Sunday 22 January 2012

PANAS !!! GOLONGAN GAY DI SIAM DAN ASIA MENYERANG ANWAR??



AIDCNews - 21/01/12 - dragoncastle.net, satu laman komuniti Gay Thailand dan Gay Asia melaporkan meskipun Datuk Seri Anwar Ibrahim dilepas dan dibebas oleh mahkamah daripada tuduhan meliwat, namun ketua pembangkang itu terus diserang, kali ini disebabkan Ketua Umum PKR itu menyokong hak-hak gay.

Lapornya, akhbar-akhbar pro-kerajaan telah menyelar Anwar pada hari Ahad kerana Ketua Umum PKR itu mencadangkan undang-undang ketat di Malaysia berkenaan liwat dan oral seks perlu dikaji semula.

Kenyataan Anwar itu dibuat semasa wawancara dari Mumbai dengan BBC, 12 Jan, di mana Ketua Pembangkang itu berkata Malaysia perlu mengkaji semula ‘beberapa undang-undang kuno’ yang ‘menghukum dan tidak relevan’.

“Kami tidak menggalakkan homoseksual dalam domain awam atau tempat terbuka. Saya tidak fikir kita perlu membuat permohonan maaf untuk itu. Tetapi menggunakan undang-undang ini untuk menghukum individu yang tidak bersalah, tidak boleh dibenarkan atau diterima”, lapor laman itu yang memetik kata-kata Anwar di BBC News.


Lapornya lagi, aktiviti liwat dan oral seks sama ada antara sama sejenis yang bersetuju atau sebaliknya adalah dilarang di Malaysia dan boleh dihukum sehingga 20 tahun penjara dan sebatan. Umat Islam yang mengamalkan aktiviti homoseksual juga boleh dikenakan hukuman di bawah undang-undang Islam.

Laporan yang sama juga terdapat di ILGA (The International Lesbian, Gay, Bisexual, Trans and Intersex Association) satu komuniti pembela LGBT antarabangsa yang berpengkalan di Brussels.

SUMBER AIDC

MTK
habis la bang nuar jenuh lari

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive