Monday 4 February 2013

PANASS !! KEMUNCAK PERPECAHAN ANTARA PKR DAN PAS DI KEDAH




Dun Bakaq Bata sebenarnya menjadi pertikaian antara puak Pas dan PKR..Sebelum ni pun aku dah dedah isu yang sama pasal perebutan kerusi oleh Pas dan PKR..(Klik sini)

Bukan apa, PKR duk mengaku kata depa kuat, hakikatnya jentera depa di Aloq Staq pun tak nampak buat kerja..Sampai nak pacak bendera pun takdak orang semuanya duk harap ke ahli Pas..

Pergaduhan antara depa 2 parti ni sampai lawan maki jugak la..Ada yang ajak bertumbuk pun ada..Tapi macam besa la, depa ni pandai tutup bau bangkai..Bila orang tanya depa tak mengaku pun..Sama macam perangai EXCO depa jugak..Depan MB pijak semut pun tak mati..

Tapi belakang MB siap kata kalau MB mati baru aku pi tengok(sedutan rakaman yang aku dapat masa MB Azizan di hospital)..Sampai macam tu sekali punya marah depa kat MB..



Berbalik kepada cerita awal di dun Bakaq Bata, aku dengaq cerita orang kuat Pas tetap nak kawasan dun Bakaq Bata ni diserahkan kepada Pas..Dari akar umbi Pas sendiri desak tentang pekara ni..Bagi depa PKR sekadar menumpang kekuatan parti Pas..Jentera takdak..Bilik gerakkan sendiri pun takdak..Semuanya duk menumpang UPU Pas..

Itu pun PKR kat Kedah duk belagak kata jentera depa mantap..Puiihh..

Baru ni aku dengaq 1 berita khabar angin(belum disahkan) kalau Pas berjaya rampas kouta dun Bakaq Bata dari PKR , ada beloger tua Pas Kedah duk geli geli nak jadi calon kat situ..Kalau hangpa nak tau, la ni dalam Pas kawasan Aloq Staq ada 2 orang beloger tua Pas Kedah yang berjawatan tinggi dalam kawasan..Sorang tu Timbalan YDP sorang lagi Ketua Pemuda..

Tempat kerja depa pun satu pejabat jugak..Depa ni duk lobi sakan nak jadi calon..Lekat atau tak aku tak pasti..Tapi apa apa pun aku harap khabar angin yang aku dengaq ni betul.Sebabnya mudah sikit kami nak buat kerja pasal 2 orang mangkuk ni..hehehe

Baca lagi kisah Dun Bakaq Bata kat SINI

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive