Thursday 18 October 2012

PANASS !! PERTIKAMAN LIDAH ANTARA 2 CALON PAS KUPANG #tukarkedah


Cerita terbaru perpecahan dalam Pas Kawasan Baling yang di petik dari blog Kamera Kupang..Semasa berlaku pertandingan pemilihan PAS peringkat Cawangan Kampung tersebut yang teletak di laluan lebuh raya Kulim Grik, Penyandang ketua Cawangan tersebut cuba mempertahan Jawatan, tetapi dicabar oleh Ketua Pemuda PAS cawangan iaitu seorang guru di sekolah Agama, Ketua Pemuda PAS adalah orang kuat YB Johari (ADUN Kupang) sering dilihat bersama serta mengiringi YB Johari di Majlis Anjurah PAS, Kupang.

Manakala ketua cawangan merupakan seorang pesara merupakan orang lama serta penyokong kuat Ustaz Taib azzamuddin. Pada pemilihan yang lepas, berlaku pertandingan sengit di antara keduanya. sehinggalah keputusannya memihak kepada orang kuat YB johari dengan kemenanga hanya 1 undi.



Gambar di kaburkan,Ketua Cawangan PAS yang baru hanya menang 1 undi jer..

Selepas dari kejadian maka berlaku perpecahan PAS di Kampung tersebut, menjadi 3 Puak, Penyokong Ustaz Taib di ketuai oleh bekas ketua Cawangan ..... manakala puak Cg. Joe di ketuai ketua Cawangan yang baru iaitu guru sekolah agama tebabit. dan satu puak lagi kira dok makan untung la.... yang mana mai semua depa sapu. Rupanya hasil dari pemilihan tersebut belarutan sehinggalah berita ini di keluarkan.

Bicara infomer KK lagi.... Bekas ketua Cawang tersebut telahpun menghantar surat dan membuat permohonan untuk menubuhkan Cawangan PAS yang baru.... sampai macam tu sekali perbalahan puak PAS ni... kalau korang nak tau aku sebutkan sedikit "KLU" Cawangan Baru tu.. PAS Cawangan Kg. Jenalik, Kupang. Korang carilah sendiri..sebab kat kampung tu juga ada nama Kampung Seberang Jaya, Kupang. Sambung baca seterusnya

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive