Thursday 9 February 2012

TUDIAA!! BETUI KA OSTAD JIJAN BULI BUDAK SEKOLAH??



Cerita ni MTK ambik dari blog Kedah ke KL tentang tingkah laku MB Kedah yang huduh perangainya..Awat teruk sangat perangai MB tu,kata mengamalkan negeri kebajikan,takkan seorang pengetua pi mintak bantuan nak bertanding antara sekolah di peringkat nasional pun tak leh bagi kot..Apa punya teruk la MB kedah ni..




baca petikan dari blog ni



Semalam Mc di hubungi oleh seorang pengetua sebuah sekolah yang ternama di Alor Setar. Kiranya sekolah ni memang terkenal la dengan pembelajaran bijak yang berprestasi tinggi.


Beliau mengadu pada Mc, perihal buruk perangai Menteri Besar Kedah yang kebudak-budakkan.


Ceritanya bermula begini,




Sekolah berprestasi tinggi ni ada sertai sebuah pertandingan kokurikulum (peringkat nasional). Dengan izin Allah, sekolah ini berjaya melayakkan diri ke peringkat akhir.


Pertandingan peringkat akhir pula dilangsungkan di Kuala Lumpur. Jadi sekolah berprestasi Tinggi tu tak cukup bajet untuk ke Kuala Lumpur, untuk membawa pelajar dan penyokong mereka.


Jadi seperti biasa, pengetua sekolah tersebut mengadaplah menteri besar Kedah untuk meminta pertolongan. Pada siapa lagi nak mengadu jikalau bukan menteri besar.


Setelah menempuhi proses pelbagai untuk mengadap menteri besar, akhirnya berkesempatan juga pengetua tersebut mengadap muka Ustaz Azizan.


Setelah berjumpa, pengetua sekolah terbabit memberitahu masalah mereka kepada Ustaz Azizan, dengan harapan, Ustaz Azizan sebegai menteri besar Kedah dapat membantu.


Namun apa yang mereka harapkan berkecai apabila pemohonan bantuan mereka ditolak. Nak tau Ustaz Azizan tolak atas alasan apa?


"Nak minta tolong saya, Gambar saya di Sekolah pun tak gantung, macam mana nak tolong?" kata Ustaz Azizan


Kah kah kah.. akhirnya pengetua sekolah tersebut pun keluar dari pejabat menteri besar dengan hampa dan kecewa.


Profesional sungguhlah si Menteri besar Kedah kita ni. Perangai macam kebudak-budakkan. Kalau sungguh pun taknak bagi bantuan. Bagi la alasan lain. Alasan gantung gambar pulak yang dia bagi. kah kah kah.. lawak sungguh.


Ini cerita benar dan bukan cerita rekaan. Kalau tak percaya boleh tanya pada Ustaz Azizan. kah kah kah...






MTK
duk sembang kata duit depa banyak.1k-2k takkan tak leh bagi kot..teruk benar lagu ni

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive