Wednesday 10 October 2012

PANASS !! GAMBAR MAHFUZ BEANGAI ATAS KAPAL PERANG ISRAEL TERSEBAR ??


gambaq matput MELAWAT dunia luar

Entah ke berapa kali MTK cuba gambarkan kebodohan matput beangai ni, dari kenyataan kenyataan matput sebelum ni semua orang dah tau apa saja yang keluar dari mulut matput semua bodoh dari hujung rambut sampai hujung kaki..

Kalau search dalam google letak mahfuz bodoh dan mahfuz bean, hampir 700 ribu carian ayat itu dalam hanya 30 saat..Bayangkanlah betapa bodohnya mahfuz ni..

Kali ni matput beangai cuba pertikaikan kehadiran kapal perang induk (pengangkut )yang datang melawat negara ini buat pertama kali selama 5 hari..




kenyataan Ahli Parlimen Pokok Sena yang juga Naib Presiden PAS Mahfuz Omar menerusi portal berita Keadilan Daily, yang menggesa kerajaan Barisan Nasional (BN) tidak menjadikan Malaysia sebagai percaturan politik dunia dengan menempatkan tentera Amerika Syarikat (AS) di negara ini.

Mahfuz merujuk kepada kehadiran kapal perang USS George Washington yang singgah di Pelabuhan Klang pada Ahad dan dilaporkan persinggahan sulung selama lima hari itu bertujuan antara lain mempromosikan kerjasama dan hubungan dua hala antara AS dan Malaysia

Mengulas kenyataan Menteri Pertahanan Malaysia Datuk Seri Zahid Hamidi berkata menjadi dasar pertahanan negara untuk menerima kunjungan pegawai dan anggota tentera dari negara sahabat bagi mempertingkatkan diplomasi ketenteraan.

“Ini bagi menjalin hubungan yang baik antara angkatan tentera serantau dan negara ini.

“Angkatan Tentera Malaysia (ATM) kerap mengadakan kunjungan muhibah ke negara luar bagi menjalin hubungan dan memperolehi pendedahan dan pengalaman baru.

Kunjungan balas juga kerap diterima dari angkatan tentera negara luar,” katanya.

Pada masa yang sama, tegas beliau Malaysia bersikap tidak mahu negara asing campur tangan dalam hal ehwal pertahanan negara ini.

MTK tak pasti sama ada mahfuz ni faham tak maksud MELAWAT..Mahfuz fikir dia sorang saja ker yang boleh melawat ke Ostolia dengan Dubai ?? Meluat pulak dengan sikap bodoh mahput dan pemimpin Pas yang cuba nak belagak pandai kononnya kedatangan tentera US sebagai tempat percaturan politik..Apa dia ingat semua benda ni kena politik kah ?? Kamon lah matput barisan tertinggi ATM bukan macam hang nak mempolitikkan semua benda..Sampai bulu kemaluan bini hang pun nak politikkan..

Umum sedia maklum bahawa hubungan kententeraan antara Malaysia dan Amerika Syarikat memang telah terjalin sekian lama..Pasukan ATM juga antara pasukan yang disegani oleh kebanyakan pasukan tentera negara lain kerana kebolehan dan ketahanan dalam semua aspek.. Pasukan tentera Malaysia dan US juga selalu mengadakan latihan dua hala bagi mengeratkan lagi hubungan pasukan tentera..

Antara cerita cerita tentang pasukan tentera Malaysia

- Pasukan PARA Malaysia disegani oleh pasukan US Airborne kerana keberanian dan ini terbukti apabila pasukan PARA berjaya terjun dan mendarat dengan selamat ketila latihan di Afrika walaupun kawasan pendaratan penuh dengan tunggul kayu yang boleh menyebabkan kematian kepada penerjun dan anggota US Airborne memilih tempat lain dan hanya terjun selepas menemui kawasan yang lebih selamat.

- Pasukan tentera Malaysia juga digelar Malaya Tiger oleh anggota tentera Australia. Ketika latihan tentera Australia gagal menawan bukit yang dikawal oleh tentera Malaysia dan terpaksa meminta khidmat helikopter untuk menggempur kubu milik tentera Malaysia.. taktik kotor mereka akhirnya berjaya menolong mereka menawan kubu dari anggota RAMD.

- Ketika perang Bosnia, kehebatan dan keberanian terbukti apabila pasukan komando Malaysia (GGK) telah diminta mengawal bangunan dan anggota UN disana. Anggota komando GGK juga telah ditugaskan oleh pihak UN untuk membentuk pasukan QRF (Quick Reaction Force) bagi menyelamat anggota dan juruterbang yang ditembak jatuh atau ditawan oleh pihak Serb.

- Pasukan tentera Malaysia juga telah menjadi rebutan antara pasukan British dan US ketika tugas pengaman di Bosnia kerana mereka telah terbukti handal dalam peperangan hutan selain kerana keberanian, bagaimanapun Malaysia telah memilih untuk berkihdmat bersama sama dengan pasukan British memandangkan faktor keserasian antara negara Komanwel.

- Pasukan Serb juga takut dengan pasukan Malaysia sehingga memaksa komander Perang mereka bertemu dengan Komander Pasukan Malbatt (Malaysia Battalion) untuk mengetahui sekiranya Malaysia akan memihak kepada Bosnia ketika bertugas sebagai pengaman.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive