Saturday 27 October 2012

PANASS !! SIFAT PEMBANGKANG SEPERTI BABI JUMPA LUMPUR TELAH DIDEDAHKAN !!!


sifat pembangkang yang sama macam menatang haram ni
Kita sering kali dimomokkan dengan cerita dongeng pembangkang kononnya kerajaan pusat terlalu banyak memberi subsidi kepada penjana tenaga bebas (IPP) dan konsensi lebuh raya seolah olah menyamun wang rakyat untuk mengkayakan kroni..

Hampir di setiap ceramah pembangkang, pemimpin PR begitu ligat memutar belitkan cerita berkenaan isu IPP dan dalam masa yang sama berjanji akan memansuhkan TOL di seluruh Malaysia..

Tetapi tahukah anda bahawa kerajaan yang dipimpin oleh pakatan rakyat sebenarnya mempunyai saham yang begitu banyak dalam syarikat yang mengendalikan IPP dan konsensi lebuhraya..

Pekara ini didedahkan sendiri oleh Ketua Pemuda Umno YB Khairi beberapa hari lepas di lobi Parlimen.Dalam kerancakkan pembangkang mengkritik kebobrokan kerajaan berkenaan isu IPP dan TOL yang dlihat untuk mengkayakan kroni..



Tetapi pada masa yang sama juga mereka mengambil kesempatan untuk menikmati hasil dari syarikat syarikat yang mereka laburkan ini untuk menjana pendapatan ekonomi melalui anak syarikat milik penuh kerajaan negeri pembangkang..

Bagi yang tidak tahu pekara yang sebenar, rakyat akan percaya kata kata yang disampaikan oleh pemimpin pembangkang dalam ceramah dan akan menuduh kerajaan pusat lebih mementingkan kroni dari nasib rakyat..

Sedangkan hasil yang dinikmati oleh kerajaan pakatan dalam saham milikan mereka sekarang ini adalah dari kerajaan pusat..Pambangkang tidak malukah dengan sikap hipokrit mereka yang mengkritik, menentang tetapi pada masa sama menerima keuntungan dividen daripada pelaburan IPP tersebut.

Sikap pembangkang di Malaysia yang suka mencuri dalam kebahagian sama seperti BABI jumpa lumpur..Disitulah makan, disitulah berak, disitulah tidur dan disitulah melepak..Mereka tanpa perlu rasa takut dan malu untuk menjamah kekotoran fitnah yang ditaburi mereka..

Walaupun pemilikkan saham dalam Genting Sanyen 25 % dan lebuhraya Kesas 20 % sebelum zaman pakatan memerintah, tetapi sampai sekarang tiada langsung usaha diambil oleh pakatan pembangkang untuk melupuskan pegangan saham atau pelaburan dalam kedua dua syarikat terbabit yang jelas bertentangan dengan prinsip buku jingga mereka..

Ini menguatkan lagi sikap tidak konsisten dan tidak jujur pembangkang dalam polisi mereka.Jadi sebagai rakyat yang boleh berfikir secara rasionalnya adakah wajar tindakkan mereka.??

Jika anda sudah dapat jawapannya, tak perlu lagi mempercayai kata kata pembangkang, kerana hasilnya nanti anda sendiri yang tentukan..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive