Monday 23 July 2012

ABBY ABADI KATA MENGUCAP DUA KALIMAH SYAHADAH BELUM TENTU ISLAM ?? AJARAN MANA DIA IKUT ??



MTK rasa si Abby ni dah makin gila talak la..Kalau sebelum ni dia kata bagi borang masuk pas sebab takut nama tak ada dalam senarai ke syorga pok nik..Kali ni dia kata kalau mengucap dua kalimah syahadah, belum tentu masuk syurga, sebab Nabi Muhammad SAW tak mengaku kita ni umatnya??




MTK kesian dengan cik Abby ni makin sesat selepas menganut ajaran Pas laknatullah ni, sebab apa MTK kata Pas laknatullah ?? sebabnya pemimpin pemimpin pas lah selalu keluar fatwa yang menyesatkan orang..




Cik Abby bodoh ka bengong ? Pas ni wujud sejak zaman bila ?? Macamana dengan umat Islam lain kat negara luar yang takdak parti yang dianggap suci bagi abby?? Apakah Nabi Muhammad SAW tidak mengaku mereka itu umatnya, walaupun berpegang teguh dengan Rukun Islam dan Rukun Iman?

Untuk pengetahuan cik Abby, Pas tu bukan parti perjuangkan Islam.Tapi Pas tu sebuah parti politik hanya untuk kuasa,kekayaan,wanita..Sejak berkahwin dengan Dap, takada seorang pun bukan Islam dalam Dap berjaya pas Islamkan.Tapi Beratus ratus Umat Islam telah dimurtadkan oleh mereka kerana dihalalkan oleh pas..


MTK
AKU TAK KISAH DIA NAK BERHIJRAH TAPI KALAU KE JALAN YANG BETUL TAK APA TAPI INI DAH MAKIN MELALUT..BARU 2-3 HARI PAKAI TUDUNG DAH NAK TUNJUK BAGUS..

5 comments:

Unknown said...

betul la tu kalau sembahyang tak cukup buat pa

Anonymous said...

tu lah kalau mengaji separuh jalan jadi macam tu la.."Tiada tuhan selain Allah dan Nabi Muhammad pesuruh Allah"..Tu dua kalimah shahadah..tahu tak maksud shahadah tu apa??klau tak berapa nak tahu pergi belajar..dah kalau tahu diri tu baru berhijrah, bru nak kenal agama tu apa pergi la belajar dengan org yang benar..bukannya habiskan masa kat twitter/facebook/pentas2 ceramah..habiskan masa membaca al-quran dan tafsirnya,baca kitab-kitab agama, berguru dengan guru yang betul..tu brulah berhijrah dituntut, bukannya behijrah pada borang politik..jgn sampai tepuk air di dulang terpercik ke muka sendiri..dulu masa belum berhijrah, pernah terfikir tak yang anda itu bukan sepenunya islam..fikir-fikirkan lah....jangan terlalu asyik menghukum org lain..diri sendiri belum tentu selamat..Islam ini agama hakiki..bukannya perkara mainan politik..harap boleh berfikir dgn lebih telus..

Anonymous said...

Beliau perlu di siasat olih Jabatan Agama Islam. Mana bolih dia kata2 ikut suka dia. This is serious issue. This is about aqidah and what will non-muslim think about us. This ia a sweeping statement and can be misinterpreted and misleading. Kat Indonesia pun dgn ada org mengelirukan Islam sampai 2 juta umat Islam murtad setahun. Beliau perlu di panggil dan buat ujian sedalam mana pengetahuan beliau dalam agama Islam. Allah help us in this 21st Century preachers of Islam. This is no joke. MasyaAllah

Anonymous said...

betul la apa kata abby tu..jgn terus nak hentam org je. fikirla logiknya kata2 dia,jgn ikut perasaan tanpa fikir maksud disebalik tu. bagi saya, apa yg abby ckp tu betul, setengah org islam ni, islam pada nama je. tapi pakaiannya,perbuatannya tak mcm islam. isu gay, lesbian, minum arak, pakai seksi2 tu semua. Nabi mengaku umat ke klu manusia2 mcm ni?kaji dalam2 dulu, ini semua sekadar kiasan. klu ckp direct je pun nnt kena hentam juga.

Anonymous said...

kalimah syahadah tu m'jamin kita ke syurga. tapi berbalik pula kepada amaln kita. kalo ta elok,, Allah tetp akn msukkn dalm neraka. Tapi bila dah habis tempoh akn domasukkn juga ke syurga. Dasar pas adalah al-quran dan as-sunnah. s0,, kat mna datgnya pas ta btol.. kita hidup ta lma.. bila mati bukn harta dunia yang kita akn bawa. tp,, amaln. ta payh la nk mengata org.. kita tilik dulu diri kita elok ka ta,, bagus ke ta.. ckup ka amln kita dengn Allah.. jgn nk membesr2kn apa y org kta.. kalu salh pun itu hal dia dan Allah.. siapa kita untuk menghukum..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive