Saturday 30 March 2013

AKIBAT TAKUT LEBIH BANYAK RAHSIA DIDEDAHKAN PAS KEDAH FAIL SAMAN TERHADAP @tankengliang



Ketua Pemuda Gerakan Kedah, Tan Keng Liang tidak gentar dengan ancaman untuk disaman oleh Seri Temin Development Corporation (M) Sdn. Bhd. (Seri Temin) berikutan isu kegagalan kerajaan Pas Kedah menyiapkan rumah kos rendah dan mampu milik Projek Bandar Sejahtera Pokok Sena.

Keng Liang berkata, pihaknya mendapat tahu mengenai saman tersebut melalui berita yang disiarkan oleh sebuah akhbar berbahasa Cina hari ini.

"Apa yang mereka buat adalah percubaan untuk mendiamkan Pemuda Gerakan Kedah, jadi kami ingin tegaskan bahawa saya ada tanggungjawab untuk bercakap mengenai isu-isu rakyat di Kedah.

"Apa yang tidak betul saya akan kata. Ini adalah satu pembunuhan politik yang mereka cuba kenakan kepada saya, mereka nak buat imej saya seperti tidak boleh dipercayai," katanya kepada pemberita di sini.



Keng Liang menegaskan, beliau tidak takut dengan ancaman saman itu sebaliknya sentiasa bersedia untuk bertemu di mahkamah.

Mengulas lanjut, katanya, rakyat negeri ini harus mengambil iktibar dengan perkara tersebut kerana walaupun pakatan pembangkang menghebahkan mereka adalah sebuah parti yang berpegang kepada prinsip demokrasi dan rakyat mempunyai hak untuk bersuara, namun hakikat sebenar adalah sebaliknya.

"Bila ada pihak persoalkan mereka, mereka terus guna taktik untuk mendiamkan pihak tersebut sama ada saman atau dikenakan Akta Rahsia Rasmi (OSA).

"Sebenarnya mereka ini yang pantang dikritik dan saya harap rakyat buat satu keputusan yang tepat untuk memilih pemimpin dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) nanti," jelasnya.

Keng Liang dalam sidang akhbar 6 Jun 2012 mendedahkan janji pakatan pembangkang dalam Buku Jingga untuk menyediakan rumah mampu milik hanya tinggal janji apabila kerajaan Pas Kedah didapati gagal menyiapkan projek perumahan kos rendah di bandar raya ini.

Ini kerana dakwanya, projek perumahan bercampur berasaskan rumah mampu milik di Pokok Sena bernilai RM230 juta masih gagal disiapkan sekali gus menganiaya para pembeli.

Projek yang dinamakan Bandar Sejahtera Pokok Sena oleh Seri Temin iaitu anak syarikat Perbadanan Kemajuan Negeri Kedah (PKNK) itu telah dilancarkan oleh Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak pada Januari 2010. - UTUSAN

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive