Monday 2 April 2012

TUDIAA!! PESURUHJAYA PAS SELANGOR TUNDUK DENGAN TERESA KOK DALAM ISU MURTAD??

Pas tidak menggalakkan ahlinya, malah tidak akan menghantar wakilnya untuk mengikuti pendedahan video murtad oleh bekas Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr Hasan Mohamed Ali di kediamannya hari ini, kata Pesuruhjaya Pas Selangor, Dr Abd Rani Osman.

Pas Selangor sudah mendapat arahan daripada Pas Pusat, tidak perlu layan apa yang dia hendak cakap. Banyak lagi benda besar yang hendak berikan tumpuan seperti pengundi hantu, rasuah. Kita pandang isu ini isu kecil sahaja, bagi Pas Selangor, ini (pendedahah video) tidak penting.



“Kita tidak galak ahli pergi tetapi kalau ada yang pergi tidak mengapa, terpulang. Itu mereka pergi atas kapasiti individu bukan mewakili Pas. Kalau hendak pergi, pergilah. Tiada masalah,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Menurutnya, Pas Pusat dan Selangor sememangnya sentiasa menentang sebarang usaha pihak tertentu yang cuba memurtadkan umat Islam.

“Isu murtad ini memang perlu kita tangani tetapi bukan dengan cara pergi dengar orang seperti ini bercakap, dia pun tiada kuasa.

“Kalau Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) atau Majlis Agama Islam Selangor (Mais) buat, kita akan pergi. Masa dia jadi Exco, apa dia buat? Adakah murtad turun atau berkurangan,” katanya.

Beliau berkata, cukup dengan kehadiran media yang datang kerana media lebih berperanan membuat liputan dan menyiarkannya di televisyen, akhbar, internet dan sebagainya.

Ketua Penerangan PKR Selangor, Shuhaimi Shafiei berkata, PKR Selangor tidak mahu terlibat dengan cerita ‘seinci jadi sejengkal dan sekaki’ seperti yang didedahkan bekas Exco Agama Islam Selangor itu.


Inikah perjuangan Islam yang dilaungkan oleh pas?Bila dijemput untuk melihat sendiri video bagaimana umat islam dimurtadkan mereka menolak menanggap isu murtad ini tidak penting dan isu yang lebih penting dalam perjuangan pas ialah undi dari bukan Islam.


Adakah memperjuangkan undi lebih penting dari menyelamatkan akidah umat Islam?MTK ada terbaca beberapa komen di dalam laman sosial FB,rata rata penyokong pas menyalahkan UMNO dalam membendung gejala ini.


Apa yang MTK ingin ulaskan disini pas tidak sepatutnya menyalahkan UMNO dalam hal ini,usaha membendung umat Islam dari terjebaknya dalam gejala ini adalah tanggungjawab bersama..Sebelum ini pas sendiri menuduh UMNO sebuah parti kafir kerana bersama sama dengan MCA dan MIC dalam satu parti perikatan .Sampai sekarang pas belum tarik balik kenyataan itu.


Tapi sekarang bila Pas memeluk dap yang dari dulu menolak penubuhan negara Islam dan paling lantang menolak hukum hudud hanya mampu berdiam bila dap terang terangan memperlekehkan Islam.


Jadi Pas patut minta maaf dengan penyokong mereka serta rakyat Malaysia kerana selama ini pas hanya menipu dalam perjuangan mereka.Sedarlah pas bukan parti yang memperjuangkan Islam tapi hanya mahu wang,kuasa dan wanita..

1 comment:

Anonymous said...

nak buat mcm mana kalau dulu berkepit dan bergaul dgn amoi Dap ni haram..
tapi bila dibolehkan berkepit dan bergaul bebas malah dapat pula dibelai rambut, kopiah oleh amoi2 Dap ni...apa lagi lentok lah lebai2 Pas ni dan terus jadi lembu dicucuk hidung..

kalau amoi ni suruh telan air liur dia pun lebai2 Pas ni sanggup..ialah dah asyik..kemana2 pegi pun dikepit rapat oleh amoi2 ni...

nak cakap pasal akidah dan islam pun sekarang ni kena rujuk dan dapatkan kebenaran dari amoi2 Dap ni...

godaan bukan saja datang dari syaitan tapi manusia berbentuk perempuan dengan bentuk tubuh yg nampak nyata...maka lebai2 Pas pun terus tunduk melutut..
gembira lah amoi2 ni dapat menundukan lebai2 yg alim ini dgn hanya hujung jari saja..

Pas dah punah....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive