Monday 2 April 2012

PANASS!!! PAKATAN PENIPU AKUI PTPTN TIDAK AKAN DI HAPUSKAN JIKA MEREKA BERKUASA !!!



SHAH ALAM – Pakatan Rakyat (PR) bertegas akan menghapuskan pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) dan menukarnya kepada skim biasiswa yang lebih mesra rakyat.

Ahli Parlimen Balik Pulau dari PKR, Yusmadi Yusoff berkata, apa yang dilakukan PR bukanlah menghapuskan terus skim seperti PTPTN kerana menyedari anak golongan­ miskin masih memerlukan perbelanjaan untuk ke menara gading.



Menurutnya, oleh itu, PR akan merombak PTPTN jika berjaya merampas Putrajaya pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) kerana berpendapat pelajaran percuma untuk rakyat adalah keutamaan negara.

“Kita sudah membuat kira-kira, kerajaan sebenarnya mampu menyediakan pendidikan percuma kepada rakyat dari peringkat bawah hingga tertinggi.

“Kita tidak boleh bandingkan negara kita dengan negara maju di Eropah seperti Jerman yang menyediakan pendidikan percuma, tetapi kita boleh bandingkan dengan Turki di mana mereka mampu melakukannya,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Niat pakatan untuk memansuhkan PTPTN sebelum ni satu pembohongan semata mata,tujuan mereka hanyalah untuk memancing pengundi muda yang kali ini menjadi mojoriti pengundi untuk pru13.Pekara ini dijelaskan sendiri oleh yusmadi apa yang dilakukan PR bukanlah menghapuskan terus skim seperti PTPTN kerana menyedari anak golongan­ miskin masih memerlukan perbelanjaan untuk ke menara gading.

Jadi sudah pasti isu PTPTN ini sengaja ditimbulkan supaya mereka dapat menarik lebih ramai pelajar yang masih berhutang dengan PTPTN menyokong mereka..

Mereka juga menuntut kerajaan menghapuskan hutang PTPTN sebelum menjelangnya PRU13 jika berjaya ianya akan dijadikan modal untuk mereka seolah mereka berjaya menekan kerajaan untuk menghapuskan hutang tertunggak PTPTN.

Jika mereka berjaya ke putrajaya sekali pun,PTPTN tetap tidak dihapuskan kerana ianya masih berguna untuk anak anak Melayu untuk menyambung pelajaran..

Jadi semua ini hanya pembohongan pakatan untuk musim PRU



MTK
PUAK HARAM JADAH NI KAKI AUTA

1 comment:

Anonymous said...

dasar PKR makan biawak sebab tu lidah bercabang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive