Saturday, 19 January 2013

PAKATAN TERUS BENARKAN KALIMAH ALLAH DALAM BIBLE




Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali hari ini menegaskan polisi Pakatan Rakyat (PR) berhubung dengan isu kalimah Allah yang pernah disepakati pada 4 Januari 2010 masih kekal sampai sekarang walaupun Majlis Syura PAS pada 8 Januari 2013 memutuskan sebaliknya.

Nampaknya, ‘bola’ kini di kaki Majlis Syura pula untuk bertindak balas. Itupun jika berani dan jika ada sedikit kekuatan untuk mempertahankan nama Allah dari dipijak-pijak oleh puak penganut Kristian dan Plural.

Penggunaan kalimah Allah oleh agama lain membawa kepada dua permasalahan besar iaitu kekeliruan di kalangan umat Islam sehingga membawa kepada murtad, dan juga syirik secara langsung iaitu ke atas nama Allah itu sendiri. Kedua-dua masalah ini bolehlah disifatkan sebagai satu bencana besar kepada umat Islam.

Oleh itu, tidak keterlaluan rasanya untuk menyarankan supaya mana-mana umat Islam yang tidak merasa gusar atau terganggu dengan kedua-dua permasalahan ini, agar menyemak kembali imannya.

SI KAPIAQ MANA EDAR BIBLE KAT SEKOLAH MELAYU ??




Baru nak reda sikit pasal isu membenarkan kalimah Allah digunakan dalam kitab bible, kini terdedah pulak gambaq seorang penganut kristian dikatakan sedang mengedar bible depan sekolah melayu(SMK Jelutong) P.Pinang secara terang terangan..

Kepada penganut agama lain ESPECIALLY Kristian TOLONG Hormatilah Perlembagaan Persekutuan dan jangan rosakkan perpaduan yang sedia ada di negara ini..

Ini bukan ugutan atau amaran, tapi PERINGATAN TERAKHIR..Memandangkan report polis dah dibuat,Aku harap pihak KDN, Polis cari mangkaq yang duk edar bible ni ambil tindakkan sewajarnya..

PANASS !!! UFB KAHWIN 2 PUN DR ASRI NAK JELES ??



Entah apa pulak kali ni Dr Maza tak puas hati dengan UFB..Perang dalam twitter antara UFB dan DR Maza semalam menunjukkan sifat dendam seorang BEKAS Mufti terhadap UFB..

Puncanya Bekas Mufti yang kononnya berpelajaran tinggi didakwa memperlekehkan perkahwinan Ulama muda Umno Ustaz Fathul Bari

@KhairyKJ- PEMUDA UMNO BUAT PERSIAPAN TERAKHIR @Tunfaisa




Jentera Pemuda Umno di seluruh negara diarah bergerak lebih aktif dan memulakan persiapan akhir bermula 1 Februai ini bagi menghadapi Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Ketua Pergerakan Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin berkata, jentera Pemuda di semua pusat daerah mengundi (PDM) sudah boleh mula menggerakkan program untuk setiap PDM masing-masing.

Jentera Pemuda perlu memastikan pengundi baharu terutamanya akan keluar mengundi pada hari pengundian nanti, katanya kepada pemberita selepas menghadiri mesyuarat jawatankuasa Pemuda Umno Kedah, di sini hari ini.

Katanya Pemuda Umno kini mengambil pendekatan yang lebih bersifat mikro dan bukan lagi umum bagi memastikan setiap mesej sampai ke peringkat akar umbi.

MALUU BEB !!! 5 TAHUN JADI MP, SAMPAI RAKYAT PUN TAK KENAL ?? PARAH JUGAK NURUL IZZAH NIE !!



Pehh, nak kata jarang masuk tv, taklah sangat, last skali isu yang jd kontroversi anak nuar baru baru ni tentang kebebasan memilih agama dalam satu forum di gereja Subang Jaya..

Kisah terbaru pasal si Nurul Izzah ni pulak berlaku dalam kawasannya sendiri..Kalau aku ditempat Nurul Izzah memang malu gilalah..Mau tak malu, jadi MP kat 5 tahun sampai rakyat pun tak kenal..Siap boleh tanya lagi "awak ni siapa" ...

Macamana rakyat yang mengundi pun tak kenal MP sendiri..Ni mesti tak pernah turun kawasan..Kalau turun takdak lah sampai rakyat tanya awak ni siapa..

Nak tau sebab apa si Nurul Izzah disoal, boleh klik SINI

FAKTA !!! NIAT UFB KAHWIN ADALAH UNTUK MENGISLAMKAN ORANG BERAGAMA KRISTIAN, BUKAN MACAM PEMIMPIN PR KAHWIN SEBAB NAK GELI GELI !!!



Kecoh jugaklah dalam 2,3 hari ni pasal isu Ustaz Fathul Bari tambah bini lagi satu kat blog blog pembangkang..Agaknya dah takdak modal puak beloger cacai nak cari salah UFB..Isu UFB kahwin 2 sengaja dipanaskan oleh pihak pembangkang kononnya untuk apa yang dilakukan oleh UFB salah, sebabnya berkahwin dengan wanita kristian dan berkahwin di selatan Thailand..

Jom kita dengar penjelasan UFB kat bawah ni..



Pelik jugak dengan cacai pembangkang ni, bila pemimpin depa balas bini orang, kahwin lari di siam takpa pulak..Kalau tambah sorang takpa jugak ni tambah bini baru sampai penuh kuota apa cer??

SERAMMM !! LAGI GAMBAR PELAJAR KENA RASUK



Kalau anda jenis lemah semangat jangan tenung lama-lama gambar di atas.

Kalau anda jenis berani, lihat di celah-celah besi di belakang gadis dalam gambar itu.

Apa yang anda nampak?

Seolah-olah ada sesuatu bukan di kejauhan itu.

Persoalannya kini apakah ia hanya satu bentuk bayangan di sebuah pokok atau mungkin juga satu gurauan?

Dengar kata ia adalah gambar lama yang diambil berhampiran Jambatan Tasik Tun Fatimah yang menyebabkan Universiti Teknologi Mara (UiTM) Lendu, Melaka sedang kecoh dengan pelbagai kisah seram buat masa ini.

Friday, 18 January 2013

PAS DIAM BILA PATRICK TEOH HINA ISLAM ?




Sudah ramai rakyat Malaysia tanpa mengira kaum dan agama tampil mengecam kelancangan seorang pelakon keturunan Cina, Patrick Teoh yang secara sedar telah menghina Al-Quran dan agama Islam.

Hatta pemimpin dan penyokong PAS juga tidak ketinggalan mengecam pelakon Cina itu kerana pada awalnya mereka menjangkakan Patrick Teoh adalah penyokong Barisan Nasional (BN).

Bila pemimpin dan penyokong PAS menyedari individu tersebut adalah penyokong PR dan kerap turut sama menjayakan pelbagai program politik rakan sepakatan PAS yakni DAP, tak semena-mena PAS mula melembutkan nada kritikan.

Akhirnya seperti yang dijangkakan, PAS mengambil langkah berhati-hati dengan cuba menjustifikasikan penghinaan yang dilakukan oleh Patrick Teoh disebabkan ketidakfahaman pelakon itu terhadap Islam.

Itu tabiat kebiasaan PAS, sentiasa memilih bulu dalam melakukan kritikan atau kecaman bilamana berlakunya penghinaan terhadap Islam kerana pada PAS kepentingan politik PR dilihat lebih utama berbanding maruah agama.

Maka untuk mengendurkan kemarahan orang ramai terhadap PR, tanpa fikir panjang PAS dan pengikutnya menyalahkan Kerajaan Pusat kononnya telah gagal membentuk pemahaman orang bukan Islam terhadap agama Islam.

Mudah betul mereka bersikap lepas tangan dan cuba meletakkan beban kegagalan sendiri mentarbiah rakan sepakatan dalam PR untuk dipikul oleh orang lain pula.

Walhal sejak berpuluh tahun BN memerintah negara ini sudah banyak program bercorak pendidikan dan penerangan mengenai Islam disiarkan dalam media massa. Hanya golongan bebal dan keras sikap perkaumannya seperti Patrick Teoh sahaja yang buat tidak endah dan masih berselindung disebalik alasan kurang memahami sensitiviti umat Islam.

Demi kerana kemaruk undi penyokong Cina DAP, PAS sanggup berlapang dada di atas penghinaan yang dilakukan terhadap Islam, angguk-angguk dan geleng-geleng dengan menjadikan perkiraan politik sebagai pertimbangan.

Jika kekal beginilah gaya tarbiah PAS kepada DAP, nescaya sedikit masa lagi makin bercambah golongan tak sedar diri seperti Patrick Teoh dalam PR

HKR #KL112 & Kanak-Kanak, Apa Bezanya Dengan Majlis PM?




Pakatan pembangkang kelihatannya seperti mati kutu dibuatnya apabila Himpunan Kebangkitan Rakyat (HKR #KL112) di Stadium Merdeka akhir minggu lepas mengundang kritikan ramai berikutan ramai kanak-kanak diperalatkan untuk meramaikan himpunan itu.

Tindakan mengheret kanak-kanak dalam perhimpunan politik seumpama itu bukan sahaja satu perlanggaran terhadap syarat Akta Perhimpunan Awam (APA 2012) tetapi ia juga memperlihatkan sikap tidak cakna PR terhadap untung nasib kanak-kanak.

Menyedari kritikan tersebut boleh menyebabkan sokongan khalayak kian menjunam, tak semena-mena PR melalui NGO proksi Persatuan Progresif India Malaysia (Mipas) menuduh pihak berkuasa bertindak dwi standard apabila membenarkan kanak-kanak menyertai program bersama Perdana Menteri.

Rupanya PR & NGO proksinya itu gagal membezakan antara perhimpunan politik HKR #KL112 dengan program bertemu rakyat yang dihadiri PM.

Menjawab kekeliruan PR dan Mipas berhubung isu itu, seorang Pensyarah Undang-Undang Perlembagaan & Jenayah dari UIA menjelaskan, akta APA 2012 hanya terpakai pada perhimpunan yang boleh mengundang risiko keselamatan kepada kanak-kanak.

Kenyataan tersebut ada kebenarannya, tambahan pula sejarah membuktikan banyak perhimpunan dan demonstrasi anjuran pembangkang atau yang dikelolakan oleh NGO-NGO pro PR, seringkali sinonim dengan huru hara dan tingkah laku liar pesertanya.

Lihat saja dalam demonstrasi Bersih 2.0, 3.0 dan Sambutan Ambang Merdeka, selain kenderaan polis diserang dan diterbalikkan, mereka mencabar arahan pihak polis serta sengaja menonjolkan sikap tidak bermoral seperti menayang punggung dikhalayak ramai dan mengganggu lalulintas.

Semua tingkah laku di atas tentu sahaja tidak hanya mendedahkan kanak-kanak kepada risiko kecederaan, malah tak mustahil boleh mempengaruhi pemikiran mereka untuk turut sama melakukan perbuatan tidak bermoral.

Selain itu, umum tentunya masih ingat pada akhir bulan Disember 2012 yang lepas, PR melalui sebuah NGO proksinya juga terlibat langsung memperalatkan kanak-kanak untuk turut serta dalam mogok lapar selama 100 jam.

Walaupun acara mogok lapar itu sehari dua kemudiannya didapati ramai peserta dan penganjurnya telah makan secara senyap-senyal di restoran dan hotel, namun tindakan melibatkan kanak-kanak dalam program yang membahayakan kesihatan dan nyawa itu sukar untuk diterima masyarakat.

Semua yang disebutkan di atas tidak pernah wujud dalam program politik anjuran BN mahupun majlis perjumpaan rakyat yang melibatkan PM. Inilah perbezaan besar yang agak ketara.

Manakala itu, dalam kebanyakan demonstrasi atau himpunan PR termasuklah yang terbaru HKR #KL112 juga agak sinonim dengan aktiviti berarak berjalan kaki sejauh beberapa kilometer sebelum berkumpul di sesatu tempat.

Tambah menjelikkan bila mana penganjur termasuk pemimpin PR tanpa rasa janggal boleh pula menaiki kenderaan 4x4 sambil menghambur kata-kata propaganda melalui pembesar suara sementara rakyat marhaen tercunggap-cunggap keletihan berjalan kaki demi menjayakan agenda politik PR.

Dalam keadaan panas terik mentari atau hujan lebat, membawa bersama bayi, kanak-kanak ataupun orang tua untuk berarak bukanlah tindakan yang bijak, sebaliknya merupakan satu bentuk penganiayaan yang sepatutnya dibanteras sama sekali.

Justeru itu, PR dan NGO proksinya perlulah sedar segala perbezaan ini dan belajarlah menghormati hak asasi bayi, kanak-kanak mahupun orang yang sudah tua.

Sesekali pimpinan PR serta NGO proksinya memperbetulkan kesalahan dan merendah diri mengakui kelemahan lebih baik daripada terus berlagak ego mengaitkan dan menyalahkan orang lain pula.

PANASS !! ADAM ADLI SAH BERCINTA DENGAN BAWANI ?




Kadangkala, saya tidak nafikan bahawa pihak pembangkang memang “bijak” dalam memainkan peranan menyuntik racun ke dalam minda sehingga mampu menyembunyikan kejijikan mereka di mata rakyat.

Bagi yang tidak tahu, kurang faham dan kurang mengerti, saya yakin mereka mungkin akan mudah terpengaruh dengan “sindrom listen, listen, listen” yang sedang hangat diperkatakan sekarang.

Terus terang saya katakan, saya langsung tidak berminat untuk membela Presiden SW1M, Syarifah Zohra Jabeen, yang dijadikan “bahan” oleh segelintir mahasiswa Pro-M (pro-pembangkang) dan penyokong Pakatan Haram diluar sana.

Mungkin saya akan mengulas mengenai Syarifah di akhir tulisan ini untuk berlaku adil.

Namun, saya lebih berminat untuk mengulas tentang Bawani yang tiba-tiba diangkat setaraf “wirawati”, sama seperti Adam Adli yang bertindak biadap di dalam beberapa kes yang melibatkan propaganda Pakatan Haram sebelum ini.

PULAK DAH !!! PAKATAN TIDAK AKAN MANSUHKAN AES JIKA DAPAT KE PUTRAJAYA ?? APA MAKNA NI ??




Cakap berbelit belit ni serah saja mat Mat Put beangai..Bukan skali dua dia buat, dah banyak kali kot..Kali ni pasal AES pulak..Dalam duk kata macam macam kat kerajaan pasal AES ni, tiba tiba Mat Put kata pakatan tak bagi jaminan sama ada nak hentikan saman Aes jika berjaya tawan Putrajaya..

Mudahkan, timbul segala persepsi negatif pasal benda baik untuk rakyat semata mata nak jatuhkan kerajaan, lepas tu bila depa perintah tak berani bagi jaminan pulak nak hapus Aes..

Apa jenis menatan la pemimpin pakatan ni ?? Kalau panggil nama binatang, nampak hina sangat..tapi inilah cara sopan nak panggil pemimpin pakatan...Sembang saja deraih, tapi pembohong..Last skali rakyat diperbodohkan..

WOI AZIZAN !! AWAT JAMIL REKTOR KUIN LARI KETIKA STAFF KUIN TANYA SOALAN ??



Pengurusan KUIN Tak sudah sudah dengan masalah besar..Sejak Pas perintah Pretasi KUIN makin teruk, sampai kakitangan KUIN dan Pelajar dizalimi..Masalah KUIN makin bertambah tambah dari segi kewangan..

Beberapa hari lepas pihak pengurusan KUIN mengadakan satu perjumpaan dengan semua kakitangannya bagi menjelaskan kedudukan sebenar masalah yang dialami KUIN..Dalam perjumpaan itu juga semua kakitangan KUIN diberi hak dan kebebasan untuk bertanya apa saja soalan kepada pihak pengurusan..

Seramai 300 staff diarahkan berhimpun dalam dewan Insaniah Alor Star pada hari tersebut, malangnya perhimpunan kali ni seperti perhimpunan di sekolah apabila pihak pengurusan tidak menyediakan kerusi..Semua kakitangan kena berdiri mengikut bahagian..

Pihak pengurusan diwakili oleh 6 orang diketuai Jamil selaku rektor, 2 timbalan rektor(kroni Jamil)iaitu Wan Sulaiman dan Zakaria Man, Pendaftar dan penolongnya, Datuk Latipah (ex-penasihat dasar Kerajaan Selangor/Unisel) dan Ustaz Sayuti, serta Penolong Bendahari, Che Kartina...

PANAS !! AZMIN BAWA SUARA ANWAR TOLAK KEPUTUSAN MAJLIS SYURA ??!!



Demi undi penganut kristian, Azmin mengambil keputusan untuk mencabar keputusan Majlis Syura Pas iaitu mengambil pendirian awal Hadi Awang berhubung pengunaan kalimah Allah dalam kitab bible oleh orang kristian..

Tindakkan Azmin kali ini sebenarnya tidak mahu isu kalimah Allah ini terus diselesaikan terus oleh Pas, sebolehnya Azmin yang mewakili suara Anwar mahu Pas terus bertanggungjawab dengan apa yang diputuskan pada mesyuarat majlis presiden PR..

PERGHHH !! GEBUNYA BELOGER PAKATAN !!


pakai tepung ka bedak tu ?? 


Fuhh, inikah wajah sebenar beloger AmenoWorld yang telah tersebar dengan meluas semalam..Ada juga kata minah @amenoworld ni mamak tulen..betui kah? Kalau nak tau KLIK SINI

BODOH PUNYA OLANG !! MARAH DENGAN PIHAK SEKOLAH TAPI PI MENGAMUK KAT BALAI POLIS !!




Berang anaknya ditukar ke kelas lain, sepasang suami isteri masing-masing berusia 40 dan 35 tahun yang juga doktor ‘mengamuk’ di Balai Polis Subang Jaya, di sini, kelmarin.

Dalam kejadian jam 8 pagi itu, pasangan terbabit turut dilapor memaki hamun dan mengugut pegawai serta anggota polis menyebabkan suasana di balai polis berkenaan kecoh.

Berikutan itu, pasangan terbabit ditahan untuk siasatan lanjut.

Difahamkan, pasangan sama dilaporkan pernah ‘mengamuk’ di sekolah anaknya lebih enam kali sejak 2010 namun berjaya ditenangkan dengan kehadiran polis.

Bagaimanapun, dalam kejadian kelmarin, polis tidak lagi mampu bertolak ansur dengan pasangan terbabit yang bukan saja memaki hamun sebaliknya mencabar serta mengugut pegawai serta anggota polis di balai polis berkenaan. (petikan Harian Metro)

Thursday, 17 January 2013

SERAMM !! [ VIDEO ] HANTU PEREMPUAN BERBAJU MERAH BERJAYA DIRAKAM



Video ini telah dirakam di sebuah rumah di Indonesia..Kelibat hantu ini mengemparkan seluruh penduduk kampung di wilayah Sukabumi..Memang seram beb, siang siang hari hantu perempuan ni buat kacau..

Paling seram masa dia main aci sembunyi..Saksikan video dibawah

ISU KALIMAH ALLAH POK NIK KATA DAH SELESAI, AMANAT HADI AWANG MACAMANA PULAK ?






Isu Kalimah Allah akhirnya selesai dengan semua pihak sependapat iaitu, ia tidak boleh sama sekali digunakan dalam kitab dan risalah agama lain. Walaupun sebelum ini PAS mengambil pendirian bertentangan, tetapi kembali rasional setelah Majlis Syura bersidang dan memutuskan bahawa Kalimah Allah adalah ekslusif dan tidak boleh digunakan untuk merujuk kepada Tuhan agama lain.

Seperti biasa, PAS menegaskan konon mereka sentiasa konsisten dan tidak pernah membuat U-turn walaupun kenyataan-kenyataan rasmi pemimpin PAS beberapa tahun kebelakangan sejak isu ini mula timbul, membuktikan pendirian flip-flop PAS. Alasan kononnya PAS hanya bersetuju sebelum ini dengan syarat Kalimah tersebut tidak disalahguna, adalah alasan dangkal untuk menutup malu.

Tidak mungkin selama ini PAS menyangka yang puak Kristian ingin menggunakan Kalimah Allah untuk merujuk kepada Allah SWT yang Maha Esa, pencipta sekalian alam. Tidak mungkin PAS menyangka yang Kristian percaya pada Allah SWT dan tidak akan menyalahgunakan nama ‘Allah’ untuk merujuk kepada Tuhan Kristian.

Apa yang berlaku menunjukkan kegagalan PAS menangani isu agama di mana ketika PAS menyokong penggunaan Kalimah tersebut oleh agama lain, pemimpin PAS tidak pula terlebih dahulu merujuk kepada Majlis Syura tetapi hanya terus membuat kenyataan mengikut sesedap rasa.

LISTEN !!! AMBIGA JR CARI PUBLISITI MURAHAN !!



Presiden Suara Wanita 1Malaysia (SW1M), Sharifah Zohra Jabeen Syed Shah Miskin, semestinya tidak menjangkakan bahawa jemputan yang diterima beliau untuk menjadi moderator bagi satu forum di UUM beberapa hari lalu akan mengubah hidup beliau.

Sharifah Zohra bukanlah salah seorang daripada panel bagi forum tersebut (Forum Wanita dan Politik), jadi, bukanlah menjadi tanggungjawab beliau untuk menjawab soalan-soalan yang diberikan para peserta. Namun, seorang pelajar, Bawani, bertindak mengajukan soalan kepada Sharifah pada saat-saat akhir forum dan enggan 'berhenti bercakap'.

Tidak salah bagi sesiapa untuk mengesyaki bahawa walaupun Syarifah tidak menjangkakan perkara seperti ini akan berlaku, Bawani mungkin telah membuat rancangan awal terhadap insiden tersebut.

Masa yang dipilih oleh Bawani untuk mengajukan soalan adalah satu perkara. Namun, satu lagi perkara yang tidak boleh diterima adalah nada dan kelakuan Bawani terhadap Syarifah. Budaya timur tidak boleh menerima kelakuan buruk seperti itu, terutamanya kelakuan Bawani kepada seorang yang lebih berusia darinya.

KENAPA KAUM CINA TAK SOKONG #HKR112 ??



Jumlah peserta yang jauh dari sasaran 1 juta sebenarnya, bukanlah satu-satunya faktor Himpunan Kebangkitan Rakyat 112 dilihat sebagai gagal. Tetapi, sokongan yang merosot teruk dari kaum bukan Melayu juga adalah petunjuk penting bahawa Pakatan Rakyat semakin kehilangan sokongan rakyat.

HKR menyaksikan hanya 8% dari 45,000 peserta adalah dari kaum Cina, manakala kaum India jauh lebih corot sambutannya iaitu hanya 2%. Jumlah kedua-dua kaum ini yang begitu sedikit telah memaksa kaum Melayu PAS dan PKR mengangkat lambang DAP bagi pihak sekutu mereka itu. Antara koleksi gambar Melayu menjadi anjing kurap DAP di dalam HKR, kelihatan wanita bertudung dan lelaki berkopiah putih terkinja-kinja menjerit-jerit sambil memakai lambang DAP, serta sekumpulan anak muda mengarak banner bertulisan Cina.

Kaum Cina dan India, terutamanya, jelas enggan terlibat lagi dalam kegilaan ini. Lebih dari itu, kaum Cina DAP juga lebih suka terlibat dalam himpunan yang hanya mengumpul kaum mereka sahaja seperti Himpunan Hijau. Manakala kaum India pula telah serik ditipu oleh PR dalam isu-isu yang membabitkan kaum itu di Selangor dan Pulau Pinang serta enggan mempunyai apa-apa hubungan lagi dengan PR.

Bagi memahami situasi ini, post-mortem himpunan BERSIH 3.0 yang lalu mungkin dapat memberi penjelasan yang lebih tepat tentang keengganan kaum Cina untuk turut bersama balaci mereka dari PAS dan PKR di dalam HKR. Himpunan BERSIH 3.0 menyaksikan 30% penyertaan dari kaum Cina dan 7% dari kaum India.

WANG PAMPASAN 207 BILION !! NIZAR MENGAKU REKA SURAT PALSU ?!!



Jelas dan nyata bahawa dakwaan Kerajaan Malaysia menerima RM207 Bilion dari Kerajaan Jepun adalah satu penipuan terancang dari Nizar Komuneh dan segerombolan puak puak pakatan untuk menjatuhkan Kerajaan BN..

Dalam pada itu kementerrian kewangan menjelaskan bahawa memo tersebut telah dipalsukan dan satu laporan polis telah dibuat pada bulan september tahun lepas..

Akibat fitnah bodoh si Nizar komuneh dan pencacai pakatan, Kedutaan Jepun telah menulis surat kepada Kementerian Kewangan pada 9 Jan lepas untuk mendapatkan penjelasan disebabkan kerajaan Jepun tidak pernah membayar pampasan RM207 bilion itu.

Nampak sangat si Nizar komuneh ni nak jatuhkan kerjasama erat antara Malaysia dan Jepun..Bila tak ada isu, dia ada adakan..Sampai sanggup reka memo kementerian Kewangan palsu..

PERHATIAN KEPADA SEMUA PEMILIK MYVI VARIAN BARU !! ADA SESUATU TAK KENA PADA KERETA MODEL NI !!




Perodua memanggil semula 74,000 varian Myvi baharu, yang dibina antara Mac 2011 dan Mac 2012, menerusi kempen langkah pencegahannya, bagi menggantikan lajur stereng kuasa elektronik (EPS) model berkenaan.

Pembuat kereta kompak itu berkata ia bertujuan memastikan pemilik Myvi baharu ini menikmati prestasi optimum kenderaan masing-masing.

Pengarah Urusannya Datuk Aminar Rashid Salleh berkata kempen itu perlu memandangkan prestasi kereta mungkin tidak berada pada kedudukan terbaik dan mungkin menjejaskan sebahagian respons masa pemandu pada kelajuan rendah.

“Berdasarkan kajian yang dijalankan oleh Perodua, masalah itu boleh dikesan apabila penunjuk EPS menyala, dan pemandu mendapati rasa berat pada kelajuan antara 30 dan 40 kilometer sejam.

PANAS !!! PENYOKONG PAS SOLAT DI RESTORAN JUAL BABI ??


Apa punya teruk la cacai pakatan ni,kalau nk solat pun cari la tempat yang sesuai bukannya di restoran jual babi ni..

Kalau nak menunjuk pun tak payahlah sampai nak solat tempat macam ni..
Tempat bersih bukan bermaksud ianya suci..

Klik SINI untuk lihat gambar seterusnya ..

[VIDEO] WANITA DI LANGGAR KETIKA MELINTAS




Negara China antara negara paling sibuk dan jumlah kenderaan pula meningkat setiap tahun..Namun dari segi keselamatan di jalan raya pula, sebilangan warga China mementingkan diri sendiri..

Dalam video diatas, wanita sedang berdiri dilaluan pejalan kaki ditengah tengah kesibukkan jalan raya telah dilanggar oleh sebuah kereta menyebabkan wanita itu melambung dan dilanggar oleh kenderaan lain..

Pemandu kereta SUV yang melanggar wanita itu langsung tidak memberi pertolongan.Sebaliknya hanya berdiam diri didalam kereta..Saksikan video dibawah..

Wednesday, 16 January 2013

UFB-JAWAPAN KEPADA AZHAR IDRUS SOAL UMNO SESAT MASUK NERAKA !!



DENGAN KJ PUN TAK BERANI NAK LAWAN, ADA HATI NAK AJAK PM !!! TUIHHH



Laungan Lawan tetap lawan yang selalu diucapkan oleh anwar dihadapan penyokong penyokong beliau kini ada diubah kepada gostan tetap gostan..Apabila tindakkan Anwar menarik balik saman malu 100juta terhadap YB Khairy Jamaluddin..

Tiba tiba saja Anwar tak berani nak berhadapan dengan KJ yang sebelum ni dengan lantang mahu teruskan saman malu terhadap KJ..

Barisan pencacai beloger Anwar mengunakan helah bahawa KJ menarik balik kenyataan fitnah beliau terhadap Anwar..

ISLAM DIHINA !! BELOGER TUA PAS KEDAH KATA PATRICK AHLI MCA ?? JENIS BODOH PIANG TAK SUDAH



Tindakkan Patrick Teoh atau Uncle Wong(watak dalam baik punya cilok) kali ini sangat biadap apabila mengeluarkan kenyataan menghina Islam dengan menggelar Quran sebagai 'Thumping Mother Fuckers'

Kenyataan yang dikeluarkan dalam laman FB Patrick menimbulkan rasa kurang puas hati seluruh umat Islam akibat tindakkan beliau menghina Al-Quran dan Islam.

Dibawah ni adalah petikan dari FB Patrick

PANAS !! ZULKIFLI NORDIN DESAK HADI AWANG !!




Ahli Parlimen Bebas Kulim-Bandar Baru, Datuk Zulkifli Noordin mahu Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang wajib menarik balik serta membatalkan persetujuan dengan DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) berhubung kenyataannya membenarkan orang bukan Islam menggunakan kalimah Allah.

Malah, beliau mengalu-alukan keputusan Majlis Syura PAS kelmarin yang memutuskan kalimah Allah hanya boleh digunakan oleh umat Islam sekaligus menentang kehendak Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng, Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Hadi.

"Datuk Seri Hadi dan kepimpinan eksekutif PAS wajib menarik balik dan membatalkan persetujuan dengan DAP dan PKR untuk membenarkan orang Kristian menggunakan kalimah Allah.

"Saya mengalu-alukan keputusan Majlis Syura Pas yang memutuskan kalimah Allah hanya boleh digunakan oleh umat Islam. Bercanggah dengan kehendak Lim Guan Eng, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Abdul Hadi Awang," katanya menerusi akaun twitter beliau, zulkiflinoordin semalam.

ISU KALIMAH ALLAH !! MAJLIS SYURA DAH BAGI KATA PUTUS, TAPI PEMIMPIN DAP TETAP GUNA DALAM CERAMAH JUGAK !!


Rasanya semua orang tahu kekeliruan Pas tentang pengunaan kalimah Allah untuk bukan Islam..Sekejap boleh sekejap tak boleh, sekejap bukan eksklusif untuk orang Islam, sekejap eksklusif untuk Islam saja..

Sebelum berlansungnya Majlis Syura Pas, semua pemimpin atasan Pas membenarkan kalimah Allah digunakan oleh penganut kristian untuk diterjemahkan dalam kitab bible mereka.Namun Pas memberi alasan "boleh pakai tapi jangan salah erti" ..

Kat sini aku nak tau juga apa maksud Pas sebenarnya jangan salah erti?? Bagi aku orang Islam aku tau apa yang dimaksudkan oleh Pas,tapi adakah penganut agama lain faham soal salah erti yang Pas maksudkan..

Bagi aku, mereka(penganut agama lain) tak peduli semua tentang salah erti ka, salah maksud ka, salah terjemah ka, tapi yang penting Pas dah benarkan sebelum ni..

Bukan sekali penghinaan terhadap Islam dan kalimah Allah dilakukan oleh pemimpin Dap..Rasanya beratus kali..Aku masih teringat bagaimana taksubnya penyokong Pas dan pemimpin Dap bertakbirr dan mempersenda ayat suci Al-Quran..

PANASS !!! PAS KEDAH BERGADUH LAGI DENGAN DAP ??!!






Rakyat Malaysia sudah menerima perbalahan antara PAS dengan DAP sebagai satu ‘cara hidup’ iaitu akan tetap berlarutan selama-lamanya. Satu ketika PAS akan mengalah, tetapi satu ketika lain akan membuat U-turn, tetapi tidak mustahil akan berbalah semula atas isu yang sama. Semua ini bergantung kepada perkembangan politik semasa. Pendek kata, perkahwinan PAS dengan DAP sentiasa dihiasi dengan dugaan dan cabaran tetapi akhirnya, PAS sebagai isteri tetap akan tunduk juga kepada kehendak suami yang chauvinis.

Dalam perbalahan mengenai isu dalam negeri-negeri jajahan PAS pula, PAS negeri seringkali terpaksa berhadapan dengan DAP Pusat secara bersendirian kerana PAS Pusat enggan menawarkan sokongan kepada PAS negeri, bagi mengelakkan masalah besar dalam perkahwinan mereka.

Dan inilah yang berlaku terhadap YAB Dato’ Seri Azizan Razak, Menteri Besar Kedah beberapa kali. Sebelum ini, beliau telah terpaksa bertekak dengan DAP kerana isu melarang gambar wanita tidak bertudung dipaparkan di papan tanda negeri itu, kemudiannya isu menutup pusat hiburan di bulan Ramadhan dan kini isu garispanduan bagi aktiviti hiburan di tempat awam di Kedah.

GEMPAR !! PENYOKONG PAS MENINGGAL KETIKA CERAMAH PAS !!





Semalam semasa Ceramah PAS pengkalan Pegoh, salah seorang hadiran meninggal dunia kira-kira jam 11 malam tadi, Mohammad Puaad bin Ariffin yang menghadiri ceramah PAS meyinggah ke salah sebuah kedai makan untuk minum, beliau rebah dengan sendiri secara tiba-tiba.

Menurut Blogger SekupangDua arwah dpangku oleh beberapa petugas sambil dikibarkan kain agar arwah dapat udara segar untuk salah satu usaha yang mampu membantu beliau .

PANASS !! #HKR112 IKTIRAF IDEA TOK NAJIB






Akhirnya selesai sudah Himpunan Kebangkitan Rakyat (HKR #KL112), semuanya berjalan aman dan tenteram. Sekalipun HKR #KL112 gagal mengumpulkan sejuta orang, sekurang-kurangnya penganur dapat juga kutip wang derma lebih dari RM200,000.00 dari penyokong yang hadir.

Soal angka kehadiran berbeza sekejap 100,000 malah ada yang dakwa 150,000 ataupun 300,000 hatta 700,000 sekalipun, bukannya isu utama untuk diperdebatkan.

Yang penting HKR #KL112 sudah membuktikan kapasiti Stadium Merdeka yang cuma 30,000 itu dan kehadiran sebenar cuma 45,000 termasuk peserta atas padang dan di luar stadium, jika bijak dipropagandakan ramai juga yang akan terpedaya dengan temberang angka dan nombor yang bombastik.

Sehingga kini tiada kekecohan besar yang dilaporkan. Kalau ada pun cuma kejadian menumbuk rakan sepakatan semasa kedatangan Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim yang bertembung dengan ketibaan Menteri Besar Kelantan, Nik Aziz Nik Mat di pintu utama Stadium Merdeka, itu sebetulnya sekadar manifestasi kejujuran sikap sesama penyokong PR sahaja.

Demikian halnya dengan penglibatan besar golongan LGBT, aktivis hak asasi manusia ala barat dan puak liberal dalam HKR #KL112, itu tidak mendatangkan aib pun kerana ia hanya satu kejujuran PR sebagai gabungan liberal yang mendukung agenda pluralisme.

Tuesday, 15 January 2013

PAKAIAN MENJOLOK MATA DI #HKR112 !!! INILAH JIHAD CARA PAS !!



Macam macam gelagat dan kerenah manusia tongong kita dapat lihat pada HKR tempoh hari..Kalau dari segi pakaian tu jangan cakaplah..Memang tak boleh nafikan lagi..Antaranya gambar kat atas ni..

Perempuan cina bukan Islam, berseluar pendek paras betis memakai lilitan berhuruf jawi..Apa motif wanita ni pakai lilitan tulisan jawi di atas kepala ?? Ingin bersama sama Pas untuk berjihad ??

Kat bawah ni antara gambar gambar gadis berpakaian seksi untuk tatapan pak pak lebai pas di Stadium..

#LISTEN !! SIAPA BAWANI?? AMBIGA JR ?? DAN PULA SHARIFAH ZOHRA JABEEN ??



Listen..Listen...Listen....

Dalam sekelip mata nama mahasiswi dari UUM, Bawani dan Presiden Suara Wanita 1 Malaysia, Zohra Jabeen popular di alam siber ini..Semuanya gara-gara satu rakaman yang dikeluarkan oleh portal My Mahasiswa yang berlangsung di UUM yang bertajuk "SEIRINGKAH MAHASISWA DAN POLITIK"..

Untuk melihat rakaman isu yang diputarkan boleh rujuk video di bawah...



Isu pokoknya adalah Zohra Jabeen menyekat suara Bawani yang ketika itu sedang menyatakan pendapatnya..Bagi aku apa yang dilakukan Bawani itu tidak salah kerana memang kita dialu-alukan untuk menyatakan pendapat...

Bawani agak beremosi ketika menyatakan pendapat dan isu yang dibawa hanyalah PTPTN...apa yang Bawani ini katakan ialah PTPTN ditubuhkan pada tahun 1997 yang mana ketika itu Anwar Ibrahim masih dalam kerajaan Barisan Nasional...Anwar juga merupakan salah seorang yang meluluskan penubuhan PTPTN...

TERIMA KASIH KERAJAAN BN ! WANG BANTUAN RM100 SUDAH DIAGIHKAN DI KUALA KEDAH @NajibRazak @lattshariman



Lebih 2,500 pelajar dari tiga buah sekolah dalam kawasan Parlimen Kuala Kedah menerima bantuan awal persekolahan sebanyak RM100 seorang hari ini.

Bantuan diserahkan Pegawai Tugas-tugas Khas Perdana Menteri, Datuk Latt Shariman Abdullah kepada ibu bapa pelajar di Sekolah Kebangsaan Kampung Jawa, Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Tun Sharifah Rodziah dan SMK Alor Janggus.

Dalam ucapannya di SMK Tun Sharifah Rodziah, Latt Shariman yang juga Ketua Umno bahagian Kuala Kedah berkata kerajaan pusat telah menunaikan janjinya untuk memberi bantuan itu seperti yang diumumkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dalam Belanjawan 2013.

"Saya harap wang ini walaupun tidak seberapa, digunakan sebaik mungkin untuk membeli keperluan anak-anak yang baru memulakan sesi persekolahan mereka," katanya.

#HKR112 !! JURUGAMBAR MALAYSIAKINI PATUT DIPECAT


GAMBAR YANG DIEDIT JURUGAMBAR MALAYSIAKINI

Portal pro pembangkang, Malaysiakini yang terkenal mendabik dada kononnya telus, bebas dan tidak terikat dengan mana-mana pihak berkepentingan politik patutnya malu apabila menyiarkan foto Himpunan Kebangkitan Rakyat (HKR #KL112) yang mengelirukan pembacanya.

Malaysiakini dalam salah satu artikel Bahasa Melayu dan Inggeris telah menyertakan beberapa keping foto dalam usahanya untuk menyokong dakwaan wujudnya kehadiran 100,000 orang penyokong PR dalam himpunan yang diadakan di Stadium Merdeka pada Sabtu lepas.

Sedangkan umum maklum kapasiti Stadium Merdeka hanya berupaya menampung kapasiti 30,000 tempat duduk dan ruangan untuk berdiri (22,000 tempat duduk + 7,000 ruang berdiri), manakala ruangan padang bola sepak serta kawasan sekelilingnya pula hanya mampu menampung lebihkurang 10,000 orang pada satu-satu masa.

Justeru itu jika ruangan dalam stadium benar-benar penuh dan padat, jumlah keseluruhan hadirin ialah 40,000 dalam stadium, yang mana sekiranya senario ini berlaku ia bermakna para pengunjung berada dalam keadaan agak rapat dan saling bersentuhan diantara satu sama lain.

ANWAR FRUST GILER #HKR112 TAK DAK RUSUHAN !!!



Beberapa kesimpulan dapat dirumus daripada 'Himpunan Kebangkitan Rakyat' anjuran parti-parti pembangkang Sabtu lepas.

Pertama, sekalung tahniah kepada kerajaan pimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak kerana mengotakan janji untuk mempastikan perhimpunan tersebut dijamin aman dan tidak berlaku sebarang rusuhan atau kekacauan seperti pengalaman lalu.

Kemenangan besar dan hakiki pada hari Sabtu lalu bukan kepada pembangkang tetapi kepada Perdana Menteri dan kerajaan Barisan Nasional.

Kewujudan Akta Perhimpunan Aman 2012 telah meningkatkan keyakinan rakyat terhadap kerajaan apabila rakyat mengetahui keselamatan terjamin serta kehidupan mereka tidak lagi terganggu bilamana pembangkang mahu mengadakan sebarang demonstrasi di masa depan.

#HKR112 !! AGAK AGAK LA NAK TULIS PUN, TAKKAN LA SAMPAI 200 RIBU






Dengan kapasiti tempat duduk stadium yang hanya 30,000 dan luas padang stadium yang hanya lebih kurang 50 ribu kaki persegi, masihkah ada yang percaya bahawa hadirin di Himpunan Kebangkitan Rakyat mencecah 200,000 orang seperti yang didakwa Harakah? Malah, laporan media-media pembangkang serta laman sosial penyokong-penyokong mereka juga ada yang mendakwa lebih lagi, iaitu sehingga 700,000!

Jumlah ini dikira kononnya berdasarkan stadium yang padat, ditambah dengan peserta diluar yang merangkumi perimeter sejauh 7km sekeliling stadium. Adakah sesiapa yang akan percaya dakwaan pembangkang ini?

Jika dakwaan mereka benar, tentulah Kuala Lumpur menyaksikan kesesakan lalulintas yang teruk serta rungutan para peniaga sepertimana yang berlaku dalam himpunan-himpunan yang didalangi PR sebelum ini. Tetapi, ini semua tidak berlaku. Malah, peserta juga tidak menghadapi masalah atau halangan untuk ke lokasi perhimpunan kerana tiada sekatan jalanraya secara besar-besaran.

Hakikatnya, walaupun keadaan begitu longgar, PR masih tidak mampu mengumpul 1 peratus pun dari jumlah sasaran 1 juta, apatah lagi 200,000 hingga 700,000. Jumlah rasmi yang dikeluarkan oleh pihak polis iaitu 30 ribu di tempat duduk stadium, 10 ribu di padang stadium dan lebih kurang 5 – 7 ribu di luar stadium adalah lebih munasabah untuk diterima di akal.

LEMAN PINJAM DUIT JANDA !! MANA ADA TIPU, PEKENA HIDUP HIDUP SAJA ??


Pertama sekali aku nak gelak sambil guling guling dekat si leman 3 suku ni..(huarhahhhahaha) Bukan apa sebab mangkaq ni duk sembang kemaih sangat dalam FB dia..Macam macam dia kata kat UMNO/BN zalimi rakyat la, rasuah, curi duit rakyat macam macam lagilah..

Kalau sapa friend dengan mangkaq ni dalam FB mesti tau punya..Tapi dalam diam diam dia sudah buat palat dekat sorang janda di Teluk Intan Perak..Dia hutang janda tu sampai 7000 lepas tu buat sengap ja..??

Masa baca laporan pertama dari mangsa yang dipinjam wang oleh Pelawak rancangan realiti tv,(klik sini) aku dah dapat baca siapa gerangan pelawak tu..Duk tak duk semalam mamat ni dengan gelabahnya pi report polis kata kenyataan media janda tu semata mata nak jatuhkan nama leman yang tengah geli geli nak jadi calon..

!! UBAH PENDIRIAN SAAT AKHIR ISU KALIMAH ALLAH BUKTI PAS JAHIL -PENGASAS PONDOK





Kelantangan para alim ulama, cendiakawan Islam dan barisan pengasas sekolah pondok dalam isu Pas membenarkan kalimah Allah boleh diguna pakai oleh penganut bukan Islam adalah satu tindakkan tepat dan kena pada masanya..

Tindakan PAS mengubah pendirian dan akhirnya akur dengan menyatakan bahawa kalimah Allah adalah khusus untuk Islam dan tidak boleh diguna agama lain membuktikan mereka jahil dalam agama.

Pengasas Pondok An-Najmiyah di Pengkalan Kubur, Kelantan, Abdullah Samah berkata tindakan itu juga membuktikan parti pembangkang itu kurang ilmu agama dan tidak layak menjadi pemimpin.

"Berkaitan wujud pihak yang nak membenarkan penggunaan kalimah Allah (oleh bukan Islam) dan kemudian kembali rujuk (ubah pendirian), membuktikan kepada kita mereka (PAS) ini jahil dalam agama, bagaimana mereka nak tegakkan Islam?.

"Bila dah 'lekat celah pagar' barulah nak rujuk kembali (ubah pendirian). Segalanya terbukti mereka ini celaru, (ilmu) politik tak cukup, (ilmu) agama tak cukup," katanya pada sidang akhbar di sini Isnin.

Abdullah mengulas keputusan Mesyuarat Majlis Syura Ulama PAS malam tadi yang memutuskan bahawa kalimah Allah hanya untuk Islam setelah didesak pelbagai pihak termasuk mufti-mufti negeri.

VIDEO KEKEJAMAN TENTERA ASSAD MEMUKUL REMAJA HINGGA MATI





Kehidupan rakyat di negara Syria sudah tidak aman lagi apabila tentera rejim Assad semakin berleluasa melakukan keganasan terhadap penduduk-penduduk di beberapa kawasan Syria.

Setiap hari, pasti akan ada orang awam yang dibunuh dan diseksa dengan kejam.

Ia lebih memilukan apabila sasaran golongan yang mahu dibunuh oleh rejim yang zalim itu adalah golongan kanak-kanak dan remaja.
Di bawah ini adalah satu video yang dijumpai bersama tentera Assad yang ditawan oleh pejuang FSA. Video ini memaparkan perilaku tentera assad sedang menzalimi seorang anak muda hingga mati.

Kesalahan apakah yang dilakukan oleh anak muda lelaki itu pula tidak diketahui hinggakan dia dizalimi sedemikian rupa.

Monday, 14 January 2013

HOK ALOH !! KATO SEKAPAL, TAPI DUK BALOH NI PE CITERR ?? #KL112




Tak sangka, macam ni rupanya perangai sebenar puak pakatan haram..Sesama sendiri pun nak bergaduh..Macam manalah nak mentadbir negara kalau benda remeh macam ni pun tak boleh nak gaduh..

Susah kalau masing2 nak tunjuk hebat..Meh baca apa yang Mctheory tulis pasal insiden pergaduhan ni..Video ini sebenarnya dihadapan pintu masuk. Sengaja Mc biarkan video ini panjang 4 minit untuk anda melihat apa sebenarnya yang terjadi. Kekecohan bermula pada minit 0:55 , Anwar dan Nik Aziz masuk serentak. Penyokong Nik Aziz bertopi biru, Anwar pula berbaju kuning dan berkot.

#HKR112 !! HIMPUNAN KELENTONG RAKYAT TOTALLY FAIL !!






Media-media pembangkang pantas melaporkan ‘kejayaan’ Himpunan Kelentong Rakyat (HKR) sejurus himpunan tersebut berlangsung.

Nampaknya, tafsiran ‘kejayaan’ oleh pihak Pakatan Rakyat memang pelik kerana selalunya sesuatu itu ditafsirkan sebagai berjaya jika ia menepati sasaran. Sedangkan HKR yang dianjurkan mereka hanya mencapai 4.5% jumlah peserta yang berjaya dikelentongkan, berbanding 1 juta yang disasarkan.

Namun, himpunan ini tetap diwar-warkan mereka sebagai ‘berjaya’. Mungkin mereka menggunakan program yang sama sepertimana yang digunakan oleh DAP dalam pemilihan CEC parti itu yang menggunakan matematik tidak logik sehingga mendapati bahawa angka 45,000 adalah bersamaan dengan 1 juta.

Perlu diingatkan, bahawa sebelum himpunan berlangsung, puak-puak PR telah terlebih dahulu mewar-warkan kononnya, terdapat 10,000 polis baru direkrut khas untuk membuat kacau dan menyamar menjadi peserta. Jika ini benar, maka angka sebenar jumlah peserta hanyalah 35,000.

Bagaimanapun, media pro-PR terus mengkelentong penyokong mereka dengan memaparkan gambar-gambar superimpose serta jarak dekat yang memperlihatkan seolah-olah jumlah peserta begitu ramai. Ada juga yang cuba bermain logik matematik dengan mengira ruang sekaki persegi berbanding kawasan perhimpunan dan memberikan jumlah menghampiri 700,000 orang. Kiraan ini, walaubagaimanapun tidak mengambil-kira keluasan dan kapasiti stadium.

PENGANJUR #HKR112 #KL112 PENIPU !!



Lebih kurang dua tahun kebelakangan ini sudah banyak perhimpunan dan demonstrasi jalanan serta pelbagai gimik politik diusahakan oleh pakatan pembangkang disegenap pelusuk negara termasuklah sebahagiannya tertumpu di ibukota Kuala Lumpur.

Terbaru mereka mengadakan Himpunan Kebangkitan Rakyat (HKR) #KL112 atau lebih diingati ramai sebagai Himpunan Menyokong Gadaikan Kalimah Allah Kepada Kristian yang berlangsung di Stadium Merdeka pada 12 Januari 2013 melibatkan gabungan 4 kumpulan propaganda utama PR.

Empat kumpulan ini terdiri daripada NGO Bersih berwarna kuning fokus pada propaganda anti SPR, kumpulan Hijau tertumpu pada bantahan terhadap kilang nadir bumi Lynas dan Rapid Pengerang, manakala kumpulan Oren pula berusaha untuk memburukkan FELDA serta kumpulan merah, NGO Royalti dari Kelantan.

Atas kepercayaan angka 4 dikalangan masyarakat Cina bermaksud "si" yakni bermaksud "mati" dan dianggap suwey serta membawa sial, maka PR sebagai pihak penganjur membawa masuk satu lagi kumpulan sampingan berwarna ungu yang terdiri daripada muslimat dan wanita PKR.

KAUM CINA KEMBALI KEPADA BN !! BUKTINYA HANYA 8% KAUM CINA HADIR DI #HKR112, SELEBIHNYA MELAYU MENYAMAR AHLI DAP



Berminggu-minggu pemimpin pakatan pembangkang memainkan propaganda bombastik bahawa ibukota KL kononnya akan dibanjiri sejuta orang sempena Himpunan Kebangkitan Rakyat (HKR #KL112) di Stadium Merdeka.

Besar angan-angannya nak gapai angka sejuta (1,000,000) sedangkan lokasi perhimpunan hanya dilangsungkan di stadium yang berkapasiti 30,000 orang sahaja.

Dalam bab memperbesarkan cerita, menipu dan melagukan propaganda serah saja pada pemimpin PR, itu salah satu kelebihan utama mereka. Memanjang saja bila gebang politik, kakinya jarang sangat memijak bumi nyata.

Akhirnya realiti yang berlaku seperti mana disaksikan khalayak ramai, nak mencapai 5% daripada sejuta orang sasaran kehadiran pun tercunggap-cunggap PR nak menggapainya.

Secara keseluruhannya HKR hanya merekodkan kehadiran sekitar 45,000 orang sahaja termasuk ribuan penyokong PR yang berada di luar Stadium Merdeka bersamaan 4.5% daripada sasaran utama sejuta orang hadirin.

TUDIAA !! PENONTON ANGKAT PUNGKOQ BILA HADI AWANG START BERCAKAP !! #KL112





Agaknya apa sebab penyokong PR angkat pungkoq bila Hadi Awang mula berucap?? Adakah bosan dengan janji janji palsu Pas?? atau dah muak dengan permainan politik pemimpin atasan PR??

Kesiaann....

PANASS !! VIDEO UNIT ANAL BALAS DENDAM SAMA RONNIE LIU !! #KL112




Mungkin tak tahan dengan perangai Ronnie liu suka mempermainkan Pas, semalam barisan unit anal kenakan ronnie liu di Stadium Merdeka..Dah macam bola si Ronnie liu kena sepak terajang..

Bagi unit anal, masa nilah nak balas dendam kat pemimpin dap..Kesian betul..

Seram! Pengalaman ‘Diganggu’ Ketika Memandu Di Kuala Selangor




Peristiwa ni berlaku sekitar bulan June 2003. Waktu tu Abah sedang terlantar sakit di HSA Johor Bahru. Mama pulak pada masa itu sering berulang alik antar KL-JB-KL pada setiap hujung minggu. Kebiasaannya setiap hari Jumaat hujung minggu tu, Mama akan ambik cuti dan bertolak ke JB. So kiranya dapat 3 hari untuk menjaga Abah di hospital. Nasib baik masa tu Iki baru darjah 1 dan Ika baru 6 tahun..so senang lah nak pontengkan mereka.

Satu hari tu, kiranya hari khamis Malam Jumaat. Mama dan standby esok pagi2 nak bertolak ke JB. So malam tu hubby kena settlekan mana2 kerja yang belum selesai. Tetiba dalam pukul 10 malam tu, seorang staff hubby call , beritahu ada sedikit masalah kat tempat tapak projek pembinaan yang terletak kat Kuala Selangor tu. Tengok jam dah pukul 10 lebih. Kalau nak pegi esok pagi takut terlewat pulak nak balik ke JB, So akhirnya hubby decide nak pegi masa tu juga ke situ. Kebetulan ada beberapa kakitangan dan pekerja yang masih ada di sana. Hubby ajak mama sekali pegi lah dengan Iki dan Ika. Sebab tak kannak tinggal kami 3 beranak aje kat rumah. Iki dan Ika dan tidur dah pun masa tu. Kami angkat aje masuk dalam kereta. Bawak bantal dan selimut. Kebetulan masa tu kereta baru…baru ambik dalam 2-3 hari lepas cam tulah…teringin pulak nak jenjalan malam2 kan.

Dalam pukul 11.30 kami bertolak dari Ampang. Perjalanan lancar. Kami melalui jalan Rawang – Bt Arang- Ijok – Kuala Selangor. Drisebabkan dah jauh malam, lahu jer kami sampai. Tak sampai 1.5 jam dah sampai ke sana. Selepas selesai urusan kat sana, kami pun nak balik semula ke rumah. Masa tu jam menunjukkan dalam pukul 1.45 am. Mak aiiii meremang pulak bulu roma ni. Tengah berfikir, nak ikut jalan mana yang paling selamat. Mama cadangankan ikut laluan Kuala Selangor- Sg Buloh sebab jalan besar dan banyak lampu, tapi agak jauh sikit ler. Hubby kata dia nak cepat sampai rumah sebab pepagi nanti nak gi JB. So dia kata nak ikut aje laluan tadi.

Sunday, 13 January 2013

DUIT KUTIPAN #HKR112 UNTUK PEMIMPIN PR ENJOY

jaga jaga jangan masuk poket 

Masyukk!! tak rugi Mat Sabu buat demo semalam, busuk busuk pun dapat jugak hasil..Pasal 8 tuntutan tu tak penting sangat, yang penting duit sentiasa tak putus..Sebab tu PR suka depa kalah sebabnya selagi kalah selagi tu rakyat kena bohong..

Tengok Nik Aziz di Kelantan, turun padang jumpa rakyat nampak koro ja, naik kereta perdana..Tapi sekali turun KL siap bawa Alphard tu..Dasyatt!!

#KL112 !! MALAYSIAKINI SALAH LAPOR BERITA KE ??


Himpunan paling besar anjuran pakatan rakyat ?? Pelik lak aku sebelum ni kata bersih 2.0 dan 3.0 cecah 250ribu-300ribu penyokong.. Kali ni tak sampai 100k dikira terbesar ?? Dulu masa demo bersih, seminggu laman portal pro pakatan duk ulang jumlah kehadiran sehingga 300 ribu orang..

Kesian beb, semalam saja media media pro pakatan dikerah bekerja kuat nak pastikan message 1juta orang berhimpun tercapai walaupun tahu kapasiti stadium hanyalah sekitar 35ribu orang sehingga terpaksa edit gambar penyokong bagi nampak stadium sentiasa..

PANASS !! BEKAS AMK BUKTIKAN PKR TERIMA DANA DARI LUAR NEGARA SETIAP KALI HIMPUNAN



Bekas Ketua Penerangan Angkatan Muda Keadilan (AMK) Pusat, Shamsul Hidayat Mohd Shariff mendakwa dana dari luar negara telah menukarkan Parti Keadilan Rakyat (PKR) daripada sebuah parti miskin kepada kaya.

Shamsul yang pernah menjadi anggota jawatankuasa perhimpunan haram Bersih 1 pada 2007 berkata, beliau pernah bekerja di ibu pejabat PKR di Brickfields dan PKR ketika itu sangat miskin sehingga ada gaji pekerja yang tertangguh selama dua hingga tiga bulan.

"Sebaik sahaja pucuk pimpinan PKR mahu mengadakan demonstrasi haram Bersih 1, tiba-tiba dana dari luar negara masuk dan PKR bertukar wajah, bendera-bendera PKR juga disumbangkan oleh pihak tertentu dari luar negara dan bendera itu bukan ditempah di Malaysia," katanya kepada pemberita di ibu pejabat Umno di sini semalam.

#KL112 MAT SABU : 8 TUNTUTAN TAK PENTING, YANG PENTING DUIT 1/2 JUTA DARI TUAN TUAN




Inilah perangai Mat Sabu, pi la mana mana tempat ceramah pun asal buka mulut je lepas lima minit dah umum hendak kutip derma.Semalam masa di HKR pun macam tu jugak, cakap sikit ja lepas tu keluaq pulak ayat

“Hari ini kita mahu kutip sekurang-kurang setengah juta ringgit.

“Kamu datang kamulah yang bayar,”

Adeh, nampak sangat HKR kali ni bukan nak tuntut 8 pekara tu, tapi buat sebab nak mintak derma kononnya jihad untuk Islam..Sekali lagi Islam dipermainkan oleh mereka..

Nasib baik yang hadir semalam muka muka yang sama macam demo bersih dulu..Keseluruhan yang hadir pulak jenis hijau pekat..Jadi mudahlah kena tipu..Sampai mat gian menyamar kutip derma pun depa tak perasan..

#KL112 GAGAL CAPAI SEJUTA !! MAT SABU SILA LETAK JAWATAN


Aku tetap nak tuntut janji supaya mat sabu bersara dari politik sebabnya Mat Sabu pernah berjanji di hadapan blogger-blogger pro-pembangakang seperti Ameno World, MiloSuam, Aduka Taruna serta di hadapan Hishammuddin Rais sendiri, jika gagal mengumpulkan kehadiran 1 juta orang, maka beliau akan bersara dari politik.

Sudah terbukti, himpunan Shamsidar kali ni gagal mencapai 1juta orang waima 100 ribu sekali pun..Dalam Anggaran aku lebih kurang 45-50 ribu sahaja..Tapi beranikah Mat Sabu tunaikan janji janji beliau??

Harapan Mat Sabu sebagai pengarah himpunan kali ini cukup besar, target 1 juta tapi yang datang tak sampai 10 peratus..Hanya dalam 5 peratus sahaja..Itu pun penyokong tegar yang dikerah dari seluruh negara untuk menghadiri himpunan..

Ada juga peserta yang hadir tidak tahu apa motif himpunan kali ini (klik sini) dan ada juga peserta ditipu kononnya dijanji untuk buat lawatan ke Kuala Lumpur..Hakikatnya perhimpunan kali ini adalah untuk menyemai benih benih kebencian terhadap Kerajaan Barisan Nasional..

Baca seterusnya 

#KL112 !! PAKAIAN OSTAD & MUSLIMAH PAS SELEPAS KALIMAH ALLAH DIJUAL KEPADA DAP




Tahniah Pas, hasil anda selama ini berbaloi..Azam tahun baru 2013 jual kalimah Allah, Tahun 2014 pula Pas sokong dap nak laksanakan negara kristian..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog archive