Thursday 8 March 2012

TUDIAA!!! YUSMADI Di Sekolahkan Oleh Cikgu @saifuddinabd dan Cikgu @tunfaisal



Malam tadi tepat jam 10.00 malam satu agenda perbincangan yang bertajuk debat telah dihadiri oleh YB Dato Saifuddin Abdulah MP Temerloh, YB Yusmadi Yusof MP Pkr Balik Pulau dan Pengerusi UMB Saudara Tun Faisal IsmaiL.

Ternyata dan jelas menunjukkan Yusmadi telah dipersekolahkan oleh Timbalan Menteri Pelajaran Tinggi yang seolah-olah seorang guru tingkatan 6 sedang mengajar subjek Pengajian Am kepada Yusmadi yang akan menduduki peperiksaan STPM 2012.

Tun Faisal dan Yusmadi bukan kali pertama bertemu di Awani tetapi sudah banyak kali berdialog dalam 501, antara tajuk yang pernah mereka bincangkan ialahInternet antara tapisan dan kemajuan. Oleh itu Tun hanya memberi pukulan smash sahaja tanpa banyak berhujah.

Yusmadi menyuarakan bahawa debat menjadi asas yang awal dalam sistem demokrasi moden yang dianjurkan oleh Julius Caesar.

Yusmadi lupa bahawa debat sememangnya wujud dalam Malaysia cuma Yusmadi lebih menjuruskan kepada debat terbuka. Yusmadi juga menyatakan bahawa debat baik untuk melihat keupayaan dan kebijakan sesesorang.

Jadi, selama ini Yusmadi bukan lah seorang yang bijak kerana beliau tidak berdebat dalam dewan rakyat. Boleh check lah berapa kali Yus bangun untuk berdebat. Yus lebih syok kalau masuk Astro Awani dari dalam dewan.TM


MTK
LEPAS NI AJAK JA SI YUS TU DEPAN TERBUKA BIAQ RAMAI TEKAN DIA DENGAN SOALAN ANAS..TENGOK DIA BLH JWB KE DAK..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive