Saturday 29 December 2012

PANAS !! PUAK ANJING KURAP KELAPARAN UGUT BUKIT AMAN !!


Eh eh, nak main ugut ugut pulak geng anjing kurap ni, duk tak duk nak gegar Bukit Aman kalau keselamatan depa tak aman..Ntah dari mananye puak anjing kurap ni datang.tiba tiba nak buat mogok lapar..Takdak punca cari punca, lepas tu menyusahkan orang lain..Macam polis takdak kerja lain nak jaga anjing 60 ekor ni..

Takdak sapa pun suruh anjing anjing ni mogok lapar, kalau korang tak makan 100 hari ke 1000 hari pun takdak orang kisah pun..Tapi tak payah lah nak menyemak kat Dataran tu..Korang tu selayaknya digelar anjing kurap kelaparan menanti belaian tuan ja..Bila tak diberi tulang baru nak menyalak..Bila diberi tulang diam..

Tak pa, nanti aku mintak Jabatan Haiwan datang hantar makanan kat korang ye..



Kira-kira 60 peserta Perhimpunan Hijau: Kempen Mogok Lapar yang diadakan di Dataran Merdeka malam tadi.

Mogok yang dimulakan tepat jam 8.30 malam itu dengan beberapa peserta tidak makan dan hanya minum air kosong sahaja dijangka berakhir pada jam 12.30 petang, 1 Januari tahun depan.

Ketua Kempen Mogok, Tan Weon Tian berkata mereka tetap akan meneruskan perhimpunan itu meskipun ia tidak mendapat sambutan seperti kebanyakkan perhimpunan yang diadakan sebelum ini.

"Kami akan tetap berada di sini sehingga hari terakhir dan hanya akan minum air kosong sahaja," katanya kepada pemberita.

Hadir sama dalam perhimpunan itu adalah Anggota Jawatankuasa Pemandu Bersih 2.0, Wong Chin Huat.

Dalam ucapan ringkas Wong, beliau mahu pihak berkuasa menjaga dan mengawal keselamatan peserta perhimpunan terbabit.

"Saya harap, sepanjang kami berada disini tetap aman. Sekiranya tidak aman, bangunan Bukit Aman itu juga tidak akan aman," tegas Wong.

Selain golongan dewasa yang menyertai perhimpunan itu, kanak-kanak dibawah umur juga turut dibawa untuk menyokong kempen mogok itu.

Tindakan mengheret perserta mogok lapar membawa kanak-kanak menyertai perhimpunan itu juga memperlihatkan tindakan terdesak mereka sekaligus meraih simpati orang ramai.

Perhimpuan Hijau: Kempen Mogok Lapar itu adalah rentetan daripada Perhimpunan Hijau Anti Lynas pada 25 November lalu.

Pada perhimpunan itu lebih 10,000 peserta menyertainya dengan berjalan kaki dari Kuantan, Pahang ke Dataran Merdeka kira-kira 300km.

Ia diadakan sebagai tanda protes terhadap operasi loji nadir bumi Lynas di Balok, Pahang.-Antarapos

1 comment:

Anonymous said...

DAK NAK MOGOK LAPAR SANGAT ELOK SURUH POLIS AMBIK DAN HANTAR SAJA KAT MANA-MANA HUTAN BELANTARA. BIAR MEREKA DUDUK KAT SANA SESUAI DENGAN PERANGAI BURUK TU.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive