Friday 12 April 2013

BONGKARRR !!! MAKLUMAT SULIT STRATEGI PAS UNTUK KAMBOIH AKSI SEKS CIKGU PA ?!!




Dipetik dari blog MPP Online


Dalam hal video sex ini pemimpin PAS Pusat dan negeri mesti cepat membuat keputusan kerana fokus menjatuhkan BN dan UMNO lebih penting dari mempertahankan individu walaupun mungkin individu tersebut menjadi mangsa fitnah .

PAS mesti menganggap kes video ini adalah satu kes Crisis Management yang strategik dan perlu tepat penyelesaian nya. Video sex ini tidak boleh di nafikan akan mengalih pandangan pengundi dari fokus membincangkan tentang manifesto hebat yang telah di lancarkan oleh PAS Terengganu dan Pakatan.

Jika issue video sex ini di biar berlegar semasa tempoh berkempen yang singkat ini maka pengundi akan hilang fokas dan PAS tidak akan sempat menyampaikan Manifesto unggulnya dan memobilasi rakyat untuk menjatuh pemerintah kuku besi BN dan Umno.



Nama baik Jemaah Islam PAS dan Islam lebih penting dari nama baik individu walau pun nama baik individu itu perlu diberi pembelaan yang sewajar sebelum di tuduh dengan sebarang tuduhan yang berat. Dalam menghadapi kes video sex Anwar, berbagai pihak mengambil sikap mempertingkaikan kesahihan video.

Ini boleh di lakukan dengan kes video ini tapi ia kurang berkesan walau pun kita tidak pasti video itu sah atau tidak. Oleh itu langkah mengikut urutan yang terbaik pada pendapat saya untuk mencegah dari BN dan UMNO menggunakan video ini untuk menghancurkan terus kerja buat kita selama 5 tahun mendedah kejahatan BN dan UMNO ialah saperti berikut

1. Chegu Pa mesti tampil kedepan secepat mungkin untuk menafikan ia bukan individu dalam video itu atau ia adalah pelaku dalam video itu tapi perempuan itu isteri mudanya. Jika ini dilaksana menjadi tanggungjawab penceramah PAS mempertahankan kenyataan Chegu Pa ini walau apa pun berlaku.

2. Jika Chegu Pa tidak sanggup melakukan perkara di atas atau berdiam diri atau berehat di luar negara, maka dengan serta merta pimpinan PAS terutama Presiden PAS Ustaz Hadi Awang mestilah tampil ke media dan menjelaskan samaada video itu tidak tulin atau video itu tulin tetapi kita menganggap ini adalah kes individu melibatkan pimpinan tertinggi PAS namun bermula dari sekarang PAS sudah tidak ada urusan dengan individu tersebut.

Ini akan mengasingkan Chegu Pa buat sementara waktu supaya fokas pengundi tetap keatas manifesto dan pilihanraya dan bukan kepada Chegu Pa. Isu chegu Pa akan di bincang selepas pilihanraya. Menghabiskan masa untuk membincangkan kes video ini dalam masa berkempen yang singkat adalah taktik UMNO dan BN dan PAS jangan sekali kali terperangkap dengan hal ini.

3. Selepas statement President PAS, Chegu Pa mesti berehat sebentar dari berkempen dan membuat statement sebagai SU Pas untuk kebaikkan Jemaah Islam yang di landa ribut taufan yang besar ini.

Baca Seterusnya

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive