Monday 3 March 2014

PANASSS !!! PDRM MASIH BERLEMBUT BIARPUN DILABEL SEBAGAI BABI ?? @Zahid_Hamidi


Biarpun dilabel dengan pelbagai tomahan dan cacian oleh bangsat cina Dap, namun PDRM tetap berlembut mahu menarik penyertaan kaum cina menyertai PDRM

Sehingga PDRM sanggup memberi beberapa keistimewaan terhadap kaum cina seperti lebihan gaji, minimakan syarat kemasukan seperti hanya lulus bahasa Melayu dan tempoh latihan dari 9 bulan ke 6 bulan sahaja..

Tawaran ini khusus untuk kaum cina sahaja.berbanding lain lain kaum di Malaysia khususnya Melayu..

Persoalannya kenapa PDRM sangat berlembut dengan mereka? Pasukan PDRM sering kali dilabel sebagai "Polis Raja Di Malaysia" kerana ketegasan pasukan menjaga keharmonian negara.Namun aku agak terkilan dengan sikap pengurusan tertinggi PDRM memberi syarat istimewa kepada mereka jika mahu menyertai PDRM sebaliknya tidak kepada bangsa lain..




Ada beberapa fan page FB cina yang sering mengutuk pasukan Polis contoh seperti dibawah ini..Hanya muat naik seorang anggota polis berbadan besar, anggota berkenaan dihina sebagai " Babi " oleh bangsa cina..



Kenapa dan mengapa pihak PDRM dan KDN masih memberi ruang kepada mereka ?? PDRM perlu berikan pencerahan kenapa perlu merendahkan martabat PDRM semata mata mahu menarik kaum cina untuk menyertai PDRM

Baca tulisan pedas dari blogger pantai timur @Din Turtle

5 comments:

Anonymous said...

Saya lebih suka kalau semua polis dan tentera dianggotai oleh orang Melayu sahaja.
Orang Melayu memnguasai kekuatan Negara.
Tidak perlu dirayu Cina masuk polis ke, tentera ke. Buat semak PDRM, TLDM, TUDM dan TDM sahaja. Tanpa mereka lagi cantik.
Pemimpin Melayu jangan jadi DAYUS terus merayu rayu dari mereka.
Tanpa mereka Tentera dan Polis telah berjaya menlindungi Malaysia dari ancaman musuh. Sejarah telah membuktikannya!

Anonymous said...

Apa kelebihan mereka sampai dirayu supaya menyertai PDRM, akan jadi masalah untuk negara, dalam Perkhidmatan Awam pun ambil mereka , tenguk sendiri perangai mereka, asyik hentam kerajaan aje.

Anonymous said...

nampak sangat orang melayu semakin lemah, jangan dirayu pada orang yg tak sudi.

Anonymous said...

Lembut tak pe. Jangan sampai jadi bacul !

Anonymous said...

kalau Menteri ke KP ke baca coretan nie kan bagus... saya juga setuju dengan komen komen diatas.. zaman komunis..orang melayu yg tentang zaman jepun orang melayu yang tentang zaman british melayu yang tentang bangsa bangsa minotiri hanya memberi sokongan yang bermandi darah orang melayu..asal usul malaysia pun di panggil tanah melayu apa.. dah lahhhh tak yah merayulah PDRM..satu satunya yang tinggal keretapi tanah melayu itu pun orang panggil KTM jer... kalau tanya kat mata sepet ni apa maksud KTM pun mereka tak tahu.. renung renungkanlah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive