningkat daripada RM83.53 juta pada 2008 kepada RM95.78 juta pada 2009 dan RM102.87 juta pada 2010,” jelas laporan itu.

Laporan berkenaan turut menyatakan liabiliti syarikat tersebut pada 2010 iaitu sebanyak RM439.17 juta meningkat berbanding RM381.58 juta pada 2009.

TUDIAA !! AWEK JEPUN PAKAI PAMPERS SEBAB MALAS NAK BASUH P*PET ?



Nampaknya kegilaan trend yang dibawa oleh Jepun semakin menjadi-jadi.Terbaru, trend gadis di Jepun lebih suka memakai lampin yang tidak selesa dipakai sepanjang hari daripada pergi ke tandas.

Menurut laporan sebuah artikel “The Ultimate Form of Slob” oleh SPA Magazine lampin dewasa semakin popular di kalangan wanita Jepun yang mengatakan bahawa mereka dapat menjimatkan banyak masa apabila memakai lampin daripada membuang masa untuk ke tandas.

Tuesday, 16 October 2012

AZIZAN VS PHAHROLRAZI !! MATPUT SRP JUGAK YANG UNTUNG




Masalah kemaruk ingin jadi Menteri Besar Kedah menggantikan Dato’ Seri Azizan Razak di kalangan pemimpin PAS Kedah bukanlah rahsia lagi. Malah, cita-cita yang tidak tertahan-tahan membuatkan mereka tidak segan silu lagi bercakaran secara terbuka. Pendek kata tidak perlulah menggunakan khidmat risikan untuk mengenalpasti siapa musuh siapa, siapa kawan siapa dan siapa alat siapa. Semuanya boleh dilihat dengan terang lagi bersuluh dari kedai kopi sehingga ke dalam media massa.

Seperti yang kita semua sedia maklum, antara yang paling kemaruk ingin menjadi Menteri Besar ialah Phahrolrazi. Macam-macam cara telah dilakukan beliau untuk menjatuhkan Ustaz Azizan sehingga menjadi perbualan biasa di kalangan rakyat Kedah.

Namun, sehingga kini segala usaha Phahrolrazi masih tidak membawa beliau ke mana. Lebih malang bagi beliau ialah apabila beliau bukan sahaja masih belum dapat menjatuhkan Azizan tetapi terpaksa pula berhadapan dengan persaingan dari beberapa ‘tokoh’ PAS lain yang turut mengidam jawatan Menteri Besar menjelang PRU ke-13.

MULUT NIK AJIS CELAKO MACAM BERUS JAMBAN ?




Mursyidul Am PAS, Nik Aziz Nik Mat dalam kenyataannya Sabtu lepas tanpa berselindung meluahkan kemarahannya dengan menggelar Ustaz Nasharudin Mat Isa sebagai pemimpin berlidah panjang berikutan sikap bekas Timbalan Presiden PAS itu yang dianggap tidak senada dengan pendirian parti.

Reaksi keras daripada Nik Aziz itu sebenarnya berkait rapat dengan kontroversi terbaru membabitkan Nasharudin yang dalam ucapannya minggu lalu, secara terbuka telah menegur sikap sesetengah orang Islam yang terlampau mendahulukan matlamat mengejar kuasa hingga mengabaikan prinsip Islam itu sendiri.

Bekas Timbalan Presiden PAS itu, dalam ucapannya di PWTC ketika Seminar Dakwah Islamiyyah Sebagai Tunggak Kekuatan Ummah juga telah mengkritik tindakan pihak tertentu yang memandang enteng isu kesatuan ummah terutama sekali membabitkan penyatuan UMNO dan PAS.

Walau dibaca berkali-kali ucapan Nasharudin itu, tiada satu pun yang bertentangan dengan ajaran Islam tapi peliknya ia begitu menyakitkan hati Mursyidul Am PAS sehingga tergamak memanggil pemimpin separti dengannya sebagai berlidah panjang.

PANASS !!! LAPORAN AUDIT ! PAS KEDAH SONGLAP DUIT ? #TUKARKEDAH



Kerajaan ‘Islam’ PAS negeri Kedah nampaknya tidak mampu membuktikan integriti dan ketelusan yang tinggi sepertimana yang dikehendaki dalam Islam. Walaupun, laporan audit negeri secara umumnya direkod sebagai memuaskan, namun ia wajar dipersoal atau ditolak memandangkan masih ada 31.8% dari 22 agensi-agensi kerajaan negeri gagal mengemukakan penyata kewangan mengikut masa yang ditetapkan. Kegagalan ini menyebabkan kita musykil sama ada terdapat sesuatu yang cuba disembunyikan atau sekadar kelemahan pihak yang terbabit.

Walaubagaimanapun, secara keseluruhan kedudukan ini adalah lebih baik dari tahun lalu di mana lebih 43% dari agensi kerajaan negeri gagal mengemukakan penyata kewangan pada tarikh ditetapkan.

Namun begitu, peningkatan ini masih tidak menggambarkan sebarang penambahbaikan dari segi kecekapan kerana daripada 17 Jabatan/Agensi Negeri dinilai pencapaian pengurusan, hanya 3 Agensi Negeri berada pada tahap sangat baik dengan diberi penarafan 4 Bintang.


Manakala 12 Jabatan/Agensi Negeri berada pada tahap baik dengan penarafan 3 Bintang. 2 Jabatan Negeri iaitu Majlis Daerah Pendang dan Pejabat Daerah Kulim pula berada pada tahap memuaskan dengan penarafan 2 Bintang.

LAPORAN AUDIT BUKTIKAN KERAJAAN MAKIN MANTAP



Laporan Audit bagi tahun 2011 yang baru dibentangkan hari ini secara umumnya mendapat respon positif dari berbagai pihak. Ketua Audit Negara, Tan Sri Ambrin Buang membentangkan kutipan hasil kerajaan persekutuan sebanyak RM185.42 billion iaitu peningkatan sebanyak RM25.77 billion atau 16% berbanding 2010.

Kutipan LHDN juga meningkat sebanyak 26.7% dari tahun 2010, menjadikan jumlah hasil direkodkan pada RM109.61. Laporan juga menunjukkan prestasi Cawangan LHDNM untuk aktiviti audit bagi individu berpendapatan perniagaan adalah baik memandangkan 12 (70.6%) daripada 17 cawangan telah dapat mencapai/melebihi sasaran fail yang ditetapkan iaitu menepati Key Performance Indicators (KPI) yang ditetapkan.

DEMAM PRU 13 !! SPR BAGI WARNING KEPADA SEMUA PENGAMAL MEDIA SOSIAL !! APA HAL PULAK NI ?




Spr telah mengeluarkan larangan terbaru kepada semua parti politik yang akan bertanding pada PRU 13 akan datang..

Semua parti politik diingatkan supaya tidak menjalankan kempen selepas jam 12 tengah malam hari terakhir pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) nanti termasuk penggunaan media baru seperti facebook, twitter, blog atau sebagainya.

Timbalan Setiausaha (Pilihan Raya) Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Datuk Noordin Che Ngah berkata, SPR akan mendapatkan kerjasama

daripada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) bagi memastikan tiada pihak yang ingkar dengan undang-undang itu.

“SPR sudah memberikan tempoh yang cukup kepada parti yang terlibat dalam pilihan raya untuk mengadakan kempen. Justeru gunakanlah masa yang diberi itu sebaik-baiknya, serta hentikan kempen bila sudah tamat waktu,” katanya.

Monday, 15 October 2012

FUHH !! PUSAT URUT DI KELANTAN TAWAR KHIDMAT GADIS MELAYU ?



Tindakan seorang tukang urut wanita yang menyembunyikan pelanggan lelaki di bawah selimut bagi mengelak dikesan pihak berkuasa, berjaya dihidu anggota penguat kuasa Majlis Perbandaran Kota Bharu (MPKB-BRI) dan Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Kelantan (JHEAIK) dalam serbuan di sebuah pusat spa, di sini, petang Khamis lalu.

Dalam operasi terbabit, wanita berusia lingkungan 20-an itu pada mulanya tidak mahu membuka pintu bilik yang menempatkan pelanggan itu bersamanya, yang dikunci dari dalam sehingga menyebabkan pihak terbabit terpaksa menunggu hampir 20 minit di luar pintu bilik.

Serbuan yang diketuai oleh Pegawai penguat kuasa MKPB-BRI Inspektor Roslan Yusof, bersama 20 penguat kuasa MPKB dan JHEAIK yang dilakukan hasil risikan dan maklumat awam.

Ketua Penolong Pengarah Penguatkuasaan, Ramly Che Hussin berkata, dalam operasi yang dilakukan itu, pihaknya turut berjaya menahan wanita berkenaan serta lelaki itu yang sedang mendapatkan perkhidmatan mengurut.

PANASS !! TERBUKTI DAP KEDAH ANTI ISLAM !! PAS KEDAH DIAM MEMBISU ? #TUKARKEDAH




DAP Kedah sekali lagi menegaskan mereka akan menentang undang-undang yang berunsurkan Islam jika ia mahu dilaksanakan di negeri itu.

Pengerusinya, Lee Guan Aik berkata, tindakan itu termasuk dalam soal pelaksanaan garis panduan papan iklan antaranya menggunakan model berpakaian sopan dan perlu bertudung jika beragama Islam.

Katanya, sebarang perkara berkaitan undang-undang Islam perlu dipersetujui oleh semua parti dalam pakatan pembangkang di peringkat Pusat dan negeri.

"DAP negeri sekali lagi ingin menegaskan dan menjelaskan bahawa kami tidak akan memberi sokongan terhadap undang-undang hudud atau apa sahaja berkaitan isu negara Islam," katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini.

JOM BACA FAKTA FAKTA BERKAITAN AES



Sejak kebelakangan ini, isu AES (Automated Enforcement System) telah banyak timbul di dalam media elektronik pro dan pembangkang. Walaupun usaha kerajaan untuk melaksanakan AES adalah untuk kebaikan secara keseluruhan, ianya dimainkan oleh pihak pembangkang di media alternatif dengan harapan untuk confuse rakyat. Bersama-sama ini dikemukakan beberapa fakta berkaitan AES untuk membantu blogger untuk memulihkan keadaan di peringkat kerajaan :

Tujuan

AES telah dilaksanakan untuk mengurangkan kemalangan dikalangan pengguna jalan raya, di mana secara purata, 18 orang meninggal dunia akibat kemalangan. Kos sosial dan ekonomi yang ditanggung oleh kerajaan untuk menguruskan kemalangan jalan raya menjangkau RM9bilion. Sebanyak 831 buah kamera akan ditempatkan mengikut fasa di kawasan black spot yang telah dikenalpasti oleh MIROS (Malaysian Institute of Road Safety). AES ini dilaksanakan sepenuhnya oleh syarikat swasta, iaitu ATES Sdn. Bhd. dan Beta Tegap Sdn. Bhd. Walau bagaimanapun, saman yang dikeluarkan tersebut adalah oleh JPJ setelah semua maklumat berkaitan pesalah dikenalpasti. Sehubungan itu, projek ini tidak melibatkan kos kepada kerajaan.

SURAT TERBUKA UNTUK KAUM MUSLIMIN DAN DR MAZA





SURAT TERBUKA UNTUK KAUM MUSLIMIN DAN BEKAS MUFTI PERLIS DATUK ARIF PERKASA DR MOHD ASRI ZAINUL ABIDIN


Beberapa perkembangan mutakhir yang berlaku dalam negara amat membimbangkan saya. Saya seorang India yang telah memeluk Islam. Alhamdulillah, saya menerima hidayah memeluk Islam ketika menuntut di universiti.

Saya dilahirkan dalam agama Kristikan Katolik dan sehingga kini kedua ibu bapa saya masih beragama Kristian. Saya memeluk Islam sejak 15 tahun yang lalu. Ia merupakan sebuah perjalanan hidup yang paling indah dalam hidup saya.

Setiap hari saya mendalami ilmu agama Islam dan berusaha sedaya-upaya untuk mengamalkan semua ajaran Islam, di samping berusaha menyebarkan dakwah kepada rakan-rakan non-Muslim.

Pengaruh paling utama mempengaruhi saya memeluk Islam ialah buku-buku yang ditulis oleh Syeikh Ahmad Deedat. Beliau memiliki pengetahuan yang mendalam dalam bidang perbandingan agama, bahkan sering dijadikan rujukan utama seluruh dunia untuk mendakwahkan Islam kepada penganut agama Kristian.

Saya berasa amat bersyukur kepada Allah dan bertuah kerana berada di sebuah negara Islam Malaysia, dengan itu saya dapat beramal dengan ajaran Islam secara bebas. Sehingga kini saya masih lagi belajar mengenali al-Qur’an dan Sunnah melalui beberapa ilmuan seperti Ustaz Hussein Yee dan Ustaz Farid Ravi.

Syeikh Ahmad Deedat dan Dr Zakir Naik pula merupakan inspirasi buat saya. Saya amat meminati dan mengagumi usaha mereka bedua mempromosikan Islam ke seluruh dunia. Justeru, apabila mendapat berita bahawa Dr Zakir Naik akan datang ke Malaysia, saya berasa amat teruja dan telah membawa seluruh ahli keluarga menghadiri syarahan beliau. Baca seterusnya

TUDIAA !! APEK DAPAT 3 JUTA JIKA PINDAH KELAB




Khabar angin hari ini terbaru ada menyebut yang pemain bola sepak ini bakal menjadi pemain termahal Malaysia selepas Safee Sali yang mencipta nama di Indonesia.

Harian Metro hari ini ada menyebut yang Khairul Fahmi Che Mat telah di’tawarkan sehingga RM3 juta untuk berpindah dari Kelantan walaupun kontrak masih berbaki 3 tahun.

Bayaran RM3 juta itu termasuk RM800,000 sebagai pampasan menebus kontrak beliau kini bersama Kelantan dan khabarnya tawaran itu datang dari negeri Johor.

JOM KITA BACA TENTANG RAHSIA RAHSIA NEGARA KAWAN BAIK ANWAR IBRAHIM



Walaupun kebanyakkan kita kenal dan biasa dengar tentang penubuhan negara haram Israel ni, tapi masih ada lagi fakta-fakta lain yang kita tak pernah dengar pasal negara haram ni..Cuma satu fakta ja yang kita tahu selama ni, iaitu negara haram Israel ditubuhkan dengan pertumpahan darah saudara se-Islam kita disana, iaitu rakyat Palestin..Kalau korang nak tahu apa lagi fakta-fakta pasal Israel ni, meh baca kat bawah ni..

1. Tahukah anda bahawa selain daripada orang Yahudi, dilarang membeli atau menyewa tanah di Israel?

2. Tahukah anda bahwa setiap warga Yahudi yang ada di seluruh negara di seluruh dunia menjadi warganegara Israel secara automatik? Sementara warga Palestin yang lahir di tanah negaranya sendiri sejak puluhan abad yang lalu terus diusir ke luar Palestin?

3. Tahukah anda bahawa penduduk Palestin yang menetap di kawasan Israel harus menggunakan kenderaan dengan cat dan warna khusus untuk membezakan mereka antara warga Yahudi dan bukan Yahudi?

4. Tahukah anda bahwa Jurusalem bahagian timur, Tepi Barat, Gaza dan dataran tinggi Golan dianggap oleh masyarakat antarabangsa khususnya Barat dan Amerika sebagai kawasan yang dijajah Israel dan bukan merupakan bahagian dari Israel?

5. Tahukah anda bahawa Israel menyalurkan 85% air bersih hanya untuk warga Yahudi dan memberikan 15% sisanya untuk seluruh penduduk Palestin yang menetap di kawasan Israel? Secara realiti, Israel menyalurkan 85% air bersih hanya untuk 400 penduduk Yahudi di Hebron, sementara 15% sisanya disalurkan kepada 120 ribu penduduk Palestina di daerah itu?

FUHH !! WAKIL RAKYAT PAKATAN MAMPU BELI KERETA MEWAH ?? KEMPEN TURUNKAN HARGA KERETA PKR TAK LAKU KE ?


Semalam Blog Cucu Tok Selampit ada mendedahkan perihal seorang wakil rakyat pakatan yang dikatakan telah menempah dan membayar booking sebuah kereta sport mewah yang berharga hampir sejuta itu..

petikan dari blog CTS

Gambar di atas adalah gambar kereta Porche 911 Turbo Tiptronic Coupe, yang bakal menjadi hak milik YB Puchong. Tidak sampai sepenggal menjadi Wakil Rakyat di Selangor YB Puchong sudah menempah sebuah kereta "sport" mewah. Hebat Wakil Rakyat DAP dan Pakatan Haram.

CTS tidak mengatakan YB Puchong tidak mampu membeli kereta mewah sedemikian. Dengan gaji dan elaun Wakil Rakyat Selangor berjumlah RM17 ribu lebih ditambah dengan tugasan dan perniagaan beliau di dalam syarikat guaman bapanya, beliau jauh lebih dari mampu untuk memilikinya.

TUDIAA !! PENCACAI SERONOK DAPAT SEBAR GAMBAR NI ?


GAMBAR EDIT

Terdesak sangat kah pencacai pakatan ni sampai bendera negeri Kelantan nak politikan? Terbaru, pencacai pakatan kini sedang sebok menyebarkan gambar pemain bola Kelantan Daudsu memegang bendera berlogo R di alam maya..Sayangnya taktik murahan pencacai untuk menipu dapat di matikan..

Pembaca semua boleh lihat sendiri gambar sebenar kat bawah ni. Nampak jelas dan nyata logo bendera Kelantan disitu..Dulu pun pernah jadi satu kes dimana pencacai pakatan tuduh penyokong Umno pakai pakaian tak senonoh pada Majlis Ulangtahun Umno ke 66 (klik SINI)..Tapi gambar diedit itu sebenarnya di ambil ketika perlawanan akhir bola sepak antara Kelantan dan Selangor kalau tak silap..



GEMPARR !! GAMBAR ARTIS CUN TENGAH SALIN BAJU TERSEBAR ??



Dikhabarkan baru-baru ini aktres seksi kelahiran Palembang, Indonesia, Kartika Putri didapati menyalin pakaian di sebuah tandas tanpa menutup pintu..Lebih mengejutkan apabila aksi itu turut dirakam.
Penulis cuba mendapatkan video itu namun gagal. Mungkin ia sudah dibuang kerana perkara ini berlaku sekitar September lalu.

Namun, sehingga hari ini Kartika tidak memberikan jawapan yang kukuh sama ada betul atau tidak dia adalah perempuan berkenaan.

Sunday, 14 October 2012

ANWAR TERPAKSA PIKUL BEBAN SCORPENE HAMPIR 2000 TAN



Pembohongan pembangkang dalam isu kapal selam Scorpene nampaknya tidak boleh diselindungi lagi.

Apatah lagi isu yang dijadikan senjata politik oleh Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim sejak tahun 2008 tidak mampu lagi dipertahankan apabila sedikit demi sedikit kebenaran mengenai kedudukan sebenar isu tersebut telah dibongkar.

Terbaru. Yves Charpenel, seorang pendakwa kerajaan Perancis yang terkenal telah menafikan laporan-laporan media pro pembangkang yang tersebar selama ini bahawa isu Scorpene sedang dibicarakan di Perancis.

Pembangkang menyebar dakyahnya bahawa kononnya penyiasatan (bukannya perbicaraan) yang sedang berlangsung adalah hasil laporan yang dibuat oleh pihak Suaram pada 2009 terhadap syarikat milik kerajaan Perancis, DCNS yang dituduh membayar komisyen kepada pihak tertentu di Malaysia dalam urusan pembelian dua kapal selam tersebut pada tahun 2002.

Di bawah undang-undang Perancis pembayaran sebarang komisyen dalam urusan seperti ini adalah tidak dibenarkan.

Sebelum ini Ketua Pembangkang sanggup terbang ke Paris untuk menjemput dua orang peguam yang mewakili Suaram dan seorang peguam mewakili DCNS untuk memberi taklimat kepada semua ahli parlimen Pakatan Rakyat.

BENARKAH ANWAR IKON GERAKAN KRISTIAN DI MALAYSIA ?





Menjadi fakta yang terpahat di dalam penulisan sejarah dunia bahawa apabila kuasa-kuasa Barat mula menakluki wilayah-eilayah lain di dunia bermula pada kurun ke 13, mereka membawa bersama tiga kepercayaan atau prinsip utama yang dikenali sebagai 3G iaitu God, Gold, Glory atau Tuhan, Emas dan Keagungan.

Perkara yang sama berlaku dalam ekpedisi Alfonso de Alburquerque apabila mula berlabuh di Melaka yang kemudiannya membawa kepada kejatuhan dan penaklukan Empayar Melaka pada 1511.

Senario yang sama dialami ketika Kapten Francis Light mendarat di Esplanade (kini dikenali sebagai Padang Kota Lama) di mana beliau terpegun dengan kedudukan strategik Pulau Pinang lalu dengan strategi penipuan yang liciknya, jajahan Sultan Kedah itu menjadi milik kuasa Inggeris.

Francis Light juga membawa misi 3G yang sama seperti Albuquerque tetapi, di mana salah satu objektif utamanya ialah mengkristianisasikan penduduk tempatan yang terdiri daripada orang Melayu yang beragama Islam, samada secara halus atau paksaan.

Kini setelah hampir 300 tahun berlalu, Pulau Pinang bukan lagi diperintah oleh golongan berkulit putih, rambut perang dan berbahasa Inggeris tetapi puak Cina pembangkang yang diwakili oleh parti rasis DAP.

PROF SHAHNON KECEWA DENGAN KEPIMPINAN PAS SEKARANG







Dulu Shahnon ni sangat sangat sangat sangat setia dalam perjuangan Pas. Hingga sanggup terbitkan buku 'SHIT' khas untuk menghina PM terdahulu. Namun kini beliau berpatang arang, berkerat rotan.

Tentunya beliau pasrah dan faham apa yang terjadi dalam Pas sekarang. Kalau tak faham, takkan beliau sanggup 'menghentam' parti kesayangan dia sendiri?

SUMBER KEDAHKEKL

Pas sekarang tidak konsisten macam dulu..Apabila nafsu hendak berkuasa sudah ditawan oleh syaitan, maka hilanglah perjuangan Islam bagi Pas.. Yang tinggal hanya mengpolitikkan Islam sebagai modal untuk meraih undi..

MASYUKK !! HADI AWANG ADA SHARE BUSINESS DENGAN DAP ?



Makin terpesong jauh Parti yang kononnya memperjuangkan Islam ni..Mana taknya Presiden Pas sendiri akui dapat pelbagai keuntungan atas hasil kerjasama dengan Dap yang terang terang selama ini menolak perjuangan Islam Pas..

Demi undi Pas sanggup lakukan apa saja asalkan mendapat keuntungan peribadi bagi Pas..Islam pulak Pas hanya jadikan modal untuk tarik undi orang melayu tapi pada hakikatnya, tiada lagi perjuangan Islam dalam Pas..

Sebelum ini Pas mengeluarkan risalah bahawa umat Islam wajib undi Pas kerana dasar Pas adalah Islam maka perlu menolak parti parti lain yang tidak berdasarkan Islam..baca keratan dibawah


Adakah perjuangan Pas sekarang sama seperti keratan risalah diatas? Jika ya tunjukkan bukti bahawa Pas menolak segala ajaran lain..Buktikan juga matlamat Pas untuk tegakkan negara Islam dan buktikan semua yang terdapat dalam petikan risalah diatas..

Bagi MTK memang Pas mendapat untung, tetapi yang ruginya ialah umat Islam yang ditipu oleh perjuangan plastik Pas..Adakah Hadi masih ingat Amanat beliau dahulu ?


MTK
Di Kedah Pas mentadbir tapi disebabkan 1 kerusi yang Dap menang maka banyak benda Pas terpaksa ikut cakap Dap..

PAS BUANG CALON ULAMA SEMATA MATA UNTUK PADERI ?



Tidak perlu bagi seseorang itu untuk menjadi pakar atau pemerhati politik untuk mengagak kesudahan gabungan PAS-DAP/PKR. Cukup bagi seorang biasa yang rasional untuk mengetahui dengan lebih awal bahawa gabungan tersebut bakal membawa kecelaruan di dalam masyarakat Islam, kalaupun tidak kemusnahan secara rasmi.

Sebagai parti yang kononnya lahir kerana Allah SWT dan berpaksikan agama Islam, keputusan PAS untuk bekerjasama dengan DAP dan PKR samalah ertinya dengan membuat perjanjian dengan syaitan. Mungkin ini berlaku kerana ‘masinnya mulut Tok Guru Nik Aziz’ yang pernah membuat kenyataan sanggup bekerjasama dengan syaitan sekali pun, demi untuk menjatuhkan UMNO.

PAS suatu ketika dahulu menampilkan imej ekstrem, mengambil sikap memusuhi bukan Islam termasuk orang Islam yang tidak sehaluan dengan mereka, atas alasan jahil dan kafir. Kata PAS ketika itu, hanya Ulama yang layak memerintah dan memimpin umat dan masyarakat. Jika BN meletakkan calon Cina dari MCA atau India dari MIC bertanding PRU dalam sesuatu kawasan, PAS akan bermati-matian berkempen mengingatkan orang Islam tentang dosa mengundi bukan Islam.

Tetapi, itu cerita lama. PAS kini adalah PAS baru yang lebih terbuka untuk disesuaikan dengan arus politik semasa. Segala pendirian yang ektremis kini tidak lagi relevan, malah Negara Islam dan hudud juga sudah menjadi perkara subjektif.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog archive