Sunday 22 January 2012

TUDIAA AIH!! PENGHARGAAN DARI KERAJAAN PAS UNTUK RAKYAT KEDAH DAN KELANTAN!!

Kerana mementingkan keuntungan balak,kerajaan pas sangup mengabaikan kemudahan asas paling penting buat rakyat.

Dimanakah tanggungjawab pas sebagai pentadbir negara berkebajikan??Adakah ini satu hadiah buat pengundi pas?

Mana janji janji pas dalam manifesto 2008 yang berjanji akan meningkatkan kualiti air di negeri kedah?

Jangan hanya pandai bercakap sahaja,bila sudah memerintah semuanya janji tinggal janji





DARI Gelombang Kick

Diatas tanggungjawab sebagai seorang insan kepada insan, GK mengambil pendekatan ini sekadar memberi renungan buat masalah yang dihadapi oleh rakyat Kelantan.

Sungguhpun begitu tanpa pengalaman didalam bidang pengambaran diharap ianya dapat memberi mesej kepada pihak berwajib supaya menyelesaikan isu air ini dari membebani rakyat.

Biarlah bicara sopan itu dimengerti, jangan sampai kebiadapan pula yang dipertaruhkan, rasa kurang senang mereka samalah juga dengan rasa kurang senang dari apa yang dialami oleh sebahagian besar rakyat di negeri bertuah Kelantan Darul Naim...



DI KEDAH

ayaq tanah


Dari KEDAH KE KL

Tengoklah gambar di atas. Warnanya tu dah serupa air teh dah. Teruk bebenor..kata orang N9, teruk nak mampuih kata orang Kedah. Kalau nak minum nak kena berapa kali tapis baru boleh minum.

Air tu, kalau nak basuh baju putih, kalau tak tapis dulu, baju putih jadi coklat.


Pakcik kat dalam gambar tu, berumur 73 tahun. Salah seorang penduduk di Kampung Lubuk Badak ni. Dulu dia kata, 4 tahun lepas, air tak macam tu, namun sejak ada aktiviti pembalakkan yang mengila tanpa di kawal. Air dah bertukar warna.

Itu tak teruk lagi tu, dia kata pernah dulu pernah air selut yang keluar. Kalau air selut nak buat apa? Cuba bayangkan macam mana agaknya penduduk kampung nak gunakan air untuk keperluan harian mereka?

Ini baru satu kampung Mc pergi. Ada banyak lagi cerita pelik-pelik dari hasil 'tidak bertanggung jawabnya' kerajaan negeri. Lain kali nak pilih kerajaan tu kena fikir elok-elok, fikir gunakan akal fikiran, bukan guna nafsu.

Bila dah jadi macam ni, siapa yang perlu kita salahkan?

Nak salahkan, Kerajaan Negeri Kedah, Pas? Jangan marah Pas, sebab Pas memang taktau buat kerja pun, marahkan diri sendiri. Sendiri yang pilih, dah tau orang tu bodoh, taktau buat kerja, yang dok pi pilih buat apa? Bagi yang cerdik la buat kerja.





MTK
undi lah lagi lepas ni..dah tau depa tak boleh buat apa duk pangkah buat apa..depa mana tau buat keja.ceramah tau la

1 comment:

Anonymous said...

Kalau lebih 40 orang menyumpah, nanti boleh jadi nyanyuk.

Atau dah nyanyuk pun ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive