Friday 2 March 2012

PANAS!!! INI LAH TERJADI BILA KALIMAH ALLAH DIJUAL KEPADA KAPIR LAKNAT OLEH ANWAR IBRAHIM!!!??



SERI KEMBANGAN – Tidak berpuas hati dan kecewa. Itu yang digambarkan penduduk Taman Universiti Indah dekat sini apabila mendapati kalimah ALLAH pada logo Kerajaan Negeri tidak berada di tempat sepatutnya dan dipamerkan pada papan iklan Kempen 20 meter Air padu Percuma di Jalan Putra Permai, di sini.

Pengerusi Persatuan Penduduk Taman Universiti Indah, Hasan Nodin Andak berkata, beliau dimaklumkan perkara itu oleh seorang penduduk petang kelmarin sebelum melihat sendiri apa yang didakwa.

Katanya, beliau terkejut apabila mendapati kalimah ALLAH yang tertera menggunakan huruf Jawi itu berada di bahagian kanan ‘kaki’ logo sedangkan ia sepatutnya berada di bahagian kiri atas selari dengan perkataan ‘dipelihara’.




“Bagaimana pihak berkenaan boleh terlepas pandang mengenai perkara ini. Ia sudah tentu menimbulkan sensitiviti kepada masyarakat lain yang beragama Islam.

“Kami memang rasa kesal dengan Kerajaan Pakatan Rakyat (PR) yang sebelum ini pernah berjanji untuk mengubah bendera Malaysia dengan bertindak mengubah logo Kerajaan Negeri dahulu apabila berjaya memerintah negeri ini,” katanya.

Hasan berkata, pihak yang memaparkan iklan gergasi perlu bertanggungjawab kerana perkara seperti itu boleh menimbulkan keadaan tidak diingini.

“Sepatutnya mereka lebih peka kerana iklan besar dilihat oleh ribuan orang setiap hari. Menyedihkan selepas tiga bulan barulah kami menyedari perkara ini.

“Kesal dengan apa yang berlaku, kami membuat laporan di Balai Polis Seri Kembangan, petang semalam (kelmarin),” katanya.

Seorang lagi wakil penduduk, Abd Kadir Selamat berkata, pihaknya mempersoalkan bagaimana perkataan ALLAH boleh terkeluar daripada logo Kerajaan Negeri apabila dicetak dan dipapar di papan iklan gergasi.

Menurutnya, perkara itu dilihat sebagai satu propaganda untuk membuang agama Islam sebagai agama rasmi di negara ini.

“Ini bukan perkara yang boleh dikatakan tidak disengajakan, pada saya ia memang disengajakan kerana bukankah sepatutnya apabila sesuatu papan iklan perlu diperiksa perkataannya dahulu,” katanya yang difahamkan papan tanda memapar kempen sama dipacakkan di
tempat lain di negeri ini.

Abd Kadir berkata, apa yang berlaku adalah akibat pihak berkenaan tidak mendalami hal-hal agama serta tidak peka dengan perkara itu.

“Adakah kerana hendak memberitahu Kerajaan Negeri memberikan 20 meter padu air percuma kepada rakyat, mereka tergamak mengalihkan kalimah ALLAH yang menggambarkan Islam dari tempat sepatutnya,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Serdang, Superin­tendan Abd Razak Elias berkata, kes itu disiasat di bawah Seksyen 298 A Kanun Keseksaan.

Beliau berkata, selepas me­ne­rima laporan, pihaknya memaklumkan kepada Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) .

“Semalam (kelmarin) anggota pihak majlis bertindak menurunkan iklan kempen berkenaan,” katanya.

Sementara itu, tinjauan Sinar Harian mendapati iklan gergasi di Seri Kem­bangan dan Puchong Perdana diturunkan oleh MPSJ.SINAR

MANGKAQ NI LAH PUNCA KALIMAH ALLAH DI PERSENDAKAN





baca juga kat sini

MTK
tengok macamana kapir laknat la ni mempersendakan kalimah Allah..Selangor dah la ada mb binggai yang bodoh bab agama,Pas pulak penyokong kuat murtad..Dunia nak kiamat dah,senang senang ja depa menghina kalimah Allah.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive