Sunday 15 June 2014

KRONISME DALAM PROGRAM IKON PATRIOTIK ?? APA NAK JADI ??



Program Aku IKON Patriotik dianjurkan oleh BTN dgn kerjasama Media Prima. Objektik program IP ini bertujuan untuk mencari ikon dari setiap negeri untuk diketengahkan sebagai Ikon Patriotik negara..

Namun ada prkara yang amat dikesalkan oleh kami kerana berlaku kronisme didalam saringan akhir..

Kronisme yg di maksud ialah 2 sorang staff BTN turut mengambil bahagian malah turut terpilih dalam saringan akhir. Tidakkah ini melibatkan conflict of interest? Bolehkah penganjur memberi jaminan tidak akan berlaku keputsan berat sebelah?



Itu belum lg disebut peserta2 yg menggunakan pengaruh pengarah btn negeri masing-masing..adakah peserta dipilih berdasarkan hubungan baik dengan BTN bknnya berdasarkan pengetahuan tntg dalam negara dan patriotik? Cuba kita soal kebanyakkan peserta dalam saringan akhir ini, tahukah mereka siapa itu Raja Chulan, siapa org mencipta bendera malaysia,siapa pengasas petronas,apa itu perlembagaan persekutuan?...

Persoalan yg bermain di kepala saya..adakah mereka menyertai Ikon Patriotik ini tertarik dengan pengisiannya atau dgn habuannya?

relevankah mereka yg telah berumur 30 tahun keatas menyertai IP? Seharusnya peluang patut diberikan kepada golongan yg lebih muda. bukan pada mereka yang berpangkat pegawai hepa dan sebagainya.

Kita perlu create ikon muda, bukan ikon tua.. Lihat pembangkang..ada ikon yang tua?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive