Saturday 26 April 2014

GAMBAR MENARIK KETIBAAN @BarackObama KE MALAYSIA @NajibRazak #ObamaInKL





Malaysia mengucapkan “Selamat Datang” kepada Presiden Amerika Syarikat Barack Obama dengan hamparan permaidani merah pada upacara sambutan rasmi bagi pemimpin Amerika itu di sini hari ini.

Obama sebelumnya mendarat di Kuala Lumpur untuk memulakan lawatan negara selama tiga hari ke negara Asia Tengggara ini yang mempunyai 30 juta penduduk.

Beliau disambut di Bangunan Parlimen di sini oleh Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu’adzam Shah.

Turut hadir ialah Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin.




Selepas lagu kebangsaan kedua-dua negara dimainkan, Obama memeriksa perbarisan kehormatan oleh 107 pegawai dan anggota dari Batalon Pertama Rejimen Askar Melayu Diraja (RAMD) diketuai Mejar Amriza Mohd Asshari.

Lawatan Obama ke Malaysia, sebahagian daripada lawatan ke empat negara Asia, adalah yang pertama oleh seorang presiden Amerika Syarikat dalam tempoh 48 tahun sejak lawatan Presiden Lyndon B. Johnson pada 1966.

Obama sebelum ini melawat Jepun dan Korea Selatan. Negara terakhir yang akan dilawatinya dalam lawatan ke Asia ialah Filipina.

Upacara sambutan di Dataran Parlimen dengan tembakan meriam 21 das.

Presiden Obama kemudian diperkenalkan kepada menteri-menteri Kabinet pada upacara sambutan yang juga dihadiri oleh anggota-anggota kor diplomatik.

Obama akan berlepas ke Pusat Pentadbiran Persekutuan di Putrajaya pada Ahad untuk mengadakan perbincangan dengan Najib sebelum bertolak ke Cyberjaya bagi pelancaran Pusat Inovasi dan Kreatif Global Malaysia (MaGIC) yang akan menjadi platform bagi para usahawan mengembangkan sayap mereka.

Jadual lain dalam lawatan Obama adalah mengadakan sesi perbincangan dengan pemimpin-pemimpin muda dari seluruh Asia Tenggara dan melawat Masjid negara. – BERNAMA






3 comments:

Anonymous said...

Pemimpin Islam yg. teruja sgt. di AMPU si HARAM KEJADAH pembunuh umat Islam, si GAYZIONISDAJAL, Obama, apasal?!

Sedangkan, tengoklah si Obama- PEMBUNUH-umat Islam ini begitu galak akan jumpa si ejen-ejen Barat-ZIONIS dari puak KAPIR/GAY DAJAL DAPBANGKAI/PKRSODOM/PENGGANAS Red Bean, yg. berangan mahu menjatuhkan Tanah Melayu ini sbg. NEGARA ISLAM/umatnya!

Untungnya mereka, Obama sanggup dtg. ke Malaysia, NEGARA ISLAM ini, utk. menunjukkan taring GAY-ZIONISnya dgn. melawat ejen-ejen tempatannyanya ini (tak payah mereka ke Barat-Israel); sedangkan malang betul buat Islam/umatnya, bila si PEMBODEKnya dr. pemimipin Islam kat Tanah Melayu ni, terus memuji diri (lihat di http://www.globalresearch.ca/fighting-al-qaeda-by-supporting-al-qaeda-in-syria-the-obama-administration-is-a state-sponsor-of-terrorism/5339728, Fighting Al Qaeda by Supporting Al Qaeda in Syria: The Obama Administration is a “State Sponsor of Terrorism”, By Prof Michel Chossudovsky, Global Research, June 19, 2013; dan di http://www.thetruthseeker.co.uk/?p=40983, Repost: Obama’s Sodomite Past Comes Back To Haunt Him, By Wayne Madsen on January 8, 2012 - kalau berita ini tak benar, tentu Obama dan geng GAYnya, dah SAMAN)!

Sementara pemimpin Islam kita terus MEMBODEK si ZIONIS GAYDAJAL PEMBUNUH umat Islam-global-no-1, Obama, anak-anak pelarian Palestin, terutamanya dr. kem pelarian di Jordan dan Syria terus DIBUNUH termasuk dibiaqkan kelaparan [yg. sedang di kepung Pengganas pemberontak 'Islam', yg. sebenaqnya diketuai ejen Barat-Mossad, yg. menyamaq sbg. pengganas ‘Islam’, utk. membunuh secara beramai (Genocide) pelarian Islam Palestin]!

Kerana mereka dan anak-anak pelarian Islam lain, termasuk anak-anak Islam Syria, Iraq, Libya, Afghanistan, Yemen, Pakistan, Mesir dan dari benua Afrika sedg. disasarkan untuk diKURANGkan, secara Genocide rahsia, utk. diHAPUSkan ketururunan mereka, termasuk menjadi mandul dan dijangkiti wabak penyakit termasuk kanser- melalui pemberian bantuan makanan secara besaran (termasuk dr. Israel, yg. labelnya telah dipalsukan) serta suntikan besaran (kononnya utk. menghalang wabak penyakit), atau dijual oleh sindiket pelacuran/pornografi & perdagangan organ kanak-kanak - oleh ejen-ejen Barat-ZIONIS/Israel, di kem-kem pelarian, yg. menyamaq sbg. NGO-NGO, termasuk di bawah UN yg. dikuasai Barat-ZIONIS. Sebenaqnya jumlah umat Islam global mahu diKURANGKan melalui peperangan BUAS Barat-ZIONIS yg. berterusan di samping merompak kekayaan minyak-gas Dunia Islam!

Dan apa kejadahnya “Org. of Islamic Co-operation” (OIC) buat – baik BUBARkan saja kalau tak berguna lansung utk. umat Islam, yg. terus diBUNUH dan diTINDAS! Maka, umat Islam terus diPERBODOH-diTAKUTkan mcm. hamba abdi si KAPIRDAJAL - dgn. menggunakan undg-undg KAPIR Barat-ZIONIS termasuk undg-undg UN di bawah falsafah "demokrasi-hak-asasi" mereka!

Dan kalaulah Tanah Melayu pusaka nenek moyang kita ni akhirnya terus TERGADAI semuanya sekali kat PENDATANGKAPIR DAJAL yg. asalnya dibawa PENJAJAH British-ZIONIS keparat, kita boleh salahkan pemimpin Islam/Melayu yg. biaqkan ini berlaku! Dan kita sbg. rakyat biasa ni, hanya mampu berdoa ALLAH SWT menghukum mereka!

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

Hidup obama!!!yeahhhhh.....permaidani merah tu...21 das tu....tahyul tu....go KJ n datok najib

Anonymous said...

OI anon 6.42, pujalah lu mcm. si TOYOL, si PEMBODEK-KAPIR-MUSUH-ISLAM-No-1, si LIBERALkairy-budak-mentah-berangan-nak-jadi-PM, yg. asyik dipuja EvangelisSStar, yg. asyik nak menghentam PERKASA atau mana-mana pihak yg. berani mengkritik si budak-mentah ni, sebagai 'extremis' atau 'berhaluan kanan’, serta cuba MANIPULASI dgn. liciknya, falsafah Islam ‘moderate’ (sederhana) YAB PM kita, seolah sama dgn. falsafah ‘liberal’ (yg. paling asas memperjuangkan budaya berdasarkan kebebasan mutlak si KAPIRDAJAL Barat-ZIONIS)!

Lihat di http://www.thestar.com.my/News/Nation/2014/04/23/Khairy-extremists-exist-both-sides-political-divide/ :

Extremists exist on both sides of political divide, says Khairy

April 23, 2014

MELBOURNE: Religious and political extremists exist on both sides of the political divide, and do not belong in Malaysian society, said Khairy Jamaluddin.

"These extremists, whether they cause religious fanaticism or ethnic chauvinism, are the very forces that seek to divide us as a people.

…."Without the liberal approach spoken in the Rukun Negara, which in spirit reflects the progressive and moderate political philosophy of the Datuk Seri Najib Tun Razak administration, we risk being held hostage to forces of extremism in our own political system at home.

Dan lihat apa kata YAB PM kita tentang bahayanya liberalisme – di http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20140425/dn_01/Martabatkan-institusi-pondok---Najib :

Martabatkan institusi pondok - Najib

ALOR SETAR 24 April - Datuk Seri Najib Tun Razak berharap institusi pondok tetap aktif dalam menyuarakan nasihat beraspirasikan ajaran agama yang murni tanpa terikat kepada sentimen politik kepartian.

.......Perdana Menteri turut melahirkan kebimbangan tentang berlakunya ajaran liberalisme, sekularisme, pluralisme dan fahaman songsang yang bertentangan dengan Islam sejak kebelakangan ini.

“Percayalah bahawa kerajaan menolak sebarang ancaman terhadap akidah umat Islam dan sebarang usaha memecahbelahkan perpaduan antara rakyat. Kita juga tegas menolak sebarang gerakan dan fahaman yang bertentangan dengan peruntukan Perlembagaan Persekutuan.....

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive