Saturday, 29 September 2012

[VIDEO] PEMANDU LORI NYARIS MAUT





Malang tak berbau..Mungkin nasib driver lori diatas baik kerana tidak mengalami apa apa kecederaan serius..Kalau sekali imbas mungkin kita fikir macam mana nasib driver ni, kalau tak mati dah tentu parah..Tapi apa yang menakjubkan, pemandu lori ini pun tak tahu macamana beliau dapat melompat dari cermin hadapan..

POS MALAYSIA ADA MASALAH APA NI ?? DAH MACAM MACAM ORANG KOMPLEN



Dah banyak kali aku terbaca artikel aduan orang ramai tentang perkhidmatan buruk yang ditunjukkan oleh staf Pos Malaysia di ruangan forum Utusan yang kebanyakkannya masih tidak puas hati mutu perkhidmatan Pos Malaysia..

Aku pernah lalui pekara yang sama dimana ianya melibatkan surat surat penting..Dimana surat tidak sampai dan lewat hingga beberapa minggu..Pernah beberapa kali aku membuat aduan kepada pihak atasan, namun mutu perkhidmatan yang ditunjukkan tidak berubah..

Ini antara aduan yang disiarkan dalam Forum Utusan Malaysia pada 20/9/2012 dan 28/9/2012

GEMPARR !!! PAS DAH TUBUH CAWANGAN BARU DALAM GEREJA ??


Gambar ni telah dikirimkan oleh sahabat aku yang tiap tiap hari lalu di hadapan Courts Mammoth Jalan Genting Kelang Setapak yang bersebelahan dengan gereja kalau tak silap aku gereja katolik..

Macam biasalah pagi tu masa nak pergi kerja jalan Genting Klang ni lah jalan paling sibuk untuk ke KL..Ntah macam mana kawan aku ni boleh perasan 1 objek yang sangat familiar iaitu bendera Pas..Yang tak boleh belahnya siap terpacak depan gereja katolik ni..

Kalau sekali tengok memang nampak macam biasa tapi bila 2 kali tengok rasa lain macam pulak kat sekeliling lambang salib tu..Warna hijau yang sama seperti bendera Pas..Kalau bendera Pas semua orang tau bulatnya ditengah hijaunya disekeliling..

SUARA ANAK HARAM WAJAR DI HUKUM




Walaupun telah terkantoi menjadi agen asing untuk menjahanamkan demokrasi, SUARAM masih lagi cuba mempertahankan benang basah dengan berhujah bahawa penerimaan dana asing bukan sesuatu yang salah. Lebih dahsyat lagi, Pakatan Rakyat termasuk PAS, sanggup berhujah yang sama, iaitu mengtidak-apakan penerimaan dana dari pertubuhan neo-con dan George Soros yang menjadi dalang menindas, membunuh dan merampas tanah umat Islam di Palestine serta menyebabkan Mesir, Syria, Tunisia dan Syria kini terumbang-ambing, tidak stabil dan lemah.

Perlu diingatkan bahawa SUARAM langsung tidak menafikan yang mereka menerima dana dari Yahudi Zionis dan penyangak matawang. Malah, SUARAM mengakuinya, begitu juga dengan pertubuhan yang sewaktu atau ‘bertindih’ dengannya seperti BERSIH, Himpunan Hijau dan sebagainya yang juga menerima dana dari rangkaian yang sama.

SUARAM juga langsung tidak mampu menjelaskan apakah motif kedua-dua pertubuhan asing tersebut menyalurkan dana kepada mereka jika bukan untuk menjahanamkan demokrasi, iaitu menjatuhkan kerajaan melalui jalan belakang.

PANASS !!! KOPERASI MILIK PAS BELI SAHAM GENTING ??



Mudah sungguh bagi Subky Latif membuat tuduhan di Harakahdaily bahawa Genting membeli saham FGVH. Mudah kerana ia tidak memerlukan fakta, angka dan bukti apa-apa untuk menguatkan tuduhan.

Siapa saja boleh menuduh apa saja malah kita juga boleh menuduh Subky Latif atau Hadi Awang ada membeli saham Genting dan kemudian melalut-lalut mengaitkan keturunan, kenalan dan sahabat handai mereka sambil memburuk-burukkan semuanya sebagaimana yang Subky lakukan terhadap FGVH dan Dato’ Seri Najib dalam tulisan tersebut.

Sehinggakan sekali baca, tampak seolah-olah Subky Latif ini bukannya ingin mempersoalkan Genting atau saham FGVH, tetapi dengki kerana tidak tergolong dalam keturunan orang-orang berada dan bernama seperti Dato’ Seri Najib.

Sebenarnya, sikap orang-orang PAS ini sama saja, tak kira penulis, penyokong atau pemimpin. Iaitu mereka gemar mempersoalkan tahap ‘keIslaman’ orang lain di samping menonjolkan diri sebagai yang ‘lebih Islam’ atau ‘paling Islam’. Dalam hal ini, mereka sengaja membangkitkan persepsi seolah-olah pengurusan Felda tidak tahu halal-haram atau tidak cukup Islam.

SHAM KAMIKAZE DISAHKAN BERCERAI TAHUN LALU




Hasrat isteri kepada komposer dan pendakwah bebas Sham (Kamikaze) iaitu Farazila Abdul Jabar yang ingin menuntut cerai daripada suaminya di Mahkamah Rendah Syariah di sini pada Khamis menjadi sebaliknya apabila pasangan tersebut sebenarnya disahkan bukan lagi suami isteri sejak 1 September tahun lalu.

Ia disebabkan tindakan rujuk yang dilakukan oleh pasangan tersebut secara perbuatan selepas 15 hari lafaz cerai dibuat adalah tidak sah mengikut mazhab Syafie.

Mereka juga telah melakukan perbuatan “muasyarah” iaitu yakin hidup sebagai suami isteri tanpa menyedari pernikahan mereka sudah terbatal.

Malah pasangan berkenaan juga tidak melaporkan lafaz cerai berkenaan kepada pihak mahkamah.

Hakim Syarie, Atras Mohammad Zin memutuskan demikian selepas berpuas hati dengan keterangan kedua-dua pasangan tersebut dalam sebutan kes mereka di sini pada Khamis.

INGATKAN KERETA SAJA BOLEH DRIFT RUPANYA DALAM BAJU PUN BOLEH JUGAK





Apa punya mereng lah minah ni,dah tau nak tumpang sekaki dalam kereta drift ni pakai la elok elok..tak pasal pasal anu dalam baju tu join drift jugak..sampai tercabut butang baju..

Friday, 28 September 2012

BETUL KE KOPI OLD TOWN NGEH ADA BABI ??




Jika sebelum ini Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham mempersoalkan mengapa orang Islam membuang masa membuat bantahan terhadap filem yang menghina Islam, kini Koo Ham semakin maju dengan turut membicarakan mengenai halal dan haram produk jualanya.

Seperti yang kita tahu atau mungkin tidak tahu, Koo Ham adalah tokey rangkaian Old Town White Coffee.

So, ramai yang mempersoalkan mengapa kopi di rangkaian francais di bawah syarikatnya tidak menyediakan sijil halal.

Namun, Koo Ham menyediakan jawapan sendiri. Jawapan yang berbentuk permainan kata-kata.

NAK DAPAT DUIT BR1M 2.0 PULAK DAH !! AGAK2 INCOME TAX MAI CARI TAK ??




Kerajaan mengumumkan Bantuan Rakyat 1Malaysia Kedua (BR1M 2.0) iaitu antara RM250 dan RM500.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, RM500 akan diberikan kepada isi rumah berpendapatan kurang RM3,000 manakala RM250 kepada individu bujang berumur 21 tahun ke atas dan

pemberian BR1M sebanyak RM250 kepada rakyat yang masih bujang akan diberikan bermula awal tahun hadapan.

Katanya, "Rakyat bujang yang berusia 21 tahun ke atas dan berpendapatan tidak melebihi RM2,000 sebulan diberikan bantuan sebanyak RM250."

"Hakikatnya, bantuan kepada isi rumah dan individu bujang ini bukanlah satu langkah populis malah manifesto sebuah kerajaan bertanggungjwab dan mampu mengurus kewangan negara dengan berhemah," katanya pada perbentangan Bajet 2013 hari ini.

SUARA KEADILAN MULA RAGUI KEMEWAHAN ANWAR ??



Siapa kata kalau bergajikan RM 1 tak boleh sewa jet mewah..Anwar dah buktikan hanya Pkr saja yang mampu lakukan..Jika PR berjaya tadbir negara, nilai 1 ringgit sama seperti 100 ribu..

Kalau anda bergaji RM 10 dah tentu anda mampu membeli sebuah private jet jenis Cessna..Kerana dengan adanya parti Pkr, asalkan boleh dapat undi semua barang jadi murah..Walaupun kadang kadang tak masuk akal..

MEH KITA TENGOK MUKA TOKEY TOKEY MENIPUKINI




Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Media Development Loan Fund (MDLF), Harlan M. Mandel merupakan salah seorang daripada tiga Pengarah MKini Dotcom yang mengendalikan operasi portal berita propembangkang Malaysiakini.

Selain Mandel yang menjadi CEO kepada syarikat yang dikaitkan dengan penyangak mata wang, George Soros itu, beberapa pemimpin pembangkang turut menjadi sebahagian daripada pemegang saham dalam Mkini Dotcom seperti merujuk kepada profil syarikat itu.

Mandel yang berpangkalan di New York, Amerika Syarikat (AS) dilantik sebagai Pengarah MKini Dotcom pada Julai tahun lalu manakala MDLF pula sudah menaja operasi Malaysiakini sejak lebih sedekad lalu.

Sementara itu, Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), yang juga Ahli Parlimen Subang, R. Sivarasa mengaku beliau merupakan salah seorang pemegang saham dalam Mkini Dotcom.

Menurut Sivarasa, dia membayar sebanyak RM5,000 bagi 5,000 unit saham ketika beliau dijemput untuk menyumbang kepada penubuhan portal berita itu pada 13 tahun lalu.

RAJA BOLA SEPAK NEGARA TAN SRI GHANI MINHAT MENINGGAL DUNIA




Legenda bola sepak negara, Tan Sri Ghani Minhat meninggal dunia akibat komplikasi selepas menjalani pembedahan pintasan jantung di Institut Jantung Negara (IJN) hari ini.

Allahyarham menghembuskan nafas terakhir kira-kira jam 10.34 pagi tadi.

TERBUKTI !! MAHPOZ BEAN NAIB PRESIDEN PAS PALING BODOH DALAM MALAYSIA ?




Naib Presiden PAS paling bodoh dalam sejarah, Mahfuz Omar, hari ini menyindir hebat syarikat yang diberikan kontrak LRT Ampang, George Kent (M) Sdn Bhd, dan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, yang dianggarkan bernilai RM1 bilion itu.

Mahfuz mencadangkan agar syarikat itu menukar mottonya kepada “Gua Kawan Perdana Menteri”, menjadikan potret Najib sebagai logo korporatnya dan menukar nama pejabat korporatnya kepada “Wisma Najib”.

Selamba saja Mahfuz menyuruh George Kent meletakkan kepakaran korporatnya iala bermain golf bersama Perdana Menteri di dalam profil syarikat berkenaan dan utamanya, Naib Presiden PAS paling banyak meroyan itu mempersoalkan kelayakan syarikat itu mendapat kontrak LRT tersebut.

Mahfuz menggunakan pertikaian Pengarah Strategik PKR, Rafizi Ramli, dalam hujahnya untuk menghentam syarikat berkenaan dan kononnya Perdana Menteri telah campur tangan dalam hal pemberian kontrak itu.

SURI RUMAH TERMAKAN SANDWICH TIKUS YANG DI BELI DI TESCO



Apabila seorang ibu dua anak menggigit sandwich ayam yang dicampur dengan bakon dan salad yang dibeli dari sebuah pasar raya Tesco, dia menelan sesuatu yang tidak dijangkanya.

Katie Crabtree terkejut mendapati binatang berbulu, seekor tikus, di dalam snek prabungkus yang dibelinya dari rangkaian pasaraya itu di Stockport.

Wanita berusia 31 tahun itu hanya ternampak ‘objek berbulu itu’ selepas memakan separuh daripadanya dengan menyangka ia bakon salai yang hangus.

“Saya menggigitnya dan melihat benda hitam di dalamnya. Saya menyangka ia bakon salai dan menelannya.

“Kemudian saya melihat sesuatu yang buruk dalam sandwich itu. Ia berwarna hitam dan berbulu. Saya juga melihat kakinya. Ia sungguh dahsyat,” katanya.

PANASS !!! SAFWAN SEWEL TAWAR 1 JUTA JIKA PEMILIK BLOG 1 PELURU DITANGKAP ??


Nak tergelak aku baca kenyataan safwan dari portal Selangorku tentang laporan polis yang dibuat oleh mamat dayus ni terhadap pemilik blog 1 Peluru..Kononnya pemilik blog 1 Peluru seolah-olah tahu kejadian tersebut sebelum ianya berlaku..

Korang ingat lagi tak insiden tahun lepas, ada sorang budak perempuan bernama mastura yang juga calon Pro M Universiti Malaya yang dilaporkan hilang disembunyikan tu..Mamat ni la suami budak pompuan tu..

Dah boleh baca dah,tiap tiap tahun ada saja plan baru puak puak sewel ni buat..Kali ni drama keling kononnya edipkoup lakip sediyanto(nama jenis apa ni) pengerusi Pro Mahasewel UM di belasah 5 orang lelaki..Padahal skrip asal tu dah diplankan beberapa hari sebelum oleh puak puak sewel ni kononnya bagi nampak real..

Padahal orang dalam Pro M sendiri yang dedahkan maklumat ni..Aku malas nak ulas panjang panjang kalau nak tau siapa dalangnya boleh klik kat sini

PRIVATE JET BAWA ANWAR TERHEMPAS ?? DASYAT GILER





saksikan

Thursday, 27 September 2012

MAMPU SEWA JET HAMPIR 100 RIBU BUKTI ANWAR KAYA !!




Kos menyewa jet eksekutif selama dua hari untuk membawa Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim bersama beberapa pemimpin pakatan pembangkang lain ke Labuan, Sabah pertengahan bulan ini adalah RM96,000.

Menurut sumber, kos tersebut meliputi semua caj termasuk bayaran juruterbang, jurutera dan perkhidmatan lain yang dikenakan Tjets Sdn. Bhd. (Tjets).

Difahamkan, urusan tempahan jet berkenaan dilakukan oleh seorang individu dari Sarawak.

Sementara itu, Pengerusi Tjets, Datuk Mohd. Taufik Omar (gambar kecil) menjelaskan, beliau tiada hubungan persahabatan dengan Anwar sebaliknya perkhidmatan pengurusan penerbangan jet eksekutif yang dinaiki Ketua Pembangkang itu dilakukan secara profesional.

UCAPAN ANWAR MENGAMBARKAN BELIAU ANTI ISLAM ?!




AIDCNews – 26/09/12 – Presiden JATI, Datuk Dr Hasan Ali berkata kenyataan Ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang mendakwa umat Islam mempunyai ‘masalah jiwa’ dalam media Britain, The Scotsman, dua hari lalu sebagai satu penghinaan.

“Saya rasa ini satu kenyataan yang tidak sepatutnya keluar dari mulut seorang pemimpin Islam.

“Sebenarnya dialah (Anwar) yang sedang mengalami masalah jiwa,” kata Hasan dalam sidang media hari ini seperti dilaporkan The Malaysia Insider.

Hassan mengulas rencana wartawan The Scotsman, Eddie Barnes bertajuk, “Eddie Barnes: Tough challenge to heal the divides in Malaysia” yang melapor, “Tindak balas ganas terhadap filem yang menghina Islam, dia (Anwar) bersetuju bahawa terdapat satu masalah jiwa umat Islam..mudah marah dan beremosi.”

[VIDEO] 2 WANITA TEMPATAN TUMPAS DITANGAN LELAKI NEGRO !!




Hebat awang hitam sekarang ni sampai 2 wanita tempatan mudah dilayukan..Yang tak boleh tahannya baru sebulan saja kenal dah boleh tidur sekali..Murah betul harga wanita tempatan di mata mat hitam melegam ni..Kalo hensem cam brad pit tak pe gak..ini dah macam pungkoq belanga ja..adehhh malu siott

Wednesday, 26 September 2012

PANASS !!! PEMUDA PAS DITANGKAP BERKHALWAT DENGAN MINAH INDON




Ini berita yang baru gua terima.., seorang pemuda yang dipercayai ahli/penyokong Pas telah dimasukkan ke Hospital selepas cedera dibelasah oleh penduduk sebuah Taman perumahan di Permatang Pauh..

Pemuda Pas tersebut dibelasah selepas ditangkap sewaktu berkhalwat didalam rumah yang didiami oleh wanita warga Indonesia di Taman Pauh pada pukul 4 pagi tadi..

Gua difahamkan, ini bukan kali pertama pemuda Pas tu berkunjung kerumah wanita terbabit, cuma kali ni dia berjaya ditangkap selepas serbuan dilakukan oleh penduduk..

RAKAMAN SUARA MANSOR OTHMAN MAKI GUAN ENG KAW KAW !!



Disebabkan gambar inilah punca mansor othman bertindak mengelarkan guan eng sebagai tokong diktator..Bila blog blog dan media mendedahkan bahawa terdapat rakaman suara, mansor dengan bangganya menafikan pekara itu dalam sidang media bersama sama guan eng..

Malah ungkapan tokong itu merujuk kepada sifat guan eng seperti tokong yang sentiasa di hormati oleh masyarakat cina Pulau Pinang..

SAT SEWA, SAT PINJAM, SAT KAWAN BAGI MANA SATU YANG BETUL NI ??




Belum pun memerintah, Anwar Ibrahim dan Pakatan Rakyat telah mempamerkan cara hidup yang menyaingi pemimpin di negara maju, lengkap dengan bas dan jet mewah untuk ke mana-mana. Apatah lagi dengan Anwar sendiri memiliki tidak kurang dari tujuh orang pengawal keselamatan yang mengiringinya pada satu-satu masa. Sekali pandang tampak benar-benar seperti pemimpin negara pertama.

Jika PR ditakdirkan menjadi pemerintah tentunya Putrajaya dan Seri Perdana akan dilengkapi dengan sistem keselamatan setanding White House dengan teknologi dari Israel. Keluarga pemerintah, menteri-menteri dan pegawai-pegawai kanan juga pasti akan dibekalkan dengan beberapa orang pengawal keselamatan juga. Pendek kata, rakyat tidak lagi dapat mendekati pemimpin sepertimana kebiasaan di masjid, mahupun di Hari Raya atau di bazaar Ramadhan di mana kita biasa bertemu dengan Tun Mahathir ketika beliau menjadi Perdana Menteri.

Kita boleh membayangkan keadaan Malaysia di bawah PR dengan kehidupan pemerintah bagaikan pemimpin kuasa besar tetapi rakyat dipaksa hidup di tahap dunia ketiga bagi menampung kos kepimpinan yang serba canggih.

Senario ini semakin jelas di mata rakyat jelata sejurus selepas melihat gambar Anwar dan pemimpin PR lain yang dimuat naik oleh Tian Chua di laman sosialnya. Kelihatan mereka semua tersengih-sengih bangga dan teruja sekali menaiki jet mewah untuk ke Sabah, Sarawak dan Labuan sempena menyambut Hari Malaysia.

VC UUM ANGGAP CALON CALON YANG DIPILIH ADALAH YANG TERBAIK #ASPIRASIMAHASISWA




Sintok, 26 September - Dalam Pilihan Raya Kampus di UUM yang berakhir kelmarin, keputusannya telah berpihak kepada calon PRO-AM dengan kemenangan 34 kerusi dari 36 kerusi yang di pertandingkan.

Bagi kerusi yang selebihnya , satu kerusi di menangi oleh calon bebas dan satu lagi kerusi di menangi oleh calon dari Pro-M.

Dalam sidang media yang telah di lakukan Naib Canselor UUM, Prof Datuk Dr Mohamed Mustafa Ishak, beliau beranggapan Pilihan Raya Kampus di jalankan dengan baik sekali dan demokratik, kerana calon-calon yang bertanding telah menunjukan sikap mahasiswa yang matang di dalam berkempen secara sihat tanpa berlaku kekecohan.

Selain dari itu, beliau berharap supaya calon-calon yang di pilih akan membentuk satu penampilan kepimpinan yang baik dan berkesan untuk menjayakan agenda utama mahasiswa UUM yang mahu melihat mahasiswa dan UUM menjadi Universiti yang hebat dan terkemuka. - Media Kedah

GEMPARR !!! WANITA PARAH DI SEMBELIH PENYAMUN




Tindakan kejam penyamun tergamak menyembelih leher seorang ibu tunggal menyebabkannya nyaris maut ketika tinggal bersendirian di rumahnya di Jalan Bukit, Teroi, Gurun, awal pagi semalam.

Ketua Polis Daerah Yan, Deputi Superintendan Ismail Abu berkata, mereka menerima laporan kejadian berlaku kira-kira jam 7.10 pagi setelah mangsa dikatakan meminta pertolongan daripada jiran untuk membawanya ke hospital.

Menurutnya, semasa kejadian, mangsa Jamaliah Ali, 55, tinggal seorang diri di rumah berkenaan setelah adiknya yang tinggal bersama keluar menghantar anak ke sekolah sebelum ke tempat kerja.

PENCACAI PR ANGGAP ANWAR MACAM TUHAN !!! SEMUA HALAL




Sejak sekian lama semacam menjadi satu kebiasaan untuk pemimpin pembangkang dari DAP, PKR dan PAS menyerang dengan pelbagai dakyah dan tuduhan kononnya ramai pemimpin BN gemar menjalani hidup gaya mewah dan kurang pula cakna masalah khalayak.

Berulang kali tohmahan sebegitu diulang-ulang, lama kelamaan ramai juga penyokong pembangkang yang semakin memandang serong pada kepimpinan BN dan kian mencurigai segala kerja buat bermanfaat yang dipelopori oleh Kerajaan Pusat.

Untuk menambah impak rasa mual dan kebencian rakyat, pemimpin pembangkang dan balaci mereka berusaha pula mempotretkan imej buruk terhadap Perdana Menteri dengan melontarkan tohmahan kononnya PM dan isteri kerap bergaya mewah serta memiliki cincin permata harga berjuta-juta, jam tangan mahal dan boros berbelanja di luar negara.

Bila pembangkang khususnya PKR memfokuskan serangan sedemikian, gambaran positif pula terlakar difikiran penyokongnya bahawa para pimpinan parti pembangkang tidaklah berperangai sedemikian rupa.

Para balaci bawahan mula terasa bangga merasakan pemimpin mereka berjiwa rakyat dan zuhud pula gaya kehidupannya. Tidak materialistik dan sentiasa dekat dengan denyut nadi rakyat. Pada fikiran mereka, para pimpinan pembangkang memiliki gaya hidup berbeza berbanding BN dan lebih dekat dengan nurani rakyat.

BERITA BAIK UNTUK ORANG MISKIN !!! GAJI SERINGGIT PUN MAMPU NAIK PESAWAT MEWAH !!



Tidak cukup dengan bas mewah, Pakatan Rakyat kini mempamerkan jet mewah pula dalam usaha mereka ‘mendekati’ rakyat marhaen.

Jika dulu PR sering menuduh pemimpin BN suka bermewah dan membazir, dan sering menonjolkan imej pemimpin mereka sebagai zuhud, merendah diri dan berjimat cermat. Tetapi hari ini, itu semua hanya tinggal ‘kenangan’ kerana jelas pemimpin PR adalah jauh lebih mewah dari BN.

Pemimpin BN diperuntukkan segala kemudahan oleh kerajaan, dan bukannya dengan menggunakan wang persendirian. Begitupun, tiada pemimpin BN yang sebegitu mewah, termasuk Perdana Menteri sendiri.

Sebenarnya, kemewahan pemimpin PR, terutamanya Anwar Ibrahim bukanlah sesuatu yang rahsia. Melihat dari cara hidup dan jumlah kunjungan beliau ke luar negara dalam setahun atau sebulan, tidak salah untuk dikatakan bahawa kemewahannnya adalah setanding atau lebih hebat dari seorang Ketua Negara.

PANASSS !!! KARAOKE GELI GELI PUN ADA DI SELANGOR ?





Berhibur ditemani gadis genit berpakaian menjolok mata! Itu antara pakej ditawarkan pengusaha pusat karaoke di kawasan komersil Putra Walk di Taman Pinggiran Putra di sini sejak setahun lalu.

Pengunjung dikatakan bukan sahaja boleh berkaraoke di bilik gelap namun turut dibekalkan wanita muda berpakaian seksi sebagai penyeri sekiranya mampu membayar kadar pakej khas ditawarkan.

Pegawai Bahagian Kongsi Gelap, Maksiat dan Perjudian (D7) Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Serdang, Inspektor Roslin Mohd Isa berkata, bertindak atas maklumat awam pihaknya menyerbu premis yang pernah tiga kali diserbu sejak awal tahun lalu.

Menurutnya, lima warga Vietnam dan dua penjaga berusia antara 19 hingga dan 25 tahun serta dua pelanggan ditahan dalam Ops Noda bersama Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) lewat malam kelmarin.

BUAT KACAU HANYA MEMAKAI SELUAR DALAM


HIASAN

PETALING JAYA – Gara-gara membuat kacau, seorang lelaki dibelasah selepas enggan beredar dari kawasan perumahan di Damansara Jaya, malam kelmarin.

Lelaki yang hanya memakai seluar dalam itu pada mulanya mahu meminta makanan dari salah sebuah rumah namun dia tidak mahu beredar dan menyebabkan suasana menjadi kecoh.

Kejadian jam 10 malam yang berlaku di Jalan ss 22/39 itu bermula apabila lelaki berusia dalam lingkungan 30an terbabit berdegil dan terus meminta makanan dari satu rumah ke satu rumah yang lain meskipun ditegah dari berbuat demikian.

Tuesday, 25 September 2012

TERKINI !!! PRO MILITAN UUM KALAH TERUK !!! #ASPIRASI MAHASISWA MENANG BESAR !! @razaliibrahim @tunfaisal @mukhrizmahathir


Keputusan PRKampus Universiti Utara Malaysia telah diumumkan sebentar tadi dimana calon bagi Aspirasi Mahasiswa mencatatkan kemenangan selesa dengan memperolehi 34 kerusi dari 36 kerusi yang dipertandingkan..

Satu kerusi berjaya dimenangi oleh calon bebas dan satu lagi dimenangi oleh pro mahasiswa..Peratusan keluar mengundi bagi UUM sebanyak 85.2% setakat jam 1 tengah hari..

TUDIAA !!! KESIAN DEKAT PAS KENA KENCING HIDUP HIDUP DENGAN PKR




Setelah segalanya terbongkar, SUARAM kini tidak lagi dapat menafikan bahawa pertubuhan itu menerima dana dari NED dan OSI yang diterajui Yahudi Zionis dan penyangak matawang George Soros yang mempunyai matlamat yang sama iaitu menjatuhkan kerajaan berdaulat untuk digantikan dengan pemimpin boneka pilihan mereka.

Di masa yang sama juga Pakatan Rakyat (PR) pula tidak mampu menafikan bahawa begitu ramai pemimpin-pemimpin mereka yang menjadi peneraju SUARAM.

Maka terbuktilah bahawa PR dan SUARAM adalah satu dan jika SUARAM menerima dana asing maka ia juga bermakna bahawa PR yang menerima dana asing.

Kerana itu, kita melihat PR, sama ada PKR, DAP mahupun PAS sama-sama melatah dan gelabah apabila SUARAM didedahkan sebagai agen asing dan bakal berhadapan dengan undang-undang. Pantas, laman-laman web, portal serta blog-blog dan media rasmi PR bertungkus lumus cuba membela SUARAM dan meremehkan soal penerimaan dana asing.

PANASS !!! GUAN ENG NAK CLAIM ROYALTI P RAMLEE PULAK DAH




Ada dua sebab kenapa Guan Eng lidah bewak guna nama Allahyarham Tan Sri P.Ramlee antaranya ialah untuk menutup kesalahan kenyataan menghina umat Islam yang dilakukan oleh Ngeh dan untuk menarik sokongan Melayu di Pulau Pinang kononnya Dap perjuangkan hak Melayu..

Agak menghairankan setelah hampir sepenggal mentadbir Pulau Pinang, baru sekarang Guan Eng menjaja nama Allahyarham supaya kerajaan pusat mengantikan nama  Lapangan Terbang Antarabangsa Bayan Lepas kepada Lapangan Terbang Antarabangsa P.Ramlee..

Penghinaan Ngeh terhadap umat Islam baru baru ini mendapat kecaman hebat dari seluruh rakyat Malaysia..Walaupun ada dikalangan pemimpin Pas cuba mempertahankan tindakkan Ngeh dan menganggap kenyataan itu sebagai pendapat peribadi, tetapi ianya tidak dapat menyekang kemarahan seluruh umat Islam di Malaysia..

MANA SATU PRIVATE JET ANWAR YANG BETUL NI ???



Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim menjelaskan jet peribadi yang dinaikinya bersama pimpinan pembangkang pertengahan bulan ini adalah ehsan ‘tajaan’ daripada seorang kenalan.

Tanpa mendedahkan identiti pemilik jet berkenaan, Anwar malah mengharapkan ‘tajaan’ seumpama itu terutamanya menjelang pilihan raya umum akan datang.

“Saya tak ada masalah (naik jet peribadi). Kalau ada ruang, saya nak pinjam lagi terutama dekat pilihan raya…saya nak pinjam,” katanya pada sidang media di Lobi Parlimen di sini, Isnin.

Mengulas lanjut mengenai peminjam jet peribadi itu, Anwar berkata beliau dihubungi individu berkenaan bagi mendapatkan persetujuan untuk menaja pakej perjalanannya dari Kuala Lumpur ke Sabah dan Sarawak.

“Rekod siapa punya jet itu ada pada DCA (Jabatan Penerbangan Awam). Jet itu berpangkalan di Kuala Lumpur.

PANASS !!! ANAK TIRI DATUK SITI JUMPA ROZITA CHE WAN ?



Salah seorang anak Datuk Seri Khalid Mohamad Jiwa atau Datuk K telah bertemu pelakon Rozita Che Wan secara peribadi untuk mengetahui adakah benar wanita itu mahu mengahwini bapanya.

Rozita, 38, berkata, dia terkejut apabila seorang lelaki datang menemuinya di sebuah majlis baru-baru ini bertanyakan kebenaran gosip berkenaan.

“Saya tidak mengenali Datuk K secara peribadi dan begitu juga anak beliau. Dia tiba-tiba menyapa saya di sebuah majlis tertutup dan bertanya mengenai perkara berkenaan,” katanya kepada portal redcarpet.net.my.

Rozita sebelum ini pernah dikaitkan dengan Datuk K dan mereka kononnya dikatakan telah berkahwin secara senyap.

Dalam pada itu, Rozita memohon semua media dan penulis blog di negara ini menghentikan spekulasi melibatkan dirinya dengan Datuk K kerana tidak mahu melukai hati penyanyi Siti Nurhaliza.

Monday, 24 September 2012

PANASS !!! IJAZAH KUIN UMPAMA PEMBALUT BELACAN !!




Graduan kumpulan pertama program Ijazah Sarjana Muda al-Quran Kolej Universiti Insaniah (Insaniah) terkilan dengan sikap pentadbiran kolej universiti itu kerana sijil mereka didakwa tidak mendapat akreditasi penuh daripada Agensi Kelayakan Malaysia (MQA), Kementerian Pengajian Tinggi.

Sumber berkata, tujuh graduan terbabit melahirkan rasa terkejut apabila ijazah yang diperoleh pada Konvokesyen Insaniah, 17 September lalu tidak diiktiraf.

“Graduan cuba mendapatkan sijil, tetapi dimaklumkan sijil itu tidak boleh diberikan kerana tidak mendapat akreditasi penuh daripada MQA.

“Difahamkan, mereka sudah pun membuat aduan kepada dekan kuliah berkenaan untuk diambil tindakan,” katanya.

PANASS !!! SHAM KAMIKAZE KELUAR PAS ?!?



Sebuah rancangan hiburan popular di TV3, Melodi yang disiarkan pada pukul 12.30 PM. Wartawan panas mereka berjaya menemui Sham Kamikaze yang baru tiba di lapangan terbang.


Gambar dari Blog Sungai Rapat Online.

Di fahamkan Sham yang baru pulang negara China, kerana menyertai program muzik di sana sebagai pemain Muzik. Walau bagaimana wartawan melodi gagal mendapatkan reaksi Sham Kamikaze apabila beliau enggan di temubual dan melarikan diri.

GEMPARR !! KETUA PEMUDA UMNO KEPONG PARAH DI TIKAM !!




AMPANG – Ketua Pemuda UMNO Kepong, Datuk Norizan Ali, 41, kini dilaporkan kritikal akibat ditikam di perutnya di luar rumahnya di Taman Dagang, di sini, kira-kira 4 pagi tadi.

Ketua Polis Daerah Ampang, Asisten Komisioner Amiruddin Jamaluddin, berkata kejadian berlaku ketika mangsa baru balik daripada menonton perlawanan bola sepak bersama rakan di gerai mamak.

“Kejadian dipercayai berlaku ketika mangsa meletakkan keretanya kira-kira 20 meter dari rumah dua tingkat di Jalan Dagang 2/4, Taman Dagang apabila dua lelaki dipercayai warga asing mendekatinya.

“Kami tidak pasti masa ada pergelutan berlaku ketika itu tapi suspek kemudian lari meinggalkan mangsa yang cedera,” katanya.

Barangan milik Norizan juga tidak dilaporkan hilang. – Berita Harian Online

GEMPARR !!! MADRASAH AL TAQWA PUSAT AJARAN SESAT ?



Masihkah anda ingat lagi dengan kisah tanah runtuh yang melibatkan Madrasah Al-Taqwa di Batu 14, Hulu Langat, Selangor pada 21 Mei tahun lalu?

Tragedi yang menyayat hati itu telah mengorbankan seramai 16 orang anak yatim.

Hasil siasatan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) selepas kejadian itu menemui sesuatu yang amat memeranjatkan.

Madrasah itu dikesan sebagai markas penyebaran ajaran sesat yang diberi nama ‘Ajaran Juruzon’.

Pihak berkuasa juga mendapati bahawa pengasas madrasah itu adalah ketua ajaran sesat itu sendiri yang bernama Juruzon Bin Abd. Latif iaitu individu yang sama mengembangkan ajaran Juruzon di Wilayah Persekutuan.

PANASS !! HADI AWANG BUTUH KAN CALON IMPORT DI KEDAH



Nampaknya krisis dalaman Pas Kedah semakin menjadi jadi kalau tak, mana mungkin pimpinan Pas pusat sudah tak percaya dengan calon tempatan di Kedah..Mereka mahu calon import di masukkan sekali dalam senarai calon untuk bertanding di PRU 13 akan datang..

Menurut Hadi Awang, Pas Pusat telah menyerahkan senarai calon kepada Pas negeri untuk menapis senarai calon layak bertanding, dan selepas mendapat persetujuan pusat, negeri akan menilai semula calon berkenaan sebelum memuktamadkan keputusan.

KANTOII !!! RAMAI ARTIS MALAYSIA TAK PUASA DI BULAN RAMADHAN






Video ini adalah dari rancangan Ketuk Ketuk Ramadhan 2011 , antara artis tersebut ialah
Shanaz Ahmad, Amanda Misbun, Faezah Elai, Ezani, Taukey Raja Lawak, Catriona Ross, Emelda Rosmila.Mungkin mereka lupa rancangan masakan kendalian Shiela Rusli itu sebenarnya untuk diterbitkan sempena bulan ramadhan..

;)

Sunday, 23 September 2012

NGEH CELAKA MEMANG PATUT DIHUKUM OLEH DAP !!!




Kita setuju dengan pandangan Dato’ Seri Najib, iaitu ‘kerosakan telah pun berlaku’ dalam mengulas permohonan maaf oleh Ngeh Khoo Ham, Pengerusi DAP Perak yang mempersoalkan tindakan demonstrasi protes terhadap filem yang menghina Rasulullah SAW sebagai membuang masa dan tenaga.

Lebih-lebih lagi apabila Koo Ham terlebih dahulu sebelum itu dilaporkan enggan meminta maaf. Ini menunjukkan bahawa permohonan maaf yang dilakukannya bukan kerana ikhlas tetapi kerana tidak tahan menghadapi tekanan dan kecaman rakyat.

Kini, walaupun Koo Ham memohon maaf dan menarik balik kenyataannya, beliau tidak mungkin mampu merawat luka di hati umat Islam sepertimana juga beliau mungkin mampu memulihkan kembali kerosakan yang dilakukannya terhadap imej parti DAP yang sedia dilihat rasis, chauvinis dan tidak sensitif.

Justeru, DAP tidak ada pilihan selain dari menghukum Koo Ham dengan hukuman yang setimpal. DAP perlu membuktikan bahawa ia adalah parti yang mengotakan apa dikata dan mempraktikkan apa yang dihujahkan iaitu kesamarataan total, tidak rasis serta sesuai untuk semua kaum.

PANASS !!! PAS KEDAH BALAS DENDAM TUNTUTAN DAP ??




Agak menghairankan apabila Pas masih tidak berani untuk bersuara dengan tuntutan terbaru Dap untuk menambah lagi dua kerusi parlimen di Kedah..

Tindakkan itu sedikit sebanyak memberi gambaran bahawa Pas seolah olah mahu membalas dendam keatas apa yang terjadi terhadap parti mereka di Pulau Pinang..Walaupun Pas pernah dijanjikan jawatan oleh kerajaan PR yang diterajui oleh Dap setelah Pas memenangi PRK yang lalu, namun semua itu langsung tidak ditunaikan oleh Dap..

Malah Pas selalu dianaktirikan dalam apa apa juga keputusan di Pulau Pinang..Jika di Kedah pula, Dap beriya iya mahu pas menambah kerusi bagi mereka..Kerana bagi Dap mereka juga layak untuk diberi dua lagi kerusi tambahan untuk bertanding di Kedah..

BUKAN SETAKAT SUARAM, PKR JUGA PATUT DI SIASAT



Apabila Suaram terdedah sebagai menerima dana daripada National Endowment for Democracy (NED) dan Open Society Institute (OSI), antara pihak yang paling gelabah dan bersungguh-sungguh membela Suaram ialah Pakatan Rakyat (PR).

Ini tentulah tidak mengejutkan kerana seluruh rakyat telah pun maklum bahawa individu-individu yang menerajui Suaram adalah juga individu-individu yang berada di dalam PR.

Justeru, masuk akallah apabila setiap apa yang diperjuangkan Suaram, dan setiap fitnah yang keluar dari mulut mereka adalah bertujuan untuk menjatuhkan kerajaan BN untuk digantikan dengan PR. Antaranya, memfitnah kerajaan dan kepimpinan tertinggi sebagai terlibat dalam rasuah dan pembunuhan dalam pembelian kapal selam.

MELETOP !!! KRISIS KEWANGAN KUIN MAKIN TERUK !! BEKALAN AIR DI POTONG !


Pihak penguatkuasa SADA kelihatan masuk ke dalam kawasan KUIN cawangan stargate . Pada mulanya disangkakan untuk memberi bantuan atau pinjaman kepada pelajar. Namun jauh api dari panggang, pihak SADA kelihatan bergerak ke hadapan asrama berhampiran surau lantas mengeluarkan sesuatu lalu memulas meter air berdekatan surau. Rupa-rupanya SADA datang cabut meter .

Persoalannya adakah SADA sengaja seronok-seronok nak potong air kalau tak ada sebab. Selalunya kalau air kena potong ni apa sebabnya ye? rasanya kita boleh jawab sendirilah. Lebih dari 3 meter di asaram wanita telah dibuang (potong) . Buat masa ini pelajar bergantung kepada air dlam tangki di dalam asrama masing-masing. Jika habis air tersebut barulah mereka akan tersedar apa sebenarnya telah terjadi pada mereka.

Air pun tak duit nak bayar ke, Jamil ?

SUMBER BERITA KUIN

WAHAI KEPADA SEMUA UMAT ISLAM DI MALAYSIA !!! JANGAN SESEKALI TERPEDAYA DENGAN DAP



Orang Melayu diigatkan supaya tidak terpedaya dengan DAP yang sama sekali tidak berminat memperjuangkan isu-isu sensitif berkaitan Islam dan ini terbukti dengan tindak-tanduk Pengerusi DAP Perak, Datuk Ngeh Koo Ham, baru-baru ini.

Bekas Naib Pengerusi DAP, Tunku Abdul Aziz Tunku Ibrahim mendedahkan bagaimana dalam mesyuarat dan ceramah DAP, ketika isu Islam dibangkitkan mereka hanya mendiamkan diri.

"Saya ingat lagi bagaimana dalam mesyuarat dan ceramah, andai isu Islam dibangkitkan, mereka akan cuba mengelak daripada berbincang, Kecuali sesekali mereka akan bercakap tentang hudud dan PAS.

SUASANA SEKITAR PROSES PERNAMAAN CALON DI PRKAMPUS UUM





SUASANA SEKITAR PROSES PERNAMAAN CALON YANG AKAN BERTANDING MEREBUT KERUSI DI PRKAMPUS UUM

PANASS !!! PENGKHIANAT DALAM PEJABAT MB KEDAH DIKENALPASTI ??!!



Nampaknya populariti Azizan sebagai MB Kedah makin jatuh merudum, gara gara tindakkan seorang pekerja yang berjawatan tinggi dalam parti dan unit khas untuk orang orang Pas itu  membuat kenyataan seolah olah menikam Azizan dari belakang..

Pekerja tersebut juga merupakan seorang penulis blog rasmi bagi Pas Kedah..Secara kasarnya pendapat tersebut hanyalah pendapat peribadi..Namun tindakkan itu seperti mahu menjatuhkan Azizan sebagai MB Kedah..

Agak keterlaluan jika orang yang berjawatan Timbalan YDP Kawasan sanggup membuat kenyataan seolah olah menyindir orang yang memberi makan kepadanya..Walaupun kenyataan itu sekadar pandangan peribadi tetapi ianya seperti merujuk kepada bosnya sendiri..


PRO-ASPIRASI YAKIN KUASAI 15 IPTA SELASA INI




Kumpulan Pro-Aspirasi yakin pihaknya akan meneruskan penguasaan 'Kabinet' universiti tempatan dengan memperoleh kemenangan besar di pusat-pusat pengajian tinggi yang akan melangsungkan pengundian Selasa ini.

Jurucakapnya, Mohd Hafiz Ariffin berkata, ekoran pencapaian di lima universiti setakat kelmarin, beliau yakin kemenangan besar bakal berulang di 15 pusat pengajian tinggi yang akan mengadakan pengundian minggu depan.

“Kami memang sasarkan kemenangan kerana kami berpegang pada strategi khusus di mana kepimpinan bakal calon digilap dari akar umbi, bermula dari kelab dan persatuan yang ada di universiti.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog archive