Monday 30 January 2012

TERPANAS!!! SIAPA DALANG PENJUALAN TANAH SELANGOR FRUITS VALLEY??


Cerita ni MTK ambil dari blog jawa ber6,nampaknya kerajaan pakatan tak habis habis nak menjahanamkan harta Selangor apa yang ada semua jual bagi dekat kroni..apa punya celaka lah kerajaan pakatan ni.


Kes penjualan salah satu aset terbesar kerajaan Selangor, Selangor Fruit Valley, masih dalam bayang-bayang . Tetapi berdasarkan dari risikan dalaman, Selangor telah menjual Selangor Fruit Valley kepada company kroni nya dengan alasan supaya projek ini tidak akan menjadi gajah putih lagi dan menjadi liabiliti Kerajaan Selangor.


Duit hasil penjualan tanah seluas 20,000 ekar tidak dapat dikesan kerana perkara ini disenyapkan oleh pihak tertentu. Teresa Cock, ADUN Kinrara dan Ahli Parlimen Seputeh yang bertanggungjawab ke atas pengurusan tanah tersebut terus mendiamkan diri tanpa penjelasan.


Perbadanan Kemajuan Pertanian Selangor yang mempunyai bermacam-macam anak syarikat yang bernaung dibawahnya juga senyap tanpa bicara. Serendah International Orchad yang berkeluasan 300hektar ditutup tanpa sebab. MAIS Food Insdustries yang dahulu membekalkan beribu-ribu kilogram ikan keli salai juga ditutup. PKPS Landscaping Services yang menguruskan tender-tender dari kerajaan Selangor juga ditutup. Semua syarikat yang bernaung dibawah PKPS telah ditutup semenjak pengambilalihan pentadbiran Selangor dan telah digantikan dengan syarikat-syarikat kroni yang mana mereka (exco-exco) mempunyai kepentingan di dalamnya.


Rakyat Selangor cuma mahu tahu kemana duit penjualan tanah pergi? Dan apa telah terjadi kepada syarikat-syarikat dibawah PKPS?




MTK
kalau ada ladang bulu pun depa akan jual

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive