Monday 23 July 2012

[VIDEO] KEJAYAAN TERBAIK @PDRMsia MENANGKAP PENGANAS YANG PALING DIKEHENDAKI !! SYABAS PDRM cc @HishammuddinH20 @NajibRazak









Kejayaan Pasukan Polis Diraja Malaysia memberkas penganas yang paling dikehendaki iaitu Mas Selamat dari Indonesia yang melarikan diri dari Singapura dan bersembunyi di Johor..

Menurut apa yang ditulis dalam wikipedia Mas Selamat telah memalukan sistem penjara di Singapura kerana berjaya meloloskan diri dengan mudah . Dia menyelamatkan diri dari Pusat Tahanan Jalan Whitley pada 27 Februari 2008 pada jam 4.04 petang. Dia ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri Singapura.Melalui tingkap tandas tidak berjerigi , dia meloloskan diri ketika dibawa bertemu dengan ahli keluarganya yang melawatnya ketika itu.

Tembok penjara konkrit berlapis 7 meter dan pagar berduri .Anggota yang berkawal lengkap bersenjata, pagar tinggi yang berduri dan unit kamera litar tertutup (CCTV) tidak memberi sebarang makna.Interpol mengeluarkan amaran keselamatan tahap jingga (Orange Notice) di seluruh 186 cawangannya di seluruh dunia atas permintaan Singapura. Ditukar kepada tahap merah beberapa hari kemudian.

Pembangkang sepatutnya malu dengan diri mereka..Merekalah yang suka merendah rendahkan keupayaan pasukan PDRM sedangkan PDRM antara pasukan yang terbaik didunia..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive