Monday 17 December 2012

GEMPAR !! BULU PELEPAH KELUAR DARI LEHER BAYI




Kansas – Sepasang suami isteri terkejut apabila mendapati bulu pelepah keluar daripada leher bayi mereka, Mya Whittington yang berusia tujuh bulan. Bukan sahaja pasangan itu, malah doktor yang merawat Mya juga terperanjat dengan kejadian berkenaan.

Bulu pelepah sepanjang dua inci itu bagaimanapun berjaya ditarik keluar daripada leher bayi tersebut selepas ibu bapanya membawa Mya ke hospital apabila lehernya membengkak.

Menurut bapanya, Aaron Whittington, 27, Mya mula berasa sakit dan tidak selesa sejak Sabtu lalu, namun mereka tidak mengetahui apa puncanya.

“Isteri saya menghubungi saya di pejabat dan memberitahu bahagian kiri leher anak saya mula bengkak. Dia bertanya kepada saya sama ada kami perlu membawa bayi itu ke bilik kecemasan,’’ katanya.



Aaron dan isterinya kemudian memutuskan untuk menunggu hingga keesokan harinya dengan harapan bengkak itu akan surut.

(MENCARI KERETA KEDUA? Kereta Kancil 2005 Untuk Dijual – KLIK)

Namun selepas melihat bengkak itu semakin besar, mereka terus membawanya ke hospital.

“ Mya dimasukkan ke hospital. Pada mulanya doktor menyangka tekak Mya mengalami jangkitan dan bengkak itu mengandungi cecair. Namun mereka berasa hairan kerana selepas berjam-jam cuba mengeluarkan cecair tersebut, tiada apa yang keluar pun dari kawasan bengkak itu.

“Beberapa jam selepas itu saya dan isteri melihat sesuatu muncul di leher Mya. Doktor kemudiannya menanggalkan sarung tangannya dan menarik bulu pelepah,’’ katanya.

Jelas Aaron apabila doktor memaklumkan ia adalah bulu pelepah, dia dan isterinya terkejut dan tidak percaya dengan apa yang mereka saksikan itu.

“Doktor sendiri tidak tahu bagaimana bulu pelepah itu boleh keluar melalui lehernya. Namun doktor berkenaan mempunyai teori tersendiri iaitu kemungkinan besar Mya menelan bulu tersebut dan ia melekat di bahagian tekaknya.

“Badan Mya kemudiannya tidak dapat menerima bulu itu dan memaksanya keluar melalui leher,’’ kata Aaron.

Pasangan suami isteri itu kemudiannya teringat bagaimana anak mereka menangis dan menggaru-garu bahagian bawah telinga kirinya, beberapa minggu lalu.

Namun pasangan itu menyangka anak mereka terkena jangkitan di telinga atau mungkin kesakitan kerana baru tumbuh gigi.

Bayi berkenana kini sihat sepenuhnya dan doktor juga memutuskan dia tidak perlu menjalani pembedahan kerana badannya akan pulih dengan sendiri.

Menurut Aaron, dia gembira kerana anaknya kembali sihat namun terkejut kerana berita mengenai bulu pelepah itu tersebar luas.


SUMBER MYNEWSHUB

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive