Wednesday 25 January 2012

VIDEO PENGAKUAN DR HASAN ALI DIPECAT BUKAN KERANA POLITIK??





Masih bermain di dalam kotak fikiran Keris akan peristiwa serbuan pihak JAIS terhadap Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC) pada tahun lepas apabila terbaca artikel Sinis Malaysia. Difahamkan sebahagian daripada krew Kritis-Online telah menemuramah Dr Hasan Ali untuk mendapatkan penjelasan daripada beliau mengenai isu tersebut [Sebelum HIMPUN diadakan].

Rakaman video itu baru dapat disiarkan semalam kerana Dr Hasan Ali telah berpesan agar video intebiu tersebut tidak dikeluarkan melainkan ianya diluluskan sebagai menghormati jawatan yang disandangnya ketika itu sebagai Exco Kerajaan Negeri Selangor. Pembaca boleh lihat 'review' interbiu tersebut dalam bentuk penulisandi SINI .



“Ya! berkhidmat untuk rakyat pun iya... working for people pun iya juga... but the important is... I'm working to obey God!”. Ini antara ayat yang Dr Hasan Ali ucapkan ketika ditemuramah. Tonton video di bawah dan dengar dengan teliti agar anda faham sepenuhnya.




Menurut Sinis Malaysia ini adalah kemuncak krisis Selangor sebagaimana yang telah dinyatakan di dalam dua artikel beliau sebelum ini. Keris merasakan PAS kini semakin hilang arah dalam memperjuangkan entiti Islam yang kononnya menjadi wadah perjuangan mereka.

Adakah ini merupakan satu bukti bahawa Dr Hasan Ali bukan dipecat kerana politik tetapi kerana beliau menentang permurtadan serta perjuangkan akidah umat Islam Malaysia?

BACA SELANJUTNYA DI KERIS7LOK

MTK
APA LAGI NAK KATA TUNGGU SAJA LAH NASIB UST NASHA PULAK LEPAS NI

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive