Thursday 26 July 2012

KEBODOHAN SUARA KEADILAN PERSOAL KENAPA KOMUTER TAK ADA CERMIN SISI !!



MTK tak tahu sejauh mana pemikiran editor Keadilan Daily yang mempunyai otak seperti kaldai..Kali ini agak menarik sikit sebab akhbar itu mempersoalkan kenapa komuter tak ada cermin sisi ( side mirror ).. Buat pengetahuan ketua editor keldaian daily semua bullet tren, komuter, keretapi apa jenis kat dunia ni memang tak ada cermin sisi..tak kira di luar atau pun dalam..

keretapi zaman dulu pun tak ada side mirror
Setahu MTK dari zaman dulu sampai lah sekarang belum pernah tengok lagi Keretapi atau komuter di negara luar ada cermin sisi..Kenapa keldaian daily kata tanpa cermin sisi sukar pasti penumpang ??Sedangkan sekarang ni semua lrt,komuter sudah dilengkapi dengan sistem CCTV, jadi kenapa perlu diletakkan cermin sisi..



komuter dilengkapi cctv

Koc bagi keretapi atau komuter bukannya ada satu saja..Contohnya komuter kalau tak salah ada lebih dari 4 koc,jika diletakkan cermin sisi, pemandu boleh nampakkah penumpang di koc terakhir ??

Jika salah satu stesen komuter terletak dilaluan berbengkok adakah pemandu dapat lihat pergerakkan keluar masuk penumpang di koc yang terakhir ??

Sebab tu dekat setiap stesen keretapi mesti ada cermin BULAT BESAR di penghujung kepala keretapi berhenti..

Jadi tak payahlah nak tunjuk kebodohan diri, orang yang IQnya rendah saja akan persoalkan tentang pekara ni..



MTK
Otak editor keldaian Daily setaraf MATPUT

2 comments:

Anonymous said...

memang komuter bru ada cctv n yg lama x de... untuk pngetahuan spanjang saya naik komuter, terdapat satu cermin besar di bahagian pilot betul2 berhenti.. cermin tu terpacak statik di situ.. dri situ pilot bley tgk blakang.. khusus kalau ada org x smpat masuk or something..

Anonymous said...

Anon 19:31 @Yip Jiun Hann. saya pekenal saya diri sendiri nama seorang lawyer jugak Marapoo a/l Tanyasapa. Ini orang Malaysia juga ada busybody takdak mau respeck sama demokrasi dak hak-hak kemanusiaan. Saya punya appa juga ada kawin 9 kali estet juga buat. Itu saya punya appa kasi bilang ini Malaysia duduk banyak freedom apa..India, Cina , Malayu juga boleh kasi kawin.Tapi itu Islam kasi kawin Ampat saja Mr.Yip, takda kasi lebih. Tuhan Alah cakap dalam Kitab Kuran kasi kawin satoo,duaa,tigaa, ampaaat. Tapi itu jam kaloo takda bole kontrol mari, angkat satoo jugak Mr Yip. You itu jam angkat Loyer mana ounya tempat?? Univesiti TonSan mana?? Mr.Yip itu main belakang mari pun sini undang2 Malaysia takda kasi macam isteri juga. Itu main banyak2 belakang nanti tabley kira macam you punya bapak loo. Ayoo yoo dey.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive