Friday 26 October 2012

ABBY ALBODY - TENGAH NAK SEMBELIH LEMBU WAJIB NIAT BERJUANG SOKONG PAS BARU TAK SEKSA BINATANG ??




Paroh paroh dah si Abby ni..Mana ayah pin dalam pas yang ajar pun aku taktau..Ada ka patut kata kalau tak berkorban untuk perjuangkan agama, ibadah korban yang dilakukan hanya sia-sia...

kalau kita sembelih lembu untuk ibadah korban, tapi tak memperjuangkan agama.., ibadah kita tak diterima dan kita hanya dikira sebagai membunuh lembu tu..

MTK nak tanya Abby pulak, kalau ada peserta ibadah korban tu nak buat akikah untuk anaknya dikira macamna pulak ?? contohnya ambil beberapa tompk @ bahagian untuk disedekahkan separuh, separuh lagi untuk jamuan..



Apa hukum bagi soalan itu pulak ?? MTK pun pelik dengan sikat bodoh abby yang suka mengeluarkan kenyataan yang agak meragui kesahihannya di twitter..

Tak menyimpang jauh kah kenyataan si Abby Albody ni ??, Siap boleh cakap kalau apa yang dikongsikan salah boleh abaikan..Mudah sajakan bagi Abby ni.. Dia ingat dia tu sapa ?? Mana hadith yang kata macam tu Abby ??

Kalau setakat tulis nama surah baik tak payah..elok tulis baris ayat dan terjemahan sekali..Lagi satu kata dah berhijrah, tapi nampak macam duk mengedik ja dalam twitter tu..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive