Friday 11 May 2012

NAMEWEE PUK*MAK MAKIN DI BIAR MAKIN TERSERLAH SIFAT KEBABIAN !!!



Nampaknya pengarah filem yang pernah menghina Malaysia dengan mempersendakan lagu Negaraku, Namewee, kali ini mencari nahas dari seluruh rakyat Malaysia. Terbaru, dia memaki hamun rakyat Malaysia yang tidak menyokong Bershit 3.0 dengan panggilan kesat, “PU**MAK!”.

Dalam video terbarunya yang dirakam khas untuk memaki hamun rakyat Malaysia yang tidak menyertai himpunan ganas Bershit pada 28 April lalu, Namewee selamba mencarut dan memuatkan kata-kata keji di dalamnya.


Persoalannya, apakah Namewee sedar bahawa hanya sekitar 20 ribu orang sahaja yang turun berhimpun untuk Bershit 3.0 tempohari?

Dan dalam jumlah tersebut, ia juga termasuk ratusan wartawan, ratusan jurugambar, ribuan pihak berkuasa dan orang awam yang bekerja di sekitar kawasan tersebut yang tidak menyokong himpunan itu.

Untuk rekod, dipercayai ramai juga penyokong pembangkang yang tidak turun buat kacau di Dataran Merdeka tempohari, termasuk Timbalan Pengerusi DAP, ibu bapa Namewee, Tan Sri Harussani, Datuk Dr. Haron Din dan ramai lagi saudara maranya sendiri.

Jika ditolak tambah dengan jumlah rakyat Malaysia, ia bermaksud bahawa Namewee menujukan perkataan “PU**MAK” itu kepada lebih 27 bilion rakyat negara ini yang tidak menyokong Bershit! Namewee nak “mampos” cepat ke?


Siapa Namewee untuk mencarut dan memaki hamun rakyat Malaysia? Di mana letaknya tatasusila budak Cina kurang ajar itu sebagai rakyat Malaysia?

Namewee memang terkenal dengan sikapnya yang kurang ajar, biadap dan melampau sebelum ini. Dia pernah memohon maaf mengenai kes menghina lagu Negaraku suatu ketika dahulu.

Namun kemudian, dia buat perangai lagi dengan merakamkan video-video yang menghina, memaki hamun dan mengeluarkan kata-kata nista dan dimuatkan di dalam Youtube untuk tontonan segenap lapisan.

Dia pernah memaki hamun TNB, Lynas dan dilihat begitu condong menyokong agenda pembangkang. Tapi, bila dia mahu meminta bantuan kewangan dari kerajaan untuk menghasilkan filem, dia mengaku kononnya dia adalah penyokong tegar Gagasan 1Malaysia! Nampak sangat menipunya…

Sebagai warganegara yang bersikap rasional dan waras, saya tidak marah sekiranya Namewee memilih untuk menyokong Bershit atau parti politik pembangkang. Itu normal dan membuktikan satu amalan demokrasi sihat.


Namun, dengan mengeluarkan perkataan kesat dan mencarut begitu rupa, saya rasa dia sudah melampau dan perlu diberi pengajaran yang setimpal.

Pada saya, jika dia memohon maaf kali ini pun saya tidak akan percaya dan dapat menerimanya lagi selagi dia tidak dihukum dengan kebiadapan dan keceluparan melampaunya itu.

Pada saya, FINAS perlu menggantung segala hak penyiaran mana-mana karya seni Namewee dalam apa bentuk sekalipun di negara ini untuk jangkamasa 10 tahun. Semua karyanya perlu diharamkan dan sesiapa yang menyiarkannya perlu dihukum.

Selain itu, budak kurang ajar ini perlu dihukum sewajarnya dari sudut perundangan kerana dia mampu menyebabkan rakyat marah dan tidak mustahil sekiranya ada seseorang yang tidak dapat mengawal kemarahan serta menyerang pengarah biadap itu.

Saya yakin, sekiranya Ahmad Idham, David Teo atau Khabir Bakhtiar membuat filem atau rakaman pendek memaki hamun dan mencarut sesuka hati, sudah tentu pihak kerajaan akan mengambil tindakan terhadap mereka.

Jadi, apa lebihnya Namewee untuk dibiarkan terus menyalak berkurang ajar dan mencarut terhadap rakyat? Nak tunggu rakyat mengamuk dan pukul Namewee baru nak ambil tindakan?

SUMBER

1 comment:

Anonymous said...

NAMEWEE PUKIMAK MCM BABEE...BABEE SUKA SONDOL JE...SAMA PERANGAI NAMEWEE MCM BABEEE....NI MACAM PYA BABEE KASI KURUNG..X MAHU KASI LEPAS NI BABEE...MUKA SERUPA BABEE,ITU HUTAN PYA BABEE..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive