Friday, 9 August 2013

SEDIH !! IBU MENGANDUNG MAUT MAKAN LEMANG BERBISA !!


Lemang Katak puru


Jangan terkejut kerana kes ni memang terjadi kat Kedah. Seorang wanita n bayi lelaki meninggal dalam perut sbb lemang.

Biasalakan kalau wanita mengandung ni mengidam macam macam. dan wanita dalam cerita ni mengidam lemang. Jadi si suami pergi ke salah satu tempat yg dirahsiakan untuk beli lemang.

Then balik rumah untuk bebuka puasa. Wanita td belum sempat si suami belah lemang tu dia terus mencubit sikit2 lemang yg ada diluar buluh lemang.kan ada gak kdg2 kita tgok ada skit2 kat atas buluh lemang tu kan. Dan secara tiba2 mulut wanita tu berbuih. Tanpa sempat membelah lemang tu terus si suami membawa isteri dia ke hospital.



Amat sedih sekali sebab doktor sahkan wanita iti dan babynya telah meniggal dunia. Doktor sahkan kerana wanita itu ada termakan racun berbisa.



Si suami teringat makanan yg dimakan sebelum terjadinya perkara tu.

Balik rumah n belah lemang tu baru dia dapat tau yg ular tedung selar ada dalam buluh lemang tu. AstaghfirullahalAzim.

Hati hati semua n diri sendiri pun kena beringat. bukan je lemang binatang tu bleh masuk, contoh cerek air pun kena beringat. sbb kes tu pun ada. masak air tanpa tengok dalam cerek. Masak n guna air tu minum dan mati sbb termakan bisa ular. Nauzubillah. Hindari lah keluarga kami dari musibah ituYa Allah.

sumber yattpinkymaniac.blogspot.com


MTK
Hati hati ketika membeli lemang tepi jalan..lebih lebih lagi tepi bendang, hutan dan kawasan kawasan tumpuan yang menjadi habitat kegemaran haiwan reptilia nie.. Kalau beli, suruh tokey lemang tu potong siap siap masuk dalam bekas...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog archive