Thursday 20 December 2012

PANASS !! BENARKAH MAMAT MENGAKU MELAYU DAP NI MAKAN BABI DAN TAK PERNAH SOLAT ?




DUNIA sudah tahu bahawa dari 2 ‘Melayu’ yang dilantik menganggotai CEC, satu, Zairil Khir Johari Bin Abdullah sudah confirm bukan Melayu, sebaliknya hanya guna nama Melayu – kelebihan yang digunakan Lim Guan Eng untuk menipu orang Melayu dan pengundi kononnya DAP tidak meminggirkan orang Melayu.

Sekarang, penulis ada berita yang baru diterima, Zairil Khir Johari bin Abdullah tidak pernah menunaikan solat 5 waktu sepanjang hidupnya, malah dia makan khinzir seperti biasa dan hidup seperti orang barat!! Khabarnya lagi, waktu rehat sembahyang Jumaat dihabiskan dalam sebuah restoran makan Cina di Georgetown bersama komrad-komrad DAPnya.

Maksudnya disitu (kalau berita di atas benar), Zairil Khir Johari Bin Abdullah, Melayu pun bukan, Islam pun bukan. Dan inilah orang yang dilantik Guan Eng kononnya mewakili orang Melayu dalam CEC DAP.

Worst!!



Tidak hairanlah kenapa bila mendengar Zairil Khir Johari Bin Abdullah berucap sebagai perwakilan dalam kongres DAP yang lepas, lenggok bahasanya pun kita tahu menunjukkan orang ini jarang berbahasa Melayu - sekurang-kurangnya dalam keadaan biasa.



Lebih banyak telo cina dan penggunaan perkataan bahasa Melayu yang tidak kena dengan ayat (orang kata sumbang bahasa). Bercakap pun sebiji-sebiji dan adakalanya tersekat-sekat – nampak sangat dipaksa, demi menyokong agenda tersembunyi Guan Eng melantiknya konon untuk mewakili Melayu.

Semua ini membuatkan penulis lebih berminat untuk tahu apa tujuan apakah agenda tersembunyi itu, bila dia tahu yang budak cina itu bukan Melayu dari semua segi pun?

Tujuan tanya soalan ini ialah kita tahu DAP cuba hapuskan perkataan bangsa dan ‘bin’ dalam kad pengenalan sejak sekian lama, kononnya itu tidak menggambarkan bangsa Malaysia.

Adakah Guan Eng nak mewujudkan lebih ramai Nurul Izzah a/p Koh Seng, Azmin Ali a/l Visanathan dan seumpama dengannya? Jadi dengan hanya menyebut nama yang pertama, meninggalkan yang belakang, boleh menunjukkan seolah-olahnya orang ini Melayu?

Kita rasa itulah tujuannya, kalau tidak, takkan bersungguh benar dia menonjolkan Zairil Khir Johari Bin Abdullah sebagai ‘Melayu’ walaupun kita tahu perkara tersebut tidak benar!!

Strategi Guan Eng untuk mengelirukan rakyat Malaysia dengan menggunakan pendekatan seumpama ini perlu diberi perhatian oleh semua orang. Guan Eng tahu orang Melayu tidak akan sokong DAP secara besar-besaran, maka itu dia ‘cipta’ Melayu dia sendiri dengan menggunakan pendekatan seperti ini.

Tak tahulah setakat mana strategi ini akan berjaya, tapi Guan Eng dan DAP kena ingat satu, rakyat bukan bodoh.

Setakat letak cina dengan nama Melayu ini konon tidak meminggirkan Melayu tapi dalam masa yang sama memastikan kaum Melayu dan India di himpit keluar dari bahagian pulau Pulau Pinang perlahan-lahan, hanya membuktikan DAP tidak jauh berbeza dengan puak Serbia dalam perang Bosnia 1995.

Kita cuma nak Guan Eng, rakyat dan orang Melayu bukan bodoh.


SUMBER MYKMU

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive