Friday 27 January 2012

APA OBJEKTIF SEBENAR KUASA KETIGA YANG DI SEBUT OLEH DR HASAN ALI??



Semalam Mc dapat email dari seorang pembaca blog Mc. Rasanya kalau melihat email yang beliau berikan pada Mc. Beliau ni bukan calang-calang orang.

Baca email yang beliau berikan...original tanpa edit..


Salam..ingin saya utarakan pendapat mengenai Dr Hassan Ali (bekas Exco Selangor). Kita teruja dengan insiden beliau dipecat dari PAS. Beliau kini menjelajah untuk menjelaskan peristiwa pemecatan, sebab musababnya seterusnya menyerlahkan drama-drama yang berlaku dalam rumah tangga Parti Pakatan Rakyat, khususnya PAS.


Dalam segmen bicara dengan TV3 semalam bila ditanya kemana arah perjuangan beliau seterusnya, jawapan konkrit dan penuh konfident beliau akan memperjuangkan misi IMR (Islam,Melayu dan Raja-Raja) bersama The Third Force.


Pada pengamatan saya kalau itu matlamat beliau, ia bukan sebenarnya menyatupadukan orang Melayu, sebaliknya menambah parahkan perpecahan Melayu dari UMNO, PAS, PKR dan ditambah dengan 3rd Force.


Dari 3 pecahan kepada 4 pecahan. Apakah Melayu akan kukuh dengan pecahan yang sebegini? Apakah dengan hancurnya perpaduan Melayu, kita masih berpeluang menjadi bangsa dominan dan seterusnya memerintah negara? Tidakkah tindakan ini akan sedikit sebanyak membantu Parti Kafir menguasai pemerintahan negara?


Yang lebih merunsingkan kita ialah Timbalan Menteri JPM (Pengerusi Penerangan UMNO) secara terbuka meminta UMNO negeri dan bahagian menyediakan platform dan menganjurkan ceramah Dr Hassan Ali.


Mungkin dari satu sudut UMNO memperoleh kredit dengan pendedahan kepincangan parti Pembangkang, sebaliknya Dr Hassan juga dapat meyakinkan umum yang hadir akan tujuan beliau bergabong dengan 3rd Force (kuasa ketiga) dan sekaligus memecah belahkan orang Melayau.


Hanya untuk renongan saudara semua..


Tan Anak Laha - X BTN

KEDAH KE KL


Betul juga pendapat dari si pengirim email ini, namun kita masih tidak tahu apa objektif sebenar 'kuasa ketiga' Apa yang mereka mahukan, seni politik mana yang mereka bawa. Rasanya Dr Hasan Ali juga memikirkan perkara sedemikian, apa yang perlu kita buat hanyalah tunggu dan lihat.

1 comment:

paktam@ said...

>hasan ali ni pun satu....suruh saja ahli pas yg ikut dia undi umno/bn...habis ceta!!
>awat umno/bn tak pejuang ka IMR???
>jgn dok pecah belahkan lg MI(Melayu/Islam dato oii!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive