Monday 2 December 2013

PANASS !! BAGAIMANA NASIB PENIAGA MELAYU DI PASAR SENI YANG DI TINDAS SYARIKAT PENGURUSAN CINABENG ???




Masih ingat lagi kisah peniaga Pasar Seni yang ditindas oleh Syarikat Pengurusan milik Cinabeng ??

Sudah beberapa kali artikel mengenai peniaga peniaga Melayu bumiputera di Pasar Seni ditindas oleh syarikat pengurusan Central Market didedahkan dalam blog ini, malah beberapa rakan blogger juga menulis kisah yang sama tentang apa yang terjadi di sana..

Namun, adalah wajar bagi aku menulis sekali lagi bagi menekan pihak terbabit agar memberi tumpuan dengan masalah masalah yang dihadapi oleh peniaga yang disepak terajang oleh pihak pengurusan..

Ini laporan yang dibuat oleh salah seorang peniaga yang disepak terajang oleh pengurusan CM



Baca Seterusnya
Dan ini pula artikel pertama (KLIK), kedua (KLIK), ketiga (KLIK) dan keempat (KLIK)  tentang masalah di Central Market..

Antara sebab utama peniaga Melayu ditekan oleh pihak pengurusan dengan kadar sewa yang tinggi adalah disebabkan tindakkan bodoh syarikat induk pengurusan memajak premis banggunan Pasar Seni..

UDA selaku satu agensi yang dipertanggungjawab menjaga ekonomi bumiputera di kawasan bandar cukup lemah dibawah pengurusan Nur Jazlan dimana ketika itu beliau memegang jawatan pengerusi UDA.

Itu belum masuk lagi cerita Bukit Bintang dan segitiga emas iaitu di tapak penjara Pudu.

Harap Datuk Johari Ahli Parlimen Titiwangsa selaku Pengerusi UDA yang baru dapat menangani isu ini dengan sempurna.

Dan kami mohon agar YAB Perdana Menteri DS Najib ambil tindakkan sewajarnya terhadap pengurusan Pasar Seni.. Makin dibiar makin melarat penindasan mereka terhadap peniaga Melayu dimana majoritinya menjual produk kesenian dan warisan.Bukan seperti peniaga peniaga luar yang lebih banyak menjual produk tiruan dari China.




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive