Sunday 15 April 2012

SAH !!! MAHASEWEL YANG SEBOK BERPOLITIK ISU PTPTN TIADA DALAM SENARAI INI ??



Kenapa pelajar pelajar cina mendominasi statistik untuk mendapatkan keputusan kelas pertama??Dimana  anak anak melayu  yang hanya lantang di jalanan (merempit,berdemo) tu?mereka tersenarai sekali ka dalam statistik tu..

Inilah bukti yang PTPTN ni tak sekejam yang di cakap oleh mahasewel yang liat bayar hutang tu.kalau diikutkan jumlah keseluruhan yang PTPTn ni bagi pengecualian bukannya sikit.Hampir 12 ribu hutang hutang peminjam ditukar menjadi biasiswa..Apa lagi yang buruknya pasal ptptn ni..cuba kira berapa jumlah kalau kos seorang pelajar dalam RM35ribu.bukankah hampir ratusan juta ringgit yang ditanggung oleh PTPTN


Kenapa anak anak cina diatas?kerana mereka rajin dan masing masing ada kemahuan mahu berjaya dalam pelajaran..Anak melayu pro pakatan pulak hanya sebuk nak berpolitik sahaja.24jam asal buka mata saja nak berpolitik..kalau macam tu,tak payah pinjam ptptn la.gunakan tabung milo pas tu buat tampung belajar..

Kalau tak bayar macamana dengan generasi akan datang lepas ni.,anak anak nak masuk U takkan nak kena pinjam Ahlong

1 comment:

Anonymous said...

sebenarnya ptptn menetapkan ijazah kelas pertama sebagai sasaran menukar daripada pinjaman kepada biasiswa adalah untuk melahirkan siswa yang mantap dari segi akademik dan berjaya dalam aktiviti luar yang lain. INI AMAT DISEDARI OLIH BANGSA CINA. hasilnya hampir 9,000 pelajar cina diberi kelepasan pembayaran balik dari sejumlah 12,000 pelajar yang mendapat pelepasan dan ini tidak difahami olih bangsa melayu, jadilah mereka seperti anjing menyalak bukit kerana tidak memahami matlamat sebenar ptptn. inilah bodoh dan bengongnya melayu dan cerdik dan pintarnya cina mengambil segala kesempatan yang kerajaan berikan. inilah yang sepatutnya diwar-warkan olih kerajaan bagi melawan fitnah pembangkang dan mahasewel tahap gaban ini. biarkan luncai terjun dengan labu-labunya.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive